abonnement Unibet Coolblue
  maandag 10 februari 2020 @ 09:26:18 #51
131800 Tarado
capô de fusca
pi_191437680
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 09:25 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het UMC utrecht heeft de mensen al in huis.
geen idee hoe afgebroken het slotervaart inmiddels is
pi_191437722
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 08:59 schreef SeLang het volgende:
Veel Chinezen gaan vandaag toch weer aan het werk? Ik ben benieuwd of je dan over ~2 weken weer een versnelling ziet van het aantal besmettingen.
dat is uitgesteld naar 2 Maart, vanwege de ernstige besmetting
pi_191437726
Er is hier volgens mij nogal een "strijd" gaande tussen de mensen die het allemaal niet vertrouwen en die menen dat er (wellicht) veel meer slachtoffers zijn gevallen dan nu bekend is gemaakt, en mensen die zeggen dat het allemaal nog wel mee valt en die de "officiele" cijfers van de Chinese regering (klakkeloos) geloven.

Ik persoonlijk zeg nu niet dat die "complottheorieen" over duizenden doden waar zijn, maar ik sta er wel voor open. Gewoon een kwestie van gezond verstand.
Waarom zoveel miljoenen steden in lockdown gooien, waarom zo'n bruut optreden van handhavers (zie filmpjes van meegesleurde vrouwen, etc.), straten die geheel gedesinfecteerd worden?

Er komt inderdaad veel troep naar voren op Twitter, FB, chatsites en dergelijke. Toch lijkt het me niet verstandig om alles wat maar buiten het "officiele" plaatje valt maar meteen te censureren, blokkeren, verwijderen. Als ik moet kiezen wie ik eerder zou geloven (de Chinese burger of de Chinese overheid), is het toch vaak die eerste.

Er wordt vaak gezegd: waarom zou de Chinese overheid in hemelsnaam liegen over het aantal doden en geinfecteerden?

Nou leef ik zelf al 42 jaar en voor zover ik weet en me kan herinneren, is de Chinese overheid toch nog altijd totalitair en communistisch geweest. Dat is een belangrijk gegeven. De overheid wil bepalen wat er gezegd, geschreven en gedacht wordt. Dit speelt echt een grote rol in dat land.

En het enige dat de Chinese regering nu niet wil, is grote paniek veroorzaken onder de bevolking (voor zover vermijden van paniek nu nog mogelijk is overigens; zie het meer als verdere "schadebeperking").
De CCP en de Ch. regering hebben maar één, allesoverstijgend doel: aan de macht blijven. Daar moet alles voor wijken. Maar dan ook echt alles.
Hoe meer paniek onder de bevolking, hoe meer kans op onvrede, rellen, staatsgrepen. Dit moet ten koste van alles voorkomen worden. Zelfs ten koste van de waarheid.

Is het aantal doden echt veel hoger dan de buitenwereld nu te horen krijgt? Dat zullen we wellicht nooit weten. Maar één ding weet ik ondertussen - met al mijn levenservaring - wel: je moet de Ch. overheid ook weer niet zomaar klakkeloos vertrouwen.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_191437743
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 09:00 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ze hebben nog geluk dat die eerste besmette chinees geen reislustig type was, verbaasd me trouwens enorm dat er in Afrika geen enkel geval is gemeld
Om iets te melden moet je ook kunnen testen, hè. ;)
Misschien kunnen de armere (Afrikaanse) landen geeneens goed testen op corona. Zou me niets verbazen.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 10 februari 2020 @ 09:32:34 #55
74056 crew  ToT
pi_191437764
Ik vind die berichten over hele gezinnen die aan het virus bezwijken wel vrij apart met zo'n lage mortaliteitsgraad. Ja statistisch gezien is het natuurlijk wel mogelijk en uitschieters doen het goed in het nieuws, maar toch......
  maandag 10 februari 2020 @ 09:33:44 #56
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_191437781
quote:
2s.gif Op maandag 10 februari 2020 09:32 schreef ToT het volgende:
Ik vind die berichten over hele gezinnen die aan het virus bezwijken wel vrij apart met zo'n lage mortaliteitsgraad. Ja statistisch gezien is het natuurlijk wel mogelijk en uitschieters doen het goed in het nieuws, maar toch......
Bron van die gezinnen? Nergens gelezen.
  maandag 10 februari 2020 @ 09:34:13 #57
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_191437787
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 09:31 schreef Salina het volgende:

[..]

Om iets te melden moet je ook kunnen testen, hè. ;)
Misschien kunnen de armere (Afrikaanse) landen geeneens goed testen op corona. Zou me niets verbazen.
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 09:31 schreef Salina het volgende:

[..]

Om iets te melden moet je ook kunnen testen, hè. ;)
Misschien kunnen de armere (Afrikaanse) landen geeneens goed testen op corona. Zou me niets verbazen.
De expertise is er wel goed geregeld hoor met medicijn mannen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_191437791
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 09:26 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik heb nog steeds niet het idee dat we ons al te veel zorgen hoeven te maken hier.
Ik heb naast een noodvoorraad ook whiskey, citroenen en honing in huis dus hoop ik dat het werkt als medicijn B:)B
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 10 februari 2020 @ 09:35:12 #59
74056 crew  ToT
pi_191437797
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 09:33 schreef Draak31 het volgende:

[..]

Bron van die gezinnen? Nergens gelezen.
In deze topicreeks heb ik wel meerdere berichten er over gelezen, en ik dacht dat in dit deeltje er ook iets stond over 2 ouders die bezweken waren en dat het kind nu ook geïnfecteerd was. (Okee het hele gezin is dus nog niet bezweken, maar 2 van de 3 dood valt ook wel op.)

Deze dus:

quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 07:10 schreef Scrummie2.1 het volgende:
CarolYujiaYin twitterde op zondag 09-02-2020 om 21:34:55 Everyone on #WeChat is sharing the diary of a #Wuhan girl who lost both of her parents to #coronavirus within 2 weeks and is now infected herself... Content verified by media & local 🏥. Will upload with translations tmr, but this is just too sad... 🔗https://t.co/CDlWV2OWKv reageer retweet
  maandag 10 februari 2020 @ 09:38:01 #60
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_191437827
quote:
2s.gif Op maandag 10 februari 2020 09:35 schreef ToT het volgende:

[..]

In deze topicreeks heb ik wel meerdere berichten er over gelezen, en ik dacht dat in dit deeltje er ook iets stond over 2 ouders die bezweken waren en dat het kind nu ook geïnfecteerd was. (Okee het hele gezin is dus nog niet bezweken, maar 2 van de 3 dood valt ook wel op.)

Deze dus:
[..]

Ah ja dat had ik ook gelezen Bij een heel gezin zag ik een stuk meer mensen voor mij. Ik denk dat dit specifieke geval gewoon dikke pech is. Bij een situatie van deze schaal zullen we nog veel meer van dit soort gevallen zien.
  maandag 10 februari 2020 @ 09:39:28 #61
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_191437843
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 09:34 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:

[..]

Ik heb naast een noodvoorraad ook whiskey, citroenen en honing in huis dus hoop ik dat het werkt als medicijn B:)B
Dat werkt altijd , heb je zelfs na de ziekte nog wat aan

Jonge bols ontsmet ook heel goed
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 10 februari 2020 @ 09:39:49 #62
131800 Tarado
capô de fusca
pi_191437848
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 09:29 schreef THEFXR het volgende:

[..]

dat is uitgesteld naar 2 Maart, vanwege de ernstige besmetting
dit gaat iig heel veel geld kosten
  maandag 10 februari 2020 @ 09:40:50 #63
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191437862
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 08:59 schreef SeLang het volgende:
Veel Chinezen gaan vandaag toch weer aan het werk? Ik ben benieuwd of je dan over ~2 weken weer een versnelling ziet van het aantal besmettingen.
Vergeet niet dat 2 weken echt de max is. De meeste mensen worden ziek na 5 dagen, maar een groot deel zelfs na 2-3 dagen. Bij maar een paar procent duurt het echt 2 weken.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191437874
Today, China’s Ambassador to the US @AmbCuiTiankai did NOT deny that #CoronaVirus emanated from their biological weapons program - a strange interview, to say the least.

We need a lot more transparency from China on this virus.pic.twitter.com/eHg3PbIWqA
— Steve Cortes (@CortesSteve) February 9, 2020

(Transcript)

MARGARET BRENNAN: Well, I- I asked the question, because it also gets at there's a lot of unknown and a lot of suspicion because of that. And in fact, this week, Senator Tom Cotton, who sits on the Senate Intelligence and Armed Services Committee, suggested that the virus may have come from China's biological warfare program. That's an extraordinary charge. How do you respond to that?

AMBASSADOR CUI: I think it's true that a lot is still unknown and our scientists, Chinese scientists, American scientists, scientists of other countries are doing their best to learn more about the virus, but it's very harmful. It's very dangerous to stir up suspicion, rumors and spread them among the people. For one thing, this will create panic. Another thing that it will fend up racial discrimination, xenophobia, all these things, that will really harm our joint efforts to combat the virus. Of course, there are all kinds of speculation and rumors. There are people who are saying that these virus are coming from some- some military lab, not of China, maybe in the United States. How- how can we believe all these crazy things?

MARGARET BRENNAN: You think it's crazy. Where did the virus come from?

AMBASSADOR CUI: Absolutely crazy.

MARGARET BRENNAN: Where did the virus come from?

AMBASSADOR CUI: We still don't know yet. It's probably according to some initial outcome of the research, probably coming from some animals. But we have to- to discover more about it.
https://www.cbsnews.com/n(...)ion-february-9-2020/

.
  maandag 10 februari 2020 @ 09:42:10 #65
131800 Tarado
capô de fusca
pi_191437878
quote:
2s.gif Op maandag 10 februari 2020 09:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Vergeet niet dat 2 weken echt de max is. De meeste mensen worden ziek na 5 dagen, maar een groot deel zelfs na 2-3 dagen. Bij maar een paar procent duurt het echt 2 weken.
WilliamYang120 twitterde op maandag 10-02-2020 om 09:25:47 Breaking - Chinese expert Zhong Nan-Shan led a research on the clinical traits of the #coronavirus and concluded that the incubation period of the virus can go from 3 days to as long as 24 days. Previously, the longest incubation period was believed to be 14 days. https://t.co/ZYf71lwfwd reageer retweet
  maandag 10 februari 2020 @ 09:43:10 #66
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_191437885
quote:
2s.gif Op maandag 10 februari 2020 09:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Vergeet niet dat 2 weken echt de max is. De meeste mensen worden ziek na 5 dagen, maar een groot deel zelfs na 2-3 dagen. Bij maar een paar procent duurt het echt 2 weken.
Naast dat het 24 dagen kan zijn kan je ook een carrier zonder symptomen zijn. De vraag is hoe lang je dan besmettelijk bent.
  maandag 10 februari 2020 @ 09:44:35 #67
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191437900
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 09:29 schreef Salina het volgende:

Waarom zoveel miljoenen steden in lockdown gooien, waarom zo'n bruut optreden van handhavers (zie filmpjes van meegesleurde vrouwen, etc.), straten die geheel gedesinfecteerd worden?

Je hebt helemaal gelijk maar dit is geen logische redenatie vind ik

Dat waarom zou je ook kunnen beantwoorden met:

Ze zijn gewoon als de dood dat het zich verder verspreid en heel China jarenlang in een recessie terechtkomt
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 10 februari 2020 @ 09:45:45 #68
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191437914
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 09:42 schreef Tarado het volgende:

[..]

WilliamYang120 twitterde op maandag 10-02-2020 om 09:25:47 Breaking - Chinese expert Zhong Nan-Shan led a research on the clinical traits of the #coronavirus and concluded that the incubation period of the virus can go from 3 days to as long as 24 days. Previously, the longest incubation period was believed to be 14 days. https://t.co/ZYf71lwfwd reageer retweet
Las het net ja. Maar dat maakt verder niet uit natuurlijk. Het gemiddelde ligt op 5 dagen. Dat er een handjevol patienten pas na 24 dagen ziek worden doet weinig aan het gemiddelde.

Mijn punt is, je zal al veel eerder de effecten zien (sneller dan 2 weken) nu de fabrieken open zijn.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191437931
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 09:29 schreef Salina het volgende:
Er is hier volgens mij nogal een "strijd" gaande tussen de mensen die het allemaal niet vertrouwen en die menen dat er (wellicht) veel meer slachtoffers zijn gevallen dan nu bekend is gemaakt, en mensen die zeggen dat het allemaal nog wel mee valt en die de "officiele" cijfers van de Chinese regering (klakkeloos) geloven.

Ik persoonlijk zeg nu niet dat die "complottheorieen" over duizenden doden waar zijn, maar ik sta er wel voor open. Gewoon een kwestie van gezond verstand.
Waarom zoveel miljoenen steden in lockdown gooien, waarom zo'n bruut optreden van handhavers (zie filmpjes van meegesleurde vrouwen, etc.), straten die geheel gedesinfecteerd worden?

Er komt inderdaad veel troep naar voren op Twitter, FB, chatsites en dergelijke. Toch lijkt het me niet verstandig om alles wat maar buiten het "officiele" plaatje valt maar meteen te censureren, blokkeren, verwijderen. Als ik moet kiezen wie ik eerder zou geloven (de Chinese burger of de Chinese overheid), is het toch vaak die eerste.

Er wordt vaak gezegd: waarom zou de Chinese overheid in hemelsnaam liegen over het aantal doden en geinfecteerden?

Nou leef ik zelf al 42 jaar en voor zover ik weet en me kan herinneren, is de Chinese overheid toch nog altijd totalitair en communistisch geweest. Dat is een belangrijk gegeven. De overheid wil bepalen wat er gezegd, geschreven en gedacht wordt. Dit speelt echt een grote rol in dat land.

En het enige dat de Chinese regering nu niet wil, is grote paniek veroorzaken onder de bevolking (voor zover vermijden van paniek nu nog mogelijk is overigens; zie het meer als verdere "schadebeperking").
De CCP en de Ch. regering hebben maar één, allesoverstijgend doel: aan de macht blijven. Daar moet alles voor wijken. Maar dan ook echt alles.
Hoe meer paniek onder de bevolking, hoe meer kans op onvrede, rellen, staatsgrepen. Dit moet ten koste van alles voorkomen worden. Zelfs ten koste van de waarheid.

Is het aantal doden echt veel hoger dan de buitenwereld nu te horen krijgt? Dat zullen we wellicht nooit weten. Maar één ding weet ik ondertussen - met al mijn levenservaring - wel: je moet de Ch. overheid ook weer niet zomaar klakkeloos vertrouwen.
Ik geef jou hier wel gelijk. Maar toch geloof ik niet dat de Chinese overheid momenteel zit te chargeren met verkeerde aantallen.

Het aantal veel hoger uitgevallen dodelijke slachtoffers gebeurde vooral in de tijd voordat jij geboren werd. Tijdens de Grote Sprong Achterwaarts en tijdens de Culturele Revolutie
  maandag 10 februari 2020 @ 09:48:11 #70
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_191437936
quote:
2s.gif Op maandag 10 februari 2020 09:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk maar dit is geen logische redenatie vind ik

Dat waarom zou je ook kunnen beantwoorden met:

Ze zijn gewoon als de dood dat het zich verder verspreid en heel China jarenlang in een recessie terechtkomt
Daarnaast reageren totalitaire regimes vaak irrationeel. Kijk hoe de Sovjet-Unie met de Duitse invasie omging. Dit soort regimes heeft er een handje van om individuen (en masse) op te offeren voor het nog grotere collectief.
pi_191437942
A guy posted on 4chan claiming to be working in a Wuhan lab and posted a timestamp from inside the lab to prove it


.
He says:
-New infected aren't being treated, just quarantined.
-Tap water is unsafe.
-The Yangtze may be spreading the virus.
-The virus can survive in water for two weeks.
-The CCP is absolutely lying.
  maandag 10 februari 2020 @ 09:49:56 #72
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191437948
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 09:48 schreef THEFXR het volgende:
A guy posted on 4chan claiming to be working in a Wuhan lab and posted a timestamp from inside the lab to prove it
[ [url= http://i.4cdn.org/pol/1581309170882.png]afbeelding[/url] ]

.
He says:
-New infected aren't being treated, just quarantined.
-Tap water is unsafe.
-The Yangtze may be spreading the virus.
-The virus can survive in water for two weeks.
-The CCP is absolutely lying.
Wel weer apart dat Chinezen zo veel meer geavanceerd zijn dat alle westerse labs die nu ookal weken dit virus onderzoeken.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 10 februari 2020 @ 09:50:33 #73
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_191437955
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 09:48 schreef THEFXR het volgende:
A guy posted on 4chan claiming to be working in a Wuhan lab and posted a timestamp from inside the lab to prove it
[ [url= http://i.4cdn.org/pol/1581309170882.png]afbeelding[/url] ]

.
He says:
-New infected aren't being treated, just quarantined.
-Tap water is unsafe.
-The Yangtze may be spreading the virus.
-The virus can survive in water for two weeks.
-The CCP is absolutely lying.
BNW is de andere kant op.
pi_191437971
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 09:50 schreef Draak31 het volgende:

[..]

BNW is de andere kant op.
Soms is de werkelijkheid erger dan BNW ;(
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_191437979
quote:
2s.gif Op maandag 10 februari 2020 09:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk maar dit is geen logische redenatie vind ik

Dat waarom zou je ook kunnen beantwoorden met:

Ze zijn gewoon als de dood dat het zich verder verspreid en heel China jarenlang in een recessie terechtkomt
Ook dat. Economische redenen spelen zeer zeker ook een rol.

Het is ook zoals "China-volgers" zeggen: bij economische onrust/recessie zal er kans bestaan op onrust, onvrede en dus eventueel op staatsgrepen.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')