Livetrackers: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)quote:Coronavirussen
De coronavirussen is een grote familie van virussen die ziekten veroorzaken. Deze virussen zijn zoönotisch, dat betekent dat ze overgedragen kunnen worden tussen dieren en mensen. De wereldgezondheidsorganisatie (WHO) geeft meer informatie over het virus op hun website.
Veel voorkomende tekenen van infectie zijn ademhalingsproblemen, koorts en hoesten. In ernstige gevallen kan het leiden tot een longontsteking, nierfalen en is het dodelijk. De standaard aanbevelingen die de WHO doet om verspreiding te voorkomen zijn: regelmatig handen wassen, mond en neus bedekken bij hoesten en niezen en het grondig koken van vlees en eieren.
Eerder uitgebroken coronavirussen zijn MERS en SARS. Dat laatste virus werd in 2003 ook in China ontdekt. Het werd overgedragen van civetkatten op mensen. Er zijn verschillende coronavirussen die al wel onder dieren circuleren, maar waar nog geen mensen door zijn besmet.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-rotterdam-onderzoek
Dan is zo'n lijst toch zwaar vertekend. Zitten cases bij die misschien niets te maken heeft maar omdat je klachten heb zetten we je erbij. Toch?quote:Op donderdag 13 februari 2020 01:12 schreef Houtenbeen het volgende:
Ze hebben nu gewoon gezegd dat iedereen die klachten heeft(longontsteking, enz) Covid-19 heeft, ook al is dat nog niet bevestigd door een test in een laboratorium. Omdat ze niet genoeg test kunnen uitvoeren en de andere Chinese provincies het op de zelfde manier doen met de cijfers.
uiteindelijk krijgen ze het toch wel op die grote zalenquote:Op donderdag 13 februari 2020 01:12 schreef Houtenbeen het volgende:
Ze hebben nu gewoon gezegd dat iedereen die klachten heeft(longontsteking, enz) Covid-19 heeft, ook al is dat nog niet bevestigd door een test in een laboratorium. Omdat ze niet genoeg test kunnen uitvoeren en de andere Chinese provincies het op de zelfde manier doen met de cijfers.
De labo's kunnen gewoon niet volgen. De tests in Japan voor Diamond Princess gaan ook erg traag, enkele tientallen per dag.twitter:BNODesk twitterde op donderdag 13-02-2020 om 01:09:22The reason for the sharp increase is because Hubei province is now including clinically diagnosed cases in the number of confirmed cases. This means those cases are not laboratory confirmed. They say other provinces are doing the same. https://t.co/hb48Ze7SMq reageer retweet
Zijn het aantal doden dan ook omdat er cases bij zitten die niet komen door het virus? Dat maakt het wel een vertekend beeld.quote:Op donderdag 13 februari 2020 01:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ja dus uiteindelijk valt het wel mee. Niet dat het virus nu wild om zich heen aan slaan is in Wuhan.
Dat weten jij en ik , Maar de trolls en de doomsayers ook, Dus mensen gaan we massaal hysterisch doen. Mensen snappen ook niet dat het allemaal vooral in Wuhan is.quote:Op donderdag 13 februari 2020 01:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ja dus uiteindelijk valt het wel mee. Niet dat het virus nu wild om zich heen aan slaan is in Wuhan.
Zit dat verschil tussen 1638 en 6528 dan nu bij de nieuwe nummers (die 14.000) of wordt dat later nog rechtgezet?twitter:BNODesk twitterde op donderdag 13-02-2020 om 01:15:09On Tuesday, Hubei province reported the lowest number of new cases in quite a while, but using the new criteria, they actually had 6,528 new cases on Tuesday, not 1,638 https://t.co/JKn8Uvj6iO reageer retweet
Dat zijn de cijfers die gisteren gepubliceerd zijn, ze hebben het rapport van gisteren aangepast.quote:Op donderdag 13 februari 2020 01:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Maar die laatste BNO tweet is dan toch weer verwarrend.Zit dat verschil tussen 1638 en 6528 dan nu bij de nieuwe nummers (die 14.000) of wordt dat later nog rechtgezet?twitter:BNODesk twitterde op donderdag 13-02-2020 om 01:15:09On Tuesday, Hubei province reported the lowest number of new cases in quite a while, but using the new criteria, they actually had 6,528 new cases on Tuesday, not 1,638 https://t.co/JKn8Uvj6iO reageer retweet
Kijk, dit bedoel ik. De echte diagnosed stuff is veel lager. Leuk hoor dat je alle kleine dingen erbij zet maar dat vertekend als een gekquote:Op donderdag 13 februari 2020 01:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
ah
Without clinical diagnoses Hubei has 1508 new cases and 107 new deaths today
http://baijiahao.baidu.com/s?id=1658376614248084200 (vertaling van reddit)
dus toch gewoon een verdere daling.
nee!, deze aantallen tellen mee!quote:Op donderdag 13 februari 2020 01:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
ah
Without clinical diagnoses Hubei has 1508 new cases and 107 new deaths today
http://baijiahao.baidu.com/s?id=1658376614248084200 (vertaling van reddit)
dus toch gewoon een verdere daling.
Klopt dit nou wat ik zeg ?quote:Op donderdag 13 februari 2020 01:21 schreef Maver24 het volgende:
China is zo groot, als je elk wissewasje erin zet wat dus het geval is? Dan zijn de cijfers heel hoog. Heb ik dat correct?
Ik voelde mij 2 weken terug ook niet lekker, was ik ook een case geweest maar had het niet. Zo toch?
Daarom is het maken van lijstjes ook nutteloos als je alles baseert op informatie waarvan je eigenlijk niet weet hoe het tot stand is gekomenquote:Op donderdag 13 februari 2020 01:28 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
nee!, deze aantallen tellen mee!
twitter:Rover829 twitterde op donderdag 13-02-2020 om 01:24:33Hubei authorities have started using CT scans to test and diagnose patients to counter shortages of RNA test kits. Today’s case count adds cases diagnosed via CT scans for the first time. reageer retweet
Als de dokter zegt dat je longontsteking hebt en het waarschijnlijk door 2019-nCoV veroorzaakt is, dan wel ja.quote:
Ja dit dus. Als je wat aan je longen hebt wat dus heel veel mensen hebben standaard wordt je meteen bij het lijstje gezetquote:Op donderdag 13 februari 2020 01:37 schreef Djnormandy het volgende:
CT scan vanwege de longen? Dus dan kan je nog steeds longontsteking zien maar het hoeft niet door het virus te komen? the fuck zijn ze aan het doen daar.
Het komt er gewoon op neer dat met zoveel cases je maar een paar minuten per case hebt, als je iedereen wilt helpen. En zelfs dat lukt niet (daarom de doden)quote:Op donderdag 13 februari 2020 01:37 schreef Djnormandy het volgende:
CT scan vanwege de longen? Dus dan kan je nog steeds longontsteking zien maar het hoeft niet door het virus te komen? the fuck zijn ze aan het doen daar.
Zelfs ik had last van mijn longen 2 weken terug, zou ik ook bij het lijstje hebben gestaanquote:Op donderdag 13 februari 2020 01:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het komt er gewoon op neer dat met zoveel cases je maar een paar minuten per case hebt, als je iedereen wilt helpen. En zelfs dat lukt niet (daarom de doden)
Maar als je weet hoeveel mensen er in een normale winter problemen hebben met de longen, dan kan je wel een schatting maken denk ik, door die van het totaal af te trekken steeds.
De aanslag op de longen ziet er anders uit dan van een gewone longontsteking, meer als glas van wat ik heb begrepen.quote:Op donderdag 13 februari 2020 01:37 schreef Djnormandy het volgende:
In China wel, In Nederland zullen ze je naar huis sturen met paracetamolquote:Op donderdag 13 februari 2020 01:42 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Zelfs ik had last van mijn longen 2 weken terug, zou ik ook bij het lijstje hebben gestaan
Lees (Klinische cases)quote:Op donderdag 13 februari 2020 01:43 schreef Puntenjager het volgende:
https://www.worldometers.info/coronavirus/coronavirus-death-toll/
1365 dooien!? Dat is 250 meer dan gister. Echter jullie hebben het over 100 nieuwe doden oid.
Ongeveer 100 doden als je met de oude definities meegaat (tot gister). 250 met de nieuwe definities die vandaag zijn ingegaan.quote:Op donderdag 13 februari 2020 01:43 schreef Puntenjager het volgende:
1365 dooien!? Dat is 250 meer dan gister. Echter jullie hebben het over 100 nieuwe doden oid.
242 Waarvan 103 confirmed, de andere zijn 95% Covid-19 sterfgevallen.quote:Op donderdag 13 februari 2020 01:43 schreef Puntenjager het volgende:
Ik heb het zonder gedaan allemaal. Kan nu weer goed ademhalen. Gewoon een bikkel zijn en uitzieken. Voelde me echt beroerdquote:Op donderdag 13 februari 2020 01:44 schreef Djnormandy het volgende:
[..]
In China wel, In Nederland zullen ze je naar huis sturen met paracetamolMocht het erger worden of het gaat niet weg moet je maar een afspraak maken .
200 doden per dag op 1.350.000.000 inwoners, dat is dan wel een heel slappe genocide.quote:Op donderdag 13 februari 2020 01:46 schreef Stray_cat het volgende:
Is dit niet een genocide op de eigen bevolking onder het mom van een virus? Ik heb veel filmpjes gezien en het is gruwelijk hoe er omgegaan wordt met dit virus.
Lijkt me onnodig vanwege de demografische klif gaat de chinese bevolking komende jaren uit zichzelf al flink inkrimpen.quote:Op donderdag 13 februari 2020 01:46 schreef Stray_cat het volgende:
Is dit niet een genocide op de eigen bevolking onder het mom van een virus? Ik heb veel filmpjes gezien en het is gruwelijk hoe er omgegaan wordt met dit virus.
Ik denk ook vooral dat het nog steeds de oudere zijn en mensen met onderliggende ziektes die vooral doodgaan , Of zoals sommige dokters beweren dat 'normale/gezonde' mensen zoals dokters ook die teveel en te dicht op het virus werken waardoor je veel virussen binnen krijgt en je lichaam niet genoeg tijd krijgt om zich te verdedigen waardoor je dood gaat.quote:Op donderdag 13 februari 2020 01:48 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Ik heb het zonder gedaan allemaal. Kan nu weer goed ademhalen. Gewoon een bikkel zijn en uitzieken. Voelde me echt beroerd
Dit bedoel ik ook , In Amerika gaan er nog steeds veel meer mensen dood door normale griep overal in de wereld eigenlijk. Mensen vergeten dat 95% van alles wat ziek wordt of doodgaat in China is .quote:Op donderdag 13 februari 2020 01:48 schreef BlaZ het volgende:
[..]
200 doden per dag op 1.350.000.000 inwoners, dat is dan wel een heel slappe genocide.
Ah, in werkelijkheid hebben we dus een factor 2,5 meer doden!??quote:Op donderdag 13 februari 2020 01:45 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
242 Waarvan 103 confirmed, de andere zijn 95% Covid-19 sterfgevallen.
200 teveel, maar buiten dat, op die filmpjes gaan ze helemaal los op de bevolking. Meesleuren, over de straat slepen, in busjes slepen. Normaalquote:Op donderdag 13 februari 2020 01:48 schreef BlaZ het volgende:
[..]
200 doden per dag op 1.350.000.000 inwoners, dat is dan wel een heel slappe genocide.
Ja, ik heb ook medelijden met die arme virusbolletjesquote:Op donderdag 13 februari 2020 01:46 schreef Stray_cat het volgende:
Ik heb in heel m'n leven nog nooit een diagnose gehad op basis van een test in het lab. Rontgenfoto's wel, meerdere keren.quote:Op donderdag 13 februari 2020 01:37 schreef Djnormandy het volgende:
Heel raar is het ook weer niet, Japan en de VS kunnen ook maar iets van 100 tests per dag uitvoeren.quote:Op donderdag 13 februari 2020 01:52 schreef Puntenjager het volgende:
Wel raar dat zelfs bij de doden slechts 40% (100 van 250) mensen getest is geweest.
Ik kan meerdere ziektes of virussen bedenken die longontsteking veroorzaken dan alleen het Wuhan-Virus. Sommige mensen hebben het niet door het virus maar worden en nu wel onder geschaard. En aangezien chinezen liever sommige mensen cremeren of dood laten gaan dan ze te verzorgen maak ik me wel zorgen daarover voor de bevolking daar.quote:Op donderdag 13 februari 2020 01:55 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ik heb in heel m'n leven nog nooit een diagnose gehad op basis van een test in het lab. Rontgenfoto's wel, meerdere keren.
Zo worden in de praktijk diagnoses gesteld. En meestal zijn die correct, omdat er altijd één ziekte is die veel vaker voorkomt dan de andere met hetzelfde ziektebeeld.
twitter:business twitterde op donderdag 13-02-2020 om 01:58:07China’s top leaders vow to meet this year's economic targets despite the coronavirus https://t.co/PdEVUXg6RZ reageer retweet
Zo is er altijd wel iets te verzinnen he.quote:Op donderdag 13 februari 2020 01:59 schreef Djnormandy het volgende:
Je zal bijna denken omdat het virus wat aan het uitdoven was en minder in het nieuws kwam , dat ze nu hier mee aankomen om weer vol in het nieuws te komen zodat ze weer geld toe gestuurd krijgen.
In de UK hadden ze begin deze maand reeds de capaciteit om ruim 1000 gevallen per dag te testen, en die capaciteit werd verder uitgebreid. Dat is misschien een indicatie van wat men binnenkort verwacht...quote:Op donderdag 13 februari 2020 01:56 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Heel raar is het ook weer niet, Japan en de VS kunnen ook maar iets van 100 tests per dag uitvoeren.
Lijkt me ook inderdaad. De prijs die ze er voor moeten betalen is alleen dat dit jaar een paar procent van de bevolking vroegtijdig sterft. Tientallen miljoenen doden dus. In Sjina alleen.quote:Op donderdag 13 februari 2020 01:58 schreef YebCar het volgende:
China gaat waarschijnlijk nu economie voorrang geven. Er gaan geluiden dat bepaalde gebieden open moeten en mensen aan het werk worden gezet. Als dit nog langer als een een paar weken gaat duren, werkt dit Covid virus China 10 jaar terug in de tijd.
De VS hebben ook wel maatregelen genomen, dus zal wel iets hoger zijn nu. Tot een paar dagen geleden werden alle monsters geanalyseerd bij het CDC in Atlanta, nu mogen andere ziekenhuizen ook testen uitvoeren.quote:Op donderdag 13 februari 2020 02:02 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
In de UK hadden ze begin deze maand reeds de capaciteit om ruim 1000 gevallen per dag te testen, en die capaciteit werd verder uitgebreid. Dat is misschien een indicatie van wat men binnenkort verwacht...
En hoe worden zulke longontstekingen behandeld? Antibiotica wanneer het bacteriële is, antibiotica wanneer het virale is om bijkomende infecties te voorkomen, symptomen bestrijden en zuurstof of beademen indien nodig...quote:Op donderdag 13 februari 2020 01:57 schreef Djnormandy het volgende:
[..]
Ik kan meerdere ziektes of virussen bedenken die longontsteking veroorzaken dan alleen het Wuhan-Virus. Sommige mensen hebben het niet door het virus maar worden en nu wel onder geschaard. En aangezien chinezen liever sommige mensen cremeren of dood laten gaan dan ze te verzorgen maak ik me wel zorgen daarover voor de bevolking daar.
er zullen best mensen met een flinke verkoudheid gecremeerd worden daar, kan bestquote:Op donderdag 13 februari 2020 01:57 schreef Djnormandy het volgende:
[..]
Ik kan meerdere ziektes of virussen bedenken die longontsteking veroorzaken dan alleen het Wuhan-Virus. Sommige mensen hebben het niet door het virus maar worden en nu wel onder geschaard. En aangezien chinezen liever sommige mensen cremeren of dood laten gaan dan ze te verzorgen maak ik me wel zorgen daarover voor de bevolking daar.
Nee.quote:Op donderdag 13 februari 2020 01:19 schreef Djnormandy het volgende:
Dusja het zijn mensen met koorts of een hoest of loopneus terwijl ze gewoon een griepje kunnen hebben of verkouden zijn.
Nee, ze maken CT scans, en wanneer er sprake is van schade aan beide longen, zoals telkens gezien wordt bij corona geïnduceerde longontsteking, is er sprake van een clinische diagnose, waarop gelijk stappen ondernomen worden (quarantaine), later gevolgd door de bevestiging via de NAT test.quote:
Chinese health experts say this is why there's a change: they now realize that there's a group of patients who only test positive very late with the nucleic acid testing. Because of how transmissible the disease is, they want to include these people as confirmed cases.quote:Op donderdag 13 februari 2020 01:59 schreef Djnormandy het volgende:
Je zal bijna denken omdat het virus wat aan het uitdoven was en minder in het nieuws kwam , dat ze nu hier mee aankomen om weer vol in het nieuws te komen zodat ze weer geld toe gestuurd krijgen.
twitter:BNODesk twitterde op donderdag 13-02-2020 om 03:33:49NEW: Schools in Hong Kong will remain closed until at least March 16 due to coronavirus, education minister says - SCMP reageer retweet
44 van de 221 geteste personen.twitter:BNODesk twitterde op donderdag 13-02-2020 om 04:08:44BREAKING: 44 new cases of coronavirus on cruise ship near Tokyo, raising total to 218 https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Aangezien die test niet geheel betrouwbaar is en veel false negatives geeft, ben ik ook benieuwd of er false positives bij zitten.quote:Op donderdag 13 februari 2020 04:10 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op donderdag 13-02-2020 om 04:08:44BREAKING: 44 new cases of coronavirus on cruise ship near Tokyo, raising total to 218 https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Die Jiang gaan we niet meer zien denk iktwitter:globaltimesnews twitterde op donderdag 13-02-2020 om 04:19:37#BREAKING: Ying Yong, deputy Party chief of #Shanghai and former mayor of the city, was appointed as Party chief of Central China's Hubei Province, replacing Jiang Chaoliang. https://t.co/FFfUyl7wgo reageer retweet
twitter:globaltimesnews twitterde op donderdag 13-02-2020 om 05:04:11#Breaking: Wang Zhonglin, a member of the Standing Committee of #Shandong Provincial Party Committee and Party Chief of Jinan, was named Wuhan's new Party chief, replacing Ma Guoqiang. https://t.co/nBhWknfMdW reageer retweet
twitter:AFP twitterde op donderdag 13-02-2020 om 05:20:09#BREAKING China removes director of Hong Kong and Macau office: official https://t.co/xWUKd7eoY8 reageer retweet
Er rollen koppen binnen de CCPtwitter:globaltimesnews twitterde op donderdag 13-02-2020 om 05:20:08Xia Baolong is appointed as head of the Hong Kong and Macao Affairs Office of the State Council. Xia also serves as the vice chairman and secretary-general of the Chinese People's Political Consultative Conference National Committee. https://t.co/wkXl2dqBo6 reageer retweet
Extra History is een van de meest interessante series op YouTube. Dat gaat over bijna alle geschiedenisonderwerpen, tot aan een vijfdelige serie over de Koreaanse Michel de Ruijter toe.quote:Op woensdag 12 februari 2020 22:23 schreef slashdotter3 het volgende:
https://en.wikipedia.org/wiki/Spanish_flu
https://www.youtube.com/results?search_query=1918+flu+pandemic
Between 3 and 6 percent of the world's population died in 18 months when the flu first tried to take over the world. In today's episode we explore the flu outbreak's origins from military camps across the United States and Canada.
The flu arrived in France. It found a pleasant home in the crowded wartime trenches, much to the dismay of the Allies who tried to keep the flu a secret. When it made its way to Madrid, not subject to wartime censorship, it picked up the nickname "Spanish flu."
Tis wat.quote:Op donderdag 13 februari 2020 04:13 schreef Drugshond het volgende:
Na 2-3 weken nog steeds geen shipment bevestiging van AliExpress (2 orders).. Formeel zijn ze nu weer aan het werk. Heb zelfs de mogelijkheid om de order te cancelen,. Wat ik ook maar ga doen.Een kind van 2 kan uitrekenen dat sommige partijen hun verplichtingen niet meer na kunnen komen vanwege een lockdown.
Order date 19-jan.
20 dagen. 1e lockdown buiten China.twitter:BNODesk twitterde op donderdag 13-02-2020 om 05:46:54BREAKING: Sơn Lôi, a village in northern Vietnam, has been put on lockdown to prevent the spread of coronavirus reageer retweet
Van de naastgelegen provincies van Hubei al vier dagen geen actuele cijfers meer.quote:Op donderdag 13 februari 2020 05:51 schreef joyvke het volgende:
20 dagen. 1e lockdown buiten China.twitter:BNODesk twitterde op donderdag 13-02-2020 om 05:46:54BREAKING: Sơn Lôi, a village in northern Vietnam, has been put on lockdown to prevent the spread of coronavirus reageer retweet
2 mensen vervangen in functies EN nog steeds geen national update ...
Waren die niet in de Hubei/ nationals meegenomen?quote:Op donderdag 13 februari 2020 05:54 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Van de naastgelegen provincies van Hubei al vier dagen geen actuele cijfers meer.
Op de BNO-kaart zie ik geen updates, de laatste was van het weekend en toen was het ook al voor twee dagen tegelijkertijd.quote:Op donderdag 13 februari 2020 05:58 schreef joyvke het volgende:
[..]
Waren die niet in de Hubei/ nationals meegenomen?
BNO houdt geen getallen van de provincies meer bij, alleen van Hubei en van heel China.quote:Op donderdag 13 februari 2020 06:00 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Op de BNO-kaart zie ik geen updates, de laatste was van het weekend en toen was het ook al voor twee dagen tegelijkertijd.
Noro doet het ook altijd super op een cruise qua infectie. Dat zal met een coronavirus niet anders zijn.quote:Op donderdag 13 februari 2020 06:10 schreef asco het volgende:
Lekker schimmig allemaal. Maarja, goh. 🙄
De bootcijfers alleen zijn genoeg reden tot zorg. 😳
Dan bazelen die communisten verder maar wat ze willen.
60.000 gevallen inmiddels verspreid over heel China en nul in Afrika, Indonesië en nog zo een paar gebieden met veel verkeer met China. Het werkelijke aantal besmettingen wereldwijd zal waarschijnlijk wel het vijf tot tienvoudige zijn inmiddels.quote:Op donderdag 13 februari 2020 07:17 schreef Toefjes het volgende:
Er is heel wat gebeurd vannacht. China lijkt wel verloren.
Zoals iemand eerder al aanhaalde, interessanter om te kijken hoe de situatie zich ontwikkelt in Thailand (het is daar nog 2 weken hoogseizoen, tot voor kort 3 rechtstreekse vluchten per dag uit Wuhan, en BKK is wellicht dé gateway van Azië naar Europa), Singapore, Japan en natuurlijk de EU.
Ja ok. De situatie lijkt vrij hopeloos inderdaad.quote:Op donderdag 13 februari 2020 07:24 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
60.000 gevallen inmiddels verspreid over heel China en nul in Afrika, Indonesië en nog zo een paar gebieden met veel verkeer met China. Het werkelijke aantal besmettingen wereldwijd zal waarschijnlijk wel het vijf tot tienvoudige zijn inmiddels.
Nog maar 10% hersteld is ook nog niet echt positief. Met wat data over moment van besmetting, moment van herstel of overlijden zou de mortaliteit zo langzamerhand duidelijk moeten worden lijkt mij. Stukje boven de 2% lijkt mij uiteindelijk aannemelijk
Context is belangrijk. Op die cruise worden momenteel alleen mensen met ziekteverschijnselen getest. Er is te weinig capaciteit om iedereen te testen.quote:Op donderdag 13 februari 2020 04:10 schreef Houtenbeen het volgende:
44 van de 221 geteste personen.twitter:BNODesk twitterde op donderdag 13-02-2020 om 04:08:44BREAKING: 44 new cases of coronavirus on cruise ship near Tokyo, raising total to 218 https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Volgens Sjoerd den Daas (NOS) moeten zij eerst ook nog even omswitchen naar de nieuwe telmethode van de provincie Hubei.quote:Op donderdag 13 februari 2020 08:00 schreef Scrummie2.1 het volgende:
En nog steeds geen cijfers van mainland China
Dat belooft wat.quote:Op donderdag 13 februari 2020 08:05 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Volgens Sjoerd den Daas (NOS) moeten zij eerst ook nog even omswitchen naar de nieuwe telmethode van de provincie Hubei.
Wat is er gebeurd dan vannacht?quote:Op donderdag 13 februari 2020 07:17 schreef Toefjes het volgende:
Er is heel wat gebeurd vannacht. China lijkt wel verloren.
Politieke mensen ontslag en nieuwe mensen op die posities en:14,840 new cases, including clinically diagnosed cases, and 242 new deaths in Hubei province, China.quote:Op donderdag 13 februari 2020 08:10 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Wat is er gebeurd dan vannacht?
Ik volg het niet op de voet namelijk.
twitter:BNODesk twitterde op donderdag 13-02-2020 om 07:43:23NEW: Hubei province says all non-essential businesses will remain closed until at least February 20 and all schools will remain closed until further notice reageer retweet
Die toenames zijn toch wel flink veel hoger dan ze tot nu toe dagelijks waren.quote:Op donderdag 13 februari 2020 08:13 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Politieke mensen ontslag en nieuwe mensen op die posities en:14,840 new cases, including clinically diagnosed cases, and 242 new deaths in Hubei province, China.
Die nieuwe cijfers kunnen ook gewoon niet kloppen. Misschien heeft de WHO wel gezegd " euhj jullie moeten een ander systeem nemen"quote:Op donderdag 13 februari 2020 08:16 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Die toenames zijn toch wel flink veel hoger dan ze tot nu toe dagelijks waren.
Nog los van de nieuwe telmethode (wel besmet maar geen symptomen tellen niet mee) en het tegen beter ween maar aannemen dat de officiële cijfers kloppen.
Yep. Erg benieuwd naar de cijfers van het overige deel van China, en naar de cijfers van vanavond.quote:Op donderdag 13 februari 2020 08:16 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Die toenames zijn toch wel flink veel hoger dan ze tot nu toe dagelijks waren.
Nog los van de nieuwe telmethode (wel besmet maar geen symptomen tellen niet mee) en het tegen beter ween maar aannemen dat de officiële cijfers kloppen.
En dan heb je hier en daar nog een draak van een user die constant maar loopt te gillen dat er niks aan 't handje is omdat de cijfers echt niet verontrustend zijn en de officiële nieuwsbronnen heus niet tegen je zitten te liegen, en alles buiten die bronnen pas échte leugens zijn.quote:Op donderdag 13 februari 2020 08:19 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Die nieuwe cijfers kunnen ook gewoon niet kloppen.
ja, je kan niet eens aankomen met " owh jaah, we hebben inees toch 14.000 cases meer."quote:Op donderdag 13 februari 2020 08:22 schreef ToT het volgende:
[..]
En dan heb je hier en daar nog een draak van een user die constant maar loopt te gillen dat er niks aan 't handje is omdat de cijfers echt niet verontrustend zijn en de officiële nieuwsbronnen heus niet tegen je zitten te liegen, en alles buiten die bronnen pas échte leugens zijn.
Je hoeft niet elk paniekerig tweetje direct automatisch voor waar aan te nemen, maar dat dingen daar niet echt helemaal lekker lopen, mag inmiddels toch wel duidelijk zijn?
twitter:BNODesk twitterde op donderdag 13-02-2020 om 08:22:04NEW: Shanghai Health Commission says methodology for coronavirus diagnosis has not changed in other areas outside Hubei province - Reuters https://t.co/JKn8Uvj6iO reageer retweet
Dat soort users vindt de situatie natuurlijk stiekem ook best spannend.quote:Op donderdag 13 februari 2020 08:22 schreef ToT het volgende:
[..]
En dan heb je hier en daar nog een draak van een user die constant maar loopt te gillen dat er niks aan 't handje is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |