Wauwtwitter:AeronewsGlobal twitterde op zaterdag 15-02-2020 om 17:21:46 ‘From now on, that’s how you land!’ Earlier today at @HeathrowAirport: @Airbus A380 @EtihadAirways, crosswind landing during #StormDennis. Video: https://t.co/g4gKvMaAb6 🇬🇧 @AirbusPRESS @a380fanclub @stef_schaffrath @sara_rcc @AirbusintheUK https://t.co/VmlK1d25Gs reageer retweet
Altijd mooi een stormlanding met zulk zwaar materieel . Ongetwijfeld ook voor de piloten.quote:Op zaterdag 15 februari 2020 19:44 schreef Pino112 het volgende:Wauwtwitter:AeronewsGlobal twitterde op zaterdag 15-02-2020 om 17:21:46 ‘From now on, that’s how you land!’ Earlier today at @:HeathrowAirport: @:Airbus A380 @:EtihadAirways, crosswind landing during #StormDennis. Video: https://t.co/g4gKvMaAb6 🇬🇧 @:AirbusPRESS @:a380fanclub @:stef_schaffrath @:sara_rcc @:AirbusintheUK https://t.co/VmlK1d25Gs reageer retweet
Als er geen botsingsgevaar is geweest dan het laatste.quote:Op zondag 16 februari 2020 11:37 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Tja, wat verstaan ze onder gesloten. Vanwege werkzaamheden of gewoon nog niet officieel geopend.
Denk dat dat dit vliegtuig is ja, zoals in de tekst staat.quote:Op zondag 16 februari 2020 11:39 schreef Viezze het volgende:
De veiligheidspin nog in het neuswiel, die zorgt er toch voor dat de besturing wordt geblokkeerd? Hoe kan het vliegtuig dan op de startbaan op Ivalo zijn gekomen dan?
Volgens mij is dit ergens de afgelopen weken ook al een keer bij HV gebeurd.
Pushback heeft `m misschien recht op de baan gezet?quote:Op zondag 16 februari 2020 11:52 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Denk dat dat dit vliegtuig is ja, zoals in de tekst staat.
Heeft echt niets met elkaar te maken...quote:Op zondag 16 februari 2020 11:16 schreef DeeBee het volgende:
MaAr hEt iS veIliG oM veRDeR uIt tE brEIdeN hOor!
Helemaal vanaf de terminal naar de startpositie op de baan? Praktisch gezien niet onmogelijk natuurlijk, maar als je kijkt via Google Maps naar het bewuste vliegveld enigszins onlogisch.quote:Op zondag 16 februari 2020 12:06 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Pushback heeft `m misschien recht op de baan gezet?
Ah never mind, ik dacht dat dit incident gisteren plaatsvond maar was al in januariquote:Op zondag 16 februari 2020 11:52 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Denk dat dat dit vliegtuig is ja, zoals in de tekst staat.
Nee, het bericht is van gisteren. Maar het incident was al langer geleden:quote:Op zondag 16 februari 2020 14:48 schreef Viezze het volgende:
[..]
Dit gaat over gisteren. Volgens mij was er een tijd terug eenzelfde incident.
quote:Deze miscommunicatie vond plaats op zaterdag 18 januari en gebeurde vlak nadat een toestel van Transavia de Buitenveldertbaan bezet hield, omdat er nog een veiligheidspin in het landingsgestel zat.
Nee, die tekst over die gesloten baan is incident van vorige maand.quote:Op zondag 16 februari 2020 14:48 schreef Viezze het volgende:
[..]
Dit gaat over gisteren. Volgens mij was er een tijd terug eenzelfde incident.
Vindt de beargumentering van NH nieuws wel slap. Het geluidsfragment maakt het nieuwsbericht alleen maar spectaculairder, het voegt niet iets nieuws toe.quote:Op zondag 16 februari 2020 15:37 schreef Adrie072 het volgende:
NH Nieuws vindt het maatschappelijk en journalistiek belang van dit fragment echter van dusdanig hoge waarde, dat wij deze niet willen verwijderen. De veiligheidssituatie op Schiphol is een belangrijk onderwerp, blijkt ook uit de vele bezorgde reacties onder het artikel. Veel omwonenden maken zich al jarenlang zorgen over de groei en de daarbijbehorende veiligheidsrisico's. Ook de Onderzoeksraad voor Veiligheid waarschuwde hier al voor.
https://www.nhnieuws.nl/n(...)richt-over-landingen
quote:Op zondag 16 februari 2020 11:39 schreef Viezze het volgende:
De veiligheidspin nog in het neuswiel, die zorgt er toch voor dat de besturing wordt geblokkeerd?
Daardoor, dus.quote:This had not been noticed on departure from Ivalo due to the slippery ground, so that they steered the aircraft with engine power rather than nose wheel steering.
Eens. Plus dat de meeste mensen helemaal niks verstaan van het radioverkeer. Laat staan dat ze begrijpen wat er gezegd wordtquote:Op zondag 16 februari 2020 17:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Vindt de beargumentering van NH nieuws wel slap. Het geluidsfragment maakt het nieuwsbericht alleen maar spectaculairder, het voegt niet iets nieuws toe.
Mag dan wel slap zijn, maar ze moeten gewoon zelf kunnen bepalen wat ze wel of niet willen publiceren. Uiteindelijk heeft LVNL namelijk gewoon ongelofelijk geblunderd en moeten ze nu dus niet klagen dat er publiciteit voor hun blunder is.quote:Op zondag 16 februari 2020 17:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Vindt de beargumentering van NH nieuws wel slap. Het geluidsfragment maakt het nieuwsbericht alleen maar spectaculairder, het voegt niet iets nieuws toe.
Ja, binnen de kaders van de wet.quote:Op zondag 16 februari 2020 17:56 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Mag dan wel slap zijn, maar ze moeten gewoon zelf kunnen bepalen wat ze wel of niet willen publiceren.
Als die Europese Verordening, waar ze zich op beroepen, bestaat, dan mogen ze dat wellicht niet. En het doet niet ter zake of de LVNL 'ongelofelijk geblunderd' heeft. Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. In de luchtvaart wordt daar over het algemeen heel goed mee omgegaan. NH nieuws wil het alleen maar spectaculair brengen.quote:Op zondag 16 februari 2020 17:56 schreef Carlos93 het volgende:
Mag dan wel slap zijn, maar ze moeten gewoon zelf kunnen bepalen wat ze wel of niet willen publiceren. Uiteindelijk heeft LVNL namelijk gewoon ongelofelijk geblunderd en moeten ze nu dus niet klagen dat er publiciteit voor hun blunder is.
Als die bestaat, dan is dat ook ongelofelijk triest. Is een manier om geblunder in de doofpot te stoppen. Begrijp me niet verkeerd, ik heb niks tegen LVNL oid, maar als ze blunderen mag dat van mij best aan de hoogste boom gehangen worden, ook als dat spectaculair nieuws geeft.quote:Op zondag 16 februari 2020 18:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als die Europese Verordening, waar ze zich op beroepen, bestaat, dan mogen ze dat wellicht niet. En het doet niet ter zake of de LVNL 'ongelofelijk geblunderd' heeft. Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. In de luchtvaart wordt daar over het algemeen heel goed mee omgegaan. NH nieuws wil het alleen maar spectaculair brengen.
Ok, laat maar. Wij denken daar structureel anders over. En de bedrijfstak (gelukkig) over het algemeen ook.quote:Op zondag 16 februari 2020 18:08 schreef Carlos93 het volgende:
Als die bestaat, dan is dat ook ongelofelijk triest. Is een manier om geblunder in de doofpot te stoppen. Begrijp me niet verkeerd, ik heb niks tegen LVNL oid, maar als ze blunderen mag dat van mij best aan de hoogste boom gehangen worden, ook als dat spectaculair nieuws geeft.
Als LVNL namelijk niet wil dat dit gebeurd, dan moeten ze niet blunderen. Tevens moeten ze er voor zorgen dat nieuwskanalen zoals deze niet aan hun data kan komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |