Terrorpeuterbui boks.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:02 schreef LeSage het volgende:
Hier ging die overgang geheel probleemloos, rena. Mijm ligt al tijden alleen onder een deken.
Mijm was gisteren zó boos. Ik heb nog nooit zoveel woede gezien bij een van mijn kinderen. Compleet door het lint.
Hij was tijdens het eten aan het stieren, dus moest hij naar bed (want ook heel moe enzo) en in de badkamer ging hij zo tekeer, ik kon zijn luier niet verschonen. Uiteindelijk zelfs maar in bed gelegd, al gillend. Pas na 4 keer teruggaan met een verzoeningspoging kwam hij weer bij zinnen en is hij lekker gaan slapen.
Verschrikkelijk zeg
Haha, zij wel, maar gaan wij dat dan samen aan kunnen?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 19:16 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Terrorpeuterbui boks.
Misschien kunnen we Mijm en Kevin een keer samen ergens neerzetten. Volgens mij kunnen die elkaar wel aan qua temperament.
Dit is hier ook altijd. Het voordeel hier is dat papa twee zijden heeft en ook twee zonenquote:Op dinsdag 10 maart 2020 20:18 schreef FlyingFish het volgende:
Wij hebben vooral kinderen met een eigen wil. En aangezien papa een stuk toegeeflijker is wilde er vanavond niemand naast me zitten met het eten. En ik mocht niemand naar bed brengen maar moest gewoon op de bank gaan zitten. Mijn man was het daar overigens niet mee eens
Ik merk hier niet zoveel van 'school' eigenlijk. Alleen dat ze daar veel liedjes oppikken en blijkbaar het haar van de juffen mogen doen want dat willen ze hier ook continu en heb ik zeker nooit geïnitieerd. Verder hoeven ze van mij, behalve het sociale gedeelte, nog niets te leren op school. Maar ze zitten dan ook op het kdv en niet op een peuterschool.
Oei. Kevins peuterbui in het kwadraatquote:Op dinsdag 10 maart 2020 19:48 schreef LeSage het volgende:
[..]
Haha, zij wel, maar gaan wij dat dan samen aan kunnen?![]()
Gelukkig hoort bij dat temperament ook af en toe geknuffel, gekus en ‘ik-hou-van-jous’ in het extreem!
tandarts zou ik toch doen.. gewoon meenemen als je zelf gaat en de tandarts hoeft niet echt iets te doen behalve "tandjes tellen". (en bij ons liggen ze dan nog op schoot ook). Voor mijn oudste was laat tandarts geen probleem, maar mijn jongste heeft nu met 5 al 5 gaatjes..en gaat al lang mee naar de tandarts. Ook wij poetsen goed en hij snoept weinig (wel eet hij heel langzaam en wellicht heeft lactoseintolerantie en antibioticumgebruik toen hij klein was ermee te maken).quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:25 schreef rena het volgende:
Oh MaxWat een heerlijk plaatje!
Nazil, fijn dat jullie uit de school zijn!
Ik ga hier van de week een poging doen C onder een dekbedje te gaan laten slapen, ze groeit uit de Hema slaapzakken 86-104Ik vind wel wat grotere slaapzakken op internet maar allemaal stervensduur
Hoe ging dat bij jullie met de overgang van slaapzak naar dekbed?
Oh en ik heb ook besloten dat ik nog een jaartje wacht met de tandarts bij C, de kapper was een paar weken terug zo’n hel dat ik hiermee toch liever wacht tot ik het haar beter uit kan leggen. Dan ben ik maar een loedermoederWe poetsen goed en ze eet weinig zoetigheid verder dus op hoop van zegen dan maar.
Deze had ik gemist. Banaan is twee keer mee geweest, eerste keer alleen tandjes tellen en tweede keer voor echte controle. Hij vond dat best leuk en ook de controle was binnen vijf minuten klaar. Ik kan je dus echt wel aanraden om het gewoon te doen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:25 schreef rena het volgende:
Oh en ik heb ook besloten dat ik nog een jaartje wacht met de tandarts bij C, de kapper was een paar weken terug zo’n hel dat ik hiermee toch liever wacht tot ik het haar beter uit kan leggen. Dan ben ik maar een loedermoederWe poetsen goed en ze eet weinig zoetigheid verder dus op hoop van zegen dan maar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
quote:Op woensdag 11 maart 2020 08:52 schreef PKM het volgende:
[..]
Deze had ik gemist. Banaan is twee keer mee geweest, eerste keer alleen tandjes tellen en tweede keer voor echte controle. Hij vond dat best leuk en ook de controle was binnen vijf minuten klaar. Ik kan je dus echt wel aanraden om het gewoon te doen.
De kapper was hier al echt de hel op aardeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja de positieve ervaringen hoor ik vaker, maar als ik al zie hoe vreselijk ze tegenstribbelt bij de kapper, de dokter en dat soort dingen.. Ik heb in bijna alles wel de controle over haar hoor, het is geen gebrek aan opvoeding, maar haar in lichamelijke dingen nu zo dwingen voelt gewoon verkeerd of zo. Ik maak denk ik wel een afspraak voor haar apart binnenkort en ga vandaag voor mezelf, ik ben zelf ook altijd wat gespannen dus dat werkt misschien ook niet mee.quote:Op woensdag 11 maart 2020 07:46 schreef watmoetikkiezen het volgende:
[..]
tandarts zou ik toch doen.. gewoon meenemen als je zelf gaat en de tandarts hoeft niet echt iets te doen behalve "tandjes tellen". (en bij ons liggen ze dan nog op schoot ook). Voor mijn oudste was laat tandarts geen probleem, maar mijn jongste heeft nu met 5 al 5 gaatjes..en gaat al lang mee naar de tandarts. Ook wij poetsen goed en hij snoept weinig (wel eet hij heel langzaam en wellicht heeft lactoseintolerantie en antibioticumgebruik toen hij klein was ermee te maken).
Maar t was heel fijn dat ie al wat positieve tandarts ervaring had voor zn eerste gaatje..Oh, die houd ik in gedachtenquote:Op woensdag 11 maart 2020 06:52 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
@:Rena als je toch langere slaapzakken zoekt: die van Wibra en terstal zijn hier wel nog lang genoeg (dochter draagt inmiddels maat 104) én budgetvriendelijk.Dank!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
Hier was (en is) de tandarts heel lief voor de kinderen.. De eerste keer durfde L zijn mond maar heel kort open te doen, de tandarts heeft echt niets kunnen zien maar hem wel de hemel in geprezen en hij mocht toen een speeltje uitzoeken.. was ie erg trots op. (van mij had de tandarts best nog mogen vragen of ie nog een keer mocht kijken maar hij was er duidelijk op gebrand het alleen een positieve ervaring te maken, controle kwam later wel een keer.. misschien van te voren even overleggen hoe jou tandarts het doet?quote:Op woensdag 11 maart 2020 09:43 schreef rena het volgende:
[..]
[..]
Ja de positieve ervaringen hoor ik vaker, maar als ik al zie hoe vreselijk ze tegenstribbelt bij de kapper, de dokter en dat soort dingen.. Ik heb in bijna alles wel de controle over haar hoor, het is geen gebrek aan opvoeding, maar haar in lichamelijke dingen nu zo dwingen voelt gewoon verkeerd of zo. Ik maak denk ik wel een afspraak voor haar apart binnenkort en ga vandaag voor mezelf, ik ben zelf ook altijd wat gespannen dus dat werkt misschien ook niet mee.
[..]
Ik heb vandaag eens geoefend met het middagdutje en dat ging eigenlijk best goed, ze lag er nog redelijk onder toen ik haar er uit kwam halen. Ze slaapt nog wel in een ledikant en zolang ze niet protesteert houd ik haar daar nog wel evenquote:Op dinsdag 10 maart 2020 20:18 schreef FlyingFish het volgende:
Rena, wij zijn rond de 2e verjaardag overgestapt, vooral zodat ze in de zomer konden wennen aan het zonder slaapzak slapen omdat het dan ook niet gelijk koud is als ze niet onder de deken slapen. Alle drie hebben ze de eerste periode na de overstap namelijk amper onder de deken geslapen, die lag er meer voor de vorm. Nu nog steeds regelmatig overigens, maar ze weten hem wel zelf te pakken en er onder te kruipen als ze dat willen. Zorg dus wel voor een extra warme pyjama als je nu wilt gaan starten. Slaapt ze al in een peuter/gewoon bed?
Ik ga binnenkort een afspraak voor haar alleen maken, ik ben nu weer geweest en hoef dan zelf niet, dat scheelt denk ik ook welquote:Op woensdag 11 maart 2020 10:06 schreef watmoetikkiezen het volgende:
[..]
Hier was (en is) de tandarts heel lief voor de kinderen.. De eerste keer durfde L zijn mond maar heel kort open te doen, de tandarts heeft echt niets kunnen zien maar hem wel de hemel in geprezen en hij mocht toen een speeltje uitzoeken.. was ie erg trots op. (van mij had de tandarts best nog mogen vragen of ie nog een keer mocht kijken maar hij was er duidelijk op gebrand het alleen een positieve ervaring te maken, controle kwam later wel een keer.. misschien van te voren even overleggen hoe jou tandarts het doet?
maar als je t zelf spamnend vindt is dat lastiger idd, dat pikken ze snel op. Is er niet iemand anders met wie ze eens mee kan kijken? oma ofzo?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik kan wel uren blijven kijken als ze zo lief ligt te wezen
![]()
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alleen geen idee hoe ik 'm nu mee moet zien te krijgen naar de kinderboerderij.
Let me see you stripped down to the bone
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:34 schreef minilot het volgende:
Met de peuterspeelzaal momenteel off limits hebben we al Günthers boeken onderhand maar eens verplaatst naar een plank waar -ie zelf bij kan. Al de hele ochtend helemaal gelukkig met zijn 'bieb'. Als een biggetje in de modder, noemde mijn lief het net.Is het gelukt? Hier is de kinderboerderij ook dichtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alleen geen idee hoe ik 'm nu mee moet zien te krijgen naar de kinderboerderij.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |