In Hong Kong zijn ze sowieso wel gewend om te rellen met mondkapjes, brillen en gasmaskersquote:Op donderdag 13 februari 2020 08:29 schreef Richestorags het volgende:
Ik ben benieuwd wanneer de eerste rellen gaan ontstaan in China.
Dat een andere telmethode wordt gehanteerd voor het aantal zieken, vind ik nog niet verontrustend.quote:Op donderdag 13 februari 2020 08:22 schreef ToT het volgende:
[..]
En dan heb je hier en daar nog een draak van een user die constant maar loopt te gillen dat er niks aan 't handje is omdat de cijfers echt niet verontrustend zijn en de officiële nieuwsbronnen heus niet tegen je zitten te liegen, en alles buiten die bronnen pas échte leugens zijn.
Je hoeft niet elk paniekerig tweetje direct automatisch voor waar aan te nemen, maar dat dingen daar niet echt helemaal lekker lopen, mag inmiddels toch wel duidelijk zijn?
Zolang ze hun primairy behoeftes kunnen betalen nog niet.quote:Op donderdag 13 februari 2020 08:29 schreef Richestorags het volgende:
Van oudsher is Woehan wel een opstandige regio, maar ik verwacht geen opstanden vanwege (de bestrijding van) het virus. Iedereen doet maximaal zijn best.quote:Op donderdag 13 februari 2020 08:29 schreef Richestorags het volgende:
Leuk die primary behoeftes als je kleine familie nog verder is uitgedund door incompetente overheden en je vrienden zijn verdwenen omdat ze er op WeChat wat kritisch over schreven. Het is nog te vroeg, dat besef ik me ook, maar deze situatie kan niet oneindig dooretteren.quote:Op donderdag 13 februari 2020 08:38 schreef YebCar het volgende:
[..]
Zolang ze hun primairy behoeftes kunnen betalen nog niet.
Denk dat dat een gevalletje is "de wens is de vader van de gedachte". Of angst.quote:Op donderdag 13 februari 2020 08:22 schreef ToT het volgende:
[..]
En dan heb je hier en daar nog een draak van een user die constant maar loopt te gillen dat er niks aan 't handje is omdat de cijfers echt niet verontrustend zijn en de officiële nieuwsbronnen heus niet tegen je zitten te liegen, en alles buiten die bronnen pas échte leugens zijn.
Je hoeft niet elk paniekerig tweetje direct automatisch voor waar aan te nemen, maar dat dingen daar niet echt helemaal lekker lopen, mag inmiddels toch wel duidelijk zijn?
Je schrijft alsof elke familie wel een dode kent of een opgepakte, maar dat is niet zo. 99.99% leeft daar zonder maar ook in aanraking te komen met zo iemand.quote:Op donderdag 13 februari 2020 08:48 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Leuk die primary behoeftes als je kleine familie nog verder is uitgedund door incompetente overheden en je vrienden zijn verdwenen omdat ze er op WeChat wat kritisch over schreven. Het is nog te vroeg, dat besef ik me ook, maar deze situatie kan niet oneindig dooretteren.
Rellen maakt het natuurlijk niet beter.quote:Op donderdag 13 februari 2020 08:48 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Leuk die primary behoeftes als je kleine familie nog verder is uitgedund door incompetente overheden en je vrienden zijn verdwenen omdat ze er op WeChat wat kritisch over schreven. Het is nog te vroeg, dat besef ik me ook, maar deze situatie kan niet oneindig dooretteren.
Ik zeg ook dat het nog te vroeg is. Maar wat als tien, twintig procent van de bevolking met zo'n scenario wordt geconfronteerd?quote:Op donderdag 13 februari 2020 08:55 schreef YebCar het volgende:
[..]
Je schrijft alsof elke familie wel een dode kent of een opgepakte, maar dat is niet zo. 99.99% leeft daar zonder maar ook in aanraking te komen met zo iemand.
Alleen indien je je met je verkoudheidskuchje bij de dokter had gemeld, zou je meegeteld kunnen worden als case. Voor iedereen die zich met lichte symptomen bij een doktor meldt, zijn er doorgaans meerderen die het gewoon uitzieken zonder zich bij een doktor te melden. Of ze melden zich pas bij een dokter wanneer de klachten erger worden.quote:Op donderdag 13 februari 2020 01:21 schreef Maver24 het volgende:
China is zo groot, als je elk wissewasje erin zet wat dus het geval is? Dan zijn de cijfers heel hoog. Heb ik dat correct?
Ik voelde mij 2 weken terug ook niet lekker, was ik ook een case geweest maar had het niet. Zo toch?
Dat is niet helemaal waar.quote:Op donderdag 13 februari 2020 08:55 schreef YebCar het volgende:
[..]
Je schrijft alsof elke familie wel een dode kent of een opgepakte, maar dat is niet zo. 99.99% leeft daar zonder maar ook in aanraking te komen met zo iemand.
Dat kan best kloppen, maar we hebben het toch over heel China. Niet specifiek over Wuhan dacht ik.quote:Op donderdag 13 februari 2020 09:06 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar.
0,1% van de inwoners van Wuhan zijn nu bevestigd besmet met het virus. Er vanuit gaand dat iedereen 10 tot 20 mensen geregeld spreekt, gok ik dat 1 a 2% van de bevolking daar in aanraking komt met besmette mensen.
Wat is er gebeurdquote:Op donderdag 13 februari 2020 07:17 schreef Toefjes het volgende:
Er is heel wat gebeurd vannacht. China lijkt wel verloren.
Doden en aantal besmettingen naar boven bijgesteld. En niet te zuinig. En dat zal nog steeds het topje van de ijsberg zijn.quote:
Wat ik had begrepen is dat je inmiddels alleen in de statistieken komt als klinisch is aangetoond dat je het virus in je bloed hebt, ÉN je hebt symptomen.quote:Op donderdag 13 februari 2020 09:31 schreef Djnormandy het volgende:
0.5% van Wuhan is geinfecteerd. Ik vraag me ook af. Als je nu overlijd daar zonder virus maar wel in een ziekenhuis waar het virus is . Of je dan ook meteen gecremeerd word of dat je ook bij de deaths word opgeschreven.
Ja, plus ongeveer 13.000 mensen die opeens longontsteking hebben. Tenminste, zo lees ik het.quote:Op donderdag 13 februari 2020 09:34 schreef Themeparktommy het volgende:
"From 02:00 to 24:00 on February 12, 2020, Hubei Province newly added 14,840 new cases of pneumonia (including 13332 clinically diagnosed cases)"
http://wjw.hubei.gov.cn/fbjd/dtyw/202002/t20200213_2025581.shtml
Dus uiteindelijk, op de oude manier, zijn er slechts 1508 nieuwe opnames in Hubei.
Dat ziet er niet goed uit.quote:Op donderdag 13 februari 2020 09:37 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja, plus ongeveer 13.000 mensen die opeens longontsteking hebben. Tenminste, zo lees ik het.
Nee, zo lees ik het niet. Juist mensen die geen longontsteking hebben hebben ze toegevoegd. En dit zijn ze ook gelijk allemaal, dus ik verwacht vanavond weer een normaal aantal.quote:Op donderdag 13 februari 2020 09:37 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja, plus ongeveer 13.000 mensen die opeens longontsteking hebben. Tenminste, zo lees ik het.
quote:With the deepening of understanding of new coronavirus pneumonia and the accumulation of experience in diagnosis and treatment, in view of the characteristics of the epidemic in Hubei Province, the General Office of the National Health and Health Commission and the Office of the State Administration of Traditional Chinese Medicine issued the "Diagnosis and Treatment Plan for New Coronavirus Infected Pneumonia (Trial (Version) "adds" clinical diagnosis "to the case diagnosis classification in Hubei Province, so that patients can receive standardized treatment according to confirmed cases as early as possible to further improve the success rate of treatment. According to the plan, Hubei Province has recently conducted investigations on suspected cases and revised the diagnosis results, and newly diagnosed patients were diagnosed according to the new diagnosis classification. In order to be consistent with the classification of case diagnosis issued by other provinces across the country, starting today, Hubei Province will include the number of clinically diagnosed cases into the number of confirmed cases for publication.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |