abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_191411399


Na al een paar keer vragen voorbij te hebben zien komen van Fokkers op zoek naar gereedschap is het misschien handig een centraal topic hiervoor te hebben.

Et voila!

Stel; je bent op zoek naar een boormachine, decoupeerzaag of schuurmachine!

Je kunt verschillende dingen doen:

• Je kunt je in de bouwmarkt laten verleiden door de verkoper om te kiezen voor het apparaat waar hij het meeste aan verdient.
• Je kunt het aan de K&W'ers vragen! Dan heb je niet alleen de theorie maar vaak ook nog eens praktijkervaringen :Y

Topic-chain pagina om alle vorige delen nog eens op het gemak na te lezen :)

Game-on ! :)
pi_191411482
Is dit wat?

https://www.amazon.de/dp/(...)_encoding=UTF8&psc=1

En deze bitset:

https://www.toolmax.nl/ma(...)fbitset-p-67832.html

Waar kan ik zien of het zo'n accu is die op andere machines ook past?

[ Bericht 28% gewijzigd door BEFEM op 08-02-2020 18:58:12 ]
  zaterdag 8 februari 2020 @ 19:17:58 #3
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_191411950
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 18:52 schreef BEFEM het volgende:
Is dit wat?

https://www.amazon.de/dp/(...)_encoding=UTF8&psc=1

En deze bitset:

https://www.toolmax.nl/ma(...)fbitset-p-67832.html

Waar kan ik zien of het zo'n accu is die op andere machines ook past?
Nee, want die van Amazon heeft weer dezelfde accu's als de set die je al hebt. Zoek anders op Makita lxt. Dan krijg je dat andere type. Maar bedenk ook eerst goed of je dat wel nodig hebt.

Die bitset zou ik niet doen. Dat is echt roestspul.
pi_191412162
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 18:52 schreef BEFEM het volgende:
Is dit wat?

https://www.amazon.de/dp/(...)_encoding=UTF8&psc=1

En deze bitset:

https://www.toolmax.nl/ma(...)fbitset-p-67832.html

Waar kan ik zien of het zo'n accu is die op andere machines ook past?
Het juiste type is DHP(met klop) of DDP (zonder klop)
18V de dhp481 is instapper en 485 is top profispul. Maar 481 is al erg goed.
Vakman pur sang
pi_191415029
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 18:44 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Verzenden alleen in Duitsland :'(
Ow. :( Da's nieuw dan, heb daar zelf al eea besteld in het verleden na tips hier. :'(

Hier dan? https://www.passiontec.nl(...)ah-accu-oplader.html
pi_191421544
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 21:32 schreef XanderH het volgende:

[..]

Ow. :( Da's nieuw dan, heb daar zelf al eea besteld in het verleden na tips hier. :'(

Hier dan? https://www.passiontec.nl(...)ah-accu-oplader.html
En qua bitset?

Ik heb ook een redelijke bitset nodig, geen zin om steeds aparte bitjes te kopen (in het begin tenminste). Die bitset die ik hierboven plakte wordt ook al niet aangeprezen :+

In theorie zou ik zoiets willen op termijn maar dan in het (heel) klein en wat minder professioneel :+

pi_191430534
quote:
11s.gif Op zondag 9 februari 2020 09:21 schreef BEFEM het volgende:

[..]

En qua bitset?

Ik heb ook een redelijke bitset nodig, geen zin om steeds aparte bitjes te kopen (in het begin tenminste). Die bitset die ik hierboven plakte wordt ook al niet aangeprezen :+

In theorie zou ik zoiets willen op termijn maar dan in het (heel) klein en wat minder professioneel :+

Kies voor een Wera bitset die de bitjes heeft die je nodig hebt.

Is zo'n wand met gereedschap een middel of een doel? Je voorgenomen keuzes doen me vermoeden dat je geen stevige gebruiker bent.

[ Bericht 0% gewijzigd door baskick op 09-02-2020 20:22:54 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  Moderator zondag 9 februari 2020 @ 19:28:23 #8
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191430871
quote:
11s.gif Op zondag 9 februari 2020 09:21 schreef BEFEM het volgende:

[..]

