Ik neem aan dat mensen midden op straat niet zomaar ineens orgaanfalen krijgen. Aan de andere kant " ik ben er niet bij."quote:Op vrijdag 7 februari 2020 22:26 schreef funnywell het volgende:
[..]
Wat ik las is dat je helemaal geen griep symptomen hoeft te hebben, dat je gewoon bam zo neer kunt vallen. Daarom ook zoveel beeldmateriaal van instortende mensen midden op straat.
Misschien gaan ze voor de lol liggen, kan ook zo zijnquote:Op vrijdag 7 februari 2020 22:30 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik neem aan dat mensen midden op straat niet zomaar ineens orgaanfalen krijgen.
Ik had nog een edit., gedaan.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 22:31 schreef funnywell het volgende:
[..]
Misschien gaan ze voor de lol liggen, kan ook zo zijn
Deugdheid is een leuke term voor de FvD topics. of de moorkoppen/pieten etc. Niet echt voor hier.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 22:27 schreef funnywell het volgende:
[..]
Dat laatste. Net als dat ik groepen marokkanen ook vermijd. Of ik ga langzamer lopen, of ik ga er sneller voorbij of als het verdacht is vermijd ik t al helemaal. Dus boeren verstand. Maar volgens de deugdheid is het racisme.
Er is in België enkel 1 geval, het ander was een loos alarm.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 22:27 schreef banaantjeEE het volgende:
In Belgie dus 2 gevallen... In Nederland al iets gekend?
Er is voor zover ik weet nog geen geval bevestigd waar iemand besmet werd door een drager zonder symptomen. Dat werd over de besmettingen in Duitsland gezegd, maar klopte niet.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 22:07 schreef funnywell het volgende:
[..]
Alle experts van de WHO en nationale organisaties in opdracht van hun overheden. Want totale paniek kunnen ze niet gebruiken.
Ook bij de RIVM heerst onkunde
Moeten mensen die terugkeren uit China tijdelijk van hun werk worden geweerd?
Nee, dit is niet nodig. Als zij geen gezondheidsklachten hebben, kunnen zij gewoon naar hun werk. Dit geldt ook voor kinderen op scholen en kindercentra. Als iemand in de eerste twee weken na terugkeer uit China echter gezondheidsklachten krijgt (koorts in combinatie met luchtwegklachten zoals hoesten) moet hij/zij thuisblijven en telefonisch contact opnemen met de huisarts.
Ze snappen nog steeds niet dat je geen symptomen nodig hebt om t over te kunnen dragen.
Liever dood dan een racistquote:Op vrijdag 7 februari 2020 22:27 schreef funnywell het volgende:
[..]
Dat laatste. Net als dat ik groepen marokkanen ook vermijd. Of ik ga langzamer lopen, of ik ga er sneller voorbij of als het verdacht is vermijd ik t al helemaal. Dus boeren verstand. Maar volgens de deugdheid is het racisme.
Opeens ook minder klanten bij de Chinees zeker? heb je wel eerder je bestellingquote:Op vrijdag 7 februari 2020 22:22 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik was gisteren bij de Chinees, hadden ze na tig jaar opeens de bak met kroepoek die op de balie staat vervangen, komt wel dichtbij zo.
Is dat echt zo?quote:Op vrijdag 7 februari 2020 22:35 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Er is voor zover ik weet nog geen geval bevestigd waar iemand besmet werd door een drager zonder symptomen. Dat werd over de besmettingen in Duitsland gezegd, maar klopte niet.
nee, want die ene was niet ziek toen die t doorgaf.quote:
Nou, Steve zei net ( van het filmpje) dat je wel besmet kans worden door iemand zonder symptomen, maar dat de kan om besmet te worden dan klein is.quote:
Net zoals als gisteravond op npo1 die viroloog, die wist helemaal niks, overal waar ze op tv komen weten ze nergens een duidelijk antwoord opquote:Op vrijdag 7 februari 2020 22:45 schreef TLC het volgende:
Virologen aan t woord
https://nos.nl/artikel/23(...)at-is-zorgelijk.html
dus die zullen het wel weten denk ik zo
Nee, maar niemand weet ook eigenlijk iets, dus je weet ook niet welke bronnen betrouwbaar zijn.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 22:48 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Net zoals als gisteravond op npo1 die viroloog, die wist helemaal niks, overal waar ze op tv komen weten ze nergens een duidelijk antwoord op
Dus die aannames die wij maken zullen ook niet helemaal kloppen.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 22:49 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee, maar niemand weet ook eigenlijk iets, dus je weet ook niet welke bronnen betrouwbaar zijn.
Nee. Je weet niks. Je weet niet of die filmpjes kloppen. Misschien kloppen ze wel.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 22:50 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Dus die aannames die wij maken zullen ook niet helemaal kloppen.
Er staat ongetwijfeld veel shit op Twitter, fb ect. Maar door al die shit heen krijg je wel een plaatje te zien wat daar gaande is, en daaruit kan ieder gezond mens opmaken dat er meer aan de hand is dan ons verteld wordtquote:Op vrijdag 7 februari 2020 22:51 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee. Je weet niks. Je weet niet of die filmpjes kloppen. Misschien kloppen ze wel.
Kan je onmogelijk weten.
Nou, laat ik het bij mezelf houden " ik weet het niet."
Wat maakt de geaardheid precies uit?quote:Op vrijdag 7 februari 2020 23:01 schreef eigendeegcookie het volgende:
Het boek over een moeilijk te beteugelen virus op een cruiseship is al geschreven.
VORIG JAAR!
"„Is dit nou niet bizar? Het is net of ik in mijn eigen boek terecht ben gekomen.’’ Vorig jaar publiceerde de Amerikaanse bestsellerauteur Gay Courter The girl in the box, over een schrijfster op een cruise waar zich een medisch mysterie afspeelt. „We hebben te maken met een moeilijk te beteugelen virus”, zegt de scheepsarts op een derde van het boek. Nu is Courter met haar man Philip een van de 3.700 passagiers die op een cruiseschip bij Japan in quarantaine worden gehouden omdat inmiddels 61 opvarenden het coronavirus hebben opgelopen. Als kers op de taart nog een saillant detail: het cruiseschip waarop Courter de research voor haar boek heeft gedaan, is de Diamond Princess, hetzelfde dat nu voor de kust van Yokohama ligt."
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ek-belandde-a3989695
Dat artikel is weer ingetrokken, ze hadden aan vier besmette Duitsers gevraagd of de vrouw symptomen had, en die zeiden nee. Maar de vrouw zelf heeft daarna tegen andere artsen gezegd dat ze die dag spierpijn had, zich moe/zwak voelde en pijnstillers genomen had.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 22:42 schreef funnywell het volgende:
[..]
nee, want die ene was niet ziek toen die t doorgaf.
https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMc2001468
Je weet ook niet zeker of alles echt shit is, he?quote:Op vrijdag 7 februari 2020 23:03 schreef Markesh het volgende:
[..]
Er staat ongetwijfeld veel shit op Twitter, fb ect. Maar door al die shit heen krijg je wel een plaatje te zien wat daar gaande is, en daaruit kan ieder gezond mens opmaken dat er meer aan de hand is dan ons verteld wordt
precies, hier is het nu 10 december. Benieuwd wat 21 maart gaat doen.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 15:35 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Niet meer dan logisch.
Je moet wat nu in het buitenland zit qua infecties vergelijken met de eerste 2/3 weken van toen de uitbraak in China was. Toen was het niet eens nieuws hier. Over een paar weken kan je het beter met elkaar vergelijken om te kunnen zeggen dat het buiten China veel minder erg is dan in China.
Bron dat t artikel is ingetrokken, geloof alles. Hoef van heel veel geen bron te hebben, ik hou van twitter filmpjes en weet ik t. Maar hier ben ik gewoon benieuwd naar.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 23:04 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dat artikel is weer ingetrokken, ze hadden aan vier besmette Duitsers gevraagd of de vrouw symptomen had, en die zeiden nee. Maar de vrouw zelf heeft daarna tegen andere artsen gezegd dat ze die dag spierpijn had, zich moe/zwak voelde en pijnstillers genomen had.
Morgen komen op Schiphol bijvoorbeeld nog twee vluchten uit Sjanghai (van KLM partner China Eastern Airlines) en een uit Kanton (van KLM partner China Southern Airlines).quote:Op vrijdag 7 februari 2020 19:13 schreef BlaZ het volgende:
Hier in Mexico gaat een collega van mijn vriendin vandaag gewoon op vakantie naar China. Zo heeft het stopleggen van vluchten door veel landen geen enkele zin.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |