Nou nee, nu is het al veel te laat. Nu wenst Italie al dat ze ingegrepen hadden. Overigens hebben allerhande landen de grenzen met iran wél gewoon gesloten. Dus je kunt nu wel doen alsof die stap heel ondenkbaar is maar dat is het dus niet.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 16:36 schreef opgebaarde het volgende:
Ja dus nu heel Europa sluiten toch?
Ik heb zojuist een ffp3 gehaald bij karweiquote:Op zaterdag 22 februari 2020 16:10 schreef HPoi het volgende:
[..]
FFP2
En: https://www.bol.com/nl/p/(...)ml/9200000077036056/
Bij de dienst infectieziektes, zijn mensen werkzaam die ervoor gestudeerd hebben en al decennia te maken hebben met diverse infectieziekten.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 16:39 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Nou nee, nu is het al veel te laat. Nu wenst Italie al dat ze ingegrepen hadden. Overigens hebben allerhande landen de grenzen met iran wél gewoon gesloten. Dus je kunt nu wel doen alsof die stap heel ondenkbaar is maar dat is het dus niet.
Dat jij de ernst van een dreiging niet in kunst schatten is geheel jouw probleem. Jammer dat er enorm veel gelijk gemankeerden werkzaam lijken te zijn bij relevante instanties.
Door de politie aangesproken omdat je een mondkapje draagt? Hebben die lui niks beters te doenquote:Op zaterdag 22 februari 2020 16:00 schreef ToT het volgende:
[..]
Zelf vind ik het nog wat te vroeg daar voor en ik denk dat je tegen heel wat praktische problemen aan loopt als je die binnenkort al buiten zou gaan dragen (er zijn al mensen door de politie over aangesproken die dat deden), maar an sich kan ik het wel voorstellen dat je voor wil zijn dat die dingen uitverkocht zijn als de pleuris echt uit zou breken.
Maar het is al in Europa. Er is geen houden meer aan. Dus ja, op een gegeven moment moet je denk ik toch een keuze gaan maken. Of alles in lockdown en dan komen we allemaal tot stilstand. Met alle ellendige gevolgen van dien.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 16:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Bij de dienst infectieziektes, zijn mensen werkzaam die ervoor gestudeerd hebben en al decennia te maken hebben met diverse infectieziekten.
Dat er mensen zijn die ondanks het ontbreken van inhoudelijke kennis er toch heilig van overtuigd zijn dat zij het wel even beter weten want een paar artikeltjes gelezen, is onbegrijpelijk.
Dat dezelfde mensen mensen alle mogelijke consequenties volledig van tafel vegen, maakt het al helemaal zorgwekkend.
Ach, de een redeneert vanuit blinde paniek en een anders is doof en blind.
Als we nu heel Europa afsluiten, gewoon volledig. Dan is de kans dat heel Europa besmet wordt inderdaad heel erg klein en dat willen we allemaal. Maar daarmee wordt het volledige dagelijkse leven stilgelegd voor maanden? Is het doel, alles waard? Terwijl wij de risico's niet in kunnen schatten omdat jij net zoals ik geen idee hebt mbt ziekten
https://www.en24.news/N/2(...)f-rare-violence.htmlquote:Chinese attacked in Turin: “You have the virus, go away or I’ll kill you”
Nou nee hoor, dat autoriteiten uit andere westerse landen heel anders reageren en uitgaan van volstrekt andere feiten is zeer zorgelijk. Alsof de brandweerman in jouw gemeente stelt dat vuur en instortingsgevaar helemaal geen risico vormen, terwijl zowel commen sense als alle andere brandweerlieden heel anders in/aangeven.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 16:47 schreef opgebaarde het volgende:
Dat er mensen zijn die ondanks het ontbreken van inhoudelijke kennis er toch heilig van overtuigd zijn dat zij het wel even beter weten want een paar artikeltjes gelezen, is onbegrijpelijk.
Toen Nederland bij SARS nummer 1 een paar miljoen doses tamiflu oid besteldem werd de overheid juist beticht van geld weggooien en overreageren.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 15:33 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Ja, als je wetende van de enorme volksbewegingen rond chinees nieuwjaar nog maandenlang reizen (vrijwel) onbeperkt toelaat dan zal het virus zich inderdaad met zekerheid verspreiden en bijna iedereen bereiken maar dat is dan toch echt gevolg van die keuze, alsook het ongekende amateurisme van RIVM, GGD en ministeries in de omgang met personen die een sterk verhoogd risico lopen en vormen.
