abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 februari 2020 @ 08:03:59 #1
246927 Bokito81
Gnoothi seauton
pi_191403519
Hallo,
Geen idee onder welk topic /onderwerp dit bericht zou moeten staan. Ik hoor het wel ;)

Mijn ex heeft een nieuwe vent, leuk voor haar! Die vent heeft een gave bedrijfsauto, SUV type, maar zonder verzekering. Moet hij zelf weten, ben ik het helemaal mee eens!
Maar ondanks dat m'n ex dit weet, gaat ze met die auto en m'n 2 kids op pad... Als ze alleen is, of met die kerel, mag ze lekker zelf weten. Maar zodra m'n kids erin zitten is 't een ander verhaal...

Contact met politie gehad (haha, dat ik zelf nog eens contact met ze op ou nemen🙈) ...
die doen er dus helemaal niets aan...
Rdw, schuift 't terug naar de politie. MAAR, Ze(telefoniste) begreep me volkomen.
"ik mag dit niet zeggen, maar deze auto staat onder leasecontract" als je weet wie de leasemaatschappij is kun je al veel meer🙏
Mijn vraag dus, kun je, en zo ja, hoe kun je achterhalen bij welke leasemaatschappij deze kerel een auto heeft, of gaat het een kwestie worden van elk mogelijke maatschappij contacteren? ...
In elk geval bedankt!!!

(owja, zo anoniem mogelijk natuurlijk)
Hoe kan iemand iets kennen, als hij zichzelf niet kent? Wie kent er dan? En wat is de waarde van zulke ongegronde kennis?
  Moderator zaterdag 8 februari 2020 @ 08:08:44 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_191403537
Ik denk zomaar dat die auto wel een verzekering heeft.
Breitling - Instruments for Professionals
  zaterdag 8 februari 2020 @ 08:12:10 #3
246927 Bokito81
Gnoothi seauton
pi_191403558
In ieder geval geen WA, zo verteld de rdw site, de mevrouw van de rdw, alsook m'n ex...
Hoe kan iemand iets kennen, als hij zichzelf niet kent? Wie kent er dan? En wat is de waarde van zulke ongegronde kennis?
pi_191403568
WA is toch verplicht? Als ze kentekencontrole uitvoeren dan is hij toch nat?
pi_191403582
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 08:12 schreef Hyaenidae het volgende:
Dit is echt belachelijk, laten we die leasemaatschappij zwart maken als de naam bekend is want dit mag echt niet kunnen in dit land!!
:')

Als het een wat groter bedrijf is nemen ze uiteraard geen verzekering bij een verzekeraar. Een leasemaatschappij heeft zoveel auto's rondrijden dat het voor hen voordeliger is om de premie zelf op zij te leggen, waardoor ze effectief hun eigen verzekeraar zijn.

Dus ik denk dat de auto wel verzekerd is, maar dan intern. Want dan hoef je ook de assurantiebelasting bijvoorbeeld niet te betalen.
pi_191403630
Je bent gewoon jaloers dat je ex wel weer iemand heeft.

Een leaseauto is toch altijd verzekerd via de leasetoko?
  zaterdag 8 februari 2020 @ 08:23:02 #7
246927 Bokito81
Gnoothi seauton
pi_191403632
WA is verplicht, en volgens de dame van de rdw heeft meneer al een boete a ¤400 ontvangen.
Ik wil niemand zwart maken, of vals beschuldigen.
Mij gaat het om m'n kids, stel ze rijdt tegen een boom, wie gaat de ziektekosten betalen?
Ja, er is altijd een waarborgfonds... Maar ik wil het niet hebben op deze manier.
Verzekeren zoals ieder ander, of er niet in rijden (auto mag nu überhaupt niet op de weg staan, niet in een garage, tenzij deze afgemeld wordt)
pi_191403646
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 08:23 schreef Bokito81 het volgende:
WA is verplicht, en volgens de dame van de rdw heeft meneer al een boete a ¤400 ontvangen.
Mij gaat het om m'n kids, stel ze rijdt tegen een boom, wie gaat de ziektekosten betalen?

Misschien hij wel heel erg rijk, en kan hij dat allemaal zelf betalen.
  zaterdag 8 februari 2020 @ 08:26:11 #9
246927 Bokito81
Gnoothi seauton
pi_191403656
En nee, jalours zeker niet. Alleen maar blij, laat ze mij eindelijk met rust. Gun het haar van harte, maar daar gaat het nu niet over...
  zaterdag 8 februari 2020 @ 08:27:07 #10
246927 Bokito81
Gnoothi seauton
pi_191403663
Misschien hij wel heel erg rijk, en kan hij dat allemaal zelf betalen.

Helaas...
pi_191403706
Schopje WGR? :+

OT; ik had m'n kind(eren) niet in laten stappen als er doelbewust geen verzekering is afgesloten -O-
Brutal. Fucking. Metal.
  zaterdag 8 februari 2020 @ 08:45:57 #12
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_191403743
Waarom bemoei je je ermee? de RDW weet prima welke auto niet verzekerd is. Tik het kenteken even in bij https://ovi.rdw.nl en je kan het zelf checken.

boetes worden ook volautomatisch verstuurd
Where law ends, tyrrany begins.
  zaterdag 8 februari 2020 @ 08:49:01 #13
246927 Bokito81
Gnoothi seauton
pi_191403766
Gunner,
Aan wie vraag je; waarom bemoei je je ermee?
Als het naar mij is... Vanwege m'n kids...
En ja, rdw site; wam verzekerd, nee...
pi_191403868
—> WGR
pi_191403877
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 08:23 schreef Bokito81 het volgende:
De zorgverzekering hoop ik?

Verder zal het wel loslopen, zeker als er ook nog een leasemaatschappij bij betrokken is. Dit is de domste verzekering om niet te hebben, juist door het grote risico en doordat de bonnen gewoon volautomatisch op je deurmat vallen en blijven komen, dus het loont ook nog eens niet
pi_191403944
-Euh nee-

[ Bericht 97% gewijzigd door Peejtur op 08-02-2020 10:58:46 ]
Ik was hier...
pi_191404075
Volgens mij moet je je eens gaan verdiepen in wat een WA uitkeert.

Als je ex met kinderen tegen een boom aanrijd komt daar geen WA aan te pas.

De WA betaald de schade aan een ander voertuig uit als je ex daar tegen klapt. En als die ander ook nog eens levenslang invalide raakt betaald de WA daar ook voor. Als jouw kinderen invalide raken dan betaald de WA niks aan jouw.

De WA is volledig voor eventuele kosten van de tegenpartij te betalen. En nooit iets aan jezelf
pi_191404086
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 09:26 schreef Pendora het volgende:
Volgens mij moet je je eens gaan verdiepen in wat een WA uitkeert.

Als je ex met kinderen tegen een boom aanrijd komt daar geen WA aan te pas.

De WA betaald de schade aan een ander voertuig uit als je ex daar tegen klapt. En als die ander ook nog eens levenslang invalide raakt betaald de WA daar ook voor. Als jouw kinderen invalide raken dan betaald de WA niks aan jouw.

De WA is volledig voor eventuele kosten van de tegenpartij te betalen. En nooit iets aan jezelf
Of aan inzittenden als jij schuld bent en geen inzittendenverzekering hebt.
Ik was hier...
pi_191404226
Maar de autoverzekering is met name WA die verplicht is, de rest (zoals inzittendenverzekering) zijn opties. In hoeverre maakt het voor de passagiers (in dit geval je kinderen) dan verder uit? Het wordt pas een probleem als iemand anders de SUV ramt en je kinderen invalide rijdt en die geen WA verzekering heeft, maar dan nog wordt het meeste gewoon gedekt door de zorgverzekering.
Facts don't care about your feelings
pi_191404250
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 09:42 schreef YoshiBignose het volgende:
Maar de autoverzekering is met name WA die verplicht is, de rest (zoals inzittendenverzekering) zijn opties. In hoeverre maakt het voor de passagiers (in dit geval je kinderen) dan verder uit? Het wordt pas een probleem als iemand anders de SUV ramt en je kinderen invalide rijdt en die geen WA verzekering heeft, maar dan nog wordt het meeste gewoon gedekt door de zorgverzekering.
Maar wat dacht je van aanpassing woning, werk dat je niet meer kunt doen dus inkomen mist.
Ik was hier...
pi_191404288
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 09:45 schreef Nismo91 het volgende:

[..]

Maar wat dacht je van aanpassing woning, werk dat je niet meer kunt doen dus inkomen mist.
Volgens mij kunnen sommige aanpassingen woning gewoon geclaimed worden op de aansprakelijke partij. En voor de rest zijn het kinderen. Zo kan je wel heel ver vooruit gaan kijken. Maar dit zou sowieso een probleem zijn geweest, ook als hij wel de auto gewoon WA verzekerd had.
Facts don't care about your feelings
pi_191404291
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 09:46 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Volgens mij slingerde hier ook een kastanova rond die dat ook dacht, wie kan de topics vinden. :D
Ohja das waar ook :D
pi_191404293
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 09:46 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Volgens mij slingerde hier ook een kastanova rond die dat ook dacht, wie kan de topics vinden. :D
Ze komen er wel achter, de rdw kan zien wie die gegevens opvraagt als ze een specifieke controle uitvoeren.
Ik was hier...
pi_191404340
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 09:48 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Volgens mij kunnen sommige aanpassingen woning gewoon geclaimed worden op de aansprakelijke partij. En voor de rest zijn het kinderen. Zo kan je wel heel ver vooruit gaan kijken. Maar dit zou sowieso een probleem zijn geweest, ook als hij wel de auto gewoon WA verzekerd had.
Je kan de bestuurder aansprakelijk stellen, maar als daar geen vermogen is en hij ook geen vermogen meer kan genereren vanwege zijn letsel na de crash dan houdt het ver op he ?
Ik was hier...
pi_191404348
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 08:23 schreef Bokito81 het volgende:
Ja, er is altijd een waarborgfonds... Maar ik wil het niet hebben op deze manier.
Verzekeren zoals ieder ander, of er niet in rijden (auto mag nu überhaupt niet op de weg staan, niet in een garage, tenzij deze afgemeld wordt)
Dat betaalt de zorgverzekering. Of wil je inkomstenverlies oid claimen bij de veroorzaker?
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')