=======================quote:Model weigert “racistische” apenoren en -lippen te dragen tijdens modeshow
Een Afro-Amerikaans model zegt dat ze recent onder druk werd gezet om op een modeshow van het Fashion Institute of Technology (FIT) in New York bizarre, “racistische” accessoires zoals apenoren en extra grote lippen te dragen. De 25-jarige schone trok dan ook zonder de accessoires de catwalk op.
“Ik stond op het punt om in te storten en vertelde het personeel dat ik me ongelooflijk ongemakkelijk voelde bij het dragen van de accessoires omdat ze voor mij duidelijk een racistische ondertoon hadden”, vertelt Amy Lefevre (25) aan The New York Post. “Ik kreeg te horen dat het prima was om me slechts 45 seconden ongemakkelijk te voelen.”
Lefevre, die al 4 jaar aan het werk is als model, zei dat ze nog nooit zoiets meegemaakt had. “Ik kon mijn emoties niet beheersen. Mijn hele lichaam trilde. Ik heb me nog nooit zo gevoeld in mijn leven.”
Uiteindelijk liep Lefevre de show, maar ze weigerde om de apenoren en felrode lippen, die gemaakt waren van een seksspeeltje, te dragen.
De productie was onderdeel van een reeks festiviteiten om het 75-jarige bestaan van FIT te vieren. De controversiële ontwerpen zelf werden gemaakt door de recent afgestudeerde Junkai Huang. Het concept achter Huangs ontwerpen was om de ‘lelijke kenmerken van het lichaam’ te benadrukken, maar dat schoot bij velen dus in het verkeerde keelgat. De show werd geregisseerd door professor aan de school Jonathan Kyle Farmer en geproduceerd door Richard Thornn, creatief directeur van het Britse modeproductiebedrijf NAMES LDN.
Zowel Huang, Farmer en Thornn wilden niet reageren. Joyce C. Brown, die aan het hoofd staat van het FIT deed dat daarentegen wel. “We beschermen de vrijheid van een student om zijn eigen persoonlijke en unieke artistieke perspectief als ontwerper te creëren, zelfs als het gaat om wat sommigen als provocatief zouden beschouwen. Maar hoe provocerend design en mode ook mogen zijn, ervoor zorgen dat mensen zich niet ongemakkelijk, beledigd of geïntimideerd voelen, is ook voor mij van het grootste belang. Niet alleen voor mij persoonlijk, maar ook voor de hogeschoolgemeenschap. We nemen die plicht erg serieus en zullen onderzoek doen naar en passende maatregelen nemen met betrekking tot de klacht.”
https://m.hln.be/nina/sty(...)s-modeshow~acca3cfd/
En zie hier de reden dat ze groot gelijk had het niet te doen.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 18:21 schreef BasEnAad het volgende:
Ze hadden haar een bot door haar neus moeten slaan.
Hear, hear.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 18:29 schreef qajariaq het volgende:
[..]
En zie hier de reden dat ze groot gelijk had het niet te doen.
Leuke oneliner, maar slaat nergens op.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 18:29 schreef qajariaq het volgende:
[..]
En zie hier de reden dat ze groot gelijk had het niet te doen.
Dit ja.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 18:30 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Blanke mensen lopen toch ook met apenoren op? Wat een onzin weer om de racismekaart te trekken.
"Ik stond te trillen." Waardeloze kut. Ik verlies echt steeds meer respect voor iedereen die meedoet met de progressive waanzin.
Dit is de modeshow voor de nieuwe collecties van Gucci: een van de meest toonaangevende merken in de modewereld. Dit is hoe tegenwoordig modeshows eruit zien.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 18:19 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
=======================
Jezus, hoe verzinnen ze het. Ziet er ook niet uit. Terecht dat ze zich niet voor lul wil laten zetten. In de modewereld zijn ze echt gek aan t worden
Met van die oren en lippen kan toch iedereen daar op die catwalk gaan lopen? Je ziet nauwelijks hun gezicht. Hoef je echt geen model voor te zijn lijkt me.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 18:19 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
=======================
Jezus, hoe verzinnen ze het. Ziet er ook niet uit. Terecht dat ze zich niet voor lul wil laten zetten. In de modewereld zijn ze echt gek aan t worden
Er worden ook wel wat eisen aan het figuur gesteld hè. En zelfs plus size modellen zijn niet gewoon dik maar hebben het vet op de 'juiste' plekken.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 18:45 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Met van die oren en lippen kan toch iedereen daar op die catwalk gaan lopen? Je ziet nauwelijks hun gezicht. Hoef je echt geen model voor te zijn lijkt me.
Omg wat is ditquote:Op dinsdag 18 februari 2020 18:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dit is de modeshow voor de nieuwe collecties van Gucci: een van de meest toonaangevende merken in de modewereld. Dit is hoe tegenwoordig modeshows eruit zien.
Geef maar even aan tot hoever je hebt kunnen kijken en of je die apenoren nog steeds zo erg vind.
Dit is geen uitzondering. De modewereld van tegenwoordig is compleet ziek.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 18:57 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Omg wat is dit
Ik had een heel ander beeld bij een modeshow
Ik heb het topic geopend omdat ik die oren en lippen opvallend vond. Maar blijkbaar is dat inderdaad vrij normaal vergeleken bij andere modeshowsquote:Op dinsdag 18 februari 2020 18:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dit is geen uitzondering. De modewereld van tegenwoordig is compleet ziek.
Het is een van de meest gefeminiseerde werelden. Dan krijg je zulk soort zieke shit.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 19:02 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Ik heb het topic geopend omdat ik die oren en lippen opvallend vond. Maar blijkbaar is dat inderdaad vrij normaal vergeleken bij andere modeshows![]()
![]()
Echt heel ziek.
![]()
Meaning?quote:Op dinsdag 18 februari 2020 19:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het is een van de meest gefeminiseerde werelden. Dan krijg je zulk soort zieke shit.
Bekijk die nieuwste modeshow van Gucci maar eens.quote:
Ik vraag wat je bedoelt met "meest gefeminiseerd DUS zieke shit".quote:Op dinsdag 18 februari 2020 19:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Bekijk die nieuwste modeshow van Gucci maar eens.
Totdat je ogen pijn beginnen te doen.
Wat lopen die mennekes allemaal ongelukkig zeg. En maar boos kijken in hun mantelpakje met handtasje. Of hoogwaterbroek met geschmockt topje.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 18:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dit is de modeshow voor de nieuwe collecties van Gucci: een van de meest toonaangevende merken in de modewereld. Dit is hoe tegenwoordig modeshows eruit zien.
Geef maar even aan tot hoever je hebt kunnen kijken en of je die apenoren nog steeds zo erg vind.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |