Bron: https://www.rtlnieuws.nl/(...)baudet-ns-marokkanenquote:Een bizarre post van Thierry Baudet op Instagram en Twitter vliegt momenteel als een boemerang terug in het gezicht van de partijleider van Forum.
"Vanavond zijn twee dierbare vriendinnen ernstig lastig gevallen door 4 Marokkanen in de trein", postte hij vrijdagavond als bijschrift bij een verder nogal rommelige foto uit een trein. Hij voorzag zijn tekst verder van een oproep aan 'kinderlijk naïeve Nederlanders' om op zijn partij te stemmen.
Maar nu het echte verhaal achter de foto duidelijk wordt, lijkt het erop dat Baudet een flinke uitglijder heeft gemaakt. De leider van Forum is onbereikbaar voor commentaar, maar de reacties op zijn bericht zijn niet mals.
Herkende zichzelf
Op het eerste gezicht leek er niet zo heel veel aan de hand met Baudets post. Totdat een NS-medewerker de foto toevallig onder ogen kreeg en zichzelf herkende. Hij was vermoedelijk een van die 'vier Marokkanen' die die avond inderdaad met nog drie anderen in de sprinter van Weesp naar Amsterdam twee vrouwen had 'lastiggevallen.'
Maar dat zogenaamde lastigvallen deed hij omdat hij een conducteur - in burger - was die de vrouwen vroeg naar hun kaartje.
Legitimeren
Dat bevestigt een woordvoerder van de NS. "Baudet geeft verder geen toelichting bij zijn bericht, maar als het gaat over wat er op die foto bij zijn bericht aan de hand was, dan kunnen we melden dat er drie medewerkers van de NS waren en een politieagent."
De NS-medewerkers konden zich gewoon legitimeren, maar de twee vrouwen weigerden nog steeds te geloven dat het een echte controle was. Daarom werd er een agent bijgeroepen, die al in de trein aanwezig was. Uiteindelijk lieten de vrouwen hun kaartje zien. Dat was gewoon in orde overigens.
Controle in burger
Controles in burger komen overigens vaker voor laat de NS weten. "Notoire zwartrijders zijn alert op conducteurs in uniform. Daarom voeren we ook controles in burger uit. Dat roepen we ook om zodra de deuren dicht zijn. Dat is ook dit keer gebeurd."
Baudet zelf is ondertussen niet voor commentaar bereikbaar. Ook de woordvoerder van de partij neemt de telefoon niet meer op.
Verklaring:twitter:thierrybaudet twitterde op maandag 03-02-2020 om 16:28:26Statement incident trein: https://t.co/POP2wdsFj8 reageer retweet
quote:Statement incident in de trein
Afgelopen vrijdagavond heeft zich in mijn naaste omgeving een vervelend incident voorgedaan. Twee jonge vrouwen die goede bekenden van mij zijn, vertelden me dat zij in de trein hoogst onaangenaam zijn bejegend door een groep mannen. Dit waren controleurs, maar dat was voor de vrouwen onduidelijk. De wijze waarop zij werden aangesproken was voor de vrouwen zeer intimiderend. Ze gaven mij aan dat er openlijk en meermalen wapengerei werd getoond, dat er sprake was van intimiderend verbaal en non-verbaal gedrag en dat de mannen op agressieve wijze hun ‘legitimatie’ toonden. Die legitimatie bevreemdde de vrouwen, omdat zij in vorm en stijl (lettertype) afwijkende geplastificeerde papiertjes te zien kregen. Dat gaf de vrouwen weinig vertrouwen en een onaangenaam gevoel. Toen de vrouwen dat kenbaar maakten, werd gedreigd hen ‘mee te nemen’. Van de-escalatie van de zijde van het personeel, was volgens hen geen sprake. Ook nadat zij geldige vervoersbewijzen toonden bleef de groep mannen de rest van de reis op een voor de vrouwen intimiderende manier om hen heen hangen.
De vrouwen in kwestie hebben zich zowel tijdens het restant van de treinreis, als na het uitstappen en tijdens de wandeling terug naar hun huis zeer onveilig gevoeld. Ernstig overstuur hebben ze mij over de kwestie verteld en dat heeft me geraakt. Ik heb me daar vervolgens over geuit op social media - te snel, en te stevig. Daarbij heb ik de kwestie te haastig in een bredere politieke context getrokken: de context namelijk van de gevolgen van de massale immigratie, integratieproblemen en het gebrek aan veiligheid dat vele Nederlanders daardoor dagelijks zien en ervaren. Uiteraard heb ik niemand willen beschuldigen die geen blaam treft. Dit heb ik de NS inmiddels ook laten weten.
Kreeg je er nog wat extra's bij?quote:Op maandag 3 februari 2020 18:38 schreef TheFreshPrince het volgende:
Excuses voor het late aanpassen van de OP, ik was even een afhaalmenu aan het halen bij het lokale Chinese Restaurant.
Verklaring is toegevoegd.
Nogmaals mijn excuses.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
quote:Op maandag 3 februari 2020 18:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Kreeg je er nog wat extra's bij?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
Je weet niet hoe het is gegaan. Het kan zijn dat deze controleurs geen prettige omgangsvormen hadden, het kan ook dat de dames in kwestie bijdehand en vervelend deden en ze daarop minder vriendelijk werden behandeld. Ook omdat er een politieagent bij moest komen. Het is allebei mogelijk, dus laten r hierover geen conclusies trekken.quote:Op maandag 3 februari 2020 17:50 schreef Oostwoud het volgende: [..] Of niet iedereen staat in het leven met de mentaliteit van een autogedomesticeerde urbane belastingbetaler. Je mag best kritisch zijn op verzoeken vanuit overheidswege. Je hebt in zo'n functie als controleur iemand met fatsoen aan te spreken. Als je de stoere testosteronknaap wil spelen hoef je niet in alle gevallen op vriendelijkheid of een gedwee karakter te rekenen.
Tsja, als je het groot bovenaan de website zet en als extraatje het 2de artikel ook over hetzelfde onderwerp laat gaan snap ik wel dat het het meest gelezen artikel is ja.quote:Op maandag 3 februari 2020 18:47 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik gok dat veel van de berichten op social media precies hierover gaan. Dan is het ook niet heel vreemd dat media daar op inspringen.
Op nu.nl is het het meest gelezen artikel, bijvoorbeeld. Moet je als bedrijf dat dan negeren en er niet over berichten? Het is blijkbaar iets wat veel mensen bezighoudt.
Voor zover ik weet zijn NS-controleurs niet bewapend dus bazelt Baudet wederom maar wat.quote:Op maandag 3 februari 2020 18:48 schreef Xa1pt het volgende:
Ze gaven mij aan dat er openlijk en meermalen wapengerei werd getoond
Nieuws werkt simpelweg op basis van vraag en aanbod. Het is wat vreemd media te verwijten dit groot uit te meten als het een veelbesproken item is. Je draait nu oorzaak en gevolg om.quote:Op maandag 3 februari 2020 18:52 schreef Luckyseven het volgende:
[..]
Tsja, als je het groot bovenaan de website zet en als extraatje het 2de artikel ook over hetzelfde onderwerp laat gaan snap ik wel dat het het meest gelezen artikel is ja.
En nogmaals, er zit nog een heuuuul ruim vlak tussen het compleet negeren en hoe NU.nl er nu over bericht.
twitter:visegrad24 twitterde op vrijdag 31-01-2020 om 17:20:40“We are fighting an enemy that is different from us. Not open, but hiding. Not straightforward, but crafty. Not national, but international. It does not believe in working but speculates with money; it does not have its homeland, but feels it owns the whole world.”Viktor Orbán https://t.co/Th3QhuOEVT reageer retweet
quote:Op maandag 3 februari 2020 18:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Kreeg je er nog wat extra's bij?Had zomaar gekundSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Watmasthajong is Fries voor "wat wil je hebben jongen" dus het zal niet ver uit de buurt zitten.
We hebben hier ook nog een "MeiWah" wat in het Fries fonetisch betekent "Met wie?"
Praten met extreemrechtse figuren schijnt sowieso een hobby van Baudet te zijn.quote:Op maandag 3 februari 2020 18:54 schreef Oostwoud het volgende:
Ik begrijp dat Baudet gaat praten met Orbán en Salvini. Dat lijkt mij goed in het kader van Europese samenwerking. Orbán toont zo nu en dan aan inzicht te hebben in hoe de wereld werkt:twitter:visegrad24 twitterde op vrijdag 31-01-2020 om 17:20:40“We are fighting an enemy that is different from us. Not open, but hiding. Not straightforward, but crafty. Not national, but international. It does not believe in working but speculates with money; it does not have its homeland, but feels it owns the whole world.”Viktor Orbán https://t.co/Th3QhuOEVT reageer retweet
Dat er bij zetten ookquote:Biedt geen excuses aan
Voor de oikos opkomen schijnt tegenwoordig al extreemrechts te zijn. Zulke termen hebben geen meerwaarde meer.quote:Op maandag 3 februari 2020 18:56 schreef remlof het volgende:
[..]
Praten met extreemrechtse figuren schijnt sowieso een hobby van Baudet te zijn.
Weer wat geleerdquote:Op maandag 3 februari 2020 18:55 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Had zomaar gekund
Watmasthajong is Fries voor "wat wil je hebben jongen" dus het zal niet ver uit de buurt zitten.
We hebben hier ook nog een "MeiWah" wat in het Fries fonetisch betekent "Met wie?"
Oikos? Spreek je moederstaal.quote:Op maandag 3 februari 2020 18:57 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Voor de oikos opkomen schijnt tegenwoordig al extreemrechts te zijn. Zulke termen hebben geen meerwaarde meer.
Hij heeft dan ook geen excuses aangebodenquote:Op maandag 3 februari 2020 18:56 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Dat er bij zetten ook
Wat een onzin, het zo groot uitmeten op je voorpagina is hetgene wat het nieuws maakt, niet die 30.000 mensen die er op Twitter iets over hebben gezegd. Nieuwssites zijn zelf in staat iets veelbesproken te maken door er voor te zorgen dat er veel mensen in aanraking mee komen en de indruk te wekken dat het een gigantisch verhaal is. Zoals NU.nl hier heeft gedaan.quote:Op maandag 3 februari 2020 18:54 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nieuws werkt simpelweg op basis van vraag en aanbod. Het is wat vreemd media te verwijten dit groot uit te meten als het een veelbesproken item is. Je draait nu oorzaak en gevolg om.
NS BOA’s van Veiligheid en Service hebben alleen handboeien, verder geen wapens of geweldsmiddelen. Alleen de politieman in dit verhaal beschikt daar over. Maar ik moet de eerste diender nog tegen komen die voor een vervoersbewijs in een treincoupé met wapens gaat staan zwaaien. En ik ken er een paar.quote:Op maandag 3 februari 2020 18:53 schreef remlof het volgende:
[..]
Voor zover ik weet zijn NS-controleurs niet bewapend dus bazelt Baudet wederom maar wat.
Je begrijpt prima wat er met extreemrechts wordt bedoeld. Een Jared Taylor en Erkenbrand, bijvoorbeeld.quote:Op maandag 3 februari 2020 18:57 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Voor de oikos opkomen schijnt tegenwoordig al extreemrechts te zijn.
quote:'Maar uiteindelijk, uiteindelijk zal het broederschap van Europa moeten praten over de biologie die aan onze beschaving ten grondslag ligt.' En dan iets luider: 'Ik ben er zeker van dat sommige jongeren onder jullie electoraal verkozen zullen worden en deze dingen even expliciet kunnen benoemen zoals wij ze hier vandaag hebben gezegd.'
Maar goed, dit soort ideeën gaan er bij jou als pap in natuurlijk.quote:Geestelijke vaders zijn twee studenten: Bart (een pseudoniem) en Michael (echte naam). In een aantal alt-right-media vertellen Bart en Michael dat ze elkaar op Twitter hebben leren kennen via een gemeenschappelijke vriend. Ze delen hetzelfde onbehagen over multiculturaliteit, de vluchtelingencrisis en de politiek. Er moet verandering komen, denken ze, maar dat kan alleen gebeuren door 'meer' te doen dan alleen online-activisme. Erkenbrand moet een platform worden dat kennis over blanke superioriteit verspreidt en dat een hoogopgeleid kader smeedt met reëel politiek kapitaal.
Daarom, dus Baudet loopt weer uit z’n nek te zwetsen.quote:Op maandag 3 februari 2020 19:00 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
NS BOA’s van Veiligheid en Service hebben alleen handboeien, verder geen wapens of geweldsmiddelen. Alleen de politieman in dit verhaal beschikt daar over. Maar ik moet de eerste diender nog tegen komen die voor een vervoersbewijs in een treincoupé met wapens gaat staan zwaaien. En ik ken er een paar.
Media hebben geen opvoedkundige taak. Die controleren wat het meest wordt gelezen, waar de meeste views zitten en spelen daar op in. Als je duiding en achtergrond-analyses verwacht moet je niet op de voorpagina of bij nu.nl zijn.quote:Op maandag 3 februari 2020 19:00 schreef Luckyseven het volgende:
[..]
Wat een onzin, het zo groot uitmeten op je voorpagina is hetgene wat het nieuws maakt, niet die 30.000 mensen die er op Twitter iets over hebben gezegd. Nieuwssites zijn zelf in staat iets veelbesproken te maken door er voor te zorgen dat er veel mensen in aanraking mee komen en de indruk te wekken dat het een gigantisch verhaal is. Zoals NU.nl hier heeft gedaan.
Precies.quote:Op maandag 3 februari 2020 19:05 schreef remlof het volgende:
[..]
Daarom, dus Baudet loopt weer uit z’n nek te zwetsen.
Dat ik niet bij NU.nl moet zijn heb ik inmiddels wel geleerd inderdaad. Het is hetzelfde geschreeuw en stemmingsmakerij als de Telegraaf doet maar dan vanuit een progressief/globalistisch oogpunt.quote:Op maandag 3 februari 2020 19:05 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Media hebben geen opvoedkundige taak. Die controleren wat het meest wordt gelezen, waar de meeste views zitten en spelen daar op in. Als je duiding en achtergrond-analyses verwacht moet je niet op de voorpagina of bij nu.nl zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |