abonnement Unibet Coolblue
  maandag 3 februari 2020 @ 18:44:50 #1
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_191330910
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Wij doen aan Strava

Onze D1, die in de Hemel zijt,
Uw Hartslag worde geheiligd,
Uw Cadans kome,
Uw tempo geschiede, op aarde zoals in de Hemel.
Geef ons heden onze dagelijkse training
en vergeef ons onze luiheid,
zoals wij die vergeven aan onze medefokkers
en breng ons niet in beproeving
maar verlos ons van het bankhangen.
Amen.


Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfo
ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland
Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrennen in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje
SPOILER: online shoppen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Fiets cafe's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_191331022
Trouwens kolonel, je hebt toch in dunbevolkt (en door weinig wegen doorkruisd) wel genoeg aan een heel simpel kompasje op je stuur, en dan altijd maar de O volgen? Helemaal geen Garmin nodig joh ;)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  maandag 3 februari 2020 @ 18:52:09 #3
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_191331091
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:48 schreef Gripper het volgende:
Trouwens kolonel, je hebt toch in dunbevolkt (en door weinig wegen doorkruisd) wel genoeg aan een heel simpel kompasje op je stuur, en dan altijd maar de O volgen? Helemaal geen Garmin nodig joh ;)
Natuurlijk wel, de boel tracken. Hoe kom je anders aan kudos?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_191331337
Ik heb de kaarten ook altijd op m'n netbookje staan. Zo kan ik ze onderweg vervangen (mini SD kaartjes kun je in iedere stad kopen).
pi_191331363
Kolonel, op Veloviewer kun je zo in 1x goed naar boven komen in de algemen ranking voor tegeltjes.

Ik zal er dit jaar even flink wat aandacht aan moeten besteden. Degenen net boven en onder me hebben forse plannen (Northcape 4000 de een en de TCR de ander).
  maandag 3 februari 2020 @ 19:43:46 #6
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_191332053
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:04 schreef ultra_ivo het volgende:
Kolonel, op Veloviewer kun je zo in 1x goed naar boven komen in de algemen ranking voor tegeltjes.

Ik zal er dit jaar even flink wat aandacht aan moeten besteden. Degenen net boven en onder me hebben forse plannen (Northcape 4000 de een en de TCR de ander).
Hoeveel tegels zouden dat zijn? 10.000 oid?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_191332814
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 16:38 schreef Gripper het volgende:
Als je t via hier doet http://garmin.openstreetmap.nl/ , dan kan je 1 heel langgerekte kaart van oost naar west maken door zelf de gewenste tegels te selecteren. (vinkje "enable manual tile selection" )
Zou m wel opdelen in secties van max 2-3 gb denk ik.
Heb het nu op deze manier gedaan. De route opgedeeld in 4 stukken van 1/1,5 GB per kaart dan kan ik van de week even testen of de Garmin nou veel slomer is geworden. ^O^ Ik kwam vanmiddag erachter dat je je via de Connect app ook een route kan maken en die dan naar de Garmin kan sturen, dat is wel heel handig voor onderweg!

quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:48 schreef Gripper het volgende:
Trouwens kolonel, je hebt toch in dunbevolkt (en door weinig wegen doorkruisd) wel genoeg aan een heel simpel kompasje op je stuur, en dan altijd maar de O volgen? Helemaal geen Garmin nodig joh ;)
Ik kan ook naar de opkomende zon toe fietsen maar vind een kaart toch wel makkelijker :P

quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:52 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, de boel tracken. Hoe kom je anders aan kudos?
En dit inderdaad! Ik vind het wel leuk om te tracken zodat ik later nog eens terug kan kijken waar ik nu allemaal precies langs gefietst ben. :)

quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:03 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik heb de kaarten ook altijd op m'n netbookje staan. Zo kan ik ze onderweg vervangen (mini SD kaartjes kun je in iedere stad kopen).
Dat is wel handig inderdaad maar ik laat mijn laptop thuis. Scheelt toch weer 1,5/2 kilo die ik de hele weg mee moet nemen en daarnaast vind ik het ook fijner om niet zo'n duur ding mee te nemen op de fiets.

1 maart ga ik vertrekken en slaap dan in Zwolle. 3 op 4 maart slaap ik in Eindhoven en vanuit daar pak ik denk ik nog een stukje België en Luxemburg mee en ga dan verder richting het zuid-oosten. Als iemand 2 op 3 maart in de buurt van Arnhem een slaapplek beschikbaar heeft hou ik me van harte aanbevolen! Of 4 op 5 maart in Limburg @RealBizkit666 ;) Of als iemand gewoon een stuk mee wil fietsen zou ik dat ook leuk vinden!
pi_191332972
Geen enkel probleem. Als je die 4e komt (woensdag), moet je wel nog even 45km extra fietsen want dat is mijn vaste fietsdag met de club. :)
En als je zeker komt, dan kan ik kijken of ik de 5e verlof kan regelen en dan fiets ik wel een stuk met je mee.
pi_191333193
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:31 schreef RealBizkit666 het volgende:
Geen enkel probleem. Als je die 4e komt (woensdag), moet je wel nog even 45km extra fietsen want dat is mijn vaste fietsdag met de club. :)
En als je zeker komt, dan kan ik kijken of ik de 5e verlof kan regelen en dan fiets ik wel een stuk met je mee.
Super! Heb je een PM gestuurd :)
  maandag 3 februari 2020 @ 20:55:30 #10
62913 Blik
The one and Only!
pi_191333618
Gave trip Kolonel!

Komt er ook nog een topic?
pi_191334111
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:55 schreef Blik het volgende:
Gave trip Kolonel!

Komt er ook nog een topic?
Die is er zelfs al een tijdje, TRV / Op de fiets naar China

Verder wil ik waarschijnlijk af en toe een blog plaatsen op:

SPOILER: linkje naar blog
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 3 februari 2020 @ 21:19:49 #12
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_191334246
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 21:15 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Die is er zelfs al een tijdje, TRV / Op de fiets naar China

Verder wil ik waarschijnlijk af en toe een blog plaatsen op:

SPOILER: linkje naar blog
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben toendertijd naar München gefietst van bizkit. De route was eigenlijk overal wel prima. Wil je daar nog wat tips qua route?

En ik ken nog een toffe gast die in Stuttgart woont, daar kan je vast ook een avondje blijven tukken.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_191334372
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 21:19 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik ben toendertijd naar München gefietst van bizkit. De route was eigenlijk overal wel prima. Wil je daar nog wat tips qua route?

En ik ken nog een toffe gast die in Stuttgart woont, daar kan je vast ook een avondje blijven tukken.
Zou mooi zijn! Ik denk dat ik waarschijnlijk over de Brennerpas gaan maar hoe ik de alpen over ga ligt nog niet helemaal vast. Maar tips over jou route zijn zeker welkom. Stuttgart zal ik denk ik ook wel doorkomen als ik zo naar de kaart kijk!
  maandag 3 februari 2020 @ 21:38:53 #14
62913 Blik
The one and Only!
pi_191334687
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 21:15 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Die is er zelfs al een tijdje, TRV / Op de fiets naar China

Verder wil ik waarschijnlijk af en toe een blog plaatsen op:

SPOILER: linkje naar blog
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nice! Heb je meteen ook gevolgd op strava
  maandag 3 februari 2020 @ 22:10:32 #15
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_191335447
quote:
14s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:23 schreef KolonelBroodje het volgende:
1 maart ga ik vertrekken en slaap dan in Zwolle. 3 op 4 maart slaap ik in Eindhoven en vanuit daar pak ik denk ik nog een stukje België en Luxemburg mee en ga dan verder richting het zuid-oosten. Als iemand 2 op 3 maart in de buurt van Arnhem een slaapplek beschikbaar heeft hou ik me van harte aanbevolen! Of 4 op 5 maart in Limburg @RealBizkit666 Of als iemand gewoon een stuk mee wil fietsen zou ik dat ook leuk vinden!
Ik zat hier naar te kijken en dacht, dat schiet ook niet erg op.

Maar toen bedacht ik me dat ik m'n achillespees gigantisch geblesseerd heb toen ik naar München fietste door veels te veel per dag te rijden. Dus wat minder km's (zeker in combinatie met jouw bepakking) is helemaal geen dom idee.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_191335774
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 22:10 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik zat hier naar te kijken en dacht, dat schiet ook niet erg op.

Maar toen bedacht ik me dat ik m'n achillespees gigantisch geblesseerd heb toen ik naar München fietste door veels te veel per dag te rijden. Dus wat minder km's (zeker in combinatie met jouw bepakking) is helemaal geen dom idee.
Ja precies maar op zich valt het nog wel mee want de eerste vier dagen is dan 80/110km per dag dus alsnog wel vrij veel. In principe wil ik gemiddeld 500km per week fietsen. Dat zal aan het begin iets meer zijn maar in de bergen en buiten Europa misschien wat minder. Daarnaast wil ben ik van plan om op sommige plekken wat langer te blijven omdat vrienden/famillie me op komen zoeken dus gemiddeld 500 per week is wel een aardige schatting.

En net wat je zegt. Voor +/- een week zou ik dat soort dagafstanden zoals je tocht naar Munchen misschien wel aan kunnen maar ik heb geen haast en wil me niet direct al overbelasten :P
  maandag 3 februari 2020 @ 22:54:28 #17
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_191336372
Heel vet broodje, tof dat je binnenkort gaat beginnen!
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_191336634
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 21:15 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Die is er zelfs al een tijdje, TRV / Op de fiets naar China

Verder wil ik waarschijnlijk af en toe een blog plaatsen op:

SPOILER: linkje naar blog
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tof!Veel plezier alvast. Vul het lekker op de manier in die voor jou het best is :)
  dinsdag 4 februari 2020 @ 06:20:35 #19
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_191338906
Ik wens je heel veel plezier en succes maar zou zelf nooit de Midden Oostenlanden aandoen vanwege de veiligheid.
  dinsdag 4 februari 2020 @ 06:25:02 #20
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_191338919
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 06:20 schreef kaasplankje het volgende:
Ik wens je heel veel plezier en succes maar zou zelf nooit de Midden Oostenlanden aandoen vanwege de veiligheid.
Dat valt allemaal best mee hoor. Voor zover ik weet is er in de afgelopen jaren maar 1 keer een groep fietsers door wat gekkies omgebracht.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_191339319
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 22:24 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Ja precies maar op zich valt het nog wel mee want de eerste vier dagen is dan 80/110km per dag dus alsnog wel vrij veel. In principe wil ik gemiddeld 500km per week fietsen. Dat zal aan het begin iets meer zijn maar in de bergen en buiten Europa misschien wat minder. Daarnaast wil ben ik van plan om op sommige plekken wat langer te blijven omdat vrienden/famillie me op komen zoeken dus gemiddeld 500 per week is wel een aardige schatting.

En net wat je zegt. Voor +/- een week zou ik dat soort dagafstanden zoals je tocht naar Munchen misschien wel aan kunnen maar ik heb geen haast en wil me niet direct al overbelasten :P
Dacht dat het echt pas plan was voor over een paar jaar... Maar gewoon volgende maand al.. Ik ga je topic volgen!
everyone's a critic...
even you ! !
pi_191339871
Succes Kolonel. Kan het Coronavirus je plannen nog wijzigen?
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_191340511
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 08:44 schreef Patroon het volgende:
Succes Kolonel. Kan het Coronavirus je plannen nog wijzigen?
Ja dat is zeker iets wat ik in de gaten ga houden maar voor ik in China ben zijn we al zeker een half jaar verder dus dan zie ik wel hoe het dan is. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor de situatie met de VS en Iran begin dit jaar. Het reisadvies is daardoor nu "oranje" geworden maar het lijkt mee te vallen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 06:20 schreef kaasplankje het volgende:
Ik wens je heel veel plezier en succes maar zou zelf nooit de Midden Oostenlanden aandoen vanwege de veiligheid.
Als je mij dat 3 jaar geleden had gevraagd dan zou ik misschien hetzelfde hebben gezegd maar ik lees in veel blogs van fietsers die mij voor zijn gegaan dat landen als Turkije en Iran juist één van de hoogtepunten van hun reis was vanwege de gastvrijheid van de mensen daar. Zeker in Iran vinden veel inwoners het jammer dat het land vaak negatief in het nieuws is en willen vaak het tegendeel bewijzen.

Ik zit ook in een appgroep met inmiddels acht andere Nederlanders die in maart/april naar Azië gaan fietsen over grotendeels dezelfde route. Heel handig want daar kunnen we dingen in delen zoals hoe het verkrijgen van verschillende visa en andere tips voor onderweg. Als we dan bij elkaar in de buurt zijn kunnen we ook stukken samenfietsen ^O^

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 06:25 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dat valt allemaal best mee hoor. Voor zover ik weet is er in de afgelopen jaren maar 1 keer een groep fietsers door wat gekkies omgebracht.
Voor zover ik weet inderdaad ook. Dat was twee jaar geleden in Tajikistan. Wel op de route waar ik ook langs ga fietsen maar sindsdien is er niks meer gebeurt. Mocht het wel weer gebeuren voordat ik daar kom dan wijzig ik mijn route misschien wel.

Het grootste gevaar is uiteindelijk toch het verkeer omdat je je dag in dag uit op de weg begeeft. Zelf ben ik het meest bang voor straat honden die je achterna komen.
  dinsdag 4 februari 2020 @ 12:55:51 #24
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_191343383
Ik kan misschien een frame met 11 speed SRAM Red groep kopen. Kan ik voor alle onderdelen behalve shifters/derailleurs dan ook switchen naar Shimano als ze aan vervanging toe zijn?
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_191343463
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 12:55 schreef Fretwork het volgende:
Ik kan misschien een frame met 11 speed SRAM Red groep kopen. Kan ik voor alle onderdelen behalve shifters/derailleurs dan ook switchen naar Shimano als ze aan vervanging toe zijn?
:Y
  dinsdag 4 februari 2020 @ 13:05:58 #26
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_191343498
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 12:55 schreef Fretwork het volgende:
Ik kan misschien een frame met 11 speed SRAM Red groep kopen. Kan ik voor alle onderdelen behalve shifters/derailleurs dan ook switchen naar Shimano als ze aan vervanging toe zijn?
Vraag Patty.
  dinsdag 4 februari 2020 @ 13:06:27 #27
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_191343502
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 13:05 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Vraag Patty.
@Patroon
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  dinsdag 4 februari 2020 @ 13:07:12 #28
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_191343514
volgens mij is die remhoef niet compatibel, maar verder kan het wel.
  dinsdag 4 februari 2020 @ 13:11:22 #29
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_191343573
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 13:07 schreef kaasplankje het volgende:
volgens mij is die remhoef niet compatibel, maar verder kan het wel.
Is een disc set, dus dat is sowieso meer gepruts denk ik. Weet wel dat SRAM discs op de MTB toen heel kut waren om te fixxen in een Duits dorp
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  dinsdag 4 februari 2020 @ 13:20:52 #30
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_191343693
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 13:11 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Is een disc set, dus dat is sowieso meer gepruts denk ik. Weet wel dat SRAM discs op de MTB toen heel kut waren om te fixxen in een Duits dorp
Oh hydrailische disc?
pi_191343795
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 13:05 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Vraag Patty.
Ja dat kan, oftewel cassette/ketting en eventueel binnenkabels. Remhoeven van shimano kunnen niet gemixt worden met Sram Red, aangezien het aangrijpmoment van beide merken niet overeenkomen. Ik heb wel eens Shimano remhoeven geplaatst met Sram shifters en dat remde vooral aan/uit en had geen fijne opbouw. Had veel last van blokkerende wielen. Dus dat weer snel aangepast.
Maar ik kan 't mis hebben...
  dinsdag 4 februari 2020 @ 13:53:19 #32
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_191344155
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 13:20 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Oh hydrailische disc?
Yes, rubbertje geknapt. Daarna thuis een complete overhaul gedaan om alle interne onderdelen van de hendel weer goed te krijgen.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_191348181
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 13:53 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Yes, rubbertje geknapt. Daarna thuis een complete overhaul gedaan om alle interne onderdelen van de hendel weer goed te krijgen.
/Gripper-mode on: Altijd schrikken, als een rubbertje knapt
everyone's a critic...
even you ! !
  dinsdag 4 februari 2020 @ 18:34:31 #34
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_191348592
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 09:31 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Ja dat is zeker iets wat ik in de gaten ga houden maar voor ik in China ben zijn we al zeker een half jaar verder dus dan zie ik wel hoe het dan is. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor de situatie met de VS en Iran begin dit jaar. Het reisadvies is daardoor nu "oranje" geworden maar het lijkt mee te vallen.
[..]
Een neef van me heeft kortgeleden een half jaar in Burkino Faso gezeten. Ook niet de beste plek om te zijn volgens het reisadvies. Maar dat weerhield hem niet van sporten, lokale barretjes bezoeken etc etc.
quote:
Als je mij dat 3 jaar geleden had gevraagd dan zou ik misschien hetzelfde hebben gezegd maar ik lees in veel blogs van fietsers die mij voor zijn gegaan dat landen als Turkije en Iran juist één van de hoogtepunten van hun reis was vanwege de gastvrijheid van de mensen daar. Zeker in Iran vinden veel inwoners het jammer dat het land vaak negatief in het nieuws is en willen vaak het tegendeel bewijzen.

Ik zit ook in een appgroep met inmiddels acht andere Nederlanders die in maart/april naar Azië gaan fietsen over grotendeels dezelfde route. Heel handig want daar kunnen we dingen in delen zoals hoe het verkrijgen van verschillende visa en andere tips voor onderweg. Als we dan bij elkaar in de buurt zijn kunnen we ook stukken samenfietsen ^O^
Dat is wel handig ja!
quote:
[..]

Voor zover ik weet inderdaad ook. Dat was twee jaar geleden in Tajikistan. Wel op de route waar ik ook langs ga fietsen maar sindsdien is er niks meer gebeurt. Mocht het wel weer gebeuren voordat ik daar kom dan wijzig ik mijn route misschien wel.

Het grootste gevaar is uiteindelijk toch het verkeer omdat je je dag in dag uit op de weg begeeft. Zelf ben ik het meest bang voor straat honden die je achterna komen.
Ik neem aan dat je 1 of 2 lampen achterop hebt? En op je tassen zitten reflectoren toch? evt. kan je nog een spiegeltje op je helm of stuur vastmaken.

De enige die ik ooit over honden gehoord heb die daadwerkelijk beten had dat in Thailand. Wat je kan doen is in Duitsland een busje pepperspray kopen. Al is dat ook wel weer link want de kans bestaat ook dat je in je eigen ogen sprayt/dat het in je ogen waait. En dat is nou niet echt top als je door een roedel honden aangevallen wordt. Ik denk dat hard doorfietsen en schoppen als ze te dichtbij komen de beste oplossing is.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_191349087
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 09:31 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Ja dat is zeker iets wat ik in de gaten ga houden maar voor ik in China ben zijn we al zeker een half jaar verder dus dan zie ik wel hoe het dan is. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor de situatie met de VS en Iran begin dit jaar. Het reisadvies is daardoor nu "oranje" geworden maar het lijkt mee te vallen.
[..]

Als je mij dat 3 jaar geleden had gevraagd dan zou ik misschien hetzelfde hebben gezegd maar ik lees in veel blogs van fietsers die mij voor zijn gegaan dat landen als Turkije en Iran juist één van de hoogtepunten van hun reis was vanwege de gastvrijheid van de mensen daar. Zeker in Iran vinden veel inwoners het jammer dat het land vaak negatief in het nieuws is en willen vaak het tegendeel bewijzen.

Ik zit ook in een appgroep met inmiddels acht andere Nederlanders die in maart/april naar Azië gaan fietsen over grotendeels dezelfde route. Heel handig want daar kunnen we dingen in delen zoals hoe het verkrijgen van verschillende visa en andere tips voor onderweg. Als we dan bij elkaar in de buurt zijn kunnen we ook stukken samenfietsen ^O^
[..]

Voor zover ik weet inderdaad ook. Dat was twee jaar geleden in Tajikistan. Wel op de route waar ik ook langs ga fietsen maar sindsdien is er niks meer gebeurt. Mocht het wel weer gebeuren voordat ik daar kom dan wijzig ik mijn route misschien wel.

Het grootste gevaar is uiteindelijk toch het verkeer omdat je je dag in dag uit op de weg begeeft. Zelf ben ik het meest bang voor straat honden die je achterna komen.
Gewoon naar het reisadvies van onze overheid kijken voor de gebieden waar je heen gaat. En ik kijk zelf altijd naar het soort gevaar.

Een tassendief is een stuk minder erg dan een gekke IS strijder die je vermoord.

En als je maar hondsdolheid prikken hebt gehaald ga je daar in ieder geval niet dood aan.
  FOK!fotograaf dinsdag 4 februari 2020 @ 21:45:57 #36
73911 ultra_ivo
pi_191352094
Ik heb regelmatig mijn twijfels over het reisadvies. Dat is nogal vaak politiek gekleurd. En voor onbekendere landen heeft BuZa vaak geen specialistische kennis in huis.
In de landen waar ik die kennis heb wil ik regelmatig hiervan afwijken. Voor andere landen kijk ik ook wat bijvoorbeeld de Franse en Duitse ministeries schrijven.
  woensdag 5 februari 2020 @ 09:40:26 #37
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_191358008
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 18:59 schreef Mansjester het volgende:

[..]

Gewoon naar het reisadvies van onze overheid kijken voor de gebieden waar je heen gaat. En ik kijk zelf altijd naar het soort gevaar.

Een tassendief is een stuk minder erg dan een gekke IS strijder die je vermoord.

En als je maar hondsdolheid prikken hebt gehaald ga je daar in ieder geval niet dood aan.
Hondsdolheid helpt toch alleen om je 24 uur langer te geven om naar een ziekenhuis te komen? Wat wellicht geen overbodige luxe is op de fiets.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_191358189
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 09:40 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Hondsdolheid helpt toch alleen om je 24 uur langer te geven om naar een ziekenhuis te komen? Wat wellicht geen overbodige luxe is op de fiets.
Ja klopt, heb de inenting ook gehad. Daarnaast hoef je geen een of ander zeldzaam antiserum te hebben als je gebeten wordt maar iets wat veel beter verkrijgbaar is.
pi_191358207
Waarom heeft een fietsenmaker geen quicklink tang :(
Moet ik weer online bestellen, sjongejongejonge.
pi_191358236
Lukt ook wel met een punttang of een waterpomptang.
Aldus.
  woensdag 5 februari 2020 @ 10:08:07 #41
545 dop
:copyright: dop
pi_191358297
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 12:55 schreef Fretwork het volgende:
Ik kan misschien een frame met 11 speed SRAM Red groep kopen. Kan ik voor alle onderdelen behalve shifters/derailleurs dan ook switchen naar Shimano als ze aan vervanging toe zijn?
Sram gebruikt dot 5.1 Shimano minerale olie.
Dot 5.1 tast de rubbers aan van een voor minerale olie gemaakt systeem.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  woensdag 5 februari 2020 @ 10:08:44 #42
545 dop
:copyright: dop
pi_191358307
quote:
2s.gif Op woensdag 5 februari 2020 10:02 schreef Z het volgende:
Lukt ook wel met een punttang of een waterpomptang.
of een veter
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_191359124
quote:
2s.gif Op woensdag 5 februari 2020 10:02 schreef Z het volgende:
Lukt ook wel met een punttang of een waterpomptang.
Gister uur gekut, ben nooit zo goed in zulke dingen :P
pi_191363775
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 09:56 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Ja klopt, heb de inenting ook gehad. Daarnaast hoef je geen een of ander zeldzaam antiserum te hebben als je gebeten wordt maar iets wat veel beter verkrijgbaar is.
Voornamelijk dit ja. Als je hier al prikken hebt gehaald, hoef je als je bent gebeten nog maar 2 goed verkrijgbare prikken. Als je de eerste niet hebt moet je er 5,waarbij de eerste vaak niet te krijgen zijn
pi_191373617
quote:
4s.gif Op woensdag 5 februari 2020 11:24 schreef Leonos het volgende:

[..]

Gister uur gekut, ben nooit zo goed in zulke dingen :P
hoe herkenbaar :o
Paar weken terug ketting vervangen, met stuk ijzerdraad de schakels van de spanning gehaald..
en toen zelfs MET een tang kreeg ik het nog niet voor elkaar om ze vast te zetten.
Telkens schoot hij aan 1 kant los. Komt mijn vrouw de garage binnen.. binnen 5 seconden had ze hem vast..

en #($)#)$@# had ik de ketting verkeerd door de derailleur lopen. Losmaken geen probleem met de tang, en vast.. weer hetzelfde geklooi... Mijn vrouw er weer bijgehaald en ja hoor.. weer binnen een paar seconden heeft ze de missing link vast zitten.. :D
pi_191373782
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 10:02 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

hoe herkenbaar :o
Paar weken terug ketting vervangen, met stuk ijzerdraad de schakels van de spanning gehaald..
en toen zelfs MET een tang kreeg ik het nog niet voor elkaar om ze vast te zetten.
Telkens schoot hij aan 1 kant los. Komt mijn vrouw de garage binnen.. binnen 5 seconden had ze hem vast..

en #($)#)$@# had ik de ketting verkeerd door de derailleur lopen. Losmaken geen probleem met de tang, en vast.. weer hetzelfde geklooi... Mijn vrouw er weer bijgehaald en ja hoor.. weer binnen een paar seconden heeft ze de missing link vast zitten.. :D
:D
Gisteren die tang gekocht, binnen 5 minuten was gefixt 8-)
  donderdag 6 februari 2020 @ 10:57:49 #47
62913 Blik
The one and Only!
pi_191374228
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 10:02 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

hoe herkenbaar :o
Paar weken terug ketting vervangen, met stuk ijzerdraad de schakels van de spanning gehaald..
en toen zelfs MET een tang kreeg ik het nog niet voor elkaar om ze vast te zetten.
Telkens schoot hij aan 1 kant los. Komt mijn vrouw de garage binnen.. binnen 5 seconden had ze hem vast..

en #($)#)$@# had ik de ketting verkeerd door de derailleur lopen. Losmaken geen probleem met de tang, en vast.. weer hetzelfde geklooi... Mijn vrouw er weer bijgehaald en ja hoor.. weer binnen een paar seconden heeft ze de missing link vast zitten.. :D
Een extra paar handen is daarvoor ook wel erg fijn, heb ook een paar maanden geleden enorm lopen kutten hiermee. Zelfde probleem ook als jij gehad, dat die niet goed door de derailleur liep, dus kon ik hem ook weer losmaken . Ff de vrouw erbij geroepen om de derailleur naar beneden te trekken zodat er meer spelling in de ketting zit, en klaar is kees
pi_191374442
Vastzetten is heel makkelijk toch? Je druk het linkje in elkaar, draait de ketting tot het linkje aan de bovenkant staat en geeft dan een ram op het pedaal. Klikt ‘ie meteen vast!
  donderdag 6 februari 2020 @ 11:53:03 #49
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_191374939
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 11:14 schreef Tommeke het volgende:
Vastzetten is heel makkelijk toch? Je druk het linkje in elkaar, draait de ketting tot het linkje aan de bovenkant staat en geeft dan een ram op het pedaal. Klikt ‘ie meteen vast!
Ja dat doe ik ook je hebt er ook wel een speciaal tangtooltje voor.
pi_191375033
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 11:14 schreef Tommeke het volgende:
Vastzetten is heel makkelijk toch? Je druk het linkje in elkaar, draait de ketting tot het linkje aan de bovenkant staat en geeft dan een ram op het pedaal. Klikt ‘ie meteen vast!
Zo heb ik het vorig jaar ook een paar keer gedaan, zonder tang. Het ging toen idd best goed.
Maar nu bleef de Missing link al niet aan beide kanten zitten.. de stap om de ketting aan de bovenkant te zetten en kracht op de pedalen te zetten kwam ik niet eens :P
pi_191376011
Ja, dat wordt een lastig verhaal dan :P
  donderdag 6 februari 2020 @ 18:10:29 #52
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_191379853
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 10:02 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

hoe herkenbaar :o
Paar weken terug ketting vervangen, met stuk ijzerdraad de schakels van de spanning gehaald..
en toen zelfs MET een tang kreeg ik het nog niet voor elkaar om ze vast te zetten.
Telkens schoot hij aan 1 kant los. Komt mijn vrouw de garage binnen.. binnen 5 seconden had ze hem vast..

en #($)#)$@# had ik de ketting verkeerd door de derailleur lopen. Losmaken geen probleem met de tang, en vast.. weer hetzelfde geklooi... Mijn vrouw er weer bijgehaald en ja hoor.. weer binnen een paar seconden heeft ze de missing link vast zitten.. :D
:')

Timmermannen....
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 6 februari 2020 @ 18:12:52 #53
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_191379875
Ketting voor van 't blad afhalen, quicklink tussen je duim en wijsvinger in de lengte van de ketting vasthouden zodat hij niet uit elkaar schiet en dan overhoeks de waterpomptang erop. Schiet ie zo los of vast.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_191388976
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 18:12 schreef kanovinnie het volgende:
Ketting voor van 't blad afhalen, quicklink tussen je duim en wijsvinger in de lengte van de ketting vasthouden zodat hij niet uit elkaar schiet en dan overhoeks de waterpomptang erop. Schiet ie zo los of vast.
metaalboeren.... :6

Ik ga het vanavond weer meemaken, voor morgen een ritje op de weg staan (eerste buitenrit van het jaar ;) )
Gelukkig is mijn vrouw ook thuis O-)
pi_191389151
448KM YTD!
  vrijdag 7 februari 2020 @ 09:24:33 #56
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_191389230
Jongens, 600 euro voor een carbon Canyon frame+cockpit, bottom bracket, zadelpen. Is dat een goede deal?
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_191389365
Hangt een beetje van het type af niet?
Aldus.
  FOK!fotograaf vrijdag 7 februari 2020 @ 09:52:55 #58
73911 ultra_ivo
pi_191389505
Voor degenen die zeterdag het brevet in Nijmegen meerijden, langs de IJssel staat een stukje van de route onder water. Er is zojuist een mail naar de aangemelde deelnemers uitgegaan met een omleiding.
  vrijdag 7 februari 2020 @ 11:02:35 #59
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_191390252
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 09:38 schreef Z het volgende:
Hangt een beetje van het type af niet?
Endurace SL met schijfremmen
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_191390590
w/ w/ hallootjes.
Wanneer gaan we weer samenfietsen? cq. Primaverameet?

dan kan ik beginnen te trainen.

rondje gravel kan uiteraard ook.

[ Bericht 7% gewijzigd door MarcoD op 07-02-2020 11:48:13 ]
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  vrijdag 7 februari 2020 @ 18:16:47 #61
545 dop
:copyright: dop
pi_191395445
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 09:24 schreef Fretwork het volgende:
Jongens, 600 euro voor een carbon Canyon frame+cockpit, bottom bracket, zadelpen. Is dat een goede deal?
Welk frame? voor Patty zijn oude gescheurde canyon is het wat duur.

[ Bericht 0% gewijzigd door dop op 07-02-2020 18:27:46 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  vrijdag 7 februari 2020 @ 18:20:28 #62
545 dop
:copyright: dop
pi_191395504
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 11:02 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Endurace SL met schijfremmen
Nieuw of weinig gebruik klinkt dat redelijk.
Ga je hem zelf afmonteren of laten doen?
In 2e geval word het niet een super koopje

¤900 groepset
¤400 wielen
¤200 pedalen, zadel, lintje, enz.

[ Bericht 6% gewijzigd door dop op 07-02-2020 18:25:40 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  vrijdag 7 februari 2020 @ 20:48:22 #63
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_191397515
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 11:34 schreef MarcoD het volgende:
w/ w/ hallootjes.
Wanneer gaan we weer samenfietsen? cq. Primaverameet?

dan kan ik beginnen te trainen.

rondje gravel kan uiteraard ook.
*; goed idee dan ga ik ook beginnen met dervoor te trainen
  vrijdag 7 februari 2020 @ 21:03:14 #64
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_191397744
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 11:02 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Endurace SL met schijfremmen
Hangt af vd conditie, nieuw moet je dan aan 1000/1100 denken qua prijs dus als die zgan is dan heb je een mooie deal.
pi_191397948
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 20:48 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

*; goed idee dan ga ik ook beginnen met dervoor te trainen
Trainen is onzekerheid
Maar ik kan 't mis hebben...
  vrijdag 7 februari 2020 @ 22:12:36 #66
62913 Blik
The one and Only!
pi_191399139
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 11:34 schreef MarcoD het volgende:
w/ w/ hallootjes.
Wanneer gaan we weer samenfietsen? cq. Primaverameet?

dan kan ik beginnen te trainen.

rondje gravel kan uiteraard ook.
21 maart :)?

Lijkt me tof, doe graag een rondje mee (mits geen gravel)
pi_191403722
Ik had in gedachten om dit keer iets te organiseren rondom de strade bianchi op 7 maart. Inclusief gravelwegen uiteraard!

Alleen dat weekend doen wij bij hoge uitzondering een weekend klus bij een klant en daarvoor zijn mensen nodig. Komende week gaan we dat alles inplannen en weet ik of ik kan fietsen of dat ik 3 kranen van 28 meter lang op z’n plek ga hijsen.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_191409792
Ik moet op beide dagen opvang regelen voor mij dochter, dus ik zou het een beetje op tijd moeten weten. Als het niet teveel gravelwegen zijn. :)

Edit:
Opvang voor de 7e is al semi geregeld. :D

[ Bericht 25% gewijzigd door RealBizkit666 op 08-02-2020 17:24:50 ]
  zondag 9 februari 2020 @ 09:13:49 #69
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_191421479
Nog mensen die vandaag op de fiets durven te stappen? Even een KOM pakken? 8-)
pi_191422182
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2020 09:13 schreef Zwansen het volgende:
Nog mensen die vandaag op de fiets durven te stappen? Even een KOM pakken? 8-)
Als het droog blijft ga ik wel een stukje. Moet nog 33km om mijn weektotaal te halen.
pi_191422399
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 10:47 schreef Najieto het volgende:

[..]

Als het droog blijft ga ik wel een stukje. Moet nog 33km om mijn weektotaal te halen.
33 km wind mee, en dan 2 uur terug! ;)
  zondag 9 februari 2020 @ 12:39:13 #72
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_191423798
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2020 09:13 schreef Zwansen het volgende:
Nog mensen die vandaag op de fiets durven te stappen? Even een KOM pakken? 8-)
Zekers, even gezwift 👯♂
.
pi_191424266
Geen tijd vandaag. Daarom gisteren gewoon wat extra kilometers gemaakt. ;)
  zondag 9 februari 2020 @ 13:18:09 #74
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_191424385
Mooie dag voor een meet in Friesland.

Jammer dat Patroon zijn verantwoordelijk niet neemt
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_191424930
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2020 09:13 schreef Zwansen het volgende:
Nog mensen die vandaag op de fiets durven te stappen? Even een KOM pakken? 8-)
5 KOM’s en de nodige bekers gepakt. Bij wat meer voorbereiding hadden het er nog wel meer kunnen zijn.
sig verwijderd door FA
pi_191425032
Het is schier onmogelijk om ZW-wind KOM's rond Amsterdam te halen. Alleen gekke KOM's met rare bochten, bruggetjes of kasseien oid. Net toch een poging gewaagd op een 3,3 km lange kaarsrechte weg (Machineweg), tiende tijd (van de 9000), seconde langzamer dan Thijs Zonneveld. Prachtig.

Ik vind het altijd wel leuk om in zulke omstandigheden te fietsen. Beuken tegen de wind in. Alleen onverwachte windvlagen van opzij zijn soms een beetje spannend.
Aldus.
pi_191425137
quote:
14s.gif Op zondag 9 februari 2020 11:03 schreef cafca het volgende:

[..]

33 km wind mee, en dan 2 uur terug! ;)
Dan moet ik eerst met een pont over. Daar heb ik geen zin in. Dus eerst lekker beuken in de 💨
pi_191425206
quote:
14s.gif Op zondag 9 februari 2020 14:03 schreef Z het volgende:
Het is schier onmogelijk om ZW-wind KOM's rond Amsterdam te halen. Alleen gekke KOM's met rare bochten, bruggetjes of kasseien oid. ....
Kasseien! O+
pi_191425566
quote:
6s.gif Op zondag 9 februari 2020 13:18 schreef kanovinnie het volgende:
Mooie dag voor een meet in Friesland.

Jammer dat Patroon zijn verantwoordelijk niet neemt
Tommeke stond al bij een verkeersbord te posten
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  zondag 9 februari 2020 @ 14:36:29 #80
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_191425671
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 14:31 schreef MarcoD het volgende:

[..]

Tommeke stond al bij een verkeersbord te posten
Ging hij weer eem de berm checken?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_191426930
Was best leuk wind mee over het strand, jammer dat ik dan een 38 voorblad heb anders had er wel een KOM ingezeten.
En mooi gezicht zo al dat losse zand wat denk zo'n 30cm hoog over het strand gaat als soort van golven.
Maar met dit weer is fiets met bredere banden wel zo veilig op het moment dat je een windstoot van de zijkant krijgt.
Paar keer bijna van de weg geblazen.
pi_191428548
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 14:31 schreef MarcoD het volgende:

[..]

Tommeke stond al bij een verkeersbord te posten
:D :D

Vandaag tegen een bruggetje aangewaaid :')

Trouwens, 7 maart zou mij vet goed uitkomen!
  FOK!fotograaf zondag 9 februari 2020 @ 17:37:11 #83
73911 ultra_ivo
pi_191428903
ik denk dat ik kan zeggen dat m'n post PBP ellende voorbij is. M'n 2e BRM in 2 weken gereden, weer ruim binnen de tijd. En iedere keer het grootste stuk in een groepje. Over 2 weken weer maar dan met meer hoogtemeters.
pi_191429014
Wat ging er dan allemaal mis Ivo? Of wil je het er nog niet over hebben? Lekker dat het weer goed gaat iig.
Aldus.
pi_191431583
Het was leuk buiten voor een uurtje. Flinke rukwinden in de polder. Had al snel kramp in mijn handen van het stevig vasthouden in de beugels. Terug windje mee met een enkele keer tegen de 60 per uur aan is leuk. Meeste deel stond de wind niet gunstig genoeg voor KOM’s dus daar heb ik me ook niet aan gewaagd. Ben sowieso geen KOM hunter. Ook omdat met dik 50 een rukwind schuin van achter ook geen pretje is. Het was vooral genieten van het natuurgeweld.
  FOK!fotograaf zondag 9 februari 2020 @ 20:23:03 #86
73911 ultra_ivo
pi_191431616
quote:
2s.gif Op zondag 9 februari 2020 17:45 schreef Z het volgende:
Wat ging er dan allemaal mis Ivo? Of wil je het er nog niet over hebben? Lekker dat het weer goed gaat iig.
Gewoon m'n schouder naar de kloten. En dat is een heel langdurige blessure.
Een week voor had ik last van een stuntelaar achter me op de trappen van het station in Venlo. Met als resultaat dat ik gaandeweg PBP eerst niet maar aan m'n stuur kon trekken en daarna zoveel last van m'n schouder had dat ik niet meer goed met m'n linkerhand in de remmen kon knijpen. Geen kans om uit te rijden dus.
En het duurt lang voordat je zo'n blessure weer redelijk in orde hebt.
pi_191432152
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 08:39 schreef Gripper het volgende:
Ik had in gedachten om dit keer iets te organiseren rondom de strade bianchi op 7 maart. Inclusief gravelwegen uiteraard!

Alleen dat weekend doen wij bij hoge uitzondering een weekend klus bij een klant en daarvoor zijn mensen nodig. Komende week gaan we dat alles inplannen en weet ik of ik kan fietsen of dat ik 3 kranen van 28 meter lang op z’n plek ga hijsen.
We horen het wel, anders een andere datum ^O^
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  FOK!fotograaf woensdag 12 februari 2020 @ 19:12:33 #88
145146 Andyy
pi_191476285
Kan iemand m'n pakketje meenemen uit China als hij/zij toch die kant op gaat?
  woensdag 12 februari 2020 @ 19:33:51 #89
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_191476623
quote:
6s.gif Op woensdag 12 februari 2020 19:12 schreef Andyy het volgende:
Kan iemand m'n pakketje meenemen uit China als hij/zij toch die kant op gaat?
Tebbie?
  woensdag 12 februari 2020 @ 22:24:02 #90
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_191480041
quote:
6s.gif Op woensdag 12 februari 2020 19:12 schreef Andyy het volgende:
Kan iemand m'n pakketje meenemen uit China als hij/zij toch die kant op gaat?
Ja hoor, zo'n frame vouw je zo in je handbagage;)
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_191489553
Zondag het NK tegenwindfietsen gefietst. Laagste gemiddelde ooit of een fietsritje. Km of 18 per uur :'(
pi_191570886
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 20:44 schreef MarcoD het volgende:

[..]

We horen het wel, anders een andere datum ^O^
Ja wordt idd een andere datum, ik ga die zaterdag de mouwen van mn overall opstropen. Iets met gravel op de dag van Strade Bianchi was erg leuk geweest maar helaas...

