Ze konden geen van allen zwemmen. Het was een "wennen aan water" lesje.quote:Op woensdag 12 februari 2020 19:28 schreef theunderdog het volgende:
Hoe kan dit nu gebeuren?
Zijn er geen mensen die opletten? de school wist niet dat dit kind niet kon zwemmen?
Het was niet aan de hoeveelheid toezicht te wijten, aldus de politie. Fundamenteel verschil.quote:Op woensdag 12 februari 2020 19:58 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Zie vorige deel van dit topic.
Volgens de politie was het toezicht volgens de regels en is het ongeval niet daaraan te wijten.
Maar dat vraagt toch juist om extra goede begeleiding???quote:Op woensdag 12 februari 2020 19:59 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ze konden geen van allen zwemmen. Het was een "wennen aan water" lesje.
Is het ook. Je staat op de kant, ziet iemand in de problemen komen, neemt de voorgeschreven maatregelen, kind wordt uit het water gehaald, de ambulance komt, kind wordt naar ziekenhuis gebracht, kind sterft helaas in het ziekenhuis.quote:Op woensdag 12 februari 2020 11:14 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat is inderdaad bizar. Dat moet toch ruim voldoende zijn.
En 6 begeleiders bij 11 kinderen is niet goed?quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar dat vraagt toch juist om extra goede begeleiding???
Dat is het aantal. Die zes kunnen ook allemaal zijn gaan bier drinken.quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:03 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
En 6 begeleiders bij 11 kinderen is niet goed?
Ik denk dat ze aan de sos zatenquote:Op woensdag 12 februari 2020 20:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat is het aantal. Die zes kunnen ook allemaal zijn gaan bier drinken.
Bewust lijkt me wel zeer stug. Nalatigheid zou kunnen, dat moet het onderzoek uitwijzen en dan zou het dood door schuld kunnen zijn.quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:14 schreef crystal_meth het volgende:
Een geval van dood door (bewuste of onbewuste) schuld?
Een noodlottig ongeval? Er hoeft niet altijd een schuldige aangewezen worden. De ambu kwam toen het kind nog leefde.quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:14 schreef crystal_meth het volgende:
Een geval van dood door (bewuste of onbewuste) schuld?
Bewuste schuld is iets doen waarvan men weet dat het risico's inhoudt. Zoals de kinderen bewust 5 minuten zonder toezicht achterlaten. Onbewuste schuld is bvb het verpleegster-arrest: tijdens een operatie door vermoeidheid of verstrooidheid het verkeerde middel aan de arts aangereikt waardoor de patient overleed.quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Bewust lijkt me wel zeer stug. Nalatigheid zou kunnen, dat moet het onderzoek uitwijzen en dan zou het dood door schuld kunnen zijn.
Noodlottig ongeval? Als het kind was geraakt door een omvallende boom, dat zou noodlot zijn, een gebeurtenis die niet te voorzien was. Dat was hier niet het geval, ervoor waken dat de kinderen niet in het diepe deel belanden staat waarschijnlijk letterlijk in hun taakomschrijving.quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:22 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Een noodlottig ongeval? Er hoeft niet altijd een schuldige aangewezen worden. De ambu kwam toen het kind nog leefde.
Ik denk dat je hier rustig kan spreken van grove nalatigheid.quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:53 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Noodlottig ongeval? Als het kind was geraakt door een omvallende boom, dat zou noodlot zijn, een gebeurtenis die niet te voorzien was. Dat was hier niet het geval, ervoor waken dat de kinderen niet in het diepe deel belanden staat waarschijnlijk letterlijk in hun taakomschrijving.
Ja, dat was het eerste dat ik dacht, al weet ik niet of het juridisch zo genoemd wordt (misschien moet men dan specifieke nagelaten acties kunnen aanwijzen, zoals een verhuurder die brandveiligheidsvoorschriften negeerde).quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:56 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik denk dat je hier rustig kan spreken van grove nalatigheid.
Want kan er met hem gebeuren als hij al overleden is...quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:55 schreef Scorpie het volgende:
Dus als ik het goed begrijp is het land van herkomst niet veilig om te wonen maar wel veilig genoeg om begraven te worden? Bijzonder.
Wat kan er met zijn familie gebeuren als ze het graf bezoeken?quote:Op woensdag 12 februari 2020 21:15 schreef mootie het volgende:
[..]
Want kan er met hem gebeuren als hij al overleden is...
Ik geloof dat je niet helemaal weet wat er in Eritrea speelt.quote:Op woensdag 12 februari 2020 21:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat kan er met zijn familie gebeuren als ze het graf bezoeken?
Wat er hier gebeurd is, is nog onduidelijk. Dat "in het diepe geraakt" is genoemd door iemand die er niet bij was en het woord "vermoedelijk" gebruikte.quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:53 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Noodlottig ongeval? Als het kind was geraakt door een omvallende boom, dat zou noodlot zijn, een gebeurtenis die niet te voorzien was. Dat was hier niet het geval, ervoor waken dat de kinderen niet in het diepe deel belanden staat waarschijnlijk letterlijk in hun taakomschrijving.
Hoe oud waren die andere kinderen dan?quote:Op woensdag 12 februari 2020 19:59 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ze konden geen van allen zwemmen. Het was een "wennen aan water" lesje.
Kwaliteit van het toezicht zeker.quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het was niet aan de hoeveelheid toezicht te wijten, aldus de politie. Fundamenteel verschil.
Ik geloof niet dat je mijn punt snapt.quote:Op woensdag 12 februari 2020 21:20 schreef mootie het volgende:
[..]
Ik geloof dat je niet helemaal weet wat er in Eritrea speelt.
Heb een schijthekel aan veel Afrikaanse immigranten maar wat er zich in Eritrea afspeelt is wel erg heftig.quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:55 schreef Scorpie het volgende:
Dus als ik het goed begrijp is het land van herkomst niet veilig om te wonen maar wel veilig genoeg om begraven te worden? Bijzonder.
Ik vraag me gewoon oprecht af hoe dat werkt. Je kind daar wel begraven en dan weer hier verder je leven opbouwen? En kan je dan nog wel het graf bezoeken? Loop je dan gevaar of niet? Is het een religieus dingetje of een cultuur iets?quote:Op woensdag 12 februari 2020 21:31 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Heb een schijthekel aan veel Afrikaanse immigranten maar wat er zich in Eritrea afspeelt is wel erg heftig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |