abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 8 februari 2020 @ 16:17:23 #76
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191409134
Weer 7 nieuwe gevallen in Singapore.. vanochtend ookal, dus 14 in totaal
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zaterdag 8 februari 2020 @ 16:19:38 #77
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_191409164
Sorry vor off-topic :@
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 16:03 schreef SeLang het volgende:

[..]

Vanaf de Mexicaanse grens door New Mexico en Colorado door de Rocky Mountains naar Wyoming. Maandje of 3-4 lopen, als alles goed gaat. Droge en ijle lucht is slecht voor het virus, denk ik.
Daar kan je lekker de beentjes strekken. ^O^

Eigen foto iets ten oosten van Del Norte, CO, maar neem aan dat je route meer westelijk ligt.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_191409173
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 16:08 schreef SeLang het volgende:
De Chinese economie was toch al een kaartenhuis. Dit kan echt de trigger worden voor een gigantische crisis. Zou zomaar het einde van het regime kunnen worden, want de enige reden dat mensen het regime tolereren is vanwege de ogenschijnlijk hoge economische groei.
Gaat zich die crisis ook niet uitbreiden over de hele wereld (net als het virus) omdat economieën en bankensystemen aan elkaar hangen ? Het hele systeem van QE, de hoge schulden Target-2, de onhoudbaarheid van de euro en de te hoog opgelopen aandelenkoersen zouden sowieso voor een correctie aan de beurt zijn. Het wachten is (was) op een trigger, het virus zou dit best eens kunnen zijn. Misschien daarom zijn de overheden niet bereid (voor zover ze het weten) om ons van realistische berichtgeving te voorzien.
Dat is vaak het beleid van "onze" bestuurders en politici: mooi weer spelen, totdat het echt niet anders meer kan en dan de zwarte Piet aan anderen doorspelen.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_191409181
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 16:20 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Gaat zich die crisis ook niet uitbreiden over de hele wereld (net als het virus) omdat economieën en bankensystemen aan elkaar hangen ? Het hele systeem van QE, de hoge schulden Target-2, de onhoudbaarheid van de euro en de te hoog opgelopen aandelenkoersen zouden sowieso voor een correctie aan de beurt zijn. Het wachten is (was) op een trigger, het virus zou dit best eens kunnen zijn. Misschien daarom zijn de overheden niet bereid (voor zover ze het weten) om ons van realistische berichtgeving te voorzien.
Dat is vaak het beleid van "onze" bestuurders en politici: mooi weer spelen, totdat het echt niet anders meer kan en dan de zwarte Piet aan anderen doorspelen.
WW3 incoming :'(
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 8 februari 2020 @ 16:21:42 #80
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191409190
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 16:20 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Gaat zich die crisis ook niet uitbreiden over de hele wereld (net als het virus) omdat economieën en bankensystemen aan elkaar hangen ? Het hele systeem van QE, de hoge schulden Target-2, de onhoudbaarheid van de euro en de te hoog opgelopen aandelenkoersen zouden sowieso voor een correctie aan de beurt zijn. Het wachten is (was) op een trigger, het virus zou dit best eens kunnen zijn. Misschien daarom zijn de overheden niet bereid (voor zover ze het weten) om ons van realistische berichtgeving te voorzien.
Dat is vaak het beleid van "onze" bestuurders en politici: mooi weer spelen, totdat het echt niet anders meer kan en dan de zwarte Piet aan anderen doorspelen.
vergeet niet de burger die gaat opdraaien voor alle kosten , maar nooit iets van de winsten krijgt.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191409194
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 14:24 schreef drexciya het volgende:

[..]

Dat is niet noodzakelijkerwijs het geval. Bacteriën krijgen pas een kans, als je verzwakt bent door het Corona virus, dit is een typisch voorbeeld van een opportunistische infectie. In principe is het dus gefaciliteerd door het Corona virus.
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 14:30 schreef Markesh het volgende:

[..]

Ik plaatste het ook niet om aan te geven dat deze man besmet was door het virus.
Kan je mij de link geven van het overlijden van die man?
Dat was een grapje. Weet niet of die kerel überhaupt ziek is maar omdat hij door dat koude water zwemt kan hij best eens een longontsteking oplopen.
"The wolves will come again," said Jojen solemnly. - George R.R. Martin
  zaterdag 8 februari 2020 @ 16:25:26 #82
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_191409234
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 16:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

vergeet niet de burger die gaat opdraaien voor alle kosten , maar nooit iets van de winsten krijgt.
:'(
of
:')
?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_191409249
quote:
11s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 16:21 schreef vosss het volgende:

[..]

WW3 incoming :'(
Dat is wat overdreven, maar een behoorlijke crash kan er best inzitten. Dat was ook al voorspeld toen het virus er nog niet was.
Ik adviseer mensen hier serieus mee om te gaan onder het motto "better safe than sorry", dus bereid je voor op een mogelijke pandemie:
- haal extra boodschappen in huis, voor een maand
- zorg dat je ook extra water hebt
- maak plannen voor een mogelijke (zelfopgelegde) quarantaine (om besmetting te voorkomen)
- haal contant geld in huis

Het zijn maatregelen die niets kosten
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  zaterdag 8 februari 2020 @ 16:27:41 #84
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191409266
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 16:25 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

:'(
of
:')
?
Beide! en deze :7

40 gevallen in Singapore nu dus in totaal. En die Britten in frankrijk hadden het opgelopen van iemand in Singapore, net als een aantal Zuid Koreanen.... volgens mij veel meer dan 40 dus.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 8 februari 2020 @ 16:29:56 #86
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191409291
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 16:20 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Gaat zich die crisis ook niet uitbreiden over de hele wereld (net als het virus) omdat economieën en bankensystemen aan elkaar hangen ?
Zeker. China heeft het laatste decennium behoorlijk de rest van de wereld op sleeptouw genomen wat betreft groei. En tegenwoordig is zoveel afhankelijk van Chinese productie en vraag.

Wat ik echter het meeste vrees zijn de indirecte effecten, namelijk dat een crisis in China het land destabiliseert, wat dan ook weer tot oorlogen kan leiden in die regio. Zover is het gelukkig nog niet, maar er komt een punt dat dat volk het niet meer pikt.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_191409300
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 16:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Beide! en deze :7

40 gevallen in Singapore nu dus in totaal. En die Britten in frankrijk hadden het opgelopen van iemand in Singapore, net als een aantal Zuid Koreanen.... volgens mij veel meer dan 40 dus.
Idd, als het slechts om een paar gevallen in Singapore zou gaan, dan is het wel verdomd toevallig dat deze Europeanen nou net met die mensen contact gehad hebben
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_191409317
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 16:29 schreef SeLang het volgende:

[..]

Zeker. China heeft het laatste decennium behoorlijk de rest van de wereld op sleeptouw genomen wat betreft groei. En tegenwoordig is zoveel afhankelijk van Chinese productie en vraag.

Wat ik echter het meeste vrees zijn de indirecte effecten, namelijk dat een crisis in China het land destabiliseert, wat dan ook weer tot oorlogen kan leiden in die regio. Zover is het gelukkig nog niet, maar er komt een punt dat dat volk het niet meer pikt.
Dan zou het regime een oorlog kunnen uitlokken om de aandacht van het probleem af te leiden, het volk (letterlijk) te mobiliseren en zo aan de macht te blijven (een beproefd recept)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  zaterdag 8 februari 2020 @ 16:34:54 #89
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191409351
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 16:32 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Dan zou het regime een oorlog kunnen uitlokken om de aandacht van het probleem af te leiden, het volk (letterlijk) te mobiliseren en zo aan de macht te blijven (een beproefd recept)
Moet er wel een vaccine komen want als je nu allemaal soldaten in barakken gaat stoppen heb je een groot maar erg ziek leger na een paar weken.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 8 februari 2020 @ 16:38:46 #90
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191409401
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 16:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Moet er wel een vaccine komen
Of juist niet. De Taiwanezen en Japanners slaan allemaal op de vlucht voor dat virus.

"No problem, have many!" zei mijn Chinese ex in Shanghai toen er voor onze neus iemand bijna werd doodgereden. Grapje natuurlijk, maar het feit dat ze dit als eerste zei zegt toch iets over de psyche :P
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_191409403
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 16:30 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Idd, als het slechts om een paar gevallen in Singapore zou gaan, dan is het wel verdomd toevallig dat deze Europeanen nou net met die mensen contact gehad hebben
De autoriteiten van Hongkong maken bekend dat iedereen die van het Chinese vasteland naar de stadstaat reist vanaf vandaag verplicht twee weken onder quarantaine wordt gesteld. Er was ook een piek van bijna 40% geconstateerd van reizen vanuit China .Alleen donderdag arriveerden er al ruim 82.000 mensen uit China.

Die maatregel geldt zowel voor Chinese staatsburgers als bewoners van Hongkong. Ook reizigers uit het buitenland, maar de afgelopen twee weken in China waren moeten twee weken in afzondering.

De periode van twee weken mag worden doorgebracht in de eigen woning, hotel of een andere verblijfplaats. Dagelijkse telefoontjes op willekeurige tijdstippen moeten garanderen dat mensen de regels nakomt. Wie dat niet doet, riskeert zes maanden cel.

[ Bericht 2% gewijzigd door Nadelspiel op 08-02-2020 16:44:21 ]
pi_191409456
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 16:25 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

:'(
of
:')
?
Echt hilarisch ja hoe de koopkracht na jaren van afname in de crisis niet is toegenomen in een historische crapte op de arbeidsmarkt en hoogconjunctuur.
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 16:20 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Gaat zich die crisis ook niet uitbreiden over de hele wereld (net als het virus) omdat economieën en bankensystemen aan elkaar hangen ? Het hele systeem van QE, de hoge schulden Target-2, de onhoudbaarheid van de euro en de te hoog opgelopen aandelenkoersen zouden sowieso voor een correctie aan de beurt zijn. Het wachten is (was) op een trigger, het virus zou dit best eens kunnen zijn. Misschien daarom zijn de overheden niet bereid (voor zover ze het weten) om ons van realistische berichtgeving te voorzien.
Dat is vaak het beleid van "onze" bestuurders en politici: mooi weer spelen, totdat het echt niet anders meer kan en dan de zwarte Piet aan anderen doorspelen.
Ik voorzie een CCP die schreeuwend en schoppend deze crisis gaat proberen door te komen. En ik vrees dat ze er sterker dan ooit uit gaan komen.
pi_191409520
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 16:29 schreef SeLang het volgende:

[..]

Zeker. China heeft het laatste decennium behoorlijk de rest van de wereld op sleeptouw genomen wat betreft groei. En tegenwoordig is zoveel afhankelijk van Chinese productie en vraag.

Wat ik echter het meeste vrees zijn de indirecte effecten, namelijk dat een crisis in China het land destabiliseert, wat dan ook weer tot oorlogen kan leiden in die regio. Zover is het gelukkig nog niet, maar er komt een punt dat dat volk het niet meer pikt.
Maar de onrust kan tijdelijk zijn, in andere landen in de regio zal het zeer waarschijnlijk ook een totale epidemie worden, best mogelijk dat de situatie in China dan in vergelijking nog lijkt mee te vallen.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zaterdag 8 februari 2020 @ 16:50:22 #94
489693 Markesh
Antispecisist
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 8 februari 2020 @ 16:55:02 #95
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191409595
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 16:48 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Maar de onrust kan tijdelijk zijn, in andere landen in de regio zal het zeer waarschijnlijk ook een totale epidemie worden, best mogelijk dat de situatie in China dan in vergelijking nog lijkt mee te vallen.
Als het elders net zo erg (of erger) wordt als in China dan gaat dat een dikke wereldwijde economische crisis worden, als je totale lockdowns zou krijgen van steden e.d. als in China. Hier hebben we gelukkig wel wat meer tijd om ons voor te bereiden. Vooralsnog lijkt echter bijna niemand zich zorgen te maken.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 8 februari 2020 @ 16:56:52 #96
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191409613
Ik ben overigens best benieuwd, ook als dit met een sisser afloopt, hoe groot de totale schade zal blijken te zijn achteraf.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_191409693
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 16:26 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Dat is wat overdreven, maar een behoorlijke crash kan er best inzitten. Dat was ook al voorspeld toen het virus er nog niet was.
Ik adviseer mensen hier serieus mee om te gaan onder het motto "better safe than sorry", dus bereid je voor op een mogelijke pandemie:
- haal extra boodschappen in huis, voor een maand
- zorg dat je ook extra water hebt
- maak plannen voor een mogelijke (zelfopgelegde) quarantaine (om besmetting te voorkomen)
- haal contant geld in huis

Het zijn maatregelen die niets kosten
Sowieso contant geld in huis hebben is wel een goede tip. Je moet niet alleen van dat pasje afhankelijk willen zijn.

En er is genoeg drinken hier. Alleen eten.. misschien nog wat zakken nootjes en wat blikvoer scoren vd week. Gelukkig is het wel iets wat we aan zien komen nu.
pi_191409775
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 16:26 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Dat is wat overdreven, maar een behoorlijke crash kan er best inzitten. Dat was ook al voorspeld toen het virus er nog niet was.
Ik adviseer mensen hier serieus mee om te gaan onder het motto "better safe than sorry", dus bereid je voor op een mogelijke pandemie:
- haal extra boodschappen in huis, voor een maand
- zorg dat je ook extra water hebt
- maak plannen voor een mogelijke (zelfopgelegde) quarantaine (om besmetting te voorkomen)
- haal contant geld in huis

Het zijn maatregelen die niets kosten
Moet ik ook een nieuwe vriezer halen. Voor een maand brood is best wat...
pi_191409776
Even een rekensommetje:

De WHO zegt dat 3 procent van de gevallen kritiek zijn. Vandaag zijn er 1366 kritieke (plus doden) bijgekomen. Die zijn een dag of 10 geleden ziek geworden. Dat betekent dat er 10 dagen terug ook nog 97% niet kritieke gevallen zijn ontstaan. Zaten we 10 dagen terug dus al op 45 duizend nieuwe gevallen per dag.

En ik heb zomaar het gevoel dat het iedere 5 dagen verdubbeld. Je zou vandaag dag al op 183 duizend nieuwe gevallen zitten.
pi_191410135
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 16:26 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Dat is wat overdreven, maar een behoorlijke crash kan er best inzitten. Dat was ook al voorspeld toen het virus er nog niet was.
Ik adviseer mensen hier serieus mee om te gaan onder het motto "better safe than sorry", dus bereid je voor op een mogelijke pandemie:
- haal extra boodschappen in huis, voor een maand
- zorg dat je ook extra water hebt Waterfilter is beter
- maak plannen voor een mogelijke (zelfopgelegde) quarantaine (om besmetting te voorkomen)
- haal contant geld in huis

Het zijn maatregelen die niets kosten
Naast cash ook ruilmiddelen immers kan de valuta meecrashen.
Dus alcohol sigaretten medicijnen koffie.

En een steekvest een helm S3 veiligheidslaarzen/schoenen en team op met vertrouwelingen (FOK! knokploeg/keyboardhelden).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')