abonnementen ibood.com bol.com
pi_191945984
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 14:02 schreef LeSage het volgende:
Hier ging die overgang geheel probleemloos, rena. Mijm ligt al tijden alleen onder een deken.

Mijm was gisteren zó boos. Ik heb nog nooit zoveel woede gezien bij een van mijn kinderen. Compleet door het lint.
Hij was tijdens het eten aan het stieren, dus moest hij naar bed (want ook heel moe enzo) en in de badkamer ging hij zo tekeer, ik kon zijn luier niet verschonen. Uiteindelijk zelfs maar in bed gelegd, al gillend. Pas na 4 keer teruggaan met een verzoeningspoging kwam hij weer bij zinnen en is hij lekker gaan slapen.
Verschrikkelijk zeg ;(
Terrorpeuterbui boks.
Misschien kunnen we Mijm en Kevin een keer samen ergens neerzetten. Volgens mij kunnen die elkaar wel aan qua temperament.
pi_191946773
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 19:16 schreef Adrian4 het volgende:

[..]

Terrorpeuterbui boks.
Misschien kunnen we Mijm en Kevin een keer samen ergens neerzetten. Volgens mij kunnen die elkaar wel aan qua temperament.
Haha, zij wel, maar gaan wij dat dan samen aan kunnen? :o
Gelukkig hoort bij dat temperament ook af en toe geknuffel, gekus en ‘ik-hou-van-jous’ in het extreem!
pi_191947517
Vervelend zo'n bui LeSage. Gelukkig dan wel vlak voor bedtijd, dan kan hij het er (uiteindelijk) wel uitslapen.

Wij hebben vooral kinderen met een eigen wil. En aangezien papa een stuk toegeeflijker is wilde er vanavond niemand naast me zitten met het eten. En ik mocht niemand naar bed brengen maar moest gewoon op de bank gaan zitten. Mijn man was het daar overigens niet mee eens :D

Ik merk hier niet zoveel van 'school' eigenlijk. Alleen dat ze daar veel liedjes oppikken en blijkbaar het haar van de juffen mogen doen want dat willen ze hier ook continu en heb ik zeker nooit geïnitieerd. Verder hoeven ze van mij, behalve het sociale gedeelte, nog niets te leren op school. Maar ze zitten dan ook op het kdv en niet op een peuterschool.

Rena, wij zijn rond de 2e verjaardag overgestapt, vooral zodat ze in de zomer konden wennen aan het zonder slaapzak slapen omdat het dan ook niet gelijk koud is als ze niet onder de deken slapen. Alle drie hebben ze de eerste periode na de overstap namelijk amper onder de deken geslapen, die lag er meer voor de vorm. Nu nog steeds regelmatig overigens, maar ze weten hem wel zelf te pakken en er onder te kruipen als ze dat willen. Zorg dus wel voor een extra warme pyjama als je nu wilt gaan starten. Slaapt ze al in een peuter/gewoon bed?
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_191951153
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 20:18 schreef FlyingFish het volgende:

Wij hebben vooral kinderen met een eigen wil. En aangezien papa een stuk toegeeflijker is wilde er vanavond niemand naast me zitten met het eten. En ik mocht niemand naar bed brengen maar moest gewoon op de bank gaan zitten. Mijn man was het daar overigens niet mee eens :D

Ik merk hier niet zoveel van 'school' eigenlijk. Alleen dat ze daar veel liedjes oppikken en blijkbaar het haar van de juffen mogen doen want dat willen ze hier ook continu en heb ik zeker nooit geïnitieerd. Verder hoeven ze van mij, behalve het sociale gedeelte, nog niets te leren op school. Maar ze zitten dan ook op het kdv en niet op een peuterschool.

Dit is hier ook altijd. Het voordeel hier is dat papa twee zijden heeft en ook twee zonen :)

quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 19:48 schreef LeSage het volgende:

[..]

Haha, zij wel, maar gaan wij dat dan samen aan kunnen? :o
Gelukkig hoort bij dat temperament ook af en toe geknuffel, gekus en ‘ik-hou-van-jous’ in het extreem!
Oei. Kevins peuterbui in het kwadraat :P
  woensdag 11 maart 2020 @ 06:52:19 #180
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_191953432
@rena als je toch langere slaapzakken zoekt: die van Wibra en terstal zijn hier wel nog lang genoeg (dochter draagt inmiddels maat 104) én budgetvriendelijk.
pi_191953708
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 13:25 schreef rena het volgende:
Oh Max O+ Wat een heerlijk plaatje!

Nazil, fijn dat jullie uit de school zijn!

Ik ga hier van de week een poging doen C onder een dekbedje te gaan laten slapen, ze groeit uit de Hema slaapzakken 86-104 :') Ik vind wel wat grotere slaapzakken op internet maar allemaal stervensduur :X Hoe ging dat bij jullie met de overgang van slaapzak naar dekbed?

Oh en ik heb ook besloten dat ik nog een jaartje wacht met de tandarts bij C, de kapper was een paar weken terug zo’n hel dat ik hiermee toch liever wacht tot ik het haar beter uit kan leggen. Dan ben ik maar een loedermoeder :+ We poetsen goed en ze eet weinig zoetigheid verder dus op hoop van zegen dan maar.
tandarts zou ik toch doen.. gewoon meenemen als je zelf gaat en de tandarts hoeft niet echt iets te doen behalve "tandjes tellen". (en bij ons liggen ze dan nog op schoot ook). Voor mijn oudste was laat tandarts geen probleem, maar mijn jongste heeft nu met 5 al 5 gaatjes..en gaat al lang mee naar de tandarts. Ook wij poetsen goed en hij snoept weinig (wel eet hij heel langzaam en wellicht heeft lactoseintolerantie en antibioticumgebruik toen hij klein was ermee te maken).
Maar t was heel fijn dat ie al wat positieve tandarts ervaring had voor zn eerste gaatje..
pi_191954311
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 13:25 schreef rena het volgende:

Oh en ik heb ook besloten dat ik nog een jaartje wacht met de tandarts bij C, de kapper was een paar weken terug zo’n hel dat ik hiermee toch liever wacht tot ik het haar beter uit kan leggen. Dan ben ik maar een loedermoeder :+ We poetsen goed en ze eet weinig zoetigheid verder dus op hoop van zegen dan maar.
Deze had ik gemist. Banaan is twee keer mee geweest, eerste keer alleen tandjes tellen en tweede keer voor echte controle. Hij vond dat best leuk en ook de controle was binnen vijf minuten klaar. Ik kan je dus echt wel aanraden om het gewoon te doen. :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Relativeer, adem in, adem uit en luister niet naar het geluid!
pi_191955031
quote:
3s.gif Op woensdag 11 maart 2020 08:52 schreef PKM het volgende:

[..]

Deze had ik gemist. Banaan is twee keer mee geweest, eerste keer alleen tandjes tellen en tweede keer voor echte controle. Hij vond dat best leuk en ook de controle was binnen vijf minuten klaar. Ik kan je dus echt wel aanraden om het gewoon te doen. :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De kapper was hier al echt de hel op aarde :X
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 07:46 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]

tandarts zou ik toch doen.. gewoon meenemen als je zelf gaat en de tandarts hoeft niet echt iets te doen behalve "tandjes tellen". (en bij ons liggen ze dan nog op schoot ook). Voor mijn oudste was laat tandarts geen probleem, maar mijn jongste heeft nu met 5 al 5 gaatjes..en gaat al lang mee naar de tandarts. Ook wij poetsen goed en hij snoept weinig (wel eet hij heel langzaam en wellicht heeft lactoseintolerantie en antibioticumgebruik toen hij klein was ermee te maken).
Maar t was heel fijn dat ie al wat positieve tandarts ervaring had voor zn eerste gaatje..
Ja de positieve ervaringen hoor ik vaker, maar als ik al zie hoe vreselijk ze tegenstribbelt bij de kapper, de dokter en dat soort dingen.. Ik heb in bijna alles wel de controle over haar hoor, het is geen gebrek aan opvoeding, maar haar in lichamelijke dingen nu zo dwingen voelt gewoon verkeerd of zo. Ik maak denk ik wel een afspraak voor haar apart binnenkort en ga vandaag voor mezelf, ik ben zelf ook altijd wat gespannen dus dat werkt misschien ook niet mee.
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 06:52 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
@:Rena als je toch langere slaapzakken zoekt: die van Wibra en terstal zijn hier wel nog lang genoeg (dochter draagt inmiddels maat 104) én budgetvriendelijk.
Oh, die houd ik in gedachten ^O^ Dank!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_191955279
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 09:43 schreef rena het volgende:

[..]
[..]

Ja de positieve ervaringen hoor ik vaker, maar als ik al zie hoe vreselijk ze tegenstribbelt bij de kapper, de dokter en dat soort dingen.. Ik heb in bijna alles wel de controle over haar hoor, het is geen gebrek aan opvoeding, maar haar in lichamelijke dingen nu zo dwingen voelt gewoon verkeerd of zo. Ik maak denk ik wel een afspraak voor haar apart binnenkort en ga vandaag voor mezelf, ik ben zelf ook altijd wat gespannen dus dat werkt misschien ook niet mee.
[..]
Hier was (en is) de tandarts heel lief voor de kinderen.. De eerste keer durfde L zijn mond maar heel kort open te doen, de tandarts heeft echt niets kunnen zien maar hem wel de hemel in geprezen en hij mocht toen een speeltje uitzoeken.. was ie erg trots op. (van mij had de tandarts best nog mogen vragen of ie nog een keer mocht kijken maar hij was er duidelijk op gebrand het alleen een positieve ervaring te maken, controle kwam later wel een keer.. misschien van te voren even overleggen hoe jou tandarts het doet?
maar als je t zelf spamnend vindt is dat lastiger idd, dat pikken ze snel op. Is er niet iemand anders met wie ze eens mee kan kijken? oma ofzo?
pi_191955298
oh en kapper was hier veel lastiger.. want dan komt iemand net een schaar bij je hoofd.. brr.. en je moet alleen op een stoel zitten (dat laatste alleen al, bij de tandarts mocht hij gewooon lekker op schoot).
pi_191959911
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 20:18 schreef FlyingFish het volgende:
Rena, wij zijn rond de 2e verjaardag overgestapt, vooral zodat ze in de zomer konden wennen aan het zonder slaapzak slapen omdat het dan ook niet gelijk koud is als ze niet onder de deken slapen. Alle drie hebben ze de eerste periode na de overstap namelijk amper onder de deken geslapen, die lag er meer voor de vorm. Nu nog steeds regelmatig overigens, maar ze weten hem wel zelf te pakken en er onder te kruipen als ze dat willen. Zorg dus wel voor een extra warme pyjama als je nu wilt gaan starten. Slaapt ze al in een peuter/gewoon bed?
Ik heb vandaag eens geoefend met het middagdutje en dat ging eigenlijk best goed, ze lag er nog redelijk onder toen ik haar er uit kwam halen. Ze slaapt nog wel in een ledikant en zolang ze niet protesteert houd ik haar daar nog wel even :7 Moet ik voor de nachten inderdaad even een wat dikkere pyjama gaan zoeken inderdaad, dan hoef ik ook niet op zoek naar langere slaapzakken :)
And you know I might
pi_191959957
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 10:06 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]

Hier was (en is) de tandarts heel lief voor de kinderen.. De eerste keer durfde L zijn mond maar heel kort open te doen, de tandarts heeft echt niets kunnen zien maar hem wel de hemel in geprezen en hij mocht toen een speeltje uitzoeken.. was ie erg trots op. (van mij had de tandarts best nog mogen vragen of ie nog een keer mocht kijken maar hij was er duidelijk op gebrand het alleen een positieve ervaring te maken, controle kwam later wel een keer.. misschien van te voren even overleggen hoe jou tandarts het doet?
maar als je t zelf spamnend vindt is dat lastiger idd, dat pikken ze snel op. Is er niet iemand anders met wie ze eens mee kan kijken? oma ofzo?
Ik ga binnenkort een afspraak voor haar alleen maken, ik ben nu weer geweest en hoef dan zelf niet, dat scheelt denk ik ook wel :')
And you know I might
pi_191966274
Zo heerlijk, een kletsende peuter in huis:

Tijdens het verschonen was ik een beetje gekke bekken aan het trekken. Roept Simon: "papa, mama doet gek" _O- :D O+

Het verhaaltje dat we voor het slapen gaan voorlazen, ging over Bobbi, die een feestje viert met limonade en taart. Simon "pakte" ook limonade en taart uit het boek, want dat ging hij "meenemen naar bed". Toen ik hem in bed legde, hem instopte en weg wilde gaan, zei hij "ho ho, mama, ik ga eerst nog limonade drinken en taart eten in bed" :D
  woensdag 11 maart 2020 @ 21:15:18 #189
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_191967562
Ik heb de tandarts uitbesteed aan Jacobs vader, omdat ik er zelf zo'n hekel aan heb en bang was om dat over te brengen :@ . Gaat prima, hij vertelde me achteraf 'is beetje spannend' maar hij heeft blijkbaar even in zijn mond laten kijken. Kapper is een ramp! Maar dat is toch anders, duurt langer, moet afgemaakt en zo.

Wat een mooi verhaal weer Tolstoi _O_ . Lekker taart eten in bed!

Ik vind het zo grappig dat woorden soms verkeerd worden opgeslagen. Zo zei Jacob toen we gisteren in de gang stonden 'hier nooit modder is', waarmee hij bedoelde dat daar laatst modder lag. En vorige week fietsten we langs een plek waar hij zeker 2 weken daarvoor was gevallen met de loopfiets, en toen zei hij 'daar nooit vallen ik'.

Verder is hij opeens helemaal idolaat van een leeftijdsgenootje in de buurt, hij wil er het liefste 2x per dag spelen. We gaan altijd samen want ik ben gelukkig ook idolaat van de mensen daar ;) maar ik heb hem van de week zelfs een paar uur alleen achtergelaten toen ik onverwachts moest werken en dat vond hij prima. Echt een leuke ontwikkeling.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 11 maart 2020 @ 21:32:21 #190
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_191967923
Vorig jaar nog was de kapper een dra-ma en het eerste bezoekje aan de tandarts ook. Ik zag het echt never nooit niet gebeuren. Mocht het helpen: hier waren dit soort dingen ineens gewoon mogelijk, Nog steeds vind ik het bizar hoe goed hij meewerkt.

Uitspuitpoging 2 van mijn oor is vandaag mislukt. Morgen poging 3. Ik ben bijna in staat een breinaald erin te steken, zo gek word ik ervan.

@Lemijn ik word week van dat soort speeldates. Lief!
pi_191968065
Tandarts is hier, tot op heden, geen probleem. Grote broer is ook helemaal relaxed en mijn man en ik zijn zelf ook niet bang ofzo.
Kapper nog niet geweest.

Z. durfde vandaag voor het eerst mee te dansen bij dansles. We waren er nu voor de (denk ik), 4e keer en ze wilde nog niet meedoen. Zaten we altijd samen te kijken op het bankje. :P
Maar ineens ging ze toch voorzichtig de stap zetten en met haar knuffeltje bij de hand meedansen. Het was zo schattig. Ze deed het supergoed. Ze kreeg vlindervleugeltjes om en ze speelden kikker etc.
Nu kan ik haar wel inschrijven. O+
pi_191968859
Tolstoi, Simon klinkt als zo’n heerlijk bijdehand kereltje :D O+

Quoi, beterschap, het klinkt echt naar :{

Venco, wat klinkt dat schattig zo’n dansend peutertje O+

Ik dacht vanavond; ik ga het gewoon eens proberen met dekbedje ipv slaapzak en;
SPOILER
O+ Ik kan wel uren blijven kijken als ze zo lief ligt te wezen :') *;
And you know I might
  woensdag 11 maart 2020 @ 22:20:17 #193
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_191969260
Och wat lekker @rena! Kijken hoe ze morgenochtend ligt.

Max slaat al-tijd dekens van zich af. Heeft om die reden dan ook bijna altijd pyjama met sokken aan. Hij wilde tot voor kort ook echt niet worden ingestopt, dus ging hij dekenloos slapen. Sinds kort wel gelukkig, want wat is er nu lekkerder dan toegestopt worden? vind ik, maarja peuterlogica 8)7
pi_191969301
Wat heerlijk, zo'n speelplekje @Lemijn . Grappig hoe die ontwikkeling er dan ineens is.

@rena, O+ wat een mooi uitzicht heb je daar.

@kapper.&tandarts; Dirk vond de kapper altijd prima, maar de laatste keer was ineens HUILEN. Tandarts geen probleem. En hij doet het bij dokters en onderzoeken en bloedprikken ook altijd goed.
One could tolerate a world of demons, for the sake of an angel.
pi_191975785
Hier zijn kapper en tandarts tot op heden ook geen probleem geweest. Twee weken geleden nog naar de kapper geweest, toen had ie niet echt zin, maar uiteindelijk in de stoel ging het prima en zei hij zelfs dat er "maar een heeeeeel klein beetje af moest" (dat hadden manlief en ik thuis tegen hem gezegd, dat de kapper een stukje van zijn haar zou afknippen) :)

Verder is hij in groente staking: gister bij de macaroni heeft ie alleen de macaroni en het vlees eruit gezocht en opgegeten. Uiteindelijk bleef er dus een bakje met groentes over, die hij niet wilde eten. Andere groente hoeft ie ook niet, zeker niet als het herkenbaar is. Manlief had laatst een hele zooi groente door de pastasaus heen gepureerd, dat ging er in als koek :')
Broccoli laat ie staan, maar broccoli verwerkt in een aardappel-broccoli pannenkoek, dan eet ie bijna zijn vingers erbij op :P Heerlijke peuterlogica :+
pi_191981031
@TolstoiFan leuk om te lezen dat Simon ook spulletjes uit boeken pakt. Banaan begon best vroeg met een pakbeweging naar plaatjes, ik vroeg me weleens af of hij niet wijs was. Hij doet het nou nog, vanochtend zijn we een half uur bezig geweest met snoepjes, föhn en het scheerapparaat. :D

Aw @rena . O+

Leuk @vencodark dat ze nou wel wil meedoen. Vier keer dan heb je veel geduld gehad. En hoe gaat het met jou nu?

Wat lief @Lemijn zo'n favoriet vriendje.
Banaan heeft ook wel vergissingen. Zo zegt hij standaard "gourmetten" tegen narcissen en magneetjes. En hij vergist zich ook weleens met wat condens is.

Het gebruik van "ooit" snapt hij volgens mij wel. Als ik zeg "Die bananen die zijn nog niet rijp", dan is zijn antwoord "die kun je ooit wel eten". :)

Ik maak me een beetje zorgen om Banaan zijn peuterspeelzaal. Deze zit in de school waar hij later heen gaat, perfect leek mij. Maar nou zijn er twee kinderen naar de basisschool, een is er verhuisd.
Op zowel de dinsdag als donderdag zijn er nu nog maar twee andere kinderen. Vandaag was er een ziek, en de andere start na de vakantie op school.
Ik hoop maar dat het zichzelf oplost. :{
Relativeer, adem in, adem uit en luister niet naar het geluid!
  vrijdag 13 maart 2020 @ 09:34:49 #197
221912 minilot
Puer aeternus
pi_191999260
Met de peuterspeelzaal momenteel off limits hebben we al Günthers boeken onderhand maar eens verplaatst naar een plank waar -ie zelf bij kan. Al de hele ochtend helemaal gelukkig met zijn 'bieb'. Als een biggetje in de modder, noemde mijn lief het net.

SPOILER
Alleen geen idee hoe ik 'm nu mee moet zien te krijgen naar de kinderboerderij. oO<
Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 13 maart 2020 @ 18:42:56 #198
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_192010488
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 09:34 schreef minilot het volgende:
Met de peuterspeelzaal momenteel off limits hebben we al Günthers boeken onderhand maar eens verplaatst naar een plank waar -ie zelf bij kan. Al de hele ochtend helemaal gelukkig met zijn 'bieb'. Als een biggetje in de modder, noemde mijn lief het net.

SPOILER
Alleen geen idee hoe ik 'm nu mee moet zien te krijgen naar de kinderboerderij. oO<
Is het gelukt? Hier is de kinderboerderij ook dicht :+
pi_192012633
Gesprekje in de auto:

Simon: Mama, ben jij een meisje?
Ik: ja, mama is een meisje
Simon: Is *naam meisje uit de wijk* een meisje
Ik: Ja, *naam meisje uit de wijk* is ook een meisje
Simon: ik ben geen meisje
Ik: nee, jij bent geen meisje. Wat ben jij dan wel?
Simon: ik ben een peuter
O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+

Simon is opeens gek op koprollen. Hij kan het ook best goed en overal waar hij de kans krijgt, doet ie een koprol (in de bieb bijvoorbeeld :D )
pi_192026026
Crosspost uit ander topic:

Wij hebben net de inschrijfformulieren voor de psz voor Simon gekregen. Hij kan vanaf april beginnen. We hebben de formulieren nog niet ingevuld en nog niks getekend en we twijfelen of we hem nog moeten aanmelden voor april of het beter kunnen uitstellen tot september, als hopelijk het hoogtepunt van corona voorbij is.

Als scholen en opvang echt dicht mochten gaan, dan heeft aanmelden zo relatief vlak voor de zomer (met 2 weken meivakantie en zomervakantie ook geen psz) ook weinig zin meer, dan betaal je eigenlijk voor een dichte opvang (ik ga ervanuit dat er wel gewoon betaald moet worden als je kind ingeschreven staat) en kan Simon misschien een paar keer gaan en voordat ie gewend is, is het alweer zomervakantie.
abonnementen ibood.com bol.com
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')