Tja, dan moet dat wel kunnen/bestaan. Anders krijg je je geld terug, en regel je zelf een gelijkwaardig vervangend model.quote:Op zondag 16 februari 2020 14:38 schreef Vocatala het volgende:
Zijn ze niet gewoon verplicht een gelijkwaardig vervangend model te leveren binnen de garantie?
Ik vind het al behoorlijk coulant (ondanks dat het binnen garantie is) dat je je volledige bedrag terugkrijgt, terwijl je er 1,5 jaar gebruik van hebt kunnen maken (en die laptop dus al aardig afgeschreven is qua waarde).quote:Of moet ik blij zijn met wat mij is aangeboden..
Ik laat me nergens negatief uit over de Mediamarkt, dat jij het zo leest is anders.. Anders had ik dit wel in klaagbaak gepost nietwaar?quote:Op zondag 16 februari 2020 14:44 schreef ColtZ40 het volgende:
Ik snap je zeurtopic niet. Pak die 800 euro en koop ergens online een zelfde laptop die had..
Dat is ook zeker waar, vroeg het me gewoon af!quote:Op zondag 16 februari 2020 14:46 schreef marc0871 het volgende:
Als ik de verhalen over de service bij de Mediamarkt zo wel eens hoor, zou je al blij moeten zijn dat je uberhaupt medewerking krijgt.
Als je dan je 1,5 jaar oude laptop mag inruilen, met een kleine bijbetaling, voor een nieuw model, zou ik niet zo lang hoeven twijfelen.
Je hele OP straalt die toon uit, anders had je het niet gevraagd hè.quote:Op zondag 16 februari 2020 14:47 schreef Vocatala het volgende:
[..]
Ik laat me nergens negatief uit over de Mediamarkt, dat jij het zo leest is anders.. Anders had ik dit wel in klaagbaak gepost nietwaar?
Als ik ¤200 had kunnen besparen omdat ze een gelijkwaardig model zouden moeten leveren dan is dat het vragen waard of niet danquote:Op zondag 16 februari 2020 14:48 schreef Piles het volgende:
[..]
Je hele OP straalt die toon uit, anders had je het niet gevraagd hè.
Dat is mij nu ook zeker duidelijk.quote:Op zondag 16 februari 2020 15:18 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
@:ts het is al een aantal keer gezegd maar de service die MM in jouw geval biedt is erg goed.
Wat jij wil is het onderste uit de kan. En je weet wat er spreekwoordelijk gebeurd met mensen die dat willen.
Er is ook gewoon de wet waarin "garantie" (conformiteit) is geregeld. Alle verdere garantievoorwaarden zijn zover ik weet een aanvulling op die rechten. Je kunt een wettelijk recht immers niet inperken met kleine lettertjes.quote:Op zondag 16 februari 2020 15:48 schreef jitzzzze het volgende:
De garantievoorwaarden heb je als het goed is op een blaadje voor je. Daar zal ongetwijfeld dit geval, met snel achterhaalde technologie, in beschreven staan.
Maar los van de voorwaarden; dit lijkt me een prima aanbod van de MediaMarkt.
Ah mooi! Welke is het?quote:Op zondag 16 februari 2020 15:53 schreef Vocatala het volgende:
Dat is inderdaad goede service, we hebben er inderdaad voor gekozen wat bij te leggen en het nieuwe model mee te nemen. Bedankt voor jullie reacties!
In anderhalve jaar tijd de laptop systematisch verkrachten en daarna aankoopbedrag terug kunnen krijgen maar erover gaan liggen zeuren?quote:Op zondag 16 februari 2020 14:38 schreef Vocatala het volgende:
Afgelopen week is mijn laptop kapot gegaan. Na het open/dicht klappen ging die niet meer aan en deed niets meer. Na contact met de mediamarkt, waar ik het toestel 1.5 jaar geleden gekocht heb blijkt dat ik dan wel een nieuwe mag uitzoeken of het aankoopbedrag terug krijg.
Dit is natuurlijk netjes na 1.5 jaar, echter wordt de laptop die ik destijds voor ¤800 gekocht heb nu niet meer gemaakt. Het vernieuwde model van dit type kost nu maar liefst ¤1150 bij de mediamarkt. Dit model is eigenlijk precies hetzelfde behalve dat deze meer werkgeheugen heeft en dat de processor is geüpgraded. Maar hiervan zou ik in de praktijk niet veel moeten merken volgens de medewerkers aldaar.
Mij werd dus aangeboden om of; mijn geld terug te krijgen of; het nieuwere model te kopen met bijbetaling van ¤200..
Zijn ze niet gewoon verplicht een gelijkwaardig vervangend model te leveren binnen de garantie? Of moet ik blij zijn met wat mij is aangeboden..
En waaruit maak je op dat TS dat ding systematisch gemold heeft?quote:Op zondag 16 februari 2020 19:41 schreef Werkperd het volgende:
[..]
In anderhalve jaar tijd de laptop systematisch verkrachten en daarna aankoopbedrag terug kunnen krijgen maar erover gaan liggen zeuren?
Wat voor een persoon ben jij?
Bij vervanging onder garantie is niet gebruikelijk dat de garantietermijn opnieuw start.quote:Op zondag 16 februari 2020 19:50 schreef XanderH het volgende:
Neem aan dat je voor de nieuwe nu wel gewoon een nieuwe factuur hebt, factuurdatum van vandaag, en dus wel de volledige garantie.
Maar het aanbod was: bijbetalen voor deze of het aankoopbedrag terug. Met het aankoopbedrag terug had hij ook een splinternieuwe met nieuwe garantietermijn kunnen kopen, al dan niet bij een andere leverancier.quote:Op maandag 17 februari 2020 02:00 schreef baskick het volgende:
[..]
Bij vervanging onder garantie is niet gebruikelijk dat de garantietermijn opnieuw start.
Of je krijgt hem terug met "er is niks aan de hand we snappen je klacht niet, is gewoon gebruikersschade na drie maanden".quote:Op maandag 17 februari 2020 08:43 schreef Mousemat030 het volgende:
Heb je bij aankoop van de laptop bewust een extra garantie erop gekocht?
Anders mag je in je handen wrijven met deze service. Nadat de 30 dagen omruiltermijn is verstreken kan de Mediamarkt je voor de garantie ook gewoon doorverwijzen naar de fabrikant van de laptop.
Dan krijg je een heel "stuur je laptop maar even op en binnen 8 weken laten we je weten wat er mis mee is" circus. Wat vervolgens vaak uitmondt in 3 maanden je laptop kwijt zijn gevolgd door een reparatie die tevens niet garantieverlengend werkt.
Het is dus een compleet andere laptop. In de praktijk merk jij er niks van omdat je de laptop niet zo gaat gebruiken. Daar kan de hardware niks aan doen.quote:Dit model is eigenlijk precies hetzelfde behalve dat deze meer werkgeheugen heeft en dat de processor is geüpgraded. Maar hiervan zou ik in de praktijk niet veel moeten merken volgens de medewerkers aldaar.
Dat nieuwe model is geen gelijkwaardig model. Dat is een beter model.quote:Op zondag 16 februari 2020 14:49 schreef Vocatala het volgende:
[..]
Als ik ¤200 had kunnen besparen omdat ze een gelijkwaardig model zouden moeten leveren dan is dat het vragen waard of niet dan
Of, ja. Maar TS heeft niet gekozen voor geld terug en zelf iets aanschaffen, of wel?quote:Op maandag 17 februari 2020 06:33 schreef XanderH het volgende:
[..]
Maar het aanbod was: bijbetalen voor deze of het aankoopbedrag terug. Met het aankoopbedrag terug had hij ook een splinternieuwe met nieuwe garantietermijn kunnen kopen, al dan niet bij een andere leverancier.
Zou m.i. niet slim zijn om dan met vervanging zonder nieuwe garantietermijn akkoord te gaan.
Kan. Maar dat is niet hoe conformiteit werkt. TS heeft met de fabrikant niets te maken.quote:Op maandag 17 februari 2020 08:43 schreef Mousemat030 het volgende:
Heb je bij aankoop van de laptop bewust een extra garantie erop gekocht?
Anders mag je in je handen wrijven met deze service. Nadat de 30 dagen omruiltermijn is verstreken kan de Mediamarkt je voor de garantie ook gewoon doorverwijzen naar de fabrikant van de laptop.
Dan krijg je een heel "stuur je laptop maar even op en binnen 8 weken laten we je weten wat er mis mee is" circus. Wat vervolgens vaak uitmondt in 3 maanden je laptop kwijt zijn gevolgd door een reparatie die tevens niet garantieverlengend werkt.
Als jij open/dicht klappen vindt vallen onder systematisch verkrachten dan heb ik dat inderdaad gedaan. Dat had je trouwens in de OP kunnen lezen;quote:Op zondag 16 februari 2020 19:41 schreef Werkperd het volgende:
[..]
In anderhalve jaar tijd de laptop systematisch verkrachten en daarna aankoopbedrag terug kunnen krijgen maar erover gaan liggen zeuren?
Wat voor een persoon ben jij?
Ja! Opnieuw de volledige twee jaar garantie dus dat is super natuurlijk.quote:Op zondag 16 februari 2020 19:50 schreef XanderH het volgende:
Neem aan dat je voor de nieuwe nu wel gewoon een nieuwe factuur hebt, factuurdatum van vandaag, en dus wel de volledige garantie.
Nee, daarom schreef ik ook "Zou m.i. niet slim zijn om dan met vervanging zonder nieuwe garantietermijn akkoord te gaan."quote:Op maandag 17 februari 2020 13:59 schreef baskick het volgende:
[..]
Of, ja. Maar TS heeft niet gekozen voor geld terug en zelf iets aanschaffen, of wel?
Het is inderdaad zo dat ze mij hebben doorverwezen naar de fabrikant, of eigenlijk liep er een vaste medewerker van Microsoft rond die mij dit aanbod heeft gedaan, en dus ook de korting heeft gegeven.quote:Op maandag 17 februari 2020 13:59 schreef baskick het volgende:
[..]
Of, ja. Maar TS heeft niet gekozen voor geld terug en zelf iets aanschaffen, of wel?
[..]
Kan. Maar dat is niet hoe conformiteit werkt. TS heeft met de fabrikant niets te maken.
Niet zeiken. Laptop gaat niet zomaar stuk en al helemaal niet binnen een anderhalf jaar.quote:Op maandag 17 februari 2020 18:29 schreef Vocatala het volgende:
[..]
Als jij open/dicht klappen vindt vallen onder systematisch verkrachten dan heb ik dat inderdaad gedaan. Dat had je trouwens in de OP kunnen lezen;
Maar volgens mij valt dat toch echt onder 'normaal' gebruik..
quote:Op maandag 17 februari 2020 18:55 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Niet zeiken. Laptop gaat niet zomaar stuk en al helemaal niet binnen een anderhalf jaar.
Als je kiest om je geld terug te krijgen, kan je daarvan toch een gelijkwaardige laptop bij de MediaMarkt kopen of dezelfde laptop bij een andere winkel?quote:Op zondag 16 februari 2020 14:38 schreef Vocatala het volgende:
Afgelopen week is mijn laptop kapot gegaan. Na het open/dicht klappen ging die niet meer aan en deed niets meer. Na contact met de mediamarkt, waar ik het toestel 1.5 jaar geleden gekocht heb blijkt dat ik dan wel een nieuwe mag uitzoeken of het aankoopbedrag terug krijg.
Dit is natuurlijk netjes na 1.5 jaar, echter wordt de laptop die ik destijds voor ¤800 gekocht heb nu niet meer gemaakt. Het vernieuwde model van dit type kost nu maar liefst ¤1150 bij de mediamarkt. Dit model is eigenlijk precies hetzelfde behalve dat deze meer werkgeheugen heeft en dat de processor is geüpgraded. Maar hiervan zou ik in de praktijk niet veel moeten merken volgens de medewerkers aldaar.
Mij werd dus aangeboden om of; mijn geld terug te krijgen of; het nieuwere model te kopen met bijbetaling van ¤200..
Zijn ze niet gewoon verplicht een gelijkwaardig vervangend model te leveren binnen de garantie? Of moet ik blij zijn met wat mij is aangeboden..
Helemaal netjes! Want die zijn jou werkelijk niets verplicht.quote:Op maandag 17 februari 2020 18:33 schreef Vocatala het volgende:
[..]
Het is inderdaad zo dat ze mij hebben doorverwezen naar de fabrikant, of eigenlijk liep er een vaste medewerker van Microsoft rond die mij dit aanbod heeft gedaan, en dus ook de korting heeft gegeven.
Mediamarkt zelf wilde eigenlijk niets te maken hebben met de zaak. Prima service van Microsoft dus!
Altijd gehadquote:Op maandag 17 februari 2020 02:00 schreef baskick het volgende:
[..]
Bij vervanging onder garantie is niet gebruikelijk dat de garantietermijn opnieuw start.
Kan zijn. Toch is dat niet wettelijk zo. Je hebt namelijk bij aankoop recht op een conform product. Een vervanging onder garantie is normaliter geen aankoop.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |