abonnement Unibet Coolblue
pi_191429149
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 17:35 schreef Faerlina91 het volgende:

[..]

dankjewel dan is dat duidelijk. Op jouw laatste stukje; ik heb van november tot februari 3 maanden proefplaatsing gehad via de gemeente, hiervoor had ik ook een contract van 24-38 uur. In die periode heb ik 9 overuren gemaakt. Omdat mijn contract maar tot 38 uur ging tijdens de proefplaatsing vind ik wel dat dat mee mag tellen toch ? Anders hadden ze ervoor moeten zorgen dat ik niet hoefde over te werken, wat overigens lastig gaat aangezien ik nog de enige werknemer ben tot nu toe..
Ik zou zeggen dat je die nu niet meer kunt meetellen; je hebt nu een heel ander dienstverband. Wellicht kan je in overleg een eind komen, maar ik zou er niet vanuit gaan dat je ze zomaar nog mag opnemen. Ik denk dat je dat dan tijdens die proefplaatsing had moeten compenseren (dus toen een dag vrij nemen).
pi_191429731
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 17:54 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik zou zeggen dat je die nu niet meer kunt meetellen; je hebt nu een heel ander dienstverband. Wellicht kan je in overleg een eind komen, maar ik zou er niet vanuit gaan dat je ze zomaar nog mag opnemen. Ik denk dat je dat dan tijdens die proefplaatsing had moeten compenseren (dus toen een dag vrij nemen).
Daar maak je een punt maar aan de andere kant was er geen mogelijkheid om vrij te krijgen, omdat ik dus de enige werknemer ben. Ik had vrij kunnen nemen maar dan zou het bedrijf een groot probleem hebben
pi_191429756
Vreemde situatie als je nooit vrij kan nemen.
pi_191429812
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 18:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Vreemde situatie als je nooit vrij kan nemen.
Omdat ze net zijn gestart en ik ben de enige werknemer. Het is nog niet druk genoeg vinden zij om er iemand bij aan te nemen. Vandaag dat ik 6 dagen in de week werk (al 5 keer op rij). De afspraak was ook om de week op zaterdag en maandag vrij :')
pi_191432527
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 18:25 schreef Faerlina91 het volgende:

[..]

Daar maak je een punt maar aan de andere kant was er geen mogelijkheid om vrij te krijgen, omdat ik dus de enige werknemer ben. Ik had vrij kunnen nemen maar dan zou het bedrijf een groot probleem hebben
Dat werken de eigenaren maar harder, dat hoort bij het ondernemerschap.
.
pi_191433417
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 22:48 schreef zonnigetoekomsttegemoed het volgende:
Ik zou gewoon eens goed het gesprek aan gaan dat je die uren gewoon uitbetaald wilt hebben. Probeer het op te lossen zonder meteen over vakbonden en rechtsbijstand te beginnen.
Je zegt je hebt een contract voor 30-38 uur maar werkt er 38 of iets meer. Wat staat er op je loonstrook, hoeveel zijn er uitbetaald?
pi_191433849
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 18:30 schreef Faerlina91 het volgende:

[..]

Omdat ze net zijn gestart en ik ben de enige werknemer. Het is nog niet druk genoeg vinden zij om er iemand bij aan te nemen. Vandaag dat ik 6 dagen in de week werk (al 5 keer op rij). De afspraak was ook om de week op zaterdag en maandag vrij :')
Lekker handig voor die eigenaren. Iemand betalen voor een aantal uur en intussen gratis van de door jou gemaakte meeruren profiteren.
‘Ze’ zijn niet net gestart met hun onderneming. Jij bent daar net mee gestart en ziet er geen cent voor terug buiten de contract-uren waarvoor je getekend hebt.

Als een werkgever mij in jouw situatie nu nog steeds geen garantie kan geven dat meeruren zijn uitbetaald dan zou ik strak mijn contract-uren gaan werken. Eens kijken wie dan het probleem gaat krijgen :7
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_191437228
Geen overuren meer maken en zo snel mogelijk weer weg gaan daar.

Zijn type werkgever wat simpelweg misbruik maakt van de participatiewet.

Zijn er zoveel van, waarschijnlijk kennis binnen de gemeente die mensen doorschuift hun kant op.
pi_191437323
Bel gewoon wat uitzendbureau's op vandaag en je zult zien dat je binnen no-time ergans anders een baan hebt. Met name in de logistiek en de productie staan ze te springen om mensen en daar heb je vaak geen specifieke opleiding voor nodig.

Deze werkgever neemt een loopje met je, loopt over je heen en maakt misbruik van je.
Daar moet je niet lang willen blijven., want dat gaat niet veranderen.
En tot je wat anders gevonden hebt geen minuut meer overwerken.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_191510681
Echt een rotstreek van die werkgever.

Zeker iemand die in de bijstand zit en zo weer de arbeidsmarkt op gaat moet je juist netjes behandelen en zeker niet 6 dagen laten werken.

Ze krijgen waarschijnlijk ook dikke subsidie om iemand uit de bijstand aan te nemen.

Ik zou de eer aan mezelf houden en zsm ander werk zoeken. Ook geen overuren meer draaien.

Vergeet rechtsbijstand, vakbonden etc. Dat is de moeite niet waard voor die paar centen en vooral niet voor de energie die het je kost.

Vergeet niet om in de verre toekomst wat nep accounts aan te maken en hun bedrijf op google review flink negatief neer te zetten. Ook op Indeed kun je reviews maken. Wel zo doen dat ze nooit zeker weten dat jij het was.

Ik heb ook een zeer matige baas. Op dit moment heb ik het werk nodig maar als ik daar weg ben dan ga ik wel wat dingen rechtzetten.

Een probleem in laagbetaalde baantjes is vaak wel dat het meeste personeel al blij is dat ze wat te doen hebben... Die slikken dus echt alle shit van hun baas. Dus als je in zo'n situatie zit dan kan je beter op zoek naar ander werk want zo'n sector ga je toch nooit veranderen in je eentje.
pi_192003832
Nu is er iets nieuws:

Mijn werk is getroffen door de corona crisis. Wij hebben twee grote klanten en beide zijn de komende 2 weken of mogelijk langer gestopt met bestellen. Dus zijn vrijwel de enige klanten die wij tot nu toe hebben en geld binnen brengt.

Dit gaat wat doen met mijn loon en er is een of andere fonds of subsidie zeiden ze.

Ik heb een contract van 30-38 uur. Zijn ze verplicht mij die 30 uur te betalen ook al is er geen werk meer?

Uit eerdere ervaringen heb ik namelijk het gevoel dat ze mij straks weer gaan naaien of met dealtjes komen wat voor mij nadelig is.

Zo werk ik al 3 maanden 6 dagen in de week en draai ik dikke overuren. Elke week gemiddeld 45 uur terwijl contract 30-38 zegt. Vorige week zeiden ze ik krijg eerst niet overuren uitbetaald, maar later gaan ze kijken of ik vrij kan krijgen of als dat niet kan dan betalen ze alles in 1 keer uit.

In mijn contract staat verder niks over loonbetaling maar wel een en ander in mijn cao groothandel groenten en fruit.

Hoe kan ik mijzelf hierin gaan beschermen ?

Alvast bedankt !
pi_192005070
Zolang jij je beschikbaar houdt voor werk moeten ze je gewoon dat minimaal aantal uren uitbetalen.
pi_192005389
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 18:30 schreef vosss het volgende:

[..]

Dan zou ik antwoorden: "Ok, ik probeer in eerste instantie mijn best te doen. Daar streef ik naar".

En vervolgens finaal met de pet er naar gooien.

