Livetrackers: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)quote:Coronavirussen
De coronavirussen is een grote familie van virussen die ziekten veroorzaken. Deze virussen zijn zoönotisch, dat betekent dat ze overgedragen kunnen worden tussen dieren en mensen. De wereldgezondheidsorganisatie (WHO) geeft meer informatie over het virus op hun website.
Veel voorkomende tekenen van infectie zijn ademhalingsproblemen, koorts en hoesten. In ernstige gevallen kan het leiden tot een longontsteking, nierfalen en is het dodelijk. De standaard aanbevelingen die de WHO doet om verspreiding te voorkomen zijn: regelmatig handen wassen, mond en neus bedekken bij hoesten en niezen en het grondig koken van vlees en eieren.
Eerder uitgebroken coronavirussen zijn MERS en SARS. Dat laatste virus werd in 2003 ook in China ontdekt. Het werd overgedragen van civetkatten op mensen. Er zijn verschillende coronavirussen die al wel onder dieren circuleren, maar waar nog geen mensen door zijn besmet.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-rotterdam-onderzoek
twitter:BNODesk twitterde op dinsdag 04-02-2020 om 23:12:36BREAKING: Epicenter of coronavirus outbreak reports 3,156 new cases and 65 new deaths https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Ziekenhuisje open he.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 23:15 schreef heywoodu het volgende:
Dus het percentage stijgingen was aan het dalen tot onder de +20% per dag, maar nu ineens meer dan 30% gevallen erbij
Valt me dan nog mee.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 23:16 schreef Tjacka het volgende:
300*3000= 900.000 over een jaar en 18000 doden.
LijstjeGOD
ehh... kijk je zelf wel goed naar wat voor grafieken dat zijn? Dat het niet logaritmisch toeneemt betekend zeer zeker niet dat het stabiliseert!quote:Op dinsdag 4 februari 2020 23:16 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Ik denk ook wel dat het stabiliseert.
Zie de curve, ze zwakt af!
[ afbeelding ]
de curve zou nu weer omhoog gaan.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 23:16 schreef einzeinz het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het verdubbelt zeer zeker niet en het lijkt ook niet dramatisch hard te stijgen, Dus ik ga gewoon nog steeds door met leven , eten , slapen , drinken ,quote:Op dinsdag 4 februari 2020 23:16 schreef einzeinz het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ja, en er is slechts 1 dode meer te betreuren dan gisteren. Dit is toch complete bullshit morgen 66 doden. Hoe opzichtig kan je nog zijn met je propagandaquote:Op dinsdag 4 februari 2020 23:15 schreef heywoodu het volgende:
Dus het percentage stijgingen was aan het dalen tot onder de +20% per dag, maar nu ineens meer dan 30% gevallen erbij
Snel, nog meer filmpjes van 'crematoria' opzoekenquote:Op dinsdag 4 februari 2020 23:18 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ja, en er is slechts 1 dode meer te betreuren dan gisteren. Dit is toch complete bullshit morgen 66 doden. Hoe opzichtig kan je nog zijn met je propaganda
Ga er maar vanuit dat velen van die critical gevallen al in de as getrokken zijn.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 23:18 schreef tesssssssss het volgende:
Ik zie in die andere provincies ook veel "critical"
Als ik goed kijk, want ik ben wel een beetje moe.
Ook wakker gewordenquote:
VAR gaat er nog naar kijken.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 23:20 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Rest van China komt er nog bij, ik zeg 900 nieuwe cases, 6 doden.
twitter:BNODesk twitterde op dinsdag 04-02-2020 om 23:21:20125 people previously suffering from coronavirus were released in Hubei province yesterday (the highest daily number to date) https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Das keilogisch aangezien er maar een beperkt aantal testen beschikbaar zijn en er maar beperkt getest kan worden.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 23:17 schreef Djnormandy het volgende:
[..]
Het verdubbelt zeer zeker niet en het lijkt ook niet dramatisch hard te stijgen, Dus ik ga gewoon nog steeds door met leven , eten , slapen , drinken ,
twitter:BNODesk twitterde op dinsdag 04-02-2020 om 23:19:11The number of people in serious/critical condition in Hubei province continues to rise. It is now at 2,520, up from 2,143 yesterday https://t.co/zTw7qvWMur reageer retweet
Ja. Dat dacht ik ook te zien. Ik vind het eigenlijk helemaal niet goed.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 23:25 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op dinsdag 04-02-2020 om 23:19:11The number of people in serious/critical condition in Hubei province continues to rise. It is now at 2,520, up from 2,143 yesterday https://t.co/zTw7qvWMur reageer retweet
En aan welke termijn denk jij voordat iemand genezen is?quote:Op dinsdag 4 februari 2020 23:24 schreef quirina het volgende:
Je geneest alleen niet zo snel na een coronavirus. Dat is verdacht.
Ze genezen na een hittebehandeling van 1100 °Cquote:Op dinsdag 4 februari 2020 23:24 schreef quirina het volgende:
Je geneest alleen niet zo snel na een coronavirus. Dat is verdacht.
Het is dus niet dodelijker dan SARS en MERS alleen meer infectiekans. Ik denk zelf omdat het ook warmer gaat worden , dat het ook minder wordt, Het virus heeft ook lekker weer voor zichzelf uitgekozen om te vertoeven.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 23:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Het zijn geen positieve cijfers nee. Nee ook niet het einde der tijden, maar positief zeker niet.
Ik las het inderdaad. Wat een huilliequote:Op dinsdag 4 februari 2020 23:02 schreef Glazenmaker het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)elen-overdreven.html
Die Chinese ambassadeur is hilarisch. Een land met een miljoen mensen in concentratiekampen is gekwetst door een cartoon en een groot voorstander van de vrijheid van meningsuiting! Ondertussen proberen ze zo snel mogelijk Chinezen met wat kritische berichten over de aanpak de mond te snoeren onder het mom geruchten en doen diezelfde geruchten het geweldig goed, omdat mensen liever een anoniem random persoon op het internet geloven dan de corrupte overheid daar. Ik gun de Chinezen een gezonder een CCP vrij 2021.
Interview met ambassadeurquote:Een Deense krant kwam met een spotprent waarop de sterren op de Chinese vlag zijn vervangen door coronavirussen. Der Spiegel zette de kop ‘Made in China’ boven een Chinees in een beschermend wit pak op de cover. Bedoelt u die?
‘In Nederland zijn die cartoons nog niet voorgekomen, maar kritiek op China is de trend. Ik roep alle hoofdredacteuren op om hun normen en waarden te bewaken. Die spotprenten mogen geen mainstream worden. Westerse regeringen zeggen: dat is vrijheid van meningsuiting. Maar die vrijheid gaat niet boven morele afwegingen. Dit virus aangrijpen voor een aanval op één enkel land, één enkel volk, dat druist in tegen de mensenrechten. Een krant die dat afdrukt, bewijst hoe in het openbaar debat de normen en waarden aan flarden gaan. De Nederlandse overheid heeft de verantwoordelijkheid in te grijpen om dergelijke uitingen te voorkomen én te bestraffen. Een regering die vindt dat die publicaties onder de vrijheid van meningsuiting vallen, diskwalificeert zich als hoeder van de mensenrechten.
Technisch gezien zijn het wel positieve cijfers.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 23:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Het zijn geen positieve cijfers nee. Nee ook niet het einde der tijden, maar positief zeker niet.
Dit is niet het moment om grappig te doen.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 23:30 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Technisch gezien zijn het wel positieve cijfers.
Verschrikkelijk.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 23:32 schreef slashdotter3 het volgende:
[ afbeelding ]
Pictured above is one of the 1,000 bed hospitals in Wuhan, China, which has been built to help the country handle the virus outbreak
Sorryquote:Op dinsdag 4 februari 2020 23:32 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dit is niet het moment om grappig te doen.
2 weken om dit te bouwen ook zo lekker naast elkaar zonder quarantaine. Mooi man goed bezig.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 23:32 schreef slashdotter3 het volgende:
[ afbeelding ]
Pictured above is one of the 1,000 bed hospitals in Wuhan, China, which has been built to help the country handle the virus outbreak
Ik zie bij een paar bedden de kussens aan de verkeerde kant liggen. Daar speelt mijn ocd van op.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 23:32 schreef slashdotter3 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zou ook zo gaan liggen ipv links én rechts iemand die naast je in je bek ligt te hoestenquote:Op dinsdag 4 februari 2020 23:35 schreef quirina het volgende:
[..]
Ik zie bij een paar bedden de kussens aan de verkeerde kant liggen. Daar speelt mijn ocd van op.
Das inderdaad jammer want verder ziet het er heel sfeervol uit.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 23:35 schreef quirina het volgende:
[..]
Ik zie bij een paar bedden de kussens aan de verkeerde kant liggen. Daar speelt mijn ocd van op.
Het heeft wel iets artistieks.. als de cover van een Pink Floyd album of van een dystopische romanquote:Op dinsdag 4 februari 2020 23:39 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Das inderdaad jammer want verder ziet het er heel sfeervol uit.
Dat is een opvangcentrum voor de milde gevallen en niet het nieuwe hospitaal:quote:Op dinsdag 4 februari 2020 23:32 schreef slashdotter3 het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.channelnewsas(...)weeks-hubei-12388804quote:The city also plans to convert three existing venues, including a gymnasium and an exhibition centre, into hospitals, the Wuhan government said.
The three buildings will be turned into healthcare facilities with a total of 3,400 beds to take in patients with mild symptoms.
Het heeft echt zo een " okee, wie hier levend naar buiten loopt is een echte die hard bikkel" vibe.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 23:43 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Het heeft wel iets artistieks.. als de cover van een Pink Floyd album of van een dystopische roman
twitter:wakeel_007 twitterde op dinsdag 04-02-2020 om 22:50:56Chinese authorities spraying disinfectants in Yichang city, Hubei province in response to #coronavirus https://t.co/ZPeigggO8w reageer retweet
Een fijne sfeer gaat er niet van uit nee. Net of buiten beeld het deurtje naar de gaskamers aan het oog is ontrokken.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 23:46 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Het heeft echt zo een " okee, wie hier levend naar buiten loopt is een echte die hard bikkel" vibe.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |