Nu ja, 25-32 is toch ook weer niet ZO jong meer. Je bent dan toch al echt ruimschoots volwassen.quote:Op maandag 10 februari 2020 15:47 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Jongeren hebben minder behoefte aan serieuze relaties op jonge leeftijd.
Eén van de dingen waarvan ik weet dat het in Amerika speelt is de te lage rente die de huizenprijzen zo ver heeft opgedreven dat veel jonge mensen tegenwoordig noodgedwongen tot ver in hun 30's bij hun ouders blijven wonen.quote:Op maandag 10 februari 2020 15:45 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
HBO-types, full-time werkzaam in redelijke banen, sportief, ze zien er ook goed uit, dus daar kan het ook niet aan liggen.
Maar relaties, helemaal die serieuzer worden, ho maar.
Oh, zijn zowel mannen als vrouwen.
Tja huizen zijn nu hier ook veels te duur natuurlijk voor de meesten. Een aantal van hun waren 26 en woonden nog op kamers.quote:Op maandag 10 februari 2020 15:54 schreef SeLang het volgende:
[..]
Eén van de dingen waarvan ik weet dat het in Amerika speelt is de te lage rente die de huizenprijzen zo ver heeft opgedreven dat veel jonge mensen tegenwoordig noodgedwongen tot ver in hun 30's bij hun ouders blijven wonen.
Verder, in Japan (natuurlijk een verhaal op zich) zie je ook sterk dat jongeren heel lang maagd blijven en ook geen belangstelling hebben voor sex (zeggen ze zelf in equetes).
Blijkbaar heeft een groot deel van de mensen ondanks die toename aan contacten toch een gevoel van eenzaamheid en kun je dus de toegevoegde waarde van al die contacten in twijfel trekken.quote:Op maandag 10 februari 2020 14:40 schreef Generationalpha het volgende:
Ik heb het idee dat de moderne mens meer contact heeft dan ooit. Als je vroeger als twintiger of dertiger alleen woonde dan leefde je vaak pas echt geïsoleerd of zonder sociaal contact. (Lees het boek “de avonden” van Gerard Reve.) De dagen waren lang en saai, als je thuis kwam kon je hooguit een boek lezen of wat tv kijken.
Maar juist die onbeperkte en altijd beschikbare digitale wereld zorgt er (bij mij in ieder geval) voor dat je eigenlijk verslaafd aan sociale gevoelens raakt. We kunnen als mens niet zo goed meer alleen zijn. Als ik een avondje alleen thuis ben en geen appcontact heb kan ik me al slecht voelen. Dat is matig.
(Heb overigens naast mijn digitale leventje ook een uitgebreid “echt” sociaal leven hoor.)
Het jammere is inderdaad dat het mensen niet aanspoort om in het echt te ontmoeten. Het komt vaak voor dat ze de boot afhouden. Ik begrijp dat je nerveus kan zijn voor een echte ontmoeting, maar waarom je daar zo makkelijk door laten afhouden? Het lijkt wel alsof elke nieuwe ervaring direct gepaard moet gaan met 'instant gratification/pleasure'. Soms moet je even door de zure appel heenbijten, maar dat doet de volgende hap alleen maar zoeter proeven.quote:Op maandag 10 februari 2020 13:05 schreef Keep_Walking het volgende:
Met elkaar afspreken via social media.
Het probleem is dat ze dat niet durven. Ze zien elkaar’s post online en discussiëren op forums, dus waarom niet ontmoeten? Durven ze niet, want angst om afgewezen te worden.
Maar op die leeftijd trouwen en aan kroost beginnen, is dat dan de weg naar Rome? Het is tegenwoordig gewoon anders.quote:Op maandag 10 februari 2020 15:48 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Nu ja, 25-32 is toch ook weer niet ZO jong meer. Je bent dan toch al echt ruimschoots volwassen.
Veel van mijn vrienden waren toen al getrouwd/samenwonend en aan de kinderen begonnen.
Oostblokquote:Op maandag 10 februari 2020 15:20 schreef Gnunix het volgende:
ik heb vooral veel vrienden in het oostblok (oekraine, rusland) en daar kun je dus ook niet eventjes bij 'buurten'
Bellen is tegenwoordig ook al eng. Hele hordes hebben belangst.quote:Op maandag 10 februari 2020 18:43 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Het jammere is inderdaad dat het mensen niet aanspoort om in het echt te ontmoeten. Het komt vaak voor dat ze de boot afhouden. Ik begrijp dat je nerveus kan zijn voor een echte ontmoeting, maar waarom je daar zo makkelijk door laten afhouden? Het lijkt wel alsof elke nieuwe ervaring direct gepaard moet gaan met 'instant gratification/pleasure'. Soms moet je even door de zure appel heenbijten, maar dat doet de volgende hap alleen maar zoeter proeven.
Weet je hoe handig bellen is? hoe the fuck kun je belangst hebben :")quote:Op maandag 10 februari 2020 19:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Bellen is tegenwoordig ook al eng. Hele hordes hebben belangst.
Ik heb het dan ook allerminst (maar ben dan ook opgegroeid vóór je alles online/via sms/via apps kon doen).quote:Op maandag 10 februari 2020 19:24 schreef Gnunix het volgende:
[..]
Weet je hoe handig bellen is? hoe the fuck kun je belangst hebben :")
dit is wel echt erg hoor..quote:Op maandag 10 februari 2020 19:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik heb het dan ook allerminst (maar ben dan ook opgegroeid vóór je alles online/via sns/via apps kon doen).
Maar tegenwoordig is dat echt een dingetje.
Paar linkjes:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ver-zonder-te-praten
https://www.ad.nl/binnenl(...)s-veiliger~a8abafdd/
Tsja.. wat moet je hier nou tegenin brengen..quote:Op maandag 10 februari 2020 19:46 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb ook belangst. Of in ieder geval app of mail ik liever dan dat ik bel, in de privé-sfeer. Zakelijk maakt het me allemaal niets uit.
Ik ben altijd bang dat ik ongelegen bel en men dat niet tegen me vertelt, maar het gesprek liefst zo kort mogelijk houdt en zo snel mogelijk afkapt. Wanneer je appt of mailt bepaalt de ontvanger zelf wanneer het gelezen wordt en beantwoord.
Niksquote:Op maandag 10 februari 2020 19:53 schreef Gnunix het volgende:
[..]
Tsja.. wat moet je hier nou tegenin brengen..
Belangrijkste vraag is of je daar zelf echt blij van wordt. Indien ja dan misschien beetje atypisch, maar als het voor jou werkt prima toch?quote:Op maandag 10 februari 2020 20:11 schreef herverwijderd het volgende:
Ik stel mezelf gewoon het liefst zo min mogelijk bloot aan contact met anderen. Appen of iets via internet regelen is al weer een extra laag tussen mij en de ander. Geen belangst, wel belonwil. Ben overigens in de 40, dus verkeerde generatie.
Viel mij ook op. Een beetje de vergeten generatie.quote:Op maandag 10 februari 2020 19:22 schreef Tinkepink het volgende:
Generatie X bestaat niet? Wat een raar lijstje: een hele generatie buiten het onderzoek gehouden.
De enquête is toch niet 30 jaar geleden afgenomen ofwel?quote:Op maandag 10 februari 2020 23:17 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Viel mij ook op. Een beetje de vergeten generatie.
Verder vraag ik me af of deze mensen zich niet eenzaam zouden voelen als ze 30 jaar geleden waren geboren. Volgens mij is het tegenwoordig meer geaccepteerd om toe te geven dat je je eenzaam voelt.
Tja. Als je 40+ bent is het te laat voor veel vrouwen.quote:Op maandag 10 februari 2020 18:52 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Maar op die leeftijd trouwen en aan kroost beginnen, is dat dan de weg naar Rome? Het is tegenwoordig gewoon anders.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |