Allah is toch gewoon God in het arabisch? Maar ik wil hem ook wel luchtbaardman noemen.quote:
Mondkapjes, wat voor soort? FFP2 ?quote:Op zaterdag 22 februari 2020 15:09 schreef HPoi het volgende:
Mondkapjes gekocht via bol en desinfectie middel.
Ja, als je wetende van de enorme volksbewegingen rond chinees nieuwjaar nog maandenlang reizen (vrijwel) onbeperkt toelaat dan zal het virus zich inderdaad met zekerheid verspreiden en bijna iedereen bereiken maar dat is dan toch echt gevolg van die keuze, alsook het ongekende amateurisme van RIVM, GGD en ministeries in de omgang met personen die een sterk verhoogd risico lopen en vormen.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 15:01 schreef Puntenjager het volgende:
Je kunt er ook niks aan doen. Het virus zal zich met zekerheid verspreiden en bijna iedereen bereiken. Dus waarom zou je daarbij ook nog het land helemaal platleggen.
Dus ongeveer waar weldenkende users in dit topic ook voor Nederland al weken voor pleiten? Jammer dat bestuurders dit soort open deuren pas intrappen als het al veel te laat is.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 15:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
"Home isolation must be like mandatory health treatments with penalties for those who violate the prescriptions of the Ministry of Health." This was stated by the Secretary General of the Italian Medical Union (SMI) Pina Onotri, announcing an open letter to the Minister of Health. "Only people arriving directly from the areas affected by the virus were quarantined, but isolation should have been mandatory immediately even for those who arrived in Italy through intermediate flights and triangulations," he adds.
De westerdam lijkt nu toch geen cases te hebben gehad (was een false positive zegt het CDC)quote:Op zaterdag 22 februari 2020 15:42 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Ik persoonlijk heb sterk het vermoeden dat ze hier in Nederland verstandelijk gehandicapten positief gediscrimineerd hebben naar leidinggevende posities.
Dat is dan puur geluk geen verdienste van de Nederlandse instanties. In japan nog negatief geteste passagiers van de Diamond Princess zijn in Australie en Israel echter al positief getest waarna alle teruggekeerden daar wél in quarantaine zijn gezet.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 15:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
De westerdam lijkt nu toch geen cases te hebben gehad (was een false positive zegt het CDC)
Dus misschien valt dat mee.
Zelf vind ik het nog wat te vroeg daar voor en ik denk dat je tegen heel wat praktische problemen aan loopt als je die binnenkort al buiten zou gaan dragen (er zijn al mensen door de politie over aangesproken die dat deden), maar an sich kan ik het wel voorstellen dat je voor wil zijn dat die dingen uitverkocht zijn als de pleuris echt uit zou breken.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 15:20 schreef Markesh het volgende:
[..]
Ik denk dat ik het nu ook ga doen
Hoe durf je voor jezelf te denken en voorzorgsmaatregelen te treffen wanneer RIVM en GGD dat al weken verzaken?! Af daarmee en diep inademen! KUCH KUCHquote:Op zaterdag 22 februari 2020 16:00 schreef ToT het volgende:
(er zijn al mensen door de politie over aangesproken die dat deden),
Ja, je bent geen fan van de RIVM. Het is duidelijkquote:Op zaterdag 22 februari 2020 16:04 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Hoe durf je voor jezelf te denken en voorzorgsmaatregelen te treffen wanneer RIVM en GGD dat al weken verzaken?! Af daarmee en diep inademen! KUCH KUCH
Had te maken met de "anti-boerka wet".quote:Op zaterdag 22 februari 2020 16:04 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Hoe durf je voor jezelf te denken en voorzorgsmaatregelen te treffen wanneer RIVM en GGD dat al weken verzaken?! Af daarmee en diep inademen! KUCH KUCH
twitter:Agenzia_Ansa twitterde op zaterdag 22-02-2020 om 15:39:42#coronavirus Un caso sospetto in Umbria, la persona che presenta sintomi respiratori è in isolamento. Appello dell'Ordine dei medici: 'Offritevi dove serve' #ANSA https://t.co/xavNNDqfOw reageer retweet
FFP2quote:Op zaterdag 22 februari 2020 15:32 schreef Xenorium het volgende:
[..]
Mondkapjes, wat voor soort? FFP2 ?
Desinfectie, like what? Ethanol gebaseerd of wat.
Het kan bijna niet omdat sommige mensen nog geen symptomen hebben. Dus je moet alle contacten van een besmet persoon eigenlijk ook in quarantaine zetten. Maar dan zit je dus al snel op een paar duizend man.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 16:10 schreef zipcon het volgende:
Ik vraag me af of Italië de getroffen mensen snel genoeg zal vinden voor ze anderen gaan besmetten. Nu is in het meer zuidelijk gelegen Umbrië een verdacht geval geïsoleerd.twitter:Agenzia_Ansa twitterde op zaterdag 22-02-2020 om 15:39:42#coronavirus Un caso sospetto in Umbria, la persona che presenta sintomi respiratori è in isolamento. Appello dell'Ordine dei medici: 'Offritevi dove serve' #ANSA https://t.co/xavNNDqfOw reageer retweet
Ach, als het aan paniekpietjes had gelegen had elk land ter wereld een maand geleden zijn grenzen gesloten en had elk elke stad dit voorbeeld ook gevolgd. Iedereen opsluiten, het dagelijkse leven volledig stilleggen.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 16:04 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Maar beademen kan alleen op de intensive care, dus raar. Waarschijnlijker is dat er met serious zuurstoftoediening wordt bedoeld.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 14:15 schreef Viltje het volgende:
[..]
Serious of Critical, niet alleen critical. Serious betekent dat er beademingsapparatuur nodig is. Critical betekent dat ze op de Intensive Care liggen.
Dekken met putsquote:Op zaterdag 22 februari 2020 14:28 schreef Puntenjager het volgende:
Aandelen nog niet verkocht. Kutzooi
In ieder geval voor chinezen ja behalve broodnodige reizen icm quarantaines. En raad eens, dan had het zo maar eens tot china beperkt kunnen blijven.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 16:26 schreef opgebaarde het volgende:
Ach, als het aan paniekpietjes had gelegen had elk land ter wereld een maand geleden zijn grenzen gesloten en had elk elke stad dit voorbeeld ook gevolgd.
Dat vermoeden deel ik.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 15:42 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Ik persoonlijk heb sterk het vermoeden dat ze hier in Nederland verstandelijk gehandicapten positief gediscrimineerd hebben naar leidinggevende posities.
Ja dus nu heel Europa sluiten toch? We hebben zelfs hier in Europa op meerdere plekken besmettingen.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 16:32 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
In ieder geval voor chinezen ja behalve broodnodige reizen icm quarantaines. En raad eens, dan had het zo maar eens tot china beperkt kunnen blijven.
Ik durf te wedden dat ze in Wuhan maar wat graag "paniekpietjes" gehad hadden tussen de first responders bij het eerste cluster, in plaats van wegwuivers en onder het tapijt schuivers. En het zou me op geen enkele manier verbazen als wij dat over een maand of twee net zo doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |