abonnement Unibet Coolblue
pi_191523853
Mijn vriendin (19 jaar) is niet-EU-burger en heeft een permanente verblijfsvergunning van een ander EU-land op basis van het feit dat haar ouders in dat land werken. Inmiddels woont ze al 6 jaar in dat andere EU-land. In dat EU-land is het mogelijk om na 10 jaar woonachtigheid de nationaliteit aan te vragen.

Mijn vriendin is nu voornemens om komend jaar in Nederland te gaan studeren en mogelijk ook werken. Ik kan alleen online weinig vinden over haar status in Nederlands als niet-EU-burger met een permanente verblijfsvergunning van een ander EU-land. Enkele vragen waar ik bijvoorbeeld mee zit zijn:

1. Mag ze hier überhaupt zomaar heen verhuizen zonder een Nederlandse verblijfsvergunning aan te vragen?
2. Verandert daar iets aan als ze hier alleen heen komt om te studeren? (Ze is in principe al geaccepteerd door de universiteit) Ik weet bijv. van een Spaanse kennis van mij dat zij hier wel ingeschreven is, maar officieel nog in Spanje woont en ook verzekerd is, omdat ze hier alleen voor studie is en niet voor werk.
3. We denken erover om te trouwen. Zou dit iets aan de situatie veranderen? Ik zag dat verblijfsvergunningen voor partners van Nederlanders alleen worden uitgegeven als beide partners minimaal 21 jaar zijn (wat ik heel vreemd vind, maar goed). Zelf voldoe ik overigens ruim aan die eis, ik zat al op Fok! toen mijn vriendin nog in een luier poepte. _O-
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_191523949
Ik zou dit soort vragen even aan de IND stellen, als ik jou was.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zaterdag 15 februari 2020 @ 19:15:41 #3
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_191523973
Jij denkt dat het een goed idee is om een 19 jarige vakantieliefde uit een waarschijnlijk arm land hierheen te importeren? Iemand los te rukken uit hun omgeving, weg van hun familie, zonder dat ze echt geestelijk volwassen genoeg zijn om de gevolgen in te kunnen beelden.. om zich vervolgens in een vreemd druilerig grijs land wettelijk vast te binden aan een oude lul die graag op groene blaadjes kauwt?

Mijn buurman deed dat en is uiteindelijk na jaren wederzijdse frustratie neergestoken door zijn thaise vrouw.

Dus... eh.. there's that to look forward to.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_191523994
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 19:15 schreef SpecialK het volgende:
Jij denkt dat het een goed idee is om een 19 jarige vakantieliefde uit een waarschijnlijk arm land hierheen te importeren? Iemand los te rukken uit hun omgeving, weg van hun familie, zonder dat ze echt geestelijk volwassen genoeg zijn om de gevolgen in te kunnen beelden.. om zich vervolgens in een vreemd druilerig grijs land wettelijk vast te binden aan een oude lul die graag op groene blaadjes kauwt?

Mijn buurman deed dat en is uiteindelijk na jaren wederzijdse frustratie neergestoken door zijn thaise vrouw.

Dus... eh.. there's that to look forward to.
_O-
-
pi_191524080
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 19:15 schreef SpecialK het volgende:
Jij denkt dat het een goed idee is om een 19 jarige vakantieliefde uit een waarschijnlijk arm land hierheen te importeren? Iemand los te rukken uit hun omgeving, weg van hun familie, zonder dat ze echt geestelijk volwassen genoeg zijn om de gevolgen in te kunnen beelden.. om zich vervolgens in een vreemd druilerig grijs land wettelijk vast te binden aan een oude lul die graag op groene blaadjes kauwt?

Mijn buurman deed dat en is uiteindelijk na jaren wederzijdse frustratie neergestoken door zijn thaise vrouw.

Dus... eh.. there's that to look forward to.
Tsja.. en dan ook nog zo'n opmerking erbij "Zelf voldoe ik overigens ruim aan die eis, ik zat al op Fok! toen mijn vriendin nog in een luier poepte". Stoer man... :|
pi_191524112
Trap er niet in !!!
  zaterdag 15 februari 2020 @ 19:27:44 #7
338319 ZarB
Piña colada
pi_191524204
Als mevrouw hier wil studeren dan kan ze vast ook zelf wel wat informatie online vinden toch? Als ze daar niet snugger genoeg voor is moet ze haar keus nog maar eens heroverwegen.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  zaterdag 15 februari 2020 @ 19:28:33 #8
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_191524214
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 19:15 schreef SpecialK het volgende:
Jij denkt dat het een goed idee is om een 19 jarige vakantieliefde uit een waarschijnlijk arm land hierheen te importeren? Iemand los te rukken uit hun omgeving, weg van hun familie, zonder dat ze echt geestelijk volwassen genoeg zijn om de gevolgen in te kunnen beelden.. om zich vervolgens in een vreemd druilerig grijs land wettelijk vast te binden aan een oude lul die graag op groene blaadjes kauwt?

Mijn buurman deed dat en is uiteindelijk na jaren wederzijdse frustratie neergestoken door zijn thaise vrouw.

Dus... eh.. there's that to look forward to.
Hehe. :')
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_191524216
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 19:15 schreef SpecialK het volgende:
Jij denkt dat het een goed idee is om een 19 jarige vakantieliefde uit een waarschijnlijk arm land hierheen te importeren? Iemand los te rukken uit hun omgeving, weg van hun familie, zonder dat ze echt geestelijk volwassen genoeg zijn om de gevolgen in te kunnen beelden.. om zich vervolgens in een vreemd druilerig grijs land wettelijk vast te binden aan een oude lul die graag op groene blaadjes kauwt?

Mijn buurman deed dat en is uiteindelijk na jaren wederzijdse frustratie neergestoken door zijn thaise vrouw.

Dus... eh.. there's that to look forward to.
Ze woont al jaren in een EU-land dat wellicht niet zo welvarend is als Nederland maar toch redelijk welvarend. Dus het zou makkelijker voor haar zijn om daar te blijven uiteraard.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_191524271
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 19:27 schreef ZarB het volgende:
Als mevrouw hier wil studeren dan kan ze vast ook zelf wel wat informatie online vinden toch? Als ze daar niet snugger genoeg voor is moet ze haar keus nog maar eens heroverwegen.
Qft
pi_191524371
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 19:27 schreef ZarB het volgende:
Als mevrouw hier wil studeren dan kan ze vast ook zelf wel wat informatie online vinden toch? Als ze daar niet snugger genoeg voor is moet ze haar keus nog maar eens heroverwegen.
Nou ik kan zelf nauwelijks goede informatie over dit onderwerp vinden. Als het goed is ben ik er net achter gekomen dat ze op basis van haar EU-verblijfsvergunning vrij gemakkelijk een verblijfsvergunning type I gaat krijgen voor studiedoeleinden mits ze hier alleen komt om te studeren. Het is echter heel moeilijk om erachter te komen of ze bijvoorbeeld ook moet gaan aantonen over voldoende geld te beschikken e.d.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_191524386
Graag ontopic blijven en niet mijn vriendin beledigen, ik kom hier voor serieus advies, niet om uitgescholden te worden, dan was ik wel bij mijn ex gebleven.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  zaterdag 15 februari 2020 @ 19:45:05 #13
338319 ZarB
Piña colada
pi_191524608
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 19:35 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Nou ik kan zelf nauwelijks goede informatie over dit onderwerp vinden. Als het goed is ben ik er net achter gekomen dat ze op basis van haar EU-verblijfsvergunning vrij gemakkelijk een verblijfsvergunning type I gaat krijgen voor studiedoeleinden mits ze hier alleen komt om te studeren. Het is echter heel moeilijk om erachter te komen of ze bijvoorbeeld ook moet gaan aantonen over voldoende geld te beschikken e.d.
En als je er via internet niet uitkomt, wat dan? Dan kun je toch wel vervolgstappen bedenken?

Wil zij dit trouwens ook? Of wil jij dit? Ik krijg een beetje "90 days to wed" visioenen hiervan. Ook icm met een topic van je dat ik net las over je "net 18 jarige net ontmaagde bloedgeile vriendin" die wel op je mag kakken. :r
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  zaterdag 15 februari 2020 @ 19:55:21 #14
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_191524876
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 19:28 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Ze woont al jaren in een EU-land dat wellicht niet zo welvarend is als Nederland maar toch redelijk welvarend. Dus het zou makkelijker voor haar zijn om daar te blijven uiteraard.
Je zegt dat ze niet een EU-burger is. Ik gok dat ze een paar jaartjes au pair is in een EU land was voor een rijk gezin ... maar dat betekent niet dat het geschikt is voor haar om haar volledige achtergrond gedag te zeggen en met jou te gaan wonen.

Dit komt totaal niet over als een gelijkwaardige gebalanceerde relatie.

Ik ga wat aannames doen dus zet je schrap:
Zij is veel jonger, is waarschijnlijk straks financieel afhankelijk van jou, spreekt waarschijnlijk slecht Engels en nog slechter Nederlands. Dus er is een barriere qua communicatie. Jullie zitten beiden in een totaal andere levensfase. Jij bent straks het portaal voor haar sociale omgeving in dit land. Dat voegt nog eens meer stress toe aan een relatie.

Je kent elkaar waarschijnlijk niet zo lang (tenzij je efebofiel/pedofiel bent) dus je hebt geen idee of jullie echt wel bij elkaar passen.

Wat dat betreft allemaal rode vlaggen die jij ongetwijfeld gaat negeren... wel fijn dat je dus lekkere wijven aan het importeren bent voor andere mannen die straks met de scherven er vandoor gaan.

Dat

Dan

Weer

Wel.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_191527067
Het probleem met het studeren in Nederland is de prijs. Een persoon met enkel een permanente verblijfsvergunning uit een ander EU land, is voldoende om in aanmerking te komen voor het wettelijk collegegeld. Zodoende dien je het instellingstarief te betalen, wat al gauw 10.000 per jaar kan zijn.
pi_191527209
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 19:35 schreef JohnDDD het volgende:
Graag ontopic blijven en niet mijn vriendin beledigen, ik kom hier voor serieus advies, niet om uitgescholden te worden, dan was ik wel bij mijn ex gebleven.
Misschien gewoon een ander land uitkiezen om te gaan studeren?
metal up your ass
pi_191531839
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 19:35 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Nou ik kan zelf nauwelijks goede informatie over dit onderwerp vinden. Als het goed is ben ik er net achter gekomen dat ze op basis van haar EU-verblijfsvergunning vrij gemakkelijk een verblijfsvergunning type I gaat krijgen voor studiedoeleinden mits ze hier alleen komt om te studeren. Het is echter heel moeilijk om erachter te komen of ze bijvoorbeeld ook moet gaan aantonen over voldoende geld te beschikken e.d.
Daar heeft ze jou toch voor? En als de studie klaar is, dan hopt ze weer verder. iedereen blij.
dag
pi_191533944
quote:
5s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 19:10 schreef JohnDDD het volgende:
3. We denken erover om te trouwen. Zou dit iets aan de situatie veranderen? Ik zag dat verblijfsvergunningen voor partners van Nederlanders alleen worden uitgegeven als beide partners minimaal 21 jaar zijn (wat ik heel vreemd vind, maar goed). Zelf voldoe ik overigens ruim aan die eis, ik zat al op Fok! toen mijn vriendin nog in een luier poepte. _O-
Dit soort "constructies' zien ze bij de IND wel vaker voorbij komen; dus dat spreekt niet per se in je voordeel als ze de situatie gaan beoordelen.
  zondag 16 februari 2020 @ 10:52:20 #19
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_191534043
Niet het gene wat je wil horen, maar alle alarmbellen gaan bij mij af.
In de eerste zin gaat het al mis:
quote:
5s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 19:10 schreef JohnDDD het volgende:
Mijn vriendin (19 jaar) is niet-EU-burger en heeft een permanente verblijfsvergunning van een ander EU-land op basis van het feit dat haar ouders in dat land werken.
Dat is iets wat zelden voorkomt, dat iemand een permanente verblijfsvergunning krijgt omdat hij of zij in de EU werkt of komt werken. Dat komt eigenlijk alleen voor als je of iets heel bijzonders kan of als je diplomaat bent. In beide gevallen ben je als ouder voldoende onderricht om uit te zoeken wat je dochter nodig heeft om te studeren in een ander EU land.

Kortom, jij zou die vragen niet moeten hebben.

quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 19:35 schreef JohnDDD het volgende:
Graag ontopic blijven en niet mijn vriendin beledigen, ik kom hier voor serieus advies, niet om uitgescholden te worden, dan was ik wel bij mijn ex gebleven.
Ik zou wachten tot ze 10 jaar in dat andere EU land woont en dan pas nadenken over trouwen en/of haar hierheen halen voor studie. Dan is 23, nog jong genoeg om hier te studeren en in de tussentijd kan ze haar Nederlands vast oppoetsen zodat ze hier een vliegende start maakt.
So we just called him Fred
pi_191534074
quote:
7s.gif Op zondag 16 februari 2020 10:52 schreef Fred het volgende:
Niet het gene wat je wil horen, maar alle alarmbellen gaan bij mij af.
In de eerste zin gaat het al mis:
[..]

Dat is iets wat zelden voorkomt, dat iemand een permanente verblijfsvergunning krijgt omdat hij of zij in de EU werkt of komt werken. Dat komt eigenlijk alleen voor als je of iets heel bijzonders kan of als je diplomaat bent. In beide gevallen ben je als ouder voldoende onderricht om uit te zoeken wat je dochter nodig heeft om te studeren in een ander EU land.

Kortom, jij zou die vragen niet moeten hebben.
Dus TS (en misschien zijn zelf vriendin ook) is gewoon niet goed geïnformeerd over de exacte verblijfsstatus van zijn vriendin vermoed jij?
  zondag 16 februari 2020 @ 10:57:27 #21
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_191534082
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 10:56 schreef Chia het volgende:
Dus TS (en misschien zijn zelf vriendin ook) is gewoon niet goed geïnformeerd over de exacte verblijfsstatus van zijn vriendin vermoed jij?
Dat is niet uit te sluiten. TS geeft maar beperkte informatie, dus er zijn allerlei interpretaties mogelijk.
So we just called him Fred
pi_191535500
quote:
7s.gif Op zondag 16 februari 2020 10:57 schreef Fred het volgende:

[..]

Dat is niet uit te sluiten. TS geeft maar beperkte informatie, dus er zijn allerlei interpretaties mogelijk.
Hier kun je meer info lezen over de vriendin van TS

SEX / Bloedgeil vriendinnetje van 18 verrassen
  zondag 16 februari 2020 @ 15:16:31 #23
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_191537854
Is ze een marrekaan?
pi_191538716
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 15:16 schreef damsco het volgende:
Is ze een marrekaan?
Zal er wel 1 uit de Filipijnen zijn. Vraag mij wel af in wat voor een situatie die meisjes zitten dat ze zo wanhopig zijn om bij iemand als TS te eindigen.
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
  zondag 16 februari 2020 @ 19:50:41 #25
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_191542161
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 12:38 schreef MCH het volgende:

[..]

Hier kun je meer info lezen over de vriendin van TS

SEX / Bloedgeil vriendinnetje van 18 verrassen
Dat maakt het er niet beter op
So we just called him Fred
pi_191551271
Is je voornaam Nelson TS?
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  maandag 17 februari 2020 @ 13:17:31 #27
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_191551332
Kan je er niet een ergens vandaan halen met minder administratieve poeha, of gaat dat hem niet worden?
pi_191553844
quote:
10s.gif Op maandag 17 februari 2020 13:17 schreef herverwijderd het volgende:
Kan je er niet een ergens vandaan halen met minder administratieve poeha, of gaat dat hem niet worden?
Een dame uit de Europese Unie halen is wel makkelijker. Maar liefde kent geen grenzen. Al vraag ik me af gezien de topics die van de TS komen of daar wel sprake van is, of dat het vooral gaat om het feit dat hij ouder is en zij een 'jong geil ding is', om het maar even oneerbiedig te zeggen.

Als het écht liefde is, dan dien je de info van de IND te gebruiken. Als je geen inkomen hebt, wordt het wel lastig, ja.
  maandag 17 februari 2020 @ 16:20:28 #29
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_191553890
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 16:17 schreef Dennisweb het volgende:

[..]

Al vraag ik me af gezien de topics die van de TS komen of daar wel sprake van is, of dat het vooral gaat om het feit dat hij ouder is en zij een 'jong geil ding is', om het maar even oneerbiedig te zeggen.

Nee, dat denk ik ook, vandaar mijn suggestie.
  zaterdag 22 februari 2020 @ 14:44:44 #30
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_191630649
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 19:27 schreef ZarB het volgende:
Als mevrouw hier wil studeren dan kan ze vast ook zelf wel wat informatie online vinden toch? Als ze daar niet snugger genoeg voor is moet ze haar keus nog maar eens heroverwegen.
:Y _O- _O_ :W
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  zaterdag 22 februari 2020 @ 15:00:19 #31
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_191630823
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 19:35 schreef JohnDDD het volgende:
Graag ontopic blijven en niet mijn vriendin beledigen, ik kom hier voor serieus advies, niet om uitgescholden te worden, dan was ik wel bij mijn ex gebleven.
Alweer zo een goede opmerking. ^O^ ^O^

:W :W
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  zaterdag 22 februari 2020 @ 15:09:44 #32
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_191630912
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 16:15 schreef Kiid het volgende:

[..]

Zal er wel 1 uit de Filipijnen zijn. Vraag mij wel af in wat voor een situatie die meisjes zitten dat ze zo wanhopig zijn om bij iemand als TS te eindigen.
Wanhopig? Of sluw, streetwise en opportunistisch. Stelletje naïeve amateurs .Breek me de bek niet open :X :X

Ako si pinagpala, ako si guapa at matalina

[ Bericht 1% gewijzigd door LeesFoknl op 22-02-2020 15:49:09 ]
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')