Kijk dat is tenminste groot denken in plaats van dat kruimelgedrag. Zeker zo'n metro tussen Amsterdam en Almere is geweldige infrastructurele verbetering tussen die twee steden. En je zou nog verder kunnen uitbreiden in het markermeer. Dus gas op dit plan.quote:https://nos.nl/artikel/23(...)metro-in-almere.html
De regeringspartijen CDA en D66 willen investeren in een grote, nieuwe woonwijk bij Almere, met 25.000 woningen en een snelle metroverbinding met Amsterdam. Het geld moet deels komen uit het nog op te richten investeringsfonds van het kabinet.
Er liggen al jaren plannen om te gaan bouwen in het gebied Almere Pampus. Eerder is besloten om daar in 2025 nog eens naar te kijken. CDA en D66 willen dat nu dit nu al gaat gebeuren, in het laatste jaar van dit kabinet.
D66-leider Jetten wees in het NOS Radio 1 Journaal op het grote woningtekort voor met name mensen met een middeninkomen. Hij wil dat er vooral betaalbare huur- en koopwoningen komen voor 50.000 tot 60.000 mensen.
Volgens Jetten is Almere Pampus ideaal voor het plan. "Het is een prachtig gebied aan het IJmeer, met zicht op Amsterdam. Er zijn weinig plekken in Nederland waar we zo groots kunnen denken. En het gebied ligt klaar om ontwikkeld te worden."
Sinds de metrolijn Den Haag - Rotterdam is in metropoolachtige gebieden het concept van een metro weer populair.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 10:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Een normale trein kan niet? (Eventueel via een metroachtige dienstregeling zoals er nu ook al is met EHV?)
quote:Volgens Jetten is Almere Pampus ideaal voor het plan. "Het is een prachtig gebied aan het IJmeer, met zicht op Amsterdam.
Dan beginnen ze pas.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 10:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Goede zaak. Bovendien als hier nu over nagedacht wordt zal het sowieso pas in....2040 klaar zijn. Op z'n minst.
Voor deze en andere users die lulverhalen ophangen oveer Almere: de waarheid is dat Almere is omhooggeschoten op de ranglijst van ''beste gemeenten'' van plek 18 naar 6, en dat de vraag naar woningen in de regio enorm is gegroeid en blijft groeien. Alle kut-cliche's over hoe slecht Almere is ten spijt.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 10:47 schreef Enchanter het volgende:
Klinkt goed , alleen je kan mensen niet dwingen om daar te gaan wonen.
Ik kan me niet voorstellen dat men vrijwillig in Almere gaan wonen , alhoewel met een snelle metro verbinding , misschien dan weer wel 🤔
quote:Almere geeft je de ruimte’
In de fonkelnieuwe wijk Duin zijn Almeerders precies zo lyrisch over hun stad als onderzoeken suggereren. „Ruimte, ruimte en ruimte. Wat wil je nog meer?”
Torenflats gehuld in steigers naast ruime woningen met uitzicht op weiland, dijk, bos en zand. Er wordt nog stevig gebouwd in Duin, aan de rand van Almere, gelegen aan het uiterste hoekje van het IJmeer. Prettig wonen is het er ook, zeggen inwoners van het kunstmatig aangelegde duingebied.
„Héél prettig”, beaamt Carmen. De pensionado somt op: „In een kwartier sta je in Amsterdam centrum, er is veel natuur, een hondenstrandje, je zit zo op de snelweg en wie van fietsen en watersport houdt, kan zijn geluk niet op.”
https://www.telegraaf.nl/(...)nt-ideale-woonplaats
Gewoon wat boeren uitkopen en gaan met die banaanquote:Op dinsdag 18 februari 2020 10:50 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Er mag toch niets meer gebouwd worden vanwege onzinregels pfas en dat soort onzin?
Dat gejank over Almere is achterhaald ja.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 10:58 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Voor deze en andere users die lulverhalen ophangen oveer Almere: de waarheid is dat Almere is omhooggeschoten op de ranglijst van ''beste gemeenten'' van plek 18 naar 6, en dat de vraag naar woningen in de regio enorm is gegroeid en blijft groeien. Alle kut-cliche's over hoe slecht Almere is ten spijt.
https://www.jll.nl/nl/nie(...)-de-beste-woonsteden
[..]
Ik begrijp dat Maarten-Jan en Anne-Pleun liever op de borrels zeggen dat ze binnen de Amsterdamse ring wonen. Maar dat wordt dan echt hun eigen keuze om daar kapitalen aan woonlasten voor uit te gaan geven.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 10:47 schreef Enchanter het volgende:
Klinkt goed , alleen je kan mensen niet dwingen om daar te gaan wonen.
Ik kan me niet voorstellen dat men vrijwillig in Almere gaan wonen , alhoewel met een snelle metro verbinding , misschien dan weer wel 🤔
Ja handig de paar bedrijven die nog voor export, omzet en misschien winst zorgen om zeep helpen.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 10:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Gewoon wat boeren uitkopen en gaan met die banaan
Dan hou je altijd helaas. De Bijlmer in Amsterdam is ook compleet anders nu dan 30 jaar geleden. Bijna al die flats zijn tegen de vlakte gegaan. Maar het slechte imago is er nog steeds bij mensen.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 10:58 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Voor deze en andere users die lulverhalen ophangen oveer Almere: de waarheid is dat Almere is omhooggeschoten op de ranglijst van ''beste gemeenten'' van plek 18 naar 6, en dat de vraag naar woningen in de regio enorm is gegroeid en blijft groeien. Alle kut-cliche's over hoe slecht Almere is ten spijt.
[..]
Ontkenning, cognitieve dissonantie, Stockholm syndroom.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 10:58 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
[..]
Ja inderdaad, een paar subsidieslurpende boeren leveren onze economie meer op dan bijvoorbeeld ASML of Heineken .quote:Op dinsdag 18 februari 2020 11:02 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
[..]
Ja handig de paar bedrijven die nog voor export, omzet en misschien winst zorgen om zeep helpen.
Dat werkt fantastisch indien je een miljarden kostend infrastuctuurproject wilt gaan uitvoeren.
Ja wat weet een bedrijf als JLL nou helemaal. Ze verdienen er alleen maar hun geld mee.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 11:04 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Ontkenning, cognitieve dissonantie, Stockholm syndroom.
Die cijfers zijn bekend zoek ze even op en post ze hier.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 11:05 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja inderdaad, een paar subsidieslurpende boeren leveren onze economie meer op dan bijvoorbeeld ASML of Heineken .
Dat is de vraag niet. Het gaat erom wat onze economie wat oplevert. Dan moet je bepalen wat onze economie is, en ik kan alvast verklappen dat economie en BNP niet hetzelfde zijn. En 'onze' economie veronderstelt een 'wij', dus wie zijn 'wij' en wat maakt economie de onze?quote:Op dinsdag 18 februari 2020 11:08 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
PS Shell en Unilever zijn ook de grote jongens qua omzet
Almere is steeds meer in trek. En de huur/huizenprijzen stijgen ongelooflijk hard. Ik denk dat het huidige stigma snel zal verdwijnen, het zal de stad goed doen.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 10:53 schreef Aurelius het volgende:
Almere
Gelukkig mogen de plebs van Jetten wel naar Amsterdam kijken.
[..]
Poort is inderdaad net een soort Lego blokkendoos geworden, echt heel lelijk. Almere Hout is alleen bizar grote villa's voor de Jort Keldertjes.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 12:31 schreef Postbus100 het volgende:
Volgens mij is dat letterlijk naast het huis van mijn broer en schoonzus. Nou ja, bijna letterlijk: er staat nog één huis tussen. Zonde hoor, van de natuur daar. Er wordt daar al zoveel gebouwd en het staat daar al zo vol.
Edit : oh nee, niet helemaal ernaast. Maar blijft zonde. Ik vind Almere Poort ook al zo'n enorm oppervlakte aan woningen. En nogal zielloos.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |