abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zaterdag 21 maart 2020 @ 17:20:02 #276
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192188460
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 17:05 schreef Anne het volgende:
Wat heerlijk om even buiten te zijn! Vandaag 16km gewandeld O+.

En best weinig mensen tegengekomen!
Ik was binnen bezig met een slijptol, muurfrees en boorhamer }:|

Als ik mijn neus snuit komt er puin uit :')
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 21 maart 2020 @ 17:50:30 #277
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_192188916
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 17:20 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik was binnen bezig met een slijptol, muurfrees en boorhamer }:|

Als ik mijn neus snuit komt er puin uit :')
Haha, heb vandaag ook (bouw)stof staan vegen.
En de motor rijklaar gemaakt :Y
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 22 maart 2020 @ 09:36:54 #278
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_192200104
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 07:21 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Feli's ^O^

Ik zie/lees en hoor meer mensen over dat soort shit idd.. die hebben dan misschien niet ook nog eens een zwangere vrouw op de bank, maar wel kinderen thuis die strontvervelend zijn omdat ze thuis en binnen moeten zitten, en papa én mama allebei thuis moeten zien te werken maar niets voor elkaar krijgen.

Hence ook the 'quarantaine dag X' filmpjes die volop circuleren. :)
Dank je! En ja, sommige van die filmpjes zijn inderdaad aardig herkenbaar! Hier allebei thuis, maar de XM niet echt mobiel en had zich d'r verlof anders voorgesteld. Maar ook voor de kinderen die thuis zitten is het natuurlijk klote: niet meer spelen met vriendjes, missen school ook en willen waarschijnlijk hun ouders ook gewoon achter het behang plakken.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 22 maart 2020 @ 11:03:04 #279
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_192201480
En een abo op Disney+ afgesloten.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 22 maart 2020 @ 12:44:30 #280
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_192203731
quote:
2s.gif Op zondag 22 maart 2020 09:36 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dank je! En ja, sommige van die filmpjes zijn inderdaad aardig herkenbaar! Hier allebei thuis, maar de XM niet echt mobiel en had zich d'r verlof anders voorgesteld. Maar ook voor de kinderen die thuis zitten is het natuurlijk klote: niet meer spelen met vriendjes, missen school ook en willen waarschijnlijk hun ouders ook gewoon achter het behang plakken.
Ik weet niet of Netflix aandelen uitgeeft, maar als je wilt investeren lijkt dit me een prima tipje voor aankomend jaar.

Een heleboel mensen weten zich geen raad.. ons hele leven gebaseerd op werk, sportschool, clubs, sociale contacten.. routines, en alles ligt op zijn gat.. nu komt het aan op jezelf en je kids.. als ze wat ouder zijn geef je ze een pokkie of console , maar voor die tijd wordt het nu heel lastig.

Iedereen moet routines aanpassen en dat is heel vervelend. nieuwe wielen uitvinden en er opnieuw mee leren fietsen, en geen mens weet hoe goed dat wiel moet zijn en hoe lang het mee moet gaan :{
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 22 maart 2020 @ 12:52:38 #281
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_192203922
Geeft mooi aan hoe weinig zelfredzaam mensen tegenwoordig zijn. Een week geen dagelijkse routine en de paniek slaat toe.
Iedereen mag hier in en rond het huis wel komen werken, genoeg te doen. Ik wil nog wel een half jaartje doorbetaald in lockdown hoor.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  zondag 22 maart 2020 @ 12:58:02 #282
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_192204018
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:52 schreef Barcaconia het volgende:
Geeft mooi aan hoe weinig zelfredzaam mensen tegenwoordig zijn. Een week geen dagelijkse routine en de paniek slaat toe.
Iedereen mag hier in en rond het huis wel komen werken, genoeg te doen. Ik wil nog wel een half jaartje doorbetaald in lockdown hoor.
Same here, ik kan me thuis ook nog wel een heel eind vermaken voor alles af is. En dan tel ik de racer opbouwen niet eens mee.
Echter gaat de hele economie dan op zijn gat en dat is ook niet echt gezond. Het bedrijf waar ik werk zal dan zo goed als zeker failliet zijn en ik gok dat we niet de enigen zijn. Dat zijn dan ineens een boel werklozen.

Mensen zijn helaas te dom om hiermee om te kunnen gaan. We kunnen prima een deel van de bedrijven gewoon door laten draaien maar dan moeten mensen zich wel aanpassen. En dus niet alsnog elders samen klusteren omdat je niet hoeft te werken :{

quote:
14s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 07:21 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

[..] maar wel kinderen thuis die strontvervelend zijn omdat ze thuis en binnen moeten zitten, en papa én mama allebei thuis moeten zien te werken maar niets voor elkaar krijgen.

Maar kinderen mogen (mochten?) toch gewoon buitenspelen? Ze zijn minder vatbaar en in de buitenlucht is het minder snel overdraagbaar.

Het probleem is dat ouders ineens op hun eigen kinderen moeten letten de hele dag. En dat zijn "we" niet meer gewend :+
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 22 maart 2020 @ 13:18:41 #283
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_192204408
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:58 schreef daNpy het volgende:

[..]

Same here, ik kan me thuis ook nog wel een heel eind vermaken voor alles af is. En dan tel ik de racer opbouwen niet eens mee.
Echter gaat de hele economie dan op zijn gat en dat is ook niet echt gezond. Het bedrijf waar ik werk zal dan zo goed als zeker failliet zijn en ik gok dat we niet de enigen zijn. Dat zijn dan ineens een boel werklozen.

Mensen zijn helaas te dom om hiermee om te kunnen gaan. We kunnen prima een deel van de bedrijven gewoon door laten draaien maar dan moeten mensen zich wel aanpassen. En dus niet alsnog elders samen klusteren omdat je niet hoeft te werken :{
Ik ben eigen baas en werk met aangepaste routine gewoon door. De vraag is wel anders (Lager) maar mijn uitgaven zijn ook stukken lager nu ivm niet reizen, geen diesel, minder ‘luxe’ uitstapjes etc.
Als je nu iedere dag thuisbezorgd besteld enzo denk ik dat je vlug de lul bent. Gewoon zorgen dat je zelf ook zuinig door het leven gaat. Doe maar alsof je een half jaar 0 inkomen krijgt want wie weet gaat dat ook gebeuren.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  zondag 22 maart 2020 @ 13:29:36 #284
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_192204598
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:52 schreef Barcaconia het volgende:
Geeft mooi aan hoe weinig zelfredzaam mensen tegenwoordig zijn. Een week geen dagelijkse routine en de paniek slaat toe.
Iedereen mag hier in en rond het huis wel komen werken, genoeg te doen. Ik wil nog wel een half jaartje doorbetaald in lockdown hoor.
Hey Barc, still alive? ;) ^O^

We hebben nog geen lockdown, dat kan gewoon nog komen als een grote groep mensen niet heel rap hun kop uit het zand trekken en zich realiseren dat we daar op af stevenen als ze niet een beetje gaan nadenken en handelen.

Bij mij is het effe anders; ik heb een 0 uren contract.. ik ga straks op mijn bek als het zo ver komt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 22 maart 2020 @ 13:37:42 #285
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_192204721
quote:
7s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:29 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Hey Barc, still alive? ;) ^O^

We hebben nog geen lockdown, dat kan gewoon nog komen als een grote groep mensen niet heel rap hun kop uit het zand trekken en zich realiseren dat we daar op af stevenen als ze niet een beetje gaan nadenken en handelen.

Bij mij is het effe anders; ik heb een 0 uren contract.. ik ga straks op mijn bek als het zo ver komt.
Zelfde advies: ga per direct leven alsof je een half jaar geen inkomen krijgt. Geen dure boodschappen, geen gekke uitstapjes, simpeler eten. Als je ruimte hebt vast wat groente inzaaien in de tuin enzo.
De kans dat je binnenkort echt een tijd zonder inkomen binnen zit is aardig groot.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  zondag 22 maart 2020 @ 14:05:49 #286
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_192205266
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:37 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Zelfde advies: ga per direct leven alsof je een half jaar geen inkomen krijgt. Geen dure boodschappen, geen gekke uitstapjes, simpeler eten. Als je ruimte hebt vast wat groente inzaaien in de tuin enzo.
De kans dat je binnenkort echt een tijd zonder inkomen binnen zit is aardig groot.
Ik snap het ... maar winkels gaan gewoon open blijven, ik heb eventueel het UWV als backup, mijn voorraadkast puilt uit, want ik doe al wekenlang steevast teveel boodschappen, vriezer zit vol met maaltijden.. ik kan wel een tijdje vooruit... ook kan ik me prima amuseren in mijn uppie.
Grote uitgaven hoef ik niet en doe ik al een tijdje niet, heb wel pas een andere auto gekocht, als ik dit had geweten had ik dat niet gedaan, maar ja, die glazen bol heb ik niet, en die had ik toen ook niet..
Laten we maar gewoon hopen en bidden dat het niet op een lockdown aankomt zoals in Z-EU, en dat we allemaal een beetje de boel draaiend kunnen houden..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 22 maart 2020 @ 14:27:24 #287
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_192205678
quote:
7s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:29 schreef Sounddragon het volgende:.

