Goed verhaal.quote:Op maandag 17 februari 2020 01:32 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Zoals je eerder in het topic al kon lezen heb ik geen juridische achtergrond. Wel heb ik mijn kanttekeningen bij de zaak en TS aangeraden om contact op te nemen met een advocaat.
Maar los daarvan sprak ik in het algemeen.
Laat een advocaat zich lekker bezig houden met echte zaken ipv dronkenlappen een minder hoge boete laten dokken.quote:Op maandag 17 februari 2020 01:32 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Zoals je eerder in het topic al kon lezen heb ik geen juridische achtergrond. Wel heb ik mijn kanttekeningen bij de zaak en TS aangeraden om contact op te nemen met een advocaat.
Maar los daarvan sprak ik in het algemeen.
Als de politie altijd netjes zou handelen dan zouden advocaten in zulke zaken niet nodig zijn :pquote:Op maandag 17 februari 2020 01:35 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Laat een advocaat zich lekker bezig houden met echte zaken ipv dronkenlappen een minder hoge boete laten dokken.
Ik kwam even polsen in hoeverre hier nog om lynchpartijen werd gegild, maar er zijn gelukkig ook nog mensen die verder kijken dan hun neus lang is.quote:Op maandag 17 februari 2020 01:41 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Als de politie altijd netjes zou handelen dan zouden advocaten in zulke zaken niet nodig zijn :p
Maar eens, TS zit 100% fout en het zou niet verkeerd zijn als die ervoor gestrafd zou worden.
En wat zijn "echte" zaken dan? Justitie die een loopje neemt met de wet is wat mij betreft toch wel dé definitie van een bananenrepubliek.quote:Op maandag 17 februari 2020 01:35 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Laat een advocaat zich lekker bezig houden met echte zaken ipv dronkenlappen een minder hoge boete laten dokken.
Waarom neemt justitie een loopje met de wet?quote:Op maandag 17 februari 2020 01:53 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
En wat zijn "echte" zaken dan? Justitie die een loopje neemt met de wet is wat mij betreft toch wel dé definitie van een bananenrepubliek.
Waarom zijn bananen krom. Wat ik wel weet is dat dromenland waar iedereen bij de politie en OM bloedje integer is en zowel leven als sterven voor gerechtigheid, precies dat is. Een droom.quote:Op maandag 17 februari 2020 01:57 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Waarom neemt justitie een loopje met de wet?
Kroegpraat dus, tenzij je met argumenten en voorbeelden komt. En tuurlijk is niet iedereen die bij justitie werkt vrouwe justitia zelf.quote:Op maandag 17 februari 2020 02:00 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Waarom zijn bananen krom. Wat ik wel weet is dat dromenland waar iedereen bij de politie en OM bloedje integer is en zowel leven als sterven voor gerechtigheid, precies dat is. Een droom.
Politie treft een dronken man aan die waarschijnlijk dronken schade heeft gereden. Alleen heeft niemand het gezien en hebben ze hem niet dronken achter het stuur aangetroffen. Man staat bekend als alcoholist en heeft de schadepapieren ingevuld. Om zaken iets te versnellen en makkelijker te maken wordt de dronken man onder druk gezet om een wenselijke verklaring af te leggen terwijl hij duidelijk onder invloed is.quote:Op maandag 17 februari 2020 02:05 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Kroegpraat dus, tenzij je met argumenten en voorbeelden komt. En tuurlijk is niet iedereen die bij justitie werkt vrouwe justitia zelf.
Het Openbaar Ministerie in Rotterdam heeft afgelopen jaren een journalist afgeluisterd en later met een peilbaken gevolgd, meldt de NOS. Dat gebeurde in 2015 en in 2016 en had niet op deze wijze mogen gebeuren, geeft het Openbaar Ministerie nu toe.quote:Op maandag 17 februari 2020 02:05 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Kroegpraat dus, tenzij je met argumenten en voorbeelden komt. En tuurlijk is niet iedereen die bij justitie werkt vrouwe justitia zelf.
Zijn moeder.quote:Op maandag 17 februari 2020 02:19 schreef BoonDockSaint het volgende:
Paar topics gemist weet de TS al wie de Snitch is ?
Eerder 16quote:Op zondag 16 februari 2020 17:01 schreef JeMoeder het volgende:
1175 ugl??? Een glas of 6 geklapt in een uurtje tijdens het bellen..?
Binnen een uur zit je zo aan die 1200 hoor, aangezien je dan snel aan het opbouwen ben, denk niet dat het 16 glazen waren, eerder maximaal 10. Ik was nog voorzichtig met die 6, aangezien ik dat al heel veel glazen vind tijdens een 'telefoongesprek'.quote:
Als er getuigen zijn die Kree hebben zien rijden, is het toch niet persé noodzakelijk dat de politie hem heeft moeten zien rijden?quote:Op maandag 17 februari 2020 02:14 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Politie treft een dronken man aan die waarschijnlijk dronken schade heeft gereden. Alleen heeft niemand het gezien en hebben ze hem niet dronken achter het stuur aangetroffen. Man staat bekend als alcoholist en heeft de schadepapieren ingevuld. Om zaken iets te versnellen en makkelijker te maken wordt de dronken man onder druk gezet om een wenselijke verklaring af te leggen terwijl hij duidelijk onder invloed is.
....
Volgens mij wordt hier niet om lynchpartijen gegild. TS krijgt (gelukkig) de straf die de wet voorschrijft voor met een veel te zatte kop achter het stuur zitten. Hij gilt hoe oneerlijk dat is, maar dronken achter het stuur zitten is ronken achter het stuur zitten.quote:Op maandag 17 februari 2020 01:51 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ik kwam even polsen in hoeverre hier nog om lynchpartijen werd gegild, maar er zijn gelukkig ook nog mensen die verder kijken dan hun neus lang is.
De politie wordt gebeld dat er een man straalbezopen schade heeft gereden. De politie komt aan en vraagt wat er gebeurd is, waarbij de man aangeeft schade gereden te hebben. De politie merkt dat de man al aardig wat in de nek heeft dus zegt dat hij dan wel even mag blazen.quote:Op maandag 17 februari 2020 02:14 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Politie treft een dronken man aan die waarschijnlijk dronken schade heeft gereden. Alleen heeft niemand het gezien en hebben ze hem niet dronken achter het stuur aangetroffen. Man staat bekend als alcoholist en heeft de schadepapieren ingevuld. Om zaken iets te versnellen en makkelijker te maken wordt de dronken man onder druk gezet om een wenselijke verklaring af te leggen terwijl hij duidelijk onder invloed is.
Politie wordt regelmatig 'betrapt' op soortgelijke dingen. Ook situaties als agenten die geen blaastests af mogen leggen maar dat wel doen.
Het is goed dat de politie zich ook aan de regeltjes moet houden, want net zoals bij misdadigers gebeurt dat niet altijd.
1175 ugl, 2,7 promille.quote:Op maandag 17 februari 2020 08:07 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Volgens mij wordt hier niet om lynchpartijen gegild. TS krijgt (gelukkig) de straf die de wet voorschrijft voor met een veel te zatte kop achter het stuur zitten. Hij gilt hoe oneerlijk dat is, maar dronken achter het stuur zitten is ronken achter het stuur zitten.
Ik ben wel heel benieuwd hoe hoog hij geblazen heeft. Let wel dat je al 1,3 moet blazen wil je rijbewijs ingevorderd worden. Dat is niet zo maar 2-3 biertjes
https://www.startpagina.n(...)romillage-twee-half/quote:7-15 glazen (1,5 tot 3 promille): Zat - dronken
Alle eerder genoemde effecten versterken. Ook ga je je overdreven emotioneel gedragen en je zelfkritiek verdwijnt. Je gezicht wordt rood, zwelt op en je pupillen vergroten. Je kan misselijk worden en braken.
De buren hebben hem gezienquote:Op zondag 16 februari 2020 22:44 schreef Harlekien het volgende:
Correct me if I'm wrong:
- Niemand heeft TS zien rijden
- TS blies pas een uur na het incident
- TS is onder flinke invloed van alcohol onder druk gezet om een verklaring te geven
Heb niet alle posts gelezen, maar bovenstaande dingen kloppen toch?
Kreequote:Op maandag 17 februari 2020 08:16 schreef Scorpie het volgende:
Over wie gaat dit nu want dit is verwarrend
Hij is dan ook gepakt op dat onder invloed zijn en niet op de schade zelf. Omdat openbare dronkenschap onder strafrecht valt.quote:Op maandag 17 februari 2020 00:47 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Getekend onder invloed.
Schade rijden is geen reden om voor de rechter te verschijnen.
Het advies wat je als laatste geeft, is het laatste wat TS moet doen bij een rechtzaak.
Ik had begrepen 1175uglquote:Op maandag 17 februari 2020 08:07 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Volgens mij wordt hier niet om lynchpartijen gegild. TS krijgt (gelukkig) de straf die de wet voorschrijft voor met een veel te zatte kop achter het stuur zitten. Hij gilt hoe oneerlijk dat is, maar dronken achter het stuur zitten is ronken achter het stuur zitten.
Ik ben wel heel benieuwd hoe hoog hij geblazen heeft. Let wel dat je al 1,3 moet blazen wil je rijbewijs ingevorderd worden. Dat is niet zo maar 2-3 biertjes
Yep. 1175 ugl. Plusminus 2,7 promille.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |