Powered is heel simpel bekrachtigd en dus geen handbeweging.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 18:55 schreef beantherio het volgende:
Het is me nog steeds een raadsel waarom het legaal zou zijn. Artikel 10.2.2 van de technische regels is er vrij duidelijk over:
[..]
En ja "human powered" is ook "powered".
Het is de vraag of het onderdeel van de ophanging is. Daar schijnen wat interpretatie verschillen over te ontstaan.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 18:55 schreef beantherio het volgende:
Het is me nog steeds een raadsel waarom het legaal zou zijn. Artikel 10.2.2 van de technische regels is er vrij duidelijk over:
[..]
En ja "human powered" is ook "powered".
Wielbekrachtiging is in het Engels wheel steering en da's dus iets anders. "powered device" is een apparaat dat aangedreven wordt. Er staat niet bij dat dit mechanisch moet zijn.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 19:05 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Powered is heel simpel bekrachtigd en dus geen handbeweging.
Die wielen hangen niet in de lucht en ze bewegen ook niet vanzelf. Als je regels over de ophanging afspreekt dan lijkt het me logisch dat je dan niet kan negeren wat die ophanging met de wielen doet.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 19:15 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Het is de vraag of het onderdeel van de ophanging is. Daar schijnen wat interpretatie verschillen over te ontstaan.
Stuurbekrachtiging is power steering.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 19:34 schreef beantherio het volgende:
[..]
Wielbekrachtiging is in het Engels wheel steering en da's dus iets anders. "powered device" is een apparaat dat aangedreven wordt. Er staat niet bij dat dit mechanisch moet zijn.
Krijg meer het idee dat de FIA tegen het systeem is, maar dat nergens in de regels staat opgenomen dat het niet mag, dus het maasje in de wet. Vandaar ook direct het bericht dat het in 2021 niet meer mag. De FIA kon het voor 2020 niet meer dichttimmeren? Wat trouwens een gigantisch voordeel is voor Mercedes, het namaken van dit systeem gaat veel tijd kosten (min 7 maanden zei Binotto?) en als het per 2021 alweer verboden is gaat niemand innoveren met dit systeem, kortom enkel voordeel voor Mercedes.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 19:34 schreef beantherio het volgende:
[..]
Wielbekrachtiging is in het Engels wheel steering en da's dus iets anders. "powered device" is een apparaat dat aangedreven wordt. Er staat niet bij dat dit mechanisch moet zijn.
[..]
Die wielen hangen niet in de lucht en ze bewegen ook niet vanzelf. Als je regels over de ophanging afspreekt dan lijkt het me logisch dat je dan niet kan negeren wat die ophanging met de wielen doet.
Maar goed: ik ben nog steeds benieuwd naar een echte reactie van de FIA. Mercedes zegt dat FIA het goed vond, maar FIA zelf heeft nog niets laten weten.
Ik denk dat je pas echt conclusies kunt trekken na de eerste kwalificatie over beter zelfs na de eerste race.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 11:24 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Vooralsnog lijkt dat er niet op. Maar we wachten de tweede testweek wel af om definitieve conclusies te trekken.
maar dan nog, het is niet iets wat je uit moet bouwen of zo en ze zijn zonder dat systeem ook wel de snelstequote:Op zondag 23 februari 2020 10:00 schreef aesop het volgende:
Reken maar dat er protest komt in Melbourne, en dan kan het zomaar dat de stewards het verbieden.
Ja als de volgers en de gelovers van de volgers een ding geleerd hebben van vorig jaar is dat de volgers er ook geen reet van kunnen en de gelovers dat je ze dus niet moet geloven.quote:Op zondag 23 februari 2020 10:38 schreef Nebelwerfer het volgende:
Ik ben wel blij dat we dit jaar geen conclusies trekken na 1 week testen..
het is een evolutiejaar dus verwacht geen revolutiesquote:Op zondag 23 februari 2020 12:17 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ja als de volgers en de gelovers van de volgers een ding geleerd hebben van vorig jaar is dat de volgers er ook geen reet van kunnen en de gelovers dat je ze dus niet moet geloven.
Op een loszittend stuur na dan.quote:Op zondag 23 februari 2020 12:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
het is een evolutiejaar dus verwacht geen revoluties
Het gaat me er om dat journalisten en deskundigen die er voor betaald worden om zinnige uitspraken te doen over de krachtsverhoudingen vorig jaar hebben laten zien geen flauw benul te hebben hoe de zaken er daadwerkelijk voor staan.quote:Op zondag 23 februari 2020 12:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
het is een evolutiejaar dus verwacht geen revoluties
Ah, dus daarom heeft MB een promofilmpje gemaakt waarin ze uitleggen dat ze het pad van evolutie maar niet hebben bewandeld.quote:Op zondag 23 februari 2020 12:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
het is een evolutiejaar dus verwacht geen revoluties
Bizar. Hamilton WK 2020 met minimaal 100 punten verschil van nummer 2 incoming😍quote:Op zondag 23 februari 2020 22:33 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Ah, dus daarom heeft MB een promofilmpje gemaakt waarin ze uitleggen dat ze het pad van evolutie maar niet hebben bewandeld.
https://www.motorsport.co(...)-aggressive/4693379/
ze zijn wel committed maar bij een regelverandering heb je wat meer kans op nieuwe vindingen die veel opleveren dan als ze hetzelfde blijven al vind ik dat DAS dan wel weer leuk.quote:Op zondag 23 februari 2020 22:33 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Ah, dus daarom heeft MB een promofilmpje gemaakt waarin ze uitleggen dat ze het pad van evolutie maar niet hebben bewandeld.
https://www.motorsport.co(...)-aggressive/4693379/
https://the-race.com/form(...)rraris-holding-back/quote:MARK HUGHES: THE FIRST SIGN OF HOW MUCH FERRARI’S HOLDING BACK
twitter:AlbertFabrega twitterde op maandag 24-02-2020 om 13:34:07Mercedes and Ferrari had engine problems during the tests. Honda increased power and reliability and plan 2020 with 3 PU. Renault doesn't bring big upgrades but improves reliability. Now, to find CV and advantage is more difficult. Convergence?It will never be 100%, but is closer reageer retweet
https://www.autobild.de/a(...)ldkurs-16403445.htmlquote:Bei Red Bull ist man davon überzeugt, dass das DAS-System die zwei Zehntelsekunden bringt, die Mercedes nach internen Berechnungen derzeit vorne ist. Chefberater Helmut Marko zu AUTO BILD MOTORSPORT: "Sie holen die Zeit gegen uns, weil sie kein Untersteuern beim Einlenken in engen Kurven haben. Das erreichen sie durch DAS."
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |