abonnement Unibet Coolblue
pi_191537272
Afgelopen week is mijn laptop kapot gegaan. Na het open/dicht klappen ging die niet meer aan en deed niets meer. Na contact met de mediamarkt, waar ik het toestel 1.5 jaar geleden gekocht heb blijkt dat ik dan wel een nieuwe mag uitzoeken of het aankoopbedrag terug krijg.

Dit is natuurlijk netjes na 1.5 jaar, echter wordt de laptop die ik destijds voor ¤800 gekocht heb nu niet meer gemaakt. Het vernieuwde model van dit type kost nu maar liefst ¤1150 bij de mediamarkt. Dit model is eigenlijk precies hetzelfde behalve dat deze meer werkgeheugen heeft en dat de processor is geüpgraded. Maar hiervan zou ik in de praktijk niet veel moeten merken volgens de medewerkers aldaar.

Mij werd dus aangeboden om of; mijn geld terug te krijgen of; het nieuwere model te kopen met bijbetaling van ¤200..

Zijn ze niet gewoon verplicht een gelijkwaardig vervangend model te leveren binnen de garantie? Of moet ik blij zijn met wat mij is aangeboden..
pi_191537289
Ik zou blij zijn, maar goed wie ben ik.
pi_191537301
Wat het het precieze type laptop die ze willen aanbieden?
pi_191537307
Het klinkt als een goede deal iig
pi_191537365
Ik snap je zeurtopic niet. Pak die 800 euro en koop ergens online een zelfde laptop die had..
pi_191537392
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 14:38 schreef Vocatala het volgende:
Zijn ze niet gewoon verplicht een gelijkwaardig vervangend model te leveren binnen de garantie?
Tja, dan moet dat wel kunnen/bestaan. Anders krijg je je geld terug, en regel je zelf een gelijkwaardig vervangend model.
quote:
Of moet ik blij zijn met wat mij is aangeboden..
Ik vind het al behoorlijk coulant (ondanks dat het binnen garantie is) dat je je volledige bedrag terugkrijgt, terwijl je er 1,5 jaar gebruik van hebt kunnen maken (en die laptop dus al aardig afgeschreven is qua waarde).

Ik zou zeggen: niet zeuren en blij zijn met het aanbod.
pi_191537403
Als ik de verhalen over de service bij de Mediamarkt zo wel eens hoor, zou je al blij moeten zijn dat je uberhaupt medewerking krijgt.
Als je dan je 1,5 jaar oude laptop mag inruilen, met een kleine bijbetaling, voor een nieuw model, zou ik niet zo lang hoeven twijfelen.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_191537409
Ze mogen zelfs een afschrijving rekenen.. je komt goed weg.
dag
pi_191537419
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2020 14:44 schreef ColtZ40 het volgende:
Ik snap je zeurtopic niet. Pak die 800 euro en koop ergens online een zelfde laptop die had..
Ik laat me nergens negatief uit over de Mediamarkt, dat jij het zo leest is anders.. Anders had ik dit wel in klaagbaak gepost nietwaar?
pi_191537435
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 14:46 schreef marc0871 het volgende:
Als ik de verhalen over de service bij de Mediamarkt zo wel eens hoor, zou je al blij moeten zijn dat je uberhaupt medewerking krijgt.
Als je dan je 1,5 jaar oude laptop mag inruilen, met een kleine bijbetaling, voor een nieuw model, zou ik niet zo lang hoeven twijfelen.
Dat is ook zeker waar, vroeg het me gewoon af!
pi_191537436
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 14:47 schreef Vocatala het volgende:

[..]

Ik laat me nergens negatief uit over de Mediamarkt, dat jij het zo leest is anders.. Anders had ik dit wel in klaagbaak gepost nietwaar?
Je hele OP straalt die toon uit, anders had je het niet gevraagd hè.
pi_191537458
quote:
10s.gif Op zondag 16 februari 2020 14:48 schreef Piles het volgende:

[..]

Je hele OP straalt die toon uit, anders had je het niet gevraagd hè.
Als ik ¤200 had kunnen besparen omdat ze een gelijkwaardig model zouden moeten leveren dan is dat het vragen waard of niet dan
pi_191537882
@TS het is al een aantal keer gezegd maar de service die MM in jouw geval biedt is erg goed.

Wat jij wil is het onderste uit de kan. En je weet wat er spreekwoordelijk gebeurd met mensen die dat willen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 16-02-2020 15:18:38 ]
pi_191537978
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2020 15:18 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
@:ts het is al een aantal keer gezegd maar de service die MM in jouw geval biedt is erg goed.

Wat jij wil is het onderste uit de kan. En je weet wat er spreekwoordelijk gebeurd met mensen die dat willen.
Dat is mij nu ook zeker duidelijk.

Alleen jammer dat iedereen hier doet alsof ze het allemaal zo goed weten. Als je geen vragen mag stellen snap ik niet waarom dit forum bestaat. Ik stel een vraag over de garantievoorwaarden en er is niemand die daar inhoudelijk antwoord op geeft.
pi_191538027
Ik vind het een uitstekende deal van Mediamarkt. Ik was er direct op ingegaan.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  Moderator zondag 16 februari 2020 @ 15:48:00 #16
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_191538243
De garantievoorwaarden heb je als het goed is op een blaadje voor je. Daar zal ongetwijfeld dit geval, met snel achterhaalde technologie, in beschreven staan.

Maar los van de voorwaarden; dit lijkt me een prima aanbod van de MediaMarkt.
pi_191538255
Is wel een goeie deal.

Beetje bij betalen heb je een nieuwer model voor weinig.
pi_191538292
Je krijgt zelfs als optie het aankoopbedrag terug. Dat heb ik nog nooit meegemaakt.
Ik zou gewoon 200 euro pinnen en lekker met een een nagelnieuwe up-to-date laptop naar huis. Ik zou het wel weten.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_191538331
Dat is inderdaad goede service, we hebben er inderdaad voor gekozen wat bij te leggen en het nieuwe model mee te nemen. Bedankt voor jullie reacties!
pi_191541458
Wat een luxe....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 16 februari 2020 @ 19:24:34 #21
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_191541774
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2020 15:48 schreef jitzzzze het volgende:
De garantievoorwaarden heb je als het goed is op een blaadje voor je. Daar zal ongetwijfeld dit geval, met snel achterhaalde technologie, in beschreven staan.

Maar los van de voorwaarden; dit lijkt me een prima aanbod van de MediaMarkt.
Er is ook gewoon de wet waarin "garantie" (conformiteit) is geregeld. Alle verdere garantievoorwaarden zijn zover ik weet een aanvulling op die rechten. Je kunt een wettelijk recht immers niet inperken met kleine lettertjes.

Maar na zes maanden moet je wel aantonen dat het product dan niet conform was bij levering. Dus ik vind het ook een meer dan prima aanbod. Hoe vaak je bijvoorbeeld niet leest dat er zogenaamd vochtschade is omdat een vochtsticker wat is uitgeslagen. :'(
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_191541819
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 15:53 schreef Vocatala het volgende:
Dat is inderdaad goede service, we hebben er inderdaad voor gekozen wat bij te leggen en het nieuwe model mee te nemen. Bedankt voor jullie reacties!
Ah mooi! Welke is het?
Ben benieuwd hoe hij bevalt.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_191541996
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 14:38 schreef Vocatala het volgende:
Afgelopen week is mijn laptop kapot gegaan. Na het open/dicht klappen ging die niet meer aan en deed niets meer. Na contact met de mediamarkt, waar ik het toestel 1.5 jaar geleden gekocht heb blijkt dat ik dan wel een nieuwe mag uitzoeken of het aankoopbedrag terug krijg.

Dit is natuurlijk netjes na 1.5 jaar, echter wordt de laptop die ik destijds voor ¤800 gekocht heb nu niet meer gemaakt. Het vernieuwde model van dit type kost nu maar liefst ¤1150 bij de mediamarkt. Dit model is eigenlijk precies hetzelfde behalve dat deze meer werkgeheugen heeft en dat de processor is geüpgraded. Maar hiervan zou ik in de praktijk niet veel moeten merken volgens de medewerkers aldaar.

Mij werd dus aangeboden om of; mijn geld terug te krijgen of; het nieuwere model te kopen met bijbetaling van ¤200..

Zijn ze niet gewoon verplicht een gelijkwaardig vervangend model te leveren binnen de garantie? Of moet ik blij zijn met wat mij is aangeboden..
In anderhalve jaar tijd de laptop systematisch verkrachten en daarna aankoopbedrag terug kunnen krijgen maar erover gaan liggen zeuren?

Wat voor een persoon ben jij?
pi_191542168
Neem aan dat je voor de nieuwe nu wel gewoon een nieuwe factuur hebt, factuurdatum van vandaag, en dus wel de volledige garantie.
  zondag 16 februari 2020 @ 19:53:58 #25
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_191542214
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 19:41 schreef Werkperd het volgende:

[..]

In anderhalve jaar tijd de laptop systematisch verkrachten en daarna aankoopbedrag terug kunnen krijgen maar erover gaan liggen zeuren?

Wat voor een persoon ben jij?
En waaruit maak je op dat TS dat ding systematisch gemold heeft?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_191547532
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 19:50 schreef XanderH het volgende:
Neem aan dat je voor de nieuwe nu wel gewoon een nieuwe factuur hebt, factuurdatum van vandaag, en dus wel de volledige garantie.
Bij vervanging onder garantie is niet gebruikelijk dat de garantietermijn opnieuw start.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  maandag 17 februari 2020 @ 02:12:20 #27
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_191547562
Vreemd dat ze de laptop niet proberen te repareren.
pi_191547925
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 02:00 schreef baskick het volgende:

[..]

Bij vervanging onder garantie is niet gebruikelijk dat de garantietermijn opnieuw start.
Maar het aanbod was: bijbetalen voor deze of het aankoopbedrag terug. Met het aankoopbedrag terug had hij ook een splinternieuwe met nieuwe garantietermijn kunnen kopen, al dan niet bij een andere leverancier.

Zou m.i. niet slim zijn om dan met vervanging zonder nieuwe garantietermijn akkoord te gaan.
pi_191548506
Heb je bij aankoop van de laptop bewust een extra garantie erop gekocht?

Anders mag je in je handen wrijven met deze service. Nadat de 30 dagen omruiltermijn is verstreken kan de Mediamarkt je voor de garantie ook gewoon doorverwijzen naar de fabrikant van de laptop.

Dan krijg je een heel "stuur je laptop maar even op en binnen 8 weken laten we je weten wat er mis mee is" circus. Wat vervolgens vaak uitmondt in 3 maanden je laptop kwijt zijn gevolgd door een reparatie die tevens niet garantieverlengend werkt.
pi_191548552
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 08:43 schreef Mousemat030 het volgende:
Heb je bij aankoop van de laptop bewust een extra garantie erop gekocht?

Anders mag je in je handen wrijven met deze service. Nadat de 30 dagen omruiltermijn is verstreken kan de Mediamarkt je voor de garantie ook gewoon doorverwijzen naar de fabrikant van de laptop.

Dan krijg je een heel "stuur je laptop maar even op en binnen 8 weken laten we je weten wat er mis mee is" circus. Wat vervolgens vaak uitmondt in 3 maanden je laptop kwijt zijn gevolgd door een reparatie die tevens niet garantieverlengend werkt.
Of je krijgt hem terug met "er is niks aan de hand we snappen je klacht niet, is gewoon gebruikersschade na drie maanden".
Tap tap tap
  maandag 17 februari 2020 @ 09:32:07 #31
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_191548846
quote:
Dit model is eigenlijk precies hetzelfde behalve dat deze meer werkgeheugen heeft en dat de processor is geüpgraded. Maar hiervan zou ik in de praktijk niet veel moeten merken volgens de medewerkers aldaar.
Het is dus een compleet andere laptop. In de praktijk merk jij er niks van omdat je de laptop niet zo gaat gebruiken. Daar kan de hardware niks aan doen.
pi_191549706
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 14:49 schreef Vocatala het volgende:

[..]

Als ik ¤200 had kunnen besparen omdat ze een gelijkwaardig model zouden moeten leveren dan is dat het vragen waard of niet dan
Dat nieuwe model is geen gelijkwaardig model. Dat is een beter model.
"Pools are perfect for holding water"
pi_191551777
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2020 06:33 schreef XanderH het volgende:

[..]

Maar het aanbod was: bijbetalen voor deze of het aankoopbedrag terug. Met het aankoopbedrag terug had hij ook een splinternieuwe met nieuwe garantietermijn kunnen kopen, al dan niet bij een andere leverancier.

Zou m.i. niet slim zijn om dan met vervanging zonder nieuwe garantietermijn akkoord te gaan.
Of, ja. Maar TS heeft niet gekozen voor geld terug en zelf iets aanschaffen, of wel?

quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 08:43 schreef Mousemat030 het volgende:
Heb je bij aankoop van de laptop bewust een extra garantie erop gekocht?

Anders mag je in je handen wrijven met deze service. Nadat de 30 dagen omruiltermijn is verstreken kan de Mediamarkt je voor de garantie ook gewoon doorverwijzen naar de fabrikant van de laptop.

Dan krijg je een heel "stuur je laptop maar even op en binnen 8 weken laten we je weten wat er mis mee is" circus. Wat vervolgens vaak uitmondt in 3 maanden je laptop kwijt zijn gevolgd door een reparatie die tevens niet garantieverlengend werkt.
Kan. Maar dat is niet hoe conformiteit werkt. TS heeft met de fabrikant niets te maken.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_191555809
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 19:41 schreef Werkperd het volgende:

[..]

In anderhalve jaar tijd de laptop systematisch verkrachten en daarna aankoopbedrag terug kunnen krijgen maar erover gaan liggen zeuren?

Wat voor een persoon ben jij?
Als jij open/dicht klappen vindt vallen onder systematisch verkrachten dan heb ik dat inderdaad gedaan. Dat had je trouwens in de OP kunnen lezen;

Maar volgens mij valt dat toch echt onder 'normaal' gebruik..
pi_191555829
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 19:50 schreef XanderH het volgende:
Neem aan dat je voor de nieuwe nu wel gewoon een nieuwe factuur hebt, factuurdatum van vandaag, en dus wel de volledige garantie.
Ja! Opnieuw de volledige twee jaar garantie dus dat is super natuurlijk.
pi_191555865
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2020 13:59 schreef baskick het volgende:

[..]

Of, ja. Maar TS heeft niet gekozen voor geld terug en zelf iets aanschaffen, of wel?
Nee, daarom schreef ik ook "Zou m.i. niet slim zijn om dan met vervanging zonder nieuwe garantietermijn akkoord te gaan."

Maar hij heeft wel weer 2 jaar volle garantie dus. Dan vind ik het een nette deal! :)
pi_191555873
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2020 13:59 schreef baskick het volgende:

[..]

Of, ja. Maar TS heeft niet gekozen voor geld terug en zelf iets aanschaffen, of wel?
[..]

Kan. Maar dat is niet hoe conformiteit werkt. TS heeft met de fabrikant niets te maken.
Het is inderdaad zo dat ze mij hebben doorverwezen naar de fabrikant, of eigenlijk liep er een vaste medewerker van Microsoft rond die mij dit aanbod heeft gedaan, en dus ook de korting heeft gegeven.

Mediamarkt zelf wilde eigenlijk niets te maken hebben met de zaak. Prima service van Microsoft dus!
pi_191556288
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 18:29 schreef Vocatala het volgende:

[..]

Als jij open/dicht klappen vindt vallen onder systematisch verkrachten dan heb ik dat inderdaad gedaan. Dat had je trouwens in de OP kunnen lezen;

Maar volgens mij valt dat toch echt onder 'normaal' gebruik..
Niet zeiken. Laptop gaat niet zomaar stuk en al helemaal niet binnen een anderhalf jaar.
pi_191556822
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 18:55 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Niet zeiken. Laptop gaat niet zomaar stuk en al helemaal niet binnen een anderhalf jaar.
pi_191557663
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 14:38 schreef Vocatala het volgende:
Afgelopen week is mijn laptop kapot gegaan. Na het open/dicht klappen ging die niet meer aan en deed niets meer. Na contact met de mediamarkt, waar ik het toestel 1.5 jaar geleden gekocht heb blijkt dat ik dan wel een nieuwe mag uitzoeken of het aankoopbedrag terug krijg.

Dit is natuurlijk netjes na 1.5 jaar, echter wordt de laptop die ik destijds voor ¤800 gekocht heb nu niet meer gemaakt. Het vernieuwde model van dit type kost nu maar liefst ¤1150 bij de mediamarkt. Dit model is eigenlijk precies hetzelfde behalve dat deze meer werkgeheugen heeft en dat de processor is geüpgraded. Maar hiervan zou ik in de praktijk niet veel moeten merken volgens de medewerkers aldaar.

Mij werd dus aangeboden om of; mijn geld terug te krijgen of; het nieuwere model te kopen met bijbetaling van ¤200..

Zijn ze niet gewoon verplicht een gelijkwaardig vervangend model te leveren binnen de garantie? Of moet ik blij zijn met wat mij is aangeboden..
Als je kiest om je geld terug te krijgen, kan je daarvan toch een gelijkwaardige laptop bij de MediaMarkt kopen of dezelfde laptop bij een andere winkel?
pi_191564972
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 18:33 schreef Vocatala het volgende:

[..]

Het is inderdaad zo dat ze mij hebben doorverwezen naar de fabrikant, of eigenlijk liep er een vaste medewerker van Microsoft rond die mij dit aanbod heeft gedaan, en dus ook de korting heeft gegeven.

Mediamarkt zelf wilde eigenlijk niets te maken hebben met de zaak. Prima service van Microsoft dus!
Helemaal netjes! Want die zijn jou werkelijk niets verplicht.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_191565068
Welke is het nou geworden?
pi_191565110
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 02:00 schreef baskick het volgende:

[..]

Bij vervanging onder garantie is niet gebruikelijk dat de garantietermijn opnieuw start.
Altijd gehad
pi_191575609
Dit komt niet door de MM maar door Microsoft (MM hanteert de standaard voorwaarden van de fabrikant met een minimum van 2 jaar) die binnen 2 jaar altijd een laptop omruilt of geld teruggeeft en nog geen moeilijk reparatie traject kent.

Top service voor het Microsoft surface merk dus ;)
pi_191582430
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 10:19 schreef Tailless het volgende:

[..]

Altijd gehad
Kan zijn. Toch is dat niet wettelijk zo. Je hebt namelijk bij aankoop recht op een conform product. Een vervanging onder garantie is normaliter geen aankoop.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')