Die heb ik zo vaak genomen. Kan me eigenlijk geen andere lijn herinneren dan lijn 2.quote:Op zondag 9 februari 2020 17:36 schreef Deisyy het volgende:
[..]
@:Braindead2000 er moet toch nog wel een foto te vinden zijn van de oude tram van lijn 2.
Ik heb ook zo vaak in lijn 2 gezeten, zat op school in de Quackstraat en Nachtegaalplein, dus ook met de tram naar school.quote:Op maandag 10 februari 2020 00:54 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Die heb ik zo vaak genomen. Kan me eigenlijk geen andere lijn herinneren dan lijn 2.
Kon geen mooie foto vinden maar kwam wel dit tegen:
Bij ons kwam daarvoor iemand van de bank naar school.quote:Op maandag 10 februari 2020 01:02 schreef Braindead2000 het volgende:
[ afbeelding ]
Schoolsparen op de lagere school. Eens per week of maand voor 1 of meerdere guldens zegels bij je meester kopen en als het boekje vol was 10% rente.
Valt wel tegen, als je begon met tien gulden dan is het nu net twintig euro als je uit gaat van 4% rente.quote:Op maandag 10 februari 2020 22:30 schreef Domnivoor het volgende:
Hoeveel (samengestelde) rente krijg ik na 38 jaar?
Wat?quote:Op zondag 9 februari 2020 17:49 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Die is stom en weiger ik om te kijken.![]()
Mja, tegenwoordig 0,01%quote:
Dat lijkt me best leuk om te weten. Ik had er ook één en er stond over 1000 gulden op.quote:Op maandag 10 februari 2020 22:30 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Bij ons kwam daarvoor iemand van de bank naar school.
Ik heb nog steeds zo'n spaarboekje liggen. Hoeveel (samengestelde) rente krijg ik na 38 jaar?
Ik herinner me dat er 1 klasgenootje was die altijd voor een enorm bedrag aan zegels kocht. De meesten, zij die zegels kochten, kochten voor 1 of 2 guldens aan zegels maar ik had 1 klasgenootje die elke keer voor iets van 30 of 40 guldenquote:Op maandag 10 februari 2020 22:30 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Bij ons kwam daarvoor iemand van de bank naar school.
Ik heb nog steeds zo'n spaarboekje liggen. Hoeveel (samengestelde) rente krijg ik na 38 jaar?
Uhhh ???quote:
Ja die hadden wij ookquote:Op dinsdag 11 februari 2020 18:42 schreef Braindead2000 het volgende:
Grote tafelaanstekers
[ afbeelding ]
We verkochten tafel aanstekers (mijn ouders) van die dikke verzilverde met oud hollandse dingen ofzo en tafel sigaretten houders in de zelfde kut trendquote:Op dinsdag 11 februari 2020 19:40 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ja die hadden wij ook
Of is dit die van ons
Misschien hadden wij niet exact dezelfde maar dat witte, die draaischijf en de vorm komen me wel heel bekend voor.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 19:40 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ja die hadden wij ook
Of is dit die van ons
Toen kon dat allemaal nog op tafel, nu word je bijna beschuldigd van moord.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 19:45 schreef Soury het volgende:
[..]
We verkochten tafel aanstekers (mijn ouders) van die dikke verzilverde met oud hollandse dingen ofzo en tafel sigaretten houders in de zelfde kut trend
Jaquote:Op dinsdag 11 februari 2020 19:47 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Toen kon dat allemaal nog op tafel, nu word je bijna beschuldigd van moord.
Die hadden wij vroeger ook..met bijpassende asbak en doosje met sigaretten.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 18:42 schreef Braindead2000 het volgende:
Grote tafelaanstekers
[ afbeelding ]
Dat schoolsparen van vroeger werd dus ingesteld om kinderen leren te sparen.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 18:44 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Mja, tegenwoordig 0,01%En dan maandelijks "servicekosten" betalen. Je wordt genaaid waar jew bij staat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |