abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 5 februari 2020 @ 10:43:22 #126
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_191358652
heeft bij hem ook gewoon te maken met vertrouwen en ritme.
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
pi_191358654
Daarom, hij moet gewoon eens een paar wedstrijden op rij ervaring opbouwen. Ik hoop ontzettend dat hij slaagt, hij is de toekomst en niet Veltman.
  woensdag 5 februari 2020 @ 10:44:30 #128
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_191358667
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 10:43 schreef Simmertje het volgende:
Daarom, hij moet gewoon eens een paar wedstrijden op rij ervaring opbouwen. Ik hoop ontzettend dat hij slaagt, hij is de toekomst en niet Veltman.
volgend seizoen met Blind het centrale duo met Martinez ervoor of ernaast
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
pi_191358672
quote:
19s.gif Op woensdag 5 februari 2020 10:41 schreef mokkiemok het volgende:

[..]

dit is exact wat ik zei aan het begin van het seizoen toen Schuurs nog basis stond. maakte af en toe foutjes en mensen gingen hem dan vergelijken met De Ligt (z'n laatste seizoen) maar we moeten hem wel vergelijken(voor zover je dat wil) met eerste jaar de Ligt. zelfde soort foutjes.
Schuurs is echt bij lange na geen de Ligt, ook in potentie niet. Dat is meer een Ron Vlaar in de dop ofzo.
  woensdag 5 februari 2020 @ 10:45:50 #130
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_191358680
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 10:44 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Schuurs is echt bij lange na geen de Ligt, ook in potentie niet. Dat is meer een Ron Vlaar in de dop ofzo.
ok nickgitaar, bedankt voor je bijdrage
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
pi_191358693
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 10:44 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Schuurs is echt bij lange na geen de Ligt, ook in potentie niet. Dat is meer een Ron Vlaar in de dop ofzo.
If you can't beat them, join them.
pi_191358706
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 10:44 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Schuurs is echt bij lange na geen de Ligt, ook in potentie niet. Dat is meer een Ron Vlaar in de dop ofzo.
Het is niet echt een killer helaas. Hopelijk verbetert dat nog wat, maar het lijkt mij ook een beetje iets wat je van nature moet hebben.
pi_191358717
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 10:47 schreef Simmertje het volgende:

[..]

If you can't beat them, join them.
Geen idee wat deze opmerking hiermee van doen heeft maar goed. Nee, ik vind zowel Kik Pierie als Schuurs niet zo goed :) Martinez wel weer prima, Alvarez valt ook tegen. de Ligt had zo'n impact op het team op zo'n jonge leeftijd al. Sure, hij maakte wat foutjes, maar iedereen met ogen kon zien dat hij een uniek talent was. Dat is Schuurs gewoon niet. Hooguit een leuk talent voor een club in Nederland.
  woensdag 5 februari 2020 @ 10:50:17 #134
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_191358719
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 10:49 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Geen idee wat deze opmerking hiermee van doen heeft maar goed. Nee, ik vind zowel Kik Pierie als Schuurs niet zo goed :) Martinez wel weer prima, Alvarez valt ook tegen. de Ligt had zo'n impact op het team op zo'n jonge leeftijd al. Sure, hij maakte wat foutjes, maar iedereen met ogen kon zien dat hij een uniek talent was. Dat is Schuurs gewoon niet. Hooguit een leuk talent voor een club in Nederland.
hij is geen schwaab inderdaad.
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
  woensdag 5 februari 2020 @ 10:51:11 #135
131800 Tarado
capô de fusca
pi_191358727
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 10:49 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Geen idee wat deze opmerking hiermee van doen heeft maar goed. Nee, ik vind zowel Kik Pierie als Schuurs niet zo goed :) Martinez wel weer prima, Alvarez valt ook tegen. de Ligt had zo'n impact op het team op zo'n jonge leeftijd al. Sure, hij maakte wat foutjes, maar iedereen met ogen kon zien dat hij een uniek talent was. Dat is Schuurs gewoon niet. Hooguit een leuk talent voor een club in Nederland.
mee eens hoor, is een groot verschil, zo'n De Ligt komt eens in de 10 jaar voorbij
pi_191358746
De Ligt is een wereldtopper in spé, daar moet je hem sowieso niet mee vergelijken. Maar onzin om nu te zeggen dat hij de nieuwe Ron Vlaar is. En Kik Pierie en Schuurs in één zin noemen is raar, als je niet ziet waarom de één wel potentie heeft en de ander niet dan ben je blind.
pi_191358772
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 10:52 schreef Simmertje het volgende:
De Ligt is een wereldtopper in spé, daar moet je hem sowieso niet mee vergelijken. Maar onzin om nu te zeggen dat hij de nieuwe Ron Vlaar is. En Kik Pierie en Schuurs in één zin noemen is raar, als je niet ziet waarom de één wel potentie heeft en de ander niet dan ben je blind.
Why? Leuk dat hij een betere voetballer is, maar juist datgene wat je moeilijk aan kunt leren mist hij: onverbiddelijkheid. Het is een beetje als een spits zonder torinstinct. Ik zeg niet dat hij niet beter kan worden, maar ik denk dat hij niet snel een heel hoog niveau (Europese (sub)top) aan zal gaan tikken.
pi_191358827
Ik ben trouwens van mening dat onverbiddelijkheid wel aan te leren is nog. Als je bijvoorbeeld een Ziyech vergelijk van 2-3 jaar geleden met de Ziyech van nu is hij ook veel feller geworden en qua mentaliteit ook enorm veranderd.

Volgens mij was het toentertijd bij Vertonghen ook hetzelfde verhaal, die moest daarin ook groeien.
pi_191358862
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 10:59 schreef Simmertje het volgende:
Ik ben trouwens van mening dat onverbiddelijkheid wel aan te leren is nog. Als je bijvoorbeeld een Ziyech vergelijk van 2-3 jaar geleden met de Ziyech van nu is hij ook veel feller geworden en qua mentaliteit ook enorm veranderd.

Volgens mij was het toentertijd bij Vertonghen ook hetzelfde verhaal, die moest daarin ook groeien.
Ik denk niet dat Ziyech per se onverbiddelijker is geworden, maar zich meer bewust van de waarde van balbezet op bepaalde posities. Iets beter in staat geworden om risico's in te schatten. Vertonghen vind ik dus ook totaal geen onverbiddelijke verdediger. Zat (redelijk recente) wedstrijden gezien waarin hij dus mensen te makkelijk laat lopen en te veel als een middenvelder denkt. Is an sich prima, want het is een heel andere verdediger dan bijv. Chiellini, maar nou niet echt een onverbiddelijke speler ofzo.

Hoe bijvoorbeeld zo'n Tagliafico is, dat kun je echt niet aanleren hoor. Dat zit er van kinds af aan al in.
pi_191358899
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 11:03 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Ik denk niet dat Ziyech per se onverbiddelijker is geworden, maar zich meer bewust van de waarde van balbezet op bepaalde posities. Iets beter in staat geworden om risico's in te schatten. Vertonghen vind ik dus ook totaal geen onverbiddelijke verdediger. Zat (redelijk recente) wedstrijden gezien waarin hij dus mensen te makkelijk laat lopen en te veel als een middenvelder denkt. Is an sich prima, want het is een heel andere verdediger dan bijv. Chiellini, maar nou niet echt een onverbiddelijke speler ofzo.

Hoe bijvoorbeeld zo'n Tagliafico is, dat kun je echt niet aanleren hoor. Dat zit er van kinds af aan al in.
En een van Dijk?
pi_191358912
Overigens is onverbiddelijk zijn nou niet een must om uiteindelijk een heel goede verdediger te worden, dat bewijst Blind o.a.
  woensdag 5 februari 2020 @ 11:08:03 #142
131800 Tarado
capô de fusca
pi_191358929
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 11:06 schreef Simmertje het volgende:

[..]

En een van Dijk?
ook een laatbloeier, dus het kan echt wel, gewoon afwachten of hij stappen zet, zijn passing vind ik wel goed.
pi_191358952
Ben wel benieuwd naar Schuurs en Blind samen het centrum, tot nu toe hebben we elke keer Schuurs - Martinez gezien. Schuurs - Blind en daarvoor Martinez ben ik wel heel nieuwsgierig naar.
  woensdag 5 februari 2020 @ 11:12:02 #144
131800 Tarado
capô de fusca
pi_191358975
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 11:09 schreef Simmertje het volgende:
Ben wel benieuwd naar Schuurs en Blind samen het centrum, tot nu toe hebben we elke keer Schuurs - Martinez gezien. Schuurs - Blind en daarvoor Martinez ben ik wel heel nieuwsgierig naar.
ik ben wel benieuwd naar Alvarez, Eiting, vd Beek op het middenveld, Gravenberch moet het maar even met invalbeurten doen naar mijn mening.
pi_191359001
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 11:06 schreef Simmertje het volgende:

[..]

En een van Dijk?
Wat is daarmee? Die is qua stijl toch nooit een andere verdediger geweest? Altijd vrij resoluut in de duels. Dat hij het nu 5 niveau's hoger doet dan voorheen wil niet zeggen dat het een andere stijl is.
  woensdag 5 februari 2020 @ 11:15:45 #146
131800 Tarado
capô de fusca
pi_191359014
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 11:14 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Wat is daarmee? Die is qua stijl toch nooit een andere verdediger geweest? Altijd vrij resoluut in de duels. Dat hij het nu 5 niveau's hoger doet dan voorheen wil niet zeggen dat het een andere stijl is.
niet helemaal eens, was ook een softie zeker gezien z'n postuur
pi_191359036
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 11:14 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Wat is daarmee? Die is qua stijl toch nooit een andere verdediger geweest? Altijd vrij resoluut in de duels. Dat hij het nu 5 niveau's hoger doet dan voorheen wil niet zeggen dat het een andere stijl is.
We hebben het over het feit dat je nu nog niet kunt zeggen bij een Schuurs of hij een Vlaar of van Dijk wordt. Niemand had het bij van Dijk verwacht toen hij bij Groningen speelde, Ajax heeft hem nota bene laten lopen voor Mike van der Hoorn. Terwijl je bij een Kik Pierie nu wel al vrij duidelijk ziet dat hij het gewoon niet gaat redden omdat hij gewoon het talent mist. Laat Schuurs eerst maar eens 30 wedstrijden basis staan bij Ajax, dan ben ik wel benieuwd hoe we over hem denken.
pi_191359095
Laten we vooral niet elke centrale verdediger nu gaan vergelijken met De Ligt die op zijn 19de al met een aanvoerdersband om in de halve finale van de CL stond. Ik heb vertrouwen in Schuurs. Sterk in de opbouw, fysiek goed maar misschien nog wat te lief. Dit hangt samen met nog niet heel veel vertrouwen hebben maar dat komt wel na een paar potjes consequent goed presteren (en in de basis staan).
  woensdag 5 februari 2020 @ 11:25:00 #149
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_191359127
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 11:22 schreef Intint het volgende:
Laten we vooral niet elke centrale verdediger nu gaan vergelijken met De Ligt die op zijn 19de al met een aanvoerdersband om in de halve finale van de CL stond. Ik heb vertrouwen in Schuurs. Sterk in de opbouw, fysiek goed maar misschien nog wat te lief. Dit hangt samen met nog niet heel veel vertrouwen hebben maar dat komt wel na een paar potjes consequent goed presteren (en in de basis staan).
nee is einde verhaal voor die jongen, gaat niks worden. Nickgitaar heeft gesproken.
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
pi_191359135
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 11:15 schreef Tarado het volgende:

[..]

niet helemaal eens, was ook een softie zeker gezien z'n postuur
Wut :') van Dijk is nooit een softie geweest hoor. Hij heeft wat aan massa gewonnen, maar de van Dijk bij Groningen is in mijn ogen nog altijd de light versie van de van Dijk die hij nu bij Liverpool is.

quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 11:16 schreef Simmertje het volgende:

[..]

We hebben het over het feit dat je nu nog niet kunt zeggen bij een Schuurs of hij een Vlaar of van Dijk wordt. Niemand had het bij van Dijk verwacht toen hij bij Groningen speelde, Ajax heeft hem nota bene laten lopen voor Mike van der Hoorn. Terwijl je bij een Kik Pierie nu wel al vrij duidelijk ziet dat hij het gewoon niet gaat redden omdat hij gewoon het talent mist. Laat Schuurs eerst maar eens 30 wedstrijden basis staan bij Ajax, dan ben ik wel benieuwd hoe we over hem denken.
Nee dat is logisch, dat is koffiedik kijken. Maar het 'traject van Dijk' is natuurlijk niet voor veel spelers weggelegd. Helemaal omdat je het bij hem veel minder zag aankomen, bij de meeste topverdedigers (Ramos/Varane en ook bij de Ligt) zie je meteen de potentie tot de absolute top wel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')