abonnement Unibet Coolblue
pi_191386739
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 00:39 schreef Markesh het volgende:

[..]

Je bedoelt de maatregel om duizenden besmette mensen bij elkaar te zetten in veldhospitalen waar amper medische zorg is, geen infusen, mensen 200 meter moeten lopen naar vieze toiletruimtes?
Zolang de besmette mensen maar geïsoleerd blijven van de rest van de bevolking zodat ze die niet kunnen besmetten maken die omstandigheden daarvoor niet uit.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_191386751
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 00:39 schreef Markesh het volgende:

[..]

Je bedoelt de maatregel om duizenden besmette mensen bij elkaar te zetten in veldhospitalen waar amper medische zorg is, geen infusen, mensen 200 meter moeten lopen naar vieze toiletruimtes?
Het is China en blijft China, Of mensen ziek zijn of niet , Het is gewoon ronduit smerig en de luchtkwaliteit zal ook wel een deel hebben in mensen die ziek worden vooral met je longen daar.

Dus ziek of niet je wordt het spontaan toch daar.
pi_191386758
Tssss, wat een spraakverwarring...

De WHO spreekt over "2019-nCoV acute respiratory disease", maar die term gebruiken ze voor iedereen die besmet is (ook degenen zonder syptomen), zie bvb hun laatste rapport:
quote:
Belgium reported its first confirmed case of 2019-nCoV acute respiratory disease.
Die man is besmet, maar heeft geen symptomen en voldoet dus zeker niet aan de medische definitie van "acute respiratory disease" (namelijk: "a sudden condition in which breathing is difficult and the oxygen levels in the blood abruptly drop lower than normal").

De Chinezen spreken over gevallen van "pneumonia caused by new coronavirus infection" ("Hubei Province has reported 22112 cases of pneumonia caused by new coronavirus infection"), maar dat is een google translate vertaling van het Chinees, en misschien is het de Chinese versie van de WHO term, who knows. Het is me dus niet duidelijk of ze letterlijk gevallen van longontsteking (door het coronavirus) bedoelen, of net hetzelfde bedoelen als de WHO met "2019-nCoV acute respiratory disease", namelijk bevestigde gevallen van besmetting, ongeacht de symptomen...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_191386769
Ik denk dat ze domweg niet genoeg apparatuur en medisch personeel (meer!) voor handen hebben. Zouden wij ook niet hebben als dat hier plots uitbrak.
  vrijdag 7 februari 2020 @ 00:55:22 #105
489693 Markesh
Antispecisist
pi_191386807
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 00:46 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Zolang de besmette mensen maar geïsoleerd blijven van de rest van de bevolking zodat ze die niet kunnen besmetten maken die omstandigheden daarvoor niet uit.
De omstandigheden maken niet uit? Fijn als je zo denkt over zieke mensen die geen kant op kunnen..

Je moet altijd bij jezelf denken, zou ik ook zo praten als ik in dat schuitje zat, als ik daar zou liggen of een paar van mijn familieleden
pi_191386844
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 00:55 schreef Markesh het volgende:

[..]

De omstandigheden maken niet uit?
Niet met betrekking tot het terugdringen van de uitbraak d.m.v. isolatie ter voorkoming van besmetting. Dieren hier worden "geruimd" zelfs al hebben een groot aantal van hen de besmetting niet eens maar is er slechts een kleine kans dat ze besmet zijn.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  vrijdag 7 februari 2020 @ 01:04:02 #107
489693 Markesh
Antispecisist
pi_191386884
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 00:59 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Niet met betrekking tot het terugdringen van de uitbraak d.m.v. isolatie ter voorkoming van besmetting. Dieren hier worden "geruimd" zelfs al hebben een groot aantal van hen de besmetting niet eens maar is er slechts een kleine kans dat ze besmet zijn.
Dat klopt alleen is het niet humaan om deze mensen die al zo ziek zijn zo te behandelen.
pi_191386894
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 01:04 schreef Markesh het volgende:

[..]

Dat klopt alleen is het niet humaan om deze mensen die al zo ziek zijn zo te behandelen.
Ben je enigzins bekend met het feit dat het hier om een totalitair niet democratisch regime gaat?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_191386914
BNODesk twitterde op vrijdag 07-02-2020 om 01:05:58 UPDATE: China's National Health Commission reports 625 new cases of coronavirus and 3 new deaths, adding to the nearly 2,500 cases reported 2 hours ago https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
BNODesk twitterde op vrijdag 07-02-2020 om 01:13:49 There is also a 4th new death, raising the death toll to 639. All 4 are outside Hubei province. reageer retweet


[ Bericht 29% gewijzigd door Houtenbeen op 07-02-2020 01:14:36 ]
pi_191386917
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 00:55 schreef Markesh het volgende:

[..]

De omstandigheden maken niet uit? Fijn als je zo denkt over zieke mensen die geen kant op kunnen..

Je moet altijd bij jezelf denken, zou ik ook zo praten als ik in dat schuitje zat, als ik daar zou liggen of een paar van mijn familieleden
quote:
Er gaan overal mensen dood ook door andere ziektes en levenslang lijden door een ziekte of uithongering of uitdroging, Daar hoor je amper niemand of jou over, En dit virus is meteen super erg en andere ziektes maakt niets meer uit ?

Er gaan miljoenen mensen elke dag dood meer dan dit virus ooit zal aanrichten.
  vrijdag 7 februari 2020 @ 01:22:39 #111
489693 Markesh
Antispecisist
pi_191387000
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 01:05 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Ben je enigzins bekend met het feit dat het hier om een totalitair niet democratisch regime gaat?
Daar ben ik volledig van op de hoogte
pi_191387011
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 00:48 schreef crystal_meth het volgende:

De WHO spreekt over "2019-nCoV acute respiratory disease", maar die term gebruiken ze voor iedereen die besmet is (ook degenen zonder syptomen), zie bvb hun laatste rapport:

De Chinezen spreken over gevallen van "pneumonia caused by new coronavirus infection" ("Hubei Province has reported 22112 cases of pneumonia caused by new coronavirus infection"), maar dat is een google translate vertaling van het Chinees, en misschien is het de Chinese versie van de WHO term, who knows. Het is me dus niet duidelijk of ze letterlijk gevallen van longontsteking (door het coronavirus) bedoelen, of net hetzelfde bedoelen als de WHO met "2019-nCoV acute respiratory disease", namelijk bevestigde gevallen van besmetting, ongeacht de symptomen...
De Chinezen bedoelen degenen met longontsteking veroorzaakt door het virus.

Fragment:

In the early stage, the sample detection process for suspected cases was as follows: The first-patient hospital passed a standardized pre-test and triage, combined with clinical examination, laboratory inspection and chest imaging examination, confirmed the suspected case after sampling by the expert group, and sampled it.
The control center will transfer the samples to the city's disease control center, and the city's disease control center will transfer to the provincial disease control center for nucleic acid detection.
More than 200 samples can be detected every day. (Before January 16th, there is no kit in our province, and it needs to be sent to the national designated testing institution for virus isolation and nucleic acid detection.) It is estimated that it will take about 2 days from the start of sampling to the return of results (January 16 Before, the samples need to be sent to the designated testing institution in Beijing, and the results would take about 3-5 days to return.

In order to meet the needs of the current prevention and control situation and increase the speed of testing, upon requesting the consent of the relevant higher authorities, since January 22, the city has designated various designated treatment hospitals, counterpart assistance hospitals for fever fixed diagnosis and treatment hospitals, and city disease control centers Waiting for biosafety laboratories with corresponding protection levels to carry out the detection of pathogenic nucleic acids of related samples (the first batch of a total of 10 institutions), it is estimated that nearly 2,000 samples can be detected every day when all are run. To this end, the city plans to urgently transport 30,000 kits to the designated testing institutions, and has so far issued 6,000 copies.

Many hospitals report that there are no results within a few days after the specimens are submitted for examination, which affects the rapid diagnosis. What is the reason? How to improve the detection speed next?
Answer: As the country has incorporated pneumonitis of the new type of coronavirus into a Class B infectious disease and adopted Class A management, the detection of samples of this type of pathogen is managed in accordance with highly pathogenic pathogenic microorganisms (Class 2), and the relevant samples are tested and transported It must meet the relevant requirements of biosafety management, and pathogen-related experimental activities should be carried out in a biosafety laboratory with the corresponding protection level.
pi_191387043
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 01:22 schreef Markesh het volgende:

[..]

Daar ben ik volledig van op de hoogte
Dan zou het inhumaan handelen van het chinese regime in deze je ook niet moeten verbazen. Dit staat echter los van het feit dat mits de geïnfecteerden effectief geïsoleerd worden de uitbraak ingeperkt wordt, los van hoe de geïnfecteerden behandeld worden.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  vrijdag 7 februari 2020 @ 01:38:05 #114
489693 Markesh
Antispecisist
pi_191387070
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 01:08 schreef Djnormandy het volgende:

[..]


[..]

Er gaan overal mensen dood ook door andere ziektes en levenslang lijden door een ziekte of uithongering of uitdroging, Daar hoor je amper niemand of jou over, En dit virus is meteen super erg en andere ziektes maakt niets meer uit ?

Er gaan miljoenen mensen elke dag dood meer dan dit virus ooit zal aanrichten.
Hoor je mij beweren dat dat niet erg is?
Dit is het coronatopic dus andere ziekten zijn niet relevant
pi_191387078
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 01:25 schreef Za het volgende:

[..]

De Chinezen bedoelen degenen met longontsteking veroorzaakt door het virus.

Als dat voor alle provincies geldt staan ze er slechter voor dan ik dacht. Dan ligt ook buiten Hubei het aantal infecties veel hoger dan het aantal bevestigde gevallen, en worden enkel degenen met duidelijke symptomen getest. Lijkt me haast onmogelijk om op die manier de verspreiding te stoppen...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_191387095
BNODesk twitterde op vrijdag 07-02-2020 om 01:40:56 BREAKING: Japan reports 41 new cases of coronavirus on cruise ship near Tokyo, raising ship's total to 61 https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
pi_191387105
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 01:39 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Als dat voor alle provincies geldt staan ze er slechter voor dan ik dacht. Dan ligt ook buiten Hubei het aantal infecties veel hoger dan het aantal bevestigde gevallen, en worden enkel degenen met duidelijke symptomen getest. Lijkt me haast onmogelijk om op die manier de verspreiding te stoppen...
Gezien de besmettelijkheid van niet symptomatische geïnfecteerden geconstateerd buiten mainland China is dat inderdaad uiterst onwaarschijnlijk. Track and trace, testen en isolatie ook van non symptomatische dragers is cruciaal. Het recente voorbeeld met cruise ship Japan bevestigd het nog eens nu al 61 besmetten en nog lang niet alle passgiers zijn getest.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_191387108
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 01:45 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Gezien de besmettelijkheid van niet symptomatische geïnfecteerden geconstateerd buiten mainland China is dat inderdaad uiterst onwaarschijnlijk. Track and trace en test en isolatie ook van non symptomatische dragers is cruciaal. Het recente voorbeeld met cruise ship Japan bevestigd het nog eens nu al 61 besmetten en nog lang niet alle passgiers zijn getest.
En als in China de verspreiding niet gestopt wordt zal het mondiaal ook niet te stoppen zijn, er zullen altijd mensen over de grens gaan, dat kan je niet vermijden. Vietnam, Laos, Myanmar, Buthan, Nepal, India, Tajikistan, Kyrgyzstan, Kazakstan...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_191387130
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 01:46 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

En als in China de verspreiding niet gestopt wordt zal het mondiaal ook niet te stoppen zijn, er zullen altijd mensen over de grens gaan, dat kan je niet vermijden. Vietnam, Laos, Myanmar, India, Tajikistan, Kyrgyzstan, Kazakstan...
Vandaag vandaag zullen landen vermoedelijk hun quarantaine maatregelen flink aanscherpen. Loopt het in je land uit de klauwen is het al snel moeilijk meer te beheersen. Economisch kan dit ook enorme impact hebben. Inflatie dreigt terwijl landen en bedrijven overladen zijn met schulden. Hogere rentes kunnen het wereldwijde valutasysteem doen imploderen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_191387186
China zou ook het eerste land kunnen zijn dat weer herstelt. Wilbur Ross (US Secretary of Commerce) zei vorige week dat de uitbraak positief kon zijn voor de VS: verleggen van supply chains waardoor er meer jobs naar de VS terugkomen. Wie weet is het net omgekeerd, is binnen zes maanden heel de VS in quarantaine en moeten ze nog meer uit China importeren..
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  vrijdag 7 februari 2020 @ 02:05:33 #121
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_191387208
Hoe zit het hier!? Zijn er al fokkertjes al totaal doorgedraaid bij de jongste cijfers? :D

Dat juist die arts die aan de bel getrokken heeft het loodje heeft moeten leggen, is natuurlijk wel tragisch. Ik heb medelijden met de vent.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_191387211
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 01:58 schreef crystal_meth het volgende:
China zou ook het eerste land kunnen zijn dat weer herstelt. Wilbur Ross (US Secretary of Commerce) zei vorige week dat de uitbraak positief kon zijn voor de VS: verleggen van supply chains waardoor er meer jobs naar de VS terugkomen. Wie weet is het net omgekeerd, is binnen zes maanden heel de VS in quarantaine en moeten ze nog meer uit China importeren..
Buiten de cruise ships zie je weinig dagelijkse toename aan geïnfecteerden buiten mainland China. Dat mensen elkaar makkelijk besmetten op een cruiseship ligt voor de hand. De vrees is natuurlijk dat het al in Afrika en India rondwaart waar het veel minder snel opgemerkt wordt. Er zijn circa 1 miljoen chinezen in Afrika. Rond Chinees nieuwjaar zijn daarvan naar hun thuisland geweest. Felle zon overleven virussen niet maar evengoed lijkt het me onwaarschijnlijk dat het er niet ongemerkt aangeland is.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_191387224
XHNews twitterde op vrijdag 07-02-2020 om 02:07:00 Chinese hospitals discharge 1,540 recovered patients of #coronavirus infection. Thursday saw 387 people walk out of the hospital after recovery (184 in Hubei) https://t.co/6waVBreyMT https://t.co/MMvunifcU3 reageer retweet
pi_191387246
quote:
Aantal besmettingen coronavirus cruiseschip én Japan weer verdubbeld
Op het voor anker gelegde cruiseschip nabij de Japanse kust zijn donderdag 41 nieuwe besmettingen van het coronavirus vastgesteld, meldt het Japanse ministerie voor Gezondheid, Arbeid en Welzijn vrijdag. Woensdag ging het nog om twintig patiënten, terwijl het schip ook het aantal besmettingen in Japan omhoog laat schieten van 45 naar 86, na China het meeste aantal zieken in één land.

Nog niet duidelijk is welke nationaliteiten de nieuwe patiënten hebben. Aan boord van het schip de Diamond Princess bevinden zich vijf Nederlanders, maar geen van hen vertoonde tot dusver symptomen van het nieuwe coronavirus 2019-nCoV.

Eerder werden al Japanse, Amerikaanse, Canadese, Nieuw-Zeelandse, Taiwanese en Hongkongse inwoners van het cruiseschip gehaald en naar het ziekenhuis gebracht.

In totaal gaat het nu om 61 besmettingen op de Diamond Princess. Het schip had 3.700 opvarenden, bij 273 werden er monsters afgenomen. Ongeveer een kwart van hen testte dus positief.
De overige opvarenden, inclusief het vijftal Nederlanders, blijven verplicht twee weken in quarantaine zitten op het schip.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_191387259
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 02:05 schreef Puntenjager het volgende:
Hoe zit het hier!? Zijn er al fokkertjes al totaal doorgedraaid bij de jongste cijfers? :D

Noem mij maar overdreven, maar ik heb onze emergency kit ge-update. Wij wonen in aardbevingsgebied, dus moeten sowieso genoeg voorraad hebben om 3 weken te kunnen overleven zonder gas/water/licht of bevoorrading, maar ik heb toch nog even wat hygiëne producten toegevoegd. Extra veel ontsmettingsmiddelen, zeep, mondkapjes etc. En in ons survival plan (ook verplicht hier) hebben we ook een stukje toegevoegd over waar en hoe we zieken in quarantaine zouden kunnen doen thuis.

Als het niet nodig blijkt te zijn is dat natuurlijk prima, maar mocht het wel nodig blijken, dan is het toch fijn dat we zijn voorbereid....
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')