abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191473856
quote:
Coronavirussen

De coronavirussen is een grote familie van virussen die ziekten veroorzaken. Deze virussen zijn zoönotisch, dat betekent dat ze overgedragen kunnen worden tussen dieren en mensen. De wereldgezondheidsorganisatie (WHO) geeft meer informatie over het virus op hun website.

Veel voorkomende tekenen van infectie zijn ademhalingsproblemen, koorts en hoesten. In ernstige gevallen kan het leiden tot een longontsteking, nierfalen en is het dodelijk. De standaard aanbevelingen die de WHO doet om verspreiding te voorkomen zijn: regelmatig handen wassen, mond en neus bedekken bij hoesten en niezen en het grondig koken van vlees en eieren.

Eerder uitgebroken coronavirussen zijn MERS en SARS. Dat laatste virus werd in 2003 ook in China ontdekt. Het werd overgedragen van civetkatten op mensen. Er zijn verschillende coronavirussen die al wel onder dieren circuleren, maar waar nog geen mensen door zijn besmet.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-rotterdam-onderzoek
Livetrackers: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)

Gedetailleerde overzichtskaart: HIER

Handig om te volgen op Twitter: https://twitter.com/BNODesk

Timelapse: Mapping the Outbreak

Intussen gaat men in China een ziekenhuis met goed voor 1000 bedden in 5 a 10 dagen van de grond stampen.

Nog meer overzicht: https://gisanddata.maps.a(...)40299423467b48e9ecf6

Wiki:
https://en.wikipedia.org/(...)coronavirus_outbreak

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2020 20:55:27 ]
  woensdag 12 februari 2020 @ 16:45:01 #3
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_191474086
quote:
Als ik die Flip was zou ik gewoon lekker blijven dobberen zolang er genoeg eten en drinken is. Veiliger dan op een geïsoleerd schip zonder virus kan je niet zitten in dat gebied momenteel :P .
pi_191474126
quote:
2s.gif Op woensdag 12 februari 2020 16:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Zou wel het proberen waard kunnen zijn. Alle airco gewoon uitzetten. Beetje kut maar ook weer niet heel erg. En als daardoor het virus zich een stuk minder kan verspreiden...

Maar dat hele temperatuur dingetje is nooit echt bevestigd volgens mij, voor dit specifieke virus.
Het zusje (MERS) brak uit in het midden Oosten, dus misschien gaat het voor een Coronavirus anders op dan voor een griep (invluenza) virus.

Staat ook in dat artikel van het vorige topic:
https://news.harvard.edu/(...)ust-gathering-steam/

SARS zakte destijds in de zomermaanden in.. maar ze zijn er nooit achter gekomen of het seizoensinvloeden waren of dat de maatregelen begonnen te werken
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_191474185
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2020 16:45 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Als ik die Flip was zou ik gewoon lekker blijven dobberen zolang er genoeg eten en drinken is. Veiliger dan op een geïsoleerd schip zonder virus kan je niet zitten in dat gebied momenteel :P .
Ik zou ook niet zo heel veel haast hebben om eraf te komen, als ik mijn man en mijn kind toch bij me had.

Lekker zonnebaden bij dat zwembad met een drankje en een boek. Je hoeft niet te koken. Niet te schoonmaken. Niet te werken.

Nou. Ik hou dat wel een tijdje vol hoor?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191474649
quote:
Veiliger dan op een geïsoleerd schip zonder virus kan je niet zitten in dat gebied momenteel .
Nou, gelukkig maar dat ze daar zo'n uiterst betrouwbare testmethode hebben aangewend:
quote:
De Westerdam heeft koers gezet richting Bangkok, maar vanochtend bleek dat de passagiers daar niet welkom zijn, hoewel bij niemand het coronavirus is vastgesteld. "We hebben gisteren allemaal nog een temperatuurcheck gehad. Dit schip is virusvrij."
https://nos.nl/artikel/23(...)ehoorlijk-spijt.html

:')
pi_191474686
quote:
10s.gif Op woensdag 12 februari 2020 17:19 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Nou, gelukkig maar dat ze daar zo'n uiterst betrouwbare testmethode hebben aangewend:
[..]

https://nos.nl/artikel/23(...)ehoorlijk-spijt.html

:')
Ja maarja ik bedoel ze zitten nu echt behoorlijk lang op dat schip al en er is nog steeds niet eens 1 persoon ziek. Dus volgens mij is het idd overdreven deze reactie.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 12 februari 2020 @ 17:24:13 #8
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_191474700
quote:
2s.gif Op woensdag 12 februari 2020 17:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ja maarja ik bedoel ze zitten nu echt behoorlijk lang op dat schip al en er is nog steeds niet eens 1 persoon ziek. Dus volgens mij is het idd overdreven deze reactie.
Ja als er na twee weken nog niemand koorts heeft dan weet je vrij zeker dat niemand het heeft.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_191474707
quote:
2s.gif Op woensdag 12 februari 2020 17:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

1 februari gingen ze (in Hong Kong) aan boord, er zijn nog geen 14 dagen verstreken sindsdien, de incubatietijd kan al langer zijn en veel besmetten vertonen enkel milde simptomen die gemakkelijk zijn af te doen als een verkoudheid of een griepje.

Stellen dat het schip op zeker virusvrij zou zijn is absurd en ik vraag me af of deze kerel dat echt gelooft of het uit eigen belang beweert.
pi_191474718
quote:

[..]

Beter kan je niet zitten nee
I will do what i must !!
pi_191474756
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 17:25 schreef BoonDockSaint het volgende:

[..]

Beter kan je niet zitten nee
Hutje mutje op elkaar met een hele reeks nieuwe passagiers uit Hong Kong? Wetende dat cruise schepen nog wel eens willen werken als incubators, gemeenschappelijke ruimten niet ontsmet worden en het virus een handwasje van vaat makkelijk kan overleven? Nee, dat is inderdaad de best mogelijk plek om te zijn. 8)7

Doe mij maar een bunker van het soort waarin de boven ons gestelden hun toevlucht zullen nemen. :W (Waar adequaat testen en daadwerkelijke quarantaines dan ineens wél mogelijk blijken..)
pi_191474874
Overigens zouden autoriteiten dat van die vaat makkelijk op kunnen lossen door horeca te verplichten dit middels een twee stappen proces te doen met eerst een bleekoplossing. Dat niemand hiertoe instrueert of welke andere simpele, goedkope remmende maatregel dan ook is zeer tekenend en laakbaar. :')

Wanneer je als volstreekte leek gemakkelijk tig betere aanpakken kan bedenken maar autoriteiten zich de moeite liever besparen. |:(

Handen wasen jongens, gewoon een griepje. :B

edit: over horeca gesproken, hoeveel Covid Marry's zouden de klandizie op dit moment een natje en droogje voorschotelen?

quote:
Upon her release, Mallon was given a job as a laundress, which paid less than cooking. After several unsuccessful years of working as a laundress, she changed her name to Mary Brown and returned to her former occupation despite having been explicitly instructed not to. For the next five years, she worked in a number of kitchens; wherever she worked, there were outbreaks of typhoid. However, she changed jobs frequently, and Soper was unable to find her.[8]

In 1915, Mallon started another major outbreak, this time at Sloane Hospital for Women in New York City. 25 people were infected, and two died. She again left, but the police were able to find and arrest her when she took food to a friend on Long Island.[8][16] After arresting her, public health authorities returned her to quarantine on North Brother Island on March 27, 1915. She was still unwilling to have her gallbladder removed.[16]
*O*

[ Bericht 9% gewijzigd door van_Lamehuizen op 12-02-2020 17:45:02 ]
pi_191475014
"Bring out your dead", toch?
pi_191475085
Zijn er al vaccines in ontwikkeling? Of is het gewoon death to us all?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_191475090
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 17:49 schreef Red_85 het volgende:
Schijnt over anderhalf jaar klaar te zijn.
pi_191475099
quote:
Zijn er al vaccines in ontwikkeling?
Het is geen gegeven dat een ontwikkeling ook zal resulteren in een bruikbaar vaccin, noch dat het met een enorm aantal besmetten en mogelijke mutaties effectief zal blijken tegen die variant die aan het einde van dat ontwikkel(en productie)proces de grootste bedreiging vormt.
pi_191475104
quote:
2s.gif Op woensdag 12 februari 2020 17:50 schreef ToT het volgende:

[..]

Schijnt over anderhalf jaar klaar te zijn.
Hmm... ja 2 jaar productietijd en R&D natuurlijk. Shaait.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 12 februari 2020 @ 17:55:04 #18
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_191475152
quote:
Us all? Zo veel gaan er anders niet dood. :')
pi_191475177
quote:
2s.gif Op woensdag 12 februari 2020 17:44 schreef ToT het volgende:
"Bring out your dead", toch?
Yep. TT van vorige deel, ik heb alleen de virusnaam aangepast helaas. Moderators reageerden niet bij het vorige deel (goh).
  woensdag 12 februari 2020 @ 18:00:00 #20
22565 asco
Los in deze tent
pi_191475213
"【US🇺🇸】420 people in the US have been investigated for coronavirus
The US Centers for Disease Control and Prevention has listed 420 people under investigation for the novel coronavirus in 41 states, according to an update posted to the agency's website on Wednesday. Of them, 13 have tested positive, 347 negative and 60 are still pending.
27 minutes ago · CNN"

Waarom zijn juist deze 420 mensen getest, iemand een idee?
pi_191475268
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 18:00 schreef asco het volgende:
"【US🇺🇸】420 people in the US have been investigated for coronavirus
The US Centers for Disease Control and Prevention has listed 420 people under investigation for the novel coronavirus in 41 states, according to an update posted to the agency's website on Wednesday. Of them, 13 have tested positive, 347 negative and 60 are still pending.
27 minutes ago · CNN"

Waarom zijn juist deze 420 mensen getest, iemand een idee?
Een idee: Omdat deze mensen in contact zijn geweest met de al besmette mensen in de USA, of mogelijk zijn ze in de voorbije maand (of 2) in China geweest.

quote:
Zolang het niet bevestigd is; helemaal niets.
  woensdag 12 februari 2020 @ 18:05:46 #22
489693 Markesh
Antispecisist
pi_191475287
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 18:04 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Een idee: Omdat deze mensen in contact zijn geweest met de al besmette mensen in de USA, of mogelijk zijn ze in de voorbije maand (of 2) in China geweest.
[..]

Denk je dat de Chinese overheid dit gaat bevestigen?
pi_191475294
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 18:05 schreef Markesh het volgende:

[..]

Denk je dat de Chinese overheid dit gaat bevestigen?
Nee, dat denk ik niet.
pi_191475301
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 18:04 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Door de Chinese Communistische Partij bedoel je? Geroemd om transparantie en eerlijke communicatie! (Alsook een voorvechter van mensenrechten en een menswaardige behandeling van allen!)
pi_191475324
quote:
10s.gif Op woensdag 12 februari 2020 18:06 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Door de Chinese Communistische Partij bedoel je? Geroemd om transparantie en eerlijke communicatie! (Alsook een voorvechter van mensenrechten en een menswaardige behandeling van allen!)
Nee, meer door meerdere bronnen met verschillende filmpjes ofzo, met hard bewijs dat het recent is opgenomen en relatie heeft met het virus.

Tot die tijd is het gewoon complete flauwekul.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')