abonnement Unibet Coolblue
pi_191566460
Uitgerekende data:

3 maart: Zo-is-dat (meisje)
11 maart: _aurum_ (meisje)
11 maart: jUsTmE13o2 (meisje)
26 maart: OliviaIsTaken (meisje)
31 maart: silliegirl

9 april: QuattroF
13 april: ***XcUZ_Me & Duvel***(meisje)

14 juni: CosPhi (meisje)
27 juni: madam-april (meisje)

14 juli: Nolita
24 juli: Queens
30 juli: wolfrolf

1 augustus: ***Sunshine1982***
6 augustus: Hilmo
11 augustus: Toekito
30 augustus: NicolasJoy

10 september: Miezziej
21 september: Seven.

4 oktober: Kleurdoos

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!

[ Bericht 1% gewijzigd door SQ op 20-02-2020 13:43:55 ]
pi_191566479
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 22:43 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dank je! En wat goed zeg een eerste goede echo! O+ Vond je het spannend? Ik krijg al een paniekaanval als ik denk aan de eerste echo :X
[..]

Oh dat is minder :')
[..]

Dat is fantastisch nieuws O+
[..]

Oh nee, dan zal ze niet zomaar meer een hele draai maken _O-
[..]

Ik werd er net op gewezen door GewoonMezelf dat het ook niet mijn eerste zwangerschap is waardoor mijn lichaam een zwangerschap ook al sneller herkend. Had daar niet zo bij stil gestaan :@

En inderdaad, veel zin in zout! Zo aan de blokjes kaas :9
Ik vond het zeker spannend! Het was in de namiddag na werk, en ik kon me echt niet concentreren :'). Echt een hele geruststelling toen ik het in beeld zag verschijnen.
Ik vond het vooral lang duren tot aan de echo allemaal, ongeduldig :P Jij krijgt denk ik sowieso wel een vroegere echo toch in verband met het traject?
  dinsdag 18 februari 2020 @ 12:41:31 #3
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_191566713
Wat een drukte hier ineens! :D

MaJo, wat tof om jou hier te zien! Ik hoop dat je hier maar mooi 9 maanden mag blijven plakken! :Y

Ook zag ik goede echo's voorbij komen en een goede NIPT-uitslag, fijn allemaal ^O^.

Hier inmiddels 32 weken en zoooooooooooooooooooooooo toe aan verlof.. ik heb nu aan het eind van een werkdag en 's avonds echt veul harde buiken, heel irritant :{. Zo blij dat werken klaar is na volgende week donderdag. Ik wil op de bank, in m'n bubbel, met Netflix en m'n hobbyprojectjes en gewoon even níks. Gisteren schoot het me als bonus ook weer in m'n rug }:| , dus alles doet nu extra zeer :').

Kamertje is inmiddels eigenlijk wel af, er moet alleen nog wat leuks aan de muur oid. Verder moet nog wat dingen bestellen en nog een keer ff de Zeeman of de Hema inwaggelen voor wat extra rompers en broekjes in maat 50/56. Maar de bekleding van de maxicosi en de bugaboo is weer schoon en fris en we hebben een nieuwe kapstok in de hal zodat er in de inham in onze gang nu plek is voor de kinderwagen. Heerlijk om die dingen van het to-do lijstje te kunnen strepen :Y.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  Moderator dinsdag 18 februari 2020 @ 15:28:22 #4
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_191568512
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 05:06 schreef Queens het volgende:

[..]

GEFELICITEERD!!!
We hebben ooooit samen in WOHTS (of hoe je het dan ook spelt) gepost en ik heb je pad sindsdien meegekregen, ik gun het je van harte!

Ik herken de vleescraving! Ik was ook al een poos vrij vegetarisch bezig toen ik op een avond opeens echt gruwelijke zin een braadworsten (meervoud ja) kreeg. Ik heb ze toen laat in de avond nog in een AH to go op het station gescoord...later die week had ik (onverwacht) een positieve test in mijn handen :s)

Ik moet zeggen dat de vleesbehoefte wel weer wat is afgenomen maar vega gaat het de komende maanden sowieso niet worden.

Ach, gewoon (even) lekker ervan genieten meid!
Wow, dat is alweer even geleden. 5 jaar alweer sinds ik voorzichtig overstapte van WOHTS naar het andere topic, hoewel ik in beiden ook wel een tijdje gepost heb. Ik kan me je naam wel herinneren maar niet meer precies :@ Hoe is het jou sindsdien vergaan?

Ik denk ook dat mijn lichaam er nu behoefte aan heeft dus ik ga gewoon vlees eten als ik daar zin in heb :Y

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 12:18 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Ik vond het zeker spannend! Het was in de namiddag na werk, en ik kon me echt niet concentreren :'). Echt een hele geruststelling toen ik het in beeld zag verschijnen.
Ik vond het vooral lang duren tot aan de echo allemaal, ongeduldig :P Jij krijgt denk ik sowieso wel een vroegere echo toch in verband met het traject?
Dit soort echo's moeten ze ook gewoon 's ochtends doen! Kan me voorstellen dat je je dan totaal niet kan concentreren!

Mijn eerste echo zal rond de 6 weken zijn, met name omdat ik een bbz heb gehad. Het lastige is alleen dat we 2 weken op vakantie gaan als ik 6+2 weken ben, dus het zal daarvoor moeten en dan is de kans klein dat je al een hartje ziet. Maar als het maar op de goede plek zit!

En bedankt voor het welkom XcUZ_ME! O+

Ik schrok me vanochtend rot toen ik wakker werd met een natte onderbroek :X In mijn inlegkruisje (vanwege vaginale progesterontabletten) zat ook wat bruins. Maar gelukkig was het alleen zooi van die progesteron en een beetje donkerdere afscheiding.

Ik merk wel dat ik behoorlijk panisch ben, ik kan er nog niet echt op vertrouwen dat het deze keer wel goed zal gaan zeg maar ;(
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  dinsdag 18 februari 2020 @ 16:09:42 #5
149959 SQ
snelle trees
pi_191569030
Majo :* dat kan écht nog wel een tijdje gaan duren, voor dat vertrouwen komt. Laat je gevoel vooral zijn wat het is, er is hier geen goed of slecht in :*
disclaimer
  dinsdag 18 februari 2020 @ 16:16:32 #6
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_191569104
Tijdens intake bij de gym een uitgebreide echo gekregen. Zag er allemaal goed uit. Over 5 weken, nu week 15, de 20 weken echo + extra hartcheck!

Maar het hartje klonk vandaag al beter dan de mijne ooit gedaan heeft :').
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  dinsdag 18 februari 2020 @ 16:17:02 #7
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_191569111
Joh MaJo, die onzekerheid hebben dames zonder jouw voorgeschiedenis al. Dus echt niet raar dat je het zo ervaart. Zou het gek vinden als het anders was ;).
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_191569262
Wat een gezelligheid en drukte ineens. Superleuk! Gefeliciteerd aan iedereen met een goede echo. Wat fijn! 🥰
  Moderator dinsdag 18 februari 2020 @ 16:30:17 #9
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_191569281
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 16:09 schreef SQ het volgende:
Majo :* dat kan écht nog wel een tijdje gaan duren, voor dat vertrouwen komt. Laat je gevoel vooral zijn wat het is, er is hier geen goed of slecht in :*
Voor mij is D-day de eerste echo, we zijn nog nooit zover gekomen dat we een kloppend hartje hebben. In mijn hoofd is dit dan ook onmogelijk, net als het ooit vasthouden van mijn eigen kindje :@ Maar het vertrouwen zal waarschijnlijk wel gaan groeien :Y

quote:
19s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 16:16 schreef Toekito het volgende:
Tijdens intake bij de gym een uitgebreide echo gekregen. Zag er allemaal goed uit. Over 5 weken, nu week 15, de 20 weken echo + extra hartcheck!

Maar het hartje klonk vandaag al beter dan de mijne ooit gedaan heeft :').
Dat is heel goed nieuws ^O^

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 16:17 schreef XcUZ_Me het volgende:
Joh MaJo, die onzekerheid hebben dames zonder jouw voorgeschiedenis al. Dus echt niet raar dat je het zo ervaart. Zou het gek vinden als het anders was ;).
Raar is het ook niet, maar wel vervelend. Ik kan af en toe echt bevangen worden door angst :@ Maar ik zal het gewoon per dag moeten gaan bekijken :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  dinsdag 18 februari 2020 @ 16:33:40 #10
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_191569327
Dat eerste trimester kon ik ook wel ómkijken. Ik ga gewoon voor je duimen dat de tijd snel zal gaan. En per dag bekijken lijkt me wijs. Wat mij wel hielp na mijn mk was tegen mezelf zeggen dat m'n lijf echt wel z'n best doet en dat ik er zelf toch níets aan kon veranderen. Behalve de obvious dingen als niet roken/drinken/drugs/breinaalden in je doos steken/ etc :').
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  Moderator dinsdag 18 februari 2020 @ 16:46:29 #11
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_191569442
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 16:33 schreef XcUZ_Me het volgende:
Dat eerste trimester kon ik ook wel ómkijken. Ik ga gewoon voor je duimen dat de tijd snel zal gaan. En per dag bekijken lijkt me wijs. Wat mij wel hielp na mijn mk was tegen mezelf zeggen dat m'n lijf echt wel z'n best doet en dat ik er zelf toch níets aan kon veranderen. Behalve de obvious dingen als niet roken/drinken/drugs/breinaalden in je doos steken/ etc :').
Wait whut, breinaalden in je doos steken is niet verstandig? :o ;) :')

En je hebt gelijk, ik kan er ook niets aan veranderen. Behalve niet teveel stressen want dat is niet goed, maar ja dat is nog best lastig :@
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_191569455
MaJo :* Ik kan me jouw gevoel heel goed voorstellen! Hopelijk gaan de komende 2 weken snel voor je en krijg je een mooie echo.
Toen ik zwanger was van M. had ik ook vrij vroeg een echo gehad door bloedverlies. Het hartje was net te zien, hopelijk bij jou ook O+

Fijn van de goede echo Toekito!
pi_191569534
Even een poging tot bijlezen, maar zoals iemand al opmerkte, jeetje, wat een drukte ineens!

--

@Zo-is-dat
Super leuke verrassing! Iedereen nog weer even gezien voordat het zo ver is straks!
Hoe is het nu met je gerommel?

@jUsTmE13o2
Sterkte met de situatie met je vader.. Lastig zo zeg, ook qua timing.. Vervelend!

@MaJo
Leuk je hier te zien, gefeliciteerd! Hoop dat alles helemaal goed gaat! <3
Hoop dat er straks op de vroege echo toch stiekem al wat meer te zien is ook, kun je nóg lekkerder op vakantie.

@Seven.
Nog steeds wel de wens het nog even verborgen te houden, smoesjes te verzinnen voor je symptomen? :9 Scheelt dat als diegene op het toilet écht stonk je goed excuus hebt! :+

@Miezziej
Congrats met de goede echo! Tof ook dat de termijn helemaal overeen kwam! Zien dat je klachten/kwaaltjes dan een beetje gaan wegtrekken straks..

@Toekito
Wat fijn dat het goed was bij de gynaecoloog, super fijn!
Extra check gewoon voor de zekerheid met jouw geschiedenis?

@XcUZ_Me
Nog twee weken tot je verlof? :9 Dan ga je pas écht aan het bestellen waarschijnlijk. :9 Hopelijk vliegen de laatste dagen een beetje voorbij.. Klinkt als dat je verder goed bezig best met je lijstje. :D

--

Hier is het even ruk eigenlijk. De ochtendmisselijkheid is dagmisselijkheid hier, waardoor m'n vrouw slecht (te weinig) eet, waardoor ze last heeft van duizeligheid, flauwtes.. Kort verhaal lang: we passen het werk aan, in huis komt niet echt wat af en met onze dochter van anderhalf is het behoorlijk pittig om alles rond te krijgen. :9 Blij dat we gelukkig zo nu en dan een beetje hulp hebben van m'n ouders, want deze periode is niet makkelijk zo. Hoop dat het bespaard blijft tot alleen het eerste trimester!

Cravings die ze trouwens wel heeft zijn aardbeien en zuivel. :+
  Moderator dinsdag 18 februari 2020 @ 17:16:19 #14
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_191569804
Bedankt Miezziej en NicolasJoy! Hopelijk hebben we inderdaad een goede echo voor de vakantie :Y

Ik doe trouwens mee met dagmisselijkheid. Continu misselijk maar als ik dan eet wordt het wel iets minder, maar het blijft maar terugkomen. Zelf vind ik het eigenlijk wel fijn, als ik iets voel maak ik me minder druk dat het mis kan gaan :@
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_191569843
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 17:16 schreef MaJo het volgende:
Bedankt Miezziej en NicolasJoy! Hopelijk hebben we inderdaad een goede echo voor de vakantie :Y

Ik doe trouwens mee met dagmisselijkheid. Continu misselijk maar als ik dan eet wordt het wel iets minder, maar het blijft maar terugkomen. Zelf vind ik het eigenlijk wel fijn, als ik iets voel maak ik me minder druk dat het mis kan gaan :@
Zo proberen we hier inderdaad wel ook te denken, maar die gedachte wordt wel moeilijker nu na 1,5-2 maanden misselijkheid. :9 Volgens de verloskundige zou het ook samenhangen met de vermoeidheid.. en laat die nu eens hoger zijn nu er al een kind rondloopt hier waardoor je niet zoveel rust kan pakken als je zou willen. :+

De misselijkheid+spugen is nu wel echt op z'n ergst, dus hoop stiekem dat het even de big bang is voor het einde van het eerste trimester en hier dan ineens stopt. O-)
pi_191570146
Zonder bijleespost: Ik heb verlof *O* *O*
  Moderator dinsdag 18 februari 2020 @ 17:53:05 #17
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_191570297
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 17:19 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Zo proberen we hier inderdaad wel ook te denken, maar die gedachte wordt wel moeilijker nu na 1,5-2 maanden misselijkheid. :9 Volgens de verloskundige zou het ook samenhangen met de vermoeidheid.. en laat die nu eens hoger zijn nu er al een kind rondloopt hier waardoor je niet zoveel rust kan pakken als je zou willen. :+

De misselijkheid+spugen is nu wel echt op z'n ergst, dus hoop stiekem dat het even de big bang is voor het einde van het eerste trimester en hier dan ineens stopt. O-)
Als het zo’n tijd aanhoudt is het wel vervelend ja, zeker als je ook moet spugen :X hopelijk gaat het snel over! Krijgt ze er ook medicijnen voor?

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 17:40 schreef silliegirl het volgende:
Zonder bijleespost: Ik heb verlof *O* *O*
Wat fijn *O*
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_191571386
Nicolas, dat klinkt als wat ik heb. Vaker dan sochtends misselijk is al snel HG. Kijk op de pagina van de stichting. Niet doormodderen, anders te grote kans op uitdroging. Naar huisarts. Krijgt ze eerst emesefane, twee dagen proberen, geen effect, terug. Dan primperan. Kan je depressief van worden maar soms helpt het. Dan na twee dagen vragen om Zofran. Die misselijkheid is niet te doen en je kan dan niks meer en verzwakt. Ik kan nu pas iets met zoon doen zoals voorlezen. Daarvoor was ik er eigenlijk niet. Ik kan ook al tijden niets in huishouden en nu met 15 weken wordt het beter maar nog steeds aan Zofran. Bij eerste zwangerschap heb ik veel te lang gedacht dat het erbij hoorde. Dag misselijk en spugen is dat niet. Echt hoor, spugen is zo beroerd. Geestelijk ook erg zwaar. Voor jou als partner ook zo pittig. Staan op de site ook tips voor partners.
pi_191571518
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 12:41 schreef XcUZ_Me het volgende:
Verder moet nog wat dingen bestellen en nog een keer ff de Zeeman of de Hema inwaggelen voor wat extra rompers en broekjes in maat 50/56. Maar de bekleding van de maxicosi en de bugaboo is weer schoon en fris en we hebben een nieuwe kapstok in de hal zodat er in de inham in onze gang nu plek is voor de kinderwagen. Heerlijk om die dingen van het to-do lijstje te kunnen strepen :Y.
Klinkt alsof je toe bent aan je verlof, Xcuzme! Zo veel pijn is niet oke!

Ik zag toevallig in de folder dat Wibra nu 5 rompers voor een tientje verkoopt. Ik had ze al zien hangen en ze zien er echt leuk uit! Of de kwaliteit goed is weet ik niet. Ik stik al in de rompers dus ik heb ze laten hangen 😂
  dinsdag 18 februari 2020 @ 19:24:09 #20
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_191571924
Is blijkbaar protocol als je verhoogd risico hebt op een aangeboren afwijking @NicolasJoy
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_191572945
ola! Idd wat een drukte hier :D

@MaJo: bij mij heeft het tot de 20 weken echo geduurd voordat ik me erin kon berusten dat het allemaal goed zou blijven gaan, dus je gedachtes/gevoelens zijn volstrekt normaal

@Seven: doet mij eraan denken dat ik vooral in het begin supergevoelig was voor luchtjes...en dat ik bijna over mijn nek ging in de sportschool waar vooral puberjongens de neiging hebben om hun sportshirtjes te recyclen (lekker joh die oude zweetlucht :') )

@XM: Succes met de laatste loodjes!

Weet niet meer wie de Doula vraag stelde; maar we hebben haar erbij gevraagd om te proberen een zo relaxt mogelijke bevalling te hebben. We zijn bijna 8 jaar kinderloos geweest en nu uiteindelijk toch zwanger, ik ben 41, we hebben geen directe familie/hulplijnen etc. Dus dan maar met extern persoon proberen een zo soepel mogelijke bevalling/start kraamperiode te hebben.

Geboorteplannen zijn dichtgetikt, dus dat is fijn. Ik ben ook wat rustiger, zwangerschapsverlof begon vorige week maar midden in de week afschakelen voelde van vol gas naar kruipen. Deze week gaat 't al wat beter.

Drukke dagen gehad met Doula, check up van verloskundige en gisteraaf naar borstvoedingsinfo avond geweest (dus ga me verdiepen in prenataal kolven, oh joy! :P )

Slapen is nog steeds ruk (vanmorgen wakker tussen 0500-0700), dus dan ben ik zo blij dat ik daarna gewoon weer in bed kan kruipen :@
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_191572958
@MaJo Alles wat je schrijft is 1-op-1 herkenbaar. Wat mij hielp waren 2 dingen: de instelling die SQ beschrijft, en mijn zeer nuchtere man die mij geruststelde. En het was ook fijn om mijn twijfels en zorgen hier van me af te schrijven! Drie dingen dus eigenlijk :D Ik hoop dat je straks bij de echo een mooie knipper gaat zien :* Heb je al met het ziekenhuis gebeld om te vertellen dat je zwanger bent? En heb je nog een keer getest? Ik testte die eerste 2 weken zo ongeveer om de dag :o En soms 2 testen tegelijk :')
  Moderator dinsdag 18 februari 2020 @ 20:45:03 #23
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_191573556
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 20:14 schreef Mrs.Peel het volgende:
@:MaJo Alles wat je schrijft is 1-op-1 herkenbaar. Wat mij hielp waren 2 dingen: de instelling die SQ beschrijft, en mijn zeer nuchtere man die mij geruststelde. En het was ook fijn om mijn twijfels en zorgen hier van me af te schrijven! Drie dingen dus eigenlijk :D Ik hoop dat je straks bij de echo een mooie knipper gaat zien :* Heb je al met het ziekenhuis gebeld om te vertellen dat je zwanger bent? En heb je nog een keer getest? Ik testte die eerste 2 weken zo ongeveer om de dag :o En soms 2 testen tegelijk :')
Fijn dat er herkenning is! De vorige keren was ik vooral erg blij maar ik ben nu toch meer op mijn hoede. Maar ik ga mijn best doen om me er doorheen te slaan :)

Ik heb vanochtend weer getest en de streep was nog duidelijker :Y Ik doe denk ik dit weekend nog een test en dan stop ik ermee, al geeft het wel een beetje rust.

Ik heb het ziekenhuis vandaag proberen te bellen maar ik was te laat, dus bel morgen weer. Ik hoop dat ik dan ook mag stoppen met de utrogestan, wat is dat toch een rotspul :X

Edit: het liefst zou ik trouwens helemaal losgaan in het aanschaffen van babyspullen maar dat lijkt me ook niet zo slim, wat als het toch weer misgaat :@
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_191573977
De Utrogestan went Majo :+ vanaf week 15 zo’n beetje gebruikt tot en met afgelopen zondag, ik zou het bijna gaan missen :9

Ik hoop dat je een fantastisch mooie knipper gaat zien en daarna een heerlijke vakantie mag hebben! Duimen draaien!!
  Moderator dinsdag 18 februari 2020 @ 21:04:55 #25
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_191574132
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 21:00 schreef Zo-is-dat het volgende:
De Utrogestan went Majo :+ vanaf week 15 zo’n beetje gebruikt tot en met afgelopen zondag, ik zou het bijna gaan missen :9

Ik hoop dat je een fantastisch mooie knipper gaat zien en daarna een heerlijke vakantie mag hebben! Duimen draaien!!
Bij mij went het nooit :N Heb het al meerdere keren gebruikt en word er alleen maar schraal van van onder :X Waarom heb je utrogestan zo laat moeten gebruiken in de zwangerschap? Bij mij moet het om ervoor te zorgen dat het bms mooi dik blijft en de embryo zo weet dat het in mijn baarmoeder moet blijven :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  dinsdag 18 februari 2020 @ 21:05:47 #26
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191574169
Prenataal kolven! Ga ik over lezen, het idee dat je alvast weet dat je melkproductie op gang is, spreekt me best wel aan. Ik wil wel borstvoeding geven maar gek genoeg ben ik daar wel onzeker over. Kleine afgemeten porties van tevoren aftappen geeft peace of mind.
Resistance is futile.
pi_191574323
Ik mocht bij een verse embryo-terugplaatsing stoppen met de Utrogestan op de testdag die het ziekenhuis aangaf. Heb jij die instructies ook gekregen?
  dinsdag 18 februari 2020 @ 21:12:41 #28
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_191574377
Oh hell no dat ik prenataal ga kolven. Ik heb nog een klein trauma van het half jaar alles afkolven bij N. _O-
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_191574504
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 21:04 schreef MaJo het volgende:

[..]

Bij mij went het nooit :N Heb het al meerdere keren gebruikt en word er alleen maar schraal van van onder :X Waarom heb je utrogestan zo laat moeten gebruiken in de zwangerschap? Bij mij moet het om ervoor te zorgen dat het bms mooi dik blijft en de embryo zo weet dat het in mijn baarmoeder moet blijven :)
Oh gets :X die bijwerking had ik niet! Alleen heel veel witte smurrie :@

Ik kreeg het omdat ik van onze zoon met 32 weken al beviel. Het is niet echt bewezen waarom het werkt maar de cijfers laten zien dat het een positief effect heeft om prematuur bevallen te voorkomen, vandaar. Bij mij lijkt het dus gewerkt te hebben! *O*
pi_191574683
Idd druk hier!


Majo, ik kan me voorstellen dat je op je hoede bent, ik ga duimen voor een mooie echo voor jullie vakantie. :*

Sillie verlof, geniet ervan! *O*

NJ wat klinkt dat beroerd zeg, hoeveel weken is ze nu? Hier ging het na 12 weken met sprongen vooruit.

Verder nog *O* voor de goede echo’s en testen, zo fijn.
Hier morgen na 4 weken weer eens controle en volgende week 20 weken echo, daar kijk ik vooral naar uit.
  Moderator dinsdag 18 februari 2020 @ 21:31:48 #31
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_191574936
quote:
11s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 21:05 schreef Seven. het volgende:
Prenataal kolven! Ga ik over lezen, het idee dat je alvast weet dat je melkproductie op gang is, spreekt me best wel aan. Ik wil wel borstvoeding geven maar gek genoeg ben ik daar wel onzeker over. Kleine afgemeten porties van tevoren aftappen geeft peace of mind.
Nog nooit van gehoord! Maar zeker een interessante gedachte :Y

quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 21:10 schreef Mrs.Peel het volgende:
Ik mocht bij een verse embryo-terugplaatsing stoppen met de Utrogestan op de testdag die het ziekenhuis aangaf. Heb jij die instructies ook gekregen?
Van het ziekenhuis mag ik pas zaterdag testen en dan inderdaad stoppen met de utro. Maar die dag slaat natuurlijk helemaal nergens op, ik test altijd een week eerder al positief _O- Ik vraag me daarom af of de utro dan ook nog nodig is of dat dit alleen moet totdat je zeker weet zwanger te zijn :)

quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 21:16 schreef Zo-is-dat het volgende:

[..]

Oh gets :X die bijwerking had ik niet! Alleen heel veel witte smurrie :@

Ik kreeg het omdat ik van onze zoon met 32 weken al beviel. Het is niet echt bewezen waarom het werkt maar de cijfers laten zien dat het een positief effect heeft om prematuur bevallen te voorkomen, vandaar. Bij mij lijkt het dus gewerkt te hebben! *O*
Bij mij voelt het echt als een schimmelinfectie: branderig, jeukerig en droog. Die witte smurrie vind ik nog niet het ergste ;)

Wel fijn dat het blijkbaar zo goed werkt! Ik heb zelf ook zoiets van het is voor een goed doel, maar ik zal het niet missen.

Vraagje: hoe erg is cola tijdens de zwangerschap? Ik ben verslaafd aan cola en heb het nu terug weten te dringen tot een half blikje per dag maar mijn man is vanavond weg dus heb ik het blikje voor mezelf. Is het echt heel erg? Ik raak er een beetje van in paniek merk ik :@
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_191575073
Cola, koffie, red bull, chocola, thee, bevatten allemaal cafeïne. Tot een bepaalde hoeveelheid mag je het nemen. Hoeveel weet ik na bijna een jaar niet meer.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_191575102
Geen probleem Majo, lekker genieten van je blikje! Gewoon het daarbij houden en dan krijg je echt niet teveel cafeïne binnen ^O^
  Moderator dinsdag 18 februari 2020 @ 21:44:46 #34
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_191575270
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 21:37 schreef Rebubbled het volgende:
Cola, koffie, red bull, chocola, thee, bevatten allemaal cafeïne. Tot een bepaalde hoeveelheid mag je het nemen. Hoeveel weet ik na bijna een jaar niet meer.
Ik heb ergens gelezen dat je 200mg cafeïne per dag mag als je zwanger bent. Ter referentie: in een kop koffie zit 80 mg en in een cola 24 mg. Ik drink nog 1 koffie 's ochtends en 's avonds dus een halve cola. Ver binnen de marge maar ik begin me opeens heel druk te maken ;(

quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 21:38 schreef Zo-is-dat het volgende:
Geen probleem Majo, lekker genieten van je blikje! Gewoon het daarbij houden en dan krijg je echt niet teveel cafeïne binnen ^O^
Thanks :*
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_191575350
quote:
11s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 21:05 schreef Seven. het volgende:
Prenataal kolven! Ga ik over lezen, het idee dat je alvast weet dat je melkproductie op gang is, spreekt me best wel aan. Ik wil wel borstvoeding geven maar gek genoeg ben ik daar wel onzeker over. Kleine afgemeten porties van tevoren aftappen geeft peace of mind.
Ehm. Niet voor het een of ander. Maar, bij mijn eerste had ik behoorlijk lekkage tijdens mijn zwangerschap. Vanaf 24 weken al. En toen kwam de bevalling; niks meer. Geen productie meer. Pas na een dag of 5 kwam het weer op gang.

Bij kind 2 ook al vroeg in de zwangerschap weer lekkage, toen bleef er wel wat productie over na mijn bevalling maar alsnog had dat even tijd nodig.

En nu bij kind 3 met 34 weken nog niks, noppes, nada. Kurkdroog. Met kolven komt er ook niks. Ik weet inmiddels dat het allemaal niks zegt; bv komt echt op gang onder invloed van oxytocine wat vooral na je bevalling veel vrijkomt.

Ieder zijn ding natuurlijk, en als jij alvast wat wil kolven op voorhand en dat lukt (de hoeveelheden zijn dan vaak minimaal hoor, denk aan enkele ml’s) om zo vast wat voorraad te hebben; vooral doen. Maar realiseer je wel dat dat niet meteen betekent dat na je bevalling je productie dan al op gang is; dat kan dus zomaar ook weer even stilvallen...
pi_191575443
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 21:44 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik heb ergens gelezen dat je 200mg cafeïne per dag mag als je zwanger bent. Ter referentie: in een kop koffie zit 80 mg en in een cola 24 mg. Ik drink nog 1 koffie 's ochtends en 's avonds dus een halve cola. Ver binnen de marge maar ik begin me opeens heel druk te maken ;(
[..]

Thanks :*
Joh, drink lekker dat blikje leeg. Al die adviezen zijn echt enorm aan de voorzichtige kant. Als ze maximaal 200 mg adviseren, heb je waarschijnlijk pas echt enige kans op gevolgen bij het dubbele daarvan.

Ik snap je angst echt heel goed, maar ik geloof er echt niet in dat zoiets als cola of slecht eten je zwangerschap in gevaar brengt. Jij doet het gewoon echt goed. Luister naar je lijf, doe niet al te gek en je bent echt echt echt op de goede weg dan! :*
  dinsdag 18 februari 2020 @ 21:54:03 #37
149959 SQ
snelle trees
pi_191575485
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 21:47 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ehm. Niet voor het een of ander. Maar, bij mijn eerste had ik behoorlijk lekkage tijdens mijn zwangerschap. Vanaf 24 weken al. En toen kwam de bevalling; niks meer. Geen productie meer. Pas na een dag of 5 kwam het weer op gang.

Bij kind 2 ook al vroeg in de zwangerschap weer lekkage, toen bleef er wel wat productie over na mijn bevalling maar alsnog had dat even tijd nodig.

En nu bij kind 3 met 34 weken nog niks, noppes, nada. Kurkdroog. Met kolven komt er ook niks. Ik weet inmiddels dat het allemaal niks zegt; bv komt echt op gang onder invloed van oxytocine wat vooral na je bevalling veel vrijkomt.

Ieder zijn ding natuurlijk, en als jij alvast wat wil kolven op voorhand en dat lukt (de hoeveelheden zijn dan vaak minimaal hoor, denk aan enkele ml’s) om zo vast wat voorraad te hebben; vooral doen. Maar realiseer je wel dat dat niet meteen betekent dat na je bevalling je productie dan al op gang is; dat kan dus zomaar ook weer even stilvallen...
Maar je bent dus wel al aan het kolven?
Het is in mij nooit opgekomen eigenlijk, om dat van te voren te proberen. Maar ik heb wss net zulke sterke kolfaversies als X_M :')
disclaimer
pi_191575540
Joh, die uit 4 handen op 1 buik dronk 2 liter cola op een dag en had ook een gezond kind :')

Maar ik snap het wel, ik drink het ook gematigd. Of 2 kopjes koffie op een dag, of een kopje koffie en een blikje cola. Koffie dus wel elke dag.
pi_191575554
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 21:54 schreef SQ het volgende:

[..]

Maar je bent dus wel al aan het kolven?
Het is in mij nooit opgekomen eigenlijk, om dat van te voren te proberen. Maar ik heb wss net zulke sterke kolfaversies als X_M :')
Niet echt serieus hoor. De eerste maanden kolfde ik nog voor Bollie, maar dat droogde na 12 weken volledig op. Nu een paar keer over afgelopen weken met de hand geprobeerd om te zien of er wat op gang is, maar niet dus.
  dinsdag 18 februari 2020 @ 21:58:44 #40
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_191575570
Ik zweer bij coca cola zero decaf ^O^
Ja, minder lekker, maar geen cafeïne.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  dinsdag 18 februari 2020 @ 21:59:50 #41
149959 SQ
snelle trees
pi_191575585
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 21:56 schreef Sunshine1982 het volgende:
Joh, die uit 4 handen op 1 buik dronk 2 liter cola op een dag en had ook een gezond kind :')

Maar ik snap het wel, ik drink het ook gematigd. Of 2 kopjes koffie op een dag, of een kopje koffie en een blikje cola. Koffie dus wel elke dag.
Nou ja, als cola idd 10 mg cafeine per 100 ml bevat, kom je met 2 liter dus precies aan de maximale hoeveelheid. Ik zou me met cola eerder zorgen maken om de hoeveelheden zuur en suiker die je naar binnen werkt :')
Maar van cola kun je dus behoorlijk veel meer drinken dan van espresso.

Ik schrok zelf destijds vooral van chocolade, daar zit nog best wat in. Maar ik eet chocolade altijd per verpakkingseenheid, nooit per portie _O-

Majo, en zelfs als je eens een keer 250mg cafeine binnen krijgt is dat echt niet problematisch. Die waarschuwingen zijn er vooral voor de mensen die dagelijks 8 espresso wegklappen ;)
disclaimer
pi_191575622
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 21:59 schreef SQ het volgende:

[..]

Nou ja, als cola idd 10 mg cafeine per 100 ml bevat, kom je met 2 liter dus precies aan de maximale hoeveelheid. Ik zou me met cola eerder zorgen maken om de hoeveelheden zuur en suiker die je naar binnen werkt :')
Maar van cola kun je dus behoorlijk veel meer drinken dan van espresso.
Espresso drink ik nooit. Wel drink ik nu meer een cappuccino, vooral als ik buiten de deur wat drink. Volgens mij zit daar minder cafeïne in dan in een gewone koffie? Of lijkt dat maar zo.
  dinsdag 18 februari 2020 @ 22:05:12 #43
149959 SQ
snelle trees
pi_191575684
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 22:02 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Espresso drink ik nooit. Wel drink ik nu meer een cappuccino, vooral als ik buiten de deur wat drink. Volgens mij zit daar minder cafeïne in dan in een gewone koffie? Of lijkt dat maar zo.
Een cappucino is een espresso die op hete melk wordt gegoten, dus bevat evenveel cafeine :+
Het bevat per druppel wél minder caf, maar dat maakt niet uit als je het hele kopje leeg drinkt.
disclaimer
pi_191575774
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 17:40 schreef silliegirl het volgende:
Zonder bijleespost: Ik heb verlof *O* *O*
*O* *O* Wat zijn je plannen? :D
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 17:53 schreef MaJo het volgende:

[..]

Als het zo’n tijd aanhoudt is het wel vervelend ja, zeker als je ook moet spugen :X hopelijk gaat het snel over! Krijgt ze er ook medicijnen voor?
[..]

Wat fijn *O*
We hebben nog niets eigenlijk.. Doordat ze het tijdens de eerste zwangerschap ook zo had is het qua gevoel een beetje 'alsof het erbij hoort' zeg maar. Ze moest de eerste weken wel minder spugen dan met de andere zwangerschap. Nu de afgelopen 1-2 weken wel ineens dat ze vrijwel niets binnen houdt..

quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 18:55 schreef Hilmo het volgende:
Nicolas, dat klinkt als wat ik heb. Vaker dan sochtends misselijk is al snel HG. Kijk op de pagina van de stichting. Niet doormodderen, anders te grote kans op uitdroging. Naar huisarts. Krijgt ze eerst emesefane, twee dagen proberen, geen effect, terug. Dan primperan. Kan je depressief van worden maar soms helpt het. Dan na twee dagen vragen om Zofran. Die misselijkheid is niet te doen en je kan dan niks meer en verzwakt. Ik kan nu pas iets met zoon doen zoals voorlezen. Daarvoor was ik er eigenlijk niet. Ik kan ook al tijden niets in huishouden en nu met 15 weken wordt het beter maar nog steeds aan Zofran. Bij eerste zwangerschap heb ik veel te lang gedacht dat het erbij hoorde. Dag misselijk en spugen is dat niet. Echt hoor, spugen is zo beroerd. Geestelijk ook erg zwaar. Voor jou als partner ook zo pittig. Staan op de site ook tips voor partners.
Hmm. Als ik jou zo lees misschien toch maar even met de huisarts bellen voor overleg. Als ik het zo lees dan 'valt het hier nog mee', maar ik waak ervoor dat het niet onderschat wordt.. Met de eerste zwangerschap stopte het na het eerste trimester, dus die hoop houden we.. Toen viel ze ook veel af, nu lijkt dat redelijk mee te vallen..

't is nu vooral pittig omdat het bijslapen dus niet lukt. Ze slaapt nu mee met onze dochter, dus 1-3 uur overdag en dan 's avonds vroeg naar bed..

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 21:23 schreef Nolita het volgende:
Idd druk hier!

Majo, ik kan me voorstellen dat je op je hoede bent, ik ga duimen voor een mooie echo voor jullie vakantie. :*

Sillie verlof, geniet ervan! *O*

NJ wat klinkt dat beroerd zeg, hoeveel weken is ze nu? Hier ging het na 12 weken met sprongen vooruit.

Verder nog *O* voor de goede echo’s en testen, zo fijn.
Hier morgen na 4 weken weer eens controle en volgende week 20 weken echo, daar kijk ik vooral naar uit.
Afgelopen weekend 12 weken. Dus dat geeft moed dat het nu wel snel vooruit kan gaat. :9

We hebben in elk geval contact gezocht voor een tijdelijk gedeeltelijke ziekmelding. Dan heeft ze waarschijnlijk iets minder moeite met thuis (moeten) zitten en anderen laten werken.
  Moderator dinsdag 18 februari 2020 @ 22:10:20 #45
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_191575778
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 21:51 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Joh, drink lekker dat blikje leeg. Al die adviezen zijn echt enorm aan de voorzichtige kant. Als ze maximaal 200 mg adviseren, heb je waarschijnlijk pas echt enige kans op gevolgen bij het dubbele daarvan.

Ik snap je angst echt heel goed, maar ik geloof er echt niet in dat zoiets als cola of slecht eten je zwangerschap in gevaar brengt. Jij doet het gewoon echt goed. Luister naar je lijf, doe niet al te gek en je bent echt echt echt op de goede weg dan! :*
Bedankt, dit helpt wel weer relativeren :* Door al die miskramen heb ik toch een angst ontwikkeld dat ik het ergens niet goed doe. Al eet ik verder echt gezond en gevarieerd, die cola is my guilty pleasure :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 21:56 schreef Sunshine1982 het volgende:
Joh, die uit 4 handen op 1 buik dronk 2 liter cola op een dag en had ook een gezond kind :')

Maar ik snap het wel, ik drink het ook gematigd. Of 2 kopjes koffie op een dag, of een kopje koffie en een blikje cola. Koffie dus wel elke dag.
Ah, een medestander ^O^ En 2 liter is wel wat overdreven _O-

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 21:59 schreef SQ het volgende:

[..]

Nou ja, als cola idd 10 mg cafeine per 100 ml bevat, kom je met 2 liter dus precies aan de maximale hoeveelheid. Ik zou me met cola eerder zorgen maken om de hoeveelheden zuur en suiker die je naar binnen werkt :')
Maar van cola kun je dus behoorlijk veel meer drinken dan van espresso.

Ik schrok zelf destijds vooral van chocolade, daar zit nog best wat in. Maar ik eet chocolade altijd per verpakkingseenheid, nooit per portie _O-

Majo, en zelfs als je eens een keer 250mg cafeine binnen krijgt is dat echt niet problematisch. Die waarschuwingen zijn er vooral voor de mensen die dagelijks 8 espresso wegklappen ;)
Bedankt :* Enne chocola moet ik maar eens opzoeken dan, daar eet ik 's avonds vaak ook wel een stukje van. Wel een portie gelukkig :+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_191575870
Nou eh, ik denk dat mijn baby’s alle 3 wel minimaal chocolade-smaak vruchtwater moeten hebben (gehad) gezien de hoeveelheden die ik er van wegwerk in zwangere toestand, maar ze doen het allemaal nog hoor, zonder al teveel gekke gebreken.

Of is er een verband tussen de heftigheid van dreumesdriftbuien en prenatale-chocolade-intake? :X :P
pi_191575959
Oh, even opgezocht. In melkchocolade zit 20 mg caffeine per 100 gram. Dan mag je dus een kilo per dag. Daar kom ík zelfs niet aan.

Pure chocolade komt op 43 mg, dat is dus nog steeds veel per dag (om en nabij een halve kg, hallo. Wat weegt zo’n grote Milka reep? 300 gram?

Zo’n pure Tony’s reep ( :* ) is 180 gram. Daar mag je er dan zo’n 2,5 per dag van. Repen. Niet stukjes. Ik denk dat je dan eerder gewichtsissues krijgt dan dat je baby er last van heeft. :D
  dinsdag 18 februari 2020 @ 22:22:10 #48
149959 SQ
snelle trees
pi_191576036
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 22:18 schreef silliegirl het volgende:
Oh, even opgezocht. In melkchocolade zit 20 mg caffeine per 100 gram. Dan mag je dus een kilo per dag. Daar kom ík zelfs niet aan.

Pure chocolade komt op 43 mg, dat is dus nog steeds veel per dag (om en nabij een halve kg, hallo. Wat weegt zo’n grote Milka reep? 300 gram?
Ja, maar niet als je ook nog thee en koffie drinkt ;)
Zwarte en groene thee bevatten dan 25mg per 100 ml, maar de meeste mensen die ik ken drinken het in mokken van minimaal 300 ml. En dan is je kopje thee alweer 75 mg. Je zit er iig sneller aan dan je denkt. De gemiddelde inname van Nederlanders zit tussen de 500-600 mg per dag.
disclaimer
pi_191576175
Het voedingscentrum adviseert inderdaad 200 mg gram Cafeine als max. Voor een zwangere zie ik.
Maar ik kwam net een amerikaanse studie tegen waar in gesteld word dat de echte kans op afwijkingen ligt bij 200 gram(!!!) per dag aan inname. Beetje onduidelijk of ze daar nu 200 gram koffie of caffeine mee bedoelen in het gequote stukje, maar volgens mij is 200 gram koffie al behoorlijk wat meer dan 3 koppen.

Kortom; ik tel mijn kopjes thee en stukjes chocolade niet en ga er ook niet mee beginnen.

[ Bericht 11% gewijzigd door silliegirl op 18-02-2020 22:32:11 (Nuancering) ]
  Moderator dinsdag 18 februari 2020 @ 22:37:36 #50
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_191576457
Die paar blokjes melkchocolade 's avonds valt dan ook nog binnen de marge ^O^ Ik hou het wel bij dat ene kopje koffie zodat ik me daar niet druk over hoef te maken. Bedankt allemaal voor de geruststellende woorden :*
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator woensdag 19 februari 2020 @ 11:46:02 #51
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_191582239
Net het ziekenhuis gebeld, 3 maart al echo *O*
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_191582689
Wat spannend Majo! Fijn dat het al relatief snel is.

Ik moet ook prenataal gaan kolven. Of althans, ik moet niets maar het wordt aangeraden vanuit het ziekenhuis om een reservevoorraadje op te bouwen omdat onze baby niet direct aan de borst mag, misschien hoeven we dan geen kunstvoeding te gebruiken de eerste dagen. Met 37 weken ga ik starten. Ik weet nog niet helemaal wat ik ervan vind maar ik ga het in ieder geval een kans geven!
  woensdag 19 februari 2020 @ 12:54:45 #53
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_191583112
Jij had toch al lekkende boobies? Dan komt het vast goed :D.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_191583134
Haha klopt! Al een paar weken. Dus ik denk ook dat het wel goedkomt. 😅
pi_191583740
Ik heb ook ooit een poging gedaan om prenataal te kolven. De opbrengst was te meten in aantal druppels, dus heel bemoedigend was het niet (en dan had ik nog gevoed tijdens de zwangerschap tot vlak daarvoor). Maar uiteindelijk een paar kleine spuitjes gehaald bij de apotheek en ik had opgespaard toch iets van 6 ml verdeeld over 3 spuitjes. De kraamverzorgster was er blij mee en we hebben het ook gebruikt de eerste 2 dagen. Maar het hielp niet voor het op gang brengen van de productie op zich.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_191583992
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 11:46 schreef MaJo het volgende:
Net het ziekenhuis gebeld, 3 maart al echo *O*
Wat fijn! Kun je echt gaan aftellen al! :D
  Moderator woensdag 19 februari 2020 @ 16:04:40 #57
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_191585799
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 14:06 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Wat fijn! Kun je echt gaan aftellen al! :D
Ja :D Nog maar 13 dagen *O*
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_191585962
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 12:17 schreef QuattroF het volgende:
Wat spannend Majo! Fijn dat het al relatief snel is.

Ik moet ook prenataal gaan kolven. Of althans, ik moet niets maar het wordt aangeraden vanuit het ziekenhuis om een reservevoorraadje op te bouwen omdat onze baby niet direct aan de borst mag, misschien hoeven we dan geen kunstvoeding te gebruiken de eerste dagen. Met 37 weken ga ik starten. Ik weet nog niet helemaal wat ik ervan vind maar ik ga het in ieder geval een kans geven!
Pfoe, ik zou het niet doen hoor, tenzij je per se wil dat je baby geen poedermelk krijgt. Je moet toch al kolven in je kraamweek omdat je baby niet meteen live mag drinken.

Maar goed, kolven vind ik dan ook iets verschrikkelijks :+
Shine bright like a diamond.
pi_191586460
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 16:18 schreef June. het volgende:

[..]

Pfoe, ik zou het niet doen hoor, tenzij je per se wil dat je baby geen poedermelk krijgt. Je moet toch al kolven in je kraamweek omdat je baby niet meteen live mag drinken.

Maar goed, kolven vind ik dan ook iets verschrikkelijks :+
Nee ik heb niks tegen poedermelk, juist niet. Maar gek genoeg zie ik meer op tegen het kolven in de kraamweek (8 keer per dag) dan het vooraf wat kolven met de hand. Dus dat laatste ga ik sowieso doen. Het kolven na de bevalling ga ik wel doen, om te ervaren hoe het gaat. Als het vervolgens toch niet lukt of uiterst moeizaam gaat, dan vind ik poedermelk een meer dan prima alternatief! Ik wil gewoon graag ervaren hoe het is om toch mijn kindje met borstvoeding te voeden.
pi_191586804
Niet iedereen heeft een hekel aan kolven gelukkig! Ik heb het 6,5 week fulltime gedaan. Strikt om de 3 uur en ik had er alsnog geen hekel aan. Het was het enige wat ik kon doen op dat moment maar ik deed het met liefde. Daarna nog tijden op het werk doorgekolfd, het kostte me erg weinig moeite. Zeker als je man bijvoorbeeld het schoonmaken en steriliseren op zich neemt. En ik vond persoonlijk een kolf bh de uitvinding van de eeuw want Handsfree kolven! Kon dus gewoon op m’n telefoon zitten of zoiets terwijl ik kolfde ^O^

Ik zou zeggen ga er met een open vizier in en het kan dus ook best enorm mee vallen! :)
pi_191587188
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2020 17:15 schreef Zo-is-dat het volgende:
Niet iedereen heeft een hekel aan kolven gelukkig! Ik heb het 6,5 week fulltime gedaan. Strikt om de 3 uur en ik had er alsnog geen hekel aan. Het was het enige wat ik kon doen op dat moment maar ik deed het met liefde. Daarna nog tijden op het werk doorgekolfd, het kostte me erg weinig moeite. Zeker als je man bijvoorbeeld het schoonmaken en steriliseren op zich neemt. En ik vond persoonlijk een kolf bh de uitvinding van de eeuw want Handsfree kolven! Kon dus gewoon op m’n telefoon zitten of zoiets terwijl ik kolfde ^O^

Ik zou zeggen ga er met een open vizier in en het kan dus ook best enorm mee vallen! :)
Wat fijn om te horen! De meningen zijn nogal verdeeld en dat is logisch. Ik hoop dat ik het net zo mag ervaren als jij!
  woensdag 19 februari 2020 @ 19:56:59 #62
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_191589558
Als alternatief voor je eigen gekolfde melk - als antenataal kolven niet lukt en als je productie na de bevalling ontoereikend is - kun je ook donormelk overwegen.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_191590088
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 21:12 schreef XcUZ_Me het volgende:
Oh hell no dat ik prenataal ga kolven. Ik heb nog een klein trauma van het half jaar alles afkolven bij N. _O-
haha! Da's iig duidelijk :D
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 19:56 schreef Mariposas het volgende:
Als alternatief voor je eigen gekolfde melk - als antenataal kolven niet lukt en als je productie na de bevalling ontoereikend is - kun je ook donormelk overwegen.
ja, dat hoorde ik idd! alleen schijnt er niet echt een moedermelkbank te zijn...mensen hadden over FB groepen. Dat vind ik toch een beetje risky :X

En 37 weken vandaag *O*
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_191590182
Er zijn wel moedermelkbanken hoor! Bij verschillende ziekenhuizen. Ik vond via Facebook enzo ook niks :X

En hoezee voor 37 weken! *O*
pi_191590287
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 20:34 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

haha! Da's iig duidelijk :D
[..]

ja, dat hoorde ik idd! alleen schijnt er niet echt een moedermelkbank te zijn...mensen hadden over FB groepen. Dat vind ik toch een beetje risky :X

En 37 weken vandaag *O*
Er is een facebookgroep die gerund wordt door lactatiekundigen, om toegang te krijgen moet je een vragenlijst over je medische info insturen. Zeker geen 100%, maar wel allemaal moeders die het beste willen voor hun kindjes. En geld voor afgekolfde melk vragen mag niet, dus dat filtert ook wel wat fraude eruit denk ik.

Zelf ben ik er lid van omdat ik gedoneerd heb, in totaal zo’n 20 liter denk ik, aan 3 verschillende kindjes. De laatste was via een ziekenhuis, een van de medewerkers daar zat op die groep en zocht contact met me namens ouders van een opgenomen baby. Toen ben ik daar alles gaan brengen.

Er is trouwens wel een moedermelkbank. Maar die melk gaat dan voor zover ik weet vooral naar de grotere ziekenhuizen voor de daar opgenomen, premature kindjes. Je kunt daar veel volgens mij als particulier geen melk ophalen voor je kind.
Kolven voor de moedermelkbank is strenger, er is een screening en een bloedonderzoek voor je donor mag worden. Afkolven moet je dan ook onder bepaalde voorwaarden doen, net als bewaren van de melk. Maarja, ook dan heb je geen garantie dat de donor zich daar exact aan gehouden heeft; je moet er op vertrouwen dat de donoren dat goed doen.

Ik heb toen gekeken of ik ook kon doneren aan die moedermelkbank, maar je moet de afgekolfde melk dan minimaal eens in de 8 weken aanleveren en de ophaaldienst is niet overal in te zetten. Voor mij kwam het neer op elke 8 weken minimaal 1,5 uur heen en 1,5 uur terug in de auto naar een verzamelpunt; dat ging me te ver.

[ Bericht 28% gewijzigd door silliegirl op 19-02-2020 20:54:08 ]
pi_191590509
Dat ik zoveel kon doneren was dus trouwens ook omdat ik geen hekel had aan kolven, en het ging me, zeker de eerste maanden, ook altijd makkelijk af. Ik hoop dat dat voor jou ook zo zal zijn @QuattroF
pi_191590758
Ohh sillie dat klinkt wel goed! Had ik daar maar van geweten :{ de moedermelkbank was ook geen optie juist door de goede screening, dat kon ik er toen niet bij doen maar ik had wel méga overproductie :X

Ik heb uiteindelijk ontzettend veel weg moeten gooien ;( eeuwig zonde -O-

Wat super dat jij wel hebt kunnen doneren 💪🏼
  woensdag 19 februari 2020 @ 22:02:42 #68
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191591676
Zo zo, flinke productie!

Ik moet trouwens ineens denken aan een topic op fok over human cows, dit zijn vrouwmensen die geld vragen voor hun melk 8)7 . En dan gaat het dus ook naar rare mensen toe :+ .
Resistance is futile.
  Moderator woensdag 19 februari 2020 @ 22:08:27 #69
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_191591794
Wat een goed initiatief die moedermelkbank ^O^ Als ik een goede melkproductie heb zou ik daar wel aan mee willen doen.

Ik wilde ook altijd meedoen aan Moeders voor Moeders omdat ik dankzij hen zelf ook zwanger ben geraakt. Maar na 4 miskramen en ook 1 keer het moeten afzeggen van MvM durf ik me er eigenlijk niet meer voor aan te melden -O-
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator woensdag 19 februari 2020 @ 22:10:17 #70
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_191591822
Mijn geur is trouwens enorm verbeterd :D Ik stond bij de kassa om een salami pizza af te rekenen (niet voor mezelf!) en ik rook de salami gewoon door de doos heen :o De man achter mij had een Dove pakket en ook dat rook ik er doorheen _O-
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_191591876
Ik had met 20 weken al een lekkende borst. Toen ik bijna 37 weken was heb ik 'voor de grap' met de hand wat gekolfd om dat uit te proberen. Er kwam direct al zo'n 5 ml uit. Dat heb ik toen weggegooid met het voornemen om spuitjes te halen zodat ik het handig kon bewaren. Maar de volgende dag braken mijn vliezen en werd mijn baby geboren :D Ik weet niet zeker of het kolven een zetje gaf zodat de bevalling kon beginnen, maar ik vind het wel een geinig idee.
pi_191591889
MaJo O+ wat mooi om jou in dit topic te zien! Ik hoop zo dat je er nog maaaaanden blijft *O*
  Moderator woensdag 19 februari 2020 @ 22:20:31 #73
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_191592032
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 22:13 schreef BobbyMcGee het volgende:
MaJo O+ wat mooi om jou in dit topic te zien! Ik hoop zo dat je er nog maaaaanden blijft *O*
O+ Het blijft toch extra bijzonder om mensen uit "ons" topic hier te zien O+ Ik hoop ook dat ik hier nog maanden mag meeposten, was dat zelf wel van plan :+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_191592072
groot gelijk! Hoe hou je het uit? Ik vond zelf de paar weken tussen de positieve test en de eerste echo afschuwelijk spannend. Veel akeliger dan de wachtweken.
De mijlpaal van 12 weken is ook zo'n vreemde. Dat je vooral blij bent omdat het in elk geval betekent dat je weer drie nieuwe pogingen kunt doen mocht het alsnog mis gaan 8)7
pi_191592335
Omg ik zie MaJo hier posten.

*O* O+

Ja en de rest ook gefeliciteerd enzo hoor, maar MAJO. _O_
Noot noot.
  Moderator woensdag 19 februari 2020 @ 23:04:49 #76
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_191592912
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 22:22 schreef BobbyMcGee het volgende:
groot gelijk! Hoe hou je het uit? Ik vond zelf de paar weken tussen de positieve test en de eerste echo afschuwelijk spannend. Veel akeliger dan de wachtweken.
De mijlpaal van 12 weken is ook zo'n vreemde. Dat je vooral blij bent omdat het in elk geval betekent dat je weer drie nieuwe pogingen kunt doen mocht het alsnog mis gaan 8)7
Ik probeer er zoveel mogelijk van te genieten en zo lang ik last heb van kwaaltjes kan ik me er makkelijker bij neerleggen dat het écht zo is O+ Maar het blijft ontzettend spannend! Gelukkig heb ik de eerste echo al met 6 weken dus nog een kleine 2 weken door zien te komen!

Die 12 weken grens is voor ons niet echt een ding, aangezien we deze ronde 12 (!!!) cryo’s hebben :o :@ maar deze keer móét het gewoon goed gaan!

quote:
19s.gif Op woensdag 19 februari 2020 22:34 schreef Jojoortje het volgende:
Omg ik zie MaJo hier posten.

*O* O+

Ja en de rest ook gefeliciteerd enzo hoor, maar MAJO. _O_
Aw wat lief O+ Ik ga mijn best doen om jullie niet weer allemaal teleur te stellen!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_191595203
20-02-20 vandaag, ik begin vast met persen :+

Mijn mama is er van overtuigd dat ze vandaag komt maar vannacht heeft d’r nog niet gebracht, wel continue harde buiken en gedroomd dat het begon :Z

De dag is nog lang :D grote broer kwam drie dagen voor een toffe datum (14-07-17) dus deze zal ook wel lekker eigenwijs zijn.
pi_191595363
Hier gaat volgens mij iets niet goed. 9+4 nu maar mijn tieten doen ineens amper meer pijn sinds gisteren en ik was vanmorgen niet misselijk terwijl ik elke ochtend sta te kotsen boven de wasbak.

Ik ga om 09:00 bellen met de verloskundige.
Resistance is futile.
pi_191595431
Ahh wat kan dat onzeker maken die eerste weken ja Seven ineens minder symptomen. Maar dat kan heel goed normaal zijn hoor!
Ik hoop dat de verloskundige je snel gerust kan stellen 🍀
pi_191595433
quote:
15s.gif Op donderdag 20 februari 2020 08:00 schreef Seven. het volgende:
Hier gaat volgens mij iets niet goed. 9+4 nu maar mijn tieten doen ineens amper meer pijn sinds gisteren en ik was vanmorgen niet misselijk terwijl ik elke ochtend sta te kotsen boven de wasbak.

Ik ga om 09:00 bellen met de verloskundige.
Dat kan er ook gewoon wel bijhoren hoor. Je borsten blijven niet 9 maanden lang heel gevoelig, dat kan ineens over zijn. En misselijkheid kan ook komen en gaan...

Niet meteen teveel stress dus! En zeker bellen als je je zorgen maakt!
pi_191595449
Ik vroeg aan grote broer net wanneer ie denkt dat ze geboren wordt, zegt ie 12 uur ‘s nachts, dat zou wel een goede grap zijn :P
pi_191595502
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2020 08:10 schreef Zo-is-dat het volgende:
Ahh wat kan dat onzeker maken die eerste weken ja Seven ineens minder symptomen. Maar dat kan heel goed normaal zijn hoor!
Ik hoop dat de verloskundige je snel gerust kan stellen 🍀
Op hun site staat dat afnemende klachten wel een teken kan zijn van een op handen zijnde miskraam. Hopelijk kan ik vandaag nog terecht maar eigenlijk weinig hoop op dit moment.

;(
Resistance is futile.
pi_191595521
Dat kan inderdaad Seven maar de kans is gelukkig veel groter dat het wél goed gaat!

Geen krampen en geen bloed toch? Dat is heeeel hoopvol, veel hoopvoller dan je zere borsten en misselijkheid. Ik duim dat ze je snel gerust kunnen stellen. En als je je zoveel zorgen maakt zou ik gewoon nu even bellen en niet nog wachten tot 9 uur. Dat vinden ze echt niet erg. T is niet dat t 3 uur s nachts is
pi_191595733
quote:
9s.gif Op donderdag 20 februari 2020 08:19 schreef Seven. het volgende:

[..]

Op hun site staat dat afnemende klachten wel een teken kan zijn van een op handen zijnde miskraam. Hopelijk kan ik vandaag nog terecht maar eigenlijk weinig hoop op dit moment.

;(
Ja. Het kán. En als je buikpijn krijgt kán je ook een tumor hebben. En bij hoge koorts kán het hersenvliesontsteking zijn...

Je weet het nu gewoon nog niet. En ik snap dat je bezorgd bent, maar probeer je niet te druk te maken totdat je meer wéét. :*
pi_191596096
Ik snap je zorgen Seven, hopelijk kan de verloskundige je geruststellen :*
Ik heb zelf weinig klachten dus maak mij ook regelmatig zorgen, maar dat probeer ik van mij af te zetten.

Over kolven: ik heb ongeveer een jaar fulltime gekolfd. Ik vond het ook niet zo erg. Ding aan, telefoon in de hand :+. Alleen het schoonmaken vond ik irritant maar dat went ook wel.
pi_191596343
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2020 08:21 schreef Zo-is-dat het volgende:
Dat kan inderdaad Seven maar de kans is gelukkig veel groter dat het wél goed gaat!

Geen krampen en geen bloed toch? Dat is heeeel hoopvol, veel hoopvoller dan je zere borsten en misselijkheid. Ik duim dat ze je snel gerust kunnen stellen. En als je je zoveel zorgen maakt zou ik gewoon nu even bellen en niet nog wachten tot 9 uur. Dat vinden ze echt niet erg. T is niet dat t 3 uur s nachts is
Geen kramp, geen bloed. De dame aan de foon zei ook 'geen zorgen, afspraak niet nodig' maar ik laat me niet met een kluitje in het riet sturen. De verloskundige belt mij terug. Hartjesspreekuur is nog geen optie.

Wat mijn alarmbellen doet afgaan is dat alle klachten in één klap enorm afgenomen zijn. Als het nou alleen een kwestie was van tieten die geen pijn meer doen of alleen niet meer misselijk.

Rationeel weet ik wel dat dit geen foute boel hoeft te zijn. Ik werk de rest van de dag thuis zodat ik evt langs kan gaan bij de VK.
Resistance is futile.
pi_191596436
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2020 07:29 schreef Zo-is-dat het volgende:
20-02-20 vandaag, ik begin vast met persen :+

Mijn mama is er van overtuigd dat ze vandaag komt maar vannacht heeft d’r nog niet gebracht, wel continue harde buiken en gedroomd dat het begon :Z

De dag is nog lang :D grote broer kwam drie dagen voor een toffe datum (14-07-17) dus deze zal ook wel lekker eigenwijs zijn.
Haha spannend! 3/3/20 is ook best cool toch? Je uitgerekene datum?
Ik was bij dochter uitgerekend op 10-10-16, had ik zo mooi gevonden! Toen we daar overheen gingen hoopte ik op 16-10-16 maar helaas, het werd de 14e..
Ik ben nu uitgerekend op 11-3-20, maar wachten tot 20-3-20 zie ik niet zo zitten 😅
Ik bedacht me gisteravond dat het dit jaar een schrikkeljaar is met 29/2.. als ze het maar laat, dat lijkt me echt stom!

[ Bericht 1% gewijzigd door jUsTmE13o2 op 20-02-2020 10:12:26 ]
pi_191596452
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2020 09:56 schreef Seven. het volgende:

[..]

Geen kramp, geen bloed. De dame aan de foon zei ook 'geen zorgen, afspraak niet nodig' maar ik laat me niet met een kluitje in het riet sturen. De verloskundige belt mij terug. Hartjesspreekuur is nog geen optie.

Wat mijn alarmbellen doet afgaan is dat alle klachten in één klap enorm afgenomen zijn. Als het nou alleen een kwestie was van tieten die geen pijn meer doen of alleen niet meer misselijk.

Rationeel weet ik wel dat dit geen foute boel hoeft te zijn. Ik werk de rest van de dag thuis zodat ik evt langs kan gaan bij de VK.
He Seven, wat vervelend dat je zo ongerust bent. Het hoeft echt niks te betekenen, maar dat weet je zelf ook wel. Hopelijk kan je snel terecht en blijkt dat er niks aan de hand is..
pi_191596487
Kolven.. ik heb het gelukkig niet hoeven doen, nooit. Dochtertje deed het meteen fantastich en mijn lijf ook, dus ik hoefde ook niks op gang te brengen. Ik hoop echt zo hard dat dit bij de tweede weer zo gaat zijn..
En nee ik heb ook niet op werk gekolfd, ik ben afgebouwd/gestopt met een week of 10-12, bij mijn werk is het echt gewoon onmogelijk om zomaar een paar keer op een dag te gaan kolven. En aangezien ik dat toch niet zag zitten heb ik er voor gezorgd dat dat niet nodig was ook 😅
pi_191596786
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2020 10:05 schreef jUsTmE13o2 het volgende:

[..]

Haha spannend! 3/3/20 is ook best cool toch? Je uitgerekene datum?
Ik was bij dochter uitgerekend op 10-10-16, had ik zo mooi gevonden! Toen we daar overheen gingen hoopte ik op 16-10-16 maar helaas, het werd de 14e..
Ik ben nu uitgerekend op 11-3-20, maar wachten tot 20-3-20 zie ik niet zo zitten 😅
Ik bedacht me gisteravond dat het dit jaar een schrikkeljaar is met 29/2.. als ze het maar laat, dat lijkt me echt stom!
Zeker ook mooi! En mij lijkt schrikkeldag juist wel geestig :D een nichtje is dan jarig en we vonden het altijd heel grappig dat ze dan pas 3 werd ofzo :P

De achtste moet ze even over slaan want dan is ons nichtje jarig en de 7e mijn broertje, dat mag dan weer wel. We gaan t zien, rustig afwachten maar!
pi_191596853
M. is geboren op de verjaardag van mijn moeder. Schoonmoeder hoopt nu dat deze baby wordt geboren op haar verjaardag :') :+ (17 september zou dat zijn).

Hopelijk belt de VK snel terug Seven en kunnen je zorgen worden weggenomen :Y
pi_191596903
Seven :*. Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt.

Mijn ud is 13/4/20, 2e paasdag. Ik heb eigenlijk niet zo'n voorkeur qua datum. De 11e is zoontje van mn beste vriendin jarig, dus dat zou niet zo handig zijn, maar ze zullen sowieso dicht op elkaar zitten, dus gedoe met de verjaardagen wordt het toch wel. Ergens zou ik het wel mooi vinden als ze op 6 april zou komen. Dat is de sterfdag van mijn schoonvader, dan 2 jaar geleden. De symboliek van nieuw leven op die dag vind ik wel wat :Y. Maar we zullen het zien. Over 2 weken echo voor de placenta-lokalisatie en als het dan een kz moet worden, heb ik er nog enige invloed op :P.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_191596919
Hahah dat zou heel leuk zijn! Ik was jarig op de verjaardag van mijn oma, die woonde in een huisje aan ons huis vast. Kon ik dus altijd mooi een rondje maken langs alle oud ooms en tantes die daar op visite waren, kreeg van iedereen een “dikke stuiver” dat tikte lekker aan 8-)
pi_191597483
Ik zei tegen mijn man ‘google eens op Irish Twins’
😉
  donderdag 20 februari 2020 @ 11:28:15 #95
149959 SQ
snelle trees
pi_191597554
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 11:22 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik zei tegen mijn man ‘google eens op Irish Twins’
😉
Serieus???? Omg. _O- gefeliciteerd en sterkte!
disclaimer
pi_191597591
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 11:22 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik zei tegen mijn man ‘google eens op Irish Twins’
😉
:D *O*
  donderdag 20 februari 2020 @ 11:36:57 #97
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_191597708
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 11:22 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik zei tegen mijn man ‘google eens op Irish Twins’
😉
_O- Wow.
Van harte gefeliciteerd!
pi_191597842
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 10:39 schreef Miezziej het volgende:
M. is geboren op de verjaardag van mijn moeder. Schoonmoeder hoopt nu dat deze baby wordt geboren op haar verjaardag :') :+ (17 september zou dat zijn).

Hopelijk belt de VK snel terug Seven en kunnen je zorgen worden weggenomen :Y
Mijn man is geboren op de verjaardag van zijn moeder. In theorie kán deze baby de derde generatie worden op die dag, dan moet ze wel snel zijn (22/2).. zou wat zijn he 😂
pi_191597869
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 11:22 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik zei tegen mijn man ‘google eens op Irish Twins’
😉
Haha, dat meen je! Geweldig. Gefeliciteerd! Zal wel druk worden zo!
  donderdag 20 februari 2020 @ 11:45:46 #100
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191597888
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 11:22 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik zei tegen mijn man ‘google eens op Irish Twins’
😉
Wat leuk, gefeliciteerd!
Resistance is futile.
  donderdag 20 februari 2020 @ 11:48:05 #101
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191597929
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 11:43 schreef jUsTmE13o2 het volgende:

[..]

Mijn man is geboren op de verjaardag van zijn moeder. In theorie kán deze baby de derde generatie worden op die dag, dan moet ze wel snel zijn (22/2).. zou wat zijn he 😂
Superleuk zou dat zijn, bij mij in de familie veel jarigen op 11 november maar dan zou ik een maand of 10 zwanger moeten zijn :P
Resistance is futile.
pi_191598253
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 11:22 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik zei tegen mijn man ‘google eens op Irish Twins’
😉
:D hoppa! Gefeliciteerd! 🍀🍀🍀
  Moderator donderdag 20 februari 2020 @ 12:42:36 #103
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_191598577
quote:
15s.gif Op donderdag 20 februari 2020 08:00 schreef Seven. het volgende:
Hier gaat volgens mij iets niet goed. 9+4 nu maar mijn tieten doen ineens amper meer pijn sinds gisteren en ik was vanmorgen niet misselijk terwijl ik elke ochtend sta te kotsen boven de wasbak.

Ik ga om 09:00 bellen met de verloskundige.
Ik snap je paniek maar dit hoeft echt niets te zeggen. Als ervaringsdeskundige weet ik dat het juist eerder andersom is. De klachten krijg je van de hcg en als het fout gaat blijft dat nog lang in je bloed zitten waardoor je je wel zwanger voelt. Dus ik hoop echt dat het "gewoon" het afnemen van de klachten is omdat je richting het tweede trimester gaat :*

quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 11:22 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik zei tegen mijn man ‘google eens op Irish Twins’
😉
:o Gefeliciteerd *O* En sterkte :D

Qua data: ik ben zelf op 7-7 jarig en mijn moeder op 11-11. Zou mooi zijn als ik dan beval op 10-10 O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_191598616
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 12:42 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik snap je paniek maar dit hoeft echt niets te zeggen. Als ervaringsdeskundige weet ik dat het juist eerder andersom is. De klachten krijg je van de hcg en als het fout gaat blijft dat nog lang in je bloed zitten waardoor je je wel zwanger voelt. Dus ik hoop echt dat het "gewoon" het afnemen van de klachten is omdat je richting het tweede trimester gaat :*
[..]

:o Gefeliciteerd *O* En sterkte :D

Qua data: ik ben zelf op 7-7 jarig en mijn moeder op 11-11. Zou mooi zijn als ik dan beval op 10-10 O+
10-10 is mooi, dan ben ik ook jarig O+
Shine bright like a diamond.
  donderdag 20 februari 2020 @ 12:46:24 #105
149959 SQ
snelle trees
pi_191598625
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 12:42 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik snap je paniek maar dit hoeft echt niets te zeggen. Als ervaringsdeskundige weet ik dat het juist eerder andersom is. De klachten krijg je van de hcg en als het fout gaat blijft dat nog lang in je bloed zitten waardoor je je wel zwanger voelt. Dus ik hoop echt dat het "gewoon" het afnemen van de klachten is omdat je richting het tweede trimester gaat :*
[..]

:o Gefeliciteerd *O* En sterkte :D

Qua data: ik ben zelf op 7-7 jarig en mijn moeder op 11-11. Zou mooi zijn als ik dan beval op 10-10 O+
Volgens mij kun jij 11-11 ook nog makkelijk halen :P
disclaimer
  Moderator donderdag 20 februari 2020 @ 12:50:21 #106
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_191598662
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 12:45 schreef June. het volgende:

[..]

10-10 is mooi, dan ben ik ook jarig O+
Zeker mooie datum O+

quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2020 12:46 schreef SQ het volgende:

[..]

Volgens mij kun jij 11-11 ook nog makkelijk halen :P
Mijn UD is nu 27 oktober dus het zou op zich kunnen. Tenzij het een tweeling is, dan wordt het eerder 10-10 :+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_191598725
Ik mag op 04-10.
Wéér in Okt 😎
  donderdag 20 februari 2020 @ 13:07:16 #108
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191598843
Om half 5 kan ik even binnenlopen voor een snelle echo. Fijn dat dat kan.
Resistance is futile.
pi_191598903
Wow! Gefeliciteerd KD! :D
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_191598956
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 12:54 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik mag op 04-10.
Wéér in Okt 😎
*G*
lekker faxen heel de dag echt genot
  donderdag 20 februari 2020 @ 13:28:37 #111
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_191599036
De hoeveelste wordt dit nou KD? Want in mijn beleving heb je er al 8 ofzo :')
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_191599060
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2020 13:07 schreef Seven. het volgende:
Om half 5 kan ik even binnenlopen voor een snelle echo. Fijn dat dat kan.
Fijn! Ik hoop dat de tijd vliegt
pi_191599194
quote:
10s.gif Op donderdag 20 februari 2020 13:28 schreef XcUZ_Me het volgende:
De hoeveelste wordt dit nou KD? Want in mijn beleving heb je er al 8 ofzo :')
Met de miskramen en vroeggeboorte zit ik daar wel op ja 👍🏻
  donderdag 20 februari 2020 @ 13:49:27 #114
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_191599243
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 13:44 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Met de miskramen en vroeggeboorte zit ik daar wel op ja 👍🏻
Nou, hopelijk blijft deze gewoon plakken hoor!!
En dan is het nummer 5? 4? Ik weet het echt niet :').
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  donderdag 20 februari 2020 @ 14:29:20 #115
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191599729
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 12:54 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik mag op 04-10.
Wéér in Okt 😎
Oh, superleuk! *O*
Resistance is futile.
pi_191599823
@Kleurdoos: Gefeliciteerd!

@Seven.: Ik begrijp je zorgen wel. Goed dat je gebeld hebt, al is het voor je eigen gemoedsrust. Succes straks!


Zelf hoop ik erg op 05-04-2020. Dat is de dag dat man en ik een relatie kregen dus dat zou wel heel mooi symbolisch zijn en ik vind het een mooie datum.
pi_191599911
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 11:22 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik zei tegen mijn man ‘google eens op Irish Twins’
😉
Wauw, gefeliciteerd!
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 12:54 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik mag op 04-10.
Wéér in Okt 😎
Wanneer was je bevallen afgelopen jaar?

Klinkt altijd zo stom om te vragen, maar doe het gewoon: bewuste keuze er zo snel weer voor te gaan, of is het jullie overkomen?
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2020 13:07 schreef Seven. het volgende:
Om half 5 kan ik even binnenlopen voor een snelle echo. Fijn dat dat kan.
Fijn dat je straks terecht kan, hopelijk even gerusstelling. :*
  Moderator donderdag 20 februari 2020 @ 14:49:25 #118
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_191599945
En nu slaat mij de paniek om het hart: lichtroze bloedverlies bij afvegen. Ik weet dat dit echt niets hoeft te zeggen maar ik raak er meteen van in paniek.

Gelijk even getempt en mijn temperatuur is hetzelfde als sinds een week voordat ik positief testte en sindsdien elke dag exact hetzelfde: 37,1. Dus laten we maar hopen dat dit positief is.

Wat zijn deze wachtweken toch onmenselijk ;(
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_191599950
Qua datum.. Onze dochter kwam op 17-08, twee dagen voor de verjaardag van m'n vrouw. :9 We wilden vooral vooral dat het niet tegelijk met een van onze verjaardagen kwam. (Juli/Augustus). Tussen ons zit precies 4 weken. Stel dat ze nu 15 dagen over tijd gaat dan zit er precies 4 weken tussen de kinderen. Maar ik hoop niet dat ze zo ver over tijd gaat. :+ Liever iets eerder. Maar niet te veel eerder, want dan zitten we weer met de verjaardagen van dochter&vrouw.. Voorkeur dus? Nah, meer heel benieuwd.
pi_191599956
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 14:49 schreef MaJo het volgende:
En nu slaat mij de paniek om het hart: lichtroze bloedverlies bij afvegen. Ik weet dat dit echt niets hoeft te zeggen maar ik raak er meteen van in paniek.

Gelijk even getempt en mijn temperatuur is hetzelfde als sinds een week voordat ik positief testte en sindsdien elke dag exact hetzelfde: 37,1. Dus laten we maar hopen dat dit positief is.

Wat zijn deze wachtweken toch onmenselijk ;(
:* Wachten is maar vreselijk...
  donderdag 20 februari 2020 @ 15:29:42 #121
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191600464
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 14:49 schreef MaJo het volgende:
En nu slaat mij de paniek om het hart: lichtroze bloedverlies bij afvegen. Ik weet dat dit echt niets hoeft te zeggen maar ik raak er meteen van in paniek.

Gelijk even getempt en mijn temperatuur is hetzelfde als sinds een week voordat ik positief testte en sindsdien elke dag exact hetzelfde: 37,1. Dus laten we maar hopen dat dit positief is.

Wat zijn deze wachtweken toch onmenselijk ;(
:* :* :* :* ik leef met je mee
Resistance is futile.
  donderdag 20 februari 2020 @ 15:30:34 #122
149959 SQ
snelle trees
pi_191600471
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 14:49 schreef MaJo het volgende:
En nu slaat mij de paniek om het hart: lichtroze bloedverlies bij afvegen. Ik weet dat dit echt niets hoeft te zeggen maar ik raak er meteen van in paniek.

Gelijk even getempt en mijn temperatuur is hetzelfde als sinds een week voordat ik positief testte en sindsdien elke dag exact hetzelfde: 37,1. Dus laten we maar hopen dat dit positief is.

Wat zijn deze wachtweken toch onmenselijk ;(
Ach majo. Het is ook ondraaglijk. Ik kan je alleen maar een :* geven!
disclaimer
  donderdag 20 februari 2020 @ 15:30:56 #123
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191600476
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2020 14:37 schreef QuattroF het volgende:
@:Kleurdoos: Gefeliciteerd!

@:Seven.: Ik begrijp je zorgen wel. Goed dat je gebeld hebt, al is het voor je eigen gemoedsrust. Succes straks!


Zelf hoop ik erg op 05-04-2020. Dat is de dag dat man en ik een relatie kregen dus dat zou wel heel mooi symbolisch zijn en ik vind het een mooie datum.
Thanks! En 05-04 is een prachtdatum ^O^ ik ga duimen.
Resistance is futile.
pi_191600499
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 14:46 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Wauw, gefeliciteerd!
[..]
26-10
Wanneer was je bevallen afgelopen jaar?

Klinkt altijd zo stom om te vragen, maar doe het gewoon: bewuste keuze er zo snel weer voor te gaan, of is het jullie overkomen?
[..]

Fijn dat je straks terecht kan, hopelijk even gerusstelling. :*
pi_191600896
Ach Majo :{ dat de tijd voor jou ook maar mag vliegen! En dan op 3 maart een geweldige echo zonder ook nog maar iets naars daartussen in 🍀🍀🍀
  Moderator donderdag 20 februari 2020 @ 16:10:01 #126
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_191600986
Bedankt allemaal :* Ik heb net een mega paniekaanval/huilbui gehad maar het gaat weer beter. Er zit gewoon ontzettend veel oud zeer waardoor mijn hoofd het helemaal overneemt van mijn lichaam.

Ik heb verder geen bloedverlies meer gehad dus waarschijnlijk was het niets ergs. Nu nog de komende 12 dagen door zien te komen tot de eerste echo!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_191601034
Oh en natuurlijk kozen we hier niet voor. We spraken over sterilisatie en ik was aan de pil (maar waarschijnlijk op het verkeerde moment begonnen (op een nabloeding van de zw.schap ipv echte ongesteldheid na 8wk) maar dit kleintje is hartstikke welkom ook al schrokken we ons rot.
pi_191601158
Wow KD wat een verrassing! Ik zet je in de OP!

Nv, SQ beat me to it. Traag vliegtuiginternet |:(
pi_191601163
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 16:10 schreef MaJo het volgende:
Bedankt allemaal :* Ik heb net een mega paniekaanval/huilbui gehad maar het gaat weer beter. Er zit gewoon ontzettend veel oud zeer waardoor mijn hoofd het helemaal overneemt van mijn lichaam.

Ik heb verder geen bloedverlies meer gehad dus waarschijnlijk was het niets ergs. Nu nog de komende 12 dagen door zien te komen tot de eerste echo!
Succes met wachten is ook echt niet leuk. Hopelijk gaat de tijd toch snel voor je.
pi_191601296
Avh Majo. Eng he, allemaal. Dat vond ik al, en ik heb niet jouw geschiedenis. Maar laat de gevoelens toe, die zIjn belangrijk.
Zit je hele dagen thuis nu? Heb je iets om je een klein beetje mee bezig te houden?
  donderdag 20 februari 2020 @ 16:42:14 #131
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191601362
Ik kan weer opgelucht ademhalen :) mooie groei ook.
Resistance is futile.
  donderdag 20 februari 2020 @ 16:43:47 #132
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191601383
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 16:10 schreef MaJo het volgende:
Bedankt allemaal :* Ik heb net een mega paniekaanval/huilbui gehad maar het gaat weer beter. Er zit gewoon ontzettend veel oud zeer waardoor mijn hoofd het helemaal overneemt van mijn lichaam.

Ik heb verder geen bloedverlies meer gehad dus waarschijnlijk was het niets ergs. Nu nog de komende 12 dagen door zien te komen tot de eerste echo!
Fijn dat je verder geen bloedverlies meer had. Paniekaanval is niet gek. Hopelijk kun je nog een beetje de kalmte terugvinden.
Resistance is futile.
pi_191601735
quote:
7s.gif Op donderdag 20 februari 2020 16:42 schreef Seven. het volgende:
Ik kan weer opgelucht ademhalen :) mooie groei ook.
Fijn om te horen 😊
pi_191601774
MaJo, wat naar dat je zo geschrokken bent. Die weken wachten duren dan vast zooo lang. probeer er niet te veel aan te denken/over te piekeren. Kun je wat afleiding zoeken?
  Moderator donderdag 20 februari 2020 @ 17:27:26 #135
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_191601941
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 16:35 schreef Roomsnoes het volgende:
Avh Majo. Eng he, allemaal. Dat vond ik al, en ik heb niet jouw geschiedenis. Maar laat de gevoelens toe, die zIjn belangrijk.
Zit je hele dagen thuis nu? Heb je iets om je een klein beetje mee bezig te houden?
Ik zit fulltime thuis inderdaad :Y Fijn om het rustig aan te kunnen doen maar daardoor ook weinig afleiding. Ik probeer wel wat te kleuren/gitaar te spelen maar meestal zet ik toch maar Grey's Anatomy aan om echt helemaal afgeleid te zijn :@

quote:
7s.gif Op donderdag 20 februari 2020 16:42 schreef Seven. het volgende:
Ik kan weer opgelucht ademhalen :) mooie groei ook.
Ik wist het *O* Stoppen van symptomen zegt echt niet zoveel. Fijn dat er ook een mooie groei was O+

quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2020 16:43 schreef Seven. het volgende:

[..]

Fijn dat je verder geen bloedverlies meer had. Paniekaanval is niet gek. Hopelijk kun je nog een beetje de kalmte terugvinden.
Ik ben inmiddels wel weer kalm gelukkig :Y Maar ik heb wel ontdekt dat het minste me dus helemaal in paniek kan brengen :@

quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 17:15 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
MaJo, wat naar dat je zo geschrokken bent. Die weken wachten duren dan vast zooo lang. probeer er niet te veel aan te denken/over te piekeren. Kun je wat afleiding zoeken?
Het is lastig om er niet aan te denken, het is er continu. Ik ben momenteel ook thuis met een burn-out dus ik heb weinig afleiding. Gelukkig is mijn man morgen vrij en komt het weekend er weer aan!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  donderdag 20 februari 2020 @ 18:01:22 #136
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_191602393
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 12:54 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik mag op 04-10.
Wéér in Okt 😎
Ga je voor de tweeling nu?
Congrats, echt awesome!!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_191602558
Gefeliciteerd KD. Hoe oud is je jongste nu?
pi_191602652
Kd. Wat tof. Gefeliciteerd
  donderdag 20 februari 2020 @ 18:54:17 #139
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_191603096
KD! Gefeliciteerd! O+

En Majo hier zien is toch wel gewoon echt supertof hoor! O+

[ Bericht 41% gewijzigd door BE op 20-02-2020 19:02:26 ]
***
pi_191603108
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 16:15 schreef Kleurdoos het volgende:
Oh en natuurlijk kozen we hier niet voor. We spraken over sterilisatie en ik was aan de pil (maar waarschijnlijk op het verkeerde moment begonnen (op een nabloeding van de zw.schap ipv echte ongesteldheid na 8wk) maar dit kleintje is hartstikke welkom ook al schrokken we ons rot.
Dat is wel even omschakelen dan! Heb hier bij m'n vrienden iemand die ~ 2 maanden na de geboorte weer zwanger was. Wel heel bewust direct gaan proberen omdat de eerste veel pogingen kostte.. Dus ja, je weet nooit. :9 26-10 zal dan niet snel dezelfde dag komen iig!
quote:
7s.gif Op donderdag 20 februari 2020 16:42 schreef Seven. het volgende:
Ik kan weer opgelucht ademhalen :) mooie groei ook.
Fijn! O+
  Moderator donderdag 20 februari 2020 @ 20:38:00 #141
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_191605551
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 18:54 schreef BE het volgende:
KD! Gefeliciteerd! O+

En Majo hier zien is toch wel gewoon echt supertof hoor! O+
Aw thanks *;

Ik heb er wel weer wat meer vertrouwen in. Net groentesoep gemaakt die ik normaal altijd heerlijk vind maar ik heb het nu na 2 happen weer weggezet. Vond het opeens helemaal niet lekker :')
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_191605709
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 20:38 schreef MaJo het volgende:

[..]

Aw thanks *;

Ik heb er wel weer wat meer vertrouwen in. Net groentesoep gemaakt die ik normaal altijd heerlijk vind maar ik heb het nu na 2 happen weer weggezet. Vond het opeens helemaal niet lekker :')
Haha dat ken ik, mijn smaak is ook altijd totaal anders als ik zwanger ben :D
pi_191607513
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 18:12 schreef Kyara het volgende:
Gefeliciteerd KD. Hoe oud is je jongste nu?
Van 26 okt. Dus net 4mnd 😆
In oktober heb ik 2 0 jarigen
pi_191607524
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 18:54 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Dat is wel even omschakelen dan! Heb hier bij m'n vrienden iemand die ~ 2 maanden na de geboorte weer zwanger was. Wel heel bewust direct gaan proberen omdat de eerste veel pogingen kostte.. Dus ja, je weet nooit. :9 26-10 zal dan niet snel dezelfde dag komen iig!
[..]

Fijn! O+
Hier dus ook na 2mnd want ik ben nu bijna 2 mnd zwanger
pi_191607768
Wauw KD. Succes ik had een ongeveer 3 maand 2 onder de 2. Dat is ook pittig. :P
pi_191607822
pi_191608503
Hahaha die foto O+ :D

Twee 0 jarige :o ik hoop dat 0 jarige nummer 1 méga zoet is? O-)

20-02-20 gaat hier ondertussen niet meer lukken denk ik :P zo benieuwd wat t wel zal worden!
  Moderator donderdag 20 februari 2020 @ 23:21:43 #148
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_191609338
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2020 22:02 schreef BellaaElisa het volgende:
Wauw KD. Succes ik had een ongeveer 3 maand 2 onder de 2. Dat is ook pittig. :P
Deze zin snap ik niet :? Als je 2 onder de 2 hebt voor 3 maanden dan ben je op de dag van de bevalling al weer zwanger geraakt? En dan geldt het toch ook voor de andere leeftijden en niet alleen 2 jaar? Ik zal het wel verkeerd lezen :D

quote:
Geweldige foto O+ Nog nooit zo'n groot echoscherm gezien!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  vrijdag 21 februari 2020 @ 06:25:33 #149
206877 Queens
Hero Savior Psycho Slayer
pi_191610702
quote:
7s.gif Op donderdag 20 februari 2020 16:42 schreef Seven. het volgende:
Ik kan weer opgelucht ademhalen :) mooie groei ook.
Gelukkig, no worries!
Blood for breakfast, blood for lunch
  vrijdag 21 februari 2020 @ 06:26:51 #150
206877 Queens
Hero Savior Psycho Slayer
pi_191610706
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 21:50 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Van 26 okt. Dus net 4mnd 😆
In oktober heb ik 2 0 jarigen
Oh wow, gefeliciteerd! Hoeveel kinderen heb je al?
Blood for breakfast, blood for lunch
pi_191610855
Geen 20-2-20 hier! We wachten gewoon weer rustig af! :P
pi_191611106
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 23:21 schreef MaJo het volgende:

[..]

Deze zin snap ik niet :? Als je 2 onder de 2 hebt voor 3 maanden dan ben je op de dag van de bevalling al weer zwanger geraakt? En dan geldt het toch ook voor de andere leeftijden en niet alleen 2 jaar? Ik zal het wel verkeerd lezen :D
[..]

Geweldige foto O+ Nog nooit zo'n groot echoscherm gezien!
Je kan er 1 van bijna 2 hebben en 1 van 0 of bijna 1 ;)
pi_191611107
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 06:26 schreef Queens het volgende:

[..]

Oh wow, gefeliciteerd! Hoeveel kinderen heb je al?
4 :)
pi_191611121
quote:
LOL@foto :D

En fijn @Seven dat de controle goed is gegaan!

Pff, ik heb weer zo'n brakke nacht gehad...dus ik voorzie een middagtukkie in mijn toekomst :+
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_191611224
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 07:59 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

4 :)
5 is een heel tof aantal hoor. ;)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_191612613
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 08:24 schreef Ticootje het volgende:

[..]

5 is een heel tof aantal hoor. ;)
Het voelt ook niet als veel. Anderen reageren zo overdreven met ‘sterkte,succes’ whatever, ik heb het niet nodig. We hebben een waanzinnig leuk gezinnetje en ik vind het helemaal niet zwaar of druk en ik werk ook gewoon nog lekker door..
pi_191613075
Wow gefeliciteerd kleurloos O+

Het is natuurlijk per gezin anders hoe je het ervaart. Als je de ruimte hebt, het financieel goed hebt en 'makkelijke' kinderen hebt, hoeft 5 zeker niet 'lastig' te zijn.

Wat mij wel lastig lijkt, is 2 achter elkaar en dan vooral omdat ik de aandacht niet zou willen verdelen. Een baby krijgt eenmaal de meeste aandacht, maar dan zijn er ineens 2 baby's :P
Maar goed, als je een tweeling krijgt, is dat natuurlijk ook het geval.
pi_191613190
Wauw, gefeliciteerd KD! Wat een mooie verrassing!

Majo en Seven, fijn dat jullie al iets geruster zijn. Die eerste weken zijn slopend hè?

Wij gingen gisteren weer op controle bij het ziekenhuis. Voor de zekerheid nog een echo laten maken om te kijken of de placenta nog steeds zo dicht bij de uitgang lag. En....nee hoor! Hij ligt nu precies 2 cm er vanaf, genoeg om vaginaal te mogen bevallen. Dit hadden we niet verwacht, want vorige week was het nog maar 0,8 cm! Omdat het wel op het randje is moeten we wel in het ziekenhuis bevallen, mocht er toch nog veel bloedverlies optreden. Maar helemaal prima, hier zijn we al zo blij mee! Ze ligt alleen nog wel in stuit, dus ze moet nog even draaien. Maar dat komt vast ook goed *O*
pi_191613221
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 10:54 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Het voelt ook niet als veel. Anderen reageren zo overdreven met ‘sterkte,succes’ whatever, ik heb het niet nodig. We hebben een waanzinnig leuk gezinnetje en ik vind het helemaal niet zwaar of druk en ik werk ook gewoon nog lekker door..
Oh ja joh, vooral dat sterkte.
Je kan een bingo kaart maken en zo afstrepen.

Zelfde noemer: “ik moet er niet aan denken” , “jij liever dan ik” , “nou je moet er maar zin in hebben”, “is het gepland?”.

Ik werk nog maar 4 dagen, omdat ik de eerste 4 jaar ze graag een dagje voor mezelf heb. Daarna gewoon weer 36 uur.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_191613791
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 11:50 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Oh ja joh, vooral dat sterkte.
Je kan een bingo kaart maken en zo afstrepen.

Zelfde noemer: “ik moet er niet aan denken” , “jij liever dan ik” , “nou je moet er maar zin in hebben”, “is het gepland?”.

Ik werk nog maar 4 dagen, omdat ik de eerste 4 jaar ze graag een dagje voor mezelf heb. Daarna gewoon weer 36 uur.
Nou exact. En meer tijd vrijmaken is logisch. Wij zijn beide ZZP’ers dus kunnen onze tijd goed verdelen zonder opvang te hoeven regelen ook.
En de oudste twee zijn zo makkelijk. Luus wat minder 😂 maar een schatje.
  Moderator vrijdag 21 februari 2020 @ 12:59:31 #161
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_191614104
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 11:50 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Oh ja joh, vooral dat sterkte.
Je kan een bingo kaart maken en zo afstrepen.

Zelfde noemer: “ik moet er niet aan denken” , “jij liever dan ik” , “nou je moet er maar zin in hebben”, “is het gepland?”.

Ik werk nog maar 4 dagen, omdat ik de eerste 4 jaar ze graag een dagje voor mezelf heb. Daarna gewoon weer 36 uur.
Dat sterkte is ook een beetje gekscherend he, ik kan me voorstellen dat weer zwanger zijn terwijl je net bevallen bent gewoon veel van je lijf vraagt. Dus dat bedoelde ik er meer mee :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator vrijdag 21 februari 2020 @ 13:00:26 #162
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_191614113
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 07:59 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Je kan er 1 van bijna 2 hebben en 1 van 0 of bijna 1 ;)
Oh op die fiets, ik dacht dus dat ze beiden tussen de 1 en 2 moesten zijn :D
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_191614185
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 23:21 schreef MaJo het volgende:

[..]

Deze zin snap ik niet :? Als je 2 onder de 2 hebt voor 3 maanden dan ben je op de dag van de bevalling al weer zwanger geraakt? En dan geldt het toch ook voor de andere leeftijden en niet alleen 2 jaar? Ik zal het wel verkeerd lezen :D
[..]

Mijn oudste was 1 jaar en 8 maanden toen spruit geboren werd. Zo bedoel ik het :)
  Moderator vrijdag 21 februari 2020 @ 13:08:32 #164
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_191614225
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 13:05 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Mijn oudste was 1 jaar en 8 maanden toen spruit geboren werd. Zo bedoel ik het :)
Ik snap het nu :Y
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_191614521
Wat een dag met emoties gisteren voor Seven en majo, hopelijk zijn jullie weer wat geruster. :*

KD gefeliciteerd! Ik snap de meningen van anderen nooit zo over dit soort zaken. Dat is toch heel persoonlijk.
Zelf vonden wij het eerste jaar zwaar (vooral kwa slaap/energie) en hebben wij bewust gekozen om eerst weer helemaal ons zelf te zijn. Anderen zouden het liefst zo snel mogelijk door die fase heen zijn en gaan voor kindjes sneller op elkaar..allemaal prima toch.

OIT dus toch nog, wat goed! Ik dacht dat je laatst al de definitieve beslissing te horen had gekregen. Hier hebben ze destijds tot 36 weken gemeten (tot dan dus in onzekerheid) maar mocht met 1,5 cm er vandaan natuurlijk bevallen zonder complicaties. Ik gun je net zo’n bevalling. :)

Ik was best overtuigd van een jongetje (door dochter die dit al sinds het begin zegt), maar nu we volgende week de 20-weken echo hebben begin ik te twijfelen haha. Ben zo benieuwd!
pi_191614796
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 12:59 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat sterkte is ook een beetje gekscherend he, ik kan me voorstellen dat weer zwanger zijn terwijl je net bevallen bent gewoon veel van je lijf vraagt. Dus dat bedoelde ik er meer mee :)
Ik snap ook dat het niet vervelend bedoelt is, maar je hoort het zo vreselijk vaak en ik kreeg zelfs geboortekaartjes met sterkte erop, terwijl ik 2 prachtige knulletjes heb en het op een gegeven moment echt lijkt alsof mensen denken dat je hele leven klaar is.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_191614815
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 12:36 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Nou exact. En meer tijd vrijmaken is logisch. Wij zijn beide ZZP’ers dus kunnen onze tijd goed verdelen zonder opvang te hoeven regelen ook.
En de oudste twee zijn zo makkelijk. Luus wat minder 😂 maar een schatje.
Je oudste kan zelf al echt actief helpen. Heerlijk is dat toch.

Jen stond van de week met de tweeling te douchen, en die kleintjes gaan toch vaak een stuk makkelijker mee in een al druk gezin.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_191614825
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 13:47 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik snap ook dat het niet vervelend bedoelt is, maar je hoort het zo vreselijk vaak en ik kreeg zelfs geboortekaartjes met sterkte erop, terwijl ik 2 prachtige knulletjes heb en het op een gegeven moment echt lijkt alsof mensen denken dat je hele leven klaar is.
Neeeee dat meen je niet?! Wat bizar! 😫
  vrijdag 21 februari 2020 @ 14:18:28 #169
149959 SQ
snelle trees
pi_191615192
Oh ja sorry, ik doe dat ook :')

Maar goed, geruststellend om te horen dat het allemaal niet zo zwaar is met meerdere kinderen :P
disclaimer
pi_191615827
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 10:54 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Het voelt ook niet als veel. Anderen reageren zo overdreven met ‘sterkte,succes’ whatever, ik heb het niet nodig. We hebben een waanzinnig leuk gezinnetje en ik vind het helemaal niet zwaar of druk en ik werk ook gewoon nog lekker door..
Kan me goed voorstellen dat je op een bepaald moment een soort van routine hebt en of je er dan 1 meer of minder hebt, dat maakt dan ook niet meer uit :)

@OIT: Wat een goed nieuws! *O*

Over dooddoeners gesproken, volgens mij denken mensen gewoon niet vaak na voor ze hun mond opentrekken :X

Ik heb al een paar keer de vraag gehad of ik bang ben voor de bevalling of dat ik me zorgen maak. (fijn ook dat benaderen vanuit het negatieve)

En als ik dan zeg, nee totdat jij erover begon was er geen vuiltje a/d lucht }:| Dan zie je ze echt schrikken.

Als ik dan vraag of ik mijn bevalling vanuit het positieve mag benaderen, of dat ok is voor ze dan weten ze heel vaak niet wat ze moeten zeggen :')

On a sidenote: Ga zo lekker sporten, gister dag in huis gerommeld maar crappy geslapen, voel me zo stijf als een hark...dus het is tijd om in beweging te komen :+
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  vrijdag 21 februari 2020 @ 17:11:22 #171
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191617546
Ik wou ff iedereen bedanken voor de lieve berichtjes, heeft me ontzettend veel goed gedaan!

I O+ Fok!
Resistance is futile.
  vrijdag 21 februari 2020 @ 17:16:56 #172
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191617632
Ik heb woensdag m'n baas en de MD op de hoogte gesteld.

M'n baas wist het eind januari al :+ en m'n MD was ook superblij voor me. Binnenkort een actieplan voor tijdelijke vervanging en ik heb al aangegeven dat dit een mooie kans is om wat veranderingen binnen mijn afdeling door te voeren. Ik heb ook m'n intentie uitgesproken om regelmatig langs te komen tijdens m'n verlof (mijn man is naar verwachting rond mijn verlof veel thuis).
Resistance is futile.
pi_191617694
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 13:49 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Je oudste kan zelf al echt actief helpen. Heerlijk is dat toch.

Jen stond van de week met de tweeling te douchen, en die kleintjes gaan toch vaak een stuk makkelijker mee in een al druk gezin.
Nou dat. Deze borstweigeraar krijgt inmiddels kunstvoeding,Elin staat te springen om J. De fles te kunnen geven, en als ik moet werken achter de computer dan heb ik 3 mini oppasjes die haar vrolijk houden ;)
Ook gaan de oudste 3 al naar school, dus ik vind het echt een eitje in vergelijking met die tijd dat E. 4 was, L. 2 en luus net geboren.

En ook al is 5 niet gepland, we hebben 3 jaar lang een explosie aan ellende gehad van late en vroege miskramen en Archie. Dat dit dus voor ons eigenlijk een bonus is. We hebben ook lang zitten praten of we het door zouden zetten hoor en na de eerste schok en echo waren we verkocht. Heb ik straks misschien 2 dappere kleuters van 4 in het zelfde klasje!
pi_191617942
Niet het hele leven laat zich plannen. Natuurlijk schrik je wel even en dan komen ook nog de praktische zaken zoals auto, aantal kamers in huis, enz enz.
Maar eerlijk is eerlijk, ik vind het allemaal wel meevallen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 21 februari 2020 @ 17:41:08 #175
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191618000
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 10:54 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Het voelt ook niet als veel. Anderen reageren zo overdreven met ‘sterkte,succes’ whatever, ik heb het niet nodig. We hebben een waanzinnig leuk gezinnetje en ik vind het helemaal niet zwaar of druk en ik werk ook gewoon nog lekker door..
Irritant hè? Gewoon bewust lekker fel op reageren, dat zou ik doen :P .
Resistance is futile.
pi_191618030
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 17:37 schreef Ticootje het volgende:
Niet het hele leven laat zich plannen. Natuurlijk schrik je wel even en dan komen ook nog de praktische zaken zoals auto, aantal kamers in huis, enz enz.
Maar eerlijk is eerlijk, ik vind het allemaal wel meevallen hoor :)
Wij hadden vroeger een huge ass verbouwde boerderij en nòg sliep ik met mijn zussen op 1 kamer.
Wij hebben nu voor iedereen een eigen plek maar de kleinsten gaan dan uiteindelijk bij elkaar. Boeiend! het huis is niet erg groot maar we wonen aan een groot stuk grond met speeltuin en aan een meer.. ze gaan maar mooi naar buiten :p.
De auto is gelukkig al groot genoeg en qua financiën tsja. Hoe gek wil je het maken voor ze... We zijn modaaltjes maar toch zitten ze allemaal op sport (E. Zelfs op paardrijden) kunnen ze mee naar bios/feestjes/discozwemmen ze krijgen zakgeld, we sparen voor ze en we gaan 1 of 2 keer op vakantie. Prima voor elkaar ;)
pi_191618661
Gefeliciteerd Kleurdoos! *O*

Ik zal wel de enige zijn, maar ik vind het met mijn huidige 2tal soms al zwaar en ingewikkeld.

Maar ik heb denk ik ook niet de meest meegaande kinderen, ze zijn allebei zo dwars als wat met driftbuien waar je u tegen zegt. Sommige dagen gaan daardoor gewoon niet om.
Ik hoop dat baby3 wat meegaander uitpakt. Maarja, who am I kidding :') . Vanuit mijn perspectief kan ik de sterkte wensen wel plaatsen in ieder geval.

Ik ben ondertussen doodmoe. Ik dacht dat een middag intratuin met 2 kids nog wel te doen zou zijn. Niet dus :')
pi_191619675
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 18:29 schreef silliegirl het volgende:
Gefeliciteerd Kleurdoos! *O*

Ik zal wel de enige zijn, maar ik vind het met mijn huidige 2tal soms al zwaar en ingewikkeld.

Maar ik heb denk ik ook niet de meest meegaande kinderen, ze zijn allebei zo dwars als wat met driftbuien waar je u tegen zegt. Sommige dagen gaan daardoor gewoon niet om.
Ik hoop dat baby3 wat meegaander uitpakt. Maarja, who am I kidding :') . Vanuit mijn perspectief kan ik de sterkte wensen wel plaatsen in ieder geval.

Ik ben ondertussen doodmoe. Ik dacht dat een middag intratuin met 2 kids nog wel te doen zou zijn. Niet dus :')
Ik heb op 1 bokje na een stel meewerkende koters hoor. Mijn oudste is 11 en komt nog steeds niet verder dan ‘stomme mama’
😅 sukkel
  Moderator vrijdag 21 februari 2020 @ 20:10:31 #179
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_191619895
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 17:19 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Nou dat. Deze borstweigeraar krijgt inmiddels kunstvoeding,Elin staat te springen om J. De fles te kunnen geven, en als ik moet werken achter de computer dan heb ik 3 mini oppasjes die haar vrolijk houden ;)
Ook gaan de oudste 3 al naar school, dus ik vind het echt een eitje in vergelijking met die tijd dat E. 4 was, L. 2 en luus net geboren.

En ook al is 5 niet gepland, we hebben 3 jaar lang een explosie aan ellende gehad van late en vroege miskramen en Archie. Dat dit dus voor ons eigenlijk een bonus is. We hebben ook lang zitten praten of we het door zouden zetten hoor en na de eerste schok en echo waren we verkocht. Heb ik straks misschien 2 dappere kleuters van 4 in het zelfde klasje!
Dit kan ik me heel goed voorstellen :* Ik hoop zelf stiekem op een tweeling, en als ik daarna opeens heel snel zwanger zou zijn dan zou ik daar ook geen problemen mee hebben :D

Sorry voor mijn opmerking, bedoelde het echt niet lullig.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_191619936
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 19:53 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Ik heb op 1 bokje na een stel meewerkende koters hoor. Mijn oudste is 11 en komt nog steeds niet verder dan ‘stomme mama’
😅 sukkel
“Ik ga bij oma wonen, ik ben het gezeik hier helemaal zat” - aldus puber.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_191620085
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 19:53 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Ik heb op 1 bokje na een stel meewerkende koters hoor. Mijn oudste is 11 en komt nog steeds niet verder dan ‘stomme mama’
😅 sukkel
Nou. Ik geloof niet in makke schaapjes hoor, ieder kind zal zijn buien hebben; maar mijn oudste (van 4) kan, zoals vanochtend, gerust 3 uur lang, non stop, uit zijn plaat gaan omdat ie maar 2 paaseitjes mocht van me, ipv 3. Hij noemde overigens k*nkermama. X100. Inclusief hysterisch gebrul en gekrijs. Dus nahjah. Dan zijn de dagen soms gewoon lang. Want na de paaseitjes komt er dan weer iets anders.

Dus. Los van dat ik heus blij bent met de derde die erbij komt, vind ik dat hele opvoeden en doen soms gewoon pittig.
  vrijdag 21 februari 2020 @ 21:29:38 #182
56471 pinquit
oh my lama!
pi_191621365
Jemig sillie, hoe komt hij nouweer aan zulke woorden :o ;(
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_191621387
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 21:29 schreef pinquit het volgende:
Jemig sillie, hoe komt hij nouweer aan zulke woorden :o ;(
Ja geen idee. Hier thuis hoort hij dat echt niet. Ik gok dat hij op school vooral verkeerde dingen opsteekt tot dusver :o ;(
  Moderator zaterdag 22 februari 2020 @ 00:40:32 #184
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_191624454
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 20:26 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Nou. Ik geloof niet in makke schaapjes hoor, ieder kind zal zijn buien hebben; maar mijn oudste (van 4) kan, zoals vanochtend, gerust 3 uur lang, non stop, uit zijn plaat gaan omdat ie maar 2 paaseitjes mocht van me, ipv 3. Hij noemde overigens k*nkermama. X100. Inclusief hysterisch gebrul en gekrijs. Dus nahjah. Dan zijn de dagen soms gewoon lang. Want na de paaseitjes komt er dan weer iets anders.

Dus. Los van dat ik heus blij bent met de derde die erbij komt, vind ik dat hele opvoeden en doen soms gewoon pittig.
Jeetje sillie dit is niet goed hoor :X Zijn jullie al eens naar een specialist geweest met de oudste? Want dit gedrag lijkt me echt niet normaal.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  zaterdag 22 februari 2020 @ 06:27:17 #185
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191626553
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 20:26 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Nou. Ik geloof niet in makke schaapjes hoor, ieder kind zal zijn buien hebben; maar mijn oudste (van 4) kan, zoals vanochtend, gerust 3 uur lang, non stop, uit zijn plaat gaan omdat ie maar 2 paaseitjes mocht van me, ipv 3. Hij noemde overigens k*nkermama. X100. Inclusief hysterisch gebrul en gekrijs. Dus nahjah. Dan zijn de dagen soms gewoon lang. Want na de paaseitjes komt er dan weer iets anders.

Dus. Los van dat ik heus blij bent met de derde die erbij komt, vind ik dat hele opvoeden en doen soms gewoon pittig.
:* woede aanvallen zijn echt heel klote, heeft dat een oorzaak?

Wat vervelend voor jullie. Heb jij daar al een weg in gevonden om ermee te dealen?

Ik merk dat ik al moeite heb met m'n stiefdochter van bijna 12 als ze overal een weerwoord op heeft, en dat zijn niet eens woede aanvallen. Zulke dingen raken je gewoon elke keer weer enorm.
Resistance is futile.
  zaterdag 22 februari 2020 @ 07:03:25 #186
206877 Queens
Hero Savior Psycho Slayer
pi_191626647
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 20:26 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Nou. Ik geloof niet in makke schaapjes hoor, ieder kind zal zijn buien hebben; maar mijn oudste (van 4) kan, zoals vanochtend, gerust 3 uur lang, non stop, uit zijn plaat gaan omdat ie maar 2 paaseitjes mocht van me, ipv 3. Hij noemde overigens k*nkermama. X100. Inclusief hysterisch gebrul en gekrijs. Dus nahjah. Dan zijn de dagen soms gewoon lang. Want na de paaseitjes komt er dan weer iets anders.

Dus. Los van dat ik heus blij bent met de derde die erbij komt, vind ik dat hele opvoeden en doen soms gewoon pittig.
Och meid, wat heftig! Normaliter is dat gedrag natuurlijk al hartstikke ongewenst maar met een zwangerschap al helemaal ;(
Blood for breakfast, blood for lunch
pi_191627122
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 06:27 schreef Seven. het volgende:

[..]

:* woede aanvallen zijn echt heel klote, heeft dat een oorzaak?

Wat vervelend voor jullie. Heb jij daar al een weg in gevonden om ermee te dealen?

Ik merk dat ik al moeite heb met m'n stiefdochter van bijna 12 als ze overal een weerwoord op heeft, en dat zijn niet eens woede aanvallen. Zulke dingen raken je gewoon elke keer weer enorm.
Nouja. Ik ga hier geen lief dagboek neerpennen, maar goed, we hebben nogal een heel pittig jaar gehad (verhuisd, oudste is gestart op school, man burn out én héél depressief, ik onverwacht zwanger met behoorlijke fysieke impact door bekkenklachten jongste vrijwel continue ziek door oorontstekingen... ). En de oudste deed het in het heetst van de strijd echt wel heel goed, maar nu knalt bij hem alles eruit. Letterlijk dus.
  zaterdag 22 februari 2020 @ 09:15:07 #188
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191627167
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 09:07 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Nouja. Ik ga hier geen lief dagboek neerpennen, maar goed, we hebben nogal een heel pittig jaar gehad (verhuisd, oudste is gestart op school, man burn out én héél depressief, ik onverwacht zwanger met behoorlijke fysieke impact door bekkenklachten jongste vrijwel continue ziek door oorontstekingen... ). En de oudste deed het in het heetst van de strijd echt wel heel goed, maar nu knalt bij hem alles eruit. Letterlijk dus.
Begrijpelijk dat hij het moeilijk heeft :* . Heb jij wel genoeg ondersteuning? Dit zijn geen dingen die je wel even in je eentje oplost. Jullie hebben het alle vier zwaar maar ik heb een beetje het gevoel dat jij niet echt ruimte krijgt.
Resistance is futile.
pi_191627860
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 09:15 schreef Seven. het volgende:

[..]

Begrijpelijk dat hij het moeilijk heeft :* . Heb jij wel genoeg ondersteuning? Dit zijn geen dingen die je wel even in je eentje oplost. Jullie hebben het alle vier zwaar maar ik heb een beetje het gevoel dat jij niet echt ruimte krijgt.
Er is ondersteuning ja. Maar dan nog klopt dat laatste wel, helaas. Ik red het wel hoor, maar als ik heel eerlijk ben heeft mijn lijf behoefte aan veel meer rust dan ik nu kan nemen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 22 februari 2020 @ 12:39:18 #190
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191629148
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 10:40 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Er is ondersteuning ja. Maar dan nog klopt dat laatste wel, helaas. Ik red het wel hoor, maar als ik heel eerlijk ben heeft mijn lijf behoefte aan veel meer rust dan ik nu kan nemen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Virtuele hug voor je :) , hopelijk klaart de lucht snel.
Resistance is futile.
pi_191629224
Pittig Sillie! Op een gegeven moment is het ook teveel voor die kleintjes natuurlijk. En voor jou! Hoe gaat het nu met je man?
pi_191629235
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 13:29 schreef Nolita het volgende:

OIT dus toch nog, wat goed! Ik dacht dat je laatst al de definitieve beslissing te horen had gekregen. Hier hebben ze destijds tot 36 weken gemeten (tot dan dus in onzekerheid) maar mocht met 1,5 cm er vandaan natuurlijk bevallen zonder complicaties. Ik gun je net zo’n bevalling. :)

Dat dachten wij dus ook! Goed om te horen dat bij jou de grens lag bij 1,5 cm. Dan is die 2 cm nu echt super de luxe :D
  zaterdag 22 februari 2020 @ 20:01:29 #193
11682 Moonah
Jolie femme
pi_191634590
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 11:22 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik zei tegen mijn man ‘google eens op Irish Twins’
😉
Oh wauw! :D
Gefeliciteerd zeg!!

Mijn zus en ik zijn ook Irish Twins, we schelen 10 maanden en 11 dagen. :P
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_191635080
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 20:26 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Nou. Ik geloof niet in makke schaapjes hoor, ieder kind zal zijn buien hebben; maar mijn oudste (van 4) kan, zoals vanochtend, gerust 3 uur lang, non stop, uit zijn plaat gaan omdat ie maar 2 paaseitjes mocht van me, ipv 3. Hij noemde overigens k*nkermama. X100. Inclusief hysterisch gebrul en gekrijs. Dus nahjah. Dan zijn de dagen soms gewoon lang. Want na de paaseitjes komt er dan weer iets anders.

Dus. Los van dat ik heus blij bent met de derde die erbij komt, vind ik dat hele opvoeden en doen soms gewoon pittig.
Dit vind ik storend gedrag voor een kind en helemaal voor een 4jarige. De woorden kanker en mama al samenvoegen bijv. Weird.

Ik heb driftbuivrije koters gelukkig. Maar dat zullen wel pleurispubers worden ofzo
pi_191636102
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 20:25 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Dit vind ik storend gedrag voor een kind en helemaal voor een 4jarige. De woorden kanker en mama al samenvoegen bijv. Weird.

Ik heb driftbuivrije koters gelukkig. Maar dat zullen wel pleurispubers worden ofzo
Geen driftbuivrije koters hier maar zulke woorden kennen ze toch echt niet...
S. 2014
J. 2016
pi_191637005
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 21:05 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Geen driftbuivrije koters hier maar zulke woorden kennen ze toch echt niet...
Ik heb het, toen ik op kleuter stond te wachten, ook letterlijk zo op het plein horen roepen (toen was hij nog in het lokaal, maar het zal wel vaker daar over het plein gaan, vrees ik). Dus hij heeft niet zelf woorden samengevoegd. En mijn kleuter is net een spons; die hoeft iets maar 1x te horen om het te kunnen nazeggen. Hij snapt ook echt niet wat ‘ie zegt, hij weet dat hij iets roept dat niet mag (want dat heb ik hem uiteraard uitgelegd) maar dat is het wel.

[ Bericht 4% gewijzigd door silliegirl op 22-02-2020 21:41:30 ]
pi_191637436
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 21:35 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik heb het, toen ik op kleuter stond te wachten, ook letterlijk zo op het plein horen roepen (toen was hij nog in het lokaal, maar het zal wel vaker daar over het plein gaan, vrees ik). Dus hij heeft niet zelf woorden samengevoegd. En mijn kleuter is net een spons; die hoeft iets maar 1x te horen om het te kunnen nazeggen. Hij snapt ook echt niet wat ‘ie zegt, hij weet dat hij iets roept dat niet mag (want dat heb ik hem uiteraard uitgelegd) maar dat is het wel.
Dat sponzige herken ik wel... en vaak hebben ze inderdaad geen idee wat ze roepen.
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 22 februari 2020 @ 22:04:01 #198
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191637519
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 21:58 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Dat sponzige herken ik wel... en vaak hebben ze inderdaad geen idee wat ze roepen.
Toen ik 9 was had ik in Ciske de Rat het woord 'temeijer' gehoord en toen zei ik dat tegen m'n moeder :@ . Toen legde ze uit wat het betekende en moest ik huilen.
Resistance is futile.
pi_191637630
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 22:04 schreef Seven. het volgende:

[..]

Toen ik 9 was had ik in Ciske de Rat het woord 'temeijer' gehoord en toen zei ik dat tegen m'n moeder :@ . Toen legde ze uit wat het betekende en moest ik huilen.
Mijn 3 jarige zit in zijn "dood" fase... mijn 5 jarige vond dit heel grappige tot ik haar uitlegde wat dood betekent... sindsdien is het niet meer grappig en corrigeert ze haar broertje. :P
S. 2014
J. 2016
  Moderator zaterdag 22 februari 2020 @ 23:24:55 #200
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_191638912
Ik heb een beetje een baalavondje -O- Het is al de tweede keer deze week dat ik niet mee uit eten ben met vrienden vanwege de misselijkheid. Mijn man is lekker op stap en ik hang een beetje op de bank en kijk Grey's Anatomy :') Het is voor een goed doel maar ik verveel me dood. Hopelijk heb ik snel wat meer energie!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_191640412
Ik heb “oh kut” kunnen ombuigen. Nu zegt ie “oh kusje” *)
  zondag 23 februari 2020 @ 03:04:45 #202
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191640721
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 01:13 schreef Adrian4 het volgende:
Ik heb “oh kut” kunnen ombuigen. Nu zegt ie “oh kusje” *)
Superslim!
Resistance is futile.
pi_191641112
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 21:30 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ja geen idee. Hier thuis hoort hij dat echt niet. Ik gok dat hij op school vooral verkeerde dingen opsteekt tot dusver :o ;(
Ik zou zoiets wel met de leerkracht bespreken. Hier met vijf jaar is het soms 'fuck' (ik vrees dat ik daar zelf ook wel een beetje schuldig aan ben) en dat vind ik ook niet normaal voor zo'n jonge leeftijd, maar k*nker is wel een overtreffende trap vind ik.
  zondag 23 februari 2020 @ 07:32:00 #204
149959 SQ
snelle trees
pi_191641116
Zullen we de scheldende kleuters anders even naar het kleutertopic verplaatsen? Hier is het weinig relevant ;)

En ik denk verder ook niet dat sillie zich erg geholpen voelt met een collectieve "Dit is echt niet normaal" en "mijn kind zou dit nooit doen" maar dat is een aanname :+
disclaimer
pi_191641157
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2020 07:32 schreef SQ het volgende:
Zullen we de scheldende kleuters anders even naar het kleutertopic verplaatsen? Hier is het weinig relevant ;)

En ik denk verder ook niet dat sillie zich erg geholpen voelt met een collectieve "Dit is echt niet normaal" en "mijn kind zou dit nooit doen" maar dat is een aanname :+
Jij ziet ook alles :'(

Anyway, ik was gister met wat vrienden bij La Cubanita en ik zag de carpaccio :'( En de zalm op toast :'( En ander lekkers dat ik niet mag hebben nu :'( Gelukkig waren de garnalen kroketjes ook lekker, maar toch :'(
pi_191641300
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 07:45 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Jij ziet ook alles :'(

Anyway, ik was gister met wat vrienden bij La Cubanita en ik zag de carpaccio :'( En de zalm op toast :'( En ander lekkers dat ik niet mag hebben nu :'( Gelukkig waren de garnalen kroketjes ook lekker, maar toch :'(
Ohhh wat zal de gerookte zalm en het broodje filet american straks goed smaken ja :9 carpaccio geef ik normaal niet veel om maar als ik het nu op een menu zie staan zou ik het willen ja :')

Gister een beetje carnaval gevierd met de kleine man en de grote man :+ ik had een toepasselijk shirt aan, met een skelet erop inclusief baby skelet, wel blij dat ze in het echt niet dwars ligt :D nog drie dagen om een carnavals kindje te baren *O* _O-
pi_191641359
Carnaval vieren :o . Ik vind dat in niet zwangere toestand al een eeeh, toestand. Respect dat je er de energie nog voor hebt @Zo-is-dat

In het kader van feestjes: ik moet naar een bruiloft volgende week. Het feest is buiten ( :X ). We zijn daggasten, dus we zijn er voor alles bij. Ik denk echter dat ik na een uur al op ben, maar goed.. Wat doe je zo hoogzwanger áán op zo’n dag? Ik dacht eerst aan een jurkje, maar buiten... lijkt me koud. :o
  zondag 23 februari 2020 @ 08:56:07 #208
149959 SQ
snelle trees
pi_191641386
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 08:51 schreef silliegirl het volgende:
Carnaval vieren :o . Ik vind dat in niet zwangere toestand al een eeeh, toestand. Respect dat je er de energie nog voor hebt @:Zo-is-dat

In het kader van feestjes: ik moet naar een bruiloft volgende week. Het feest is buiten ( :X ). We zijn daggasten, dus we zijn er voor alles bij. Ik denk echter dat ik na een uur al op ben, maar goed.. Wat doe je zo hoogzwanger áán op zo’n dag? Ik dacht eerst aan een jurkje, maar buiten... lijkt me koud. :o
Is het echt buiten-buiten? Of is het buiten in een grote dichte tent met heaters? Want daar zit nogal wat verschil in.
Een bruiloft eind februari de héle dag buiten-buiten vieren, dan hoop je er volgens mij op dat niemand blijft plakken :')
disclaimer
pi_191641399
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2020 08:56 schreef SQ het volgende:

[..]

Is het echt buiten-buiten? Of is het buiten in een grote dichte tent met heaters? Want daar zit nogal wat verschil in.
Een bruiloft eind februari de héle dag buiten-buiten vieren, dan hoop je er volgens mij op dat niemand blijft plakken :')
Van wat ik heb begrepen echt buiten-buiten. :')
pi_191641573
Oh jeetje wat een avontuurlijk plan die bruiloft! Stel je voor dat het zulk weer is als vandaag en de afgelopen weekenden :o

Een jurkje met een dikke panty is niet snel veel te koud toch, als het echt buiten buiten is zal je toch over iedere outfit een jas moeten -O-
  zondag 23 februari 2020 @ 09:57:03 #211
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191641863
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 08:57 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Van wat ik heb begrepen echt buiten-buiten. :')
Ik zou gewoon een lekkere warme winteroutfit aantrekken. Sjaaltje en vest/jasje, dan kun je nog iets uittrekken als het toch nog warmer wordt.
Resistance is futile.
pi_191643622
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 23:24 schreef MaJo het volgende:
Ik heb een beetje een baalavondje -O- Het is al de tweede keer deze week dat ik niet mee uit eten ben met vrienden vanwege de misselijkheid. Mijn man is lekker op stap en ik hang een beetje op de bank en kijk Grey's Anatomy :') Het is voor een goed doel maar ik verveel me dood. Hopelijk heb ik snel wat meer energie!
't is dat je weet waarvoor je het doet, maar wel balen! Leuke avondjes missen.. Hopelijk snel beter.

Hier is het nu een dag of 2-3 ein-de-lijk iets minder met de misselijkheid. Hoop zo dat het nu zo blijft en niet weer net zo hard weer terugkomt in huis. M'n vriendin wordt dan nu weer iets meer zichzelf.

quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 01:13 schreef Adrian4 het volgende:
Ik heb “oh kut” kunnen ombuigen. Nu zegt ie “oh kusje” *)
Heel nice! :9

quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 07:45 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Jij ziet ook alles :'(

Anyway, ik was gister met wat vrienden bij La Cubanita en ik zag de carpaccio :'( En de zalm op toast :'( En ander lekkers dat ik niet mag hebben nu :'( Gelukkig waren de garnalen kroketjes ook lekker, maar toch :'(
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2020 08:37 schreef Zo-is-dat het volgende:

[..]

Ohhh wat zal de gerookte zalm en het broodje filet american straks goed smaken ja :9 carpaccio geef ik normaal niet veel om maar als ik het nu op een menu zie staan zou ik het willen ja :')

Gister een beetje carnaval gevierd met de kleine man en de grote man :+ ik had een toepasselijk shirt aan, met een skelet erop inclusief baby skelet, wel blij dat ze in het echt niet dwars ligt :D nog drie dagen om een carnavals kindje te baren *O* _O-
Als je voor de gerookte zalm nu naar je visboer (/viswinkel) gaat i.p.v. de supermarkt kun je die zonder problemen eten! Of zelf zalm roken.. :9 De vacuümpakjes van de supermarkt zijn gevaarlijk i.v.m. de toevoegingen en de bacteriën, maar de zalm bij de visspecialist is vaak wel goed. (Koop dan dus losse gerookte zalm. geen voorverpakte shit). Of zelf maken, nog lekkerder, maar moet je net willen en kunnen. :+
pi_191644352
Zelf warm gerookte zalm maken :9~ Goeie ja! Had ik eigenlijk moeten doen een keer!

Nu wacht ik gewoon nog maar even af tot ik de simpele variant weer mag 8-)
  Moderator zondag 23 februari 2020 @ 14:04:42 #214
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_191644888
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 12:33 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

't is dat je weet waarvoor je het doet, maar wel balen! Leuke avondjes missen.. Hopelijk snel beter.

Hier is het nu een dag of 2-3 ein-de-lijk iets minder met de misselijkheid. Hoop zo dat het nu zo blijft en niet weer net zo hard weer terugkomt in huis. M'n vriendin wordt dan nu weer iets meer zichzelf.
[..]

Heel nice! :9
[..]

[..]

Als je voor de gerookte zalm nu naar je visboer (/viswinkel) gaat i.p.v. de supermarkt kun je die zonder problemen eten! Of zelf zalm roken.. :9 De vacuümpakjes van de supermarkt zijn gevaarlijk i.v.m. de toevoegingen en de bacteriën, maar de zalm bij de visspecialist is vaak wel goed. (Koop dan dus losse gerookte zalm. geen voorverpakte shit). Of zelf maken, nog lekkerder, maar moet je net willen en kunnen. :+
Thanks :* Vandaag gaat het weer stukken beter, gelukkig ook met jouw vriendin!

En is dat echt zo die gerookte zalm van de visboer? :o
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_191644952
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 14:04 schreef MaJo het volgende:

[..]

Thanks :* Vandaag gaat het weer stukken beter, gelukkig ook met jouw vriendin!

En is dat echt zo die gerookte zalm van de visboer? :o
Ja! Gerookte zalm mag enkel niet door het verpakt zijn; in die verpakking krijgt een bepaalde bacterie (listeria uit mn hoofd?) de mogelijkheid flink te groeien en die kan gevaarlijk zijn. Maar met verse zalm van de visboer heb je dat gevaar niet.
  zondag 23 februari 2020 @ 14:16:53 #216
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191645082
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 14:08 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ja! Gerookte zalm mag enkel niet door het verpakt zijn; in die verpakking krijgt een bepaalde bacterie (listeria uit mn hoofd?) de mogelijkheid flink te groeien en die kan gevaarlijk zijn. Maar met verse zalm van de visboer heb je dat gevaar niet.
*O*
Resistance is futile.
pi_191649308
Oeh gerookte zalm, zin in!

Ik ben net terug van een ritje ziekenhuis. Ik voelde de baby de hele dag niet, ook niet na wat gepor en gepraat waar hij/zij altijd op reageert. Dus voor de zekerheid hebben ze even een CTG en echo gemaakt maar gelukkig was alles goed.
pi_191649375
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:46 schreef QuattroF het volgende:
Oeh gerookte zalm, zin in!

Ik ben net terug van een ritje ziekenhuis. Ik voelde de baby de hele dag niet, ook niet na wat gepor en gepraat waar hij/zij altijd op reageert. Dus voor de zekerheid hebben ze even een CTG en echo gemaakt maar gelukkig was alles goed.
Oh dat is even schrikken, gelukkig is alles gewoon goed :)
pi_191649642
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:46 schreef QuattroF het volgende:
Oeh gerookte zalm, zin in!

Ik ben net terug van een ritje ziekenhuis. Ik voelde de baby de hele dag niet, ook niet na wat gepor en gepraat waar hij/zij altijd op reageert. Dus voor de zekerheid hebben ze even een CTG en echo gemaakt maar gelukkig was alles goed.
He getsie Quattro! Gelukkig was alles goed.

Ik heb nu ook geregeld dat ik d’r lang niet voel en dat ze niet tot actie te porren is, omdat ze zo weinig plaats heeft. Maar wat een opluchting als ik dan weer wat voel uitsteken of ze de hik heeft ofzo. Heb er maandag ochtend nog de vk over gebeld, toen gedoucht en daarna gaan liggen en toen ging ze gelukkig weer even los. Extra afspraak was dus niet nodig. Bij mij hielp zorgen dat ik even zoveel mogelijk ontspannen was toen dus het best.
Hopelijk gedraagt jou kleine zich nu weer gewoon!
  zondag 23 februari 2020 @ 18:05:11 #220
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191649705
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:46 schreef QuattroF het volgende:
Oeh gerookte zalm, zin in!

Ik ben net terug van een ritje ziekenhuis. Ik voelde de baby de hele dag niet, ook niet na wat gepor en gepraat waar hij/zij altijd op reageert. Dus voor de zekerheid hebben ze even een CTG en echo gemaakt maar gelukkig was alles goed.
Oh, gelukkig! Moest je ook huilen :@ (had ik van de week wel :') )
Resistance is futile.
pi_191649943
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2020 13:25 schreef Zo-is-dat het volgende:
Zelf warm gerookte zalm maken :9~ Goeie ja! Had ik eigenlijk moeten doen een keer!

Nu wacht ik gewoon nog maar even af tot ik de simpele variant weer mag 8-)
Beetje late tip dan voor je, maar toch. O-) Mocht je nog voor een volgende zwangerschap gaan ... :D
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 14:04 schreef MaJo het volgende:

[..]

Thanks :* Vandaag gaat het weer stukken beter, gelukkig ook met jouw vriendin!

En is dat echt zo die gerookte zalm van de visboer? :o
Gelukkig dat je je vandaag beter voelde!

Hier vanmiddag team #ellendig maarrrr geen misselijkheid! Gewoon een kop vol snot. :9

En yes! Maar, let daarbij dus wel goed op dat je "losse" zalmfilet koopt, geen vacuümpakje dat daar ligt. Als de visboer het zelf vacuüm verpakt zou het nog kunnen, maar dat is eigenlijk nergens voor nodig. Wordt 't niet langer houdbaar van ofzo (één van de fabels..)

quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 14:08 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ja! Gerookte zalm mag enkel niet door het verpakt zijn; in die verpakking krijgt een bepaalde bacterie (listeria uit mn hoofd?) de mogelijkheid flink te groeien en die kan gevaarlijk zijn. Maar met verse zalm van de visboer heb je dat gevaar niet.
Listeria, klopt. Doordat ze het langer houdbaar maken met conserveringsmiddelen krijgt 't langer de tijd om de bacteriën door te laten groeien..
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:46 schreef QuattroF het volgende:
Oeh gerookte zalm, zin in!

Ik ben net terug van een ritje ziekenhuis. Ik voelde de baby de hele dag niet, ook niet na wat gepor en gepraat waar hij/zij altijd op reageert. Dus voor de zekerheid hebben ze even een CTG en echo gemaakt maar gelukkig was alles goed.
O+ Fijn dat het allemaal gewoon goed is! Nu al wat meer rust kunnen pakken waarna je het zelf ook weer beter voelt?
pi_191650033
Over vis bestaan sowieso veel fabels en verhalen trouwens. Je kunt globaal in je achterhoofd houden dan je het beste geen voorverpakte vis kunt kopen en geen roofvis. Visspecialist dus een pré boven de supermarkt, hoewel het natuurlijk wel sowieso zo is dat als je het verhit (> 70 graden dacht ik) vrijwel alles veilig is. Roofvissen is een afrader i.v.m. wat zij zelf eten. Bijvoorbeeld tonijn, zwaardvis o.i.d. Zwaardvis wordt momenteel sowieso afgeraden doordat er zware metalen o.i.d. in zouden zitten.

Makreel zit hier weer een beetje tussenin. Enerzijds roofvis, anderzijds de meest gezonde vis die je kunt krijgen, rijk aan Omega 3! Half gerookt makreelfiletje per week is bijna genoeg aan omega 3 voor de hele week.
  zondag 23 februari 2020 @ 18:30:34 #223
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_191650215
Gelukkig Quattro! :Y

N. had heel vaak de hik in m'n buik, maar deze dame heb ik nog niet op de hik kunnen betrappen. Heel maf!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_191651481
Ja was echt even schrikken! Het gekke is ook dat ik gisteren en vandaag juist super ontspannen en rustige dagen had. Maar blijkbaar de baby dus ook. Zo ontspannen dat hij niet echt wilde bewegen. Ik moest niet echt huilen, maar toen ze met het CTG-apparaat in eerste instantie niet direct het hartje vonden werd ik wel even heel bang. Gelukkig bleek alles goed, ik hoop dat het vanaf nu weer zo’n lekkere drukke baby is als altijd, met ook regelmatig de hik inderdaad. :p
  Moderator zondag 23 februari 2020 @ 22:33:04 #225
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_191654772
Fijn dat het vals alarm was Quatro, ik zou me ook kapot schrikken!

En ik heb nu zin in gerookte zalm :9

Ik had vandaag gelukkig weer een betere dag. Samen met mijn ouders uit eten geweest. Gelukkig was ik vandaag niet zo misselijk dus dat was fijn *O* Alleen wel even wennen wat je allemaal niet mag eten :D Daardoor allerlei nieuwe dingen uitgeprobeerd, dat is ook wel weer leuk!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_191655320
Dat is echt een ontdekkingstocht hè MaJo! Wel heel leuk om inderdaad eens hele andere gerechten te eten dan normaal. Heel herkenbaar! Weten je ouders het al of moest je het stiekem uitvinden?
  Moderator zondag 23 februari 2020 @ 23:53:43 #227
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_191655999
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 23:08 schreef QuattroF het volgende:
Dat is echt een ontdekkingstocht hè MaJo! Wel heel leuk om inderdaad eens hele andere gerechten te eten dan normaal. Heel herkenbaar! Weten je ouders het al of moest je het stiekem uitvinden?
Mijn ouders weten het al :Y Dus dat scheelt weer stiekem gedoe! En het was ze denk ik ook wel opgevallen want ik hou heel erg van carpaccio en biefstuk dus ze zouden het wel vreemd vinden als ik dat niet zou bestellen :D
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_191657517
Auhwww, alweer de halve nacht last van “zijpijn” rechts :X en in tegenstelling tot maandag gaat het nu niet weg met op mijn zij liggen }:|
Peuter heeft vakantie dus die is vandaag thuis, joepie dat is een fijn vooruitzicht! :{ ik hoop maar dat het snel weg trekt, de rest van de week is het ook goed gegaan, wat een rotpijn :O
pi_191661201
Irritant zoisdat! Ik heb de laatste nachten steeds maar buikkramp en veel harde buiken, ook niet echt plezierig. Kan me niet herinneren dat ik dat bij mijn vorige zwangerschap ook zo had.
Peuter is vandaag ook thuis hier, aangezien mijn ouders nog niet oppassen (normaal is ze daar maandag maar gezien papa zijn gebroken neus en kaak durven ze het nog niet een hele dag aan).. ik heb haar maar op de ipad geparkeerd, kan ik zelf tenminste wat rommelen. Vanmiddag gaan we wel naar mijn ouders en eten we daar mee, dus dan heb ik ook wat rust 😎
pi_191662642
Bleh ook al zo’n matige nachten Justme -O- hopelijk ben je de ochtend goed door gekomen!

Hier is het ondertussen gelukkig weer grotendeels weg getrokken, liggend zelfs geen pijn. Boekjes lezen en puzzelen ging voor een uurtje prima en gelukkig kon papa bijspringen vandaag. Nu slaapt de kleine man dus lig ik weer. Vanmiddag staat kinder carnaval met oma op de planning maar daar gaat papa waarschijnlijk mee heen. Rusten for the win! ^O^

En we kregen het ontwerp voor het geboorte kaartje binnen O+ Precies perfect! En ohhhh daar staat dé naam op, ja dit is hm O+ Zwijmel
  Moderator maandag 24 februari 2020 @ 14:00:52 #231
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_191662855
Vandaag bloedverlies, veel en met stolsels. Ik ben bang dat het (weer) einde oefening is. Volgens het ziekenhuis kan het van alles zijn maar bij mij is bloedverlies altijd een slecht teken geweest. Nu afwachten of het doorzet. Echo kan nog niet met 4+6w dus de echo van volgende week blijft staan. Ik moet dan de dag van tevoren een zwangerschapstest doen om te kijken of deze nog positief is. Net een aantal ingeslagen om het zo een beetje in de gaten te houden :@

Het zou kunnen dat het een tweeling was en 1 nu loslaat maar eerlijk gezegd verwacht ik er niet veel meer van ;(
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_191662984
Ach nee, Majo! Wat ontzettend naar dat het zo moet gaan. Ik hoop echt voor je dat er niks aan de hand is.. maar wachten tot volgende week duurt nu wel héél erg lang
pi_191662987
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2020 13:46 schreef Zo-is-dat het volgende:
Bleh ook al zo’n matige nachten Justme -O- hopelijk ben je de ochtend goed door gekomen!

Hier is het ondertussen gelukkig weer grotendeels weg getrokken, liggend zelfs geen pijn. Boekjes lezen en puzzelen ging voor een uurtje prima en gelukkig kon papa bijspringen vandaag. Nu slaapt de kleine man dus lig ik weer. Vanmiddag staat kinder carnaval met oma op de planning maar daar gaat papa waarschijnlijk mee heen. Rusten for the win! ^O^

En we kregen het ontwerp voor het geboorte kaartje binnen O+ Precies perfect! En ohhhh daar staat dé naam op, ja dit is hm O+ Zwijmel
Wat fijn als een ontwerp dan samen komt dat het in je echt ook écht mooi is! O+
  maandag 24 februari 2020 @ 14:11:03 #234
149959 SQ
snelle trees
pi_191662993
Godverdomme majo. Ik hoop zó dat het anders is, maar ik begrijp je scepsis heel goed. Kakzooi.
disclaimer
pi_191663005
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 14:00 schreef MaJo het volgende:
Vandaag bloedverlies, veel en met stolsels. Ik ben bang dat het (weer) einde oefening is. Volgens het ziekenhuis kan het van alles zijn maar bij mij is bloedverlies altijd een slecht teken geweest. Nu afwachten of het doorzet. Echo kan nog niet met 4+6w dus de echo van volgende week blijft staan. Ik moet dan de dag van tevoren een zwangerschapstest doen om te kijken of deze nog positief is. Net een aantal ingeslagen om het zo een beetje in de gaten te houden :@

Het zou kunnen dat het een tweeling was en 1 nu loslaat maar eerlijk gezegd verwacht ik er niet veel meer van ;(
:* Ach jeetje, ik hoop zo dat het toch niks is... En dan nog weer een week moeten wachten tot je iets weet.. Pff. Ik hoop dat je gevoel mis zit, maar bah, wat naar! :{
  maandag 24 februari 2020 @ 14:13:00 #236
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_191663024
Ah nee MaJo ;( Dat klinkt niet echt hoopvol nee... Wat is het toch oneerlijk!! Ik hoop dat het idd een van de twee is, maar ik snap dat je het somber inziet. :* voor jou.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_191663378
Ach shit Majo. Ik blijf duimen voor het beste scenario maar ik kan me heel goed voorstellen dat je er geen vertrouwen meer in hebt :*
pi_191663526
Majo, ik weet niks te zeggen, maar ik hoop heel erg dat het loos alarm is en je volgende week een goede echo hebt :*
  Moderator maandag 24 februari 2020 @ 15:05:04 #239
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_191663890
Bedankt allemaal :* het bloeden is (voor nu) gestopt maar de krampen blijven. Ik ga nog even proberen te slapen, hopelijk gaat het daarna weer wat beter.

De onzekerheid is echt killing, nog 8 dagen wachten :X
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  maandag 24 februari 2020 @ 15:27:58 #240
56471 pinquit
oh my lama!
pi_191664346
Oh MaJo ;( wat een klotedagen :*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_191664480
Majo ;( :*
pi_191664556
Oh nee MaJo. Wat erg die onzekerheid! Sterkte met wachten. Wachten is het ergste wat er is op zo’n moment. 😖
pi_191664804
He verdomme Majo! :'( ik wilde net gaan typen dat je nog maar een week hoefde te wachten tot je eindelijk mocht spieken. Nu duurt die week natuurlijk een eeuwigheid. Ik hou wat hoop voor je overeind! Heel veel sterkte!!! 🍀❤
pi_191665786
Ohnee majo :*
pi_191666305
Godver Majo, wat ontzettend kut.
pi_191669452
MaJo :'( Kak! Ik hoop zo op een klein plakkend wonder voor jullie. Sterkte met die eindeloze wachtdagen :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 24 februari 2020 @ 20:16:47 #248
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191669539
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 14:00 schreef MaJo het volgende:
Vandaag bloedverlies, veel en met stolsels. Ik ben bang dat het (weer) einde oefening is. Volgens het ziekenhuis kan het van alles zijn maar bij mij is bloedverlies altijd een slecht teken geweest. Nu afwachten of het doorzet. Echo kan nog niet met 4+6w dus de echo van volgende week blijft staan. Ik moet dan de dag van tevoren een zwangerschapstest doen om te kijken of deze nog positief is. Net een aantal ingeslagen om het zo een beetje in de gaten te houden :@

Het zou kunnen dat het een tweeling was en 1 nu loslaat maar eerlijk gezegd verwacht ik er niet veel meer van ;(
;( oh nee, wat kut voor je.
Resistance is futile.
pi_191670203
oh Majo, wat een bagger zeg. Snap wat je zegt dat de onzekerheid killing is en wat een emorollercoaster is het zo :X Sterkte.

Pff, ik heb sinds gister last van mijn maag of eigenlijk een branderig gevoel bij mijn slokdarm...constant, maakt niet uit wat ik eet of drink. Echt knetterirritant en ongemakklijk :6 Als ik google dan mag ik morgen rennies gaan halen, hoop dat het daarmee opgelost is.

Merk dat ik er aan toe ben dat de kleine komt, zit gewoon in wachtstand, heb zo'n beetje alle achterstallige klusjes wel gedaan. En nesteldrang heeft mij denk ik overgeslagen, want ik voel me niet geroepen om nog een keer extra aan de schoonmaak te gaan :+

Slapen blijft ook ruk, vannacht was 't tot 0500 en toen was ik klaarwakker :X

Kortom: morgen kan 't alleen maar beter gaan :@
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_191670281
Oh wat naar Majo. Ik duim voor je. ;(
pi_191670634
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 20:48 schreef _aurum_ het volgende:
oh Majo, wat een bagger zeg. Snap wat je zegt dat de onzekerheid killing is en wat een emorollercoaster is het zo :X Sterkte.

Pff, ik heb sinds gister last van mijn maag of eigenlijk een branderig gevoel bij mijn slokdarm...constant, maakt niet uit wat ik eet of drink. Echt knetterirritant en ongemakklijk :6 Als ik google dan mag ik morgen rennies gaan halen, hoop dat het daarmee opgelost is.

Merk dat ik er aan toe ben dat de kleine komt, zit gewoon in wachtstand, heb zo'n beetje alle achterstallige klusjes wel gedaan. En nesteldrang heeft mij denk ik overgeslagen, want ik voel me niet geroepen om nog een keer extra aan de schoonmaak te gaan :+

Slapen blijft ook ruk, vannacht was 't tot 0500 en toen was ik klaarwakker :X

Kortom: morgen kan 't alleen maar beter gaan :@
Kom je goed weg dat je nu pas rennies hoeft te halen :+

Gaat helpen hoor!

Voor het slapen heb ik zelf ook geen oplossing :{
pi_191670736
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 20:48 schreef _aurum_ het volgende:
oh Majo, wat een bagger zeg. Snap wat je zegt dat de onzekerheid killing is en wat een emorollercoaster is het zo :X Sterkte.

Pff, ik heb sinds gister last van mijn maag of eigenlijk een branderig gevoel bij mijn slokdarm...constant, maakt niet uit wat ik eet of drink. Echt knetterirritant en ongemakklijk :6 Als ik google dan mag ik morgen rennies gaan halen, hoop dat het daarmee opgelost is.

Merk dat ik er aan toe ben dat de kleine komt, zit gewoon in wachtstand, heb zo'n beetje alle achterstallige klusjes wel gedaan. En nesteldrang heeft mij denk ik overgeslagen, want ik voel me niet geroepen om nog een keer extra aan de schoonmaak te gaan :+

Slapen blijft ook ruk, vannacht was 't tot 0500 en toen was ik klaarwakker :X

Kortom: morgen kan 't alleen maar beter gaan :@
1 ding is zeker dat kind dat rennie weg
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_191670780
Majo, wat een schrik. ;( Ik hoop met iedereen mee dat het niet voorbij is. :*

Aurum, op naar een betere dag morgen!
  Moderator maandag 24 februari 2020 @ 21:14:34 #254
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_191670806
Bedankt voor alle lieve reacties :* Ik heb sinds vanmiddag geen bloedverlies meer gehad dus wie weet zit het toch nog goed. Dat wordt een zeer stressvolle week :X
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_191671295
Duimen draaien als een malle hier Majo!!
pi_191671363
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 21:14 schreef MaJo het volgende:
Bedankt voor alle lieve reacties :* Ik heb sinds vanmiddag geen bloedverlies meer gehad dus wie weet zit het toch nog goed. Dat wordt een zeer stressvolle week :X
Het kan inderdaad ook gewoon onschuldig zijn. Ik hoop het zo voor je :*
pi_191671664
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 21:14 schreef MaJo het volgende:
Bedankt voor alle lieve reacties :* Ik heb sinds vanmiddag geen bloedverlies meer gehad dus wie weet zit het toch nog goed. Dat wordt een zeer stressvolle week :X
:*
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_191672177
Majo, ik blijg mega hard voor je hopen en duimen!! Ik gun het je zoooo erg hard!
pi_191672634
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 20:48 schreef _aurum_ het volgende:
oh Majo, wat een bagger zeg. Snap wat je zegt dat de onzekerheid killing is en wat een emorollercoaster is het zo :X Sterkte.

Pff, ik heb sinds gister last van mijn maag of eigenlijk een branderig gevoel bij mijn slokdarm...constant, maakt niet uit wat ik eet of drink. Echt knetterirritant en ongemakklijk :6 Als ik google dan mag ik morgen rennies gaan halen, hoop dat het daarmee opgelost is.

Merk dat ik er aan toe ben dat de kleine komt, zit gewoon in wachtstand, heb zo'n beetje alle achterstallige klusjes wel gedaan. En nesteldrang heeft mij denk ik overgeslagen, want ik voel me niet geroepen om nog een keer extra aan de schoonmaak te gaan :+

Slapen blijft ook ruk, vannacht was 't tot 0500 en toen was ik klaarwakker :X

Kortom: morgen kan 't alleen maar beter gaan :@
Maagzuur, tell me about it 😅 zit er al een paar maanden mee! Antagel van de apotheek helpt mij het beste, kan je gewoon vrij kopen mochten de rennies niet werken.

En ook al lid van de niet slapen club 😱 echt vreselijk. Ik ben er ook wel aan toe dat de baby gewoon komt, dan heb ik tenminste een reden om niet te slapen 😂
  dinsdag 25 februari 2020 @ 04:03:33 #260
206877 Queens
Hero Savior Psycho Slayer
pi_191673556
Fingers crossed, Majo
Blood for breakfast, blood for lunch
pi_191675927
Majo, mijn duimen draaien ook! Ik hoop voor je dat de week toch wel snel om zal gaan.
pi_191675980
Eventjes een niet zo'n fraaie vraag op de vroege morgen.

Ik merk dat ik steeds meer moeite heb mijn ontlasting naar buiten te persen. Het is keihard en erg pijnlijk om het er uit te krijgen. Net ook wat bloed mee afgeveegd, dus ik gok dat een aambei niet lang op zich zal laten wachten.

Tips om de ontlasting wat zachter te laten worden?
pi_191676001
Lactulose, voldoende vocht, beweging, evt lijnzaad door yoghurt, en zolang het nog hard is je vingers op je perineum zetten tijdens het persen zodat je van buitenaf wat tegendruk heeft zodat de ontlasting makkelijker kan passeren. Succes!
pi_191676014
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 10:46 schreef Mrs.Peel het volgende:
Lactulose, voldoende vocht, beweging, evt lijnzaad door yoghurt, en zolang het nog hard is je vingers op je perineum zetten tijdens het persen zodat je van buitenaf wat tegendruk heeft zodat de ontlasting makkelijker kan passeren. Succes!
Ik ga eens kijken voor de lactulose. Ik drink genoeg en krijg ook genoeg beweging, dus daar ligt het niet aan denk ik.
pi_191676098
Ik kreeg destijds de tip van de verloskundige mijn dag te starten met een glas lauw water en een kiwi.
pi_191676148
Vandaag is m'n vriendin+baby weer helemaal goedgekeurd. :D

Afspraak/echo bij 13+2, kindje was bijna 8 cm (kennelijk groot?) bewoog goed, maag was te zien, voor het allereerst het hartje gehoord O+ (wel maar kort, want stilliggen om te luisteren was er niet bij). Lag ondersteboven, dus konden nog niet spieken voor het geslacht. De volgende afspraak waarschijnlijk! Al valt die op een belangrijke werkdag voor mij, dus hm. Zien of we dat kunnen regelen.
  dinsdag 25 februari 2020 @ 11:13:33 #267
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_191676296
Fijn NicolasJoy! Je kunt altijd nog een pretecho doen he op een gelegen moment. Hebben wij ook gedaan. Mijn vriend gaat eigenlijk nooit mee naar controles, alleen naar belangrijke zoals de 20w-echo enzo. Ik mag morgen weer voor een check en vanaf dan om de week denk ik.

Sun, ik heb gelukkig geen klachten wat dat betreft, dus ook geen tips behalve die al genoemd zijn. Sterkte ermee, lijkt me echt heel vervelend :X.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_191678463
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 10:47 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik ga eens kijken voor de lactulose. Ik drink genoeg en krijg ook genoeg beweging, dus daar ligt het niet aan denk ik.
Je kunt ook bij de huisarts even om macrogol vragen. Lactulose staat erom bekend dat het flatulentie veroorzaakt, macrogol doet dat niet.
Ik zit zelf aan de psylliumvezels (oa verkrijgbaar bij de kruidvat bv, maar ook via de huisarts), maar ik heb juist geen harde ontlasting (maar toch een aambei) dus eigenlijk hoef ik het niet te doen, maar goed.

Veel drinken is inderdaad cruciaal. Zeker als je iets als macrogol/psyllium gaat nemen, moet je al helemaal voldoende drinken!
  dinsdag 25 februari 2020 @ 14:11:32 #269
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_191678516
Ik weet niet of normale mensen het woord flatulentie kennen eigenlijk :D , het is winderigheid. Ik vond persoonlijk lactulose een stuk beter weg te krijgen dan macorogol in het begin van de zwangerschap. Maar ik zou zeggen: allebei inslaan en lekker uitproberen :Y) .

Soms kan je gewoon niet tegen die verstopping op drinken. Er zijn hormonale veranderingen die allerlei processen in je lichaam vertragen zodat je baarmoeder je baby binnenboord houdt. Maar daardoor gaat dus ook je maaglediging trager ( -> misselijkheid) en je darmactiviteit ( -> verstopping).
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_191678533
Ik doe een combi van psylliumvezels en roos vicee laxo. Dat werkt nog steeds goed.

Lactulose kan ik trouwens niet goed tegen. 1x geprobeerd, een halve dosering van wat ik eigenlijk moest, een uur later lag ik dubbel van de krampen en ik heb vervolgens 3 dagen op de wc kunnen zitten. Omdat dat eigenlijk niet zo snel kan heb ik het later nog een 2e keer geprobeerd, maar toen weer exact hetzelfde.
  dinsdag 25 februari 2020 @ 14:25:26 #271
208890 June.
Seriously?
pi_191678684
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 14:11 schreef Lemijn het volgende:
Ik weet niet of normale mensen het woord flatulentie kennen eigenlijk :D , het is winderigheid. Ik vond persoonlijk lactulose een stuk beter weg te krijgen dan macorogol in het begin van de zwangerschap. Maar ik zou zeggen: allebei inslaan en lekker uitproberen :Y) .

Soms kan je gewoon niet tegen die verstopping op drinken. Er zijn hormonale veranderingen die allerlei processen in je lichaam vertragen zodat je baarmoeder je baby binnenboord houdt. Maar daardoor gaat dus ook je maaglediging trager ( -> misselijkheid) en je darmactiviteit ( -> verstopping).
.
Ik vond lactulose ook fijner, was in 1 slok weg. Macrogol moet je nog eerst oplossen in 200ml water. Echt zo vies, dat kreeg ik niet weg.

Maar idd bevallen is de beste remedie. Heb de hele zwangerschap last gehad ervan.
Shine bright like a diamond.
pi_191678920
Hier heeft Roosvicee Laxo mij in de eerste weken van de zwangerschap echt gered. Daarna heb ik er geen last meer van gehad, maar 2 glazen per dag en ik had geen last meer van verstopping. Is het proberen waard misschien?
pi_191679132
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2020 21:06 schreef Zo-is-dat het volgende:

[..]

Kom je goed weg dat je nu pas rennies hoeft te halen :+

Gaat helpen hoor!

Voor het slapen heb ik zelf ook geen oplossing :{
Ja, voor de rest hoor je me ook niet klagen!

En Rennie heeft idd geholpen, de rust lijkt wedergekeerd in de maagregio...zo stom, ik heb rookworst gegeten zondagaaf en daar is mijn maag dus van slag van geraakt. Ik sla 't de komende tijd nog wel ff over.
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 23:07 schreef jUsTmE13o2 het volgende:

[..]

Maagzuur, tell me about it 😅 zit er al een paar maanden mee! Antagel van de apotheek helpt mij het beste, kan je gewoon vrij kopen mochten de rennies niet werken.

En ook al lid van de niet slapen club 😱 echt vreselijk. Ik ben er ook wel aan toe dat de baby gewoon komt, dan heb ik tenminste een reden om niet te slapen 😂
Letterlijk dit! Dat niet slapen is ok als er een geldige reden voor is :+

Vannacht was ook weer top qua slaap ( :') ) Middernacht tot 05:30 en toen klaarwakker, en nog een 2e tukkie gedaan tussen 0900-1100.

Slaapritme, wat is dat? :D Voel me wel tig keer beter dan gister

@NJ: Fijn dat alles ok is!

Qua verstopping; ik heb eigenlijk nergens last van en denk dat dat komt omdat ik iedere dag een smoothie maak met bleekselderij (je moet er wel van houden :P ) zitten superveel vezels in oO<
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_191679980
Protip: lactulose kan door de thee, het is een soort suikerstroop, het is mierzoet, maar als je van een beetje zoete thee houdt op z'n tijd is dat prima te doen. Psylliumvezels vind ik een briijg gevoel hebben, zelfs als ik het direct opdronk. Macrogol was wel oké.
  dinsdag 25 februari 2020 @ 16:37:56 #275
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_191680391
@MaJo Hoe is het nu vandaag? :*
***
  Moderator dinsdag 25 februari 2020 @ 16:41:50 #276
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_191680456
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 16:37 schreef BE het volgende:
@:majo Hoe is het nu vandaag? :*
Stukken beter! Lief dat je het vraagt :* Sinds gistermiddag geen bloedverlies meer en ook geen krampen meer. Temperatuur blijft hoog en ik had vanochtend een knaller van een test, de teststreep stond er eerder dan de controlestreep! Hoewel ik het erg moeilijk vind om vertrouwen te hebben ga ik toch mijn best doen om er nog in te geloven O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_191680465
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 10:43 schreef Sunshine1982 het volgende:
Eventjes een niet zo'n fraaie vraag op de vroege morgen.

Ik merk dat ik steeds meer moeite heb mijn ontlasting naar buiten te persen. Het is keihard en erg pijnlijk om het er uit te krijgen. Net ook wat bloed mee afgeveegd, dus ik gok dat een aambei niet lang op zich zal laten wachten.

Tips om de ontlasting wat zachter te laten worden?
Wat voor mij hielp was druiven en frambozen eten. Daar zat een stofje in, naam kwijt, die ook hielp om het weer zacht te maken. Ik krijg drankjes altijd moeilijk erin.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_191680522
quote:
3s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 16:42 schreef PKM het volgende:

[..]

Wat voor mij hielp was druiven en frambozen eten. Daar zat een stofje in, naam kwijt, die ook hielp om het weer zacht te maken. Ik krijg drankjes altijd moeilijk erin.
Ah dan ga ik dat eerst proberen :) Frambozen was ik nooit, nu met de zwangerschap vind ik dat een beetje tricky. Maar druiven heb ik altijd wel in huis!
pi_191680598
Fijn dat het beter gaat Majo! Mijn duimen draaien!

Na de bevalling van M. vonden de kraam en de vk het lang duren voordat ik ging.. ontlasten.. :+ Toen heb ik lijnzaad en kiwi's gegeten en dat hielp voldoende. Geen ervaring met andere middeltjes hier.

Vandaag bloed laten prikken, kreeg net al de uitslag doorgebeld. Vitamine D te kort, dus ze raden aan 100mg per dag bij te slikken. Dat klinkt als best veel in mijn oren :P
Voor de NIPT is ook meteen bloed afgenomen, maar dat duurt nog wel eventjes voor de uitslag.
  dinsdag 25 februari 2020 @ 17:01:25 #280
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_191680760
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 16:41 schreef MaJo het volgende:

[..]

Stukken beter! Lief dat je het vraagt :* Sinds gistermiddag geen bloedverlies meer en ook geen krampen meer. Temperatuur blijft hoog en ik had vanochtend een knaller van een test, de teststreep stond er eerder dan de controlestreep! Hoewel ik het erg moeilijk vind om vertrouwen te hebben ga ik toch mijn best doen om er nog in te geloven O+
Ik duim me nog steeds suf! Eens moet het toch ook bij jullie gewoon goed gaan! Dat moet echt! :*
***
  Moderator dinsdag 25 februari 2020 @ 17:06:23 #281
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_191680826
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 17:01 schreef BE het volgende:

[..]

Ik duim me nog steeds suf! Eens moet het toch ook bij jullie gewoon goed gaan! Dat moet echt! :*
Dat zou je wel denken hè? Gisteren was ik al het vertrouwen kwijt maar nu komt het wel weer goed.

Noa (poes) doet in ieder geval haar best om de embryo’s uit te broeden. Normaal ligt ze altijd op mijn benen maar nu wil ze per se op mijn buik O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  dinsdag 25 februari 2020 @ 17:14:30 #282
149959 SQ
snelle trees
pi_191680926
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 16:41 schreef MaJo het volgende:

[..]

Stukken beter! Lief dat je het vraagt :* Sinds gistermiddag geen bloedverlies meer en ook geen krampen meer. Temperatuur blijft hoog en ik had vanochtend een knaller van een test, de teststreep stond er eerder dan de controlestreep! Hoewel ik het erg moeilijk vind om vertrouwen te hebben ga ik toch mijn best doen om er nog in te geloven O+
Oh, wat fijn om te horen! Dat biedt écht hoop hoor!!
disclaimer
  dinsdag 25 februari 2020 @ 17:46:53 #283
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_191681353
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 17:14 schreef SQ het volgende:

[..]

Oh, wat fijn om te horen! Dat biedt écht hoop hoor!!
Wat Skjoe zegt! :Y
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_191681766
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 17:06 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat zou je wel denken hè? Gisteren was ik al het vertrouwen kwijt maar nu komt het wel weer goed.

Noa (poes) doet in ieder geval haar best om de embryo’s uit te broeden. Normaal ligt ze altijd op mijn benen maar nu wil ze per se op mijn buik O+
O+
Dat voelen ze aan.

Ik kreeg toen ineens koolmeesjes op bed gebracht.
pi_191681997
Ahww wat lief Majo! En wat fijn om je zo te horen 💪🏻💪🏻💪🏻🍀🍀🍀
  dinsdag 25 februari 2020 @ 18:57:48 #286
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191682472
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 17:06 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat zou je wel denken hè? Gisteren was ik al het vertrouwen kwijt maar nu komt het wel weer goed.

Noa (poes) doet in ieder geval haar best om de embryo’s uit te broeden. Normaal ligt ze altijd op mijn benen maar nu wil ze per se op mijn buik O+
Awwww, wat lief O+ . Als Noa voelt dat het goed zit en je test geeft dat ook aan, dan is het in ieder geval bemoedigend.

Mijn stiefhondje (teckeltje van m'n stiefdochters dus) komt altijd mee met de meiden. Ze is ineens superknuffelig en ze bewaakt mij door bovenop mij te gaan liggen. Zo liggen we dan samen het halve weekend te chillen op de bank O+ .
Resistance is futile.
  dinsdag 25 februari 2020 @ 18:58:51 #287
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191682491
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 18:14 schreef F_r het volgende:

[..]

O+
Dat voelen ze aan.

Ik kreeg toen ineens koolmeesjes op bed gebracht.
Haha wat lief O+ :r . Sta je stijf van de misselijkheid :+ .
Resistance is futile.
pi_191682796
quote:
17s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 18:58 schreef Seven. het volgende:

[..]

Haha wat lief O+ :r . Sta je stijf van de misselijkheid :+ .
Ik was er niet zo blij mee. Maar de kat was super trots
pi_191683413
Katten voelen dat inderdaad wel aan ja. Ik heb 2 “buitenkatten”. (Waren ooit zwerfkatten, gevangen door een reddingsgroepje en ik heb ze geadopteerd), maar nu ik zwanger ben is er 1 eigenlijk altijd bij mij. Terwijl die normaliter dus alles behalve aanhankelijk is. Was mijn vorige zwangerschappen ook zo. En zodra ik dan bevallen was, was ze nergens meer te bekennen :D
  dinsdag 25 februari 2020 @ 19:49:21 #290
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_191683604
Wij hebben 2 katten, broer en zus. Bij N. lag zus permanent op schoot,terwijl ze beiden geen schootkatten zijn. Dit keer doet ze dat niet. Volgens mij heeft ze zoiets van, oh nee he, niet nog zoeen }:|.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  Moderator dinsdag 25 februari 2020 @ 20:19:35 #291
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_191684359
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 18:14 schreef F_r het volgende:

[..]

O+
Dat voelen ze aan.

Ik kreeg toen ineens koolmeesjes op bed gebracht.
Hoewel ik zelf niet heel blij zou worden van kadavers op bed is het wel echt heel zoet O+

quote:
17s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 18:57 schreef Seven. het volgende:

[..]

Awwww, wat lief O+ . Als Noa voelt dat het goed zit en je test geeft dat ook aan, dan is het in ieder geval bemoedigend.

Mijn stiefhondje (teckeltje van m'n stiefdochters dus) komt altijd mee met de meiden. Ze is ineens superknuffelig en ze bewaakt mij door bovenop mij te gaan liggen. Zo liggen we dan samen het halve weekend te chillen op de bank O+ .
Ik krijg er wel weer wat hoop door :Y ook de kwaaltjes zijn weer aanwezig. Maar het maakt me ook bang, straks hebben we toch een slechte echo en was de hoop voor niets :@

Die teckel klinkt ook heel lief O+
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 19:49 schreef XcUZ_Me het volgende:
Wij hebben 2 katten, broer en zus. Bij N. lag zus permanent op schoot,terwijl ze beiden geen schootkatten zijn. Dit keer doet ze dat niet. Volgens mij heeft ze zoiets van, oh nee he, niet nog zoeen }:|.
Dit vind ik ook grappig, dat de kat denkt nee niet weer _O-

Ik ben ook wel benieuwd hoe Noa zou reageren op een kindje. Ze is al negen jaar ons prinsesje, althans zo gedraagt ze zich :') ik ben benieuwd of ze de aandacht goed kan delen!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  dinsdag 25 februari 2020 @ 20:25:49 #292
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_191684483
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 19:49 schreef XcUZ_Me het volgende:
Wij hebben 2 katten, broer en zus. Bij N. lag zus permanent op schoot,terwijl ze beiden geen schootkatten zijn. Dit keer doet ze dat niet. Volgens mij heeft ze zoiets van, oh nee he, niet nog zoeen }:|.
:D
***
pi_191684568
Ik snap die kat wel. Bij ons keken ze ook zo van euh wat is dit?
Onze 1e kat was heel zorgzaam en hielp katten die daarna kwamen ook. Tot we de Rossi kregen toen keek hij ook zo van oh nee hè niet weer deze ga ik niet opvoeden. En dat deed hij dus ook niet.
pi_191685000
Ik kom me hier voorzichtig melden. :W

Een van mijn katten kwam als mijn man en ik seks hadden gehad altijd graag op mijn buik liggen, maar toen gebruikte ik nog de pil. Uiteindelijk heeft hij het opgegeven denk ik. ;)

De misselijkheid en moeheid, die had ik niet gemist trouwens. :{w
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  dinsdag 25 februari 2020 @ 20:58:27 #295
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_191685262
Gefeliciteerd PKM O+.

MaJo, ik duim mee! Dat het maar gauw volgende week mag zijn.
pi_191685699
Welkom PKM! Gefeliciteerd!
pi_191685938
Welkom PKM, gefeliciteerd!
  Moderator dinsdag 25 februari 2020 @ 22:02:05 #298
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_191686937
Gefeliciteerd PKM! Hoever ben je?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  dinsdag 25 februari 2020 @ 22:13:52 #299
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191687231
Gefeliciteerd PKM! *O*
Resistance is futile.
  Moderator dinsdag 25 februari 2020 @ 22:17:43 #300
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_191687325
Vraagje: ik had het met mijn man over het kopen van positiekleding. Ik ben van mening dat je dit gezamenlijk betaalt maar hij vindt dat dit aan de vrouw is. Ik heb zoiets van, baby is van ons samen dus positiekleding hoort daarbij :D Wat vinden jullie?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_191687364
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 22:17 schreef MaJo het volgende:
Vraagje: ik had het met mijn man over het kopen van positiekleding. Ik ben van mening dat je dit gezamenlijk betaalt maar hij vindt dat dit aan de vrouw is. Ik heb zoiets van, baby is van ons samen dus positiekleding hoort daarbij :D Wat vinden jullie?
Ik heb er eigenlijk nog nooit over nagedacht dat we de rekening van positiekleding moeten splitten. Ik draag het toch? Daarbij, positiekleding hoeft niet perse een must te zijn.
  dinsdag 25 februari 2020 @ 22:20:26 #302
149959 SQ
snelle trees
pi_191687377
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 22:17 schreef MaJo het volgende:
Vraagje: ik had het met mijn man over het kopen van positiekleding. Ik ben van mening dat je dit gezamenlijk betaalt maar hij vindt dat dit aan de vrouw is. Ik heb zoiets van, baby is van ons samen dus positiekleding hoort daarbij :D Wat vinden jullie?
Ik betaal zulke dingen meestal sowieso zelf, maar heel sec genomen kun je stellen dat het een gezamenlijke uitgave is ja :+
Ik weet natuurlijk niet hoe jullie je financiën verder hebben geregeld, bij ons zit alles namelijk al op 1 berg :')
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')