abonnement Unibet Coolblue
pi_191370079
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 20:20 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Singapore 4 nieuwe gevallen.
https://www.moh.gov.sg/ne(...)fection-in-singapore

Wel interessant over die cases te lezen op de link. Van elke case word er verteld wie het zijn, hoe ze het virus waarschijnlijk opgelopen zijn, met wie ze contact hebben gehad, etc.

Van zo weinig cases lijkt me dat nog wel te behappen, maar van 19.000 wat minder.
Lijkt me te doen voor een 150-tal cases. Maar van zodra je over honderden spreekt zit er al een hele administratie achter!
Hangt er ook vanaf hoe snel ze op elkaar volgen. 200 patiënten is te doen als dat over een jaar verspreid is.
Cindy De Vuyst
pi_191370215
quote:
Het klinkt allemaal niet best. En heel veel mensen roepen nog steeds gewoon griepje, niks aan de hand. En al die filmpjes wordt al weken geroepen fake dit fake dat. Maar feit blijft wel dat wd het nu over 30.000 besmette mensen hebben can wie een flink percentage serieus en/of kritiek ligt.

Anderhalve week geleden ging het om een handjevol. Nu 30K. Dat is snel gegaan. En zeer waarschijnlijk niet eens het echte aantal.

Ik ben er nog altijd niet gerust op.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 5 februari 2020 @ 23:59:39 #278
489693 Markesh
Antispecisist
pi_191370338
quote:
15s.gif Op woensdag 5 februari 2020 23:54 schreef vosss het volgende:

[..]

Het klinkt allemaal niet best. En heel veel mensen roepen nog steeds gewoon griepje, niks aan de hand. En al die filmpjes wordt al weken geroepen fake dit fake dat. Maar feit blijft wel dat wd het nu over 30.000 besmette mensen hebben can wie een flink percentage serieus en/of kritiek ligt.

Anderhalve week geleden ging het om een handjevol. Nu 30K. Dat is snel gegaan. En zeer waarschijnlijk niet eens het echte aantal.

Ik ben er nog altijd niet gerust op.
Nee, ik ook niet.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191370373
Ik was wel een flinke doemdenker in het begin, maar ik zie toch dat alle maatregelen vruchten afwerpen. De verspreiding is afgeremd. Misschien dat het toch geen grote ramp wordt, maar ik ben er zeker ook niet gerust op. Ik heb mijn vakantie nog steeds niet geboekt.
  donderdag 6 februari 2020 @ 00:05:04 #281
489693 Markesh
Antispecisist
pi_191370401
quote:
15s.gif Op woensdag 5 februari 2020 23:54 schreef vosss het volgende:

[..]

Het klinkt allemaal niet best. En heel veel mensen roepen nog steeds gewoon griepje, niks aan de hand. En al die filmpjes wordt al weken geroepen fake dit fake dat. Maar feit blijft wel dat wd het nu over 30.000 besmette mensen hebben can wie een flink percentage serieus en/of kritiek ligt.

Anderhalve week geleden ging het om een handjevol. Nu 30K. Dat is snel gegaan. En zeer waarschijnlijk niet eens het echte aantal.

Ik ben er nog altijd niet gerust op.
Het klinkt zeker niet best.
Mensen die roepen dat het maar een "griepje" is mankeren iets in hun bovenkamer.
Het is zeer zeker echt heel serieus te nemen dit virus.
En dan nog te weten hoe ze alles proberen te verduisteren daar in China en dat het aantal besmettingen en doden veel hoger is dan de cijfers aangeven
pi_191370416
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 00:03 schreef Benger het volgende:
Ik was wel een flinke doemdenker in het begin, maar ik zie toch dat alle maatregelen vruchten afwerpen. De verspreiding is afgeremd. Misschien dat het toch geen grote ramp wordt, maar ik ben er zeker ook niet gerust op. Ik heb mijn vakantie nog steeds niet geboekt.
Waarom vind je dat de verspreiding is afgeremd?

(kan ook zijn dat ik iets gemist heb)
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191370431
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 00:03 schreef Benger het volgende:
Ik was wel een flinke doemdenker in het begin, maar ik zie toch dat alle maatregelen vruchten afwerpen. De verspreiding is afgeremd. Misschien dat het toch geen grote ramp wordt, maar ik ben er zeker ook niet gerust op. Ik heb mijn vakantie nog steeds niet geboekt.
Wanneer zijn precies die gevallen in Duitsland, Frankrijk, de VS en Canada begonnen? Dus niet de latere besmettingen, maar de 1ste paar.

Ik bedoel in Wuhan begon het ook rustig en gestaag. Exact hetgeen je nu ook in andere landen ziet. De komende paar weken weten we meer. Als het dan bij enkelen blijft dan zal het uiteindelijk wel mee vallen, maar het kan daar net zo goed zo een vlucht nemen als in China. Ik zou niet weten waarom niet.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_191370445
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 00:06 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Waarom vind je dat de verspreiding is afgeremd?

(kan ook zijn dat ik iets gemist heb)
Het aantal gevallen stijgt minder dan exponentieel. Dat is normaal gesproken het begin van het einde voor een virus.
  donderdag 6 februari 2020 @ 00:09:45 #285
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_191370470
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 23:14 schreef zoost het volgende:
Zou het kunnen dat het langer duurt vanaf het moment van infectie tot zware ziekte verschijnselen/ dood wat de hogere sterfte verklaard in Wuhan tov andere steden?
Hier lijkt het sterk op vind ik. Nadere bestudering van de cijfers in Hubei provincie lijkt dit ook uit te wijzen.

Twee weken incubatie en daarna 1,5 ziekte (totaal 3,5 week) lijkt me best mogelijk en kan een groot deel van de verschillen in statistische gegevens verklaren.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  donderdag 6 februari 2020 @ 00:10:42 #286
489693 Markesh
Antispecisist
pi_191370480
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 00:08 schreef Benger het volgende:

[..]

Het aantal gevallen stijgt minder dan exponentieel. Dat is normaal gesproken het begin van het einde voor een virus.
Hoe kunnen ze het aantal geïnfecteerden noemen als er een tekort is aan testkits?

Ze liegen over het aantal cases en doden dus je kan helemaal niet zeggen dat het het begin van het einde is
  donderdag 6 februari 2020 @ 00:11:11 #287
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_191370487
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 00:08 schreef Benger het volgende:

[..]

Het aantal gevallen stijgt minder dan exponentieel. Dat is normaal gesproken het begin van het einde voor een virus.
. laten we dat hopen
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_191370488
BNODesk twitterde op donderdag 06-02-2020 om 00:08:12 NEW: South Korea reports 4 more cases of coronavirus, raising country's total to 23 https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
  donderdag 6 februari 2020 @ 00:12:36 #289
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_191370503
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 00:05 schreef Markesh het volgende:

[..]

Het klinkt zeker niet best.
Mensen die roepen dat het maar een "griepje" is mankeren iets in hun bovenkamer.
Het is zeer zeker echt heel serieus te nemen dit virus.
En dan nog te weten hoe ze alles proberen te verduisteren daar in China en dat het aantal besmettingen en doden veel hoger is dan de cijfers aangeven
Gast. :')

Omdat mensen een andere mening hebben dan jij, mankeren ze iets in hun bovenkamer? Weet je zeker dat het in je eigen bovenkamertje helemaal lekker gaat? _O-
AZ
ALKMAAR
pi_191370534
Ik ben gaan teruglezen, en de eerste 47 besmette personen (december) zijn niet allemaal binnen no time overleden.

Van de 47 waren er 7 kritiek, en de eerste overleed op 10 januari, ik meen 10 gingen er naar huis.

Daarna wordt het aantal groter en deze 47 niet meer specifiek genoemd noch hun toestand.

Volgens een Engelse bron klopt bovenstaande niet, maar er zijn gewoon dagelijks wel 5 officiële berichten met zeer uitgebreide updates uitgegaan van China sinds december.

In Duitsland lijkt de overdracht van het virus te zijn opgehouden. Even ging het heel snel, maar de laatste dagen geen nieuwe besmettingen. Maar nog steeds 80-150 man in quarantaine en telkens mensen die opnieuw worden getest.

Het liet zich anders aanzien een week terug.
pi_191370559
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 00:12 schreef Durmada het volgende:

[..]

Gast. :')

Omdat mensen een andere mening hebben dan jij, mankeren ze iets in hun bovenkamer? Weet je zeker dat het in je eigen bovenkamertje helemaal lekker gaat? _O-
Nou als een longartsen, virologen en wetenschappers bevestigen dat het zeker niet om een griepje gaat, lijkt me dat wat anders dan "een andere mening"
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  donderdag 6 februari 2020 @ 00:22:50 #292
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_191370646
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 00:17 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Nou als een longartsen, virologen wetenschappers bevestigen dat het zeker niet om een griepje gaat, lijkt me dat wat anders dan "een andere mening"
Dus de longartsen, virologen en wetenschappers die het omgekeerde beweren, zijn niet helemaal goed in hun bovenkamer?

Vooralsnog lijkt het niet veel ernstiger dan een griepje, maar ik kan er naast zitten. Maar het is voor ons allen afwachten, maar om mij niet goed in mijn bovenkamer te noemen omdat ik niet geloof dat het gaat om een ernstig virus, is ronduit bizar. Dan ben je of een gigantische narcist of überhaupt zelf niet helemaal lekker in je bovenkamer.

Het is sowieso al een zwaktebod als je een punt moet maken zonder heldere argumenten, maar gelijk de aanval opent op je tegenstanders.
AZ
ALKMAAR
  donderdag 6 februari 2020 @ 00:23:29 #293
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191370661
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 00:11 schreef Houtenbeen het volgende:
BNODesk twitterde op donderdag 06-02-2020 om 00:08:12 NEW: South Korea reports 4 more cases of coronavirus, raising country's total to 23 https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
three are believed to be person-to-person transmissions involving South Korean nationals, with the other one being a Chinese woman who arrived in the country on Jan. 23.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191370691
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 00:22 schreef Durmada het volgende:

[..]

Dus de longartsen, virologen en wetenschappers die het omgekeerde beweren, zijn niet helemaal goed in hun bovenkamer?

Vooralsnog lijkt het niet veel ernstiger dan een griepje, maar ik kan er naast zitten. Maar het is voor ons allen afwachten, maar om mij niet goed in mijn bovenkamer te noemen omdat ik niet geloof dat het gaat om een ernstig virus, is ronduit bizar. Dan ben je of een gigantische narcist of überhaupt zelf niet helemaal lekker in je bovenkamer.

Het is sowieso al een zwaktebod als je een punt moet maken zonder heldere argumenten, maar gelijk de aanval opent op je tegenstanders.
Ik open geen aanval.

Er is nog een verschil tussen " een mening" en " een feit"

Het is een feit dat er voor een virale longontsteking, die dit virus veroorzaakt geen medicijnen zijn.

Bijvoorbeeld. Daarom komen er dus mensen te overlijden.

Waarom denk je anders dat ze -bij wijze van spreken- half China op lockdown hebben gegooid?

Omdat iemand griep had?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191370720
Ik volg gewoon de coronaboot, 3700 aanwezigen, en 1 besmette Chinees in het zwembad.

Na 36 uur hebben we 30 besmette mensen en de rest zit al 36 uur op hun kamer...

Edit:
Ze krijgen drie maaltijden per dag, 1 kop koffie en geen alcohol.
De dagelijkse check is temperatuur opmeten met zo'n scanner, en drie vragen.
Of ze koorts hebben, of ze hoesten en of ze andere ziektesymptomen hebben. Dat is het. Het uitje van de dag is het verwarmde toilet in de badkamer met 25 functies.
pi_191370759
quote:
7s.gif Op donderdag 6 februari 2020 00:07 schreef vosss het volgende:

[..]

Wanneer zijn precies die gevallen in Duitsland, Frankrijk, de VS en Canada begonnen? Dus niet de latere besmettingen, maar de 1ste paar.

Ik bedoel in Wuhan begon het ook rustig en gestaag. Exact hetgeen je nu ook in andere landen ziet. De komende paar weken weten we meer. Als het dan bij enkelen blijft dan zal het uiteindelijk wel mee vallen, maar het kan daar net zo goed zo een vlucht nemen als in China. Ik zou niet weten waarom niet.
West-Europa acht ik tamelijk veilig. Ik vertrouw Afrika en Midden- en Zuid-Amerika niet.
Cindy De Vuyst
pi_191370765
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 00:08 schreef Benger het volgende:

[..]

Het aantal gevallen stijgt minder dan exponentieel. Dat is normaal gesproken het begin van het einde voor een virus.
Idd
Cindy De Vuyst
  donderdag 6 februari 2020 @ 00:33:13 #298
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_191370792
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 00:25 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ik open geen aanval.

Er is nog een verschil tussen " een mening" en " een feit"

Het is een feit dat er voor een virale longontsteking, die dit virus veroorzaakt geen medicijnen zijn.

Bijvoorbeeld. Daarom komen er dus mensen te overlijden.
Ik reageerde ook niet op jouw post in eerste instantie, jij reageerde op mijn post, die bedoeld was aan Markesh. Maar als jij ook de eigenaar bent van het account van Markesh, heb je inderdaad gelijk. Alhoewel dat niet heel logisch lijkt, gezien jouw posts één zin per alinea hebben met een 'enter' ertussen en die van Markesh niet.

Aan de normale griep komen per dag nog altijd meer mensen te overlijden aan China dan nu het totale aantal van dit virus. Daarnaast zijn de cijfers, die getoond worden, de gevallen waar zo'n longontsteking voorkomt. Er zijn veel meer mensen in China met dit virusje met veel minder erge symptomen, maar die zijn niet interessant genoeg.
AZ
ALKMAAR
  donderdag 6 februari 2020 @ 00:43:59 #299
489693 Markesh
Antispecisist
pi_191370882
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 00:12 schreef Durmada het volgende:

[..]

Gast. :')

Omdat mensen een andere mening hebben dan jij, mankeren ze iets in hun bovenkamer? Weet je zeker dat het in je eigen bovenkamertje helemaal lekker gaat? _O-
Gast....dat ik een man ben is zeker 1 van je aannames.

En ja, je mankeert zeker wat in je bovenkamer als je dit vergelijkt met de griep.
Dat is geen mening maar een feit aangezien allang ontkracht is dat dit veel en veel zorgwekkender en besmettelijker is dan een griepje.
Ik druk me nog zachtjes uit eerlijk gezegd met niet goed in je bovenkamer zijn...
pi_191370902
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 00:33 schreef Durmada het volgende:

[..]

Ik reageerde ook niet op jouw post in eerste instantie, jij reageerde op mijn post, die bedoeld was aan Markesh. Maar als jij ook de eigenaar bent van het account van Markesh, heb je inderdaad gelijk. Alhoewel dat niet heel logisch lijkt, gezien jouw posts één zin per alinea hebben met een 'enter' ertussen en die van Markesh niet.

Aan de normale griep komen per dag nog altijd meer mensen te overlijden aan China dan nu het totale aantal van dit virus. Daarnaast zijn de cijfers, die getoond worden, de gevallen waar zo'n longontsteking voorkomt. Er zijn veel meer mensen in China met dit virusje met veel minder erge symptomen, maar die zijn niet interessant genoeg.
Ik reageer nu op jouw post, terwijl jij weer reageerde op Tessssss...

Enfin, waar het om gaat dat dit iets nieuws is. Iets vreemds waar je twee dingen kunt doen, de media met info van de Chinese overheid kan geloven of toch je twijfels hebben daarover zoals Tessss al aangeeft.

Als je gelooft in het eerste, tja waarom dan die steden op slot gooien? Het is tenslotte maar een griepje en frisse buitenlucht doet het nog steeds goed dan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')