Dat houdt totaal geen rekening met de niet-geregistreerde gevallen. Verreweg de meeste milde gevallen worden nu geheel niet geregistreerd in China.quote:Op woensdag 5 februari 2020 13:44 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Tussen de 5% en 10%, maar kan de berekening nu niet terug vinden.
quote:Op woensdag 5 februari 2020 13:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Men bedoelt vooral een niet bekende link.
Waar het om gaat is of je die links nog kan achterhalen of niet.
Als de link helemaal niet te vinden is, is er namelijk een kans dat er ergens een nieuwe hotspot is ontstaan. Op dit moment is dat nog niet het geval omdat alle cases buiten China idd nog terug te linken zijn naar Wuhan.
Nouja, behalve dan die korean die in het singapore heeft opgelopen. We weten niet hoe en waar.
Ah, zo. OK. Nouja, ik denk dat er tot nu toe altijd wel een (stiekeme) link is. In sommige gevallen zullen we het nooit weten. Maar ik acht dat een stuk waarschijnlijker dan een hele nieuwe hotspot.quote:Op woensdag 5 februari 2020 13:11 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Klopt, dat bedoelde ik. Dat jij of ik ziek word. Of iemand die al een half jaar niet op vakantie is geweest en niet in de toeristische sector werkt.
Dan gaat het wel eng worden.
Maar dat kan je toch ook zeggen van alle andere ziektes?quote:Op woensdag 5 februari 2020 13:49 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat houdt totaal geen rekening met de niet-geregistreerde gevallen. Verreweg de meeste milde gevallen worden nu geheel niet geregistreerd in China.
daarom spreekt men bijvoorbeeld bij de gewone griep bij 51 op 100.000 patienten al over een epidemie. Dat is nog geen 0,05%. Maar omdat men weet dat het merendeel niet naar de huisarts gaat zien ze die 51 als het topje van de ijsberg.quote:Op woensdag 5 februari 2020 13:55 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Maar dat kan je toch ook zeggen van alle andere ziektes?
Ja, precies.quote:Op woensdag 5 februari 2020 14:05 schreef greatgonzo het volgende:
[..]
daarom spreekt men bijvoorbeeld bij de gewone griep bij 51 op 100.000 patienten al over een epidemie. Dat is nog geen 0,05%. Maar omdat men weet dat het merendeel niet naar de huisarts gaat zien ze die 51 als het topje van de ijsberg.
Zal hier niet anders zijn, lang niet alle patienten die zich ziek voelen melden zich. Sterker nog, worden zelfs geweerd om anderen niet te besmetten. Denk dat ze pas opgenomen worden (en dus in beeld komen) als ze daadwerkelijk te ziek zijn om het uit te kunnen zieken
Dat hangt ervan af of men het aantal geregistreerde gevallen of een schatting van het totaal aantal besmettingen gebruikt. Bij polio besmetting bvb is de kans op verlamming ongeveer 0.5%; dat is niet gebaseerd op het aantal geregistreerde gevallen, want 70% hebben geen symptomen en 25% hebben enkel een beetje koorts en een zere keel, die weten niet dat ze besmet zijn. Het zijn haast enkel de verlammingen die als gevallen van polio geidentificeerd worden. Maar men kan het werkelijke aantal besmettingen met steekproeven bepalen: wie antilichamen tegen polio heeft is ooit besmet geweest.quote:Op woensdag 5 februari 2020 13:55 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
5 weken... tja, als je het nog 2 weken durft aan te kijken zou ik afwachten.quote:Op woensdag 5 februari 2020 14:08 schreef NoNickOne het volgende:
Ik en mijn vriendin willen over 5 weken gaan backpacken door Azië (Thailand, Vietnam, Singapore, Indonesie).
Moeten wij dit in heroverweging nemen? #dtv
Zeker, dat gebeurt dan ook.quote:Op woensdag 5 februari 2020 13:55 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ja, oke, dat klopt.quote:Op woensdag 5 februari 2020 14:21 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zeker, dat gebeurt dan ook.
Je kunt van dit virus niet roepen dat 10% van de mensen sterft als je dat alleen baseert op de allerergste gevallen die wel geregistreerd worden.
Dan moet je er bijv bijzeggen dat 10% van de mensen sterft die in het ziekenhuis belanden naar aanleiding van zo'n besmetting..
Van mij mag je. Ik weet niet of IK het risico zou durven nemen.quote:Op woensdag 5 februari 2020 14:08 schreef NoNickOne het volgende:
Ik en mijn vriendin willen over 5 weken gaan backpacken door Azië (Thailand, Vietnam, Singapore, Indonesie).
Ondanks besmetting, zou ik toch lekker door jungle wandelen en stranden bezoeken.quote:Op woensdag 5 februari 2020 14:32 schreef Salina het volgende:
[..]
Van mij mag je. Ik weet niet of IK het risico zou durven nemen.
Misschien inderdaad grote steden vermijden. Dus geen Singapore en geen Bangkok. Maar die keuze maken jullie zelf.
Er is altijd een grote kans dat jullie niets overkomt en, inderdaad, maar een piepklein deel van de mensheid is nu besmet. Maar alleen al het risico dat je loopt (hoe piepklein ook) om nu die kant op te gaan zou bij mij persoonlijk zorgen voor op zijn minst wat twijfel en "angst" tijdens het verblijf daar.
Succes met de keuze!
Vergeet niet, zelfs al raak je besmet en herstel je, je komt dan toch 1-2 weken in een ziekenhuis te liggen i.p.v. lekker door de jungle te lopen of zonnige stranden te bezoeken.
Wat duurt het lang voor er een fatsoenlijke naam komtquote:Op woensdag 5 februari 2020 14:12 schreef Elan het volgende:
De wereldgezondheidsorganisatie (WHO) ontkent Chinese berichten over een 'doorbraak' in het onderzoek naar een geneesmiddel voor het coronavirus.
Chinese staatsmedia meldde vandaag dat een onderzoeksteam van de Zhejiang-universiteit een effectief medicijn tegen het virus hadden gevonden. Ook het Britse SkyNews berichtte over het onderzoek, maar sprak daarbij over een nieuw vaccin.
Beide berichten zijn volgens WHO onjuist. ,,Er is op dit moment geen bekend effectieve geneesmiddel of vaccin tegen het 2019-nCoV-virus", luidt de officiële verklaring vandaag. 2019-nCoV is de officiële naam van het coronavirus.
sommige gebieden 9%quote:Op woensdag 5 februari 2020 13:30 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Die overlijdenskans ligt alleen niet op 2%, maar dat lijken maar weinig mensen te willen snappen.
Dat lijkt me op dit moment dan ook de voornaamste reden van de problemen en dient zeker meegewogen te worden in de cijfers.quote:Op woensdag 5 februari 2020 14:41 schreef Maver24 het volgende:
Je moet ook niet vergeten dat het wel erbarmelijke omstandigheden zijn in china in wuhan. Hygiene ver te zoeken
tja... er zijn er wel meer gediagnosticeerd.quote:Op woensdag 5 februari 2020 14:49 schreef Za het volgende:
Baby geboren 30 uur geleden gediagnosticeerd met Coronavirus.
Ik denk dat dat een persoonlijke afweging is.quote:Op woensdag 5 februari 2020 14:08 schreef NoNickOne het volgende:
Niet 30 uur geleden, maar 30 uur na de geboortequote:Op woensdag 5 februari 2020 14:49 schreef Za het volgende:
Baby geboren 30 uur geleden gediagnosticeerd met Coronavirus.
https://www.msn.com/pt-pt/noticias/mundo/bebé-que-nasceu-há-30-horas-diagnosticado-com-coronavírus/ar-BBZG3TA?ocid=ob-tw-ptpt-551
In Singapore is t nog vrij rustig hoorquote:Op woensdag 5 februari 2020 14:32 schreef Salina het volgende:
[..]
Van mij mag je. Ik weet niet of IK het risico zou durven nemen.
Misschien inderdaad grote steden vermijden. Dus geen Singapore en geen Bangkok. Maar die keuze maken jullie zelf.
Er is altijd een grote kans dat jullie niets overkomt en, inderdaad, maar een piepklein deel van de mensheid is nu besmet. Maar alleen al het risico dat je loopt (hoe piepklein ook) om nu die kant op te gaan zou bij mij persoonlijk zorgen voor op zijn minst wat twijfel en "angst" tijdens het verblijf daar.
Succes met de keuze!
Vergeet niet, zelfs al raak je besmet en herstel je, je komt dan toch 1-2 weken in een ziekenhuis te liggen i.p.v. lekker door de jungle te lopen of zonnige stranden te bezoeken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |