abonnement Unibet Coolblue
pi_191598914
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 13:04 schreef rubbereend het volgende:

[..]

als dat 140 keer per GP goed moet werken wordt het snel kwetsbaar. Maar als ze het alleen in kwalificaties gebruiken en bijvoorbeeld dan kan het al knap winst opleveren
Zo goed als zeker loopt het systeem op geleidebussen in om rond de wiellagers en de fusee. De dwarsgeleidingen van de wielen zullen ze mechanisch moeten locken met elektrische bekrachtigde klembussen of pinnen. Dat is onafgeveerd gewicht, potentiële speling en hoog risico storing (effect is namelijk significant).

Ik vind het een huzarenstukje als ze dit durven in te zetten.
  donderdag 20 februari 2020 @ 13:22:02 #202
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_191598984
quote:
11s.gif Op donderdag 20 februari 2020 12:09 schreef Sounddragon het volgende:
WTF hebben die moffies nu weer bedacht?

https://racingnews365.nl/(...)et-voorwielophanging

Lijkt mij een beetje kwetsbaar; na de eerste wheelbang dartelt het ding natuurlijk alle kanten op.. :7

ALS..het al legaal is.
:o Of het legaal is zullen we snel genoeg weten, maar de gedachte op zich is al vrij briljant
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_191599112
quote:
6s.gif Op woensdag 19 februari 2020 15:16 schreef Zorro het volgende:
Dat niet alleen, Plooij loopt ook rond met een air van "ik beteken hier wat en jullie zijn maar armzalig volk dat er niks van snapt en ik wel."

Walgelijke vent.
Ja en hier kan ik slecht tegen want ik heb gewoon meer verstand van hoe zo'n auto aerodynamisch in elkaar zit in mijn kleine teen dan hij.
quote:
11s.gif Op donderdag 20 februari 2020 12:09 schreef Sounddragon het volgende:
WTF hebben die moffies nu weer bedacht?

https://racingnews365.nl/(...)et-voorwielophanging

Lijkt mij een beetje kwetsbaar; na de eerste wheelbang dartelt het ding natuurlijk alle kanten op.. :7

ALS..het al legaal is.
Als dat mag en zo iets blijft heel hebben de Mercedes engineers de status van magicians bereikt imo. Petje af dan hoor. Maar ik heb zo'n idee dat zelfs als het volgens de regelementen mag de FIA dit heel snel inde kiem gaat smoren.
pi_191599470
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 13:37 schreef Donderkonijn het volgende:

[..]

Ja en hier kan ik slecht tegen want ik heb gewoon meer verstand van hoe zo'n auto aerodynamisch in elkaar zit in mijn kleine teen dan hij.
[..]

Als dat mag en zo iets blijft heel hebben de Mercedes engineers de status van magicians bereikt imo. Petje af dan hoor. Maar ik heb zo'n idee dat zelfs als het volgens de regelementen mag de FIA dit heel snel inde kiem gaat smoren.
Dat idee heb ik ook en daarbij, is het niet ook een klein complimentje naar RedBull toe dat zij beter bandenmanagment hebben dan MGP? Het zal mij niets verbazen dat RBR het wel gaat proberen, maar dat ze het anderzijds niet nodig hebben. Het is ook extra gewicht denk ik + de gevoeligheid inderdaad van eventuele faillures ?
  donderdag 20 februari 2020 @ 14:25:08 #205
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_191599683
Waarom zou de FIA het afkeuren? Ik heb nog geen melding van een onderzoek gezien, ook geen melding van een protest trouwens.

Als er een kans was dat het afgekeurd zou worden door de FIA zelf had ik al wat meer berichten verwacht.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 20 februari 2020 @ 14:30:13 #206
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_191599737
Kan dit niet in het andere topic, anders zijn er twee topics waar hetzelfde besproken wordt

F1 / [F1 Testing] Waar de eerste rondjes gereden worden
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_191600553
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 14:30 schreef Starflyer het volgende:
Kan dit niet in het andere topic, anders zijn er twee topics waar hetzelfde besproken wordt

F1 / [F1 Testing] Waar de eerste rondjes gereden worden
Dat krijg je met verschillende topics. Een algemeen en een live topic is zinvol maar de rest is versplintering.
pi_191600583
Er was ooit een technisch topic... waarin het prima zou passen
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  donderdag 20 februari 2020 @ 16:06:06 #209
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_191600946
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 15:36 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Dat krijg je met verschillende topics. Een algemeen en een live topic is zinvol maar de rest is versplintering.
Het testtopic is een soort van live topic :)
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_191602745
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 16:06 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Het testtopic is een soort van live topic :)
Ja dat is ook waar idd
pi_191602748
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 15:37 schreef ondeugend het volgende:
Er was ooit een technisch topic... waarin het prima zou passen
Dat zou wel handig zijn idd.
pi_191606588

Wat meer uitleg hoe het systeem werkt en of het legaal is.
Op zich een vrij simpel systeem, maar je moet het maar bedenken.
pi_191607433
quote:
7s.gif Op woensdag 19 februari 2020 08:41 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Dat is gewoon de perceptie die de haters hebben. In realiteit loopt hij al een jaar of 20 op die paddock en is hij aardig ingeburgerd.

Ik blijf erbij dat het voor de haters gewoon simpele jaloezie is terwijl de haters vergeten dat het in het begin ook maar een heeeeele dure hobby was voor Jack.
Olav en Jack zijn bekend in de paddock, maar zijn echt niet zo geliefd als men beweerd. Voor interviews b.v. na de race is Ziggo altijd als laatste aan de beurt(ze hebben vrij weinig te vertellen in de paddock ten opzicht van RTL/SKY, zelfs CNN news heeft voorrang).

En ook echt niet alle coureurs lopen met ze weg, ja ze doen af en toe een lollig dingetje waardoor ze net iets meer opvallen. Maar het zijn hele arrogante gasten als de camera uit is. Mijn beeld is in ieder geval 180 graden gedraaid wat betreft hun. Niet alles is wat het lijkt!

[ Bericht 0% gewijzigd door Slein83 op 20-02-2020 21:55:13 ]
  donderdag 20 februari 2020 @ 23:51:46 #214
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_191609666
Ik durf te zweren dat Toto iedere nacht met een grote glimlach in slaap valt. Niet zozeer vanwege dit geniale systeem wat ze bedacht hebben natuurlijk, want iedereen bij Mercedes weet dat ze hier helemaal niet mee gaan racen. Maar gewoon dat, in plaats van zandzakken, ze nu met dit systeem alle focus van de concurrent hierop hebben gevestigd, terwijl ze iets heel anders ongetwijfeld missen _O-

De concurrentie gaat nu ook heel veel tijd verliezen om dit systeem te onderzoeken, eventueel na te bootsen om er vervolgens achter te komen dat Mercedes ze weer voor joker heeft gezet met een systeem dat ze helemaal niet gaan gebruiken. Ik heb een bloedhekel aan Toto, maar dit is wel weer briljant van ze _O_
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 21 februari 2020 @ 00:13:38 #215
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_191609866
Daar heb je een goed punt. Extra gewicht zou een dingetje kunnen zijn, maar ook gek genoeg slijtage.

De voordelen die je hebt op het rechte stuk zou je in theorie ook weer kunnen verliezen, omdat je de banden op snelheid eerst in de goede stand moet draaien, dus meer slijtage en snelheidsverlies. Vervolgens win je er op het rechte stuk iets mee, maar bij het afremmen moet je bij 300+ de banden weer in de normale stand zetten. Dat levert slijtage en mogelijke oververhitting op. Tenminste als mijn gedachtes kloppen.

Voor een rondje zou het dus goed kunnen werken, maar je zult het absoluut niet iedere ronde tijdens een race kunnen gebruiken. De vraag is hoe groot het voordeel zou kunnen zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 21 februari 2020 @ 01:41:09 #216
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_191610271
Waarom het een goed idee kan zijn heeft Marc Priestly, je weet wel, die voormalige F1-monteur, op youtube prima uitgelegd.

Daarnaast snap ik best dat het in de winterstop al gauw leuk is om weer lekker over F1 te kunnen speculeren, maar jezus mensen, blijf even nadenken. Denken jullie nou echt dat R&D van F1 teams, je weet wel, de beste engineers die te krijgen zijn en wiens werk het is de beste innovatie te bedenken, niet hebben nagedacht over gewicht, duurzaamheid, bruikbaarheid, etc.? Soms lijken de comments er echt op alsof ze daar wat 5 jarige kleuters hebben zitten die maar wat proberen en dat de internetexperts ze wel even uit zullen leggen wat ze fout doen.

Los daarvan is dit nog gewoon lekker testweek en kan er nog alles gebeuren. Of Mercedes het in australie in wil zetten en of het dan uberhaupt nog legaal is zien we dan pas.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  vrijdag 21 februari 2020 @ 01:41:43 #217
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_191610275
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_191621190
quote:
99s.gif Op donderdag 20 februari 2020 23:51 schreef flipsen het volgende:
Ik durf te zweren dat Toto iedere nacht met een grote glimlach in slaap valt. Niet zozeer vanwege dit geniale systeem wat ze bedacht hebben natuurlijk, want iedereen bij Mercedes weet dat ze hier helemaal niet mee gaan racen. Maar gewoon dat, in plaats van zandzakken, ze nu met dit systeem alle focus van de concurrent hierop hebben gevestigd, terwijl ze iets heel anders ongetwijfeld missen _O-

De concurrentie gaat nu ook heel veel tijd verliezen om dit systeem te onderzoeken, eventueel na te bootsen om er vervolgens achter te komen dat Mercedes ze weer voor joker heeft gezet met een systeem dat ze helemaal niet gaan gebruiken. Ik heb een bloedhekel aan Toto, maar dit is wel weer briljant van ze _O_
RB heeft al soort van toegegeven dat ze merc's snelheid niet kunnen matchen. Maar ze zitten er niet heel ver vanaf. Lijkt me dus dat ze eerst vermogen gaan onderzoeken voor dit soort tierenlantijnen erbij komt.
  vrijdag 21 februari 2020 @ 21:45:34 #219
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_191621668
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 00:13 schreef Peterselieman het volgende:
Daar heb je een goed punt. Extra gewicht zou een dingetje kunnen zijn, maar ook gek genoeg slijtage.

De voordelen die je hebt op het rechte stuk zou je in theorie ook weer kunnen verliezen, omdat je de banden op snelheid eerst in de goede stand moet draaien, dus meer slijtage en snelheidsverlies. Vervolgens win je er op het rechte stuk iets mee, maar bij het afremmen moet je bij 300+ de banden weer in de normale stand zetten. Dat levert slijtage en mogelijke oververhitting op. Tenminste als mijn gedachtes kloppen.

Voor een rondje zou het dus goed kunnen werken, maar je zult het absoluut niet iedere ronde tijdens een race kunnen gebruiken. De vraag is hoe groot het voordeel zou kunnen zijn.
Het draaien van de banden is slechts een fractie van een seconde en valt in het niet bij het verlies van secondenlang rechtuit rijden.
Ook het terug klikken bij remmen is iets wat makkelijk want denk ik, want bij remmen gaat alles naar voren door massa traagheid.

Hoeveel slijtage het scheelt en wat het doet met de temperatuur zullen ze dit weekend wel gemeten hebben.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_191622723
F1 Testdagen op Ziggo, kijkt iemand? Hoewel, zal wel niet veel nieuws zijn wat we nog niet weten.
  zaterdag 22 februari 2020 @ 00:05:29 #221
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_191623979
Heeft Ziggo sport geen samenvatting/report van de testdagen
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  zaterdag 22 februari 2020 @ 00:10:57 #222
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_191629692
SportMoments4Al twitterde op zaterdag 22-02-2020 om 09:48:46 Max Verstappen had an adorable moment with a young fan https://t.co/AlDOKChpAE reageer retweet
Aandoenlijk filmpje totdat Plooijlul weer idioot begon te doen.
pi_191629980
DAS-systeem mogelijk schending van parc fermé-regels:

https://www.gpupdate.net/(...)n-parc-ferme-regels/
pi_191630054
quote:
99s.gif Op donderdag 20 februari 2020 23:51 schreef flipsen het volgende:
Maar gewoon dat, in plaats van zandzakken, ze nu met dit systeem alle focus van de concurrent hierop hebben gevestigd, terwijl ze iets heel anders ongetwijfeld missen _O-

Zoals dit:

quote:
On a side note, there is a rumor that with the way Merc have re-arranged the rear suspension, a sort of "double diffuser" effect has been re-created.
https://forums.autosport.(...)hnical-thread/page-9
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')