quote:Eerste landelijke storm sinds augustus heet Ciara
De storm die na dit weekend voor onstuimig weer in Nederland gaat zorgen, heeft de naam Ciara gekregen. Het is de eerste storm in Nederland sinds het KNMI is begonnen met het geven van namen aan stormen.
De weerdiensten meldden dinsdag dat er na zondag een grote kans is op onstuimig weer. Zowel aan de kust als landinwaarts worden zware windstoten van zeker 100 kilometer per uur verwacht.
Hoewel het volgens Weerplaza nog afwachten is of het echt gaat stormen, ziet het ernaar uit dat het na het weekend flink gaat waaien.
Als het daadwerkelijk gaat stormen, dan zou Ciara de eerste grote landelijke storm sinds augustus zijn.
Stormen krijgen vanaf september 2019 een naam van het KNMI
Het KNMI geeft stormen sinds afgelopen september een naam. Het weerinstituut werkt daarbij samen met de weerdiensten in het Verenigd Koninkrijk en Ierland.
Het geven van namen zorgt er volgens Brits onderzoek voor dat het publiek zich bewuster is van gevaarlijk weer. Bovendien kunnen de instanties makkelijker over gevaarlijk weer communiceren via media en overheidsinstanties. Een storm krijgt een naam bij een code oranje of code rood voor windstoten.
Kitty, Jan en Samir staan in de namenlijst
Elk jaar verschijnt een namenlijst met de stormnamen. Voor dit stormseizoen, dat in september is begonnen, zijn dat de namen Atiyah, Brendan, Ciara, Dennis, Ellen, Francis, Gerda, Hugh, Iris, Jan, Kitty, Liam, Maura, Noah, Olivia, Piet, Róisķn, Samir, Tara, Vince en Willow.
De letters Q, U, X, Y en Z worden volgens het KNMI vanwege internationale afspraken niet voor stormnamen gebruikt.
Maar eens afwachten of dit een 'storm in een glas water' wordt of dat deze er nu echt gaat komen. Sommige weerkaarten komen met een zeer zware storm, andere zijn wat voorzichtiger. Dat het flink onstuimig gaat worden lijkt zeker...twitter:Talpaweer twitterde op woensdag 05-02-2020 om 10:46:36Het wordt onstuimig! Hier zien we de 'windpluim' voor De Bilt: windstoten in km/u. Dit zijn 51 berekeningen, die maandag allemaal boven 85 km/u uitkomen. En maar liefst 70% van de berekeningen komt met zeer zware windstoten van ruim 100 km/u. #storm #windstoten https://t.co/8QtGkdONkh reageer retweet
Wat is het record? Op de ene plek zie ik iets in de 160, Wiki geeft 202quote:Op zondag 9 februari 2020 12:28 schreef InverHouse het volgende:
Platform L9 boven Terschelling zit tegen de 150 km (windstoot van 146 km gemeten).
Ja, op zeeniveau. Op 11.000 meter zit dat op 1000 km/u al.quote:
https://www.startpagina.n(...)787/geluidsbarriere/quote:Op zeeniveau en in warme lucht heeft het geluid een snelheid van ongeveer 1200 kilometer per uur, en op een hoogte van 11.000 meter een snelheid van zo’n 1000 kilometer per uur.
Boven de 200 zou goed kunnen.quote:Op zondag 9 februari 2020 12:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wat is het record? Op de ene plek zie ik iets in de 160, Wiki geeft 202
Je waait er vanzelf naartoequote:Op zondag 9 februari 2020 12:31 schreef fetX het volgende:
Ik zou vanmiddag naar m’n vriendin gaan, maar als het écht flink gaat stormen ga ik niet op de fiets stappen
Terugweg is wel lastiger.quote:
Maar dat geeft geen antwoord op de vraagquote:Op zondag 9 februari 2020 12:31 schreef InverHouse het volgende:
[..]
Boven de 200 zou goed kunnen.
[ afbeelding ]
Watje.quote:Op zondag 9 februari 2020 12:31 schreef fetX het volgende:
Ik zou vanmiddag naar m’n vriendin gaan, maar als het écht flink gaat stormen ga ik niet op de fiets stappen
Gaat goed op vliegveld Manchestertwitter:t_rjones twitterde op woensdag 05-02-2020 om 10:04:25Ever been delayed due to poor visibility and wondered why?🤷🏼♂️This is our view! 😐 Our number one goal is flight safety. Just because you can see other planes doesn't mean we can!! ✈️#Manchester #manchesterairport https://t.co/eKy2puoyO1 reageer retweet
Tweet van 5 feb Hansquote:Op zondag 9 februari 2020 12:39 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Gaat goed op vliegveld Manchestertwitter:t_rjones twitterde op woensdag 05-02-2020 om 10:04:25Ever been delayed due to poor visibility and wondered why?🤷🏼♂️This is our view! 😐 Our number one goal is flight safety. Just because you can see other planes doesn't mean we can!! ✈️#Manchester #manchesterairport https://t.co/eKy2puoyO1 reageer retweet
Drifte die nou over de landingsbaan?quote:Op zondag 9 februari 2020 12:36 schreef Nikonlover het volgende:
Er komt een A380 aanDIt gaat gaaf worden
![]()
Dat was geen zachte landing. 😃quote:Op zondag 9 februari 2020 12:36 schreef Nikonlover het volgende:
![]()
Wat een landingquote:Op zondag 9 februari 2020 12:36 schreef Nikonlover het volgende:
![]()
Pfff nee inderdaadquote:
Oeps. Zag naast die stream dat nu de landingsbaan van Manchester onder water stond. Blijkbaar een paar dagen geleden ook al waterig.quote:
Via youtube dus, kennelijkquote:Op zondag 9 februari 2020 12:45 schreef asco het volgende:
Testbeeld via youtube. Hoe krijg je dat voor elkaar?
Ze kunnen veel hoor en als het echt gevaarlijk is wijken ze uit of annuleren ze de vlucht.quote:Op zondag 9 februari 2020 12:46 schreef kaatje50 het volgende:
Ik vind het maar eng, die vliegtuigen zo met die storm.
Mijn zoon vliegt vanmiddag vanuit Spanje naar Eindhoven.
Hopelijk wordt dat geannuleerd
Wat een topshowquote:Op zondag 9 februari 2020 12:36 schreef Nikonlover het volgende:
![]()
Daar ga ik ook maar van uit. Mijn zoon had de vlucht graag willen verzetten naar eerder deze dag, of gisteren al (hij vindt vliegen best eng). Zijn vrienden vonden dat echter onzin.quote:Op zondag 9 februari 2020 12:51 schreef fetX het volgende:
[..]
Ze kunnen veel hoor en als het echt gevaarlijk is wijken ze uit of annuleren ze de vlucht.
quote:
twitter:KNMI twitterde op zondag 09-02-2020 om 12:55:21#Codeoranje langs de #Wadden en #noordwestkust vervroegd en geldt vanaf nu, daar al zeer zware windstoten rond 120 km/u. https://t.co/mVXrIU9BIw #knmiwaarschuwing #StormCiara https://t.co/STHW7HVxRV reageer retweet
twitter:SytseSchoustra twitterde op zondag 09-02-2020 om 12:40:09Ik ben mijn eerste dakpannen al kwijt 😡ZW 10 Bft nu, piek 110 km/u . reageer retweet
Voor de 2e keer alquote:Op zondag 9 februari 2020 12:57 schreef Nikonlover het volgende:
En gelijk eentje die niet durft te landen
quote:
Ergste moet nog komen idd.quote:Op zondag 9 februari 2020 12:59 schreef _UserName_ het volgende:
Vanochtend was slechts een voorproefje. Voor iedereen die nu denkt: was dit het? Succes.
Genot.quote:Op zondag 9 februari 2020 12:59 schreef _UserName_ het volgende:
Vanochtend was slechts een voorproefje. Voor iedereen die nu denkt: was dit het? Succes.
quote:
Ik zit hier aan de kust en ik lach erom. Niks aan de hand. Een beetje wind en iedereen gelijk janken.quote:Op zondag 9 februari 2020 13:02 schreef RensAjacied het volgende:
Ah het begint hier in Overijssel nu ook eindelijk
Niks mis meequote:Op zondag 9 februari 2020 13:02 schreef _UserName_ het volgende:
Ik zit er helemaal klaar voor. Normaal gesproken zit ik aan het bier met voetbal maar da's afgelast. Dus nu maar stormchasen met een potje bier. Elk nadeel heeft zijn voordeel
okboomerquote:Op zondag 9 februari 2020 13:03 schreef DevFreak het volgende:
[..]
[..]
Ik zit hier aan de kust en ik lach erom. Niks aan de hand. Een beetje wind en iedereen gelijk janken.
Stormchasen is iets met cocaļne? Of was het speed.quote:Op zondag 9 februari 2020 13:02 schreef _UserName_ het volgende:
Ik zit er helemaal klaar voor. Normaal gesproken zit ik aan het bier met voetbal maar da's afgelast. Dus nu maar stormchasen met een potje bier. Elk nadeel heeft zijn voordeel
De storm is vanavond pasquote:Op zondag 9 februari 2020 13:03 schreef DevFreak het volgende:
[..]
[..]
Ik zit hier aan de kust en ik lach erom. Niks aan de hand. Een beetje wind en iedereen gelijk janken.
Stoer hoorquote:Op zondag 9 februari 2020 13:03 schreef DevFreak het volgende:
[..]
[..]
Windspeed voornamelijk.quote:Op zondag 9 februari 2020 13:03 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Stormchasen is iets met cocaļne? Of was het speed.
Wow mag ik je handtekeningquote:Op zondag 9 februari 2020 13:03 schreef DevFreak het volgende:
[..]
[..]
Jij jankt over janken wat niet gebeurt. Iedereen hier struikelt juist over elkaar heen om te vertellen dat ze het een piswindje vinden tot zover.quote:Op zondag 9 februari 2020 13:03 schreef DevFreak het volgende:
[..]
[..]
quote:Op zondag 9 februari 2020 13:03 schreef DevFreak het volgende:
[..]
[..]
Ja het is even afwachtenquote:
quote:
quote:Op zondag 9 februari 2020 13:04 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Kijk mij eens niet onder de indruk zijn
quote:
Ik had het inderdaad een stuk erger verwacht, maar het lijkt wel alsof we niks gewend meer zijn in dit landquote:Op zondag 9 februari 2020 13:05 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Jij jankt over janken wat niet gebeurt. Iedereen hier struikelt juist over elkaar heen om te vertellen dat ze het een piswindje vinden tot zover.
okboomerquote:Op zondag 9 februari 2020 13:07 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Ja het is even afwachten
[..]
[..]
[..]
[..]
Ik had het inderdaad een stuk erger verwacht, maar het lijkt wel alsof we niks gewend meer zijn in dit land
Je weet dat het hoogtepunt pas om 18u is?quote:Op zondag 9 februari 2020 13:07 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Ja het is even afwachten
[..]
[..]
[..]
[..]
Ik had het inderdaad een stuk erger verwacht, maar het lijkt wel alsof we niks gewend meer zijn in dit land
quote:De storm Ciara trekt momenteel met windsnelheden tot 130 kilometer per uur over de Britse Eilanden. De wind heeft in het Schotse Perth een dak van een pub verwoest. Daarbij zijn drie gewonden gevallen. In Ierland is wateroverlast en stroomuitval gemeld. In Groot-Brittanniė zijn treinen uitgevallen en is het verkeer in de haven van Dover stilgelegd.
quote:Op zondag 9 februari 2020 13:10 schreef DevFreak het volgende:
Laat ik het zo zeggen: zolang mijn bloempot nog voor mijn deur staat, is er niks aan de hand.
Nee, dat wist ik niet. Maar ik verwacht dat ook dat redelijk mee zal vallen. Het waait alleen iets harder dan gewoonlijk. Mij zul je niet binnen zien, ik ga gewoon een stukje wandelen. Kan ik mooi uitwaaien.quote:Op zondag 9 februari 2020 13:09 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Je weet dat het hoogtepunt pas om 18u is?
Het wordt alleen nog maar meer. Maar geeft niet. Ik zie liever jou wegvliegen (met je bloempot) dan iemand die met een echte rede buiten zou moeten zijn.quote:Op zondag 9 februari 2020 13:11 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Nee, dat wist ik niet. Maar ik verwacht dat ook dat redelijk mee zal vallen. Het waait alleen iets harder dan gewoonlijk. Mij zul je niet binnen zien, ik ga gewoon een stukje wandelen. Kan ik mooi uitwaaien.
Moet jij wetenquote:Op zondag 9 februari 2020 13:11 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Nee, dat wist ik niet. Maar ik verwacht dat ook dat redelijk mee zal vallen. Het waait alleen iets harder dan gewoonlijk. Mij zul je niet binnen zien, ik ga gewoon een stukje wandelen. Kan ik mooi uitwaaien.
twitter:weeronline twitterde op zondag 09-02-2020 om 13:13:10Storm #Ciara is nu officieel een zware storm. Afgelopen uur is op Vlieland gemiddeld windkracht 10 gemeten. Meer in ons live-blog. https://t.co/Rfun2jMD4q reageer retweet
quote:Op zondag 9 februari 2020 13:11 schreef Nikonlover het volgende:
Donkere luchten op de stream. Die krijgt straks een bak water over zich heen
129km windstoot.quote:Op zondag 9 februari 2020 13:14 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:weeronline twitterde op zondag 09-02-2020 om 13:13:10Storm #Ciara is nu officieel een zware storm. Afgelopen uur is op Vlieland gemiddeld windkracht 10 gemeten. Meer in ons live-blog. https://t.co/Rfun2jMD4q reageer retweet
Kijk zelf dan joh:quote:
En dan nog alleen in NH en op de wadden nuquote:Op zondag 9 februari 2020 13:14 schreef Nikonlover het volgende:
Wat een gajank op twitter over al die codesCode rood, paars, purper weet ik veel wat
Tyf toch op met je kansloze gezeik. Het is gewoon code oranje, flikker toch op
Valt mee.quote:
fake newsquote:Op zondag 9 februari 2020 13:11 schreef Nikonlover het volgende:
Donkere luchten op de stream. Die krijgt straks een bak water over zich heen
Kijk maar als ie de andere kant op draait met zn camera.quote:
Die streamert staat in Londen Hans, duurt dan nog een paar uur voor het hier is.quote:
Ik woon in Nederland. Tenzij een vliegtuig neerstort dan wil ik wel weer kijken.quote:Op zondag 9 februari 2020 13:15 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Kijk maar als ie de andere kant op draait met zn camera.
Ook dat viel wel meequote:Op zondag 9 februari 2020 13:15 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Kijk maar als ie de andere kant op draait met zn camera.
Echt?quote:Op zondag 9 februari 2020 13:16 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Die streamert staat in Londen Hans, duurt dan nog een paar uur voor het hier is.
Buienradar nooit. Eerder Weerplaza.quote:Op zondag 9 februari 2020 13:19 schreef Nober het volgende:
Welke moet je geloven?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Geen van beide. Wat je nu ziet is enkel neerslag, zegt niks over wind.quote:Op zondag 9 februari 2020 13:19 schreef Nober het volgende:
Welke moet je geloven?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Klopt, maar eventjes geleden was er een donkere lucht te zien. Het zit blijkbaar nu boven hem want het regent.quote:
Geen van beide, maar als je toch iets wilt pakken de bovenstequote:Op zondag 9 februari 2020 13:19 schreef Nober het volgende:
Welke moet je geloven?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Buienradar is echt matig, kijk daar nooit opquote:Op zondag 9 februari 2020 13:19 schreef Nober het volgende:
Welke moet je geloven?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja ik zie hetquote:Op zondag 9 februari 2020 13:20 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Klopt, maar eventjes geleden was er een donkere lucht te zien. Het zit blijkbaar nu boven hem want het regent.
Heb t ff teruggespoeld:
[ afbeelding ]
de grap is dat ze uiteindelijk allemaal dezelfde bronnen gebruikenquote:Op zondag 9 februari 2020 13:20 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Buienradar nooit. Eerder Weerplaza.
+24 is nog meer nietszeggend dan de +1 en +3. Je moet ook niet naar buienradar kijken, de wind heeft de hoofdrol, neerslag is niks vergeleken bij de wind.quote:Op zondag 9 februari 2020 13:21 schreef Nikonlover het volgende:
Buienradar 24+ Is het beste. Die +1 en +3 slaat nergens op.
Onweer op het koufront idd.quote:Op zondag 9 februari 2020 13:23 schreef Nikonlover het volgende:
Er zit ook onweer in de buien bij London. Hopelijk weet hij dat en zoekt hij een veilige plek op
Thanks voor de tip.quote:Op zondag 9 februari 2020 13:21 schreef Nikonlover het volgende:
Buienradar 24+ Is het beste. Die +1 en +3 slaat nergens op.
Idd ja, radarbeelden zijn radarbeelden.quote:Op zondag 9 februari 2020 13:25 schreef mschol het volgende:
[..]
de grap is dat ze allemaal dezelfde bronnen gebruiken
Serieus?quote:Op zondag 9 februari 2020 13:25 schreef mschol het volgende:
[..]
de grap is dat ze allemaal dezelfde bronnen gebruiken
Waarom nietszeggend?quote:Op zondag 9 februari 2020 13:25 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
+24 is nog meer nietszeggend dan de +1 en +3. Je moet ook niet naar buienradar kijken, de wind heeft de hoofdrol, neerslag is niks vergeleken bij de wind.
ik ruik het ja.. pfftquote:Op zondag 9 februari 2020 13:26 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Thanks voor de tip.
Winderige groeten uit Den Haag
Wat wind betreft moet je niet op buienradar kijken iddquote:Op zondag 9 februari 2020 13:25 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
+24 is nog meer nietszeggend dan de +1 en +3. Je moet ook niet naar buienradar kijken, de wind heeft de hoofdrol, neerslag is niks vergeleken bij de wind.
Omdat deze storm de wind de hoofdrol heeft, niet de neerslag.quote:
de eerste is wel een go aroundquote:Op zondag 9 februari 2020 13:30 schreef Nikonlover het volgende:
Er komen nog 2 A380's aan volgens de chat
twitter:regio15 twitterde op zondag 09-02-2020 om 13:30:59Een boom op het terrein van de ambassade van #ZuidAfrika aan de #Wassenaarseweg in #DenHaag is omgewaaid en op een voorbij rijdende auto gevallen. Inzittenden ontzettend geschrokken maar ongedeerd. https://t.co/WDTWlrPyzE reageer retweet
Ja. Hij durft nietquote:Op zondag 9 februari 2020 13:31 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
de eerste is wel een go around. En 5 minuten erna ook nog een 747
https://www.heathrow-london.co.uk/airport/live-air-traffic-radar
Nee, het beste is natuurlijk een opleiding in de meteorologie volgen, dan kun je pas echt goed bepalen wat er gaat gebeuren.quote:Op zondag 9 februari 2020 13:28 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Wat wind betreft moet je niet op buienradar kijken idd![]()
Wat ik bedoel te zeggen is dat +1 en +3 nergens op gebasseerd is. Is gewoon een projectie vooruit van de bestaande buien. De +1 en +3 houden verder geen rekening met aangroei enzo. De +24 is een weermodel.
Beste is gewoon naar de -1 te kijken en zelf bepalen wat de regen ongeveer gaat doen.
Houdt de 24u (dus het weermodel) wel rekening met aangroei dan? Ik vind de 24u juist het meest overdreven van allen. De lijnen zijn daarin veel groter uitgezet.quote:Op zondag 9 februari 2020 13:28 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Wat wind betreft moet je niet op buienradar kijken idd![]()
Wat ik bedoel te zeggen is dat +1 en +3 nergens op gebasseerd is. Is gewoon een projectie vooruit van de bestaande buien. De +1 en +3 houden verder geen rekening met aangroei enzo. De +24 is een weermodel.
quote:13:08
De storm Ciara trekt momenteel met windsnelheden tot 130 kilometer per uur over de Britse Eilanden. De wind heeft in het Schotse Perth een dak van een pub verwoest. Daarbij zijn drie gewonden gevallen. In Ierland is wateroverlast en stroomuitval gemeld. In Groot-Brittanniė zijn treinen uitgevallen en is het verkeer in de haven van Dover stilgelegd.
quote:Op zondag 9 februari 2020 13:32 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]twitter:regio15 twitterde op zondag 09-02-2020 om 13:30:59Een boom op het terrein van de ambassade van #ZuidAfrika aan de #Wassenaarseweg in #DenHaag is omgewaaid en op een voorbij rijdende auto gevallen. Inzittenden ontzettend geschrokken maar ongedeerd. https://t.co/WDTWlrPyzE reageer retweet
quote:Op zondag 9 februari 2020 13:32 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]twitter:regio15 twitterde op zondag 09-02-2020 om 13:30:59Een boom op het terrein van de ambassade van #ZuidAfrika aan de #Wassenaarseweg in #DenHaag is omgewaaid en op een voorbij rijdende auto gevallen. Inzittenden ontzettend geschrokken maar ongedeerd. https://t.co/WDTWlrPyzE reageer retweet
Ik pak hem net meequote:
Kijk dįt is een boom. Tot nu toe alleen maar boompjes gezien met heel veel drama.quote:Op zondag 9 februari 2020 13:32 schreef Houtenbeen het volgende:
met het beetje wind wat er nu staat stond die boom al bijna op instorten dus..quote:Op zondag 9 februari 2020 13:32 schreef Houtenbeen het volgende:
Komt nu een 747 aanquote:
twitter:NKTegenwind twitterde op zondag 09-02-2020 om 13:27:44De ploegen fietsen nu ook. Dit is geen slow motion beeld. 💪#nktegenwindfietsen https://t.co/uv1LrKr6JX reageer retweet
En daarachter een kleintje en daarachter de A380 voor de 2e pogingquote:
O miste die eerste?quote:Op zondag 9 februari 2020 13:40 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
En daarachter een kleintje en daarachter de A380 voor de 2e poging
quote:Op zondag 9 februari 2020 13:41 schreef YourCaptor het volgende:
[..]
O miste die eerste?
Ik zag net wel die 2e landen.
Eerst nog een Air Serbia A319 Go Around nu.quote:Op zondag 9 februari 2020 13:40 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
En daarachter een kleintje en daarachter de A380 voor de 2e poging
Ja, hij kwam ook wel erg snel aan voor mn gevoelquote:
quote:Op zondag 9 februari 2020 13:45 schreef _UserName_ het volgende:
Iemand linkje van het betreffende vliegveld?
dankquote:
Landing zelf was keurig.quote:Op zondag 9 februari 2020 13:45 schreef Nikonlover het volgende:
Wow! Die ging wel heel scheef vlak voor de landing
Jaquote:
Logisch, daar zal het rond 20u pas op het hoogtepunt zitten, als het niet later zal zijn.quote:Op zondag 9 februari 2020 13:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
11 doorstarts tot nu toe?
En kennelijk gaat er eea naar Frankfurt
quote:Op zondag 9 februari 2020 13:40 schreef Zipportal het volgende:
twitter:NKTegenwind twitterde op zondag 09-02-2020 om 13:27:44De ploegen fietsen nu ook. Dit is geen slow motion beeld. 💪#nktegenwindfietsen https://t.co/uv1LrKr6JX reageer retweet
twitter:airlivenet twitterde op zondag 09-02-2020 om 13:54:45LIVE British Airways #BA196 is diverting to Frankfurt after 2 attempts to land at Heathrow #avgeek #StormCiara https://t.co/BHPQFdS5T0 https://t.co/mJsCGEcse4 reageer retweet
Doen er veel iddquote:Op zondag 9 februari 2020 13:57 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Wel mooi. Kan je niet landen in Londen, ga je naar Frankfurt
Ja en zelfs dit kunnen ze allemaal prima alleen ze moeten wel wat geconcentreerder zijn dan normaal.quote:
Laat ze maar een eigen topic beginnen. IK WOON IN NEDERLANDquote:Op zondag 9 februari 2020 14:06 schreef _UserName_ het volgende:
Wel grappig, het gaat over de storm in Nederland maar iedereen is gefocust op de vliegtuigen die in Engeland landen, of juist niet
Klopt jaquote:Op zondag 9 februari 2020 14:06 schreef fetX het volgende:
[..]
Ja en zelfs dit kunnen ze allemaal prima alleen ze moeten wel wat geconcentreerder zijn dan normaal.
Hier is nog niet veel te belevenquote:Op zondag 9 februari 2020 14:06 schreef _UserName_ het volgende:
Wel grappig, het gaat over de storm in Nederland maar iedereen is gefocust op de vliegtuigen die in Engeland landen, of juist niet
We moeten toch even de tijd doden tot de storm is gearriveerdquote:Op zondag 9 februari 2020 14:06 schreef _UserName_ het volgende:
quote:Op zondag 9 februari 2020 14:08 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
We moeten toch even de tijd doden tot de storm is gearriveerd
quote:Weeronline meldt dat storm Ciara zwaarder is dan oorspronkelijk werd verwacht. Op de Noordzee wordt nu op verschillende plaatsen windkracht 11 gemeten. Eerder werd uitgegaan van maximaal windkracht 10.
Mogelijk bereikt de wind op de westelijke wadden en langs de kust van Noord-Holland later zondagmiddag ook windkracht 11.
quote:Op zondag 9 februari 2020 14:08 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
We moeten toch even de tijd doden tot de storm is gearriveerd
Klopt ook, maar.. waarom gaan ze dan naar Frankfurt en niet naar Schiphol?quote:Op zondag 9 februari 2020 14:07 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Hier is nog niet veel te beleven
En vanmorgen was de boel nog naar beneden bijgesteldquote:
Omdat Schiphol redelijk dicht aan de kust ligt en er toch al een stevig windje staat denk ik. Of vanwege de druktequote:Op zondag 9 februari 2020 14:09 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
[..]
Klopt ook, maar.. waarom gaan ze dan naar Frankfurt en niet naar Schiphol?
Omdat de omstandigheden op Schiphol vergelijkbaar zijn met Heatrowquote:Op zondag 9 februari 2020 14:09 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
[..]
Zit je in dat vliegtuig. 2x proberen op Londen, lukt niet. Ja jongens we gaan naar Amsterdam. Verrek hier waait het ook. Laten we nu maar doorgaan naar Frankfurt. Dan is het letterlijk cityhoppenquote:Op zondag 9 februari 2020 14:09 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
[..]
Amsterdam slaan ze allemaal over omdat de omstandigheden vergelijkbaar zijn met Heathrowquote:Op zondag 9 februari 2020 14:11 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Zit je in dat vliegtuig. 2x proberen op Londen, lukt niet. Ja jongens we gaan naar Amsterdam. Verrek hier waait het ook. Laten we nu maar doorgaan naar Frankfurt. Dan is het letterlijk cityhoppen
Dacht ik ook. Kan hier niet beter een apart topic over gemaakt worden (tot er eentje in stukken breekt uiteraard)?quote:Op zondag 9 februari 2020 14:06 schreef _UserName_ het volgende:
Bedankt, gaat meteen aan op de tvquote:Op zondag 9 februari 2020 14:13 schreef Olga het volgende:
Schiphol
https://www.nhnieuws.nl/n(...)-van-megastorm-ciara
Vliegt ten oosten van Oxfordquote:
Ja, ik ookquote:Op zondag 9 februari 2020 14:15 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Vliegt ten oosten van OxfordIk ben benieuwd wat ie gaat doen.
Ah das dus een tailstrikequote:Op zondag 9 februari 2020 14:17 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Heeft er eentje bij opstijgen met zijn staart de grond geramd. Die komt nu terug.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Tailstrikequote:Op zondag 9 februari 2020 14:17 schreef Nikonlover het volgende:
Vliegtuig in de problemen met tailstrike ofzo? Wat is dat?
Ligt nogal voor de hand, niet?quote:
twitter:owenhumphreys1 twitterde op zondag 09-02-2020 om 14:17:10Shocking scene here for the residents of Appleby #Cumbria Uk as #StormCaira hits hard rain and wind #weather @StormHour @CumbriaCrack @Lauratobin1 https://t.co/PEKk0YCPdG reageer retweet
Zou hier wel niet komen tochquote:Op zondag 9 februari 2020 14:19 schreef InverHouse het volgende:
twitter:owenhumphreys1 twitterde op zondag 09-02-2020 om 14:17:10Shocking scene here for the residents of Appleby #Cumbria Uk as #StormCaira hits hard rain and wind #weather @:StormHour @:CumbriaCrack @:Lauratobin1 https://t.co/PEKk0YCPdG reageer retweet
Doen! En dan livestreamenquote:Op zondag 9 februari 2020 14:20 schreef _UserName_ het volgende:
Er staan hier van die reclameborden om de lantaarnpalen, die gaan ook vliegen. Ik ben bijna in staat een meetlint erop te verven om te zien hoe hoog ze gaan komen..
[ afbeelding ]
En dan zelf wegwaaien, ik ben daar gek. Eigenlijk zoek ik een vrijwilliger ghehequote:
Klopt, gelukkig welquote:Op zondag 9 februari 2020 14:22 schreef InverHouse het volgende:
[..]
Het is in Nederland iets beter geregeld dan daar in Engeland volgens mij.
twitter:omroepzeeland twitterde op zondag 09-02-2020 om 14:17:17NK Tegenwindfietsen vroegtijdig gestopt door te harde wind https://t.co/Z426I1pAH1 reageer retweet
quote:Op zondag 9 februari 2020 14:22 schreef Zipportal het volgende:
Een bak water allen.
https://www.art-of-thunders.nl/neerslagradar/
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Mietjesquote:Op zondag 9 februari 2020 14:23 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:omroepzeeland twitterde op zondag 09-02-2020 om 14:17:17NK Tegenwindfietsen vroegtijdig gestopt door te harde wind https://t.co/Z426I1pAH1 reageer retweet
De waterhuishouding van Groot Brittanniė zou niet misstaan in een 3e wereldland. 't is er elk jaar opnieuw gezeik.quote:Op zondag 9 februari 2020 14:19 schreef InverHouse het volgende:
twitter:owenhumphreys1 twitterde op zondag 09-02-2020 om 14:17:10Shocking scene here for the residents of Appleby #Cumbria Uk as #StormCaira hits hard rain and wind #weather @:StormHour @:CumbriaCrack @:Lauratobin1 https://t.co/PEKk0YCPdG reageer retweet
quote:Op zondag 9 februari 2020 14:23 schreef Houtenbeen het volgende:
quote:
Maar dat complex wat nu boven Engeland hangt komt dus hier heen? Dat is Ciara?quote:Op zondag 9 februari 2020 14:22 schreef InverHouse het volgende:
[..]
Het is in Nederland iets beter geregeld dan daar in Engeland volgens mij.
de KNVB-isering van het tegenwindfietsen.quote:Op zondag 9 februari 2020 14:23 schreef Houtenbeen het volgende:
Dat is Ciara jaquote:Op zondag 9 februari 2020 14:26 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Maar dat complex wat nu boven Engeland hangt komt dus hier heen? Dat is Ciara?
Klopt. Kern ligt nu boven Schotland.quote:Op zondag 9 februari 2020 14:26 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Maar dat complex wat nu boven Engeland hangt komt dus hier heen? Dat is Ciara?
Dat is een vrij serieus stormpje.quote:Op zondag 9 februari 2020 14:27 schreef InverHouse het volgende:
[..]
Klopt. Kern ligt nu boven Schotland.
Vraag maar aan je zusjequote:Op zondag 9 februari 2020 13:35 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Heb jij ook een dikke boom? @:asjemenou_
~quote:Op zondag 9 februari 2020 14:26 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Dat is Ciara jaMaar wij hebben functionerende waterwerken.
Manchester hoor ik netquote:
Misschien ontwikkelen ze zich ooit nog eens tot een modern land en worden lid van de Europese uniequote:Op zondag 9 februari 2020 14:30 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
~
Ik zie een sneer naar Engeland/Groot Brittanniė.
Daar is het toch net zo slecht? Slechter mss omdat ze daar zware regen hebben nu.quote:
Tsja...quote:Op zondag 9 februari 2020 14:31 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Daar is het toch net zo slecht? Slechter mss omdat ze daar zware regen hebben nu.
Als er ruimte is. Hij moet omdraaien en komt weer in een holding stack en mag dus achteraan sluitenquote:Op zondag 9 februari 2020 14:32 schreef bitterbal het volgende:
Bij zon doorstart wanneer mag hi dan weer landen?
quote:Op zondag 9 februari 2020 14:33 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Als er ruimte is. Hij moet omdraaien en komt weer in een holding stack en mag dus achteraan sluiten
Als ze willen ontwikkelen kunnen ze dat beter niet (meer) doen. Maar goed, da's een andere discussiequote:Op zondag 9 februari 2020 14:31 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Misschien ontwikkelen ze zich ooit nog eens tot een modern land en worden lid van de Europese unie![]()
quote:Op zondag 9 februari 2020 14:34 schreef Olga het volgende:
Mocht iemand een trampoline kwijt zijn, in Schagen vlak voor de spoorwegovergang ligt er eentje
Ik miste er al een bij mijn tweede huis in Engeland.quote:Op zondag 9 februari 2020 14:34 schreef Olga het volgende:
Mocht iemand een trampoline kwijt zijn, in Schagen vlak voor de spoorwegovergang ligt er eentje
Hoe cliché...quote:Op zondag 9 februari 2020 14:34 schreef Olga het volgende:
quote:Op zondag 9 februari 2020 14:33 schreef Nikonlover het volgende:
Hahaha de chat![]()
Greta Tunburg will be happy with that go around
Je weet nu waar die ligtquote:Op zondag 9 februari 2020 14:35 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Ik miste er al een bij mijn tweede huis in Engeland.
quote:Op zondag 9 februari 2020 14:36 schreef Revanches het volgende:
is dit te volgen via flightradar of yt livestream? Kom net terug van werken.
Of binnen te halen.quote:
Dankjewelquote:
twitter:NMuzza101 twitterde op zondag 09-02-2020 om 14:41:08Unusual cloud formation as storm front passes over East Yorkshire coast today #looknorth, #StormCiara , #Weathercloud #bbclooknorth, #Ciarastorm https://t.co/gmtdnm6B5K reageer retweet
Tering wat vetquote:Op zondag 9 februari 2020 14:42 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ]twitter:NMuzza101 twitterde op zondag 09-02-2020 om 14:41:08Unusual cloud formation as storm front passes over East Yorkshire coast today #looknorth, #StormCiara , #Weathercloud #bbclooknorth, #Ciarastorm https://t.co/gmtdnm6B5K reageer retweet
quote:Op zondag 9 februari 2020 14:42 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ]twitter:NMuzza101 twitterde op zondag 09-02-2020 om 14:41:08Unusual cloud formation as storm front passes over East Yorkshire coast today #looknorth, #StormCiara , #Weathercloud #bbclooknorth, #Ciarastorm https://t.co/gmtdnm6B5K reageer retweet
Mammatusquote:Op zondag 9 februari 2020 14:42 schreef Zipportal het volgende:
Dan krijgen we morgen dus weer zulk soort nieuwsartikelenquote:Op zondag 9 februari 2020 14:34 schreef Olga het volgende:
Mooiquote:Op zondag 9 februari 2020 14:42 schreef Zipportal het volgende:
dank !quote:
Als het nu bijna 5 december zou zijn, zou bol.com wel in de bres springen. Net als bij het jongetje die de XboX wilde maar niet (toch wel) kreeg.quote:Op zondag 9 februari 2020 14:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dan krijgen we morgen dus weer zulk soort nieuwsartikelen![]()
https://www.ad.nl/gouda/t(...)trein-kwam~a5b36c98/
Die Heathrow-stream uiteraard.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |