Ja wel als je genoeg gezopen hebt. Beste een advocaat pakken, met beetje geluk heb je in paar dagen je rijbewijs terug (voorlopig) en houd je je baan. Kosten en de rest zou ik me dan later druk om maken.quote:Op zondag 16 februari 2020 15:26 schreef kree het volgende:
[..]
Euh nee? Zo ging het toch wel? Ze wilden identiteit zien ok dat is normaal denk ik. Naja toen kwam er pas buur drama maken moest blazen en ze namen mijn rijbewijs af gelijk... ok niet volgens procedure dan?
Als ik nu, als brave burger, schade maak aan de auto van de buurman tijdens het inparkeren. Ik stap uit, de buurman komt verhaal halen en ruikt alcohol. Belt om een of andere reden de politie (dat is dus al vreemd genoeg), die laat mij blazen en neemt mijn rijbewijs in, terwijl ik gewoon naast een stilstaande auto sta en de politie mij niet staande heeft gehouden n.a.v. verdacht rijgedrag. Heel typisch. Je zult wel meer op je kerfstok hebben.quote:Op zondag 16 februari 2020 15:26 schreef kree het volgende:
[..]
Euh nee? Zo ging het toch wel? Ze wilden identiteit zien ok dat is normaal denk ik. Naja toen kwam er pas buur drama maken moest blazen en ze namen mijn rijbewijs af gelijk... ok niet volgens procedure dan?
Daarom relax en wacht de politie rechter af die kijkt naar alle omstandigheden en ga je niet blindstaren op de wet want dan schrik je echt met 2,7 pr. Je kan bij de officier van justitie (die vind je op het politiebureau) aanvragen of er een versneld proces of eventueel vrijstelling tot afwachting van het proces over je rijbewijs mogelijk is ivm werk.quote:Op zondag 16 februari 2020 15:22 schreef kree het volgende:
[..]
Ik hoop het maar. Maar maak me ernstig zorgen wel. Het is ook pas over paar maanden enzo, ok dat maakt me niet uit rijbewijs is hier het probleem ik kan nl niet werken nu....
Weet je het is erg overdreven als ik zo had gereden ofzo in het dorp of over snelweg ofzo dan was het wel terecht geweest en denk ik ook. Maar nu? Tja mijn leven is in puin hoor. Wil nog even er niet op vooruit lopen want zal morgen wel ff verder bellen enzo maar onder die rechter kom ik sowieso niet uit. Tja dom.... tja denk wel. Was het voor iemand gevaarlijk, totaal niet.
Was auto van de zaak zo te lezen dus daar zal ie dan nog niet zo'n probleem mee hebben. Zal gewoon op de zaak staan die verzekering en niet op zijn prive naam.quote:Op zondag 16 februari 2020 15:32 schreef jitzzzze het volgende:
En even on the side; schade veroorzaakt tijdens rijden onder invloed is vaak uitgesloten van dekking in je autoverzekering. Daarnaast is het de komende jaren erg lastig om een nieuwe autoverzekering af te sluiten.
Nergens ben je verplicht om het via de verzekering te regelen, de schade uit eigen zak betalen mag altijd.quote:Op zondag 16 februari 2020 15:32 schreef jitzzzze het volgende:
En even on the side; schade veroorzaakt tijdens rijden onder invloed is vaak uitgesloten van dekking in je autoverzekering. Daarnaast is het de komende jaren erg lastig om een nieuwe autoverzekering af te sluiten.
Die schade is echt te verwaarlozen hoor met wat me nu te wachten staat. Had dat cash wel ff gegeven enzo. Maar kreeg de kans niet he. En ok kan er ook nu niet onwijs veel meer aan doen. Tja advocaat inhuren. Weet die hele weg niet eens enzo. Dit is voor mij ook voor het eerst..quote:Op zondag 16 februari 2020 15:32 schreef jitzzzze het volgende:
Een advocaat is niet nodig, ga morgen nar het bureau en laat je daar helpen.quote:Op zondag 16 februari 2020 15:34 schreef kree het volgende:
[..]
Die schade is echt te verwaarlozen hoor met wat me nu te wachten staat. Had dat cash wel ff gegeven enzo. Maar kreeg de kans niet he. En ok kan er ook nu niet onwijs veel meer aan doen. Tja advocaat inhuren. Weet die hele weg niet eens enzo. Dit is voor mij ook voor het eerst..
Nou ja, misschien niet. Ook die verzekering vraagt naar feiten en omstandigheden; leasemaatschappijen hebben ook een dergelijke uitsluiting. Ook het privé afsluiten van een nieuwe verzekering blijft een probleem de komende jaren.quote:Op zondag 16 februari 2020 15:33 schreef anndb het volgende:
[..]
Was auto van de zaak zo te lezen dus daar zal ie dan nog niet zo'n probleem mee hebben. Zal gewoon op de zaak staan die verzekering en niet op zijn prive naam.
True. Blijft het probleem met een nieuwe verzekering wel mee staan.quote:Op zondag 16 februari 2020 15:34 schreef -river- het volgende:
[..]
Nergens ben je verplicht om het via de verzekering te regelen, de schade uit eigen zak betalen mag altijd.
Het is een auto op naam van bedrijf, dus bedrijfswagen en daar is ie ook voor verzekerd. Maar zoals ik al zei die schade is heel klein te klein om het zelfs te melden al bij de verzekering goedkoper af gewoon even zelf te betalen enzo....quote:Op zondag 16 februari 2020 15:35 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nou ja, misschien niet. Ook die verzekering vraagt naar feiten en omstandigheden; leasemaatschappijen hebben ook een dergelijke uitsluiting. Ook het privé afsluiten van een nieuwe verzekering blijft een probleem de komende jaren.
Nou ze moesten bellen enzo gister heen en weer en ik 3 uur wachten dus denk niet dat die er was? Maar ok geloof je wel maar dat is handig om te doen dan morgen?quote:Op zondag 16 februari 2020 15:37 schreef -river- het volgende:
Op iedere hoofd politiebureau is een hulpofficier van justitie, vraag morgen een gesprek met hem aan en geef aan dat je je rijbewijs nodig hebt voor je werk.
Ja, niet bellen maar ernaartoe gaan, vraag bij het loket naar de dienstdoende hulp officier van justitie.quote:Op zondag 16 februari 2020 15:39 schreef kree het volgende:
[..]
Nou ze moesten bellen enzo gister heen en weer en ik 3 uur wachten dus denk niet dat die er was? Maar ok geloof je wel maar dat is handig om te doen dan morgen?
Weet ook niet wat voor wagen het is maar mijn ervaring (in de bouw in ieder geval) is dat ze het 9/10 keer niet eens laten maken. Belangrijker is je rijbewijs nu.quote:Op zondag 16 februari 2020 15:37 schreef kree het volgende:
[..]
Het is een auto op naam van bedrijf, dus bedrijfswagen en daar is ie ook voor verzekerd. Maar zoals ik al zei die schade is heel klein te klein om het zelfs te melden al bij de verzekering goedkoper af gewoon even zelf te betalen enzo....
Prima, kom je daar goed mee weg. Feit blijft helaas wel dat het afsluiten van een nieuwe autoverzekering de komende jaren een probleem kan worden omdat je rijbewijs ingevorderd is.quote:Op zondag 16 februari 2020 15:37 schreef kree het volgende:
[..]
Het is een auto op naam van bedrijf, dus bedrijfswagen en daar is ie ook voor verzekerd. Maar zoals ik al zei die schade is heel klein te klein om het zelfs te melden al bij de verzekering goedkoper af gewoon even zelf te betalen enzo....
Aan “mijn”. Bus is 0 schade. Er is klein beetje de bumper geschaafd denk op de kleine witte auto ervoor, Vandaar ik merkte het niet eens. Dus tsja qua verzekering of schade betalen was er echt geen probleem. Door die politie erbij nu welquote:Op zondag 16 februari 2020 15:40 schreef anndb het volgende:
[..]
Weet ook niet wat voor wagen het is maar mijn ervaring (in de bouw in ieder geval) is dat ze het 9/10 keer niet eens laten maken. Belangrijker is je rijbewijs nu.
Euhm het kan nog flink tegenvallen dat inparkeren met of zonder drank.quote:Op zondag 16 februari 2020 15:43 schreef pferdfahrer het volgende:
Tipic van 2020 al dit, heb te doen met kree, maarja, met zoveel promillage krijg ik ook geen auto, laat staan een grote bestelbus precies in het vakje zonder wat te raken
Misschien dat ik erover heen heb gelezen, maar waarom besloot je opeens laat ik die wagen eens verplaatsen? Stukje hoogmoed?quote:Op zondag 16 februari 2020 15:45 schreef kree het volgende:
[..]
Euhm het kan nog flink tegenvallen dat inparkeren met of zonder drank.
Naja goed ik kan er wel een beetje om lachen nu inmiddels. Maar ben totaal wel eigenlijk nu ff in de shit om dit op te gaan lossen. En ok allemaal ik ben verdachte he nog niet veroordeeld....
Nee wist dat ie beetje lomp stond al maar moest even wat regelen thuis. Daarna kwam dat hele drama pas. Dacht ok het is even paar keer steken heen en weer en klaar. Ok dat dit hele drama er nu weer van is. Tjaquote:Op zondag 16 februari 2020 15:54 schreef pferdfahrer het volgende:
[..]
Misschien dat ik erover heen heb gelezen, maar waarom besloot je opeens laat ik die wagen eens verplaatsen? Stukje hoogmoed?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |