abonnement Unibet Coolblue
pi_191621713
Welkom in het babytopic!

De baby wiki-lijst vind je hier: klik
Het is natuurlijk niet verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*

Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet je bent altijd de beste moeder voor jouw baby.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_191621748
Ynske, zag je het tandje aankomen? De onderste?

Btw, de docuserie Babies op Netflix is een aanrader!
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 22 februari 2020 @ 07:06:02 #3
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_191626652
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 21:51 schreef Rebubbled het volgende:
Ynske, zag je het tandje aankomen? De onderste?

Btw, de docuserie Babies op Netflix is een aanrader!
Nee, niets gezien of gemerkt. Cb ook niets gezien vorige week donderdag en nu was hij er ineens
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_191626661
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 21:51 schreef Rebubbled het volgende:
Ynske, zag je het tandje aankomen? De onderste?

Btw, de docuserie Babies op Netflix is een aanrader!
Ik ook 1 aflevering gezien, geweldig! En ook mooi om te zien dat vaders net zoveel oxytocine aanmaken als moeders na de geboorte van hun kind. Dat stukje van de veranderingen in de hersenen vond ik ook geweldig, dat het dus niet uitmaakt of je vader of moeder bent: de ouder met de voornaamste zorgtaken voor de baby, maakt de grootste verandering in de amygdala.

Oftewel, dat moeders zorgzamer zijn en van nature geschikter voor de zorgtaken is cultureel ingegeven. Er is geen enkele biologische reden om aan te nemen dat vaders minder geschikt zijn.
Resistance is futile.
pi_191628989
Ik zat al te wachten op die docu. Ik wist niet dat het al was toegevoegd. Neem ik gelijk even op in mijn to do lijst voor vanavond ;)
pi_191630310
De groei van de amygdala vond ik ook interessant. Die controleert ook agressie en angst, fight or flight. En progesteron heeft daar ook effect op. Geen wonder dat postpartum angst zo'n veel voorkomend ding is. Er werd me ineens het een en ander duidelijk haha.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  FOK!fossiel zaterdag 22 februari 2020 @ 18:04:02 #7
1455 Keroppi
kool kikker
pi_191632732
Ik had vandaag terugkom-dag van de zwangerschapsyoga. Ik kwam er gelukkig net op tijd achter dat het mét baby's was :D

(In my defence, ik heb me meer dan een half jaar geleden ingeschreven, dus had de cursusbeschrijving niet helemaal scherp op mijn netvlies staan ;) ).
Chick on a mission
pi_191634945
Was het leuk om de andere baby's te zien, Keroppi? En bij te praten met de andere moeders?

Geheel tegen mijn verwachtingen in spreek ik zo nu en dan nog af met de vier andere dames van de hypnobirthing cursus. We zijn best verschillend en maken ook andere keuzes in het verzorgen/opvoeden van onze baby's maar het is fijn om ervaringen te delen en super leuk om andere kindjes van dezelfde leeftijd te zien.
pi_191635112
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 18:04 schreef Keroppi het volgende:
Ik had vandaag terugkom-dag van de zwangerschapsyoga. Ik kwam er gelukkig net op tijd achter dat het mét baby's was :D

(In my defence, ik heb me meer dan een half jaar geleden ingeschreven, dus had de cursusbeschrijving niet helemaal scherp op mijn netvlies staan ;) ).
Was het leuk? Ik wil altijd nog naar mama's meetup van mijn yoga, maar er komt steeds niet van.

Thomas heeft sinds een paar dagen een nieuw ritme. Hij wil ergens tussen 18 en 19 een voeding, rond 20 uur gaat hij naar bed. Maar hij wordt dus niet meer wakker rond 23 uur voor een voeding, maar slaapt door tot 1.30/2 uur. En daarna tot 7/7.30 uur. Ik zat eerst nog te twijfelen om hem rond 23 uur eruit te halen met het risico dat hij om 4 uur wakker wordt, maar dat heb ik toch maar niet gedaan. Dit ritme bevalt me eigenlijk wel.

En hij vind het superleuk in de winkel in het speciale winkelwagentje _O-
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door taxibabe op 22-02-2020 20:44:32 ]
  FOK!fossiel zaterdag 22 februari 2020 @ 21:36:18 #10
1455 Keroppi
kool kikker
pi_191637026
Ja het was zeker leuk om iedereen te zien en te spreken. We hebben geen yoga meer gedaan maar puur een reünie. Was wel interessant om ieders verhaal te horen.

Met deze groep heb ik niet met mensen contact gehouden, het voelde te kort daarvoor ofzo.

Met 2 vrouwen uit mijn Mom In Balance sportclubje heb ik wel nog regelmatig (app)contact. Best fijn om contact te hebben met mensen die een beetje door dezelfde fases gaan :)
Chick on a mission
pi_191638544
Lol, volgens mij heb ik het gejinxd met mijn post. Hij werd dus om half 11 wakker haha
pi_191640027
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 20:27 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Was het leuk? Ik wil altijd nog naar mama's meetup van mijn yoga, maar er komt steeds niet van.

Thomas heeft sinds een paar dagen een nieuw ritme. Hij wil ergens tussen 18 en 19 een voeding, rond 20 uur gaat hij naar bed. Maar hij wordt dus niet meer wakker rond 23 uur voor een voeding, maar slaapt door tot 1.30/2 uur. En daarna tot 7/7.30 uur. Ik zat eerst nog te twijfelen om hem rond 23 uur eruit te halen met het risico dat hij om 4 uur wakker wordt, maar dat heb ik toch maar niet gedaan. Dit ritme bevalt me eigenlijk wel.

En hij vind het superleuk in de winkel in het speciale winkelwagentje _O-
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuk baasje, hoe oud is hij?
Cindy De Vuyst
  zondag 23 februari 2020 @ 04:31:01 #13
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_191640797
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 23:05 schreef taxibabe het volgende:
Lol, volgens mij heb ik het gejinxd met mijn post. Hij werd dus om half 11 wakker haha
Haha. Oeps :D

Hier is het ook feest... Meneer komt opees weer stipt in de drie uur, ook s nachts. :O :O
En ja... Voor sommige is dit normaal maar wij zaten ook op een schema zoals taxi en dan doet dit "zeer" -O-
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  FOK!fotograaf zondag 23 februari 2020 @ 08:02:54 #14
148247 taxibabe
pi_191641205
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 00:37 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Leuk baasje, hoe oud is hij?
4,5 maand!
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 04:31 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Haha. Oeps :D

Hier is het ook feest... Meneer komt opees weer stipt in de drie uur, ook s nachts. :O :O
En ja... Voor sommige is dit normaal maar wij zaten ook op een schema zoals taxi en dan doet dit "zeer" -O-
En hij kwam om 3 uur en om 6.30 uur en sindsdien klaarwakker :O
  zondag 23 februari 2020 @ 09:01:35 #15
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_191641421
Soms hè... Dan zijn het kleine trollbaby's >:)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  zondag 23 februari 2020 @ 10:40:09 #16
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_191642321
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 08:02 schreef taxibabe het volgende:

[..]

4,5 maand!
[..]

En hij kwam om 3 uur en om 6.30 uur en sindsdien klaarwakker :O
Dat heet nou het dibsen van de Fok!wet.. >:)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_191642514
Regeldagen, dames? ;)

Onze zoon heeft nu twee dagen op rij zonder problemen één van zijn slaapjes in zijn eigen bedje gedaan O+
  zondag 23 februari 2020 @ 11:38:07 #18
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_191642933
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2020 10:59 schreef B.ertha het volgende:
Regeldagen, dames? ;)

Onze zoon heeft nu twee dagen op rij zonder problemen één van zijn slaapjes in zijn eigen bedje gedaan O+
Ja en sprongetje denk ik. Groot feest hier haha. :P
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_191643285
Hier ook groot feest :O alle baby's bijna in dezelfde fase? :')
Net de HAP gebeld voor spruit.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_191643678
Zou het aan het weer liggen? Hier gisteren een totaal niet te genieten kind. Ik geloof niet echt in die sprongetjes maar hij lijkt het schema wel te volgen :{

Ba Bella, wat sneu.

Wanneer stopt die haaruitval eindelijk? Straks hou ik niks meer over :'(
pi_191643852
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2020 12:36 schreef Bottoms_up het volgende:
Zou het aan het weer liggen? Hier gisteren een totaal niet te genieten kind. Ik geloof niet echt in die sprongetjes maar hij lijkt het schema wel te volgen :{

Ba Bella, wat sneu.

Wanneer stopt die haaruitval eindelijk? Straks hou ik niks meer over :'(
Je bent straks een pluizebol als het weer teruggroeit :P . Ik heb m'n kapster laatst maar een heel groot stuk af laten knippen, van voorbij bh-op-rug naar boven schouders.

Na 3 goede nachten vond Bas het vannacht ook nodig om te spoken. Maar zo'n nacht is wel beter te doen als je de nachten ervoor meer dan 6 uur aaneengesloten slaap hebt gehad :o .

Ouders met grotere baby's, wat is de truuk bij een tegenwerkende, rollende en plagende baby tijdens verschonen &aankleden? Bas blijft maar omrollen, afleiden met lepel/billendoekjes/speelgoed werkt maar voor 5 seconden.
pi_191643964
quote:
17s.gif Op zondag 23 februari 2020 12:47 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Je bent straks een pluizebol als het weer teruggroeit :P . Ik heb m'n kapster laatst maar een heel groot stuk af laten knippen, van voorbij bh-op-rug naar boven schouders.
Mijn haar heeft nu ook die lengte en daar heb ik best lang over gedaan. Na mijn miskraam had het al een flinke klap gehad dus veel pluis had ik al. Ik heb ook heel fijn haar. Als het ook dun wordt zie je dat ook snel.
  zondag 23 februari 2020 @ 12:59:40 #23
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_191644025
Ah Bella, beterschap! Komt dit nu allemaal van z'n huid? Sneu zeg.

Douche, wij gebruiken nu luierbroekjes. Dan heb je in ieder geval niet meer dat gedoe met dichtdoen.
Misschien is er in wasbaar ook zoiets?
Hoe gaat het eigenlijk met jou? Al volledig aan het werk of nog steeds aan het herstellen?
pi_191644197
DE liedjes zingen? Dat hielp hier bij N heel goed altijd.

Ceviche komt van zijn wangen en voorhoofd. :'(
pi_191644579
Das echt niet goed hoor.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_191644739
Bella, baby acné? Ik heb even gemist wat dit veroorzaakt. In geval van acné is het echt een kwestie van afwachten. Lily zat ook helemaal onder. Edit: Lily zat onder, haar bed niet. Als het niet goed voelt, ga gewoon naar de huisarts. Luister naar je gevoel.

DE, hier een fase gehad met verschonen, toen ze net had leren zitten, dat ze niet wilde liggen en het elke keer brullen was. Ik betrek haar nu bij het verschonen. Zelf sokken uittrekken, luier vasthouden, creme vast houden, een wiebelspelletje met haar benen als ze omlaag moeten, op haar buik blazen voordat de luier dicht gaat. Ik hou haar constant met haar aandacht bij het proces van verschonen. Dit werkt beter dan toen ik haar voorheen afleidde met een muziekdoosje, knuffel of wat dan ook. Daar was ze dan super snel op uitgekeken. Nu weet ze wat ze kan verwachten heb ik het idee.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  zondag 23 februari 2020 @ 17:56:11 #27
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_191649482
ahh Bella wat naar! Was dat nou van de eczeem/ krentenbaard?

haha douche-eendje, hier hetzelfde. Ik moet haar echt in de houtgreep houden met al mijn ledematen.

Wij hadden vannacht weer eens een "doorslaapnacht". Wel met elke paar uur wakker voor een voeding uiteraard, maar voor het eerst sinds weken weer eens zonder dat ze een uur lang midden in de nacht lag te ouwehoeren.
Het 's nachts wakker worden met gedraai heeft nu trouwens plaatsgemaakt voor rollen op mijn gezicht :P Ze is zo sterk en beweeglijk geworden in korte tijd! Volgens mij kan ze elk moment gaan kruipen nu. Wat een verademing zal dat zijn voor haar en voor ons. Ze wil al zo lang onafhankelijk vooruit kunnen komen en dat ging vaak gepaard met frustratie.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  zondag 23 februari 2020 @ 18:52:42 #28
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_191650647
Hé Bella. Arme spruit :{
Kan je niet zeggen dat hij koorts heeft...? Of zit hij er ver vandaan qua temperatuur?

Wij hebben net wat hapjes gemaakt, maar nog niet getest. Meneer wilde vanmiddag niet toegeven aan z'n slaapje, dus heeft is hij net wakker na 2,5 uur slapen. En ik zelf ook :@

Hier trouwens geen haaruitval, maar m'n haar is aan de onderkant wel wat gespleten. Binnenkort ook eens kijken voor een afspraak.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  FOK!fossiel zondag 23 februari 2020 @ 20:13:58 #29
1455 Keroppi
kool kikker
pi_191651972
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2020 18:52 schreef automatic_ het volgende:

Hier trouwens geen haaruitval, maar m'n haar is aan de onderkant wel wat gespleten. Binnenkort ook eens kijken voor een afspraak.
Ik heb echt hele bossen verloren in de eerste maanden postpartum (maar tijdens de zwangerschap was het ook wel heel vol) echt om een beetje sip van te worden. Maar aan de andere kant had ik desindanks niet het gevoel dat mijn haar erg dun werd. En van de week had ik een afspraak bij de kapper en zij gaf aan dat ze het ook reuze vond meevallen hoe erg het was uitgedund :)
Chick on a mission
pi_191658173
Hier iets verkeerds gegeten gisteren. Normaal is dat al naar maar helemaal als je een baby hebt :')

Draak wilde ook nog eens continue drinken want regeldag ofzo en denk ook weinig productie bij mij omdat het er van 2 kanten uitkwam ;(

Gelukkig was vriend thuis..

Nu weer wat beter. Beeb ochtendje wennen op kdv, denk maar dat ik lekker in bad ga ofzo.
Shine bright like a diamond.
pi_191658946
Volgens mij zit M in de beruchte 11 maanden sprong :P

Sinds 3 dagen heb ik te maken met een baby die echt temperament heeft, huilerig en zeurderig is. En ze is ineens een papa's kindje :P
Ze vond het altijd prima als hij wegging, zolang ik er maar was, maar vanochtend toen papa naar werk ging, strekte ze haar armen naar hem uit (zo van til me op) en toen hij dat deed en weer teruggaf aan mij, begon ze te huilen. Normaal was dat andersom :')
pi_191661784
Herkenbaar June, ik had laatst een avond koorts met spierpijn en algehele malaise en vriend was er niet. Pfff ik had echt de energie niet voor haar en elke keer als ze me aanraakte of wilde drinken deed dat zeer. Hopelijk voel je je snel beter. Wel fijn dat je even wat uurtjes voor jezelf hebt.

Cava, hier ook. Maar onze babietjes waren dan ook tegelijk uitgerekend. Ze stapelde vanochtend ineens de blokjes op elkaar ipv de toren alleen af te bouwen. Ze voert ons al een tijdje tijdens het eten, net zoals we haar voeren. Naar alles wordt gewijst incl een 'da'. We kunnen ballen overrollen en gooien. We spelen verstoppertje en ze kruipt achter me aan als ik van haar weg kruip. En als ik vraag 'Lily, welk geluid maakt een leeuw?' komt er een vet schattig wraaarr uit. Keerzijde is dat ze alleen maar mama wil incl huilen als papa haar optilt of wat dan ook met haar doet. En 's nachts is het met wegleggen steeds drama, wakker worden, huilen, rechtop in bed gaan zitten en krijsend mamamamamamamama met uitgestrekte armpjes roepen. Ik had het idee dat het mamamama voor leuke dingen ingezet zou worden.. :') Lol.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_191662917
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2020 12:55 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

Mijn haar heeft nu ook die lengte en daar heb ik best lang over gedaan. Na mijn miskraam had het al een flinke klap gehad dus veel pluis had ik al. Ik heb ook heel fijn haar. Als het ook dun wordt zie je dat ook snel.
Ga straks naar een fijne kapper :* . De uitval gaat vanzelf echt minder worden, maar het is gewoon heftig veel. Ik heb zo'n gootsteenzeefje bij de douche liggen voor mijn haar, ik kon die & mijn borstel dagelijks leeghalen. Kussen lag vol met haar, overal zat haar.
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 12:59 schreef Ceviche het volgende:
Ah Bella, beterschap! Komt dit nu allemaal van z'n huid? Sneu zeg.

Douche, wij gebruiken nu luierbroekjes. Dan heb je in ieder geval niet meer dat gedoe met dichtdoen.
Misschien is er in wasbaar ook zoiets?
Hoe gaat het eigenlijk met jou? Al volledig aan het werk of nog steeds aan het herstellen?
Er zijn wel een soort optrekbroekjes, maar dat is weer een ander systeem. Hij doet het er maar even mee :+. Liedjes zingen leek vanmorgen in ieder geval te helpen. Het is gewoon continu drama met wassen, omkleden en verschonen. Hij draait zo snel om en gaat dan lekker heen en weer hupsen op handen en knieeen of tijgert over de commode heen wat ik niet echt een goed idee vind.

@ met mij,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_191663606
Heftig DE :{
Echt klote dat je na al die maanden nog zoveel last hebt, fysiek én mentaal. Gelukkig lijkt het erop dat het de goede kant op gaat.
:*
  maandag 24 februari 2020 @ 15:15:43 #35
327807 Mariposas
יה&#14
pi_191664112
Jeetje wat een vervelende nasleep douche-eendje, en dat terwijl je zwangerschap tot vlak voor je verlof zo soepel verliep.

En ja, baby’s kunnen zich razendsnel omrollen tijdens het verschonen. Zo is die van mij dus van de bank gekieperd en had hij zijn sleutelbeen gebroken. Ik verschoon hem nu voornamelijk op de grond.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  maandag 24 februari 2020 @ 16:12:51 #36
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_191665247
Jeetje D-E, dat dat zoveel gevolgen kan hebben had ik helemaal niet bij stilgestaan. Fijn dat er nu goede hulp is en dat het wat beter gaat.

Die van mij probeert ook elke keer van de commode af te glijden, dus wellicht verplaats ik het ook maar naar de grond.
pi_191671981
Ik ben gigantisch aan het struisvogelen dat ik over 3 weken alweer moet werken (Ik wil niet :'( ) maar ik ga wel solliciteren :X Dit weekend kwam er opeens een vacature voorbij voor een heel leuke functie bij een organisatie waar ik heel graag wil werken, dus dat kan ik niet laten lopen.
Het solliciteren valt me wel zwaar want de deadline is morgen en ik heb vandaag nauwelijks gelegenheid gehad om er eens goed voor te gaan zitten. Eigenlijk heb ik ook geen zin of puf om erover na te denken, maar wie niet waagt, die niet wint :)
pi_191682068
Ik kom alleen even m'n geweldig kint bfd'en O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_191682156
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 22:21 schreef B.ertha het volgende:
Ik ben gigantisch aan het struisvogelen dat ik over 3 weken alweer moet werken (Ik wil niet :'( ) maar ik ga wel solliciteren :X Dit weekend kwam er opeens een vacature voorbij voor een heel leuke functie bij een organisatie waar ik heel graag wil werken, dus dat kan ik niet laten lopen.
Het solliciteren valt me wel zwaar want de deadline is morgen en ik heb vandaag nauwelijks gelegenheid gehad om er eens goed voor te gaan zitten. Eigenlijk heb ik ook geen zin of puf om erover na te denken, maar wie niet waagt, die niet wint :)
Hier ook. Totaal geen zin nog. Gelukkig kan ik ook niets doen voor werk want sinds dat hele citrix gebeuren kan ik toch niet inloggen :')
Shine bright like a diamond.
  dinsdag 25 februari 2020 @ 19:58:47 #40
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_191683822
Ik vond het heerlijk om weer te gaan werken. Even weer wat anders om mij heen en iets anders te doen. "Lekker" terug in alle drama's bij andere gezinnen :@ En het thuiskomen of ophalen van Kai is dan extra leuk *;

Jemie D-E, pittig joh! Zoiets verwacht je ook niet echt bij een zwangerschap :N
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_191687124
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 18:36 schreef pinquit het volgende:
Ik kom alleen even m'n geweldig kint bfd'en O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+ O+ Queen! Zo cute hè.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  dinsdag 25 februari 2020 @ 22:15:06 #42
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_191687266
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 18:36 schreef pinquit het volgende:
Ik kom alleen even m'n geweldig kint bfd'en O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze is ook echt een leukerd O+
pi_191687340
Sollicitatie verstuurd!

Wat een lieverd pinquit O+
pi_191691762
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 18:36 schreef pinquit het volgende:
Ik kom alleen even m'n geweldig kint bfd'en O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
😍 wat een dotje, pinq!
pi_191691828
Pinq O+ O+ O+

Bas heeft bedacht dat 3 uur snachts een heel mooi moment is om te spelen en iedereen wakker te gillen. :O
pi_191691863
quote:
17s.gif Op woensdag 26 februari 2020 09:15 schreef douche-eendje het volgende:
Pinq O+ O+ O+

Bas heeft bedacht dat 3 uur snachts een heel mooi moment is om te spelen en iedereen wakker te gillen. :O
Oh men. Bij ons was het een keer om half 5. Vreselijk haha.

Hier een moeder mijlpaal :+
Gisteren was meneer 4 maanden, 28/02/2019 positieve test gehad en vandaag voor het eerst ongesteld geworden. Ben er nu al weer klaar mee _O-
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_191693019
Ik ben met 10 maanden dus nog steeds niet ongesteld. Geef nog steeds dag en nacht BV, dat zal eraan bijdragen denk ik.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_191693234
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 09:17 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Oh men. Bij ons was het een keer om half 5. Vreselijk haha.

Hier een moeder mijlpaal :+
Gisteren was meneer 4 maanden, 28/02/2019 positieve test gehad en vandaag voor het eerst ongesteld geworden. Ben er nu al weer klaar mee _O-
Ow dat is wel een mijlpaal ja. Ik vind het nog heel dubbel, zit nu in m'n 6e cyclus na de bevalling. Geef ook bv dus mijn lijf is gewoon raar :?
pi_191693592
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 10:40 schreef Rebubbled het volgende:
Ik ben met 10 maanden dus nog steeds niet ongesteld. Geef nog steeds dag en nacht BV, dat zal eraan bijdragen denk ik.
Ja, hier ook volle bak BV dus dan is het wellicht toch snel haha.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_191693599
quote:
17s.gif Op woensdag 26 februari 2020 11:00 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ow dat is wel een mijlpaal ja. Ik vind het nog heel dubbel, zit nu in m'n 6e cyclus na de bevalling. Geef ook bv dus mijn lijf is gewoon raar :?
Oh echt? Hm.. gekke lijfjes hebben we dan
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_191694038
Oh.. Waarschijnlijk wijk ik dan af, want Cava en Ela zijn ook alweer begonnen. Ik vind het echt jammer, want ik wil graag nog zo'n nugget.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_191694162
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 11:59 schreef Rebubbled het volgende:
Oh.. Waarschijnlijk wijk ik dan af, want Cava en Ela zijn ook alweer begonnen. Ik vind het echt jammer, want ik wil graag nog zo'n nugget.
Ik lees en hoor ook veel verschillende dingen hoor. Van 6 weken na bevalling al weer tot 2 jaar gewoon niet. Ik had het alleen bij mijzelf niet zo snel en nu zo regelmatig verwacht vanwege PCOS.
pi_191694259
Hier ook met volledig borstvoeding en rooming in destijds al na 7 weken ongesteld :'( :') dusja, het verschilt echt ontzettend per persoon.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 26 februari 2020 @ 12:34:59 #54
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_191694544
Hier nu 7 mnd bv en *gelukkig* nog niet ongesteld
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_191695139
quote:
17s.gif Op woensdag 26 februari 2020 12:08 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ik lees en hoor ook veel verschillende dingen hoor. Van 6 weken na bevalling al weer tot 2 jaar gewoon niet. Ik had het alleen bij mijzelf niet zo snel en nu zo regelmatig verwacht vanwege PCOS.
Misschien ben je genezen? Zou toch top zijn als je voor de volgende niet de MMM in moet?
pi_191695478
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 13:16 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Misschien ben je genezen? Zou toch top zijn als je voor de volgende niet de MMM in moet?
Ja dat zou echt heel fijn zijn inderdaad.
pi_191695504
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 13:16 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Misschien ben je genezen? Zou toch top zijn als je voor de volgende niet de MMM in moet?
Ik ging ook van pcos naar geen pcos meer in 3 mnd 😱
pi_191695845
Bij mn eerste was ik 4 weken erna weer ongesteld en nu bij spruit bij 6 weken. De dag dat ik de pil ging ophalen. Alleen ben ik nu al 2 maanden niet. :s)
pi_191698967
Ik werd inderdaad heel snel weer ongesteld. Mijn geheugen is een zeef, dus exacte maand weet ik niet meer. Ik geloof dat het al na 2 maanden was :')

Ik geef volledig borstvoeding.

Overigens heb ik ook rammelende eierstokken, maar het loopt niet zo lekker met mijn relatie, dus of het heel verstandig is, weet ik niet. Eerst maar eens de relatie weer stabiel krijgen.
pi_191698986
Bella, hoe is het met spruit? Of haal ik nu mensen door elkaar....? #zeef
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_191699297


Je zou maar blij worden van broccoli. Gadverdamme.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_191699600
O+ O+ Ticooo wat een leukerds!

Ongesteld: Na m’n eerste duurde het iets van 14 maanden, na de tweede 15 maanden en nu werd ik na volgens mij 4 maanden alweer ongesteld...

Ik heb wel gekke cycli nu van Meer dan 45 dagen telkens en om overzicht te krijgen deed ik vorige keer ovulatietesten en werd ik 5 dagen na m’n eisprong ongesteld?! Ik denk dus wel een soort ‘ingebouwde’ anticonceptie nog (uiteraard gebruiken we ook condooms) .

Ik geef twee baby’s dag en nacht borstvoeding, er zit echt nooit meer dan 2,5 uur tussen volgens mij :’) (ik las ergens dat je cyclus vaak opgang komt zodra er ergens meer dan 4 uur tussen de voedingen komt, kan ook ‘s nachts zijn) .
We plannen nu in ieder geval geen gezinsuitbreiding, dus m’n cyclus had nog best even weg mogen blijven. Dat het nu zo vlug weer terug kwam zou misschien kunnen komen door m’n leeftijd?! Dat m’n lichaam zoiets heeft van: jo nu kun je nog, dus we gooien die cyclus er vlug weer in, of zo.. :’) Ik ben 35 nu, bijna 36 :o over twee weken ongeveer. :P
pi_191699715
Nog niet ongesteld maar hoef me niet druk te maken over anticonceptie. We zijn zo moe dat we uberhaupt geen sex hebben.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 26 februari 2020 @ 19:23:07 #64
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_191700645
Ik werd na 4 maanden weer ongesteld. Koert sliep na zes weken door 's nachts, maar werd toen juist weer wakker. Ik gaf wel bv maar al vanaf het begin af en toe een fles. En toen moest ik ook weer werken dus ik heb geen idee of er ergens een oorzaak zit.

Ik zou nog wel een tweede willen maar het valt wel tegen hoe lang het duurt voor je weer een beetje de oude bent en alles een beetje stabiel is :P daar heb ik me wel een beetje op verkeken. Ik dacht dat als je de zwangerschap en bevalling een beetje heelhuids bent doorgekomen dat dat het dan wel een beetje was :')
pi_191701880
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 18:28 schreef Ticootje het volgende:
Nog niet ongesteld maar hoef me niet druk te maken over anticonceptie. We zijn zo moe dat we uberhaupt geen sex hebben.
:D :')
pi_191702681
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 17:30 schreef automatic_ het volgende:
Bella, hoe is het met spruit? Of haal ik nu mensen door elkaar....? #zeef
Iets beter. Komt geen pus meer maar weg is het niet, antibioticakuur is voorbij. Morgen afspraak kijken hoe en wat. ;(
  woensdag 26 februari 2020 @ 22:24:32 #67
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_191703953
Hier na 6+ maand borstvoeding ook nog geen cyclus en ik vind het echt een verademing want mijn menstruaties zijn altijd hels.
Ook voorlopig nog geen tweede kindje.

Geen angst voor verrassingsbaby's met die paar laffe sekspogingen die we hebben gedaan sinds de geboorte :')
Ik vind het best wonderlijk hoe anderen daar de tijd en energie weer voor hebben zo snel. Wij zijn bijna nooit meer alleen, ons kindje is een enorm lichte slaper en met een wakkere baby ernaast ben ik veel te afgeleid. En de rest van de keren dat er mogelijkheid is ben ik ook echt veeeeeel te moe :P

Ik mis mijn lief wel enorm.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_191704793
Hier nog geen cyclus. Had ik ook niet verwacht. Voor ik zwanger raakte kon er zo maar maanden tussen mijn menstruaties zitten, heb ook pcos. Geen anticonceptie hier ook: mocht ik spontaan zwanger worden dat is dat een wonder. Momenteel een heel groot wonder want seks hebben we amper. Ik mis het wel. Maar net wat Mellow zegt: moe, focus ligt teveel bij de baby. Daarnaast ziekig de hele tijd wat ook niet echt sexy is :') .

DE: over het draaien op de commode: bij ons bleek dat een fase. Nu doet hij het een stuk minder en is veel gemakkelijker af te leiden.

Mijn baby blijft maar doordenderen. Hij kan nu gaan staan bij de bank en in de box/in bed. Hij kan óók zelf van staan weer naar kruipen, alhoewel hij dat nog wel moeilijk vindt. En aangezien hij al een aantal dagen kan staan vond hij het vandaag tijd om al staande een zware houten vormenstoof op de bank te tillen met één hand :Y)
Alleen zelf gaan zitten, dat doet hij nooit. Hij vindt van zitten naar kruipen gaan ook nog moeilijk; als wij hem een enkele keer op zijn billen neerzetten. Ben benieuwd of dat nog komt binnenkort want het interesseert hem niet zo.

Hebben jullie tips voor me? Ik ga binnenkort op vakantie met het vliegtuig. Ik las ergens de tip om een nachtluier om te doen tijdens de vlucht zodat je weinig hoeft te verschonen. Nu gebruiken we normaalgesproken wasbare luiers maar op vakantie wil ik wegwerpluiers kopen. Wat is dan een luier die veel aankan?
pi_191705966
Hier doet hij het goed op zowel Pampers premium protection als DM/Kruidvat
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_191707310
We mogen pas fietsen met de kleine als ze zelfstandig kan gaan zitten. Is dat zitten vanaf de rug en dat ze dan omhoog komt? Of als ze via zij of buik in zitpositie komt?
  donderdag 27 februari 2020 @ 07:05:01 #71
327807 Mariposas
יה&#14
pi_191707367
Pampers Baby-dry zijn de meest absorberende luiers. Maarja, hoe lang zit je in het vliegtuig? Bij ons overleeft vrijwel elke luier de nacht wel. Dan draagt hij die luier dus 12 uur lang, en in die periode voed ik meestal 3 keer.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  donderdag 27 februari 2020 @ 07:25:21 #72
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191707567
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2020 06:58 schreef Peejtur het volgende:
We mogen pas fietsen met de kleine als ze zelfstandig kan gaan zitten. Is dat zitten vanaf de rug en dat ze dan omhoog komt? Of als ze via zij of buik in zitpositie komt?
Ze hoeft geen sit up te doen, als ze maar van lig zelf gaat zitten.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_191707597
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 07:25 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ze hoeft geen sit up te doen, als ze maar van lig zelf gaat zitten.
Ok dan kan ze zelf gaan zitten en ze blijft ook stabiel zitten *O*
pi_191707833
Mijn meisje is nu drie maanden, ik geef nu 2/3 keer bv overdag met daarna nog kv, andere voedingen helemaal kv. Ben ook nog niet ongesteld, en anticonceptie wordt gewoon condooms. Niet dat dat al nodig is geweest, heb een keizersnede gehad, wond is nu pas bijna helemaal dicht en baby ligt op onze kamer. Toch raar dan en natuurlijk zijn we meestal heel moe. Ze slaapt wel door nu, dus dat scheelt wel enorm. Komt er binnenkort wel weer van denk ik, even baby beneden leggen of zo.
pi_191708686
@BobbyMcGee, ik gebruik overdag premium protection van pampers maar die lekken ‘s nachts door. ‘S nachts gebruik ik jumbo luiers na een tip van hier. Sindsdien geen doorlek meer gehad dus ik zou die gebruiken in het vliegtuig

Morgen komt mijn Bouncy weer thuis na een week bij haar vader 🥳 Ik heb haar gewoon iedere dag gezien maar man, wat heb ik haar gemist 🙈
pi_191708884
En als ze de luier vol kakt moet je toch sowieso verschonen. Ik zou me niet te druk maken en gewoon 2/3 luiers meenemen en meestal kun je prima een plekje vinden om even te verschonen. Ook in een vliegtuig.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_191709236
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 07:52 schreef Yellowflowery het volgende:
Mijn meisje is nu drie maanden, ik geef nu 2/3 keer bv overdag met daarna nog kv, andere voedingen helemaal kv. Ben ook nog niet ongesteld, en anticonceptie wordt gewoon condooms. Niet dat dat al nodig is geweest, heb een keizersnede gehad, wond is nu pas bijna helemaal dicht en baby ligt op onze kamer. Toch raar dan en natuurlijk zijn we meestal heel moe. Ze slaapt wel door nu, dus dat scheelt wel enorm. Komt er binnenkort wel weer van denk ik, even baby beneden leggen of zo.
Oei! Was jouw wond ontstoken dan...?
Mijne was vrij snel dicht en genezen.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_191710373
Mijn knip heeft er ook drie maanden over gedaan om te genezen en toen had ik alsnog een onderhuidse nabloeding waarvoor ik weer terug naar het ziekenhuis moest om te draineren. De knip, vacuumpomp verlossing, PTSS, afgestoten hechtingen, genezingsellende, maken dat hier ook nog geen sprake is van een seksleven.

Hier ook eentje die zich overal aan optrekt, balans verliest, omvalt, giebelt en weer optrekt. Het is echt heel cute. Gelukkig heeft ze wel ook meteen door hoe ze van staan naar zitten kan gaan.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_191711150
@AutomatiC nee, niet ontstoken gelukkig, maar na 5 weken is de wond opengesprongen, waardoor de genezing van binnenuit moest gebeuren en dat duurt gewoon veel langer.

@Rebubbled ah, dat klinkt echt naar! Hopelijk gaat het nu weer beter.
pi_191711293
@ Bobby, toen wij op vakantie waren met nog volledige bv-baby hadden we 5 overbroekjes meegenomen voor over de wegwerp luiers. Heeft ons meer dan eens gered van een poepexplosie!
pi_191712587
Ik had een ruptuur na de bevalling en moest gehecht worden (uitgescheurd vind ik zo vervelend klinken). Ik heb geen last gehad van de hechtingen en het heelproces ging ook snel, maar toch had ik heel lang het gevoel dat het down under 'kapot/ vernietigd' was. Is niet echt bevorderlijk voor het seksleven.

Na 5 maanden pas een poging gedaan en dat was enorm pijnlijk en vervelend. Hier dus ook geen actief seksleven. Sowieso zijn we zo moe in de nacht en daarnaast slaapt M bij ons in bed.
pi_191714201
Ons seksleven is op dit moment juist beter dan ooit. Het kwam ongeveer zo: Toen de baby's een paar maanden oud waren, vonden we onszelf ergens ver weggezonken in zorgen voor kinderen en verwaarlozing van onszelf. We wisten niet eens meer wanneer we gedoucht hadden bij wijze van spreken, er zat non-stop wel een baby aan ons vastgeplakt. Toen hadden we daar een gesprek over, dat we prioriteiten moesten stellen, want anders hielden we het niet vol.

We besloten dat voor ons, met 4 kinderen, het geen optie meer zou zijn om uit elkaar te gaan, dus 1 van de hoofdprioriteiten werd onze relatie. We hadden heel erg weinig uitrusttijd op dat moment, dus voerden we een avondbedtijd in voor onze oudsten, want het ritme ontstond dat de baby's ook 's avonds in bed gingen slapen. We hadden zo 's avonds een uurtje met z'n twee, zonder baby's en kinderen.

In plaats van Netflix of zo te gaan kijken, besloten we ook dat dit uurtje ook echt ons uurtje zou zijn, we zouden samen ontspannen. En dat doen we nog steeds. We praten (vaak in het donker) en vinden dat we echt ALLES tegen elkaar moeten zeggen, want opkroppen is funest. In het donker is het makkelijker soms om dingen te zeggen die je niet altijd zomaar durft of wil zeggen. Plus we knuffelen heel veel en we vrijen dus ook echt veel.

Ik merk dat het vrijen zoveel helpt met hoe ik me overdag voel, veel energieker en optimistischer, blijer. Ik ben ook echt zo enorm verliefd op mijn lief. Het heeft onze relatie echt een enorme boost gegeven op alle manieren, dat we nu echt elke avond dat ene uur samen doorbrengen. Soms op de bank, soms in bed. De baby's slapen daar ook, maar die slapen door ons geklets heen. En ik durf zelfs wel te vrijen als m'n baby's slapend een einde verderop in bed liggen. Ik kan prima inschatten wanneer ze wakker worden. ;)

Nou ja, hier dus echt een heel goed seksleven en heel goede relatie. Ik denk dus zelfs beter dan ooit. *; (Mijn lief heeft troubles gehad op gebied van seks en dat bespreken we nu ook echt heel goed met elkaar en dat helpt hem ook weer heel veel om van alles uit z'n verleden te verwerken. Dat maakt ook dat ons seksleven ook kwalitatief nog meer verbeterd is.)

Verder zijn we natuurlijk sowieso erg in verbinding met elkaar, we werken beiden vanuit huis (ik niet zoveel momenteel) en zien elkaar dus heel veel. We wonen ook nog eens met z'n zessen in een heel klein huisje, dus we kunnen ook niet echt om elkaar heen. ;)
pi_191714238
Ik had trouwens geen kleerscheuren bij m'n bevallingen en ook geen nare ervaringen. Ik heb wel 'last' van m'n zelfbeeld, maar daar praat ik nu dus wel goed over met m'n lief en dat helpt.
pi_191714807
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 09:08 schreef Whoopje het volgende:
@:BobbyMcGee, ik gebruik overdag premium protection van pampers maar die lekken ‘s nachts door. ‘S nachts gebruik ik jumbo luiers na een tip van hier. Sindsdien geen doorlek meer gehad dus ik zou die gebruiken in het vliegtuig

Morgen komt mijn Bouncy weer thuis na een week bij haar vader 🥳 Ik heb haar gewoon iedere dag gezien maar man, wat heb ik haar gemist 🙈
Ah dank! Ik ga eens kijken naar Jumbo Luiers.
@douche-eendje: goede tip! Dat hadden we met de vakantie toen hij 3 maand was moeten weten :+ toen hebben we op de heenweg 3 spuitluiers gehad waarbij ook zijn kleertjes vies werden. De buitenbroekjes houden dat soort poep echt beter binnen. Maar nu heeft hij eigenlijk behoorlijk vaste ontlasting, dus dat scheelt poeplekkage.
@Ticootje: hij poept weinig, en op vaste momenten. Een poepexplosie verwacht ik dus niet in het vliegtuig.
pi_191714847
Mooi om te lezen ela! Ik vind het best inspirerend hoe jullie dit aanpakken.
pi_191714972
Wat naar, zulke heftige bevallingen en daardoor geen fijne ervaring met seks. Dat is hier geen probleem. Tot mijn eigen verbazing merkte ik dat seks 8 weken na de bevalling eigenlijk als vanouds was. Behalve dan dat mijn borsten wel een andere look en functie hadden gekregen, dat was wel een beetje onwennig. Ik vond het zelf ook wel wat vreemd om uit die 'zorg'-stand te schakelen. Zegmaar dat je de neiging moet onder drukken om tijdens de seks even een pluisje van zijn schouder te vegen :+

@elamilano: wat mooi om te lezen hoe jullie je relatie prioriteit hebben gegeven O+ Ik ben daar ook alert op: staan we nog genoeg in verbinding met elkaar? Door mijn eigen geschiedenis, met ouders die welliswaar bij elkaar bleven maar veeeeeel ruzie maakten en een nare onderlinge dynamiek hadden, heb ik besloten dat onze relatie het allerbelangrijkste is als het gaat om een goede jeugd geven aan ons kind. Dus we 'checken' wel regelmatig of het nog goed zit. En we knuffelen veel. Wat vaker seks zou wel goed zijn maar dat is een langlopend 'gedoe' in onze relatie en was ook wel een terugkerend punt voordat we een baby hadden. Alhoewel we het toen zo'n 10 keer vaker deden dan nu :')
pi_191715385
@elamilano Wat goed van jullie! Echt mooi dat jullie je relatie zo goed houden. Het sluipt er wel in vanwege de vermoeidheid en kind op de kamer dat de intimiteit een beetje verdwijnt. We knuffelen wel, maar dat is het nu even. Dat je durft seks te hebben met de baby's erbij. Vind het sowieso lastig om mijn hoofd uit te zetten en nu helemaal.
pi_191716079
Wij zijn zo te lezen gelukkig niet de enige met een niet echt actief seksleven sinds de bevalling.. :')
Ik ben overigens ook nog steeds niet ongesteld (vind ik ook helemaal niet erg), Thomas is bijna 5 maand.

Hij heeft trouwens weer een ontwikkelingssprongetje! Hij heeft zijn voetjes ontdekt, hij ligt nu steeds met zijn beentjes in de lucht en grijpt steeds naar zijn voetjes, haha. Echt superschattig. Hij rolt dan ook op zijn zij en vanmiddag is hij vanuit zijligging zelf naar zijn buik gerold. Die verbaasde blik! O+
pi_191716086
Vanmiddag fietsstoeltje laten installeren. Heel klein stukje gefietst net bij ons voor de deur. Ging goed. Uiteraard gewoon vlak gebleven. Morgen afspraak bij cb voor prikjes enzo. Gelijk even vragen of ik mag fietsen. Maar ze gaat nu continue zelf zitten en blijft stabiel zitten dus ben er niet bang voor. Ze vond het wel leuk iig. Lekker rondkijken.
pi_191723106
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2020 17:17 schreef Peejtur het volgende:
Vanmiddag fietsstoeltje laten installeren. Heel klein stukje gefietst net bij ons voor de deur. Ging goed. Uiteraard gewoon vlak gebleven. Morgen afspraak bij cb voor prikjes enzo. Gelijk even vragen of ik mag fietsen. Maar ze gaat nu continue zelf zitten en blijft stabiel zitten dus ben er niet bang voor. Ze vond het wel leuk iig. Lekker rondkijken.
Leuk he! Wij hebben nu ook een fiets en Lily vind het erg leuk. Hoe kleden jullie de baby aan? Ik hijs haar nu telkens in een snowsuit, maar vraag me af of dat te overdreven is haha
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_191723988
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 21:49 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Leuk he! Wij hebben nu ook een fiets en Lily vind het erg leuk. Hoe kleden jullie de baby aan? Ik hijs haar nu telkens in een snowsuit, maar vraag me af of dat te overdreven is haha
Ja weten wij ook nog niet precies. Warme jas, sjaal, muts en handschoenen. Uiteraard schoentjes.
pi_191727412
Ik heb een Deryan Bike-a-way voor om het fietsstoeltje, we fietsen 3 dagen per week van de gastouder naar huis (2,5 km). Zoon zit dan lekker warm en droog, met zn gewone kleren, winterjas, fietshelm en mutsje onder de helm. Oh en zn wantjes aan want op de fiets krijgt hij heel snel koude klauwtjes <3
pi_191729838
Het lijkt me zo leuk om te gaan fietsen O+
  Moderator vrijdag 28 februari 2020 @ 10:17:55 #94
447051 crew  Peejtur
pi_191729878
Ze heeft de 2 prikjes overleefd. Weer goed gegroeid en we hebben groen licht om te fietsen *O*
pi_191735199
En weer nieuw zalfje tegen de eczeem. We mogen alleen stoppen als het helemaal weg is en dan door met vette creme. Dan komt het ook wel weer terug en dan gewoon weer de hormoonzalf erbij halen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_191735597
Nemen jullie corona voorzorgsmaatregelen?

Ik vraag dit voor een vriend.

@Zipportal
pi_191735721
Wat kun je doen? Ze in bubbeltjes plastic rollen?

Nee niks anders dan handjes wassen en de kinderen niet elkaar in het gezicht knuffelen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_191735866
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 15:42 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Nemen jullie corona voorzorgsmaatregelen?

Ik vraag dit voor een vriend.

@:zipportal
Ja, ik laat hem extra hard en vaak niezen zodat andere mensen uit onze buurt blijven :P
  vrijdag 28 februari 2020 @ 16:08:28 #99
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_191736016
Ik meen te hebben gelezen dat het virus niet zo gevaarlijk is voor kinderen/baby's, dat het mild zou verlopen in tegenstelling tot ouderen.
Maar ik weet niet meer waar ik dat vandaan heb.
  vrijdag 28 februari 2020 @ 16:49:12 #100
208890 June.
Seriously?
pi_191736553
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 16:08 schreef Ceviche het volgende:
Ik meen te hebben gelezen dat het virus niet zo gevaarlijk is voor kinderen/baby's, dat het mild zou verlopen in tegenstelling tot ouderen.
Maar ik weet niet meer waar ik dat vandaan heb.
Er zijn uit China weinig gegevens over kinderen/baby's en daaruit is geconcludeerd dat die groep niet zo snel ziek wordt. Ze weten het dus gewoon niet. Denk dat er over 2-3 weken wel meer bekend wordt als er meer zieken zijn in Zuid Korea en Italie, lijkt me toch wat betrouwbaarder info dan China.
Shine bright like a diamond.
pi_191736625
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 16:08 schreef Ceviche het volgende:
Ik meen te hebben gelezen dat het virus niet zo gevaarlijk is voor kinderen/baby's, dat het mild zou verlopen in tegenstelling tot ouderen.
Maar ik weet niet meer waar ik dat vandaan heb.
Dat heb ik ook gelezen. Voor zover nu bekend raken kinderen wel besmet (in China was er ook een pasgeboren baby die positief testte op corona), maar ze hebben weinig tot milde ziekteverschijnselen. Dat werd gisteravond ook in zo’n liveblog van RTL nieuws gezegd.
  vrijdag 28 februari 2020 @ 17:16:43 #102
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_191736930
wij komen de deur niet meer uit en hebben alle blikken bonen uit de supermarkt meegenomen.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_191736985
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 16:08 schreef Ceviche het volgende:
Ik meen te hebben gelezen dat het virus niet zo gevaarlijk is voor kinderen/baby's, dat het mild zou verlopen in tegenstelling tot ouderen.
Maar ik weet niet meer waar ik dat vandaan heb.
Er zijn 0 kinderen onder de 9 overleden aan het virus. Maar ook veel gebrek aan data.

Ik doe vooral extra voorzichtig omdat ik onze baby niet ziek wil maken. Zelf geloof ik het wel.
pi_191736995
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 17:16 schreef -Mellow- het volgende:
wij komen de deur niet meer uit en hebben alle blikken bonen uit de supermarkt meegenomen.
Als iedereen gaat hamsteren en er is bijvoorbeeld geen melkpoeder meer, dan heb ik wel een groot probleem. :@
pi_191738001
Waarom zou er melkpoeder gehamsterd worden?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 28 februari 2020 @ 18:26:45 #106
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_191738134
Ik vind het allemaal maar wat overtrokken. Vooral als je kijkt in welke categorie mensen tot nu toe overleden zijn. Dan zie ik weinig gevaar voor mijzelf.

Wellicht piep ik anders als echt de pleuris uitbreekt, maar dat zie ik dan weer wel :) Ik ben niet iemand die mij snel zorgen maakt. Beetje te nuchter soms... :s)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_191738237
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 18:26 schreef automatic_ het volgende:
Ik vind het allemaal maar wat overtrokken. Vooral als je kijkt in welke categorie mensen tot nu toe overleden zijn. Dan zie ik weinig gevaar voor mijzelf.

Wellicht piep ik anders als echt de pleuris uitbreekt, maar dat zie ik dan weer wel :) Ik ben niet iemand die mij snel zorgen maakt. Beetje te nuchter soms... :s)
Idem hier
pi_191738348
Ik maak mij voor mezelf ook absoluut geen zorgen, heb een goede weerstand, maar wil wel wat voorzichtig zijn voor de kleine en mijn moeder, die is 74 en heeft bloedkanker en dus een slecht immuunsysteem.
pi_191738370
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 18:26 schreef automatic_ het volgende:
Ik vind het allemaal maar wat overtrokken. Vooral als je kijkt in welke categorie mensen tot nu toe overleden zijn. Dan zie ik weinig gevaar voor mijzelf.

Wellicht piep ik anders als echt de pleuris uitbreekt, maar dat zie ik dan weer wel :) Ik ben niet iemand die mij snel zorgen maakt. Beetje te nuchter soms... :s)
Nou, zelfs ik vind dat en ik ben vanwege mijn chronische longziekte sowieso altijd al een risicopatient, bij alles. Maar goed, van SARS en de mexicaanse griep werd destijds ook zo’n heisa gemaakt en dat viel ook alles mee. Ik heb het idee dat ik er een beetje gevoelloos voor ben geworden inmiddels.
pi_191739982
Hier al vrij snel weer seks, al hebben we penetratie nog even uitgesteld i.v.m. een knip :)
Ook vrij snel, namelijk na 2,5 week, hebben we de kleine Shadow naar z'n eigen kamer verhuisd. In z'n eigen wiegje. Heerlijk! Ze is nu bijna 4 maanden en slaapt als een roosje O+ Ik, en m'n vrouw ook, moet er niet aan denken om met de baby op één kamer te slapen. Wij werden echt gek van alle geluidjes en kwamen zelf nauwelijks aan slapen toe. Komt de rust en intimiteit ook ten goede als je geen rekening met een slapende baby hoeft te houden.

Ik kan het iedereen aanraden! 's nachts geven we trouwens KV. Ene keer gaat m;n vrouw eruit, andere keer ik. Kleine gaat nu rond 19:00 uur slapen en tegen 2 uur s nachts wordt ze wakker voor een fles. Daarna slaapt ze tot 7 uur/half 8 in de ochtend.
s_a
pi_191740160
Robin wordt nog wel een keer of 3 wakker, ik moet er niet aan denken dat ik daar echt mn bed voor uit zou moeten. Die plak ik gewoon tegen me aan zodat iedereen kan slapen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_191740384
Ik was vanochtend op zoek naar handgel en het was dus overal uitverkocht. Ik ben langs de etos, kruidvat, action, ah, dirk, lidl, zeeman en de apotheek geweest :')

Op werk hebben we flexplekken, dus echt hygiënisch is het niet. Heb nu dettol doekjes om in ieder geval bij aanvang toetsenbord en muis te ontsmetten en was mijn handen zo'n 10x per dag. Verder kan je vrij weinig doen denk ik. Ik reis met het ov, dus drukke plekken vermijden is helaas geen optie.

Het is wel een geruststelling dat er geen baby's zijn overleden voor zover bekend.
pi_191740705
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 20:12 schreef Ticootje het volgende:
Robin wordt nog wel een keer of 3 wakker, ik moet er niet aan denken dat ik daar echt mn bed voor uit zou moeten. Die plak ik gewoon tegen me aan zodat iedereen kan slapen.
Dat. Ben ook blij dat we de cosleeper op de kamer hebben vervangen door ledikant. Zo kan ik op m'n vrije dag na de vroege ochtendvoeding nog een uur of 2 slapen.
En liggend in bed voeden en er daarna niet meer uit moeten O+
pi_191741052
Ja, baby's bij ons in bed geeft hier juist meer nachtrust. Ik zou volgens mij hyperalert slapen als m'n baby's ergens anders liggen. Plus inderdaad niet het bed uit hoeven bij de nachtvoedingen en gewoon kunnen blijven liggen met m'n ogen dicht. O+
pi_191741560
Iedere keer dat iemand dat zegt, vraag ik me af hoe jullie het dan doen met boertjes en luiers.
pi_191741857
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 21:07 schreef B.ertha het volgende:
Iedere keer dat iemand dat zegt, vraag ik me af hoe jullie het dan doen met boertjes en luiers.
Niet. Boertjes hoeft al een hele tijd niet meer en 's nachts alleen verschonen bij poepluiers ^O^
pi_191742077
Baby dry luiers kunnen echt wel wat hebben. Idd poep verschoon ik in de nacht, plas pas in de ochtend weer.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_191742150
quote:
17s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 20:33 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Dat. Ben ook blij dat we de cosleeper op de kamer hebben vervangen door ledikant. Zo kan ik op m'n vrije dag na de vroege ochtendvoeding nog een uur of 2 slapen.
En liggend in bed voeden en er daarna niet meer uit moeten O+
:’) vanmorgen heb ik ze om 10 wakker gemaakt. Ik vond het saai worden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_191742320
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 21:31 schreef Ticootje het volgende:

[..]

:’) vanmorgen heb ik ze om 10 wakker gemaakt. Ik vond het saai worden.
Hoe dan :o . Wij mogen blij zijn als hij heel sporadisch eens uitslaapt tot kwart over 8 ;(
  FOK!fossiel vrijdag 28 februari 2020 @ 21:42:19 #120
1455 Keroppi
kool kikker
pi_191742432
quote:
17s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 21:38 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Hoe dan :o . Wij mogen blij zijn als hij heel sporadisch eens uitslaapt tot kwart over 8 ;(
Wij noemen half 7 uitslapen ;(
Chick on a mission
pi_191742541
quote:
17s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 21:38 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Hoe dan :o . Wij mogen blij zijn als hij heel sporadisch eens uitslaapt tot kwart over 8 ;(
Weet ik veel! Ik wist niet dat babies zo lang konden slapen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_191742572
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 21:42 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Wij noemen half 7 uitslapen ;(
Leyla heeft tot een jaar of 7 nooit langer geslapen dan een uur of 5 in de ochtend. Dat is prima als ze gewoon zelf naar beneden kunnen, maar tot die tijd was echt zo ongrappig.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_191742634
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 21:45 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Weet ik veel! Ik wist niet dat babies zo lang konden slapen.
Hahahahaha, wel fijn dat 4&5 gewoon slaapskillz hebben.
pi_191742992
quote:
17s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 21:48 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Hahahahaha, wel fijn dat 4&5 gewoon slaapskillz hebben.
:D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 28 februari 2020 @ 22:00:28 #125
208890 June.
Seriously?
pi_191743002
quote:
17s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 21:18 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Niet. Boertjes hoeft al een hele tijd niet meer en 's nachts alleen verschonen bij poepluiers ^O^
Dit idd!
Shine bright like a diamond.
pi_191743539
Lily heeft een nacht op haar eigen kamer geslapen onlangs. Twee keer wakker geworden en beide keren hoorde ik haar pas toen ze al flink huilde. In slaap krijgen daarna duurde een stuk langer. En vervolgens een in slaap gevoedde baby van de ene naar de andere kamer slepen zonder dat ze wakker werd, was echt een gedoe. Dus de volgende ochtend haar bed weer terug verhuisd.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_191743599
quote:
17s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 21:18 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Niet. Boertjes hoeft al een hele tijd niet meer en 's nachts alleen verschonen bij poepluiers ^O^
Smurf accepteert natte luiers niet, dan valt hij gewoon niet in slaap. Ongeacht het merk.
  FOK!fossiel vrijdag 28 februari 2020 @ 22:22:36 #128
1455 Keroppi
kool kikker
pi_191743737
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 21:46 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Leyla heeft tot een jaar of 7 nooit langer geslapen dan een uur of 5 in de ochtend. Dat is prima als ze gewoon zelf naar beneden kunnen, maar tot die tijd was echt zo ongrappig.
Op dagen dat ik 's ochtends werk moet ik zelf vrij vroeg (rond 6) op dus dan is het niet al te rampzalig.

Maar als ik late dienst (tot 23.00 ) heb is het inderdaad ongrappig als je dag om 5.00 begint...
Chick on a mission
pi_191744413
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 22:19 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Smurf accepteert natte luiers niet, dan valt hij gewoon niet in slaap. Ongeacht het merk.
Ik heb 2 weken ervaring met wegwerpluiers dus geen idee of het verschil maakt. Bas heeft een of ander bamboo booster in zijn nachtluier zitten die alles opslurpt.
pi_191744988
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 22:19 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Smurf accepteert natte luiers niet, dan valt hij gewoon niet in slaap. Ongeacht het merk.
Toen ze mini waren deed ik ff snel een luiertje wisselen op mijn plek van het bed. Ik heb sowieso alles binnen handbereik.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 28 februari 2020 @ 23:44:32 #131
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_191745888
quote:
17s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 22:44 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ik heb 2 weken ervaring met wegwerpluiers dus geen idee of het verschil maakt. Bas heeft een of ander bamboo booster in zijn nachtluier zitten die alles opslurpt.
Kan je misschien n merk aanraden voor bamboo boosters? Of maakt dat niet uit? Ik wil zó graag af van de wegwerpluier 's nachts...
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  FOK!fotograaf zaterdag 29 februari 2020 @ 06:09:29 #132
148247 taxibabe
pi_191747912
Meneer is hier nu ook sinds 5 uur wakker, had gehoopt dat ie nog in slaap zou vallen. Maar hij vond het leuker om zijn stemvolume uit te proberen. :') :O
  Moderator zaterdag 29 februari 2020 @ 07:36:43 #133
447051 crew  Peejtur
pi_191748119
Gisteravond had ze toch last van de prikjes. 38,6 en niet willen slapen. Na een zetpil ging het gelukkig beter.
pi_191748123
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 07:36 schreef Peejtur het volgende:
Gisteravond had ze toch last van de prikjes. 38,6 en niet willen slapen. Na een zetpil ging het gelukkig beter.
38,6 is echt heel hoog. Gelukkig ging het daarna beter
pi_191748249
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 23:44 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

Kan je misschien n merk aanraden voor bamboo boosters? Of maakt dat niet uit? Ik wil zó graag af van de wegwerpluier 's nachts...
Ik heb de miloboo van Milovia en de 3laags van Little Lamb. Die van Milovia absorbeert veel meer, maar die van little Lamb is aanzienlijk goedkoper en kan je eventueel meerdere van in een luier stoppen. Maar ik pak het liefst die van Milovia
  Moderator zaterdag 29 februari 2020 @ 08:51:27 #136
447051 crew  Peejtur
pi_191748505
Wasbare luiers waren hier in de nacht geen succes. Hoeveel inleggers we ook deden, ze lekten altijd door.
pi_191749533
Mijn ervaring met wasbaar is dat je sowieso goed moet letten op of de rompers niet teveel drukken.

En als je echt vaak last hebt van lekken kun je er ook een ander overbroekje overheen doen.

Bijons lekten ze eigenlijk alleen als ze weer toe waren aan strippen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_191749889
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 10:37 schreef Ticootje het volgende:
Mijn ervaring met wasbaar is dat je sowieso goed moet letten op of de rompers niet teveel drukken.

En als je echt vaak last hebt van lekken kun je er ook een ander overbroekje overheen doen.

Bijons lekten ze eigenlijk alleen als ze weer toe waren aan strippen.
Hema stretch rompers O+ zijn echt favoriet. Heb heel incidenteel een lekje, nu Bas vooral op zijn buik slaapt moet ik helemaal goed opletten dat de inleggers goed vooraan in de luier zitten. Maar verder eigenlijk nooit lekjes.
pi_191750538
Wanneer nodig wordt hier een luier gewoon in bed verschoont, met een mini-lichtje erbij dat we ergens in bed hebben rondslingeren.

Doorgaans niet (meer) nodig, alleen soms poep, maar meestal pas in de ochtend.

We gebruiken Naty luiers trouwens.

Boertjes toen ze heel klein waren, hield ik ze soms gewoon rechtop terwijl ik zelf bleef liggen. :"D Maar meestal voedde ik toen zittend in bed bij de tweeling, dus dan is dat makkelijk te doen. Alhoewel dat boertje meestal pas na een half uur kwam, vandaar dat rechtop houden terwijl ik lag. M'n andere twee hebben nooit last gehad van boertjes 's nachts, ik denk dat ze dan veel rustiger dronken ook, in het donker al slapend en liggend, dus weinig lucht erbij?!

Oja, hier ook als de romper te strak is, dan kan het soms lekken. Dan is het tijd voor een grotere maat rompers. :D
  Moderator zaterdag 29 februari 2020 @ 12:01:02 #140
447051 crew  Peejtur
pi_191750618
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 07:37 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

38,6 is echt heel hoog. Gelukkig ging het daarna beter
Jup maar is duidelijk van de prikjes geweest. Gaat nu weer helemaal goed. Over 2 maandjes krijgt ze de 14-maandenprikjes en daar kan ze na een week best ziek van worden....werk alvast melden....
  zaterdag 29 februari 2020 @ 13:30:21 #141
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_191751940
Ik ben eigenlijk niet zozeer bang voor lekken snachts met wasbaar, maar meer voor onrustige nachten omdat ze de plas dan meer voelt dan met wegwerp.
En de nachten zijn al zo pittig hier.
Doorlekken hebben we trouwens alleen met wegwerp, niet met wasbaar.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_191752337
Ligt aan het merk. De pamper premium protect is standaard nat en baby dry houdt het makkelijk de hele nacht.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_191784038
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 13:30 schreef -Mellow- het volgende:
Ik ben eigenlijk niet zozeer bang voor lekken snachts met wasbaar, maar meer voor onrustige nachten omdat ze de plas dan meer voelt dan met wegwerp.
En de nachten zijn al zo pittig hier.
Doorlekken hebben we trouwens alleen met wegwerp, niet met wasbaar.
Heeft ze dat overdag ook? Hoe vaak verschoon je dan? Is dit niet te 'trainen' door niet al te snel te verschonen als ze geplast heeft?

Hier werken Anavy nachtluiers met zo'n bijbehorende hele lange inlegger goed. De inlegger vouwen we dan vierdubbel aan de voorkant. Hij houdt het daar gemakkelijk 12 uur mee uit :+
  zondag 1 maart 2020 @ 22:19:18 #144
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_191784683
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 21:51 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]

Heeft ze dat overdag ook? Hoe vaak verschoon je dan? Is dit niet te 'trainen' door niet al te snel te verschonen als ze geplast heeft?

Hier werken Anavy nachtluiers met zo'n bijbehorende hele lange inlegger goed. De inlegger vouwen we dan vierdubbel aan de voorkant. Hij houdt het daar gemakkelijk 12 uur mee uit :+
Ja overdag wil ze ook geen natte billen. Zou ik zelf ook niet willen en ik wil haar ook absoluut niet trainen daar aan te wennen. Integendeel, wij doen BZC sinds geboorte, en dat gaat supergoed. Bijna alle plasjes en poep gaat op het potje, natte luiers verschonen we direct. Enerzijds omdat n natte broek niet fijn is, anderszijds om haar juist aan het droge gevoel te laten wennen ipv de luier als het toilet te zien.

Het is dus heel goed mogelijk dat dit de nachten zwaarder maakt, omdat ze wellicht wakker wordt van het plassen. Maar dat heb ik er voor over. 'S nachts doen we geen potje, en voor het comfort en de nachtrust van ons allemaal dus wegwerp ipv wasbaar :)
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_191785813
Mijn verlof zit erop, morgen weer aan het werk. Ik wil nog niet geloof ik :s)
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_191788245
Succes Sicilia!
  maandag 2 maart 2020 @ 08:03:58 #147
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_191788827
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 23:12 schreef Sicilia het volgende:
Mijn verlof zit erop, morgen weer aan het werk. Ik wil nog niet geloof ik :s)
Succes! Straks weer lekker genieten van je ukkie O+
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  maandag 2 maart 2020 @ 11:09:28 #148
426379 elamanilo
elämänilo
pi_191791081
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 22:19 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

Ja overdag wil ze ook geen natte billen. Zou ik zelf ook niet willen en ik wil haar ook absoluut niet trainen daar aan te wennen. Integendeel, wij doen BZC sinds geboorte, en dat gaat supergoed. Bijna alle plasjes en poep gaat op het potje, natte luiers verschonen we direct. Enerzijds omdat n natte broek niet fijn is, anderszijds om haar juist aan het droge gevoel te laten wennen ipv de luier als het toilet te zien.

Het is dus heel goed mogelijk dat dit de nachten zwaarder maakt, omdat ze wellicht wakker wordt van het plassen. Maar dat heb ik er voor over. 'S nachts doen we geen potje, en voor het comfort en de nachtrust van ons allemaal dus wegwerp ipv wasbaar :)
Oja, wat tof! Ik vind het echt heel gaaf dat jullie dat doen. Ik wilde het ook en heb het heel kort geprobeerd, maar het bleek toen niet goed haalbaar met de tweeling.

's Nachts voor en/of na een voeding toch even kijken of ze wil plassen? Of, als ze geen voeding meer heeft, toch 1 of 2x 's nachts even checken op vaste momenten. Als je vaste punten maakt, dan kan ze het ook gaan ophouden.

:*
  maandag 2 maart 2020 @ 11:43:43 #149
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_191791678
Ja ela, het is is ook echt heel tof om te doen! Ik ben er zo enthousiast over dat ik het iedereen kan aanraden. Snap wel dat het heel uitdagend wordt om dat bij een tweeling te doen.

Ik moet zeggen, dat ik vooral de eerste drie maanden vond dat het echt wel wat gedoe is. Maar daarna werd het gewoon routine en voelt het normaal en moeiteloos. Ook omdat we nu beter weten welke kleding handiger is (geen rompers bijv) en we hebben nu de perfecte luiers ervoor (popolini easy free).

Ik heb haar wel eens in de nacht op het potje gezet, maar dat vond ze echt niet leuk. Ze werd dan te veel uit haar slaap gehaald, terwijl ze bij de nachtvoedingen eigenlijk niet wakker wordt. Nu gaat ze dus alleen in de vroege ochtend, of soms wanneer ze midden in de nacht een beetje gaat 'klieren'. Dan zit ze lachend op het potje en komt er vaak ook een grote, opgeluchte plas.

Ik zou dus eigenlijk graag overstappen op ook wasbaar in de nacht, en dan wanneer het goed voelt, (wellicht als het warmer is en er niet zo veel kledij uit hoeft) ook 's nachts op t potje.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  maandag 2 maart 2020 @ 11:51:30 #150
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_191791819
Mijn baby gaat trouwens sinds twee dagen vol trots zelfstandig zitten. We hadden vrienden met een klein kindje te logeren dat al erg mobiel is, dus ik vermoed dat ze een en ander heeft afgekeken. Het was ook zo lief om ze te zien spelen samen. Hele tijd kusjes enzo O+

De box is ook eindelijk weg en wat n heerlijke ruimte is er nu om te kruipen voor haar. Ik zit elke dag met bewondering naar dr te kijken nu, zoals ze zo op avontuur de kamer doorschuift. Ze gaat bijna kruipen nu, staat echt in de startblokken de hele tijd. :D
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_191800514
En dan kom je er halverwege een voeding achter dat het flesje koud is O-)

[ Bericht 11% gewijzigd door B.ertha op 02-03-2020 20:01:54 ]
  maandag 2 maart 2020 @ 19:57:52 #152
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_191800649
Dat maakt die van ons niet uit :D
En bij jou?
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_191800757
Nee, blijkbaar niet! Weten we dat ook weer.
  maandag 2 maart 2020 @ 20:12:35 #154
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_191800967
Die van mij maakt het ook niks uit idd.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  FOK!fotograaf maandag 2 maart 2020 @ 20:33:48 #155
148247 taxibabe
pi_191801366
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 23:12 schreef Sicilia het volgende:
Mijn verlof zit erop, morgen weer aan het werk. Ik wil nog niet geloof ik :s)
Hoe is het gegaan?
Ik heb nog 5 weken, 6 april moet ik weer beginnen. Eerst volgende week nog wel gesprek over mijn werkzaamheden vanaf 6 april. Door veranderingen en de aanstaande reorganisatie moeten we ff kijken wat ik ga doen. Ik weet wel dat mijn functie an sich niet veranderd of verdwijnt, maar wel de projecten die ik moet gaan ondersteunen.
  maandag 2 maart 2020 @ 21:10:34 #156
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_191802146
Bas maakt het ook niet uit dus hij drinkt het gewoon koud. Wel zo makkelijk.

Ik ging vandaag even wegen bij het CB want meneer heeft in een zeer korte periode heel wat voedingen laten vallen, hij is van 6-8x per dag nu ineens naar 4x drinken gegaan en daarnaast vaste voeding. Ik schrok, hij weegt nu 8,745 kg. Hij is 1300 gram aangekomen in 4,5 week _O-. Zit nu mooi op de 0-lijn met gewicht. En hij sliep van 20:15 tot 07:15, ik weet niet wat er ineens aan de hand is hier hoor.
  maandag 2 maart 2020 @ 21:28:14 #157
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_191802513
klinkt fijn d-e :) Krijgt hij al veel vaste voeding binnen? Wat geef je hem zoal?

Hier gaat het eten met kleine stapjes en hapjes. Ze doet er heel enthousiast aan mee en krijgt ook steeds meer binnen. Ik merk wel dat ik nog een beetje inspiratieloos blijf omdat ik nog een beetje zoekende ben erin. We doen Rapley, en de kok in mij vind het een beetje moeilijk om niet heel creatief te gaan doen in het maken van allerlei lekkers voor d'r :P En ik weet ook nog niet zo goed wanneer ik dan dingen als peulvruchten en granen kan/ wil gaan introduceren. De voor de hand liggende groenten en fruit hebben we nu ook wel gehad.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  maandag 2 maart 2020 @ 21:37:32 #158
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_191802710
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 21:28 schreef -Mellow- het volgende:
klinkt fijn d-e :) Krijgt hij al veel vaste voeding binnen? Wat geef je hem zoal?
Momenteel eet hij dagelijks 2 boterhammen, 1-2 stuks fruit, een flinke portie aan avondeten (zo'n 200 gram) en soms nog wat griekse yoghurt. Nadat zijn pasta vanavond op was heeft hij nog sperziebonen en pompoen uit ons eten mee zitten bunkeren :X. Brood propt hij gewoon in repen zo in zijn mond, en een lol dat hij dan heeft. Rapley met avondeten is hij wel te ongeduldig voor, brood en fruit gaat gelukkig goed. Vorig weekend hadden we frambozen, nou dat hebben we geweten hoor _O- . Gingen zo achter elkaar naar binnen toe.
Hij heeft nu een paar keer linzen gehad, dat ging goed. Deze week wil ik bonen proberen.
  maandag 2 maart 2020 @ 22:36:47 #159
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_191803864
oh wat heerlijk zo'n kindje dat lekker eet O+ Ik hoop dat de mijnes ook zo'n veelvraatje wordt :P
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_191806711
Jeetje DE, dat baby's zoveel kunnen eten :P
pi_191806751
quote:
17s.gif Op maandag 2 maart 2020 21:10 schreef douche-eendje het volgende:
Bas maakt het ook niet uit dus hij drinkt het gewoon koud. Wel zo makkelijk.

Ik ging vandaag even wegen bij het CB want meneer heeft in een zeer korte periode heel wat voedingen laten vallen, hij is van 6-8x per dag nu ineens naar 4x drinken gegaan en daarnaast vaste voeding. Ik schrok, hij weegt nu 8,745 kg. Hij is 1300 gram aangekomen in 4,5 week _O-. Zit nu mooi op de 0-lijn met gewicht. En hij sliep van 20:15 tot 07:15, ik weet niet wat er ineens aan de hand is hier hoor.
Volgens mij is hij de mijne voorbij gegroeid! :o Wat een schrokop O+
Ter vergelijking een eetlijstje:
- fruit: 1 pruim (is absoluut favoriet en krijgt hij vaak vanwege zijn obstipatie) / halve appel / een derde banaan / paar hapjes ander fruit
- eenderde tot anderhalve boterham
- avondeten: een paar happen groente/pasta/aardappel; ik denk in totaal een flinke eetlepel
- een bak yoghurt met daar doorheen fijne granen pap; twee tot drie flinke eetlepels in totaal

Er zitten dus ook genoeg dagen bij van drie hapjes fruit, eenderde boterham, een paar hapjes avondeten (en dan nog het liefst knagen op de komkommer - qua caloriewaarde zet dat weinig zoden aan de dijk) en dan om wat voller te raken nog wel redelijk wat yoghurt.

Maar de mijne drinkt dan ook nog 5 tot 6 of 7 keer aan de borst.

En dat doorslapen joh. Heerlijk! Dat lukt hier ook niet. Helemaal niet als hij zo'n dag heeft waarop hij weinig eet, dan komt hij 's nachts gegarandeerd nog een keertje. Maar ik ben al heel tevreden want hij slaapt de helft van de nachten in elk geval van middernacht tot een uur of 6.30.

Ik moet bekennen dat we tegenwoordig ook wel af en toe voeren. Helemaal als hij duidelijk wat moe is al, dan is het fijn als er toch nog substantieel iets naar binnen gaat waar hij niet zoveel moeite voor hoeft te doen. Met alleen rapley krijgt hij wel erg weinig binnen.

[ Bericht 10% gewijzigd door BobbyMcGee op 03-03-2020 07:14:54 ]
pi_191806895
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:43 schreef -Mellow- het volgende:
Ja ela, het is is ook echt heel tof om te doen! Ik ben er zo enthousiast over dat ik het iedereen kan aanraden. Snap wel dat het heel uitdagend wordt om dat bij een tweeling te doen.

Ik moet zeggen, dat ik vooral de eerste drie maanden vond dat het echt wel wat gedoe is. Maar daarna werd het gewoon routine en voelt het normaal en moeiteloos. Ook omdat we nu beter weten welke kleding handiger is (geen rompers bijv) en we hebben nu de perfecte luiers ervoor (popolini easy free).

Ik heb haar wel eens in de nacht op het potje gezet, maar dat vond ze echt niet leuk. Ze werd dan te veel uit haar slaap gehaald, terwijl ze bij de nachtvoedingen eigenlijk niet wakker wordt. Nu gaat ze dus alleen in de vroege ochtend, of soms wanneer ze midden in de nacht een beetje gaat 'klieren'. Dan zit ze lachend op het potje en komt er vaak ook een grote, opgeluchte plas.

Ik zou dus eigenlijk graag overstappen op ook wasbaar in de nacht, en dan wanneer het goed voelt, (wellicht als het warmer is en er niet zo veel kledij uit hoeft) ook 's nachts op t potje.
Ah, wat leuk dat jullie bcz doen en dat je er zo enthousiast over bent! Maar dan lijken wasbare luiers voor de nacht me geen optie. Inherent daaraan is namelijk dat ze nattigheid voelen. Als je wilt dat ze daar niet aan went zou ik wegwerp blijven gebruiken voor de nacht. Of wellicht pas overstappen op wasbaar als je haar 's nachts ook op het potje wilt hebben.
pi_191806913
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:51 schreef -Mellow- het volgende:
Mijn baby gaat trouwens sinds twee dagen vol trots zelfstandig zitten. We hadden vrienden met een klein kindje te logeren dat al erg mobiel is, dus ik vermoed dat ze een en ander heeft afgekeken. Het was ook zo lief om ze te zien spelen samen. Hele tijd kusjes enzo O+

De box is ook eindelijk weg en wat n heerlijke ruimte is er nu om te kruipen voor haar. Ik zit elke dag met bewondering naar dr te kijken nu, zoals ze zo op avontuur de kamer doorschuift. Ze gaat bijna kruipen nu, staat echt in de startblokken de hele tijd. :D
Zo grappig hoe verschillend die ontwikkeling gaat! Hier een kindje wat al tijden kan kruipen maar niet snapt hoe je moet gaan zitten :D En zo leuk als ze op avontuur kunnen in je woonkamer he O+ Ik geniet daar ook van. Hier staat de box nog wel; soms vindt hij het fijn om even in een wat beperktere ruimte te spelen; het geeft hem wat rust. Maar onbeperkt rondkruipen heeft de voorkeur.

We hebben - montesorri-style - de onderste plank van de boekenkast leeggeruimd en leggen daar een selectie van zijn speelgoed in. Hij vindt het fantastisch om zelf van alles uit de kast te kunnen trekken en er mee te spelen. Inmiddels zoekt hij het ook zelf op, soms gaat hij in één rechte streep naar de kast als je hem op de grond zet.
pi_191809256
Woow d-e, wat een flinke baby en wat fijn dat hij zo goed eet en doorslaapt.

Ik zit nog steeds te wachten op de dag (nacht) dat M gaat doorslapen. Ik ben heel benieuwd hoe lang ze nu is en hoeveel ze weegt. De laatste keer dat we bij het cb waren, was 3 maanden terug :P

Volgende week maandag krijgt ze haar 11 maanden prikjes. Hopelijk wordt ze er niet ziek van.

Ik was gisteren foto's aan het kijken en werd een beetje emotioneel. Mijn baby is over een maand geen baby meer. Hoe dan?! Dat een jaar zo snel voorbij vliegt. Ik weet nog dat ze pas geboren was, 2,3kg en 47cm. En inmiddels is ze een grote baby die opstaat en probeert te lopen. Zucht :P
pi_191809370
M eet trouwens wel een stuk minder. Een dag eetschema ziet er als volgt uit:
- halve/ driekwart boterham met margarine of pindakaas
- 1 ei
- 4 eetlepels fruit
- pap (1,5 eetlepel granenpap gemengd met 60cc melk)
- 3 eetlepels groente/rijst/aardappel

Ze krijgt tussendoor paar van die baby mais chips.

En ze drinkt 3x bij mij.
pi_191811047
Lily eet nu als ontbijt bijna een hele boterham met van alles erop, daarna wat fruit (halve mandarijn, stuk banaan, een pruim), als lunch soms left over avondeten en dan 's avonds brood of andersom. Soms yoghurt als lunch, maar altijd met extra's zoals havermout, chiazaadjes, hempzaadjes, brinta, cacoapoeder (allemaal vanwege ijzer), en wat fruit. Qua avondeten eet ze met ons mee en heeeeeel soms nu zelfs een kruimel vlees. Ik vind dat mee eten wel echt relaxt hoor. Werd gestoord van al die aparte pannetjes op het vuur.

Grootste fruitfavoriet is hier ook de framboos. Daar knaagt ze zo een bakje van weg. Gelukkig hebben we drie struiken in de tuin En kan ze vanaf juni tot oktober haar buikje rond eten.
Pasta en rijst vindt ze ranzig.

Ze was laatst in het ziekenhuis bij de allergoloog weer gewogen en volgt nog steeds de +1 lijn.

Cava, ben benieuwd hoe M. op de 11 maanden prik reageert.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  dinsdag 3 maart 2020 @ 13:49:49 #167
426379 elamanilo
elämänilo
pi_191811766
Wow, wat een goede eters allemaal!

Hier is het nog voornamelijk borstvoeding. Ze krijgen een keer of 2 a 3 per dag ook wat in hun handen, dat kan zijn: Een stukje appel (ongeveer 1/8e stukje, de helft van de helft van de helft zeg maar), een stukje ander fruit vergelijkbaar in grootte (peer, banaan), een stukje komkommer of avocado, een stukje gestoomde groente of aardappel, wat ei(wit) van een gekookt ei, een korstje brood, een beetje rijst ook wel eens. Een enkele keer hebben ze al een mini hapje yoghurt of kwark geproefd. En gisteren een stukje zelfgemaakte pannenkoek. ;) :D

En van al die stukjes gaat er misschien een stukje ter grote van 5 rijstkorrels/een knikkertje ook daadwerkelijk naar binnen. :') De rest eindigt rondom de kinderstoel. Ik doe nog wel eens een poging om wat te voeren met een lepeltje, maar dat is nog steeds maar zo-zo. De ene keer gaat er een mondje open om vervolgens alles weer uit te spugen, de andere keer blijft het mondje dicht. Heeeel soms gaat er een mondje open en blijft de inhoud ook nog binnen!

Wel een grote hit:
Slokjes water of thee van mama uit haar glas. Zodra ik een beker vast heb, staan er twee aan m'n rokken. ;) :D

Meer of vaker iets geven heeft nog niet echt resultaat dat er al meer gegeten wordt. Ik vind het alleen telkens ook zonde dat er zoveel 'verloren' gaat als ik ze meer geef. Want er blijft niet echt meer binnen, het is gewoon een wat grotere kledderzooi of zo. Oh, chocoladekoekjes, dat gaat er wel in... (Laatst had 1 van m'n baby's een (redelijk verantwoord) chocoladekoekje te pakken van één van de groten... :') )
  dinsdag 3 maart 2020 @ 14:06:10 #168
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_191811989
Pureren(den) jullie de zooi bij de jonkies?
Ik had gister wat rijst gemaakt voor ze, maar ze zijn geen fan van de korrels. Nu twijfel ik om toch alles maar tot een gladde moes te pureren, maar ik was eigenlijk van plan om vanaf begin echte smaken en structuren te geven.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 3 maart 2020 @ 14:08:43 #169
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_191812028
Oh ik zie dat bij ela het eten ook niet helemaal vanzelf gaat.

:D

Borstvoeding is inmiddels flessen van 200cc geworden naar de opvang. Ander eten is natuurlijk ook nog niet nodig.

Van de andere kinderen weet ik niet zo goed meer of ze ander eten meteen lekker vonden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_191812156
Ik heb in het begin gepureerd, maar na 2 maanden at ze meer als het nog heel was. Ik voer haar dus stukjes. Langzaamaan begint ze nu zelf eten te pakken en dan met vuist en al proberen dat in haar mond te stoppen. Dat werkt niet fantastisch, dus daaromheen prop ik er soms een hap in. Wat ze nu ook terug doet, wat super schattig is. Behalve dan dat ze dingen eet die ik echt niet lust, zoals appelstroop met het hoogste ijzergehalte. Om te kotsen. Maar je baby biedt je een hapje aan dus dat eet je dan gewoon. Ik pureer soms wel dingen als hachee tot saus, zodat er toch vlees naar binnen gaat. Maar ik heb me erbij neergelegd dat ik een halve vegan opvoed.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  dinsdag 3 maart 2020 @ 14:23:43 #171
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_191812243
Hmz, ik heb niks tegen vlees geven, maar ik eet zelf heel bewust minder vlees. Ik vind het dan toch niet zo om ze toch elke dag vlees aan te bieden straks. J zal het daar vast niet mee eens zijn.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 3 maart 2020 @ 14:55:38 #172
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_191812748
Hoeft toch ook niet elke dag Ticootje?

Ik eet zelf nagenoeg geen vlees, en uberhaupt weinig dierlijks,dus zal mijn kindje dat ook niet zo snel krijgen. Maar als ze dat straks bij opa en oma ofzo krijgt, mag ze zelf weten wat ze doet.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_191812948
Elke dag vlees is niet nodig, vlees is überhaupt niet nodig. Belangrijk is het wel om bij zoveel mogelijk maaltijden een ijzerrijk product te geven. IJzer uit dierlijke producten wordt wel makkelijker opgenomen. Maar Lily doet het tot nog toe prima op kikkererwten en appelstroop. :')
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  dinsdag 3 maart 2020 @ 16:23:33 #174
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_191813979
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 14:55 schreef -Mellow- het volgende:
Hoeft toch ook niet elke dag Ticootje?

Ik eet zelf nagenoeg geen vlees, en uberhaupt weinig dierlijks,dus zal mijn kindje dat ook niet zo snel krijgen. Maar als ze dat straks bij opa en oma ofzo krijgt, mag ze zelf weten wat ze doet.
Nou ja, potjes zijn bijna allemaal met vlees, dus dat wordt meer zelf koken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  FOK!fossiel dinsdag 3 maart 2020 @ 19:54:51 #175
1455 Keroppi
kool kikker
pi_191817385
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 14:06 schreef Ticootje het volgende:
Pureren(den) jullie de zooi bij de jonkies?

Ik stamp/plet veel. Dus met een vork of de 'stamper' waarmee je aardappelen stampt. Zo heb ik niet zo'n egale moes, maar iets wat wel nog structuur bevat. Idee is om het dan steeds grover te laten. Ik geef wel nog losse smaken, binnenkort maar eens combi's maken (krijgt ze op het KDV trouwens wel al).

(Het hakmolentje dat bij de staafmixer hoort werkt ook goed hiervoor).


Vandaag gauw in de stad een klein hapje gaan eten met de baby. Wij wonen in hartje centrum, dus allerlei horeca op koprolafstand. Bakje met geprakte sperziebonen mee, en voor bedtijd weer thuis :)


Iets anders, van een verlate kraamvisite hebben we laatst een activiteiten-kubus (deze: https://www.prenatal.nl/s(...)ubus-1290170099.html) gekregen. Dacht dat ze met net 6 maanden wat te klein voor zou zijn, maar ze vind het geweldig om er aan te "frutselen". Blokjes door de bijbehorende gaten duwen is nog wat veel gevraagd ;)

Maar is er in deze categorie speelgoed dat jullie kunnen aanraden? Dus waar ze aan kan draaien/mee schuiven/frutselen?
Chick on a mission
  dinsdag 3 maart 2020 @ 20:27:28 #176
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_191818024
Wij zijn begonnen met oefenhapjes, dus dat pureer ik wel goed :)
Peer is een topper. Wortel mwah en broccoli is niet zo geliefd haha. Ik ben nu nog fanatiek met dingen maken, maar heb ook wat potjes staan. Vooral met dingen die wij niet echt snel (gaan) eten.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_191818242
Dit boek was hier rond de 6 maanden een enorme hit. https://www.bol.com/nl/p/(...)4puoyshoCSW4QAvD_BwE

En met deze is veel gerommeld.
https://www.bol.com/nl/p/(...)1_2.4.ProductPageUrl

Playgro heeft sowieso veel leuke speeltjes. Maar de echte maandenlange hit bij Lily zijn deze stapelbakjes.
https://www.blokker.nl/p/stapelbekers-speelgoed-9-delig/1767963

Uit elkaar, torens omgooien, kleine dingetjes in die bakjes en dan eruit vissen, iets eronder verstoppen, je kunt ze laten tollen, onder de douche met water spelen, als hoedje op haar hoofd en nu zelf stapelen. O+
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  dinsdag 3 maart 2020 @ 20:44:29 #178
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_191818375
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 14:06 schreef Ticootje het volgende:
Pureren(den) jullie de zooi bij de jonkies?
Ik had gister wat rijst gemaakt voor ze, maar ze zijn geen fan van de korrels. Nu twijfel ik om toch alles maar tot een gladde moes te pureren, maar ik was eigenlijk van plan om vanaf begin echte smaken en structuren te geven.
Gepureerde rijst is volgens Bas echt het meest gore wat er is :P We hebben de eerste paar hapjes gepureerd, maar zitten nu met 8,5 maand op grof geprakt, gestampt, grote stukken en deels rapley.

Speelgoed, deze van playgro:
https://www.bol.com/nl/p/(...)1_6_7.8.ProductImage
En inderdaad ook stapelbekers. Torens moeten omgegooid worden, dat is echt de hit momenteel. En ikea kralenspiraal is sinds een maand echt fantastisch leuk.
  dinsdag 3 maart 2020 @ 20:52:20 #179
56471 pinquit
oh my lama!
pi_191818533
Speelgoed: alles wat je grote broer in zijn handen heeft, tissues, billendoekjes.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 3 maart 2020 @ 20:53:57 #180
56471 pinquit
oh my lama!
pi_191818577
Oh sorry 't ging over specifieke dingen. De kralendinges van ikea ja, en misschien stapelringen?!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 3 maart 2020 @ 20:54:01 #181
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_191818579
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 20:52 schreef pinquit het volgende:
Speelgoed: alles wat je grote broer in zijn handen heeft, tissues, billendoekjes.
Hydrofieldoeken, handjes van je broer, ketting van mama, alles wat een labeltje heeft.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 3 maart 2020 @ 20:56:49 #182
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_191818639
Die dingen en een vormenstoof. Vooral de blokjes eruit halen is leuk.
En de laadjes en deurtjes van onze kast open doen en kijken wat voor interessants daar in zit.
Ik heb de kast dichtgetapet want ik werd er stapelgek van. :@
  FOK!fossiel dinsdag 3 maart 2020 @ 20:59:35 #183
1455 Keroppi
kool kikker
pi_191818690
Bedankt voor de tips allemaal, kan ik zeker iets mee.

Qua stapelen hebben we van Fisher Price al de stapel ringen maar ook de 'Stapel en rol bekertjes' (beiden gekregen).

Die laatste is leuk omdat je er ook ballen van kan maken en die zijn (nu stapelen nog niet aan de orde is) heeeeel interessant.

Ohja en labeltjes zijn echt supergaaf :P ;)
Chick on a mission
  FOK!fotograaf dinsdag 3 maart 2020 @ 21:53:37 #184
148247 taxibabe
pi_191819717
Ik kan ook zeker wat met die tips!
Hier zijn vooral de haren en de bril van mama favoriet en de baard van papa. Sowieso handen en gezichten zijn superinteressant.
  Moderator woensdag 4 maart 2020 @ 06:28:00 #185
447051 crew  Peejtur
pi_191822918
En toen hadden we geen baby meer in huis maar een dreumes. En ze hebben gelijk: de tijd vliegt écht met een kleine.

Ik was niet heel actief hier maar las elke dag meerdere keren mee. Heb veel aan de tips voor anderen gehad. Thanks dus. En we zien elkaar over een maandje of 7.5 ongeveer weer als het goed is. :W
pi_191823063
Gefeliciteerd Peejtur *O*
  woensdag 4 maart 2020 @ 08:03:36 #187
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_191823480
Gefeliciteerd!!

Pff.. pittig nachtje hier. Hij kwam een aantal keer om te drinken, maar of hij effectief dronk... Volgens mij niet want ze staan op klappen :+
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  woensdag 4 maart 2020 @ 08:14:14 #188
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_191823581
Gefeliciteerd Peejtur! Gaat inderdaad snel. Gelukkig komen er nu ook weer nieuwe, leuke dingen :)
pi_191826517
Ohh gefeliciteerd Peejtur! Hebben julloe het al gevierd? Ik zie je over minder dan 2 maandjes!
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  woensdag 4 maart 2020 @ 13:15:54 #190
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_191827739
Hier wordt met gekleurde blokjes gespeeld en van die houten ringen van zo'n torentje (regenboogkleuren en van groot naar klein). En ik heb laatst wat verschillende kleuren linzen en gedroogde bloemblaadjes in een plastic medela flesje gedaan :P Vindt ze ook leuk,het rammelt, rolt,gaat mee in bad enzo.

En de grote wereld om zich heen is vooral boeiend nu met 6+ maanden en het langzaam mobieler worden. Aan het tapijt frunniken, de poot van de kast..

Ze kan al heel zoet in d'r eentje spelen nu O+

Oja, wij hebben ook zo'n zitje aan een elastiek en dat vindt ze echt geweldig!
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_191827966
Hier waren macaronibakjes ook een enorme hit inderdaad.

Lily lijkt overgevoelig voor zinkzalf te zijn.. We kampen al een maand met enorme luieruitslag. Zelfs een steroide/schimmelcreme voor gekregen. Gisteren de zinkzalf voor bepanthene ingeruild en deze ochtend is het voor 90% opgeklaard. Arm kind..
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_191828056
Gefeliciteerd peejtur! Over een maandje zijn wij aan de beurt om een topic op te schuiven :P

Hier ook een pittige nacht gehad. Gaap :P
M had ergens last van. We zijn allebei verkouden en dat misschien in combinatie met nieuwe tandjes?

En vandaag heb ik avonddienst, dus echt ideaal is het allemaal niet, maar ja niets aan te doen.
  Moderator woensdag 4 maart 2020 @ 15:10:44 #193
447051 crew  Peejtur
pi_191829307
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 11:50 schreef Rebubbled het volgende:
Ohh gefeliciteerd Peejtur! Hebben julloe het al gevierd? Ik zie je over minder dan 2 maandjes!
Dank jullie wel allemaal.

Nee vandaag gaan we het niet vieren. Morgen trakteert ze op het kdv. Vandaag waren er maar een paar kindjes. Morgen meer dus is leuker.

Zaterdag gaan we een cakesmash doen en zondag vieren we het.
pi_191830168
Cakesmash O+

Wij hebben twee nachten op rij >7 uur geslapen en OMG wat voel ik me goed _O_ mijn kleine man doet het echt zo goed in zijn eigen bedje!
  woensdag 4 maart 2020 @ 16:42:54 #195
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_191830792
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2020 16:05 schreef B.ertha het volgende:
Cakesmash O+

Wij hebben twee nachten op rij >7 uur geslapen en OMG wat voel ik me goed _O_ mijn kleine man doet het echt zo goed in zijn eigen bedje!

Heerlijk!!! O+
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_191833705
Peetjur gefeliciteerd!

En heerlijk B.ertha! Wij hadden vannacht ook een doorslaapnachtje, erg fijn O+

Wat sneu voor Lily Rebubbled ;(, maar fijn dat het nu een stuk minder is!

Met hapjes mogen wij over 3 weekjes ook al beginnen, maar daar ben ik echt nog zo niet aan toe, dat gaan we mooi nog niet doen! Juul lijkt er ook nog helemaal niet aan toe verder, dus dat komt nog wel! Zal wel weer een mix van potjes, gepureerd en rapley worden, maar net wat we zelf eten en waar ik zin in heb :D.

Juul heeft zoveel snot en slijm, echt zo sneu! Ze knort en kwijlt als een malle en had net ook wat koorts, 38.1. Drinken aan de borst gaat dus ook niet heel lekker, gelukkig pakt ze de fles wel. Super stom, net nu ik weer ben beginnen met werken.
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_191834792
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 13:28 schreef Rebubbled het volgende:
Hier waren macaronibakjes ook een enorme hit inderdaad.

Lily lijkt overgevoelig voor zinkzalf te zijn.. We kampen al een maand met enorme luieruitslag. Zelfs een steroide/schimmelcreme voor gekregen. Gisteren de zinkzalf voor bepanthene ingeruild en deze ochtend is het voor 90% opgeklaard. Arm kind..
Dit had ik even gemist, wat sneu ;(
pi_191838847
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 13:28 schreef Rebubbled het volgende:
Hier waren macaronibakjes ook een enorme hit inderdaad.

Lily lijkt overgevoelig voor zinkzalf te zijn.. We kampen al een maand met enorme luieruitslag. Zelfs een steroide/schimmelcreme voor gekregen. Gisteren de zinkzalf voor bepanthene ingeruild en deze ochtend is het voor 90% opgeklaard. Arm kind..
Wat vervelend. Hopelijk gaat het nu gauw over. Wel fijn dat jullie de oorzaak hebben gevonden. Blijft lastig om te achterhalen waar het nou precies door komt.
pi_191843608
Het is ook echt het laatste waar je aan denkt.. Zinkzalf is juist remedie nr 1. :(
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_191843841
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 11:02 schreef Rebubbled het volgende:
Het is ook echt het laatste waar je aan denkt.. Zinkzalf is juist remedie nr 1. :(
Welke zinkzalf gebruikte je? Van een vriendin (werkt als wondverpleegkundige) begreep ik dat sudo door de lavendel die erin zit irritatie kan geven. Ook van die dingen waar je niet aan denkt.

Bas heeft nu 3 nachten 12 uur aaneengesloten geslapen. Hij drinkt een stuk minder vaak. Het voelt zo vreemd -O- , alsof hij mij minder vaak nodig heeft. Ik mis het knuffelen/veel voeden merk ik.
  donderdag 5 maart 2020 @ 12:12:30 #201
426379 elamanilo
elämänilo
pi_191844789
Awww Rebubbled, wat ontzettend sneu! Hopelijk wel nu gevonden wat het is dus...

