abonnement Unibet Coolblue
pi_191604940
Steeds meer moslims willen zich in Nederland laten begraven. Het meest in het oog springende voorbeeld van die trend is de moslimbegraafplaats in het Drentse Zuidlaren, waar straks plaats is voor 1700 overledenen. Initiatiefnemer Hamed Amrino droomt van een landelijk netwerk van islamitische begraafplaatsen.

Toen zijn vader in 2002 overleed, was Utrechter Hamed Amrino verdrietig. Maar het moment dat zijn vliegtuig opsteeg, niet lang na de begrafenis in Marokko, deed nog veel meer pijn. ,,Ik dacht: hoe vaak kan ik het graf van mijn vader nog bezoeken? Een, hooguit twee keer per jaar. Terwijl ik elke week wel bij hem zou willen zijn.”

Amrino dacht ook: wil ik dat mijn kinderen die pijn later ook moeten voelen? ,,Nee, besefte ik. Ik wil dat ze, als ik overleden ben, zo vaak naar mij toe kunnen als ze willen. Toen is eigenlijk de kiem gelegd voor onze stichting.”

De stichting is BIBIN, ofwel Bijzondere Islamitische Begraafplaatsen in Nederland. BIBIN is nu druk bezig met het inzamelen van geld voor de aankoop van een terrein in het Drentse Zuidlaren, waar de grootste islamitische begraafplaats van het West-Europese vasteland moet verrijzen. Liefst 1700 overledenen kunnen er een plekje krijgen, met het gezicht richting de heilige stad Mekka.

Honderdduizend graven:

Amrino denkt dat het terrein snel ‘uitverkocht’ zal zijn. ,,Tel maar uit. Er zijn zo’n 1 miljoen moslims in Nederland. Stel dat tien procent zich hier wil laten begraven, en dat is echt een voorzichtige schatting. Dat zijn al honderdduizend graven. Als tien procent van hen binnen twintig jaar overlijdt, heb je al tienduizend graven nodig.”