Tief toch op, we streven er wel naar. Wat een lul :').
Dit idd. wegwezen want dit eindigt in miseré.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 13 maart 2020 @ 15:20:18 #64
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_192005997
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 13:45 schreef Faerlina91 het volgende:
Nu is er iets nieuws:

Mijn werk is getroffen door de corona crisis. Wij hebben twee grote klanten en beide zijn de komende 2 weken of mogelijk langer gestopt met bestellen. Dus zijn vrijwel de enige klanten die wij tot nu toe hebben en geld binnen brengt.

Dit gaat wat doen met mijn loon en er is een of andere fonds of subsidie zeiden ze.

Ik heb een contract van 30-38 uur. Zijn ze verplicht mij die 30 uur te betalen ook al is er geen werk meer?

Uit eerdere ervaringen heb ik namelijk het gevoel dat ze mij straks weer gaan naaien of met dealtjes komen wat voor mij nadelig is.

Zo werk ik al 3 maanden 6 dagen in de week en draai ik dikke overuren. Elke week gemiddeld 45 uur terwijl contract 30-38 zegt. Vorige week zeiden ze ik krijg eerst niet overuren uitbetaald, maar later gaan ze kijken of ik vrij kan krijgen of als dat niet kan dan betalen ze alles in 1 keer uit.

In mijn contract staat verder niks over loonbetaling maar wel een en ander in mijn cao groothandel groenten en fruit.

Hoe kan ik mijzelf hierin gaan beschermen ?

Alvast bedankt !
Waarschijjnlijk gaan ze werktijdverkorting aanvragen voor je. Ze moeten dan gewoon je loon door blijven betalen en zij krijgen een deel van de loonkosten terug (uit jouw WW potje).

Overigens wel een top business model.... Maar twee klanten hebben.....
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_192011444
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 18:05 schreef Faerlina91 het volgende:

[..]

Ik zat dus wel te denken aan lid worden van het FNV of de rechtsbijstand maar wat voor voordelen heb ik hier aan ? De fnv kost mij de eerste 4 maanden ¤25 en daarna zo'n ¤17 per maand. Dat vind ik nogal wat. De rechtsbijstand werk en inkomen kost mij ¤8 per maand.

Dankjewel
ik gok dat je 29jr bent, dan kun je overal terecht met de instelling(juiste)40+ uren,bij centenknijpers wil je niet langer blijven. gewoon blijven werken niet teveel en langzaam een beetje rondkijken en na een poosje doeii
pi_192011991
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 14:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dit idd. wegwezen want dit eindigt in miseré.
Dat werd TS anderhalve maand geleden, toen hij dit topic opende, ook al aangeraden.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_192012262
Ze vragen ontslag aan wegens bedrijfseconomische reden. Dan hoeven ze ook geen transitie te betalen.

UWV zal je dan WW uitbetalen, maar je overuren zijn spontaan verdwenen.
.
pi_192012412
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 13:45 schreef Faerlina91 het volgende:
Zo werk ik al 3 maanden 6 dagen in de week en draai ik dikke overuren. Elke week gemiddeld 45 uur terwijl contract 30-38 zegt. Vorige week zeiden ze ik krijg eerst niet overuren uitbetaald, maar later gaan ze kijken of ik vrij kan krijgen of als dat niet kan dan betalen ze alles in 1 keer uit.
Waarom sta je dit (nog steeds) toe?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  vrijdag 13 maart 2020 @ 20:07:36 #69
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_192012519
Lekker 16u per week gaan werken en de overuren die je nog tegoed hebt gebruiken om je loon te laten aanvullen tot je contract uren, namelijk 38.
Overuren op? Hun probleem: jij hebt een rechtsvermoeden van een arbeidsovereenkomst van minstens 38 het per week en dus recht op uitbetaling.
Prrrrr
pi_192020436
Ik heb een 30-38 contract.

Stel ik werk 20 uur.
Kunnen ze dan mijn overuren gebruiken om er 30 van te maken ?

Nee toch ? Ik zit op 37 overuren nu maar ze moeten toch minimaal die 30 uur verplicht betalen?

Ik zie deze scenario wel aankomen namelijk, omdat ze weten/denken dat ik het niet snap en toch wel accepteer!

Hoe kan ik tot mijn recht komen met wat voor scenario dan ook?

Gister was er overleg maar ik mocht naar huis. Ik werd gevraagd of ik vandaag even 3 uurtjes kan werken, ondanks dat ik alweer op 41.5 uur zit.

Op de vraag wat voor nadelige gevolgen dit voor mij heeft deze corona crisis tijd kreeg ik het antwoord dat ze hun best zullen doen om mij zo veel mogelijk op 38 uur te houden, want de ene klant zou wat meer gaan bestellen en er komt ook een nieuwe klant. Ze gaan zeker hun best daarvoor doen. :')
pi_192020659
Er werd gevraagd, weigeren dus.

Niet gratis gaan werken.
pi_192020681
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 09:21 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Er werd gevraagd, weigeren dus.

Niet gratis gaan werken.
Dat is waar en ik denk ook niet dat het dan gelden als overuren of dat ik ze kan meerekenen ?

En ik begrijp sommige mensen in dit topic over iets anders zoeken en niet meer overwerken etc etc maar ik zit wel in een lastige positie vanuit de gemeente. Ik moet algemeen geaccepteerd arbeid accepteren en zien te behouden. Als ik ga dwarsbomen en terug moet naar bijstand dan krijg ik daar ook moeilijkheid door.
pi_192020903
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 09:24 schreef Faerlina91 het volgende:

[..]

En ik begrijp sommige mensen in dit topic over iets anders zoeken en niet meer overwerken etc etc maar ik zit wel in een lastige positie vanuit de gemeente. Ik moet algemeen geaccepteerd arbeid accepteren en zien te behouden. Als ik ga dwarsbomen en terug moet naar bijstand dan krijg ik daar ook moeilijkheid door.
Onzin.
In bijvoorbeeld de logistiek of productiewerk, om maar wat te noemen, kun je meteen aan de slag. Daar staan ze te springen om mensen.
Loop wat uitzendbureau's binnen en je kunt gelijk aan de slag.

Is jou destijds ook al meerdere keren gezegd door meerdere mensen.

Maar blijkbaar laat jij je liever misbruiken door deze werkgever.
Helemaal prima, moet je zelf weten, maar blijf dan niet janken hier :W
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_192020906
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 09:24 schreef Faerlina91 het volgende:

[..]

Dat is waar en ik denk ook niet dat het dan gelden als overuren of dat ik ze kan meerekenen ?

En ik begrijp sommige mensen in dit topic over iets anders zoeken en niet meer overwerken etc etc maar ik zit wel in een lastige positie vanuit de gemeente. Ik moet algemeen geaccepteerd arbeid accepteren en zien te behouden. Als ik ga dwarsbomen en terug moet naar bijstand dan krijg ik daar ook moeilijkheid door.
Als de gemeente moeilijk doet omdat jij weigert meer uren te maken die jij niet betaalt krijgt al die tijd.. dan zou ik zeggen leg dat maar uit aan de rechter meneer of mevrouw van de soos.

Maar goed, ik heb makkelijk lullen misschien van achter de iPad scherm.
pi_192021402
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 09:24 schreef Faerlina91 het volgende:

[..]

Dat is waar en ik denk ook niet dat het dan gelden als overuren of dat ik ze kan meerekenen ?

En ik begrijp sommige mensen in dit topic over iets anders zoeken en niet meer overwerken etc etc maar ik zit wel in een lastige positie vanuit de gemeente. Ik moet algemeen geaccepteerd arbeid accepteren en zien te behouden. Als ik ga dwarsbomen en terug moet naar bijstand dan krijg ik daar ook moeilijkheid door.
Als jij op papier hebt wat je hier schrijft dan heb je volgens mij best een sterke case, mocht het tot een rechtsgang of ander gedoe komen.
Natuurlijk moet je arbeid accepteren. Maar daar hoort wel de afgesproken beloning tegenover te staan en dat is blijkbaar al maanden niet zo. Zij plegen contractbreuk en jij laat het gebeuren.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')