Livetrackers: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)quote:Coronavirussen
De coronavirussen is een grote familie van virussen die ziekten veroorzaken. Deze virussen zijn zoönotisch, dat betekent dat ze overgedragen kunnen worden tussen dieren en mensen. De wereldgezondheidsorganisatie (WHO) geeft meer informatie over het virus op hun website.
Veel voorkomende tekenen van infectie zijn ademhalingsproblemen, koorts en hoesten. In ernstige gevallen kan het leiden tot een longontsteking, nierfalen en is het dodelijk. De standaard aanbevelingen die de WHO doet om verspreiding te voorkomen zijn: regelmatig handen wassen, mond en neus bedekken bij hoesten en niezen en het grondig koken van vlees en eieren.
Eerder uitgebroken coronavirussen zijn MERS en SARS. Dat laatste virus werd in 2003 ook in China ontdekt. Het werd overgedragen van civetkatten op mensen. Er zijn verschillende coronavirussen die al wel onder dieren circuleren, maar waar nog geen mensen door zijn besmet.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-rotterdam-onderzoek
Als ik die Flip was zou ik gewoon lekker blijven dobberen zolang er genoeg eten en drinken is. Veiliger dan op een geïsoleerd schip zonder virus kan je niet zitten in dat gebied momenteelquote:Op woensdag 12 februari 2020 16:43 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)om-hulp-verhoog-druk
Het zusje (MERS) brak uit in het midden Oosten, dus misschien gaat het voor een Coronavirus anders op dan voor een griep (invluenza) virus.quote:Op woensdag 12 februari 2020 16:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zou wel het proberen waard kunnen zijn. Alle airco gewoon uitzetten. Beetje kut maar ook weer niet heel erg. En als daardoor het virus zich een stuk minder kan verspreiden...
Maar dat hele temperatuur dingetje is nooit echt bevestigd volgens mij, voor dit specifieke virus.
Ik zou ook niet zo heel veel haast hebben om eraf te komen, als ik mijn man en mijn kind toch bij me had.quote:Op woensdag 12 februari 2020 16:45 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Als ik die Flip was zou ik gewoon lekker blijven dobberen zolang er genoeg eten en drinken is. Veiliger dan op een geïsoleerd schip zonder virus kan je niet zitten in dat gebied momenteel.
Nou, gelukkig maar dat ze daar zo'n uiterst betrouwbare testmethode hebben aangewend:quote:Op woensdag 12 februari 2020 16:45 schreef bleiblei het volgende:
Veiliger dan op een geïsoleerd schip zonder virus kan je niet zitten in dat gebied momenteel .
https://nos.nl/artikel/23(...)ehoorlijk-spijt.htmlquote:De Westerdam heeft koers gezet richting Bangkok, maar vanochtend bleek dat de passagiers daar niet welkom zijn, hoewel bij niemand het coronavirus is vastgesteld. "We hebben gisteren allemaal nog een temperatuurcheck gehad. Dit schip is virusvrij."
Ja maarja ik bedoel ze zitten nu echt behoorlijk lang op dat schip al en er is nog steeds niet eens 1 persoon ziek. Dus volgens mij is het idd overdreven deze reactie.quote:Op woensdag 12 februari 2020 17:19 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Nou, gelukkig maar dat ze daar zo'n uiterst betrouwbare testmethode hebben aangewend:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)ehoorlijk-spijt.html
Ja als er na twee weken nog niemand koorts heeft dan weet je vrij zeker dat niemand het heeft.quote:Op woensdag 12 februari 2020 17:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja maarja ik bedoel ze zitten nu echt behoorlijk lang op dat schip al en er is nog steeds niet eens 1 persoon ziek. Dus volgens mij is het idd overdreven deze reactie.
1 februari gingen ze (in Hong Kong) aan boord, er zijn nog geen 14 dagen verstreken sindsdien, de incubatietijd kan al langer zijn en veel besmetten vertonen enkel milde simptomen die gemakkelijk zijn af te doen als een verkoudheid of een griepje.quote:Op woensdag 12 februari 2020 17:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja maarja ik bedoel ze zitten nu echt behoorlijk lang op dat schip al en er is nog steeds niet eens 1 persoon ziek. Dus volgens mij is het idd overdreven deze reactie.
Beter kan je niet zitten neequote:Op woensdag 12 februari 2020 16:45 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Als ik die Flip was zou ik gewoon lekker blijven dobberen zolang er genoeg eten en drinken is. Veiliger dan op een geïsoleerd schip zonder virus kan je niet zitten in dat gebied momenteel.
Hutje mutje op elkaar met een hele reeks nieuwe passagiers uit Hong Kong? Wetende dat cruise schepen nog wel eens willen werken als incubators, gemeenschappelijke ruimten niet ontsmet worden en het virus een handwasje van vaat makkelijk kan overleven? Nee, dat is inderdaad de best mogelijk plek om te zijn.quote:Op woensdag 12 februari 2020 17:25 schreef BoonDockSaint het volgende:
[..]
Beter kan je niet zitten nee
quote:Upon her release, Mallon was given a job as a laundress, which paid less than cooking. After several unsuccessful years of working as a laundress, she changed her name to Mary Brown and returned to her former occupation despite having been explicitly instructed not to. For the next five years, she worked in a number of kitchens; wherever she worked, there were outbreaks of typhoid. However, she changed jobs frequently, and Soper was unable to find her.[8]
In 1915, Mallon started another major outbreak, this time at Sloane Hospital for Women in New York City. 25 people were infected, and two died. She again left, but the police were able to find and arrest her when she took food to a friend on Long Island.[8][16] After arresting her, public health authorities returned her to quarantine on North Brother Island on March 27, 1915. She was still unwilling to have her gallbladder removed.[16]
Schijnt over anderhalf jaar klaar te zijn.quote:Op woensdag 12 februari 2020 17:49 schreef Red_85 het volgende:
Zijn er al vaccines in ontwikkeling? Of is het gewoon death to us all?
Het is geen gegeven dat een ontwikkeling ook zal resulteren in een bruikbaar vaccin, noch dat het met een enorm aantal besmetten en mogelijke mutaties effectief zal blijken tegen die variant die aan het einde van dat ontwikkel(en productie)proces de grootste bedreiging vormt.quote:
Hmm... ja 2 jaar productietijd en R&D natuurlijk. Shaait.quote:Op woensdag 12 februari 2020 17:50 schreef ToT het volgende:
[..]
Schijnt over anderhalf jaar klaar te zijn.
Us all? Zo veel gaan er anders niet dood.quote:Op woensdag 12 februari 2020 17:49 schreef Red_85 het volgende:
Zijn er al vaccines in ontwikkeling? Of is het gewoon death to us all?
Yep. TT van vorige deel, ik heb alleen de virusnaam aangepast helaas. Moderators reageerden niet bij het vorige deel (goh).quote:
Een idee: Omdat deze mensen in contact zijn geweest met de al besmette mensen in de USA, of mogelijk zijn ze in de voorbije maand (of 2) in China geweest.quote:Op woensdag 12 februari 2020 18:00 schreef asco het volgende:
"【US🇺🇸】420 people in the US have been investigated for coronavirus
The US Centers for Disease Control and Prevention has listed 420 people under investigation for the novel coronavirus in 41 states, according to an update posted to the agency's website on Wednesday. Of them, 13 have tested positive, 347 negative and 60 are still pending.
27 minutes ago · CNN"
Waarom zijn juist deze 420 mensen getest, iemand een idee?
Zolang het niet bevestigd is; helemaal niets.quote:Op woensdag 12 februari 2020 18:00 schreef dewaal het volgende:
wat is hiervan waar.
https://www.brighteon.com/9337b86a-f2b9-416b-96e8-28b0bfdf93c3
Denk je dat de Chinese overheid dit gaat bevestigen?quote:Op woensdag 12 februari 2020 18:04 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Een idee: Omdat deze mensen in contact zijn geweest met de al besmette mensen in de USA, of mogelijk zijn ze in de voorbije maand (of 2) in China geweest.
[..]
Zolang het niet bevestigd is; helemaal niets.
Nee, dat denk ik niet.quote:Op woensdag 12 februari 2020 18:05 schreef Markesh het volgende:
[..]
Denk je dat de Chinese overheid dit gaat bevestigen?
Door de Chinese Communistische Partij bedoel je? Geroemd om transparantie en eerlijke communicatie! (Alsook een voorvechter van mensenrechten en een menswaardige behandeling van allen!)quote:Op woensdag 12 februari 2020 18:04 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Zolang het niet bevestigd is; helemaal niets.
Nee, meer door meerdere bronnen met verschillende filmpjes ofzo, met hard bewijs dat het recent is opgenomen en relatie heeft met het virus.quote:Op woensdag 12 februari 2020 18:06 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Door de Chinese Communistische Partij bedoel je? Geroemd om transparantie en eerlijke communicatie! (Alsook een voorvechter van mensenrechten en een menswaardige behandeling van allen!)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |