abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191582103
quote:
6s.gif Op woensdag 19 februari 2020 11:34 schreef Nielsch het volgende:

[..]

ik zeg ook niet dat die modeontwerp(st)er een racist(e) is, maar geef aan waarom zwarte modellen meer moeite kunnen hebben met apenoren dan blanke modellen. dat jij en anderen dit niet inzien vind ik op zich wel weer begrijpelijk, maar leg me dan geen woorden in de mond dat deze ontwerp(st)er racistische intenties heeft.
Heeft niet zoveel met 'inzien' te maken. Het is gewoon per definitie niet racistisch, hoe ongemakkelijk zij zich er ook bij voelt. En dat gevoel/probleem zal ze toch echt bij zichzelf moeten zoeken, niet bij een ander.
  woensdag 19 februari 2020 @ 11:37:29 #102
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_191582110
quote:
6s.gif Op woensdag 19 februari 2020 11:13 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dit ja, als een tribune vol voetbalfans oerwoudgeluiden gaat maken wanneer een zwarte speler de bal krijgt is dat immers ook geen racisme, maar gewoon ludiek. Zelfde met bananen gooien naar zwarte spelers, dat is geen racisme maar gewoon een geintje. Dat zwarte mensen al decennialang worden uitgemaakt voor apen moet gewoon als vriendschappelijk worden gezien en helemaal niet als kwetsend en racistisch. Het is dus ook volstrekt onbegrijpelijk en belachelijk dat zij nu de racismekaart speelt. Waar haalt ze dat überhaupt vandaan?
Nou ja, als dit enkel gevraagd werd aan donkere modellen had je een punt gehad. Maar dat was niet aan de orde.

Dit was niet op huidskleur gericht, niet persoonlijk bedoeld zoals de voorbeelden die je geeft dat wel zijn.

Dat het model zich er ongemakkelijk bij voelde en weigerde is haar goed recht (kan het ook best begrijpen), maar het was geen racisme. Daarvoor moet het gericht zijn op huidskleur/afkomst.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  Moderator woensdag 19 februari 2020 @ 11:38:38 #103
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_191582128
snap ook niet; dat de rest denkt ... ok, we gaan er als een aap bijlopen ... leuk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_191582144
Was dit overigens het enige donkere model? Dat vind ik dan wel weer vrij apart. Geen diverse catwalk!
pi_191582190
Geen idee of dit al gepost was, maar kwam het tegen:

https://nypost.com/2020/0(...)alumni-fashion-show/

Er zijn dus excuses gemaakt van de organisatie voor de 'clearly' racistische elementen uit hun modeshow _O-

quote:
Observers told The Post that the designs were created by a recent FIT graduate from China who did not appear to understand the racial overtones of his work. The original concept called for highlighting “ugly features of the body,” according to a witness.
  woensdag 19 februari 2020 @ 11:44:09 #106
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_191582211
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 11:38 schreef sp3c het volgende:
snap ook niet; dat de rest denkt ... ok, we gaan er als een aap bijlopen ... leuk
Dat andere modellen niet weigerde snap ik ook niet zo goed.
Maar goed, catwalk modellen lopen wel vaker stevig voor lul.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_191582545
Hoe kun je als mode ontwerper een jurk verkopen als een model er zo achterlijk bij moet lopen. Dat zou mijn pleidooi zijn. Trek de jurk zelf maar lekker aan en loop voor paal als je er zo achter staat. Inderdaad er zijn grenzen. Een vrouw laat haar hoofd toch ook niet kaal scheren, omdat de mode ontwerper dat zegt.
pi_191582609
quote:

[..]

Dit ja, als een tribune vol voetbalfans oerwoudgeluiden gaat maken wanneer een zwarte speler de bal krijgt is dat immers ook geen racisme, maar gewoon ludiek. Zelfde met bananen gooien naar zwarte spelers, dat is geen racisme maar gewoon een geintje. Dat zwarte mensen al decennialang worden uitgemaakt voor apen moet gewoon als vriendschappelijk worden gezien en helemaal niet als kwetsend en racistisch. Het is dus ook volstrekt onbegrijpelijk en belachelijk dat zij nu de racismekaart speelt. Waar haalt ze dat überhaupt vandaan?
Gast, overdrijf ff niet zo. Racisme is nooit ludiek en dat beweer ik ook nergens.

Alle modellen kregen dezelfde outfit, niet alleen de getinte. Heb je daar problemen mee? Prima doe je het niet. Maar je word in deze niet anders behandeld als een ander dus stel je niet aan.
  woensdag 19 februari 2020 @ 12:14:53 #109
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_191582660
quote:
99s.gif Op woensdag 19 februari 2020 08:33 schreef qajariaq het volgende:

[..]

[..]

Als dat nog te moeilijk voor je te begrijpen is.......
Er zal over iedereen op elke manier wel wat negatiefs staan op het internet dus tja... Moeten we dan maar niks meer doen?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  woensdag 19 februari 2020 @ 12:15:16 #110
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_191582663
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2020 12:10 schreef Rapporteer-Deze-Gebruiker het volgende:

[..]

Gast, overdrijf ff niet zo. Racisme is nooit ludiek en dat beweer ik ook nergens.

Alle modellen kregen dezelfde outfit, niet alleen de getinte. Heb je daar problemen mee? Prima doe je het niet. Maar je word in deze niet anders behandeld als een ander dus stel je niet aan.
Dit.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  woensdag 19 februari 2020 @ 13:03:16 #111
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_191583222
quote:

[..]

Dat zwarte mensen al decennialang worden uitgemaakt voor apen moet gewoon als vriendschappelijk worden gezien en helemaal niet als kwetsend en racistisch.
Nee, je moet je als donker persoon maar aanpassen aan de racisten en iedere link met apen of andere primaten vermijden. Zelfs door een banaan te eten lok je het al uit. Zie je zelf niet in hoe dom deze redenatie is? :') Net zoiets als niet tegen radicale moslims durven zeggen dat ze niet mogen oproepen tot het doden van joden, want godverdomme straks spelen we Wilders op één of andere manier in de kaart.

Waarom is de mening van een stel voetbalhooligans zo belangrijk? Oh god, laten we vooral die mensen niet in de kaart spelen. Leuke samenleving krijg je dan.

Er is ook zo ontzettend veel overlap tussen voetbalhooligans en de modewereld he. Die gasten zitten eerst op de tribune en in de avond natuurlijk allemaal naast hun vriendin Holland's Next Top Model te kijken. :Y
pi_191583904
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 13:03 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Nee, je moet je als donker persoon maar aanpassen aan de racisten en iedere link met apen of andere primaten vermijden. Zelfs door een banaan te eten lok je het al uit. Zie je zelf niet in hoe dom deze redenatie is? :') Net zoiets als niet tegen radicale moslims durven zeggen dat ze niet mogen oproepen tot het doden van joden, want godverdomme straks spelen we Wilders op één of andere manier in de kaart.

Waarom is de mening van een stel voetbalhooligans zo belangrijk? Oh god, laten we vooral die mensen niet in de kaart spelen. Leuke samenleving krijg je dan.

Er is ook zo ontzettend veel overlap tussen voetbalhooligans en de modewereld he. Die gasten zitten eerst op de tribune en in de avond natuurlijk allemaal naast hun vriendin Holland's Next Top Model te kijken. :Y
In je schuimbekkende drift om een on gefundeerd punt te maken heb je inderdaad geen tijd om mijn punt te begrijpen. Geeft niet, ooit kom je er wel.

Tip: ik vergelijk deze modemaker niet met racistische voetbalhoolies.
pi_191584101
Of het in de basis racistisch is, is iets voor discussie (ik denk het niet, want ook blanke modellen moesten er mee rondlopen). Maar dat je dan vervolgens er niet in kan komen dat een zwart meisje zich er erg ongemakkelijk bij voelt.. mijn hemel.
  woensdag 19 februari 2020 @ 14:38:21 #114
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_191584467
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 13:59 schreef Nielsch het volgende:

[..]

In je schuimbekkende drift om een on gefundeerd punt te maken
Ik reageerde ontzettend kalm en gebruikte ijzersterke logica, waarmee ik jouw idiote uitspraken vakkundig de nek omdraaide, en dat kan iedereen zien. Veeg zelf maar het schuim van je lippen.

quote:
heb je inderdaad geen tijd om mijn punt te begrijpen. Geeft niet, ooit kom je er wel.
Je hebt helemaal geen punt, dat is precies het probleem. Je bent een typische ''witte messias'': emotie boven rede.

quote:
Tip: ik vergelijk deze modemaker niet met racistische voetbalhoolies.
Tip: dat deed je wel degelijk. Ga je eigen kletspraat nog maar eens nalezen. Vooral dat stuk over bananen gooien. _O- Volgens jou durven mensen zoals deze vrouw zich niet als aap te kleden vanwege ''racisme in de samenleving'' en als enige voorbeeld kwam je met een stel voetbaltokkies.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')