abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 februari 2020 @ 01:34:18 #76
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_191338178
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 01:30 schreef FYazz het volgende:

[..]

Ik ben een vrouw, woonachtig in de Randstad en ik voel mij veilig in NL.
Ik durf alleen over straat, ook in het donker.

Op mijn hoede ben ik altijd, maar dat zijn wij vrouwen sowieso wel meer.
Er kan altijd wat gebeuren, maar ik loop niet met angst buiten voor rovende of verkrachtende bendes.

Tuurlijk word ik als vrouw wel lastiggevallen en nageroepen, dat wordt echter door zowel allochtonen als autochtonen gedaan.

Heb twee keer meegemaakt dat er was ingebroken. Beide keren autochtoon, 1 keer zelfs een bekende.

Verder ben ik 1 keer beroofd en dat was door een vrouw :o
Yeah right
  dinsdag 4 februari 2020 @ 01:35:28 #77
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_191338181
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 01:31 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Baudet beweert dat de conrtoleurs wapengerei hadden en de dames intimideerden daarmee.
NS zegt dat er geen wapengerei was.
Wat is de waarheid ?
Dat gaan we zien komende tijd toch?
pi_191338197
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 01:35 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Dat gaan we zien komende tijd toch?
Dat zou mooi zijn ....
Maar dan moet Baudet wel uitleggen wat hij van de dames hoorde welk wapengerei er was.
Doet hij dat ?
Of de dames zelf moeten naar voren stappen en hun verhaal vertellen, inclusief wapengerei, hoeveel controleurs er waren en hoe wisten ze dat het alle 4 marokkanen waren?
  dinsdag 4 februari 2020 @ 01:40:51 #79
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_191338206
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 01:39 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat zou mooi zijn ....
Maar dan moet Baudet wel uitleggen wat hij van de dames hoorde welk wapengerei er was.
Doet hij dat ?
Of de dames zelf moeten naar voren stappen en hun verhaal vertellen, inclusief wapengerei, hoeveel controleurs er waren en hoe wisten ze dat het alle 4 marokkanen waren?
Yep, allemaal vragen en ik wil daar zeker antwoord op
pi_191338211
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 01:34 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Yeah right
Hmm, ik geef jou een normaal en werkelijk antwoord (op overigens een zeer kinderachtige post van jou) en je reageert met "yeah right".

Als je niets wil geloven van een ander, wat doe je dan op een forum? Zit je hier dan alleen om de boel te verzieken en TR's te verzamelen?

Sowieso begrijp ik het niet. Als jij werkelijk zoveel angst hebt en je hoort van een ander een veel minder enge ervaring, waarom dan zo paniekerig blijven i.p.v. opgelucht zijn dat het ook anders kan?
  dinsdag 4 februari 2020 @ 01:43:32 #81
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_191338225
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 01:41 schreef FYazz het volgende:

[..]

Hmm, ik geef jou een normaal en werkelijk antwoord (op overigens een zeer kinderachtige post van jou) en je reageert met "yeah right".

Als je niets wil geloven van een ander, wat doe je dan op een forum? Zit je hier dan alleen om de boel te verzieken en TR's te verzamelen?

Sowieso begrijp ik het niet. Als jij werkelijk zoveel angst hebt en je hoort van een ander een veel minder enge ervaring, waarom dan zo paniekerig blijven i.p.v. opgelucht zijn dat het ook anders kan?
Huh in het kwadraat
pi_191338231
Ik zit nu al met smart te wachten op een uitglijder van iemand uit 'links'. Dit topic gaat een goudmijn worden.
:D
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_191338235
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 01:43 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Huh in het kwadraat
Leg het uit dan i.p.v. weer een nietszeggende reactie te plaatsen.

Wat bedoelde je met yeah right en wat was het doel dan van deze post van je?
pi_191338238
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 01:45 schreef Red_85 het volgende:
Ik zit nu al met smart te wachten op een uitglijder van iemand uit 'links'. Dit topic gaat een goudmijn worden.
Nee, want blijkbaar zijn de aanhangers van Baudet van mening dat dit incidentje geen woorden waard is, dus waarom zouden ze dan bij een linkse politicus wel reageren.

:+
  dinsdag 4 februari 2020 @ 01:48:52 #85
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_191338243
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 01:45 schreef FYazz het volgende:

[..]

Leg het uit dan i.p.v. weer een nietszeggende reactie te plaatsen.

Wat bedoelde je met yeah right en wat was het doel dan van deze post van je?
Relax, mens. Ik ben al een tijdje uit de schoolbanken, dus krijg geen beroerte ofzo :D
pi_191338259
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 01:45 schreef Red_85 het volgende:
:D en dan met zo'n gedachtegang en wens anderen beschuldigen het probleem te zijn in dit land.

Dit is precies het probleem hier op FOK! alsook in de samenleving. Een deel van de mensen wil enkel de ander zien vallen en kapot zien gaan i.p.v. dat ze met de ander willen samenwerken naar een beter resultaat. Het gaat alleen maar om wij-tegen-hen. Of 'hen' inhoudelijk goede punten heeft maakt niet uit, de haat is groter dus we willen ze op hun bek zien gaan en verheugen ons daar nu al op.

Gaat nergens over en is vooral destructief.
pi_191338268
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 01:54 schreef FYazz het volgende:

[..]

:D en dan met zo'n gedachtegang en wens anderen beschuldigen het probleem te zijn in dit land.

Dit is precies het probleem hier op FOK! alsook in de samenleving. Een deel van de mensen wil enkel de ander zien vallen en kapot zien gaan i.p.v. dat ze met de ander willen samenwerken naar een beter resultaat. Het gaat alleen maar om wij-tegen-hen. Of 'hen' inhoudelijk goede punten heeft maakt niet uit, de haat is groter dus we willen ze op hun bek zien gaan en verheugen ons daar nu al op.

Gaat nergens over en is vooral destructief.
pi_191338281
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 01:48 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Relax, mens. Ik ben al een tijdje uit de schoolbanken, dus krijg geen beroerte ofzo :D
Dit is een verkapte manier van je om te zeggen dat je wat onwetend bent en dat wat je hierover zegt eigenlijk nergens over gaat? :D
  dinsdag 4 februari 2020 @ 01:59:21 #89
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_191338286
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 01:58 schreef FYazz het volgende:

[..]

Dit is een verkapte manier van je om te zeggen dat je wat onwetend bent en dat wat je hierover zegt eigenlijk nergens over gaat? :D
Een hoop aannames _O_
  dinsdag 4 februari 2020 @ 02:01:00 #90
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_191338292
Het is een interessante situatie waarin een hele zooi onderwerpen tegelijkertijd samen komen.

- criminaliteit/overlast van Marokkanen
- vrouwen die liegen/overdrijven over hun ervaringen
- de NS die blijkbaar conducteurs in burger heeft :')
- fake news
- Twitter actie reactie mobs.
- Links/Rechts

En iedereen heeft wel een hoek om het te benaderen.

De chaos is compleet.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_191338296
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 23:41 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Nee want er speelt een groot probleem door het gedrag van bepaalde minderheden in dit land.

Dat er dan fouten worden gemaakt qua conclusie trekken, is een logisch gevolg.
Heeft dan ook weinig te maken met wat je opnoemt, maar met de problematiek en het niet aan willen pakken er van omdat je afgebrand word als je toevallig ook nog eens al tegen massaimmigratie bent.
40% komt in aanraking met de politie, dus het is doodnormaal als we de overige 60% ook behandelen alsof ze crimineel zijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door Frutsel op 04-02-2020 09:01:05 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_191338302
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 01:59 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Een hoop aannames _O_
Tja, je hebt inmiddels 5 kansen gehad om het goed toe te lichten, maar je blijft met ontwijkende oneliners komen ;)

Overigens staat er een vraagteken achter mijn zin, het is dus geen conclusie maar een vraag (die je wederom niet beantwoordt :{ )
  dinsdag 4 februari 2020 @ 02:10:10 #93
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_191338321
quote:
13s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 02:02 schreef probeer het volgende:

[..]

40% komt in aanraking met de politie, dus het is doodnormaal als we de overige 60% ook behandelen alsof ze crimineel zijn.

40% is echt bizar hoog en zeker wel indicatief van een cultureel probleem wat dieper gaat dan alleen die 40% die toevallig zich schuldig maakt. Zoals het normaliseren van crimineel gedrag of het doodzwijgen. Zulke problemen hebben wortels in de gemeenschap waar deze mensen zich begeven.

Kan je een individuele Marokkaan aanspreken op dit feit? Nee. Kan je een Marokkaan aanspreken op zijn cultuur binnen dit land en de voedingsbodem voor crimineel en agressief gedrag en wat zijn bijdrage is binnen deze eventuele interne discussie? Zeker wel.

[ Bericht 3% gewijzigd door Frutsel op 04-02-2020 09:01:13 ]
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_191338385
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 02:10 schreef SpecialK het volgende:

[..]

40% is echt bizar hoog en zeker wel indicatief van een cultureel probleem wat dieper gaat dan alleen die 40% die toevallig zich schuldig maakt. Zoals het normaliseren van crimineel gedrag of het doodzwijgen. Zulke problemen hebben wortels in de gemeenschap waar deze mensen zich begeven.

Kan je een individuele Marokkaan aanspreken op dit feit? Nee. Kan je een Marokkaan aanspreken op zijn cultuur binnen dit land en de voedingsbodem voor crimineel en agressief gedrag en wat zijn bijdrage is binnen deze eventuele interne discussie? Zeker wel.
Hmm, je hebt wel een punt, maar ik vind het ook een lastige.

Mag ik aan jou, als man zijnde, dan bijvoorbeeld ook vragen wat je bijdrage is binnen deze interne discussie als het gaat om het gegeven dat 90% van de delicten wereldwijd worden gepleegd door een man.
Mag ik jou aanspreken op de daden van een ander of op het gegeven dat jij door gebrek aan activisme tegen deze gedragingen de culturele voedingsbodem in stand houdt.

Ik vind het dus een lastige. Als er een Marokkanen-probleem is dan moet je ook met deze gemeenschap in gesprek kunnen en deze collectief kunnen aanspreken, maar als een deel van die gemeenschap daadwerkelijk zijn/haar best doet en een verandering in gang probeert te zetten, maar een klein deel werkt niet mee dan kunnen we niet deze gehele groep als probleem blijven wegzetten.

Uiteindelijk denk ik dan ook dat je alleen individuen kunt aanspreken op het eigen gedrag.
pi_191338418
Ik denk trouwens dat een deel van de oplossing van het Marokkanen-probleem ligt bij de emancipatie van de vrouwen in deze gemeenschap. Als zij de taal beter leren kennen, goed onderwijs krijgen en meer participeren binnen een dynamische omgeving i.p.v. de eigen culturele kring dan zullen zij meer zelfvertrouwen krijgen, meer kennis ontwikkelen en meer middelen en steun hebben om zich los te weken van de traditionele rolverdeling en de culturele belemmeringen en zullen mogelijk ook assertiever zijn in de communicatie en acties richting de man en zonen.

Je denkt toch niet dat bij een Nederlandse trouwstoet de bruidegom een agent gaat meppen. Als hij dat doet krijgt hij zelf klappen van zijn vrouw en gaat het hele huwelijk niet door ;)
pi_191338425
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 02:10 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Die 40% gaat over ooit aangehouden zijn of een of meerdere daadwerkelijke veroordelingen? Overigens zie je juist dat dat gedrag zich vooral voordoet onder jongeren, vanaf een jaar of 22 schiet dat cijfer vrij hard naar beneden.

quote:
Ook nee. Je hebt tenslotte geen idee in wat voor kringen diegene zich begeeft. Iemand die een eventuele opleiding heeft gevolgd en netjes z'n geld verdient en waar datzelfde ook geld voor diens omgeving kun je moeilijk verantwoordelijk stellen voor een bepaalde cultuur. Het is niet dat alle Marokkanen elkaar op vrijdag tegenkomen in de moskee ofzo. Kom je jongens tegen uit bijvoorbeeld de Schilderswijk die zich met meer louche zaken bezighouden en snel geld hebben verdiend of aan het verdienen zijn dan zou je daar zeker een interessant gesprek over kunnen voeren. Maar het is onzin om iedere Marokkaan verantwoordelijk te houden voor een bepaalde cultuur.
pi_191338428
quote:
13s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 02:02 schreef probeer het volgende:

[..]

40%.

Achterlijk veel.
Praktisch 50/50 kans dat je een criminele Marokkaan voor je neus hebt staan dus.
Kun je wel proberen te bagatelliseren maar dat komt omdat je volgens mij niet door hebt wat je schrijft.

De verhouding is compleet scheef en Marokkanen zijn volgens het cbs dan ook naar verhouding compleet oververtegenwoordigd qua criminaliteit in Nederland.

Goh waar komt het wantrouwen vandaan.

[ Bericht 10% gewijzigd door Frutsel op 04-02-2020 09:01:34 ]
pi_191338446
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 02:43 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

40%.

Achterlijk veel.
Praktisch 50/50 kans dat je een criminele Marokkaan voor je neus hebt staan dus.
Kun je wel proberen te bagatelliseren maar dat komt omdat je volgens mij niet door hebt wat je schrijft.

De verhouding is compleet scheef en Marokkanen zijn volgens het cbs dan ook naar verhouding compleet oververtegenwoordigd qua criminaliteit in Nederland.

Nee, maar ik ben dan zogenaamd racist “the usual suspect”.. geinig dat je dat zegt, dat zijn namelijk de Marokkanen keer op keer.
Is het 40% van alle Marokkanen in NL of 40% van alle Marokkanen binnen een bepaalde leeftijdscategorie?
pi_191338447
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 02:43 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

40%.

Achterlijk veel.

Nee, maar ik ben dan zogenaamd racist “the usual suspect”.. geinig dat je dat zegt, dat zijn namelijk de Marokkanen keer op keer.
Die cijfers kloppen niet geloof ik.

quote:
In 2012 werden gemiddeld 572 van de 10.000 inwoners van Marokkaanse herkomst in Nederland verdacht van een misdrijf. Onder autochtonen zijn dit er 106 per 10.000 inwoners. Onder mensen van Nederlands-Antilliaanse herkomst is dit aantal overigens hoger: 656.

Met name mannen van Marokkaanse herkomst tussen de 18 en 25 worden vaak van misdrijven verdacht. 20,3 procent van hen werd in 2012 van een of meer misdrijven verdacht. Dat is meer dan vier keer zo veel als bij autochtone mannen van dezelfde leeftijd (4,5 procent).

Van de jongens van Marokkaanse herkomst tussen de 12 en de 17 werd 13,1 procent in 2012 verdacht van een misdrijf. Dat is vijf keer zo veel als onder autochtone jongens (2,6 procent).
Dat was in 2012.

Dat is dus sowieso al niet (bijna) 50%, want nu gooi je zowel jongeren als volwassenen / ouderen / vrouwen op één hoop. Als je het strikt bekijkt voor jongeren gaat het om 1 op de 5.

En nu zijn die cijfers nog verder afgenomen, zie o.a. hier:
https://longreads.cbs.nl/integratie-2018/criminaliteit/

Overigens wel maf dat Marokkanen hier worden neergezet als dé probleemgroep, terwijl - als ik dat hier en daar goed lees - niet Marokkanen maar Antillianen bovenaan staan wat dat betreft.
pi_191338448
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 02:51 schreef FYazz het volgende:

[..]

Is het 40% van alle Marokkanen in NL of 40% van alle Marokkanen binnen een bepaalde leeftijdscategorie?
Laat ik het voor mijzelf zo zeggen, van een ouder iemand heb ik meestal geen last.
De maatschappij meestal wel qua fraude en oplichting, wat je ook bijv bij Turken veel ziet, als in, wel een uitkering genieten, maar in thuisland allerlei bezittingen hebben van waarde.
Zoals Bijv., appartement wat verhuurd word etc.

Maar nogmaals, Marokkanen zijn compleet oververtegenwoordigd.
Voor elke veroordeelde Nederlander zijn er 7 marokkaans, dat is idioot veel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')