Hier wordt gespeeld met:

De yogamat van Ikea. Helemaal opgevouwen plat neergelegd, of juist met 2 niveaus bijv. Ze klimmen er graag overheen. Of ergens langs en dan erop staan. Of rechtop.

Het tubetje van Burts Bees. Of het kleine flesje van de tandjesolie. :') :D

Mijn barnsteenketting, als ze aan de borst liggen of op schoot of op m'n arm zitten.

Een vormenstoof met houten blokjes, en dan nog niet door de gaatjes, maar door het grote vak bovenin alles erin en er weer uit halen. En torentjes omgooien die ik voor ze bouw.

Autootjes (of een rolschaats van broer of zus), vooral M. rolt dingen heel graag heen en weer.

Een stuk kleding of een lap of doek, vooral S. speelt daar heen graag kiekeboe mee. Dan houdt ie de stof voor z'n gezicht en weer omlaag en kijkt ie heel blij als ik 'kiekeboe' roep.

Muziekinstrumenten zoals een toetertje, een hand tamboerijntje, mondharmonica, xylofoon, rattlesnake trommeltje, de gitaar van papa, djembé en wat we al nog meer hebben liggen... Heel veel dus. En ze krijgen er dus ook echt geluid uit! Ook uit de harmonica en zo. :D O+

Ook leuk:
Samen liedjes zingen, vooral met allerlei gebaren of dansjes.
Sowieso muziek luisteren en er dansjes bij doen.
Met het oud papier of glas (I know) spelen in de keuken.
Keukenkastjes open en dicht doen (en dat er dan telkens vingers tussen zitten...). (We hebben ook zo'n speelkeukentje, dat staat expres achterstevoren omdat er elke keer vingers tussen de deuren zaten..)
In het raampje van de oven kijken (spiegelt).
De kast open maken en speelgoed eruit halen.
Met de stofzuiger spelen (die uit is en op de grond ligt).
Met de poezenkam spelen (prikkelt lekker aan je handen of gezicht......).
Met de tandenborstel spelen. :P
Met het naai-meetlint spelen.
Speelgoed in en uit een mandje doen.
Uit het raam kijken.
Aarde uit de plant graven... (planten staan nu hoger, want er bleef geen aarde meer over!)
Met schoenen spelen, vooral mijn veters kunnen ze er goed uithalen..
M. rolt ook graag de kinderwagen wielen heen en weer.
Met behulp van allerlei door de kamer wandelen, bijv. met een kartonnen doos. Of bij vrienden met een houten driewielertje. Of met een krukje.
Op de bank klimmen als de kussens er weer eens afgetrokken zijn door de grotere kinderen.
Op de trap klimmen als het hekje niet dicht is.
Naar buiten kruipen als er kinderen bij de deur rondhangen. :')

Oh en nog 1001 dingen volgens mij...!

Ze vermaken zich in ieder geval heel goed al zelf. Ze kunnen ook echt een poos spelen zelf al. Mijn middelste was daar ook al zo goed in. Ik heb het idee dat deze twee het ook fijn vinden dat ze nooit echt alleen op de grond rondhangen. Er is altijd wel een broer(tje) of zus. Of anders ga ik er zelf bij zitten.

Mijn oudste had altijd veel 'hulp' nodig bij het spelen, ze vermaakte zich niet zo graag alleen maar wilde vooral spelletjes met mij samen doen.
  donderdag 5 maart 2020 @ 12:18:45 #202
426379 elamanilo
elämänilo
pi_191844890
D-E :o :o :o :o 12 uur achter elkaar!!! Wow! Ik geloof niet dat mijn kinderen dat ooit hebben gedaan. :D Nou ja, vast wel een keer, mijn oudste en middelste zijn wel goeie uitslapers. :P Maar als baby's hebben ze altijd 's nachts gedronken tot 2,5 jaar.

Hier zijn de nachten behoorlijk enerverend lately. Ze slapen op zich wel goed, maar willen vaak drinken en dan opeens zit er ergens een neusje verstopt waardoor er niet gedronken/gespeend/geduimd kan worden en dan lukt het slapen ook niet of alleen rechtop zittend met de baby tegen me aan of zo...

Ik vind het wel verbazingwekkend hoe goed in functioneer op zo weinig slaap, want volgens mij zijn er nachten tussen dat ik sec misschien 2 of 3 uren slaap of zo. :"D
  donderdag 5 maart 2020 @ 12:35:55 #203
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_191845159
Waaah jeetje d-e 12 uur! Jammer dat je er niet helemaal van kan genieten. Voor mij klinkt dat echt als de hemel. Oh wat verlang ik naar een nachtje aaneengesloten slaap, al was het maar 6 uur :D

Hier ook vaak "functionerend" op 3 a 4 uur slaap. Ik doe het daar dan weer niet zo goed op. Echt in overlevingsstand. Maar ik zou graag weer een betere versie van mezelf zijn....
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_191845283
Hebben jullie schrik voor corona bij jullie baby tot 1 jaar?
Cindy De Vuyst
  donderdag 5 maart 2020 @ 12:56:58 #205
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_191845396
Nee.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_191845456
Nee die van mij mogen nog geen corona.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_191845617
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 12:18 schreef elamanilo het volgende:
D-E :o :o :o :o 12 uur achter elkaar!!! Wow! Ik geloof niet dat mijn kinderen dat ooit hebben gedaan. :D Nou ja, vast wel een keer, mijn oudste en middelste zijn wel goeie uitslapers. :P Maar als baby's hebben ze altijd 's nachts gedronken tot 2,5 jaar.

Hier zijn de nachten behoorlijk enerverend lately. Ze slapen op zich wel goed, maar willen vaak drinken en dan opeens zit er ergens een neusje verstopt waardoor er niet gedronken/gespeend/geduimd kan worden en dan lukt het slapen ook niet of alleen rechtop zittend met de baby tegen me aan of zo...

Ik vind het wel verbazingwekkend hoe goed in functioneer op zo weinig slaap, want volgens mij zijn er nachten tussen dat ik sec misschien 2 of 3 uren slaap of zo. :"D
Ja ik had dus ook helemaal geaccepteerd dat de nachtvoedingen gewoon ons ding waren en dat dat nog wel een tijd door kon gaan zo. Bas kwam altijd tussen 22-23, 03-04 en 06-07 een keer voor een voeding. Soms hadden we eens een nacht dat hij die tussen 22-23 oversloeg, of om middernacht kwam en dan rond half 6 en dan waren wij al intens gelukkig. Maar hij komt ineens niet meer voor nachtvoedingen.
Ik functioneer niet zo goed op zo weinig slaap, nooit gedaan ook. Moest daar ook echt rekening telkens mee houden, slaaptekort is voor mij een flinke trigger voor migraine. Echt knap dat jou dat wel lukt :o
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 12:35 schreef -Mellow- het volgende:
Waaah jeetje d-e 12 uur! Jammer dat je er niet helemaal van kan genieten. Voor mij klinkt dat echt als de hemel. Oh wat verlang ik naar een nachtje aaneengesloten slaap, al was het maar 6 uur :D

Hier ook vaak "functionerend" op 3 a 4 uur slaap. Ik doe het daar dan weer niet zo goed op. Echt in overlevingsstand. Maar ik zou graag weer een betere versie van mezelf zijn....
Ik snap je helemaal hoor mellow, ik keek ook al maanden uit naar dit moment maar nu Bas het ineens doet is het toch een beetje gek. Als ik 's nachts moet plassen ga ik nu maar even bij hem kijken :@ Het is gewoon zo'n rare overgang, van nachtvoedingen en een kind naast je in co-sleeper/ledikant ineens een kind dat de hele nacht op zijn kamer ligt te slapen in een paar dagen tijd, zonder dat dat onze bedoeling was.
pi_191845656
D-E wat heerlijk! Vergeet niet er ook van te genieten, want voor je het weet is er een nieuwe tand op komst en wordt je knuffelmeter weer rijkelijk bijgevuld.

We hebben sudocreme, etos, zwitsal en neutral 0% geprobeerd. Naja, we hebben nu gelukkig een oplossing met de bepanthen.

Corona, nee geen angst voor. Ik heb de afgelopen 1,5 week koorts, incl hoesten, niezen en de hele rambam gehad, dus ik denk dat we de epidemie al hebben doorleefd. :') Het kind drinkt gulzig alle antistoffen, dus die heeft nergens last van.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_191846136
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 13:02 schreef Ticootje het volgende:
Nee die van mij mogen nog geen corona.
_O-
  donderdag 5 maart 2020 @ 16:59:06 #210
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_191849390
Hoi allemaal! :W

Ik dacht misschien is het ook wel gezellig hier mee te kletsen na z&g. Onze “Truus” was gister om 23.03 uur alweer 1 week oud. De tijd vliegt!
Ze doet het geweldig en was gister alweer 80 gram boven haar geboortegewicht, eens kijken of ik haar net zo dik krijg als haar broer was :D

Over zere billetjes, wij gebruiken heel graag lanoline, wolvet. Als zoonlief af en toe ineens flink uitslag heeft is het daarmee de volgende ochtend vaak zo goed als weg. _O_

Over Corona, extra blij dat ze thuis is geboren anders hadden we naar t ziekenhuis gemoeten waar net de eerste patiënt binnen werd gebracht :{ en vanwege het verschrikkelijke weer is het nog niet gelukt naar buiten te gaan -O- elke keer als het de bedoeling was begon het weer te regenen of te hagelen. Hopelijk morgen! Want ben zelf ook al een week niet buiten geweest. Maar qua risico op besmetting wel weer gunstig dus :+
pi_191850657
Gefeliciteerd Zo-is-dat! Fijn dat ze het zo goed doet :)

Ik denk dat de besmetting met corona buiten wel zal loslopen hoor ;)
  donderdag 5 maart 2020 @ 18:39:45 #212
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_191850961
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 18:19 schreef B.ertha het volgende:
Gefeliciteerd Zo-is-dat! Fijn dat ze het zo goed doet :)

Ik denk dat de besmetting met corona buiten wel zal loslopen hoor ;)
Dat denk ik ook :Y wel jammer dat grote broer vannacht moest hoesten, nu wat snot heeft en koorts. Jammer met een kleintje van een week in huis en t schiet toch een keer door je hoofd dat Corona :X hopelijk is ie morgen weer fit!
pi_191861183
Ik snap dat dat wel spannend is. Nooit overnagedacht over snotterende broertjes en zusjes. Vooral over snotterende gasten. Hoe ga je ermee om? Uit de buurt houden? Vertrouwen op je borstvoeding en dat je de antistoffen wel doorgeeft?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_191867842
Over 2 maanden wordt Lily pas een jaar, maar ik ben nu al bezig met taartrecepten zonder ei te testen. Lekker hysterisch weer. :') Moeders van andere 'bijna' jarige baby's al voorbereidingen aan het treffen?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  FOK!fotograaf vrijdag 6 maart 2020 @ 17:38:03 #215
148247 taxibabe
pi_191868071
Ff een niet bijleespost..
Ik heb volgens mij een productiedip in de bv en ik ben afgevallen, ik weeg nu minder dan voor de zwangerschap.. kutzooi ;(
pi_191868398
Gefeliciteerd zo-is-dat en welkom in dit topic ;)

Ik ben al een aantal dagen aan het hoesten en snotteren, zou best eens corona kunnen zijn? Ik woon/werk ook nog eens in Rotterdam en reis met het ov :')

Ik vertrouw erop dat ik genoeg antistoffen meegeef via de borstvoeding.

Zieke gasten probeer ik zoveel mogelijk uit de buurt van M te houden, maar ik ben niet mondig genoeg om er echt iets over te zeggen. En ik heb ook nog een (stief)kind thuis die vaak genoeg ziekte meeneemt van school. Het is vervelend, maar het is niet anders.

Ik heb laatst wel een wildvreemde opa vermeden die M wilde aaien. Is nu helemaal een no no ivm corona. Dont touch my child. Lief vinden doe je maar op afstand :P

En hier ook een bijna jarige baby! Ik ben helaas geen keukenprinses, dus wij gaan een taart bestellen. Ik weet al precies wat voor taart en weet ook al bij wie we gaan bestellen. Verder heb ik ook al alle versieringen/ ballonnen ingeslagen. Ik heb er zin in ;)

Vervelend taxibabe. Hoezo denk je dat je een productiedip hebt? Heb je nog wel een voorraad in de vriezer? Misschien kan je tijdelijk productieverhogende middelen gebruiken, zoals thee en fenegriek. En misschien ook handig om een app te installeren waarmee je het aantal calorieën per dag kunt bijhouden. Als je ziet dat je te weinig hebt gegeten, gelijk wat calorieën erbij gieten.
  FOK!fotograaf vrijdag 6 maart 2020 @ 18:17:51 #217
148247 taxibabe
pi_191868548
Ik heb net gekolfd om daar pap mee te maken, maar ik heb maar 50 cc gekolfd, terwijl ik die paar keer dat ik heb gekolfd 140 cc heb gehaald.
Heb gelukkig nog wel wat in de vriezer en morgen wilde ik idd bvthee gaan halen bij de kruidvat.
pi_191870861
Hoe denk je dat dat kan, taxibabe? Vooral dat ineens afvallen?

C. begon net ineens keihard te krijsen en was ontroostbaar. Zelfs niet met de borst. Dat is echt niets voor hem, hij is echt een heel makkelijk kind dat normaal gesproken alleen huilt als het eten net te lang op zich laat wachten. Dus al onbekend gedrag en dan ook nog eens een heel nieuw, superintens huiltje. Echt als door een wesp gestoken. Wat kan dat nou geweest zijn?
  vrijdag 6 maart 2020 @ 20:54:48 #219
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_191871135
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 09:49 schreef Rebubbled het volgende:
Ik snap dat dat wel spannend is. Nooit overnagedacht over snotterende broertjes en zusjes. Vooral over snotterende gasten. Hoe ga je ermee om? Uit de buurt houden? Vertrouwen op je borstvoeding en dat je de antistoffen wel doorgeeft?
Snotterend bezoek weren of uit de buurt houden, voor broerlief is dat wat moeilijker, hij wil haar heel graag vast houden en kusjes geven O+ We wassen vooral vaker zijn handjes ^O^ En inderdaad vertrouwen op de kracht van de borstvoeding en de immuniteit die ze al van me had mee gekregen.

De oorzaak van de koorts blijkt trouwens keelontsteking, hij was een chipje aan het eten en zei dat dat zeer deed, witte punten in z’n keel. T weerhield hem echter niet lekker verder te eten van de chips :D

En vervelend Taxibabe, maar zoals andere al zeiden. 1 keer weinig kolven zegt niets. Kan zoveel oorzaken hebben. Keek je naar je opbrengst? Als je tijdens het kolven al stress ervaart kan dat al reden genoeg zijn om er minder uit te krijgen bijvoorbeeld. Het valt vast allemaal wel mee.
En lukt het jou om van bv pap te maken? Het werd bij mij altijd direct weer vloeibaar hoeveel pap er ook bij ging.

B.ertha, buikpijn misschien? Daar kunnen ze ook zo hoog van gillen en even ontroostbaar zijn ;(
  FOK!fotograaf vrijdag 6 maart 2020 @ 21:05:23 #220
148247 taxibabe
pi_191871318
Net weer gekolfd, nu 100 cc. T'is nog steeds minder dan anders, maar meer dan vanmiddag.

@B.ertha, geen idee, ik moet sowieso redelijk wat eten om überhaupt op gewicht te blijven. Dus geen idee waarom ik nou afval. Misschien verbruik ik meer energie nu met Thomas.
Wat sneu dat C. zo moet huilen, misschien idd buikpijn? Thomas kan ook zo uit het niets huilen, vaak is dat een krampje, dan komt er even later een stinkscheet.

@Zo-is-dat, het blijft bij mij ook dun, maar dat is bekend bij bv en rijstebloem.
pi_191871819
Het kan ook je vochtinname zijn. Drink je nog voldoende?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 21:40:27 #222
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_191871957
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 21:05 schreef taxibabe het volgende:
Net weer gekolfd, nu 100 cc. T'is nog steeds minder dan anders, maar meer dan vanmiddag.

@:B.ertha, geen idee, ik moet sowieso redelijk wat eten om überhaupt op gewicht te blijven. Dus geen idee waarom ik nou afval. Misschien verbruik ik meer energie nu met Thomas.
Wat sneu dat C. zo moet huilen, misschien idd buikpijn? Thomas kan ook zo uit het niets huilen, vaak is dat een krampje, dan komt er even later een stinkscheet.

@:Zo-is-dat, het blijft bij mij ook dun, maar dat is bekend bij bv en rijstebloem.
Welke rijstbloem gebruik je? Die bio van de kruidvat wordt wel dik met bv.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 21:46:19 #223
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_191872085
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 21:40 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Welke rijstbloem gebruik je? Die bio van de kruidvat wordt wel dik met bv.
Ah goede. Ik wil ook eens naar de pap gaan kijken. Al vind ik het ook wel prima om het met FV aan te maken, als het echt zo dun blijft.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  vrijdag 6 maart 2020 @ 21:47:36 #224
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_191872129
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 20:41 schreef B.ertha het volgende:

C. begon net ineens keihard te krijsen en was ontroostbaar. Zelfs niet met de borst. Dat is echt niets voor hem, hij is echt een heel makkelijk kind dat normaal gesproken alleen huilt als het eten net te lang op zich laat wachten. Dus al onbekend gedrag en dan ook nog eens een heel nieuw, superintens huiltje. Echt als door een wesp gestoken. Wat kan dat nou geweest zijn?
Ah, daar had K. ook de hele dag last van. Ik vond hem ook best warm en had niet het idee dat het kraampjes waren ofzo.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_191872446
Hij lijkt nu gelukkig weer normaal dus misschien toch buikpijn, ook al klonk dat voorheen anders. Gezien het aantal scheetjes dat ik nu te verduren krijg, is het niet heel onlogisch.
  FOK!fossiel vrijdag 6 maart 2020 @ 23:56:31 #226
1455 Keroppi
kool kikker
pi_191874610
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 21:46 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Ah goede. Ik wil ook eens naar de pap gaan kijken. Al vind ik het ook wel prima om het met FV aan te maken, als het echt zo dun blijft.
Misschien gekke/domme vraag maar is pap een must? En zo nee, wat zijn de redenen dat jullie het gaan geven?

Ik weet niet waarom, maar ik vind pap om onduidelijke redenen maar niets. Maar ben wel benieuwd waarom anderen ervoor kiezen :)
Chick on a mission
  zaterdag 7 maart 2020 @ 00:00:12 #227
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_191874656
Gefeliciteerd Zo-is-dat, fijn dat het goed gaat met jullie :)
  zaterdag 7 maart 2020 @ 00:07:54 #228
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_191874761
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 23:56 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Misschien gekke/domme vraag maar is pap een must? En zo nee, wat zijn de redenen dat jullie het gaan geven?

Ik weet niet waarom, maar ik vind pap om onduidelijke redenen maar niets. Maar ben wel benieuwd waarom anderen ervoor kiezen :)
Ik heb daar zelf niet echt een reden voor behalve dat ik het gevoel heb dat Koert meer nodig heeft dan alleen melk/fruit/groente, en ik zelf een afkeer heb van brood :D
Al vond ik pap toch teveel gedoe worden dus Koert krijgt alsnog brood.
  zaterdag 7 maart 2020 @ 08:45:10 #229
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_191877137
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 23:56 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Misschien gekke/domme vraag maar is pap een must? En zo nee, wat zijn de redenen dat jullie het gaan geven?

Ik weet niet waarom, maar ik vind pap om onduidelijke redenen maar niets. Maar ben wel benieuwd waarom anderen ervoor kiezen :)
Nee hoor.

Ik ben zelf groot geworden met een bord pap in de ochtend. Tot ver in mn 20 at ik dat nog steeds elke ochtend. (Geen rijstpap meer natuurlijk maar dan was het brinta)

De een eet brood, de ander kwark, de ander fruit, de ander pap.

De tweeling had gister pyjamapap. Maar dat was de 2e keer pap en dan kolf ik die voeding wel af. Misschien maak ik van de week nog rijstpap omdat ik nu wat melk teveel heb in de koelkast.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_191877618
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 23:56 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Misschien gekke/domme vraag maar is pap een must? En zo nee, wat zijn de redenen dat jullie het gaan geven?

Ik weet niet waarom, maar ik vind pap om onduidelijke redenen maar niets. Maar ben wel benieuwd waarom anderen ervoor kiezen :)
Ik heb het geprobeerd omdat ik het idee had dat Bouncy wel wat meer kon gebruiken als alleen melk/fruit/groente maar ze blijkt geen pap kind te zijn en weigert de papflessen dus ben ik er maar mee op gehouden
pi_191877930
M krijgt vrijwel dagelijks zo'n 5 granen pap (die van Nestlé). Ik heb ervoor gekozen, omdat er granen inzitten en er zit toegevoegde ijzer en vitamines in. En ze vindt het lekker ;)

In de ochtend geef ik vaak brood en in de middag eet ze een bordje pap.
pi_191878237
Lily eet soms havermoutpap met fruit en chiazaadjes of iets erdoor. Brinta, Nestle, pyjamapap etc vond ze niks. Ik denk dat afwisseling vooral belangrijk is voor de smaak- en textuurgewenning en de afwisselende macronutrienten. Dus hier krijgt ze de ene ochtend brood, dan weer yoghurt, havermout, soja/kokos yoghurt, havermoutpannenkoekjes etc. En als ze ei mocht zou dat ook in de mix zitten. French babytoast, gezonde muffins, omelet, scrambled. Die ei allergie is echt irritant. :') Btw, koken is mijn hobby. Ik snap heul goed dat andere mensen hier niet zoveel interesse in hebben. Overigens heeft ze vanochtend hotdog zitten eten, want dat hoort er af en toe ook bij vind ik.

Eiloze cake is drama. Daar kan ik echt niks mee qua versieren, want dan valt het uit elkaar. Ik ga egg replacer van de AH proberen. Iemand daar ervaring mee?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  zaterdag 7 maart 2020 @ 11:21:36 #233
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191878878
Ik gebruik vaak appelmoes als eivervanger, gaat best goed.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_191879045
Voor cake?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  FOK!fossiel zaterdag 7 maart 2020 @ 12:11:08 #235
1455 Keroppi
kool kikker
pi_191879437
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 10:27 schreef Rebubbled het volgende:


Eiloze cake is drama. Daar kan ik echt niks mee qua versieren, want dan valt het uit elkaar. Ik ga egg replacer van de AH proberen. Iemand daar ervaring mee?
Mijn schoonzusje maakt superlekker vegan cupcakes waarvan niemand doorheeft dat ze vegan zijn. Kan evt naar het recept vragen want je kan er vast ook een cake van maken :)
Chick on a mission
  zaterdag 7 maart 2020 @ 13:10:29 #236
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191880113
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 11:37 schreef Rebubbled het volgende:
Voor cake?
Jep. Of yoghurt.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  FOK!fotograaf zaterdag 7 maart 2020 @ 13:20:51 #237
148247 taxibabe
pi_191880222
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 08:45 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nee hoor.

Ik ben zelf groot geworden met een bord pap in de ochtend. Tot ver in mn 20 at ik dat nog steeds elke ochtend. (Geen rijstpap meer natuurlijk maar dan was het brinta)

De een eet brood, de ander kwark, de ander fruit, de ander pap.

De tweeling had gister pyjamapap. Maar dat was de 2e keer pap en dan kolf ik die voeding wel af. Misschien maak ik van de week nog rijstpap omdat ik nu wat melk teveel heb in de koelkast.
Ik eet nog steeds 'pap' 's morgens. Ik krijg dan echt geen brood weg, dus neem ik griekse yoghurt met fruit en 7 granenmix van de appie.
  zaterdag 7 maart 2020 @ 13:58:07 #238
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_191880740
Ik ontbijt meestal pas laat op de ochtend. Vroeg in de ochtend krijg ik uberhaupt weinig weg.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  FOK!fotograaf zaterdag 7 maart 2020 @ 14:37:30 #239
148247 taxibabe
pi_191881451
Oh nee, ik moet 's morgens echt wel wat eten. Normaal gesproken als ik werk begin ik in de auto op weg naar kantoor al weer aan mijn boterhammetjes. En dan tijdens de lunch weer brood en/of yoghurt, 's middags weer brood/fruit en dan thuis gewoon avondeten. En 's avonds nog chipjes oid.. :@
  zaterdag 7 maart 2020 @ 15:00:35 #240
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_191881779
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 14:37 schreef taxibabe het volgende:
Oh nee, ik moet 's morgens echt wel wat eten. Normaal gesproken als ik werk begin ik in de auto op weg naar kantoor al weer aan mijn boterhammetjes. En dan tijdens de lunch weer brood en/of yoghurt, 's middags weer brood/fruit en dan thuis gewoon avondeten. En 's avonds nog chipjes oid.. :@
Ik neem er ook de tijd niet voor. Ik zorg dat alle kindjes op de opvang zitten dan door naar mn werk en daar smeer ik dan wel een boterham.

Zolang ik niet eet heb ik ook geen honger. Als ik 1 boterhammetje zou eten tussendoor bij het ritueel dan sterf ik zo bijna als ik op mn werk verschijn.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_191881867
@Rebubbled: nr.16 van deze link eens proberen? https://eluxemagazine.com/recipes/vegan-birthday-cake-recipes/

Ik moet ook echt ontbijten, anders word ik misselijk (prikkelbare darm syndroom, hiep hoi :')), meestal twee boterhammen in de auto of thuis een flinke bak yoghurt/havermout. Bij de lunch 4 boterhammen, nog een appel ofzo en dan kan ik 's middags soms nog honger hebben :@
  zaterdag 7 maart 2020 @ 16:02:01 #242
426379 elamanilo
elämänilo
pi_191882770
Wij ontbijten thuis met smoothies, meerdere mensen hier die 's ochtends niet graag eten. Ik vind het toch fijn om dan wel al een beetje de buikjes te vullen, dus dat zijn smoothies geworden.

Ik denk er aan om eens een slaappapje te proberen bij de baby's. (Al wordt er nog steeds niet van een lepel gegeten... dus logistiek nog even wat verzinnen haha.)
pi_191882827
https://www.wifemamafoodi(...)awberry-buttercream/

Deze is bijna exact wat ik wil maken. Morgen maar weer aan de bak. ( :') )

Keropi, zou je je schoonzusje willen vragen wat het recept is?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  zaterdag 7 maart 2020 @ 16:13:56 #244
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_191882892
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 16:02 schreef elamanilo het volgende:
Wij ontbijten thuis met smoothies, meerdere mensen hier die 's ochtends niet graag eten. Ik vind het toch fijn om dan wel al een beetje de buikjes te vullen, dus dat zijn smoothies geworden.

Ik denk er aan om eens een slaappapje te proberen bij de baby's. (Al wordt er nog steeds niet van een lepel gegeten... dus logistiek nog even wat verzinnen haha.)
Met de fles ?

Trap niet in de “papspeen”, dat gat is zo groot, kunnen ze niks mee. Ze drinken hier pap met een speen 2 van avent.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  FOK!fossiel zaterdag 7 maart 2020 @ 16:32:32 #245
1455 Keroppi
kool kikker
pi_191883112
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 16:08 schreef Rebubbled het volgende:

Keropi, zou je je schoonzusje willen vragen wat het recept is?
Heb haar geappt :)
Chick on a mission
pi_191886269
Mooi Rebubbled! En wat knap dat je dat kan. Ik heb een beetje faalangst wat dat betreft, laat dat soort dingen liever door iemand anders maken of koop het kant en klaar :P

Wel slim om alvast te oefenen.

Ik zat zelf te denken aan de kant en klare dripcake van de Hema en die dan te upgraden en personaliseren. Deze: https://www.hema.nl/eten-(...)t-16-p.-6330037.html
Heeft iemand die al eens geprobeerd?

En dan bak ik er een paar cupcakes bij en versier ik ze met fondant en cocktailprikkers.

Ik vind het wel spannend. Nog minder dan een maand.
  zaterdag 7 maart 2020 @ 20:08:18 #247
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_191886802
Ik zou sowieso niet zo intrappen in een slaappapje. Ik heb het wel een paar keer geprobeerd maar de baby gaat er niet beter (langer) door slapen. Ten minste, ik neem aan dat dat het doel is @elamanilo

Voorbereidingen op eerste verjaardag, ik geloof dat ik er wat nuchterder in sta dan bij de eerste. Vind het wel een bizar idee dat hij volgende maand al 1 wordt. :o Jammer genoeg is de zwangerschap en de eerste babytijd al een beetje bij me weggevaagd, terwijl ik juist zo bewust er bij stil heb gestaan dit keer.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  zaterdag 7 maart 2020 @ 20:11:58 #248
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_191886912
@Rebubbled, lijnzaad of chiazaad werken ook redelijk als ei-vervangers, voor het binden vooral. Wel moet je dan ook extra vocht toevoegen. Of appelmoes inderdaad. Voor de luchtigheid doe je dan bakpoeder/baksoda. Eiloze cake kan echt heel prima, ik doe dat heel vaak. Muffins bijv. Met verhouding 1 cup meel, 1/2 cup vocht in de vorm van (plantaardige) melk/ yoghurt, 1/3 cup vet en 1/3 cup suiker of ander zoets. En dan nog bijv. 1 cup (diepvries)fruit. En dan iets van 1/2 theelepel bakpoeder. Bij baksoda moet je letten op zure dingen in het recept(appelmoes, cacao, yoghurt etc.) Omdat het daarmee reageert. Hoe meer zuur, hoe meer baksoda nodig.


Hier al weken zware nachten,maar vannacht wel t toppunt met een baby die twee uur lang lag te ouwehoeren (behang krabben, met het plafond kletsen, aan mijn haar trekken, in mijn borsten knijpen, neuriën, heen en weer rollen...) Het enige positieve eraan is dat ze dan gewoon vrolijk is, maar ik vind het zo moeilijk om dan geduldig te blijven en niet gefrustreerd te raken. De uren dat ze wel slaapt lig ik ook vaak (half) wakker omdat ze óf aan de borst ligt te sabbelen, óf omdat ik gewoon ook n moeilijke slaper ben.... :O

[ Bericht 1% gewijzigd door -Mellow- op 07-03-2020 20:35:09 ]
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  FOK!fossiel zaterdag 7 maart 2020 @ 22:03:21 #249
1455 Keroppi
kool kikker
pi_191890888
Ik ben jaloers op mijn vriend. Hij sliep aan de kant waar zij ligt (had late dienst) en toen ze vanochtend om 5 uur wakker was heeft ze een half uur liggen kraaien/kletsen/jengelen op letterlijk 40cm van zijn oor vandaan, EN DAAR SLAAPT HIJ DOORHEEN :(
Chick on a mission
pi_191890999
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 19:44 schreef CaVaBien het volgende:
Mooi Rebubbled! En wat knap dat je dat kan. Ik heb een beetje faalangst wat dat betreft, laat dat soort dingen liever door iemand anders maken of koop het kant en klaar :P

Wel slim om alvast te oefenen.

Ik zat zelf te denken aan de kant en klare dripcake van de Hema en die dan te upgraden en personaliseren. Deze: https://www.hema.nl/eten-(...)t-16-p.-6330037.html
Heeft iemand die al eens geprobeerd?

En dan bak ik er een paar cupcakes bij en versier ik ze met fondant en cocktailprikkers.

Ik vind het wel spannend. Nog minder dan een maand.
Ik heb datzelfde overwogen voor de bruidstaart maar las overal dat ie niet zo lekker is en er in de praktijk ook een stuk sjofeler uitziet (heb ook plaatjes gezien).
  FOK!fossiel zaterdag 7 maart 2020 @ 22:10:19 #251
1455 Keroppi
kool kikker
pi_191891169
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 22:06 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Ik heb datzelfde overwogen voor de bruidstaart maar las overal dat ie niet zo lekker is en er in de praktijk ook een stuk sjofeler uitziet (heb ook plaatjes gezien).
Ik heb 'm gegeten en was niet heel enthousiast. Terwijl Hema taarten meestal heel lekker zijn.
Chick on a mission
pi_191891583
Thnx allemaal voor de tips! Vandaag boodschappen gedaan en morgen weer verder testen.

Cava, nog niet gehad. Ziet er wel lekker uit. Misschien van te voren de kleinste halen om te testen?

Mellow en Keroppi, spokende babies zijn echt killing. Hier ook gehad dat Lily een periode ineens 3 uur achter elkaar wakker was 's nachts. Helemaal gek word je ervan, want je bent zelf zooo moe. Hier trouwens ook iemand in bed die door alles heen slaapt, terwijl ik overal van wakker word.

Hier heeft mejuffer vandaag besloten dat ze prima zelf kan eten. Weigert elke hap die ik aanbied, maar steekt nu zelf van alles in haar mond. Zo leuk. O+ En zoveel makkelijker. Nu kan ik haar gewoon een bordje met een aantal dingen aanbieden en kan ze fijn zelf bepalen wat en hoeveel ze eet. Verrassend met avondeten vond ik dat ze gretig keer op keer de wortels uit de runderstoofpot probeerde, maar weer uitspuugde. En dat ze de banaan, een van de favorieten, na 3 stukjes liet liggen. En de hummus werd van het brood afgesabbeld voordat het kleffe stukje brood opgegeten werd. Echt zo leuk om te zien. En na 6 maanden 4x per dag met de hand haar voeren, een zeer welkome afwisseling.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  FOK!fotograaf zondag 8 maart 2020 @ 14:40:34 #253
148247 taxibabe
pi_191901980
Grappig die ontwikkelingen qua eten, Rebubbled!
Ik probeer Thomas nu iedere dag iets van fruit te geven, zelf een stuk fruit vasthouden lukt nog niet. Maar hij is dol op banaan en peer, gisteren was ik zelf banaan aan het eten en hij zat aan de schil te sjorren. Het laatste stuk banaan heb ik hem voor gehouden, nou.. hij greep met zijn handjes mijn handen en drukte die banaan zo zijn mond in! En boos dat hij werd toen ik de banaan weghaalde, hij heeft er druk op zitten sabbelen. Vanmorgen heb ik een kwart peer geraspt en met een lepel gegeven, ook dat ging bijna helemaal op. O+ De smaak van appel vind hij ook wel lekker, maar de structuur van de geraspte appel wat minder, dat werkt hij vakkundig zijn mond uit :')

Ik vind het borstvoeden nog steeds superfijn, maar hem zo zien te genieten van het fruit vind ik ook zo schattig en fijn! Binnenkort maar eens bloemkool proberen!
pi_191902048
Dat is een goed idee. Ik ga de kleinste taart volgende week even uittesten :)

Mijn baby slaapt al 3 nachten in haar eigen kamer O+
De eerste nacht was een ramp. Ze werd vaak wakker, veel gehuil etc. Tweede nacht ging het beter en afgelopen nacht ging het vlekkeloos :)
Ze wordt wel nog steeds 2x wakker om te drinken, maar dat was al zo, dus niets nieuws. Ik moet zeggen dat ik haar wel mis in bed, maar dat ik ook wel blij ben om meer ruimte te hebben :P
Was een beetje krap in een bed van 160cm.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 8 maart 2020 @ 15:03:26 #255
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_191902487
Qua eten vind ik het best lastig om in te schatten wat ik moet laten geven.
Boterham, fruit en avondeten wat hij graag wil. Maar schema... dus als ik er dan niet ben, hoe en wat en wanneer...
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zondag 8 maart 2020 @ 15:04:00 #256
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_191902499
Om de week slapen de kinderen 2 nachtjes op hun toekomstige kamer. Maar niet de hele nacht.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 8 maart 2020 @ 16:58:59 #257
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_191904505
Ik was gisteravond niet thuis en kreeg van manlief een berichtje. Bas had een stuk papier te pakken gekregen en heeft een half a4tje gerapleyd. Leuk joh, kinderen _O-
pi_191904803
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 15:03 schreef Ynske het volgende:
Qua eten vind ik het best lastig om in te schatten wat ik moet laten geven.
Boterham, fruit en avondeten wat hij graag wil. Maar schema... dus als ik er dan niet ben, hoe en wat en wanneer...
Op de opvang bedoel je? Ik geef altijd een boterham met beleg, yoghurt, een stuk fruit en wellicht wat overgebleven diner van de vorige dag als dat een succes was. Dan kan de gastouder zelf kijken wat ze blieft. Lily eet op semi vaste tijden. Om 9.30 ontbijt, na haar eerste slaapje rond 14u lunch, rond 17u een snack en om 18.30 diner.

De taart is gelukt en lekker!

Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_191906025
Ik geef voor A. (11,5 mnd) alleen borstvoeding, luiers en schone kleding mee, de gastouder regelt het eten. Mijn gastouder is Marokkaanse en zij zegt dat ze A. op haar manier te eten geeft. En dat dat best wel lijjkt op volproppen :D A. heeft 's avonds na een dag bij de gastouder nooit echt zin in eten, dan zit 'ie bij ons aan tafel met lange tanden mee te eten _O-
  zondag 8 maart 2020 @ 19:01:28 #260
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_191907076
Wat mooi Rebubbled! :9~ O+
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 8 maart 2020 @ 19:46:42 #261
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_191907997
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 17:12 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Op de opvang bedoel je? Ik geef altijd een boterham met beleg, yoghurt, een stuk fruit en wellicht wat overgebleven diner van de vorige dag als dat een succes was. Dan kan de gastouder zelf kijken wat ze blieft. Lily eet op semi vaste tijden. Om 9.30 ontbijt, na haar eerste slaapje rond 14u lunch, rond 17u een snack en om 18.30 diner.

De taart is gelukt en lekker!

[ afbeelding ]
Kvd krijgt alleen borstvoeding mee. Maar zoals vandaag ben ik werken en is papa thuis. Geloof dat ik daar een schema voor moet maken :D
Ben zelf meer van go with the flow
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_191908600
Woow ziet er mooi uit Rebubbled! Hoe lang ben je daarmee bezig geweest?

Ik was net op een feestje en heel toevallig hadden zij de Hema taart die ik ook wilde. De smaak was niet echt een succes. Jammer.

Mayra krijgt boterham met beleg mee, stukjes fruit, vaak een eitje en flesje melk/ pap.

Als mijn moeder oppast, doet zij dat ook als de gastouder van Leintjeuh :P
Dat arme kind wordt helemaal volgepropt. Dan geef ik alleen melk mee.
pi_191910207
Qua tijd valt het enorm mee! Het beslag hoeft niet luchtig geklopt te worden, zoals bij sommige recepten en dat scheelt enorm veel tijd en valkuilen. In tegenstelling, je moet juist zo kort mogelijk mengen. Enkel tot het glad is en het kan de oven in. Bereiden dus ca. 10 minuten, baktijd ca. 30 min, afkoelen ca. 1,5 uur. Vervolgens heb ik zo'n zakje dr Oetker botercreme met roomkaas ipv boter gemaakt voor de buitenkant (vind ik lekkerder, ben niet van heel zoet en echt te lui om echte botercreme te maken), is met max. 5 min klaar. Voor de vulling heb ik 250 ml slagroom met een zakje klopfix opgeklopt, ca. 3 minuten. De plakken cake besmeren met aardbeienjam, laag slagroom, laag aardbeien, laag cake etc. Is ook zo gedaan. Daarna de buitenkant afsmeren met de botercreme. Afhankelijk van je ervaring, handigheid en mate van perfectionisme, duurt dat voor mij ca. 10 min. Suikerparels erop en klaar.

Dus effectief een half uur aan actieve werktijd ongeveer. De rest is wachten. Ik kan het echt van harte aanraden. Super makkelijk recept. Echt één van de makkelijkste die ik ooit heb gemaakt. Wel heb je drie bakvormen nodig om tegelijk te bakken, maar die zijn bij de AH 5 euro per stuk geloof ik. Je kunt de cakeplakken ook de dag ervoor al maken en op de dag zelf versieren. Hoef je niet te wachten tot ze afgekoeld zijn. En je kunt jam/vruchten naar eigen smaak gebruiken, als aardbeien niet je ding zijn.

Lily heeft hem geproefd en is fan. Toen mijn vriend daarstraks een stukje at, was ze niet bij hem weg te slaan. Dus dat wordt hopelijk een mooie cakesmash fotoserie. :D
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_191921616
Klinkt zo makkelijk zoals jij het omschrijft. Misschien het uitproberen waard :P
Het wordt voor mij de eerste keer dat ik een taart bak, maar wie weet ben ik een natuurtalent :')

Vandaag zijn we langs het CB geweest voor de 11 maanden prikjes. Mijn baby was zo lief aan het lachen naar papa, mij en de arts en toen kreeg ze ineens de prikjes. Ik probeerde haar af te leiden, maar deed denk ik best zeer. Mijn arme kind. En nu is ze thuis ook huilerig/ plakkerig. Ik heb maar alle plannen opzij gezet, vandaag gaan we een dagje plakken.

Stats:
Ze groeit netjes door op haar eigen lijn (-1 lijn).
72cm en 8,1kg.
pi_191923158
Cavabien, als je nog nooit een taart hebt gebakken, kun je misschien beter beginnen met een pakket. Dr. Oetker heeft ook biscuitdeeg namelijk. Biscuitdeeg + botercreme + smaakjes = basic decoratieve taart. Maar dan bijna foolproof :s)

Sneu van de prikjes, lekker knuffelen maar inderdaad O+
pi_191924188
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 15:31 schreef B.ertha het volgende:
Cavabien, als je nog nooit een taart hebt gebakken, kun je misschien beter beginnen met een pakket. Dr. Oetker heeft ook biscuitdeeg namelijk. Biscuitdeeg + botercreme + smaakjes = basic decoratieve taart. Maar dan bijna foolproof :s)

Sneu van de prikjes, lekker knuffelen maar inderdaad O+
Bedankt voor de tip!
Ik ga voor zo makkelijk mogelijk haha. Van het weekend maar even uitproberen :)

M reageert toch wel wat heftiger op deze prikjes. Ze is erg huilerig, heeft koorts en is slaperig. Zo sneu om te zien. Ik ben blij dat ik thuis ben vandaag.
  maandag 9 maart 2020 @ 18:57:13 #267
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_191926329
Ah, sneu, Cavabien. Hopelijk knapt ze snel op.
Ik ben blij dat wij de 11 maandenprik hebben gepland in onze vakantie.
pi_191927378
Wat sneu, Cava, hopelijk snel weer opgeknapt!

Hier de 6 maanden apk gehad. Ze zit qua lengte ineens op de 0 lijn 😳 groeispurtje gehad en is nu 66 cm 😊 gewicht zit ze op -1 maar ze volgt met 6805 gram keurig haar eigen lijntje omhoog. Gelijk gevraagd of de arts even haar oren wou checken aangezien Noor steeds met haar hoofd schud en idd, 2 geïrriteerde oortjes 😣
pi_191927823
Vervelend Cava! Eind maart moeten wij voor de 11 maanden prik. Ik ben benieuwd. Hier reageert ze altijd heftig helaas. Fijn dat ze lekker haar lijn volgt! Ook bij jou Whoopje. Scheelt zoveel stress.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  maandag 9 maart 2020 @ 20:03:38 #270
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_191928311
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 19:31 schreef Whoopje het volgende:
Wat sneu, Cava, hopelijk snel weer opgeknapt!

Hier de 6 maanden apk gehad. Ze zit qua lengte ineens op de 0 lijn 😳 groeispurtje gehad en is nu 66 cm 😊 gewicht zit ze op -1 maar ze volgt met 6805 gram keurig haar eigen lijntje omhoog. Gelijk gevraagd of de arts even haar oren wou checken aangezien Noor steeds met haar hoofd schud en idd, 2 geïrriteerde oortjes 😣
Mooie groei! Wat kan je doen met/aan die oortjes...? Hier grijpt hij ook naar één oortje. Normaal als hij moet is maar nu ook tussendoor.

Wij moeten de 25e. Qua lengte groeit hij goed, maar hij is vrij slank. Ben echt benieuwd naar z'n statistieken.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  FOK!fossiel maandag 9 maart 2020 @ 20:41:17 #271
1455 Keroppi
kool kikker
pi_191929153
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 17:12 schreef Rebubbled het volgende:

De taart is gelukt en lekker!

[ afbeelding ]
Hij is prachtig!

Mocht je het recept voor de vegan cupcakes nog willen: https://imgur.com/a/BBD5Gvi

Ze maakt ze met Alpro Soya Original en door de "boter"creme nog wat melk en wat kleurstof omdat het oog ook wat wil.

Maar het ging jou geloof ik vooral om het ei-vrije aspect, dus dan kun je evt ook dierlijke zuivel gebruiken.


Hier hoef ik niets naar de opvang mee te geven. Kunstvoeding, luiers, groentehapjes en fruithapjes zitten er allemaal bij.

Ik vind de hoeveelheden nog wel lastig. Vanaf het eerste oefenhapjes eet ze gelijk al best grote (vind ik :D ) hoeveelheden. Ook op de opvang waren ze daar verbaasd over. Maar geloof dat ze het van haar oma heeft, want toen die een baby was kwam haar opa vaak kijken hoeveel zij naar binnen schoof, zo opmerkelijk was dat blijkbaar :D.

Kan niet duidelijk vinden wat een beetje normale portie grootte voor een 6mnd baby is. Misschien even keer bij het CB vragen :)
Chick on a mission
  maandag 9 maart 2020 @ 20:56:08 #272
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_191929493
Hier eten ze een potje voor 6m met zn 2. Dan blijft er nog wel een lepeltje over ook.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 9 maart 2020 @ 20:56:37 #273
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_191929504
Oh en of fruit of groente. Anders is het nog teveel.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  FOK!fossiel maandag 9 maart 2020 @ 21:17:44 #274
1455 Keroppi
kool kikker
pi_191929922
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 20:56 schreef Ticootje het volgende:
Hier eten ze een potje voor 6m met zn 2. Dan blijft er nog wel een lepeltje over ook.
Als ik het goed Google zijn dat potjes van 200g dus 100g pp bij jou.

Daar drinken ze neem ik aan ook nog bij?


Ik geef nu 3x vaste voeding (1× fruit, 2x groente) en houd nu 40 - 50 gram aan. 'S avonds daarna 180 ml melk.

Vandaag ook een reep komkommer gegeven om op te knagen, werd gewaardeerd ;)
Chick on a mission
pi_191931104
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 20:03 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Mooie groei! Wat kan je doen met/aan die oortjes...? Hier grijpt hij ook naar één oortje. Normaal als hij moet is maar nu ook tussendoor.

Wij moeten de 25e. Qua lengte groeit hij goed, maar hij is vrij slank. Ben echt benieuwd naar z'n statistieken.
Cb arts gaf neusspray als advies aan. Noor is strontverkouden geweest en nu ruim 3 weken later is ze er nog niet helemaal vanaf dus boel open houden met neusspray en dan zou het beter moeten gaan. Is het volgende week niet beter qua oortjes dan even langs de huisarts.
  maandag 9 maart 2020 @ 22:34:51 #276
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_191931398
Hapjes, leuk! Maar voorlopig vind ik het nog het tofst dat ze alleen op mijn melk groeit O+

We zouden vandaag intake bij het CB hebben, ik dacht haar dus mooi even te kunnen wegen. Maar omdat we midden in t episch centrum van Corona zitten was deze vestiging in z’n geheel dicht de komende dagen -O-

Wel vandaag eindelijk langer dan de 5 minuten van twee dagen terug, buiten geweest want het regende níet *O*

En een rekbare draagdoek gewonnen vandaag :D die ontbrak nog aan het assortiment dus heel leuk!
pi_191934616
Dank voor het recept!

Qua eten heb ik begrepen dat ze zoveel mogen als ze willen, mits je tot ca. 10 maanden maar eerst melk hebt gegeven. Melk is de belangrijkste bron. Verder weten baby's heel goed hoeveel ze nodig hebben.

Ik volg 2 voedingsdeskundige met de specialisatie kinderen op insta en zij volgen allebei de regel 'devision of responsibility'. Jij bepaald wat er op het bord ligt, het kind bepaald hoeveel hij eet. Het stimuleert luisteren naar hongergevoel, onderling vertrouwen en vermeid onbewuste druk en daardoor moeilijke eters.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  woensdag 11 maart 2020 @ 11:41:25 #278
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_191956615
Qua eten denk ik ook dat baby's precies weten wat en hoeveel ze nodig hebben. En dat kan dus zonder te wegen, tellen of rekenen bij het geven van eten.
Mijnes kiest soms ook heel duidelijk als er twee verschillende groenten/ fruit voor haar liggen. Soms heeft ze geen interesse in iets dat ze normaal graag lust, maar houd ik haar iets anders voor dan eet ze dat gretig op. De ene keer slikt ze weinig door, de andere keer echt al een aantal happen van verschillende dingen.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_191956643
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 21:17 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Als ik het goed Google zijn dat potjes van 200g dus 100g pp bij jou.

Daar drinken ze neem ik aan ook nog bij?


Ik geef nu 3x vaste voeding (1× fruit, 2x groente) en houd nu 40 - 50 gram aan. 'S avonds daarna 180 ml melk.

Vandaag ook een reep komkommer gegeven om op te knagen, werd gewaardeerd ;)
Ze drinken een keer of 7/8 per 24 uur ja.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_191965895
Pff oke ik ben weer voor het eerst ongesteld. Maar het inbrengen van mijn cup doet best zeer aan mijn kniplitteken. Wordt dit beter?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_191966561
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 19:52 schreef Rebubbled het volgende:
Pff oke ik ben weer voor het eerst ongesteld. Maar het inbrengen van mijn cup doet best zeer aan mijn kniplitteken. Wordt dit beter?
Jawel, maar het blijft wel anders voelen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_191966913
Heb ik ook last van Rebubbled.

Ik ben maar overgestapt naar maandverband. De rest wordt nog niet getolereerd door mijn lichaam.
pi_191967341
Naja ik vind de paar seconde pijn en daarna 12 uur niet meer eraan denken, nog steeds fijner dan alle andere opties.. Maar ik snap je wel. Wat een gedoe. Hoe lang voor dit een beetje bijtrekt? Ik had de stille hoop dat het na 10 maanden niet meer pijnlijk zou zijn, vanwege you know tijd. Maar het is meer een kwestie van eelt kweken dus?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_191974560
Bouncy doet haar koosnaampje eer aan, ze ‘bounced’ haar hele bedje door. Tot dusver heb ik haar geen slaapzak aangedaan maar ze draait dus nu ook door op haar buik. Haar landingen zijn niet altijd goed waardoor ze dan vervolgens niet meer terug kan draaien dus wil ik haar nu toch maar een slaapzak aan gaan doen. Maar wat doe je haar dan voor kleding aan? Romper met lange mouw en dan het slaapzakje + laken, is dat voldoende? Ze heeft het zo snel warm, draagt overdag bijv eigenlijk alleen maar rompers met korte mouw en dunne truitjes (en een broek natuurlijk)
  Moderator donderdag 12 maart 2020 @ 08:13:27 #285
447051 crew  Peejtur
pi_191974570
Onze heeft romper met lange mouwen aan en slaapzak. Warm genoeg.
pi_191974604
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2020 08:13 schreef Peejtur het volgende:
Onze heeft romper met lange mouwen aan en slaapzak. Warm genoeg.
En dan alleen een lakentje?
  donderdag 12 maart 2020 @ 08:57:09 #287
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191975067
Waarom dan nog een lakentje? Prul heeft al sinds maand drie ofzo alleen een romper lange mouwen en slaapzak lange mouwen aan in herfst/lente en in de winter datzelfde, maar dan met een dunne pyjama met lange mouwen erbij.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator donderdag 12 maart 2020 @ 09:18:13 #288
447051 crew  Peejtur
pi_191975335
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 08:15 schreef Whoopje het volgende:

[..]

En dan alleen een lakentje?
Nee geen lakentje. Alleen slaapzak. En dan ligt het eraan hoe warm het buiten is. Wat kouder, een dikkere en bij warmer dus een dunnere.
pi_191975683
Onze kleine Houdini is vannacht twee keer ontsnapt uit zijn dwangbuis (bakerslaapzak). Helaas ook meteen twee uur eerder wakker geworden ;( Ik ga maar eens kijken of het komende nacht lukt met de grotere maat..
pi_191975696
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 08:57 schreef Tink89 het volgende:
Waarom dan nog een lakentje? Prul heeft al sinds maand drie ofzo alleen een romper lange mouwen en slaapzak lange mouwen aan in herfst/lente en in de winter datzelfde, maar dan met een dunne pyjama met lange mouwen erbij.
Geen idee eigenlijk 🙈 ik ga het gewoon eens proberen, thnx voor de tips!
pi_191976103
Bas slaapt momenteel in pyjama en slaapzak, dekens trapt hij toch weg.

En ledikant staat op laagste stand ;( . Meneer begon zich omhoog te trekken.
pi_191976120
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2020 09:39 schreef B.ertha het volgende:
Onze kleine Houdini is vannacht twee keer ontsnapt uit zijn dwangbuis (bakerslaapzak). Helaas ook meteen twee uur eerder wakker geworden ;( Ik ga maar eens kijken of het komende nacht lukt met de grotere maat..
Klittenband??
  donderdag 12 maart 2020 @ 10:46:17 #293
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_191976522
quote:
17s.gif Op donderdag 12 maart 2020 10:13 schreef douche-eendje het volgende:
Bas slaapt momenteel in pyjama en slaapzak, dekens trapt hij toch weg.

En ledikant staat op laagste stand ;( . Meneer begon zich omhoog te trekken.
Hier ook sinds deze week :{ het is echt heel tof hoe snel Koert zich nu ontwikkelt, begint nu echt bewust met mamma zeggen bijvoorbeeld (mmmmmmba of mehmeh als hij wat wil), maar het is toch ook weer lastig dat ze zo kort klein blijven.
Al zou het ook wel weer fijn zijn als hij niet meer alles van de grond af eet :X
pi_191976533
Hier ook een romper en de puckababy 4 seizoenenslaapzak (herfst). Kamer is ca. 19 graden. Soms als ze erin gepoept heeft, doe ik haar in een romper, pyjama en de zomerzak van deze puckababy.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_191976579
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2020 10:14 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Klittenband??
Zit er al op :Y
  donderdag 12 maart 2020 @ 11:19:32 #296
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_191977050
Hier Puckababy newborn slaapzakje met pyjama of boxpakje zonder voeten. Soms wel lakentje erover, Dat hij wat strakker ligt. Deden we bij de piep ook.

Straks bij de 4 seizoenen slaapzak gaan we hem dunner aankleden, want die zak is dikker.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  FOK!fossiel donderdag 12 maart 2020 @ 12:31:40 #297
1455 Keroppi
kool kikker
pi_191978277
Wij hebben ook een lakentje naast de romper en de slaapzak, ze slaapt beter als ze lekker strak ingestopt ligt :)
Chick on a mission
pi_191978541
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 10:50 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Zit er al op :Y
Hier is een puckababy met rits de uitkomst. Met klittenband wurmen volgensmij alle baby's eruit. Ookal een maat groter. :)
pi_191978991
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 10:46 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Hier ook sinds deze week :{ het is echt heel tof hoe snel Koert zich nu ontwikkelt, begint nu echt bewust met mamma zeggen bijvoorbeeld (mmmmmmba of mehmeh als hij wat wil), maar het is toch ook weer lastig dat ze zo kort klein blijven.
Al zou het ook wel weer fijn zijn als hij niet meer alles van de grond af eet :X
Ik moet vooral wennen aan letterlijk mn baby uit zijn ledikant vissen. Hij komt nog net niet helemaal zelfstandig tot zit, optrekken gaat nu natuurlijk niet meer en dan is zo'n ledikant best diep :D .
Heel erg herkenbaar, de ontwikkeling nu is zo ontzettend leuk! Maar jeetje, een paar maanden geleden had ik echt nog zo'n minibaby die gewoon bleef liggen op de plek waar je hem had neergelegd. Als ik nu even met mijn ogen knipper ligt hij zo 5 meter verderop. Mama zegt hij nog niet, wel een heleboel andere geluidjes.
Hehehe, koert toch. Van de grond af eten _O-
  donderdag 12 maart 2020 @ 13:55:12 #300
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_191979910
quote:
17s.gif Op donderdag 12 maart 2020 13:08 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ik moet vooral wennen aan letterlijk mn baby uit zijn ledikant vissen. Hij komt nog net niet helemaal zelfstandig tot zit, optrekken gaat nu natuurlijk niet meer en dan is zo'n ledikant best diep :D .
Heel erg herkenbaar, de ontwikkeling nu is zo ontzettend leuk! Maar jeetje, een paar maanden geleden had ik echt nog zo'n minibaby die gewoon bleef liggen op de plek waar je hem had neergelegd. Als ik nu even met mijn ogen knipper ligt hij zo 5 meter verderop. Mama zegt hij nog niet, wel een heleboel andere geluidjes.
Hehehe, koert toch. Van de grond af eten _O-
Ah okee, wij hebben het pas van de week omhoog gezet toen hij erin ging staan. Doet hij nu nog steeds, zo schattig :D
Ineens gaan ze zo snel, hij kon net kruipen en toen was ineens staan supertof. We hebben maar zo'n activiteiten tafel gekocht, kan hij staan zoveel hij wil :P
pi_191980646
Wat leuk zeg, al die baby's die ineens zo snel gaan O+

Smurf heeft een blaartje in zijn lies. Zonder luieruitslag of andere aanwijsbare oorzaak :? Hij heeft gisteren een ander soort luier aangehad, max een uur en toen ging hij in bad. Verder is hij met niks nieuws in aanraking gekomen. Ik vind het maar raar.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')