En natuurlijk met teruggekeerde diamond princess gangers die vrij en blij rondlopen carnaval vieringen gewoon door laten gaan. Een ware clusterfuck van jewelste, volstrekt nodeloos.
Op welke andere feiten doel jij, incubatietijd?quote:Op zaterdag 22 februari 2020 17:01 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Nou nee hoor, dat autoriteiten....
...andere feiten
Ik maak me vooral zorgen om het vastlopen van de zorg. Er zijn nu al nauwelijks ziekenhuisbedden bij een griepepidemie met daarbij ook nog eens personeelstekort. Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren als de helft ziek thuis zit.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 16:52 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Maar het is al in Europa. Er is geen houden meer aan. Dus ja, op een gegeven moment moet je denk ik toch een keuze gaan maken. Of alles in lockdown en dan komen we allemaal tot stilstand. Met alle ellendige gevolgen van dien.
Of gewoon doorgaan en de 2% verlies plus een vastlopend zorgapparaat (wat nog meer doden zal geven) accepteren.
dit gaat niet goed zoquote:ROME - Een 38-jarige werknemer van Unilever in de Noord-Italiaanse regio Lombardije blijkt besmet met het coronavirus.
Hij had gedineerd met iemand die net in China was geweest, heeft het virus opgelopen en daarna verspreid.
Ook bij zijn echtgenote die acht maanden in verwachting is
Agressie tegen Chinezen
Door de angst neemt ook de agressie toe.
Vooral Chinezen zijn daarvan vaak slachtoffer.
Alleen al in Turijn zijn enkele keren Chinezen op straat aangevallen omdat ze ervan werden beschuldigd het coronavirus te verspreiden.
Burgemeester Appendino van Turijn veroordeelde de gewelddaden.
.
twitter:BNODesk twitterde op zaterdag 22-02-2020 om 17:12:13NEW: Italy reports another case of coronavirus, the first one in Piedmont Region - ANSA https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Ja, als er al personeelstekort is en er dan op zeker verplegend personeel besmet gaat raken...quote:Op zaterdag 22 februari 2020 17:11 schreef June. het volgende:
[..]
Ik maak me vooral zorgen om het vastlopen van de zorg. Er zijn nu al nauwelijks ziekenhuisbedden bij een griepepidemie met daarbij ook nog eens personeelstekort. Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren als de helft ziek thuis zit.
twitter:ASBreakingNews twitterde op zaterdag 22-02-2020 om 17:46:40#Italy govt says they’re considering extraordinary measures to curb spread of #coronavirus. More to come from Italian authorities in about an hour. (6:30pm Italian time) reageer retweet
Sommige mensen zijn zulke mongolen.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 17:00 schreef Xenorium het volgende:
Gaat lekker, random Chinezen in elkaar slaan, stoer man!
[..]
https://www.en24.news/N/2(...)f-rare-violence.html
Ik zweer het als ik dat in Nederland zie gebeuren, dan heeft die dader echt een probleem.
Gelukkig leven alle chinezen in China nu wel vredig sinds de corona.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 17:00 schreef Xenorium het volgende:
Gaat lekker, random Chinezen in elkaar slaan, stoer man!
[..]
https://www.en24.news/N/2(...)f-rare-violence.html
Ik zweer het als ik dat in Nederland zie gebeuren, dan heeft die dader echt een probleem.
Zit vaak ook vrij veel historie aan zo'n ding, niet echt mooi als daar ineens niet meer voorzichtig mee wordt om gesprongenquote:Op zaterdag 22 februari 2020 18:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Qom's ritual site protective harness removed. Person in charge called it USA propaganda. Visitors including many foreigners from Pakistan ,Iraq, India and other shia believers freely touching and kissing the tomb!
https://t.me/BTarin/14918
Het enige positieve van dit virus is misschien dat alle religekkies zichzelf uitroeien zo
Volgens mij is het juist te bedoeling dat je het aanraakt. Ook in het Vaticaan heb je zulke plekken.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 18:05 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zit vaak ook vrij veel historie aan zo'n ding, niet echt mooi als daar ineens niet meer voorzichtig mee wordt om gesprongen
Bij "The Walking dead'" kwamen ze toch niet als je stil was?quote:Op zaterdag 22 februari 2020 16:56 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Het lijkt wel Walking Dead he jongens?
De server heeft het coronavirus te pakkenquote:Op zaterdag 22 februari 2020 18:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wat is er trouwens aan de hand met FOK!? Ook een virus op de server? Het is echt tering traag.
Voor de zekerheid worden 9300 volgelingen van de sekte in quarantaine gehouden.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 18:18 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)incheonji-kerk-daegu
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |