abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191553079

Weeronline / • KNMI / • Weer.nl / • Jan Visser / • Weerplaza

Weersties buitenland
3D-Windkaart wereld
Ventusky - wereldkaart
Alpenweerman Uitgebreid weer voor de Alpen, maar ook Nederland.
Wetter3 Wereld weer (Duits)
Wetteronline Duits
Estofex Europa weer (Engels)
Wetterzentrale Wereld weer (Duits)
WeatherService Belgiė en West-Europa weer (Nederlands)
Verzameling weerkaarten Europa weer (Nederlands/Engels)
Noodweer Waarschuwingen voor de Benelux
Weerwoord Vlaams/Nederlands weerforum
Stormplatform Weerplatform Benelux
Realtime onweermeldingen
Weather.com - Amerikaans
Accuweather - Amerikaans

Sites uitleg begrippen
SPOILER: Uitleg symbolen weerkaarten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weeronline - begrippen (nederlands)

---
WKN - Actueel weer in Nederland
KNMI Daggegevens
KNMI Geografische overzichten van het weer
KNMI buienradar
---

Nederland in de ban van de 'supercel'
CAPE + Liftedindex

---

---

User locaties

Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,

let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live

DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel ;)

Live link:
https://www.google.com/ma(...)4FrPIWOvos1botbSMT9S
Zonder wrijving geen glans
pi_191553169
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 13:05 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Er komt binnenkort hopelijk een eind aan :)
Anders moet ik ook nog gaan modden hier -O-
Waar is dat mention-systeem dan voor uitgevonden? Mag dan wel mijn goede vrienden ergens van op de hoogte houden?
pi_191553220
Zonnetje, harde woei verder niks wat de suggestie wekt dat dit wel eens code geel zou kunnen zijn.
blablablabla
pi_191553229
Alhoewel het oppassen blijft in de auto:

https://www.ad.nl/binnenl(...)or-rukwind~aad2ea7f/
blablablabla
pi_191553258
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 15:43 schreef Elan het volgende:
Zonnetje, harde woei verder niks wat de suggestie wekt dat dit wel eens code geel zou kunnen zijn.
Gister was code geel wel op zijn plaats. Was bloedlink met autorijden tijdens die felle regenbuien.
  maandag 17 februari 2020 @ 16:06:14 #6
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_191553636
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 15:44 schreef Elan het volgende:
Alhoewel het oppassen blijft in de auto:

https://www.ad.nl/binnenl(...)or-rukwind~aad2ea7f/
Nou, weet je ook direct waar code geel voor staat.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_191553670
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 15:45 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Gister was code geel wel op zijn plaats. Was bloedlink met autorijden tijdens die felle regenbuien.
Sterker nog, het was m.i. zelfs (tijdelijk) erger dan de week daarvoor met Ciara..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_191553692
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 16:07 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Sterker nog, het was m.i. zelfs (tijdelijk) erger dan de week daarvoor met Ciara..
Qua wind sowieso niet, neerslag zeker wel ja.
pi_191553845
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 16:09 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Qua wind sowieso niet, neerslag zeker wel ja.
In het binnenland anders wel qua wind, krachtigere windstoten..
pi_191553854
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 16:17 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

In het binnenland anders wel qua wind, krachtigere windstoten..
Ja zoiets ving ik ook al op ja. Hier aan de kust weer net andersom.
  Moderator maandag 17 februari 2020 @ 16:22:45 #11
8781 crew  Frutsel
pi_191553923
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 15:40 schreef Zipportal het volgende:

[..]

Waar is dat mention-systeem dan voor uitgevonden? Mag dan wel mijn goede vrienden ergens van op de hoogte houden?
Geen idee waar het voor uitgevonden is en iemand een keer mentionen is zeker geen probleem maar er een sport van maken ervaar ik eerder als trollen en kan dus weg.

Als ze hier posten staat dit topic al in de AT dus blijven ze op de hoogte :P :)
pi_191554008
En volgende week waarschijnlijk weer storm. Daar leek het gisteren al wel op maar hoe krachtig het allemaal gaat worden dat is nog even afwachten. Maar Nederland kennende zal heel de carnaval wel worden afgelast voor een windkracht 5 in het binnenland.
pi_191554206
quote:
10s.gif Op maandag 17 februari 2020 16:06 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Nou, weet je ook direct waar code geel voor staat.
Ongeluk was gisterochtend. Inmiddels ook weer landelijk opgeheven dus klopt wel.
blablablabla
  maandag 17 februari 2020 @ 19:15:12 #14
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_191556714
Vastgeroeste WC. Beter nu dan in de maanden maart t/m september. Zul je zien dat het binnenkort weer een keer 6 weken droog blijft :P
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  maandag 17 februari 2020 @ 21:01:49 #15
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_191559068
quote:
Zorgen bij Zeeuwse paviljoenhouders over weggeslagen strand

Strandpaviljoenhouders op Walcheren maken zich zorgen over het toeristenseizoen. Door de stormen Ciara en Dennis zijn er stukken strand weggeslagen. Er blijft weinig over voor toeristen, zegt Cees Caljouw, manager van strandpaviljoens langs de Walcherse kust. "We hebben een probleem als de stranden niet worden opgespoten voor het toeristenseizoen begint", zegt hij tegen Omroep Zeeland.

Op een aantal stranden op Walcheren hebben de twee stormen 1,5 meter van de stranden afgehaald. "Als de toeristen deze zomer maar een klein stukje strand hebben om op te liggen en er staan ook geen strandhuisjes, zullen wij dat merken aan de omzet", zegt Caljouw.

Walcherse strandtenteigenaren willen daarom met de provincie en de Stichting Strandexploitatie Walcheren in overleg. "We moeten op zoek naar oplossingen, ook voor in de toekomst. We hopen echt dat de provincie of Rijkswaterstaat er toch nog voor kiest om de stranden op te spuiten", zegt Caljouw. Dat opspuiten mag niet in verband met de stikstofproblematiek.
Geschrokken

Gedeputeerde Dick van der Velde ging afgelopen weekend naar de stranden tussen Westkapelle en Vlissingen om met eigen ogen te zien wat de stormen hebben aangericht. "Eerlijk gezegd ben ik wel geschrokken. Bij hoog water is er maar een heel klein strand overgebleven."

Van der Velde wijst erop dat er nu geen ruimte meer is voor hulpdiensten om bij calamiteiten het strand op te gaan. "Ik heb begrepen dat het ook onduidelijk is of en hoeveel dag- en slaaphuisjes er kunnen worden geplaatst. Dat is schadelijk voor het toerisme."

Van der Velde gaat het probleem aankaarten in Den Haag. Hij hoopt dat de minister ontheffing verleent om de stranden toch te mogen opspuiten.
  maandag 17 februari 2020 @ 23:39:35 #16
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_191562073
Een echte winter wordt het niet meer he? ;)
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_191566930
Hoe staat het met storm Ellen? Hoor al veel verontrustende berichten over carnavalsoptochten die mogelijk niet door kunnen gaan zaterdag/zondag..
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 18 februari 2020 @ 15:58:02 #19
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_191568907
Herfst is begonnen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Redactie Frontpage dinsdag 18 februari 2020 @ 17:09:54 #20
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_191569719
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 15:58 schreef Nattekat het volgende:
Herfst is begonnen.
Die duurt nog altijd voort. Vandaag in Assen wederom weer een plens vol water gevallen. En de komende twee weken iedere dag zware regenval
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poėtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  † In Memoriam † dinsdag 18 februari 2020 @ 17:51:08 #21
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_191570276
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 13:07 schreef Jor_Dii het volgende:
Hoe staat het met storm Ellen? Hoor al veel verontrustende berichten over carnavalsoptochten die mogelijk niet door kunnen gaan zaterdag/zondag..
Waar hoor/zie jij dat want ik kan er nergens iets over lezen?
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
pi_191571118
Weet iemand hoe het zit met het neerslagtekort van vorig jaar. Zal dit jaar toch wel dikswijls worden ingehaald lijkt me.
pi_191572931
Huh hoorde ik nou een donder? Den Haag hier.
pi_191573250
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 13:07 schreef Jor_Dii het volgende:
De kans op storm dit weekend is 10% volgens het NOS journaal. We gaan het meemaken.
  dinsdag 18 februari 2020 @ 20:41:33 #25
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_191573482
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 20:12 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Huh hoorde ik nou een donder? Den Haag hier.
@Utrecht...mag die wind een keer uit...ben het nu wel zat.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')