Hoi. Ik heb hier niet meer gereageerd verder, sorry daarvoor. Ik merkte dat ik even niet de headspace had om hier verder op in te gaan. Ik keek nogal op tegen hier inloggen en heb het om die reden even links laten liggen.
Maar om even een update te geven: het gaat gelukkig heel goed met zowel mij als de kinderen. De afgelopen tijd is wel zwaar geweest - thuiswerken met 2 kinderen - maar voor de kinderen was de extra aandacht natuurlijk wel prettig.
Inmiddels is het sterke vermoeden dat mijn ex een borderline persoonlijkheidsstoornis heeft. Daarmee vallen voor mij wel veel dingen op zijn plek. O.a. het niet kunnen houden van een baan en telkens alle banden met mensen verbreken door extreme reacties en zwart-wit denken. Jammer is alleen dat hij dat nooit zelf zal erkennen of daar hulp voor zou zoeken. Voor de crisis heeft hij wel een paar keer een psycholoog bezocht maar nu niet meer. Ook vanwege de kosten, hij heeft nu 2 maanden geen werk meer. Omdat hij met zijn verhuizing al geld uitgegeven had dat hij eigenlijk schuldig was aan de Belastingdienst heeft hij inmiddels een schuld van zo'n 30.000 euro. Ik ben blij dat dit niet meer mijn verantwoordelijkheid is - al betekent het wel dat ik ook het leeuwendeel van de kosten van de kinderen zal moeten dragen.
Ik ben verder eigenlijk alleen maar bezig met werken, solliciteren en de kinderen, haha. Eind augustus loopt mijn contract af en het is moeilijk een baan te vinden in deze tijd, dus dat is wel stressvol.
Maar goed, alles is dus goed hier! Ik ben af en toe ook bezig met het huis nog opknappen en inrichten en dat komt steeds een beetje meer bij elkaar. Komend weekend met wat vrienden de kamer van Bliksem schilderen zodat hij kan verhuizen van babykamer naar kleine jongenskamer.
Ik heb echt zoveel gehad aan de hulp die ik hier gekregen heb. Dat heeft me net even over de moeilijke periode heengetild. Bedankt daarvoor - nog steeds.