Bericht gaat verder: https://www.ad.nl/binnenl(...)afplaatsen~ae9087e0/
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_191605035
Gaat het dan wel om eeuwige grond? Want dat is vaak het probleem.
pi_191605170
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 20:19 schreef Hamzoef het volgende:
Gaat het dan wel om eeuwige grond? Want dat is vaak het probleem.
Dat bestaat niet in Nederland. Daarvoor is de grond te kostbaar en zijn de kosten voor onderhoud te hoog. Je kan wel telkens verlengen natuurlijk. Dan kan je honderden jaren verder. Maar daar hangt wel een prijskaartje aan.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_191605252
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 20:19 schreef Hamzoef het volgende:
Gaat het dan wel om eeuwige grond? Want dat is vaak het probleem.
quote:
Riyad Al Jannah, ‘de tuin van het paradijs’, zoals de begraafplaats moet gaan heten, zou niet de eerste uitsluitend islamitische begraafplaats in Nederland worden; Almere heeft er al eentje. Ook in Utrecht zijn er plannen. Op tientallen andere ‘reguliere’ begraafplaatsen zijn wel islamitische graven. Die graven kennen een ‘eeuwige grafrust’ – de graven mogen van het islamitisch geloof niet worden geruimd. Al moet daar op de niet-islamitische begraafplaatsen dan het grafrecht steeds voor verlengd worden.
https://www.bibin.nl/actueel/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_191605315
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 20:19 schreef Hamzoef het volgende:
Gaat het dan wel om eeuwige grond? Want dat is vaak het probleem.
Als je betaalt wel hoor. Doen de joden ook.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_191605450
Apartheid tot de dood and beyond. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_191605580
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 20:34 schreef Hathor het volgende:
Apartheid tot de dood and beyond. :')
Dit soort shit moet echt per direct verboden worden.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_191605628
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 20:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat bestaat niet in Nederland. Daarvoor is de grond te kostbaar en zijn de kosten voor onderhoud te hoog. Je kan wel telkens verlengen natuurlijk. Dan kan je honderden jaren verder. Maar daar hangt wel een prijskaartje aan.
Laatst was er in het nieuws dat er wat Molukkers eeuwige grafrust kregen of zo.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_191605674
Ah begraafplaatsen waar zelfs geen niet-moslims mogen liggen, wow...
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_191605687
quote:
16s.gif Op donderdag 20 februari 2020 20:40 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Laatst was er in het nieuws dat er wat Molukkers eeuwige grafrust kregen of zo.
Als dat al zou mogen volgens de Nederlandse wet, dan zou dat onbetaalbaar zijn. Met een miljoen zou je nog niet in de buurt komen voor de prijs van zo'n graf.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_191605723
Eeuwige grond is niet echt toekomstbestendig.
  donderdag 20 februari 2020 @ 20:50:53 #12
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191605988
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 20:34 schreef Hathor het volgende:
Apartheid tot de dood and beyond. :')
De nieuwe normen en waarden :+
pi_191606517
Waarom niet gewoon op een islamitisch gedeelte op een 'normale' begraafplaats, zoals je ook protestantse gedeeltes etc hebt? Wtf is dat toch eigenlijk met die gelovigen, is liggen tussen het ongelovige volk te min? Of vindt hun god dat te min. Waarom wordt er überhaupt nog onderscheid gemaakt op een begraafplaats. We zijn allemaal een keer aan de beurt. Idd wat Hathor zegt; apartheid tot de dood en beyond.
Hebban olla vogala nestas hagunnan, hinase hic anda thu
{o,o}
|)__)
-"-"-
pi_191606595
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 21:09 schreef kleinvogelijn het volgende:
Waarom niet gewoon op een islamitisch gedeelte op een 'normale' begraafplaats, zoals je ook protestantse gedeeltes etc hebt? Wtf is dat toch eigenlijk met die gelovigen, is liggen tussen het ongelovige volk te min? Of vindt hun god dat te min. Waarom wordt er überhaupt nog onderscheid gemaakt op een begraafplaats. We zijn allemaal een keer aan de beurt. Idd wat Hathor zegt; apartheid tot de dood en beyond.
Ze zijn echt dom turkije altijd nummer 1
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_191607535
Segregatie tot in de kist. Hoe is ooit het idee ontstaan dat integratie is gelukt?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_191607551
quote:
16s.gif Op donderdag 20 februari 2020 20:42 schreef FlippingCoin het volgende:
Ah begraafplaatsen waar zelfs geen niet-moslims mogen liggen, wow...
Ik vraag me af waar jij vandaan haalt ?


Al zou het niet heel vreemd zijn op begraafplaatsen voor andere geloven lees joods rooms katholiek enz mag je niet begraven worden
  donderdag 20 februari 2020 @ 21:53:02 #17
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_191607573
quote:
99s.gif Op donderdag 20 februari 2020 21:51 schreef bijdehand het volgende:
Segregatie tot in de kist. Hoe is ooit het idee ontstaan dat integratie is gelukt?
Waar heb je het over? Er zijn ook Joodse begraafplaatsen, katholieke begraafplaatsen etc.
Niet direct een uniek verschijnsel.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_191607595
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2020 21:53 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Waar heb je het over? Er zijn ook Joodse begraafplaatsen, katholieke begraafplaatsen etc.
Niet direct een uniek verschijnsel.
Waardeloos is dat. De dood maakt ons allen gelijk.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  donderdag 20 februari 2020 @ 22:04:52 #19
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_191607818
quote:
99s.gif Op donderdag 20 februari 2020 21:51 schreef bijdehand het volgende:
Segregatie tot in de kist. Hoe is ooit het idee ontstaan dat integratie is gelukt?
Dit is toch integratie? Wonen in een ander land met behoud van je eigen cultuur. Precies wat ze doen dus.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_191607958
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 21:52 schreef klawie het volgende:

[..]

Ik vraag me af waar jij vandaan haalt ?


Al zou het niet heel vreemd zijn op begraafplaatsen voor andere geloven lees joods rooms katholiek enz mag je niet begraven worden
Post 4 en ja wel dat is wel debiel. :') |:(
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  donderdag 20 februari 2020 @ 22:19:56 #21
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_191608157
Zuidlaren.. zijn er überhaupt moslims die weten waar dat ligt?
  donderdag 20 februari 2020 @ 22:32:28 #22
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_191608456
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 20:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat bestaat niet in Nederland. Daarvoor is de grond te kostbaar en zijn de kosten voor onderhoud te hoog. Je kan wel telkens verlengen natuurlijk. Dan kan je honderden jaren verder. Maar daar hangt wel een prijskaartje aan.
Dat bestaat wel in Nederland. :Y
Er zijn diverse natuurbegraafplaatsen waar je wel een graf met eeuwigdurend grafrecht kan kopen.
***
pi_191608533
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 22:32 schreef BE het volgende:

[..]

Dat bestaat wel in Nederland. :Y
Er zijn diverse natuurbegraafplaatsen waar je wel een graf met eeuwigdurend grafrecht kan kopen.
Nooit eerder gezien. Maar ik kan me niet voorstellen dat een gemeente het recht heeft om dat te bieden. Ook dat zal wel alleen kunnen dmv verlenging en dus niet eeuwigdurend.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 20 februari 2020 @ 22:39:23 #24
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_191608598
Wat is hier mis mee? Als ze zich in Marokko laten begraven dan willen ze niets met Nederland te maken hebben, maar als ze zich in Nederland laten begraven is het ook niet goed?
  donderdag 20 februari 2020 @ 22:46:28 #25
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_191608735
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 22:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Nooit eerder gezien. Maar ik kan me niet voorstellen dat een gemeente het recht heeft om dat te bieden. Ook dat zal wel alleen kunnen dmv verlenging en dus niet eeuwigdurend.
Het is vaak geen overheidsgrond. 'Koningsakker' is een particulier initiatief, dat wil zeggen, de grond is van een kloosterorde. Hetzelfde geld voor 'Hillig Meer' in Drenthe, is ook grond van particulieren.
Heidepol bij Arnhem is een vrij bekende, die is ook bijna vol begreep ik laatst.
De graven zijn wel veel duurder dan de normale 'eigen graven' op een begraafplaats omdat je hierbij geen verlengingskosten hoeft te betalen.
Zitten ook andere extra regels aan, kleding mag niet synthetisch zijn, kist alleen puur hout, er mag geen traditionele grafsteen, alleen een houten schijf die met de tijd vergaat etc. etc.
***
pi_191608778
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 22:46 schreef BE het volgende:

[..]

Het is vaak geen overheidsgrond. 'Koningsakker' is een particulier initiatief, dat wil zeggen, de grond is van een kloosterorde. Hetzelfde geld voor 'Hillig Meer' in Drenthe, is ook grond van particulieren.
De graven zijn veel duurder dan de normale 'eigen graven' op een begraafplaats omdat je hierbij geen verlengingskosten hoeft te betalen.
Zitten ook andere extra regels aan, kleding mag niet synthetisch zijn, kist alleen puur hout, er mag geen traditionele grafsteen, alleen een houten schijf die met de tijd vergaat etc. etc.
Als zo'n klooster volgens de Nederlandse wet zo'n 'eeuwigdurend' graf aan mag bieden, dan is het natuurlijk een wassen neus. Elke nieuwe eigenaar mag zo'n bepaling negeren omdat het geen wettelijke basis heeft.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_191608779
Een exclusieve begraafplaats voor alleen moslims :') Doe even normaal zeg. Wat een discriminatie. Mag er dan ook een exclusieve begraafplaats voor alleen Hollanders? Of meten we weer met twee maten? Maargoed dit gaat er natuurlijk gewoon komen. Alles om deze groep te blijven pleasen. Zelf zetten ze geen extra stap richting integratie.
Land of the free. Home of the brave.
pi_191608826
quote:
Op donderdag 20 februari 2020 22:48 schreef Scarface88 het volgende:
Een exclusieve begraafplaats voor alleen moslims :') Doe even normaal zeg. Wat een discriminatie. Mag er dan ook een exclusieve begraafplaats voor alleen Hollanders? Of meten we weer met twee maten?
Begraafplaatsen maken al sinds jaar en dag onderscheid op grond van religie.
  donderdag 20 februari 2020 @ 22:51:17 #29
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_191608836
quote:
6s.gif Op donderdag 20 februari 2020 22:50 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Begraafplaatsen maken al sinds jaar en dag onderscheid op grond van religie.
Daarom iedereen de oven in.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_191608868
quote:
Op donderdag 20 februari 2020 22:51 schreef PzKpfw het volgende:

Daarom iedereen de oven in.
Inderdaad. Die grond kan veel nuttiger gebruikt worden.
  donderdag 20 februari 2020 @ 22:55:11 #31
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_191608916
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 22:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Als zo'n klooster volgens de Nederlandse wet zo'n 'eeuwigdurend' graf aan mag bieden, dan is het natuurlijk een wassen neus. Elke nieuwe eigenaar mag zo'n bepaling negeren omdat het geen wettelijke basis heeft.
Het is hun eigen grond en ze hebben daarnaast toestemming gekregen van de overheid om die grond als begraafplaats te exploiteren. Ik zie niet in waarom dit dan een wassen neus zou zijn.
Als ik hele goede argumenten heb om iemand in mijn eigen tuin te willen begraven dan kan dat, in theorie, door de overheid goedgekeurd worden. En totdat ik mijn huis en tuin verkoop zou dat ook in stand blijven.

Dat geldt dus ook voor deze kloosterorde. Er is geen enkele aanleiding te denken dat de orde niet nog heel, heel erg lang blijft bestaan en zo wel neem ik aan dat er bij de verkoop van de grond wel degelijk rekening gehouden gaat worden met de huidige bestemming.

Op de site van 'Heidepol', een andere natuurbegraafplaats, staat:
Op het gehele gebied is een kwalitatieve verplichting gevestigd, deze zorgt ervoor dat het natuurgebied en de grafrechten voor eeuwig beschermd zijn.

Je kan natuurlijk alles in twijfel trekken. Feit blijft dat er dus wel degelijk een aantal plekken in Nederland zijn waar in principe eeuwigdurende grafrust gekocht kan worden. En of dat dan ook echt eeuwigdurend is dat zal de tijd uitwijzen. In ieder geval is het niet zo dat er na 20 jaar (of welke termijn je ook gekocht hebt) aangeklopt wordt met de vraag of je de rechten wil verlengen omdat anders het graf geruimd wordt.

En dus zal dat ook gelden voor een islamitische begraafplaats als daar eenzelfde verplichting op gevestigd wordt.
***
pi_191608917
quote:
6s.gif Op donderdag 20 februari 2020 22:50 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Begraafplaatsen maken al sinds jaar en dag onderscheid op grond van religie.
Denk je niet dat het beter is dat we daar me ophouden? En protestants/katholiek is niet te vergelijken dat gaat eeuwen terug in de geschiedenis. Dat is nu bijna compleet verdwenen. We leven anno 2020. Moslims wonen er pas. Blijf maar lekker in Marokko begraven. Een van de vereiste is dat ze er eeuwig moeten liggen dat is in Nederland niet mogelijk.
Land of the free. Home of the brave.
  donderdag 20 februari 2020 @ 22:56:29 #33
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_191608941
nm

[ Bericht 99% gewijzigd door BE op 20-02-2020 22:56:42 ]
***
pi_191608957
Wonen in Zuidlaren niet veel varkensboeren? :)
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  donderdag 20 februari 2020 @ 22:59:57 #35
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_191609001
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2020 22:48 schreef Scarface88 het volgende:
Een exclusieve begraafplaats voor alleen moslims :') Doe even normaal zeg. Wat een discriminatie. Mag er dan ook een exclusieve begraafplaats voor alleen Hollanders? Of meten we weer met twee maten? Maargoed dit gaat er natuurlijk gewoon komen. Alles om deze groep te blijven pleasen. Zelf zetten ze geen extra stap richting integratie.
Er zijn gewoon begraafplaatsen voot alleen katholieken. Of Joden. Etc.
Wind jeniet zo op zeg..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_191609026
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2020 22:59 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Er zijn gewoon begraafplaatsen voot alleen katholieken. Of Joden. Etc.
Wind jeniet zo op zeg..
Ja dat zeg ik. Maar dat is toch niet te vergelijken? Andere tijden. Katholieken en protestanten konden elkaar niet uitstaan en zelfs in de dood moesten ze gescheiden zijn. Het is geen 1800 meer.
Land of the free. Home of the brave.
pi_191609034
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 22:55 schreef BE het volgende:
En totdat ik mijn huis en tuin verkoop zou dat ook in stand blijven.
Dat is precies het gedeelte waarom het een wassen neus is. Je betaald voor het recht om niet te hoeven verlengen zolang de huidige eigenaar de grond nog in bezit heeft.

Dat is niet volgens de Islamitische regelgeving omtrent begraven.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 20 februari 2020 @ 23:03:02 #38
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_191609048
Van die mensen die een probleem van iets maken dat altijd al gebeurde, alleen omdat moslims het nu doen. :')
  donderdag 20 februari 2020 @ 23:03:33 #39
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_191609060
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 23:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat is precies het gedeelte waarom het een wassen neus is. Je betaald voor het recht om niet te hoeven verlengen zolang de huidige eigenaar de grond nog in bezit heeft.

Dat is niet volgens de Islamitische regelgeving omtrent begraven.
Maar wel as good as it gets. En er is niks dat zegt dat het niet zo zal zijn.

Ten slotte leven we over een aantal jaar hier toch in een Islamitische staat toch, volgens de roeptoeters! Komt vast goed dan. :Y
***
pi_191609073
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 23:03 schreef PiyeReloaded het volgende:
Van die mensen die een probleem van iets maken dat altijd al gebeurde, alleen omdat moslims het nu doen. :')
Ja we staken ook mensen in brand als we dachten dat ze bezeten waren. Dat doen we nu ook niet meer. Nederland is steeds meer seculier maar een bepaalde groep wil weer honderden jaren terug in de tijd.
Land of the free. Home of the brave.
pi_191609083
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 23:03 schreef BE het volgende:

[..]

Ten slotte leven we over een aantal jaar hier toch in een Islamitische staat toch, volgens de roeptoeters! Komt vast goed dan. :Y
Daar ben ik er niet 1 van dus die opmerking negeer ik maar.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 20 februari 2020 @ 23:06:18 #42
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_191609096
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 23:04 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Ja we stoken ook mensen in brand als we dachten dat ze bezeten waren. Dat doen we nu ook niet meer. Nederland is steeds meer seculier maar een bepaalde groep wil weer honderden jaren terug in de tijd.
Leuke poging. Het gaat om iets dat we nog steeds doen, maar als een moslim het ook wil doen, dan is het land te klein.
  donderdag 20 februari 2020 @ 23:06:34 #43
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_191609102
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 23:04 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Ja we stoken ook mensen in brand als we dachten dat ze bezeten waren. Dat doen we nu ook niet meer. Nederland is steeds meer seculier maar een bepaalde groep wil weer honderden jaren terug in de tijd.
Gelul. Het stikt nog steeds van begraafplaatsen die voorbehouden zijn aan 1 religie.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 20 februari 2020 @ 23:07:07 #44
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_191609112
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 23:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Daar ben ik er niet 1 van dus die opmerking negeer ik maar.
Daar had nog een knipoog achter gemoeten en hij was ook niet per se aan jouw adres.

Ik hoef ook niet per se een discussie, ik wilde alleen vertellen dat eeuwigdurend grafrecht wel degelijk mogelijk is in Nederland, ook voor niet-moslims. Als je het vertrouwen hebt dat de grond niet alsnog onder je dode kont vandaan verkocht wordt that is. ;)
***
  donderdag 20 februari 2020 @ 23:08:03 #45
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_191609128
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2020 23:04 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Ja we staken ook mensen in brand als we dachten dat ze bezeten waren. Dat doen we nu ook niet meer. Nederland is steeds meer seculier maar een bepaalde groep wil weer honderden jaren terug in de tijd.
Uhuh, onder andere de gereformeerden in mijn stad. Die weigeren om in de buurt van het op de begraafplaats liggende crematorium begraven te worden. Die hebben echt hun eigen vak ver daar vandaan. :Y :')
***
pi_191609157
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 22:55 schreef BE het volgende:

[..]

Het is hun eigen grond en ze hebben daarnaast toestemming gekregen van de overheid om die grond als begraafplaats te exploiteren. Ik zie niet in waarom dit dan een wassen neus zou zijn.
Als ik hele goede argumenten heb om iemand in mijn eigen tuin te willen begraven dan kan dat, in theorie, door de overheid goedgekeurd worden. En totdat ik mijn huis en tuin verkoop zou dat ook in stand blijven.

Dat geldt dus ook voor deze kloosterorde. Er is geen enkele aanleiding te denken dat de orde niet nog heel, heel erg lang blijft bestaan en zo wel neem ik aan dat er bij de verkoop van de grond wel degelijk rekening gehouden gaat worden met de huidige bestemming.

Op de site van 'Heidepol', een andere natuurbegraafplaats, staat:
Op het gehele gebied is een kwalitatieve verplichting gevestigd, deze zorgt ervoor dat het natuurgebied en de grafrechten voor eeuwig beschermd zijn.

Je kan natuurlijk alles in twijfel trekken. Feit blijft dat er dus wel degelijk een aantal plekken in Nederland zijn waar in principe eeuwigdurende grafrust gekocht kan worden. En of dat dan ook echt eeuwigdurend is dat zal de tijd uitwijzen. In ieder geval is het niet zo dat er na 20 jaar (of welke termijn je ook gekocht hebt) aangeklopt wordt met de vraag of je de rechten wil verlengen omdat anders het graf geruimd wordt.

En dus zal dat ook gelden voor een islamitische begraafplaats als daar eenzelfde verplichting op gevestigd wordt.
Een natuurbegraafplaats is wel iets anders dan een islamitische begraafplaats qua onderhoud en insteek. Onderhoud kost veel geld en dat zal ergens vandaan moeten komen.

Daarnaast is 'eeuwig' een zeer rekbaar begrip; als er echt een noodzaak zal zijn, dan zullen graven geruimd of verplaatst worden. Verder zal het ook meespelen of er nog een rechthebbende is van een graf, dat kan (bijvoorbeeld na een paar generaties al goed) niet meer het geval zijn.
pi_191609162
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 20:38 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Dit soort shit moet echt per direct verboden worden.
welke soort shit?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  donderdag 20 februari 2020 @ 23:11:46 #48
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191609192
Prima, laat de markt zijn werk maar doen
pi_191609236
als je islamtisch begraven wil worden, ga dan ook leven in een islamitisch land.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  donderdag 20 februari 2020 @ 23:14:27 #50
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_191609243
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 23:11 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

No shit. Het gaat steeds een stapje verder met de islamisering van Europa. De publieke ruimte is op veel plekken al volledig overgenomen. Je kunt je kont niet meer keren. Mensen die steeds maar weer toegeven aan iets nieuws kijken niet naar het totaalplaatje.
Whut?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')