Bij mij is het effe anders; ik heb een 0 uren contract.. ik ga straks op mijn bek als het zo ver komt.
bijstand heet dat
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  zondag 22 maart 2020 @ 14:43:07 #288
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_192205983
quote:
14s.gif Op zondag 22 maart 2020 14:05 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik snap het ... maar winkels gaan gewoon open blijven, ik heb eventueel het UWV als backup, mijn voorraadkast puilt uit, want ik doe al wekenlang steevast teveel boodschappen, vriezer zit vol met maaltijden.. ik kan wel een tijdje vooruit... ook kan ik me prima amuseren in mijn uppie.
Grote uitgaven hoef ik niet en doe ik al een tijdje niet, heb wel pas een andere auto gekocht, als ik dit had geweten had ik dat niet gedaan, maar ja, die glazen bol heb ik niet, en die had ik toen ook niet..
Laten we maar gewoon hopen en bidden dat het niet op een lockdown aankomt zoals in Z-EU, en dat we allemaal een beetje de boel draaiend kunnen houden..
Dan is er toch eigenlijk niks ernstigs aan de hand? Ja, het is een kutsituatie maar daar zit heel de wereld in, daar doe je ff niks aan.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  zondag 22 maart 2020 @ 15:04:00 #289
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_192206367
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 14:27 schreef lipje het volgende:

[..]

bijstand heet dat
Nee, bijstand is nog een stapje verder.. mag toch hopen dat het niet zó lang gaat duren ;(
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 22 maart 2020 @ 15:12:48 #290
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_192206525
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 14:43 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Dan is er toch eigenlijk niks ernstigs aan de hand? Ja, het is een kutsituatie maar daar zit heel de wereld in, daar doe je ff niks aan.
Is ook niet, maar het is idd niet waar iemand op zit te wachten..

Ik begin me wel een beetje te irriteren aan mensen die overal maar laconiek mee omgaan; die gaan de gróte ellende straks veroorzaken.. Echt ongelofelijk hoe onkwetsbaar sommige mensen zich voelen.. die denken alleen in hun eigen straatje, the big picture zien ze gewoon niet.. kansloos.
Ik ben geen paniekerig type, ik snap heus wel dat het allemaal voor de meeste mensen prima survivable is, maar het is toch een relatief kleine moeite om te doen wat het RIVM vraagt?

Nú al zijn de ouderen de dupe van dat lakse gedoe, die mensen krijgen kamerarrest in het verpleeghuis waar toch al niet al te veel te beleven viel.. bezoek ging er al vanaf, en nu mogen ze hun kamer al niet meer uit... die ouwetjes zitten gewoon gevangen, terwijl andere mongolen gewoon met duizenden tegelijk naar het strand gaan alsof er niks aan de hand is.. want "daar hebben we zin in" |:(

Wmb mogen ze die idioten domweg injecteren met het virus.. gebruiken we die wel als buffertje en proefkonijn.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_192222375
De vraag naar gebruikte bedrijfswagens is momenteel niet heel groot helaas. Eigen bedrijf zijn alle inkomsten zo goed als weg. Vooral gebaseerd op evenementen. Werk zat, of het zich uitbetaalt is een tweede. Maar die situatie ken ik nog van vroeger. :P vind het vervelender dan ik dacht dat ik mijn moeder niet meer kan zien, daar zit ik meer mee. Neefje wat Corona lijkt te hebben is gelukkig bijna weer er bovenop. Blij dat die vorige week niet mee was naar de Ring. 🙊
  maandag 23 maart 2020 @ 23:28:28 #292
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_192237856
Wat Barca al zegt, komende tijd maar even rustig aan - ik verwacht rond september de nodige recessie perikelen, ook als corona rond die tijd uit de lucht is. Helaas de komende tijd nog wel wat uitgaven aan het nieuwe huis, maar ben wel blij dat ik een aardig deel spaargeld heb meegebracht en alles op 1 inkomen heb. Maak me niet zozeer zorgen om mijn eigen werk, maar verwacht niet dat mijn vriendin komend jaar nog werk vind in het toerisme :X

Als ik zie hoe het eraan toe gaat in de US of A en Iran qua corona vrees ik dat we er volgend jaar nog mee zitten... hopelijk is er tegen die tijd een werkend vaccin.
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
  dinsdag 24 maart 2020 @ 12:19:36 #293
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_192245089
Als de Corona in de tweede helft van dit jaar in Europa onder controle is denk ik dat toerisme weer aardig in gang gezet gaat worden. Misschien minder ver weg maar mensen willen echt wel graag op vakantie na zo'n periode :Y
Hoop dat we het hier in NL zonder lock down afkunnen want dat zou de economie wel enorm helpen. Mensen zonder werk gaan het wel zwaar krijgen denk ik. Gelukkig zijn een boel ondernemers nu al slim genoeg om hun werknemers/apparatuur/middelen anders in te zetten zodat er in ieder geval nog wat doorgedraaid kan worden.

Ik vind het thuis werken overigens echt wel fijn zo. Heel de dag m'n jogging broek aan :+ lekker boterhammetjes smeren met aardbeien erop of een eitje bakken. Radio aan die ik wil zonder koptelefoon. Heb gewoon de hele ochtend gewerkt en af en toe bij de voegers geweest die de garage nu aan het voegen zijn. Doe bijna meer als op mijn werk :X
De kat vind het ook wel leuk dat er iemand thuis is overdag etc.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_192246137
Ik ben thuis sowieso veel productiever dan op kantoor
  dinsdag 24 maart 2020 @ 17:15:17 #295
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_192250854
Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe je thuissituatie is, heb al meerdere collega's met jengelende kinderen aan de lijn gehad. Wij hebben beiden een eigen studeerkamer dus alle ruimte en heb zelf een zit-sta bureau met arbowaardige stoel en een leeshoek voor als ik even geen scherm voor mijn neus wil hebben. Dan zie je weer collega's voorbij komen die een camping klaptafeltje en keukenstoel gebruiken om aan te werken in een klein hoekje op zolder, dat hou je geen weken vol. Om het ook maar niet te hebben over lichaamsbeweging en tijdig pauze nemen... mijn vriendin misbruikt momenteel de tuin en woonkamer als sportschool _O-

Los van mijn normale werk momenteel ook bezig te bedenken hoe ik de mensen over een maand betrokken, gemotiveerd en gezond hou :') Kennisdeling, meetups en conferenties liggen momenteel op hun gat, dus ook daar moet ik nog een werkbaar alternatief voor zien te bedenken. Het hele kantoor werkt bij ons thuis momenteel. Thuiswerken is wel praktisch in de zin dat mensen niet meer langs je bureau komen voor advies en hulp, echter bellen ze je nu gewoon op :N

Mijn zorg zit vooral in een langdurig verloop van corona infecties, zelfs als we het hier op kunnen drogen voor/rond de zomer zal het in de landen om ons heen nog steeds een probleem zijn (zo begreep ik dat gisteren pas de pubs in de UK gesloten zijn... wtf.) waarbij wij Nederlanders sowieso veel met mensen van andere locaties in contact zijn. Niet alleen tussen kantoren, maar mensen die direct met elkaar werken wonen vaak ook elders in diverse steden en dorpen, soms zelfs ver buiten de regio. De kans op een heroplevering is daarmee groot. En dat nog los van de onzekerheid die mensen gaan hebben over hun werk, dan ga je niet groots op vakantie maar je gehamsterde voedsel bbqen in tuinesie. Als je nog bij elkaar bent althans, want niet iedereen heeft de ruimte, de gezonde relatie en rustige kinderen die braaf binnen blijven zitten en zich daar wel vermaken de komende maanden...

De balans en harmonie keert uiteindelijk wel weer terug in de samenleving en ons dagelijks leven, hopelijk zonder teveel problemen en over niet al te lange tijd. F1 ga ik vanuit dat we daar later dit jaar nog van kunnen genieten, al dan niet met publiek langs de baan ;) Hopelijk is later dit jaar een lang weekend Eifel/Moesel ook weer mogelijk.
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
  dinsdag 24 maart 2020 @ 17:29:33 #296
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_192251084
Voor de thuisblijvers die F1 missen, Lando's twitch kanaal was gisteravond briljant om te volgen - hij was met Max wat aan het kloten in een sim racer op Spa: https://www.planetf1.com/news/max-verstappen-lando-norris/
Woensdagavond gaan ze weer los.
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_192262155
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 17:29 schreef Paladijn het volgende:
Voor de thuisblijvers die F1 missen, Lando's twitch kanaal was gisteravond briljant om te volgen - hij was met Max wat aan het kloten in een sim racer op Spa: https://www.planetf1.com/news/max-verstappen-lando-norris/
Woensdagavond gaan ze weer los.

Deze van afgelopen week is ook lollig, vanaf pakweg 4:25 :P

* Alfisti speelt het spelletje ook :+

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 25-03-2020 09:46:21 ]
  donderdag 26 maart 2020 @ 22:39:43 #298
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_192295595
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
  vrijdag 27 maart 2020 @ 14:16:04 #299
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_192302842
quote:
_O-

Och beetje, intimidatie via de pers :')

Ohja bijna vol :P
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  vrijdag 27 maart 2020 @ 14:18:18 #300
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_192302882
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 09:45 schreef Alfisti het volgende:

* Alfisti speelt het spelletje ook :+
Hoe is het met file rijden?
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')