abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 februari 2020 @ 12:49:27 #1
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191439926
quote:
Gen Z Is Lonely

Gen Z feels like the most isolated generation, according to a survey conducted by insurance provider Cinga. For the past two years they have measured loneliness through the U.S. Loneliness Index. In 2019, the insurance company polled more than 10,000 U.S. adults over the summer.

79 percent of Gen Z, or adults in the 18 to 22 age group, said they felt alone. Millennials aren’t too far behind them, with 71 percent saying they’re lonely. At 50 percent, Boomers felt the least alone. At 46 percent versus 45, men felt a little more cut off than women.

The new information suggests overall that Americans might be getting lonelier. There was a 7 percent rise: 54 percent said they were lonely in 2018 and 61 percent—or three in five people—said they felt isolated in 2019.

Social media could be to blame, and it makes sense since Gen Z is most connected to online networking. “We had a hypothesis that society—the U.S. specifically—was dealing with an elevated level of loneliness, disconnection,” Cigna CEO David Cordani told CNBC in a January report. “We can start to see those disconnections manifest themselves in other health issues showing up for individuals … whether you think about it through the lens of depression, stress … or more heavy, complex behavioral issues."

Hier wordt ook weer gesuggereerd dat social media een belangrijke oorzaak is. Zelf denk ik dat dat ook wel klopt, als ik zie hoe dingen waren voordat er social media (en met name smartphones) waren, vergeleken met nu.

Als social media / smartphones een belangrijke oorzaak is, dan is de interessante vraag is natuurlijk hoe je dit zou kunnen doorbreken. Want een individu die besluit om hier niet meer aan mee te doen isoleert zich namelijk opeens van de rest en wordt mogelijk (nog) eenzamer. Het is dus eigenlijk een soort fuik waar je nooit meer uitkomt.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 10 februari 2020 @ 13:05:29 #2
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_191440110
Met elkaar afspreken via social media.

Het probleem is dat ze dat niet durven. Ze zien elkaar’s post online en discussiëren op forums, dus waarom niet ontmoeten? Durven ze niet, want angst om afgewezen te worden.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_191440129
Ga maar tegen Siri aan kletsen als je eenzaam bent, dat hadden ze van de week ook al als oplossing voor ouderen bedacht. :{
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
pi_191440207
Sociale media is de usual suspect hier, maar ik denk dat er ook andere dingen meespelen.

Sociale verplichtingen zijn de afgelopen decennia steeds minder bindend geworden. Vroeger ging je automatisch naar alle verjaardagen en bruiloften van je familie, niet noodzakelijk omdat je die mensen super tof vond, maar omdat het gewoon zo hoorde.

Nu kiezen mensen veel meer zelf met wie ze om gaan. Men doet aan sociale 'cherry picking'. Je sociale kringetje is dus niet automatisch meer gevuld, je moet actief je best doen om contacten te onderhouden. Dat lukt niet iedereen.

Ook wonen mensen nu niet meer hun hele leven bij elkaar in hetzelfde dorp. Mensen vertrekken naar de grote stad om daar te studeren, verhuizen weer verder als ze ergens een interessante baan kunnen vinden. Maakt ‘even buurten’ een stuk lastiger.

Dat zie je ook terug in negen van de tien 'ik ben eenzaam' topics hier. Men is dan eenzaam omdat het contact met de oude vriendengroep over tijd is verwaterd, men woont ergens anders, heeft hele andere levens etcetera.

Is het slechter dan vroeger? Denk dat men, juist door al die sociale verplichtingen, zich vroeger ook best eenzaam kon voelen. Alleen in een groep. Dat je de hele tijd gedwongen omgaat met mensen waarmee je niet echt een connectie hebt. Dat lijkt me ook niet fijn. :N

[ Bericht 16% gewijzigd door Jake_Skywalker op 10-02-2020 13:48:09 ]
  maandag 10 februari 2020 @ 13:14:16 #5
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_191440218
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 12:49 schreef SeLang het volgende:
Hier wordt ook weer gesuggereerd dat social media een belangrijke oorzaak is. Zelf denk ik dat dat ook wel klopt, als ik zie hoe dingen waren voordat er social media (en met name smartphones) waren, vergeleken met nu.
Ik denk dat veelvuldig social media gebruik een gevolg is van minder sociale opvoeding. Het gross van de ouders van de afgelopen 25 jaar is veel drukker met handhaven van de 150m2 en de leaseauto dan het aandacht geven aan het kind.

Als kinderen klein zijn worden ze niet uitgedaagd om contact te zoeken met andere kinderen, ze worden achter een schermpje weggezet. Niet gek dat die kinderen als ze eenmaal volwassen zijn voornamelijk grijpen naar social media en niet in staat zijn om contact te leggen met leeftijdsgenoten.
So we just called him Fred
  maandag 10 februari 2020 @ 13:15:47 #6
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_191440234
Mijn zeer gechargeerde aanname:
Omdat alles fake moet zijn en voor de likes moet gaan. Waardoor iedereen hun leukste dingen cherrypicken.
Dat doet mensen twijfelen aan hun eigen omgeving. Die hele generatie heeft facebook en youtube en dat is dan de leiddraad.

Net zoals dat werkelijk waar alles bewerkt is met filters.
pi_191440249
quote:
7s.gif Op maandag 10 februari 2020 13:14 schreef Fred het volgende:

[..]

Ik denk dat veelvuldig social media gebruik een gevolg is van minder sociale opvoeding. Het gross van de ouders van de afgelopen 25 jaar is veel drukker met handhaven van de 150m2 en de leaseauto dan het aandacht geven aan het kind.

Als kinderen klein zijn worden ze niet uitgedaagd om contact te zoeken met andere kinderen, ze worden achter een schermpje weggezet. Niet gek dat die kinderen als ze eenmaal volwassen zijn voornamelijk grijpen naar social media en niet in staat zijn om contact te leggen met leeftijdsgenoten.
Genoeg andere kindjes op het kinderdagverblijf, school of de bso om contact mee te maken hoor
  maandag 10 februari 2020 @ 13:18:59 #8
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_191440288
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 13:16 schreef 2004 het volgende:
Genoeg andere kindjes op het kinderdagverblijf, school of de bso om contact mee te maken hoor
Blijkbaar is dat niet voldoende om te voorkomen dat die mensen zich op latere leeftijd eenzaam gaan voelen...
So we just called him Fred
pi_191440340
quote:
7s.gif Op maandag 10 februari 2020 13:18 schreef Fred het volgende:

[..]

Blijkbaar is dat niet voldoende om te voorkomen dat die mensen zich op latere leeftijd eenzaam gaan voelen...
Dat zal daar niet aan liggen, meer aan het feit dat iedereen tegenwoordig op zijn telefoon zit te kijken, overal waar ik kom zie ik dat. Mensen praten niet meer met elkaar.
  maandag 10 februari 2020 @ 13:28:23 #10
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191440380
quote:
2s.gif Op maandag 10 februari 2020 13:15 schreef RickoKun het volgende:
Mijn zeer gechargeerde aanname:
Omdat alles fake moet zijn en voor de likes moet gaan. Waardoor iedereen hun leukste dingen cherrypicken.
Dat doet mensen twijfelen aan hun eigen omgeving. Die hele generatie heeft facebook en youtube en dat is dan de leiddraad.

Net zoals dat werkelijk waar alles bewerkt is met filters.
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 13:23 schreef 2004 het volgende:

[..]

Dat zal daar niet aan liggen, meer aan het feit dat iedereen tegenwoordig op zijn telefoon zit te kijken, overal waar ik kom zie ik dat. Mensen praten niet meer met elkaar.
Ik denk dat dit soort dingen inderdaad een zeer grote rol spelen.

De oorzaken zijn eigenlijk wel bekend. Maar de interessante vraag is dus hoe dit is op te lossen. Zoals ik in de OP al aangaf zit je eigenlijk als groep (maatschappij) in een soort fuik waar je moeilijk uitkomt. Een individu die besluit hieraan niet mee te doen isoleert zichzelf alleen maar nog meer, dus dit houdt zichzelf in stand.
Mijn reisverslagen
pi_191440484
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 13:28 schreef SeLang het volgende:

[..]

[..]

De oorzaken zijn eigenlijk wel bekend. Maar de interessante vraag is dus hoe dit is op te lossen. Zoals ik in de OP al aangaf zit je eigenlijk als groep (maatschappij) in een soort fuik waar je moeilijk uitkomt. Een individu die besluit hieraan niet mee te doen isoleert zichzelf alleen maar nog meer, dus dit houdt zichzelf in stand.
Dit gaat zich niet meer oplossen denk ik. Tenzij internet en dergelijke gewoon afgeschaft zouden worden
pi_191440569
Social Media serieus nemen. :')
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_191440695
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 13:28 schreef SeLang het volgende:

[..]

[..]

Niet. Social media is te laagdrempelig/toegankelijk en verslavingsgevoelig. Hele generaties groeien online op en zullen nooit de waarde van (h)echte vriendschap leren. De schijn ophouden van je online status is belangrijker dan irl contact. Het besef dat social media totaal geen toegevoegde waarde levert aan het leven, komt veel te laat en dan houd je eigenlijk niks over.
  maandag 10 februari 2020 @ 14:29:58 #14
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_191441068
Die mensen zijn gewend om alles via een scherm te doen, zo kunnen ze hun hele gedrag precies uitmeten en een imago creëren waar ze zich fijn bij voelen. In het echt zijn ze natuurlijk helemaal niet zo en dat zorgt voor een soort cognitieve dissonantie wanneer ze naar buiten treden. Dat is erg eng allemaal, dus beter het grootste gedeelte van je interacties online houden. Vooral de laatste paar generaties zijn hier letterlijk mee opgegroeid, geen hogere wiskunde om in te schatten dat zoiets dramatische gevolgen heeft voor de menselijke psyche (we zijn kuddedieren pur sang).
pi_191441124
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 13:13 schreef Jake_Skywalker het volgende:
Sociale media is de usual suspect hier, maar ik denk dat er ook andere dingen meespelen.

Sociale verplichtingen zijn de afgelopen decennia steeds minder bindend geworden. Vroeger ging je automatisch naar alle verjaardagen en bruiloften van je familie, niet noodzakelijk omdat je die mensen super tof vond, maar omdat het gewoon zo hoorde.

Nu kiezen mensen veel meer zelf met wie ze om gaan. Men doet aan sociale 'cherry picking'. Je sociale kringetje is dus niet automatisch meer gevuld, je moet actief je best doen om contacten te onderhouden. Dat lukt niet iedereen.

Ook wonen mensen nu niet meer hun hele leven bij elkaar in hetzelfde dorp. Mensen vertrekken naar de grote stad om daar te studeren, verhuizen weer verder als ze ergens een interessante baan kunnen vinden. Maakt ‘even buurten’ een stuk lastiger.

Dat zie je ook terug in negen van de tien 'ik ben eenzaam' topics hier. Men is dan eenzaam omdat het contact met de oude vriendengroep over tijd is verwaterd, men woont ergens anders, heeft hele andere levens etcetera.

Is het slechter dan vroeger? Denk dat men, juist door al die sociale verplichtingen, zich vroeger ook best eenzaam kon voelen. Alleen in een groep. Dat je de hele tijd gedwongen omgaat met mensen waarmee je niet echt een connectie hebt. Dat lijkt me ook niet fijn. :N
Interessant punt!
pi_191441198
Ik heb het idee dat de moderne mens meer contact heeft dan ooit. Als je vroeger als twintiger of dertiger alleen woonde dan leefde je vaak pas echt geïsoleerd of zonder sociaal contact. (Lees het boek “de avonden” van Gerard Reve.) De dagen waren lang en saai, als je thuis kwam kon je hooguit een boek lezen of wat tv kijken.

Maar juist die onbeperkte en altijd beschikbare digitale wereld zorgt er (bij mij in ieder geval) voor dat je eigenlijk verslaafd aan sociale gevoelens raakt. We kunnen als mens niet zo goed meer alleen zijn. Als ik een avondje alleen thuis ben en geen appcontact heb kan ik me al slecht voelen. Dat is matig.

(Heb overigens naast mijn digitale leventje ook een uitgebreid “echt” sociaal leven hoor.)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-02-2020 15:20:20 ]
  maandag 10 februari 2020 @ 15:19:43 #17
488006 Gnunix
за &#1
pi_191441631
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 14:40 schreef Generationalpha het volgende:
Ik heb het idee dat de moderne mens meer contact heeft dan ooit. Als je vroeger als twintiger of dertiger alleen woonde dan leefde je vaak pas echt geïsoleerd of zonder sociaal contact. (Lees het boek “de avonden” van Gerard Reve.) De dagen waren lang en saai, als je thuis kwam kon je hooguit een boek lezen of wat tv kijken.

Maar juist die onbeperkte en altijd beschikbare digitale wereld zorgt er (bij mij in ieder geval) dat je eigenlijk verslaafd aan sociale gevoelens raakt. We kunnen als mens niet zo goed meer alleen zijn. Als ik een avondje alleen thuis ben en geen appcontact heb kan ik me al slecht voelen. Dat is matig.

(Heb overigens naast mijn digitale leventje ook een uitgebreid “echt” sociaal leven hoor.)
dit dus.
Слава России! Z
  maandag 10 februari 2020 @ 15:20:29 #18
488006 Gnunix
за &#1
pi_191441637
ik heb vooral veel vrienden in het oostblok (oekraine, rusland) en daar kun je dus ook niet eventjes bij 'buurten' ;)
Слава России! Z
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 10 februari 2020 @ 15:28:35 #19
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191441715
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 13:23 schreef 2004 het volgende:

[..]

Nou ja, 'vroeger' ging ik ook niet met wildvreemden staan praten in de trein of iets dergelijks, telefoon of niet. In plaats van een boekje of krantje lezen doe je nu dingen op een telefoon, tja.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_191441792
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 15:28 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Nou ja, 'vroeger' ging ik ook niet met wildvreemden staan praten in de trein of iets dergelijks, telefoon of niet. In plaats van een boekje of krantje lezen doe je nu dingen op een telefoon, tja.
Ik bedoel meer dat je steeds vaker mensen in gezelschap van elkaar op hun telefoon zie zitten.
Als ik mijn kind op de bank met haar vriendinnen zie zitten, zitten ze alledrie op hun eigen telefoon
  maandag 10 februari 2020 @ 15:39:15 #21
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191441841
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 15:28 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Nou ja, 'vroeger' ging ik ook niet met wildvreemden staan praten in de trein of iets dergelijks,
Echt wel.

Maar ook een verschil is bepaalde hobby clubs waar ik vroeger lid van was. Dan organiseerde je bijeenkomsten waar je elkaar zag. Tegenwoordig speelt dat zich vooral online af zonder elkaar fysiek te ontmoeten.
Mijn reisverslagen
pi_191441878
Al vaker gelezen dit. Ook dat de huidige jonge generatie het minst aan seks en relaties doet ooit!

Ik heb nu middels een hobby wat kennissen opgedaan die flink jonger dan ik zijn (zo halverwege de 20) en het valt mij echt op dat geen 1 getrouwd is, niet samenwoont, geen kinderen heeft en ook vaak helemaal geen relatie. Ook wordt er niet op los geneukt als vrijgezel.
Het lijkt haast wel alsof ze er niet zo mee bezig zijn of zo. :{
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  maandag 10 februari 2020 @ 15:43:37 #23
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_191441895
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 15:42 schreef De_Onnoembare het volgende:
Al vaker gelezen dit. Ook dat de huidige jonge generatie het minst aan seks en relaties doet ooit!

Ik heb nu middels een hobby wat kennissen opgedaan die flink jonger dan ik zijn (zo halverwege de 20) en het valt mij echt op dat geen 1 getrouwd is, niet samenwoont, geen kinderen heeft en ook vaak helemaal geen relatie. Ook wordt er niet op los geneukt als vrijgezel.
Het lijkt haast wel alsof ze er niet zo mee bezig zijn of zo. :{
Zal vooral te maken hebben met de types die jij als kennis hebt opgedaan.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_191441912
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 15:43 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Zal vooral te maken hebben met de types die jij als kennis hebt opgedaan.
HBO-types, full-time werkzaam in redelijke banen, sportief, ze zien er ook goed uit, dus daar kan het ook niet aan liggen.
Maar relaties, helemaal die serieuzer worden, ho maar.
Oh, zijn zowel mannen als vrouwen.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  maandag 10 februari 2020 @ 15:47:14 #25
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_191441939
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 15:45 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

HBO-types, full-time werkzaam in redelijke banen, sportief, ze zien er ook goed uit, dus daar kan het ook niet aan liggen.
Maar relaties, helemaal die serieuzer worden, ho maar.
Oh, zijn zowel mannen als vrouwen.
Jongeren hebben minder behoefte aan serieuze relaties op jonge leeftijd.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')