abonnement Unibet Coolblue
pi_191547532
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 19:50 schreef XanderH het volgende:
Neem aan dat je voor de nieuwe nu wel gewoon een nieuwe factuur hebt, factuurdatum van vandaag, en dus wel de volledige garantie.
Bij vervanging onder garantie is niet gebruikelijk dat de garantietermijn opnieuw start.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  maandag 17 februari 2020 @ 02:12:20 #27
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_191547562
Vreemd dat ze de laptop niet proberen te repareren.
pi_191547925
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 02:00 schreef baskick het volgende:

[..]

Bij vervanging onder garantie is niet gebruikelijk dat de garantietermijn opnieuw start.
Maar het aanbod was: bijbetalen voor deze of het aankoopbedrag terug. Met het aankoopbedrag terug had hij ook een splinternieuwe met nieuwe garantietermijn kunnen kopen, al dan niet bij een andere leverancier.

Zou m.i. niet slim zijn om dan met vervanging zonder nieuwe garantietermijn akkoord te gaan.
pi_191548506
Heb je bij aankoop van de laptop bewust een extra garantie erop gekocht?

Anders mag je in je handen wrijven met deze service. Nadat de 30 dagen omruiltermijn is verstreken kan de Mediamarkt je voor de garantie ook gewoon doorverwijzen naar de fabrikant van de laptop.

Dan krijg je een heel "stuur je laptop maar even op en binnen 8 weken laten we je weten wat er mis mee is" circus. Wat vervolgens vaak uitmondt in 3 maanden je laptop kwijt zijn gevolgd door een reparatie die tevens niet garantieverlengend werkt.
pi_191548552
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 08:43 schreef Mousemat030 het volgende:
Heb je bij aankoop van de laptop bewust een extra garantie erop gekocht?

Anders mag je in je handen wrijven met deze service. Nadat de 30 dagen omruiltermijn is verstreken kan de Mediamarkt je voor de garantie ook gewoon doorverwijzen naar de fabrikant van de laptop.

Dan krijg je een heel "stuur je laptop maar even op en binnen 8 weken laten we je weten wat er mis mee is" circus. Wat vervolgens vaak uitmondt in 3 maanden je laptop kwijt zijn gevolgd door een reparatie die tevens niet garantieverlengend werkt.
Of je krijgt hem terug met "er is niks aan de hand we snappen je klacht niet, is gewoon gebruikersschade na drie maanden".
Tap tap tap
  maandag 17 februari 2020 @ 09:32:07 #31
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_191548846
quote:
Dit model is eigenlijk precies hetzelfde behalve dat deze meer werkgeheugen heeft en dat de processor is geüpgraded. Maar hiervan zou ik in de praktijk niet veel moeten merken volgens de medewerkers aldaar.
Het is dus een compleet andere laptop. In de praktijk merk jij er niks van omdat je de laptop niet zo gaat gebruiken. Daar kan de hardware niks aan doen.
pi_191549706
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 14:49 schreef Vocatala het volgende:

[..]

Als ik ¤200 had kunnen besparen omdat ze een gelijkwaardig model zouden moeten leveren dan is dat het vragen waard of niet dan
Dat nieuwe model is geen gelijkwaardig model. Dat is een beter model.
"Pools are perfect for holding water"
pi_191551777
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2020 06:33 schreef XanderH het volgende:

[..]

Maar het aanbod was: bijbetalen voor deze of het aankoopbedrag terug. Met het aankoopbedrag terug had hij ook een splinternieuwe met nieuwe garantietermijn kunnen kopen, al dan niet bij een andere leverancier.

Zou m.i. niet slim zijn om dan met vervanging zonder nieuwe garantietermijn akkoord te gaan.
Of, ja. Maar TS heeft niet gekozen voor geld terug en zelf iets aanschaffen, of wel?

quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 08:43 schreef Mousemat030 het volgende:
Heb je bij aankoop van de laptop bewust een extra garantie erop gekocht?

Anders mag je in je handen wrijven met deze service. Nadat de 30 dagen omruiltermijn is verstreken kan de Mediamarkt je voor de garantie ook gewoon doorverwijzen naar de fabrikant van de laptop.

Dan krijg je een heel "stuur je laptop maar even op en binnen 8 weken laten we je weten wat er mis mee is" circus. Wat vervolgens vaak uitmondt in 3 maanden je laptop kwijt zijn gevolgd door een reparatie die tevens niet garantieverlengend werkt.
Kan. Maar dat is niet hoe conformiteit werkt. TS heeft met de fabrikant niets te maken.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_191555809
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 19:41 schreef Werkperd het volgende:

[..]

In anderhalve jaar tijd de laptop systematisch verkrachten en daarna aankoopbedrag terug kunnen krijgen maar erover gaan liggen zeuren?

Wat voor een persoon ben jij?
Als jij open/dicht klappen vindt vallen onder systematisch verkrachten dan heb ik dat inderdaad gedaan. Dat had je trouwens in de OP kunnen lezen;

Maar volgens mij valt dat toch echt onder 'normaal' gebruik..
pi_191555829
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 19:50 schreef XanderH het volgende:
Neem aan dat je voor de nieuwe nu wel gewoon een nieuwe factuur hebt, factuurdatum van vandaag, en dus wel de volledige garantie.
Ja! Opnieuw de volledige twee jaar garantie dus dat is super natuurlijk.
pi_191555865
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2020 13:59 schreef baskick het volgende:

[..]

Of, ja. Maar TS heeft niet gekozen voor geld terug en zelf iets aanschaffen, of wel?
Nee, daarom schreef ik ook "Zou m.i. niet slim zijn om dan met vervanging zonder nieuwe garantietermijn akkoord te gaan."

Maar hij heeft wel weer 2 jaar volle garantie dus. Dan vind ik het een nette deal! :)
pi_191555873
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2020 13:59 schreef baskick het volgende:

[..]

Of, ja. Maar TS heeft niet gekozen voor geld terug en zelf iets aanschaffen, of wel?
[..]

Kan. Maar dat is niet hoe conformiteit werkt. TS heeft met de fabrikant niets te maken.
Het is inderdaad zo dat ze mij hebben doorverwezen naar de fabrikant, of eigenlijk liep er een vaste medewerker van Microsoft rond die mij dit aanbod heeft gedaan, en dus ook de korting heeft gegeven.

Mediamarkt zelf wilde eigenlijk niets te maken hebben met de zaak. Prima service van Microsoft dus!
pi_191556288
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 18:29 schreef Vocatala het volgende:

[..]

Als jij open/dicht klappen vindt vallen onder systematisch verkrachten dan heb ik dat inderdaad gedaan. Dat had je trouwens in de OP kunnen lezen;

Maar volgens mij valt dat toch echt onder 'normaal' gebruik..
Niet zeiken. Laptop gaat niet zomaar stuk en al helemaal niet binnen een anderhalf jaar.
pi_191556822
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 18:55 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Niet zeiken. Laptop gaat niet zomaar stuk en al helemaal niet binnen een anderhalf jaar.
pi_191557663
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 14:38 schreef Vocatala het volgende:
Afgelopen week is mijn laptop kapot gegaan. Na het open/dicht klappen ging die niet meer aan en deed niets meer. Na contact met de mediamarkt, waar ik het toestel 1.5 jaar geleden gekocht heb blijkt dat ik dan wel een nieuwe mag uitzoeken of het aankoopbedrag terug krijg.

Dit is natuurlijk netjes na 1.5 jaar, echter wordt de laptop die ik destijds voor ¤800 gekocht heb nu niet meer gemaakt. Het vernieuwde model van dit type kost nu maar liefst ¤1150 bij de mediamarkt. Dit model is eigenlijk precies hetzelfde behalve dat deze meer werkgeheugen heeft en dat de processor is geüpgraded. Maar hiervan zou ik in de praktijk niet veel moeten merken volgens de medewerkers aldaar.

Mij werd dus aangeboden om of; mijn geld terug te krijgen of; het nieuwere model te kopen met bijbetaling van ¤200..

Zijn ze niet gewoon verplicht een gelijkwaardig vervangend model te leveren binnen de garantie? Of moet ik blij zijn met wat mij is aangeboden..
Als je kiest om je geld terug te krijgen, kan je daarvan toch een gelijkwaardige laptop bij de MediaMarkt kopen of dezelfde laptop bij een andere winkel?
pi_191564972
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 18:33 schreef Vocatala het volgende:

[..]

Het is inderdaad zo dat ze mij hebben doorverwezen naar de fabrikant, of eigenlijk liep er een vaste medewerker van Microsoft rond die mij dit aanbod heeft gedaan, en dus ook de korting heeft gegeven.

Mediamarkt zelf wilde eigenlijk niets te maken hebben met de zaak. Prima service van Microsoft dus!
Helemaal netjes! Want die zijn jou werkelijk niets verplicht.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_191565068
Welke is het nou geworden?
pi_191565110
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 02:00 schreef baskick het volgende:

[..]

Bij vervanging onder garantie is niet gebruikelijk dat de garantietermijn opnieuw start.
Altijd gehad
pi_191575609
Dit komt niet door de MM maar door Microsoft (MM hanteert de standaard voorwaarden van de fabrikant met een minimum van 2 jaar) die binnen 2 jaar altijd een laptop omruilt of geld teruggeeft en nog geen moeilijk reparatie traject kent.

Top service voor het Microsoft surface merk dus ;)
pi_191582430
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 10:19 schreef Tailless het volgende:

[..]

Altijd gehad
Kan zijn. Toch is dat niet wettelijk zo. Je hebt namelijk bij aankoop recht op een conform product. Een vervanging onder garantie is normaliter geen aankoop.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')