En qua bitset?


Ik heb deze

https://www.toolmax.nl/ro(...)tx-25mm-8250020.html

Kwalitatief goed en je hebt dan 'alle' bitjes in je broekzak.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_191432195
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2020 19:09 schreef baskick het volgende:

[..]

Kies voor een Wera bitset die de bitjes heeft die je nodig hebt.

Is zo'n wand met gereedschap een middel of een doel? Je voorgenomen keuzes doen me vermoeden dat je geen stevige gebruiker bent.
Beetje van beide :+. En niet letterlijk zo'n wand hé, maar ik zie wel voor me dat ik de komende 10 jaar een stuk of 5/6 van die apparaten heb :o. M'n pa heeft er ook een aantal en is er erg tevreden over.

Hoeft zeker niet top-of-the-line te zijn maar in verband met mijn vlonder moet ik wel een schroef/boormachine hebben die met hardhout om kan gaan.
  dinsdag 11 februari 2020 @ 13:54:44 #10
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_191455757
Grr, de PDC sloopt mijn boren in beton (smelten, te hoog toerental)... denk dat ik toch echt aan een boorhamertje moet; de pdc eet liever steen.

Iemand per ongeluk ervaring met de Festool BHC18? Is dat het geld waard? ik ga een beetje 6 - 8mm plugjes in spouwbladen boren, niks heftigs, dus een dik kanon hoeft ook niet. Op de bouw werken die prefab boys ook met accumachines tegenwoordig, veelal van Hilti (zo rijk ben ik niet) en Milwaukee, maar die zien er niet heel veel zwaarder uit als een BHC, en daar heb ik natuurlijk de accu's al voor, dus dan kan ik een basic set pakken.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 11 februari 2020 @ 14:12:39 #11
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_191455977
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2020 19:09 schreef baskick het volgende:

[..]

Kies voor een Wera bitset die de bitjes heeft die je nodig hebt.

Is zo'n wand met gereedschap een middel of een doel? Je voorgenomen keuzes doen me vermoeden dat je geen stevige gebruiker bent.
Mijn broer heeft met een bovenfrees de contouren van zijn gereedschap uitgefreest in drie lagen 18 mm multiplex en die op zijn muur geschroefd. Dat gaat nooit meer stuk.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  dinsdag 11 februari 2020 @ 17:50:19 #12
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_191458761
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 14:12 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Mijn broer heeft met een bovenfrees de contouren van zijn gereedschap uitgefreest in drie lagen 18 mm multiplex en die op zijn muur geschroefd. Dat gaat nooit meer stuk.
Toegegeven; het is een bazen oplossing, maar alleen als je geld teveel en niets beters te doen hebt :7

Ik knal meestal een plaat MDF tegen de muur, en dan gaat alles erop met haakjes en schroefjes/spijkers. Voor schroevendraaaiers een plankje met gaatjes, voor hamers een plank met inkepingen en voor tangetjes 2 blokjes van een cm of 4 als afstandhouder en een dikke strip alu waar je ze zo allemaal ophangt. Pimp is leuk, maar praktisch, goedkoop en easy to fix is nog steeds de bom. :7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 6% gewijzigd door Sounddragon op 11-02-2020 17:58:16 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_191459388
https://www.amazon.de/dp/(...)8v-expertentesten-21

Dit wordt hem denk ik. Prima ding toch?
  dinsdag 11 februari 2020 @ 18:38:08 #14
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_191459400
MDF is wel kut om schroeven in te draaien/spijkers in te meppen. Ik ben voorstander van underlayment of berkenplex voor gereedschapborden :P .
pi_191459456
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 18:37 schreef BEFEM het volgende:
https://www.amazon.de/dp/(...)8v-expertentesten-21

Dit wordt hem denk ik. Prima ding toch?
Mooie prijs en ga je veel plezier van hebben. ^O^
Vakman pur sang
  dinsdag 11 februari 2020 @ 18:44:53 #16
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_191459499
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 18:38 schreef bleiblei het volgende:
MDF is wel kut om schroeven in te draaien/spijkers in te meppen. Ik ben voorstander van underlayment of berkenplex voor gereedschapborden :P .
Als je geen schroefje in MDF krijgt moet je geen gereedschapsbord hebben :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_191460225
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 14:58 schreef Lospedrosa het volgende:
Zoek zelf een lichtgewicht aluminium vouwladder.
Moet passen in een stationwagon.
En moet goed spul zijn maar onder ¤250
Iemand een tip?
Een telescopische ladder kan ook praktisch zijn, eventueel met meer lengte ten opzichte van de standaard vouwladder en toch compact om op te bergen.
Wat zijn de minimumeisen, en heb je eventueel een afstandhouder nodig?
Als 2 nijlpaarden vechten om een been dan valt de 3e niet ver van de boom.
pi_191460304
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 19:25 schreef Dirk_Teur het volgende:

[..]

Een telescopische ladder kan ook praktisch zijn, eventueel met meer lengte ten opzichte van de standaard vouwladder en toch compact om op te bergen.
Wat zijn de minimumeisen, en heb je eventueel een afstandhouder nodig?
Ik gebruik deze op zaterdag. Meestal om op platte daken op de 1e ge komen.
Geen afst houder nodig.
Licht is fijn. Maar veiligheid ook dus stroeve treden.
Vakman pur sang
pi_191460700
Dan zal deze ladder al een mooie optie zijn. Met een ingeschoven lengte van 85 cm is het mooi compact. En het gewicht van 11,9 kg lijkt mij voldoende om stabiel te staan.
Als 2 nijlpaarden vechten om een been dan valt de 3e niet ver van de boom.
pi_191460733
En dezelfde ladder, maar dan in de aanbieding:
https://www.coolblue.nl/p(...)-up-active-1x11.html
Als 2 nijlpaarden vechten om een been dan valt de 3e niet ver van de boom.
pi_191460881
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 19:49 schreef Dirk_Teur het volgende:
En dezelfde ladder, maar dan in de aanbieding:
https://www.coolblue.nl/p(...)-up-active-1x11.html
Dankje voor het meedenken, idd een mooi alternatief voor het vouwmodel.

Mooi he die recensies, allemaal 9&10'en en dan een zon droeftoeter die een 2 geeft omdat die het niet snapt. :')
Vakman pur sang
pi_191460970
quote:
15s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 13:54 schreef Sounddragon het volgende:
Grr, de PDC sloopt mijn boren in beton (smelten, te hoog toerental)... denk dat ik toch echt aan een boorhamertje moet; de pdc eet liever steen.

Iemand per ongeluk ervaring met de Festool BHC18? Is dat het geld waard? ik ga een beetje 6 - 8mm plugjes in spouwbladen boren, niks heftigs, dus een dik kanon hoeft ook niet. Op de bouw werken die prefab boys ook met accumachines tegenwoordig, veelal van Hilti (zo rijk ben ik niet) en Milwaukee, maar die zien er niet heel veel zwaarder uit als een BHC, en daar heb ik natuurlijk de accu's al voor, dus dan kan ik een basic set pakken.
De Festool boorhamer zal absoluut zijn werk doen, maar volgens mij kan je deze toch retour sturen als het niet bevalt?
pi_191461563
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 19:57 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Mooi he die recensies, allemaal 9&10'en en dan een zon droeftoeter die een 2 geeft omdat die het niet snapt. :')
Dat soort zaken kom je overal tegen. Soms best vermakelijk om te lezen.
Als 2 nijlpaarden vechten om een been dan valt de 3e niet ver van de boom.
  dinsdag 11 februari 2020 @ 22:33:36 #24
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_191463674
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 20:02 schreef akatar het volgende:

[..]

De Festool boorhamer zal absoluut zijn werk doen, maar volgens mij kan je deze toch retour sturen als het niet bevalt?
Neh, die heb ik alweer bijna een jaar, gekocht om een pand te verbouwen waar 90% baksteen was, daar voldoet hij uitstekeloos voor, maar er ging iets mis waardoor ik nu in een in 40 jaar oude hut van betonnen spuowbladen huis, en daar is hij niet echt in zijn element.
Ik heb er vandaag een werkbank mee in elkaar staan schroeven met 6X120, 2 dozen verder was er één lampje uit :7

Ik moet gewoon iets hebben met SDS wat een beetje in beton uit de voeten kan, liefst snoerloos en met een groene schakelaar, dus ik vroeg me af of iemand ervaring had met de BHC. Als dat nou niks is komt er denk ik iets met een snoer, maar dat heb ik liever niet :s)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_191466661
Zie hier de gegevens van een draadloze accu boorhamer met een groene knop en ec-tec koolborstelloze motor. Zelf ben ik ook een Festool fan, maar ik vraag mij af of je met dit soort werkzaamheden niet beter een 54 volt systeem van Black&Decker deluxe DeWalt kan nemen.
Als 2 nijlpaarden vechten om een been dan valt de 3e niet ver van de boom.
pi_191466670
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 22:33 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Neh, die heb ik alweer bijna een jaar, gekocht om een pand te verbouwen waar 90% baksteen was, daar voldoet hij uitstekeloos voor, maar er ging iets mis waardoor ik nu in een in 40 jaar oude hut van betonnen spuowbladen huis, en daar is hij niet echt in zijn element.
Ik heb er vandaag een werkbank mee in elkaar staan schroeven met 6X120, 2 dozen verder was er één lampje uit :7

Ik moet gewoon iets hebben met SDS wat een beetje in beton uit de voeten kan, liefst snoerloos en met een groene schakelaar, dus ik vroeg me af of iemand ervaring had met de BHC. Als dat nou niks is komt er denk ik iets met een snoer, maar dat heb ik liever niet :s)
Vreemd verhaal.
Vakman pur sang
  woensdag 12 februari 2020 @ 08:35:25 #27
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_191467239
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 17:50 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Toegegeven; het is een bazen oplossing, maar alleen als je geld teveel en niets beters te doen hebt :7

Ik knal meestal een plaat MDF tegen de muur, en dan gaat alles erop met haakjes en schroefjes/spijkers. Voor schroevendraaaiers een plankje met gaatjes, voor hamers een plank met inkepingen en voor tangetjes 2 blokjes van een cm of 4 als afstandhouder en een dikke strip alu waar je ze zo allemaal ophangt. Pimp is leuk, maar praktisch, goedkoop en easy to fix is nog steeds de bom. :7

Hij had die platen eerst als vloer in gebruik. Maar nu hij een cementen vloer in zijn werkplek had aangelegd waren die platen een beetje overbodig geworden. Dus het was eigenlijk een cheap fix.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_191467401
Discussie over gereedschapsborden: mweh. Ik heb lades in mijn werkbanken gemaakt voor de makita systainers. La open en dan kunnen de systainers gewoon open.

Met een wand wordt alles alleen maar stoffig (zeker boven een freesmachine zoals in het filmpje) en dan blijft het in de praktijk alleen maar slingeren. Plus, als ik het aan een wand hang en iemand kijkt naar binnen dan kan je mooi het grijpgrage gereedschap zien... En als je op klus gaat pak je zo de systainers uit de la en gaan.
  woensdag 12 februari 2020 @ 11:38:12 #29
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_191469452
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2020 06:56 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Vreemd verhaal.
Ok, dank je voor je degelijk onderbouwde mening en verhaal _O_ , maar ik heb nog steeds een andere machine nodig :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 12 februari 2020 @ 11:39:27 #30
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_191469469
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 08:35 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Hij had die platen eerst als vloer in gebruik. Maar nu hij een cementen vloer in zijn werkplek had aangelegd waren die platen een beetje overbodig geworden. Dus het was eigenlijk een cheap fix.
Hergebruik van overbodige materialen _O_

Ik zat al te denken; voor de prijs van 3 platen multiplex kun je wel een aardig bordje laten aanrukken :7
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 12 februari 2020 @ 13:12:03 #31
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_191470716
quote:
14s.gif Op woensdag 12 februari 2020 11:39 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Hergebruik van overbodige materialen _O_

Ik zat al te denken; voor de prijs van 3 platen multiplex kun je wel een aardig bordje laten aanrukken :7
Ik gebruik thuis soms wel hout en ander materiaal voor de derde keer. Ik ben geregeld bezig met steampunk dingetjes.

20190516_214121.jpg
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_191471932
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 22:33 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Neh, die heb ik alweer bijna een jaar, gekocht om een pand te verbouwen waar 90% baksteen was, daar voldoet hij uitstekeloos voor, maar er ging iets mis waardoor ik nu in een in 40 jaar oude hut van betonnen spuowbladen huis, en daar is hij niet echt in zijn element.
Ik heb er vandaag een werkbank mee in elkaar staan schroeven met 6X120, 2 dozen verder was er één lampje uit :7

Ik moet gewoon iets hebben met SDS wat een beetje in beton uit de voeten kan, liefst snoerloos en met een groene schakelaar, dus ik vroeg me af of iemand ervaring had met de BHC. Als dat nou niks is komt er denk ik iets met een snoer, maar dat heb ik liever niet :s)
Ik denk dat je of mijn tekst niet begrijpt of het niet goed gelezen hebt...…….
  donderdag 13 februari 2020 @ 09:57:14 #33
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_191484622
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 14:34 schreef akatar het volgende:

[..]

Ik denk dat je of mijn tekst niet begrijpt of het niet goed gelezen hebt...…….
Ehm, je bedoelt gewoon die BHC bestellen en terugsturen als hij niet voldoet? :D

Niet echt mijn ding, die webshop moet die machine dan voor minder gaan verkopen omdat ie second chance is.. tis geen spijkerbroek. :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_191485081
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 13:12 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Ik gebruik thuis soms wel hout en ander materiaal voor de derde keer. Ik ben geregeld bezig met steampunk dingetjes.

[ afbeelding ]
^O^
pi_191490584
quote:
14s.gif Op donderdag 13 februari 2020 09:57 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ehm, je bedoelt gewoon die BHC bestellen en terugsturen als hij niet voldoet? :D

Niet echt mijn ding, die webshop moet die machine dan voor minder gaan verkopen omdat ie second chance is.. tis geen spijkerbroek. :)


Ik bedoel:
je mag ervanuit gaan dat de boorhamer zijn werk goed doet, mocht het tegenvallen kan hij (dacht ik) gewoon retour Festool


https://www.festool.nl/se(...)tevreden,-geld-terug

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2020 17:39:04 ]
  zondag 16 februari 2020 @ 22:59:26 #36
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_191546183
Ik ben op zoek naar een boormachine omdat ik binnenkort een huis wil kopen en niet meer alles wil lenen de hele tijd. Hebben jullie tips voor een goede algemene machine waar je als gemiddeld gebruiker een tijdje mee vooruit kan?
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  Moderator maandag 17 februari 2020 @ 01:39:10 #37
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191547461
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 22:59 schreef Fretwork het volgende:
Ik ben op zoek naar een boormachine omdat ik binnenkort een huis wil kopen en niet meer alles wil lenen de hele tijd. Hebben jullie tips voor een goede algemene machine waar je als gemiddeld gebruiker een tijdje mee vooruit kan?
Hoe veel geld wil je uitgeven?
Ik zou in elk geval de setjes die je bij de Gamma vaak ziet met 172 delig accessoirepakket laten liggen. De kwaliteit daarvan is "discutabel"

Ik denk dat een 10,8V/12V (eigenlijk hetzelfde) wel leuk is?
Als je dan een met klopfunctie doet kun je ook nog een keertje een gat in een stenen muur boren.


https://werkzeugstore24.d(...)tbag-06019b690h.html

In Nederland is dat setje ook verkrijgbaar maar voor behoorlijk wat meer
https://www.toolnation.nl(...)dealer-garantie.html

Is Bosch blauw, een professioneel merk, overkill, ja waarschijnlijk wel, maar deze machientjes zijn handige krachtpatsers en goedkoper dan een 14,4V bouwmarktlijn Makita met waardeloze toebehoren
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 17 februari 2020 @ 07:43:08 #38
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_191548154
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2020 01:39 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Hoe veel geld wil je uitgeven?
Ik zou in elk geval de setjes die je bij de Gamma vaak ziet met 172 delig accessoirepakket laten liggen. De kwaliteit daarvan is "discutabel"

Ik denk dat een 10,8V/12V (eigenlijk hetzelfde) wel leuk is?
Als je dan een met klopfunctie doet kun je ook nog een keertje een gat in een stenen muur boren.


https://werkzeugstore24.d(...)tbag-06019b690h.html

In Nederland is dat setje ook verkrijgbaar maar voor behoorlijk wat meer
https://www.toolnation.nl(...)dealer-garantie.html

Is Bosch blauw, een professioneel merk, overkill, ja waarschijnlijk wel, maar deze machientjes zijn handige krachtpatsers en goedkoper dan een 14,4V bouwmarktlijn Makita met waardeloze toebehoren
Ik denk dat mn budget tot aan 200 ongeveer loopt. Liever wat duurder dan dat ik snel tegen de beperkingen aanloop en een extra machine wil kopen.

Mooie machine wel! Je zegt dat stenen muren ermee gaan, is dat de grens? Of red je het hiermee ook in harde plafonds?
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  Moderator maandag 17 februari 2020 @ 08:36:29 #39
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191548452
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2020 07:43 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Ik denk dat mn budget tot aan 200 ongeveer loopt. Liever wat duurder dan dat ik snel tegen de beperkingen aanloop en een extra machine wil kopen.

Mooie machine wel! Je zegt dat stenen muren ermee gaan, is dat de grens? Of red je het hiermee ook in harde plafonds?
Als die "hardere plafonds" beton zijn dan niet, maar dat lukt eigenlijk met geen enkele klopboor. Voor beton moet je een boorhamer hebben.

Deze zit ook nog binnen budget :7
Ik heb met een soortgelijke Hitachi ervaring, die dingen vliegen met gemak in baksteen met een 8mm boor
https://werkzeugstore24.d(...)boxx-06019h1107.html
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 17 februari 2020 @ 09:19:31 #40
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_191548724
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2020 08:36 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Als die "hardere plafonds" beton zijn dan niet, maar dat lukt eigenlijk met geen enkele klopboor. Voor beton moet je een boorhamer hebben.

Deze zit ook nog binnen budget :7
Ik heb met een soortgelijke Hitachi ervaring, die dingen vliegen met gemak in baksteen met een 8mm boor
https://werkzeugstore24.d(...)boxx-06019h1107.html
Maar is een boorhamer zoals je daar stuurt dan ook bruikbaar als normale boormachine? Of is dat echt onhandige overkill?

Mijn vader heeft inderdaad zo'n besnoerde Hitachi, die krijgt met speels gemak in alles een gat
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  Moderator maandag 17 februari 2020 @ 09:26:46 #41
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191548797
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 09:19 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Maar is een boorhamer zoals je daar stuurt dan ook bruikbaar als normale boormachine? Of is dat echt onhandige overkill?

Mijn vader heeft inderdaad zo'n besnoerde Hitachi, die krijgt met speels gemak in alles een gat
Wat ik stuurde is ook een accu klopboormachine. Net als de eerste die ik stuurde maar dan een krachtiger model. Ook geschikt om mee te schroeven.

Een boorhamer is dat een stuk minder.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 17 februari 2020 @ 11:51:22 #42
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_191550530
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2020 09:26 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Wat ik stuurde is ook een accu klopboormachine. Net als de eerste die ik stuurde maar dan een krachtiger model. Ook geschikt om mee te schroeven.

Een boorhamer is dat een stuk minder.
Ik ga denk ik voor die goedkopere, thanks!
Voor het echte zware werk leen/koop ik dan wel iets met een stekker
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  Moderator maandag 17 februari 2020 @ 20:52:25 #43
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191558857
Als je wilt vergelijken wie de langste heeft, open een topic in KPD
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 21 februari 2020 @ 10:43:35 #44
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_191612487
Heeft iemand hier ervaring met de Bosch GKF 600 Kantenfrees?

Wil gaan experimenteren met frezen en dit lijkt een handzame optie, maar vraag me af of het vermogen voldoet. Wil 'm ook combineren met de TE 600 inval-unit (zoek hiervoor nog een leuke aanbieding).

...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_191613022
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 22:59 schreef Fretwork het volgende:
Ik ben op zoek naar een boormachine omdat ik binnenkort een huis wil kopen en niet meer alles wil lenen de hele tijd. Hebben jullie tips voor een goede algemene machine waar je als gemiddeld gebruiker een tijdje mee vooruit kan?
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2020 07:43 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Ik denk dat mn budget tot aan 200 ongeveer loopt. Liever wat duurder dan dat ik snel tegen de beperkingen aanloop en een extra machine wil kopen.

Mooie machine wel! Je zegt dat stenen muren ermee gaan, is dat de grens? Of red je het hiermee ook in harde plafonds?
Ik zelf werk al jaren met volle tevredenheid met parkside boormachine voor schroefwerk. Is krachtig, heeft 13mm kopopname en vooralsnog geen speling op de schroefkop. in tegenstelling tot vele andere merken (10mm):

https://www.lidl-shop.nl/(...)nder-accu/p100257358
tegenwoordig heb je veel kruiskop en torx schroeven door elkaar. Deze boormachine heeft een bithoudertje. Ook makkelijk voor het snelle wisselen

Met parkside klopboormachine voor gaten in muren (kan ook schroeven)
Baksteen tot 10-12mm en hard beton 6-8mm.
Erg fijn machinetje.

https://www.lidl-shop.nl/PARKSIDE-Accu-boorhamer-20-V/p100260923
wordt geleverd inclusief steenboren/metaalboren/bit opname

De decopeerzaag bevalt me ook erg goed, en omdat je die niet vaak gebruikt zou je die zonder accu op de plank kunnen leggen:

https://www.lidl.de/de/pa(...)u-ladegeraet/p295463

accupakketen:

https://www.lidl.de/de/pa(...)cenario=also_clicked

En ze hebben ook veel accesoiris die het best goed volhouden.

Een multitool is bij een verhuizing/verbouwing/renovering eigenlijk ook onmisbaar:

Maar die raad ik af. Dat is een baggerapparaat van de parkside. Hij doet zijn werk wel maar hij trilt uit je hand.
pi_191614477
Over dat bithoudertje, ik heb op m'n slagschroevendraaier een magneet zitten met houder voor 3 bitjes, dat zou iedereen moeten hebben, is echt ideaal, altijd je meest gebruikte bitjes bij de hand en één hand voer schroeven plak je zo aan de magneet vast.
pi_191614803
klopt! overigens zit aan de andere kant er ook 1, dus 2 totaal.
  Moderator vrijdag 21 februari 2020 @ 16:21:18 #48
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191616922
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 13:25 schreef Makrolon het volgende:
Over dat bithoudertje, ik heb op m'n slagschroevendraaier een magneet zitten met houder voor 3 bitjes, dat zou iedereen moeten hebben, is echt ideaal, altijd je meest gebruikte bitjes bij de hand en één hand voer schroeven plak je zo aan de magneet vast.
Waar heb je het over? Klinkt handig :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 21 februari 2020 @ 17:23:58 #49
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_191617763
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 16:21 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Waar heb je het over? Klinkt handig :)
Zoiets:
https://www.gereedschappr(...)ormachine-actie.html
Maar dan hopelijk af fabriek, want deze oplossing lijkt mij rete irritant. Typisch iets wat mij altijd in de weg zou zitten :P .
pi_191618955
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 17:23 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Zoiets:
https://www.gereedschappr(...)ormachine-actie.html
Maar dan hopelijk af fabriek, want deze oplossing lijkt mij rete irritant. Typisch iets wat mij altijd in de weg zou zitten :P .
Nee hoor, exact die. Zit mij niet in de weg.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')