Andere keer maar weer.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  dinsdag 18 februari 2020 @ 19:28:29 #93
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_191572004
Komt mij eigenlijk ook beter uit. Kan ik mooi naar een babyshower *O*
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_191577629
Nog mensen die naar de Bikemotion gaan?
  woensdag 19 februari 2020 @ 08:34:51 #95
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_191579986
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 23:46 schreef RealBizkit666 het volgende:
Nog mensen die naar de Bikemotion gaan?
Ik twijfel of ik vrijdagavond even meepak
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  donderdag 20 februari 2020 @ 06:33:45 #96
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_191594965
Ik ga niet heen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 20 februari 2020 @ 07:58:08 #97
545 dop
:copyright: dop
pi_191595351
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2020 06:33 schreef kanovinnie het volgende:
Ik ga niet heen.
dat betwijfel ik.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_191595778
ik ook niet, vorig jaar was mijn eerste keer bikemotion. Vond het toen erg leuk omdat ik op de markt was voor een nieuwe fiets en zo de modellen live kon zien.
  donderdag 20 februari 2020 @ 10:28:21 #99
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_191596709
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2020 07:58 schreef dop het volgende:

[..]

dat betwijfel ik.
:?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_191596771
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 10:28 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

:?
kano is onsterfelijk? ;)
  donderdag 20 februari 2020 @ 11:50:38 #101
545 dop
:copyright: dop
pi_191597966
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 10:33 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

kano is onsterfelijk? ;)
;)
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  dinsdag 25 februari 2020 @ 15:59:47 #102
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_191679852

ik had denk ik mijn fiets zonder achterwiel naar een van de neutralen gesmeten.

;( vet zielig man
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  dinsdag 25 februari 2020 @ 16:45:31 #103
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_191680515
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 15:59 schreef cherrycoke het volgende:

ik had denk ik mijn fiets zonder achterwiel naar een van de neutralen gesmeten.

;( vet zielig man
Vet herkenbaar, denk dat alle recreatieve wielrenners hier dit wel een keer meegemaakt hebben ;(
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_191744640
@kolonel tassen helemaal ingepakt? Nog reis aanpassingen gemaakt met alle huidige ontwikkelingen?
everyone's a critic...
even you ! !
pi_191751147
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 22:51 schreef the_critic het volgende:
@:kolonel tassen helemaal ingepakt? Nog reis aanpassingen gemaakt met alle huidige ontwikkelingen?
Yess, alles is ingepakt! Heb de route verder nog niet aangepast ivm het corona virus. Voor het virus zelf ben ik niet heel bang want bevind me niet heel veel in grote groepen mensen. Het lastige is wel dat landen grenzen sluiten. Zo hebben van de week de buurlanden van Iran de grenzen voor 2 weken gesloten. Even afwachten dus, gelukkig duurt het nog even voordat ik in China ben.
pi_191751979
In China is het wel echt lastig je te verplaatsen van plek naar plek. Ik heb er een, racefietsende, vriend wonen en die komt bijna nergens meer op de racefiets omdat van alles afgesloten is. Ik hoop dat je er geen last van krijgt! Goeie reis! Fantastisch avontuur.
Aldus.
pi_191789451
Wat een matig weer zeg de laatste tijd om te fietsen. De MTB trails waren dit weekend weer eens verzopen en daarom maar de racefiets gepakt. Dat was gisteren ook niet echt relaxed met al die windstoten. Het wordt tijd voor de lente!
pi_191790033
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:13 schreef Coppi het volgende:
Wat een matig weer zeg de laatste tijd om te fietsen. De MTB trails waren dit weekend weer eens verzopen en daarom maar de racefiets gepakt. Dat was gisteren ook niet echt relaxed met al die windstoten. Het wordt tijd voor de lente!
Lekker man, gisteren iets te ver naar het oosten afgedwaald (ik was klaar met elke keer het rondje in zuid-westelijke richting), dus de laatste 1,5 uur vol wind tegen. Goeie training!

Maar.... van mij mag het ook wel weer kortebroekenweer worden :Y
  maandag 2 maart 2020 @ 10:40:00 #109
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_191790678
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:13 schreef Coppi het volgende:
Wat een matig weer zeg de laatste tijd om te fietsen. De MTB trails waren dit weekend weer eens verzopen en daarom maar de racefiets gepakt. Dat was gisteren ook niet echt relaxed met al die windstoten. Het wordt tijd voor de lente!
Ik heb laatst op een natte trail gemountainbiked en zit als straf onder de eikenprocessierupsharen van vorig jaar..
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  FOK!fotograaf maandag 2 maart 2020 @ 11:05:20 #110
73911 ultra_ivo
pi_191791016
Gisteren vooral thuis gezeten met ontzettend zware poten na de 200 van zaterdag. Vals plat omhoog door kaal gebied met wind op kop, dat voel je de volgende dag. Zeker als dit op het laatste stuk van een 200 is.
pi_191791567
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 10:40 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Ik heb laatst op een natte trail gemountainbiked en zit als straf onder de eikenprocessierupsharen van vorig jaar..
Dat had iemand van onze vereniging ook al. Vorige week toen het zo hard regende zat hij helemaal onder.. hele benen, en zelfs kont zaten onder de bulten.
  maandag 2 maart 2020 @ 11:55:27 #112
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_191791892
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:37 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

Dat had iemand van onze vereniging ook al. Vorige week toen het zo hard regende zat hij helemaal onder.. hele benen, en zelfs kont zaten onder de bulten.
Exact dit, vooral mn bilspleet idd. Had een Gabba aan dus mn rug was nog goed ;)
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_191791942
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:55 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Exact dit, vooral mn bilspleet idd. Had een Gabba aan dus mn rug was nog goed ;)
brr ik moet er niet aan denken! sterkte met die jeuk!
zo'n zalfje helpt altijd maar even.. maar wellicht geeft het je wat verlichting..
  maandag 2 maart 2020 @ 11:59:36 #114
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_191791984
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:57 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

brr ik moet er niet aan denken! sterkte met die jeuk!
zo'n zalfje helpt altijd maar even.. maar wellicht geeft het je wat verlichting..
Heb voor eczeem altijd corticosteroidenzalf liggen, dus die ging nu even open :), dat en hooikoortstabletten hebben me er goed doorheen gesleept
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_191793500
quote:
17s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:56 schreef cafca het volgende:

[..]

Lekker man, gisteren iets te ver naar het oosten afgedwaald (ik was klaar met elke keer het rondje in zuid-westelijke richting), dus de laatste 1,5 uur vol wind tegen. Goeie training!

Maar.... van mij mag het ook wel weer kortebroekenweer worden :Y
Zaterdagochtend was het al bijna kortbroekenweer. Graadje of 11 hier.
pi_191793518
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 10:40 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Ik heb laatst op een natte trail gemountainbiked en zit als straf onder de eikenprocessierupsharen van vorig jaar..
Trailrespectkarma in coming for you! ;)
  maandag 2 maart 2020 @ 13:46:58 #117
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_191793890
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 13:25 schreef Coppi het volgende:

[..]

Trailrespectkarma in coming for you! ;)
Hehe, moet zeggen dat we ook wel wat verrast werden door hoe de trails erbij lagen hoor. Kennelijk lag dat stuk toch wat lager
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_191794076
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 13:25 schreef Coppi het volgende:

[..]

Zaterdagochtend was het al bijna kortbroekenweer. Graadje of 11 hier.
Kortebroekenweer is voor mij toch echt 15+

quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 13:46 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Hehe, moet zeggen dat we ook wel wat verrast werden door hoe de trails erbij lagen hoor. Kennelijk lag dat stuk toch wat lager
Ik kruiste gisteren de MTB toertocht van Eerde, zag dat de tracks daar ook behoorlijk blubberig waren, was blij dat ik op het asfalt zat ;)
pi_191794100
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 13:46 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Hehe, moet zeggen dat we ook wel wat verrast werden door hoe de trails erbij lagen hoor. Kennelijk lag dat stuk toch wat lager
Het was heel wisselend hoorde ik. Op de zandstukken prima fietsen terwijl op sommige andere stukken het modderploegen was. Ik ben blij dat ik gewoon op de racefiets zat.
  maandag 2 maart 2020 @ 14:41:47 #120
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_191794816
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 16:45 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Vet herkenbaar, denk dat alle recreatieve wielrenners hier dit wel een keer meegemaakt hebben ;(
Het valt me op hoe weinig hulp wordt aangeboden. Als je toevallig een CO2-patroon over hebt waarom zou je die niet weggeven, bijvoorbeeld?
  maandag 2 maart 2020 @ 14:59:04 #121
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_191795126
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2020 14:41 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Het valt me op hoe weinig hulp wordt aangeboden. Als je toevallig een CO2-patroon over hebt waarom zou je die niet weggeven, bijvoorbeeld?
Ik check altijd even of het mensen lukt, maar een CO2 patroon gaf ik niet makkelijk weg, vaak heb je er 2 bij je en je zal daarna zelf maar door glas rijden. Mijn pompje wel meermaals uitgeleend.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  maandag 2 maart 2020 @ 15:02:08 #122
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_191795177
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 14:59 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Ik check altijd even of het mensen lukt, maar een CO2 patroon gaf ik niet makkelijk weg, vaak heb je er 2 bij je en je zal daarna zelf maar door glas rijden. Mijn pompje wel meermaals uitgeleend.
Kijk, ik vind dat al heel schappelijk. Ben ook wel eens zonder bandenlichters weggefietst, is toch kut als niemand je dan even zou helpen al dat gebeurt.
  maandag 2 maart 2020 @ 15:03:19 #123
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_191795194
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2020 15:02 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Kijk, ik vind dat al heel schappelijk. Ben ook wel eens zonder bandenlichters weggefietst, is toch kut als niemand je dan even zou helpen al dat gebeurt.
Klopt, en hoe vaak zie je nou iemand langs de weg staan? Daar kan ik zo nu en dan best een duurritje voor onderbreken
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_191795305
Als ik iemand alleen langs de kant zie staan, vraag ik meestal ook wel even of alles goed is.
pi_191795522
Als iemand staat de klooien, vraag ik het ook altijd of ze hulp nodig hebben. Ik ben wel eens gered in the middle of nowhere toen ik door al m'n bandjes heen was.
Aldus.
pi_191797876
Door een hardloopblessure ben ik ook steeds meer aan het fietsen, en begin ik zelfs het winterfietsen leuk te vinden, waar ik voorheen niet onder de 18 graden mijn fiets aanraakte.. Goede spullen schelen een hoop :P
Ik ga nu in ieder geval trainen voor de 3 ballons, en in aanloop daar naartoe nog een keertje naar de Vogezen en wellicht wat toertochten in NL..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_191798138
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 17:32 schreef La_Tramposa het volgende:
Door een hardloopblessure ben ik ook steeds meer aan het fietsen, en begin ik zelfs het winterfietsen leuk te vinden, waar ik voorheen niet onder de 18 graden mijn fiets aanraakte.. Goede spullen schelen een hoop :P
Ik ga nu in ieder geval trainen voor de 3 ballons, en in aanloop daar naartoe nog een keertje naar de Vogezen en wellicht wat toertochten in NL..
Goed bezig. Ik ga mogelijk de 3 ballen ook fietsen. Ik ben in ieder geval dat weekend in de Vogezen.
Aldus.
  maandag 2 maart 2020 @ 18:07:11 #128
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_191798487
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 17:32 schreef La_Tramposa het volgende:
Door een hardloopblessure ben ik ook steeds meer aan het fietsen, en begin ik zelfs het winterfietsen leuk te vinden, waar ik voorheen niet onder de 18 graden mijn fiets aanraakte.. Goede spullen schelen een hoop :P
Ik ga nu in ieder geval trainen voor de 3 ballons, en in aanloop daar naartoe nog een keertje naar de Vogezen en wellicht wat toertochten in NL..
Vind het vanaf 5 graden prima te doen en vanaf 10 nog beter. Wind is prima, regen is wel kut.
pi_191798546
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2020 18:07 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Vind het vanaf 5 graden prima te doen en vanaf 10 nog beter. Wind is prima, regen is wel kut.
Vooral de combinatie :P Zaterdag dachten we een wind-mee rit te doen vanaf Bergen op Zoom, maar de laatste 40km was het toch wel felle zijwind en ijskoude regen.. niet zo leuk meer icm 2 lekke banden. Maar goed, als je nu in de winter doorzet zullen de Mooiweer ritjes alleen maar leuker worden.
Ik ga ook goede lampen halen om misschien bij droog weer ook 's avonds af en toe te kunnen fietsen.. Maar gelukkig is er ook Zwift.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_191801015
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2020 18:07 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Vind het vanaf 5 graden prima te doen en vanaf 10 nog beter. Wind is prima, regen is wel kut.
Vanaf -5 is het nog wel te doen, mits goede kleding en niet te glad.
pi_191801062
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 18:10 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Vooral de combinatie :P Zaterdag dachten we een wind-mee rit te doen vanaf Bergen op Zoom, maar de laatste 40km was het toch wel felle zijwind en ijskoude regen.. niet zo leuk meer icm 2 lekke banden. Maar goed, als je nu in de winter doorzet zullen de Mooiweer ritjes alleen maar leuker worden.
Ik ga ook goede lampen halen om misschien bij droog weer ook 's avonds af en toe te kunnen fietsen.. Maar gelukkig is er ook Zwift.
Lekke banden zijn echt klote in de winter :Y
  FOK!fotograaf maandag 2 maart 2020 @ 22:35:46 #132
73911 ultra_ivo
pi_191803836
Helpen heb ik vaker moeten doen. CO patronen heb ik niet bij me, maar de Zéfal werkt altijd.
Nu er steeds meer mensen met 32mm rijden wordt het bandjes verpatsen ook weer mogelijk ;)
pi_191815964
Lekke banden zijn sowieso klote en al helemaal met een racefiets. Ik heb standaard een paar tientjes in mijn zadeltasje zitten vóór een taxi als het echt nodig is. Ook een plakkertje, maar dat is bij mij al vaker niet direct goed gegaan.

Wat een kutweer trouwens de laatste weken. Die nieuwe fiets staat maar te wachten en kan hem nauwelijks uitlaten. Vandaag we een uurtje gefietst in mijn lunchpauze bij thuiswerken. Maar meer dan 30km ben ik nog niet geweest. Tussen de buien door of geen tijd....

Tijd dat het weer wat langer licht blijft in de avond. Voor mij is fietsen wel meer een soort van ‘cardio’ in de buitenlucht. Lekker rondje rijden, geen wedstrijden of speciale toertochten.
Whatever...
pi_191824177
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 18:40 schreef Spanky78 het volgende:
Lekke banden zijn sowieso klote en al helemaal met een racefiets.
Hoezo dat? Wiel eruit, bandje wisselen, CO2 partoontje en klaar. Veel makkelijker wordt het niet. Bovendien, als je goed bent, rijdt je niet lek ;)
  woensdag 4 maart 2020 @ 09:21:35 #135
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_191824248
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 09:14 schreef cafca het volgende:

[..]

Hoezo dat? Wiel eruit, bandje wisselen, CO2 partoontje en klaar. Veel makkelijker wordt het niet. Bovendien, als je goed bent, rijdt je niet lek ;)
Ik loop altijd te klooien om de band er op en af te krijgen. Geen idee waarom dat zo moeilijk gaat :')
pi_191829274
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2020 09:21 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Ik loop altijd te klooien om de band er op en af te krijgen. Geen idee waarom dat zo moeilijk gaat :')
pi_191829636
quote:
Wat slecht, vooral dat staan op de velg. En verder hoorde ik regelmatig de velg krassen over de stenen. Deze meneer doet even voor hoe het wel moet ;) :
pi_191829677
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 15:34 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Wat slecht, vooral dat staan op de velg. En verder hoorde ik regelmatig de velg krassen over de stenen.
Ja, zag er ook behoorlijk knullig uit
  woensdag 4 maart 2020 @ 16:32:08 #139
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_191831671
Lekker met mijn carbon velgen.
Whatever...
  woensdag 4 maart 2020 @ 19:52:37 #141
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_191833985
Die troela moet natuurlijk eerst de binnenband volledig in het velgbed leggen voordat ze gaat proberen de buitenband op de velg te krijgen. Anders lukt het nooit. Verder moet ze dan de binnenband helemaal leeg laten lopen en het ventiel naar binnen duwen en vanaf daar beginnen met rondmasseren om ruimte te maken. Dan heb je helemaal geen kracht nodig.
pi_191835970
Hangt toch ook echt van velgen en banden af hoe makkelijk het gaat.
Zeker als je tubeless ready velgen en banden hebt kan het soms best lastig zijn.

En anders zo'n ding kopen :
https://www.tyrekey.com/
pi_191841297
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 16:32 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

:') :N
Ze is een triatleet kaas, je kunt ‘t haar moeilijk verwijten :9
pi_191844278
Het lukt mij uiteindelijk altijd wel, het duurt alleen soms wat langer.. zeker met verkleumde handen :o

Gisteren was het zoooooo lekker fietsweer dat ik gewoon om 15u weg ben gegaan van het werk.. heerlijk rustig in de duinen!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_191845240
Het was echt heerlijk, je ziet mijn zonnebril zelfs!
pi_191845771
Ik ging anders op m'n muil gisterochtend. Zonder erg. Was glad.
Aldus.
pi_191849531
quote:
2s.gif Op donderdag 5 maart 2020 13:24 schreef Z het volgende:
Ik ging anders op m'n muil gisterochtend. Zonder erg. Was glad.
Ik dacht dat het een graad of 6 boven 0 was? In de stad zal het wel warmer zijn dan waar jij woont.
pi_191849610
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 07:44 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Ze is een triatleet kaas, je kunt ‘t haar moeilijk verwijten :9
Geen grappen over triatleten. Dat is uitermate kwetsend :(
pi_191851139
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 17:07 schreef Coppi het volgende:

[..]

Ik dacht dat het een graad of 6 boven 0 was? In de stad zal het wel warmer zijn dan waar jij woont.
Z woont in de stad, toch?

En als je geen grappen over triathleten mag maken, waar dan nog wel over?
  donderdag 5 maart 2020 @ 18:54:07 #150
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_191851213
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 18:50 schreef cafca het volgende:

[..]

Z woont in de stad, toch?

En als je geen grappen over triathleten mag maken, waar dan nog wel over?
Mag alleen als je zelf een triatleet bent.
pi_191851386
quote:
9s.gif Op donderdag 5 maart 2020 18:54 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Mag alleen als je zelf een triatleet bent.
Ah mooi, dan kan ik gewoon grappen maken. Maar Tommeke heeft gewoon gelijk. Triatleten zijn een vreemd soort mensen. Fietsen zonder sokken bijvoorbeeld. :P
  donderdag 5 maart 2020 @ 19:05:54 #152
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_191851459
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 19:03 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Ah mooi, dan kan ik gewoon grappen maken. Maar Tommeke heeft gewoon gelijk. Triatleten zijn een vreemd soort mensen. Fietsen zonder sokken bijvoorbeeld. :P
Het ergste aan triatleten vind ik dat er geen toer-triatleet bestaat. Stuk voor stuk zijn ze geobsedeerd door alle dagen sporten en het materiaal.
pi_191854506
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 18:50 schreef cafca het volgende:

[..]

Z woont in de stad, toch?

En als je geen grappen over triathleten mag maken, waar dan nog wel over?
Tsss wij zijn uitgepraat. Triatleten zijn natuurlijk de ultieme fietsers. Ik snap niet dat je daar grappen over kunt maken.
pi_191854569
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 19:05 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Het ergste aan triatleten vind ik dat er geen toer-triatleet bestaat. Stuk voor stuk zijn ze geobsedeerd door alle dagen sporten en het materiaal.
Tegenwoordig valt het wel mee. Ik zie veel niet-fanatieke triatleten die de 1/8e doen of op hun relatief dooie akkertje de kwart.
  donderdag 5 maart 2020 @ 21:14:07 #155
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_191854662


Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_191854708
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:09 schreef Coppi het volgende:

[..]

Tsss wij zijn uitgepraat. Triatleten zijn natuurlijk de ultieme fietsers. Ik snap niet dat je daar grappen over kunt maken.
quote:
Een wielerrit zal nooit vooraf gegaan worden aan een zwemtocht, noch gevolgd door een hardloopwedstrijd
pi_191854783
En shirts zonder mouwen zijn sowieso niet toegestaan. (en geen gezicht) :{w
pi_191854838
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:15 schreef cafca het volgende:

[..]

[..]

Mijn regels:
1 Gij zult u nooit de les laten lezen door iemand uit een niet klassiek wielerland, want dat zijn barbaren.
2 Bij Anglosaksen is regel 1 dubbel van kracht.
3 Alle wielerwetten dienen in het Vlaamsch te worden genoteerd zunne!
  donderdag 5 maart 2020 @ 21:20:44 #159
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_191854849
quote:
Toeren met een dicht wiel :D Sokken ook wel opvallend inderdaad.
  donderdag 5 maart 2020 @ 21:21:26 #160
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_191854864
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:18 schreef cafca het volgende:
En shirts zonder mouwen zijn sowieso niet toegestaan. (en geen gezicht) :{w
Je hoort je mouwen op te rollen toch.
pi_191854866
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:18 schreef cafca het volgende:
En shirts zonder mouwen zijn sowieso niet toegestaan. (en geen gezicht) :{w
OK die moet ik je nageven. Die klopt wel. En bij duathlon en wintertriathlon houd ik wel mijn sokken aan ;)
pi_191854904
quote:
_O- :D
pi_191855973
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 17:07 schreef Coppi het volgende:

[..]

Ik dacht dat het een graad of 6 boven 0 was? In de stad zal het wel warmer zijn dan waar jij woont.
Glad van de regen en de rommel. Net buiten de stad gleed mijn voorwiel weg in een bocht.
Aldus.
pi_191855975
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:18 schreef cafca het volgende:
En shirts zonder mouwen zijn sowieso niet toegestaan. (en geen gezicht) :{w
En dan combineren ze een mouwloos shirtje met armstukken :'(

Overigens doe ik een keer per jaar aan een achtste triatlon mee. Daar zie je er genoeg die wel ‘toer triatleten’ zijn.
Ik ken ook best veel triatleten, vind ‘t lang niet allemaal materiaalfreaks. Integendeel zelfs :D

De fanatiekelingen wel overigens.
pi_191856063
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 22:08 schreef Tommeke het volgende:

[..]

En dan combineren ze een mouwloos shirtje met armstukken :'(

Overigens doe ik een keer per jaar aan een achtste triatlon mee. Daar zie je er genoeg die wel ‘toer triatleten’ zijn.
Ik ken ook best veel triatleten, vind ‘t lang niet allemaal materiaalfreaks. Integendeel zelfs :D

De fanatiekelingen wel overigens.
Die armstukken ben ik zelf ook groot fan van :@ . Verder kloppen je observaties over triatleten wel. Zeer groot verschil in materiaal. De fanatiekelingen uiteraard alleen met high-tec materiaal dat binnen het gewone wielrennen verboden is.
pi_191856287
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 22:12 schreef Coppi het volgende:

[..]

Die armstukken ben ik zelf ook groot fan van :@ . Verder kloppen je observaties over triatleten wel. Zeer groot verschil in materiaal. De fanatiekelingen uiteraard alleen met high-tec materiaal dat binnen het gewone wielrennen verboden is.
Een bento box is al illegaal bij gewoon wielrennen. Dus vrijwel alle fietsen zijn dat tijdens een (halve/hele) triathlon.

Mijn trisuit heeft gewoon lange mouwen. Is nog aerodynamischer ook. :)
pi_191856638
Ik moet ook toegeven dat ik wielrennersarmpjes heb, dus bij mij ziet een mouwloos shirt er zeker niet uit :@
pi_191856695
En onder wielrenners en toerders heb je ook genoeg materiaalfreaks.
pi_191856734
Ik was altijd anti-materiaal freak, maar ik heb de laatste maanden veel te veel geld uit gegeven aan mijn nieuwe fiets, indoor trainer, helm en wahoo elemnt.. maar ik word toch elke keer weer heel blij als ik die dingen gebruik.. Vooral de fiets.
Hoewel mijn uitgaven nog in het niet vallen bij de echte materiaalfreaks..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 6 maart 2020 @ 06:26:52 #170
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_191859298
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 22:46 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik was altijd anti-materiaal freak, maar ik heb de laatste maanden veel te veel geld uit gegeven aan mijn nieuwe fiets, indoor trainer, helm en wahoo elemnt.. maar ik word toch elke keer weer heel blij als ik die dingen gebruik.. Vooral de fiets.
Hoewel mijn uitgaven nog in het niet vallen bij de echte materiaalfreaks..
Wat voor fiets heb je gekocht?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_191860090
Ik denk ook dat als je een fiets koopt om een fiets te kopen dat je er uiteindelijk weinig gebruik van maakt. Als toerder/recreant moet je een fiets kopen die je mooi vind zodat je ook gemotiveerd bent om dat ding te gebruiken.

Hoewel ik 2 fietsen heb pak ik toch altijd de mooiste van de 2 ondanks dat de andere mijn "slecht weer fiets" zou moeten zijn. :)
  vrijdag 6 maart 2020 @ 08:22:06 #172
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_191860108
Ik vind een fiets van 12K bij iemand die hem nooit gebruikt wel als een vlag op een modderschuit...
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_191860195
Uiteraard dat geld een grote factor is. Maar als die fiets van 12k mooier is dan die van 2k, is toch de motiviatie om die van 12k te gebruiken een stuk hoger.

Daarom is mijn mening ook, kijk binnen het budget naar de fiets die je zelf het mooiste vind, niet naar wat anderen je adviseren. Je moet namelijk zelf op dat ding rijden. Ik had ook qua waar voor mijn geld beter een Canyon kunnen kopen, maar daar word ik persoonlijk niet vrolijk van zeg maar. :)
pi_191860662
Van een maat van me is het pad van z'n stalen Colnago verbogen. Kennen jullie specialisten die dat kunnen fixen?
Aldus.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 09:45:27 #175
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_191861122
Ja ik. 😄
pi_191861568
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 06:26 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Wat voor fiets heb je gekocht?
Scott Addict disc 2020 😍

Ik zal als ik thuis ben wel een foto plaatsen. Meest wonderlijke is nog dat ik op deze fiets ineens bochtenqueen ben terwijl ik op de Bianchi daar echt slecht in was. Zit hem ook wel deels in andere frame maten. En nee zeker geen 12k, eerder 2.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 6 maart 2020 @ 10:29:55 #177
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_191861764
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 10:19 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Scott Addict disc 2020 😍

Ik zal als ik thuis ben wel een foto plaatsen. Meest wonderlijke is nog dat ik op deze fiets ineens bochtenqueen ben terwijl ik op de Bianchi daar echt slecht in was. Zit hem ook wel deels in andere frame maten. En nee zeker geen 12k, eerder 2.
Mooie fiets ^O^ , dat kan zeker aan de maten liggen, maar eventueel ook aan zaken zoals slappe wielen (die regelmatig in Bianchi's gestoken worden).
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_191862201
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 09:45 schreef kaasplankje het volgende:
Ja ik. 😄
Niet zo moeilijk dus?
Aldus.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 13:10:47 #179
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_191864367
quote:
6s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 10:59 schreef Z het volgende:

[..]

Niet zo moeilijk dus?
Nou hangt er vanaf hoe krom die is natuurlijk. Een klein beetje krom kan je richten met een speciale tool. Is die pat vervangbaar alu of vast staal? Indien vast staal en erg krom dan even verhitten maar dan gaat ook weer je lak eraan, dat hoeft alleen als die erg krom is normaal gezien kan je gewoon koud richten.

https://www.mantel.com/cyclus-derailleur-pad-richter
Dan moet de derailleur eraf en draai je dat ding erin en dan aan de hand van je velg richten.
pi_191864627
Heeft bijna iedere fietsenmaker wel liggen in z'n werkplaats..
everyone's a critic...
even you ! !
pi_191865478
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 10:29 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Mooie fiets ^O^ , dat kan zeker aan de maten liggen, maar eventueel ook aan zaken zoals slappe wielen (die regelmatig in Bianchi's gestoken worden).
Ja, die bagger "Reparto Corsa" wielen. Daar heb ik ooit nog een setje van verkocht aan een gast die per se zijn Bianchi in originele staat wilde opbouwen....

Maar Bianchi's, zeker de instapmodellen, staan sowieso wel beken om hun mindere stijfheid.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 21:05:22 #182
279824 Mansjester
City>United
pi_191871317
Ik heb jullie hulp nodig. Ik wil mm nieuwe fietstassen testen op een slechte weg (met los liggende stenen van zo'n 5 cm)

Wie kent er (het liefst zo dichtbij Amsterdam mogelijk) zo'n weg?
pi_191871410
Los liggende stenen niet, maar fiets eens door Durgerdam (de dijk richting Uitdam)
Of de Munnikenweg in Alkmaar als je wilt testen op kasseien.
  zaterdag 7 maart 2020 @ 10:23:38 #184
279824 Mansjester
City>United
pi_191878179
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 21:10 schreef ddx het volgende:
Los liggende stenen niet, maar fiets eens door Durgerdam (de dijk richting Uitdam)
Of de Munnikenweg in Alkmaar als je wilt testen op kasseien.
Ik ga Durgerdam zo testen,thanks.
pi_191882606
De eerste 100+ training van 2020 zit erop, was er zeker lekker weer voor! 😁
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_191882928
Net 50km gereden. Was lekker weer. Prima om weer wat op te bouwen.
Whatever...
pi_191883616
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 13:10 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Nou hangt er vanaf hoe krom die is natuurlijk. Een klein beetje krom kan je richten met een speciale tool. Is die pat vervangbaar alu of vast staal? Indien vast staal en erg krom dan even verhitten maar dan gaat ook weer je lak eraan, dat hoeft alleen als die erg krom is normaal gezien kan je gewoon koud richten.

https://www.mantel.com/cyclus-derailleur-pad-richter
Dan moet de derailleur eraf en draai je dat ding erin en dan aan de hand van je velg richten.
Pad zit aan het frame vast. Moet dus wel met enig beleid recht gezet worden.
Aldus.
pi_191883668
Vandaag ge-mtb't in Leersum/Amerongen. Wat een fantastisch parcours. Top weertje ook natuurlijk. Ik had een carbonnen fiets gehuurd die mogelijk lichter was dan m'n racefiets. Opvallend hoeveel e-mtb's je tegenkomt. Heel veel. Ik ben nog nooit een e-racefiets in het wild gezien.
Aldus.
pi_191922730
Tijd terug hebben we het gehad over het veel te dure LtD gravel fest. Weekendje 179 euro. Ze hebben het nu verplaatst naar een weekend in mei ivm Corona en als je niet kan heb je pech, geen refund... :{ :')
Maar ik kan 't mis hebben...
  maandag 9 maart 2020 @ 15:31:57 #190
130803 Gripper
Get a grip
pi_191923173
Die hipsters die zich daarvoor inschrijven zouden hun weekendje-weg-met-vrouw-voor-je-trouwdag nog verschuiven als ze maar een halve minuut lang puffend en zwoegend naast hun idool kunnen fietsen om daarna een door LtD zelf gebakken burger te mogen verorberen.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  maandag 9 maart 2020 @ 15:46:04 #191
545 dop
:copyright: dop
pi_191923401
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 17:11 schreef Z het volgende:
Vandaag ge-mtb't in Leersum/Amerongen. Wat een fantastisch parcours. Top weertje ook natuurlijk. Ik had een carbonnen fiets gehuurd die mogelijk lichter was dan m'n racefiets. Opvallend hoeveel e-mtb's je tegenkomt. Heel veel. Ik ben nog nooit een e-racefiets in het wild gezien.
hee was ik ook zaterdag Leersum Amerongen Rhenen gereden.

Lag er prima bij. Ook na veel.regen is de zandgronden zo weer droog
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_191923521
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 14:59 schreef Patroon het volgende:
Tijd terug hebben we het gehad over het veel te dure LtD gravel fest. Weekendje 179 euro. Ze hebben het nu verplaatst naar een weekend in mei ivm Corona en als je niet kan heb je pech, geen refund... :{ :')
Als je niet kunt, kun je je kaartje gewoon verkopen. Genoeg liefhebbers die een hoop geld willen betalen voor zo'n over the top evenement :')
pi_191923930
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2020 15:46 schreef dop het volgende:

[..]

hee was ik ook zaterdag Leersum Amerongen Rhenen gereden.

Lag er prima bij. Ook na veel.regen is de zandgronden zo weer droog
Ik vond het er ook allemaal prima bij liggen! Ik maakte me nog wel een beetje zorgen over de processierupsen van Fretwork maar niks van gemerkt. Ik ga mezelf eindelijk maar eens een mtb aanschaffen denk ik. Leuke afwisseling voor het reguliere stampwerk.
Aldus.
pi_191934295
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 14:59 schreef Patroon het volgende:
Tijd terug hebben we het gehad over het veel te dure LtD gravel fest. Weekendje 179 euro. Ze hebben het nu verplaatst naar een weekend in mei ivm Corona en als je niet kan heb je pech, geen refund... :{ :')
Dat laatste is wel extreem lullig.

Ik ben afgelopen najaar naar dat weekend van hem geweest en vond ‘t best leuk trouwens. Had wel een gratis ticket uiteraard!
  dinsdag 10 maart 2020 @ 07:36:07 #195
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_191934460
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 14:59 schreef Patroon het volgende:
Tijd terug hebben we het gehad over het veel te dure LtD gravel fest. Weekendje 179 euro. Ze hebben het nu verplaatst naar een weekend in mei ivm Corona en als je niet kan heb je pech, geen refund... :{ :')
Dikke kans dat het in mei ook niet wat wordt.
  donderdag 12 maart 2020 @ 21:50:39 #196
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_191991960
Knoop doorgehakt en in de Canyon Flash Sale een nieuwe fiets besteld *O*
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  donderdag 12 maart 2020 @ 21:52:56 #197
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_191992026
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2020 21:50 schreef Fretwork het volgende:
Knoop doorgehakt en in de Canyon Flash Sale een nieuwe fiets besteld *O*
Ja welke dan :S
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 12 maart 2020 @ 22:01:17 #198
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_191992237
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 21:52 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ja welke dan :S
Endurace CF SL 8.0 Disc, heb nu de Alu variant uit 2014/2015 en die is me altijd perfect bevallen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_191994681
Mooie fiets Fretwork! Goede kleur ook, beter dan dat eeuwige zwart.

Met de jaarlijkse bonus in aantocht zit ik er ook aan te denken om mezelf met wat nieuws te verwennen. En dan niet een nieuwe fiets, want het enige wat ik op dat vlak echt graag zou willen kan ik niet verantwoorden (een Basso Diamante met een mechanische Campa-groep), maar bijvoorbeeld wel een nieuwe vermogensmeter. Aangezien mijn oude Powertap naaf niet veel meer doet, na nieuwe batterijen maar 1 of 2 ritjes kunnen doen. Denk dat het een setje Favero Assioma Duo pedalen gaat worden. Of toch die Bora's een keer kopen.. :7
Heeft iemand ervaring met de Favero's, of met de grote concurrent Garmin Vector 3?
pi_191994776
Kwam trouwens nog wat leuke Rapha aanbiedingen tegen voor de liefhebber.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 09:47:41 #201
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_191999446
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 23:33 schreef eentwee het volgende:
Mooie fiets Fretwork! Goede kleur ook, beter dan dat eeuwige zwart.

Met de jaarlijkse bonus in aantocht zit ik er ook aan te denken om mezelf met wat nieuws te verwennen. En dan niet een nieuwe fiets, want het enige wat ik op dat vlak echt graag zou willen kan ik niet verantwoorden (een Basso Diamante met een mechanische Campa-groep), maar bijvoorbeeld wel een nieuwe vermogensmeter. Aangezien mijn oude Powertap naaf niet veel meer doet, na nieuwe batterijen maar 1 of 2 ritjes kunnen doen. Denk dat het een setje Favero Assioma Duo pedalen gaat worden. Of toch die Bora's een keer kopen.. :7
Heeft iemand ervaring met de Favero's, of met de grote concurrent Garmin Vector 3?
Thanks, geen ervaring met de Favero's, maar als ik een powermeter zou kopen zouden die pedalen het worden. Goede dingen gelezen en lijkt me een prima prijs.

Ik twijfel zelf tussen hogere hoepels in mn Canyon of Favero's :P
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_192001305
Is het niet een (groot) nadeel dat pedalen slijten? En als ze versleten zijn, doet je powermeter het ook niet mee.
Aldus.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 11:53:51 #203
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192001665
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 11:33 schreef Z het volgende:
Is het niet een (groot) nadeel dat pedalen slijten? En als ze versleten zijn, doet je powermeter het ook niet mee.
Klopt zeker, je kan iig de lagers zelf onderhouden. Daarnaast melden ze dit op de site:

M010 If I damage the pedal body in an accident: Do I compromise the electronics? Do I have to send you the product? Is the repair cost high?
There is no need to send us the product for repair. The Assioma pedal body does not contain any electrical or electronic parts, so it can be easily removed and replaced like a normal one. In addition, the replacement of the pedal body —including bearings, oil seal and closing parts— costs only 59.90 ¤.

Note that any pedal body is clearly more exposed than an axle to damage due to impacts and falls, that is why we have placed all electronics in a protected and safe position around the axle.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_192006148
Klopt, het feit dat je ze eenvoudig kunt onderhouden is een groot voordeel ten opzichte van bijvoorbeeld de Garmin Vector 3 pedalen. De Favero's zijn gebaseerd op Xpedo pedalen en de pedalen zelf zijn uitwisselbaar met enkele andere modellen (zelfs MTB pedalen). De lagers en pedalen kosten weinig. De elektronica zit aan de binnenkant van het pedaal en is daardoor minder gevoelig bij een val. Ook al zijn de Garmins een stuk mooier en kosten ze inmiddels hetzelfde, de goede ervaringen met Favero's, ook met aftersales, geven voor mij de doorslag. Het enige wat Favero (nog) niet heeft is "platform center offset" (zodat je kunt zien of je goed op 't midden van het pedaal kracht zet), maar voor mij zijn de cycling dynamics sowieso niet te gebruiken omdat ik nog een oud type Garmin computer gebruik. Nu alleen nog een goede deal zien te vinden :P
pi_192006383
Dat is toch ook niet zo'n interessante metric? Meestal ligt dat heel dicht bij elkaar. Als je dat één keer gemeten heb, weet je genoeg. Ik vind het trappen van 'mooie rondjes' persoonlijk ook enigszins onzinnig.
Aldus.
pi_192006490
Klopt dat is allemaal niet relevant voor dikke toerders zoals ik.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 15:59:44 #207
545 dop
:copyright: dop
pi_192006826
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 15:44 schreef eentwee het volgende:
Klopt dat is allemaal niet relevant voor dikke toerders zoals ik.
Vermogen wel dan?
En wat met de Grotere q factor?
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_192006918
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 15:59 schreef dop het volgende:

[..]

Vermogen wel dan?
En wat met de Grotere q factor?
Vermogen is wel leuk om bij te houden en progressie te meten. Ook al stelt het in absolute zin niets voor. Niet in de laatste plaats door mijn fysieke problemen, maar ik prijs me gelukkig dat ik überhaupt nog kan fietsen. Q-factor is marginaal groter dan bij andere pedalen. Voor mij ook geen issue, ik rijd ook met 1x, 2x en 3x op verschillende fietsen zonder daar last van te hebben.
pi_192012622
Meld me hier, na een jaar (?) afwezigheid, ook maar weer eens. Ik wil nieuwe bandjes kopen om ook tubeless te gaan rijden op mijn racer. Heb een hekel aan lek rijden, ben met mijn hoge wielen tig keer langer bezig met verwisselen van binnenband. Eisen zijn:
- Skinwall
- Tubeless te maken
- 23/25mm variant
- Duurzaam (liever slijtvaster en wat meer rolweerstand dan andersom)

Welke band hebben jullie prettige ervaringen? Op de racer rijd ik al jaren op Conti en ben er zeer over te spreken.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 20:38:41 #210
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192013215
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 20:12 schreef poiuytr het volgende:
Meld me hier, na een jaar (?) afwezigheid, ook maar weer eens. Ik wil nieuwe bandjes kopen om ook tubeless te gaan rijden op mijn racer. Heb een hekel aan lek rijden, ben met mijn hoge wielen tig keer langer bezig met verwisselen van binnenband. Eisen zijn:
- Skinwall
- Tubeless te maken
- 23/25mm variant
- Duurzaam (liever slijtvaster en wat meer rolweerstand dan andersom)

Welke band hebben jullie prettige ervaringen? Op de racer rijd ik al jaren op Conti en ben er zeer over te spreken.
Welkom terug!
Geen idee :P
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_192013598
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 20:12 schreef poiuytr het volgende:
Meld me hier, na een jaar (?) afwezigheid, ook maar weer eens. Ik wil nieuwe bandjes kopen om ook tubeless te gaan rijden op mijn racer. Heb een hekel aan lek rijden, ben met mijn hoge wielen tig keer langer bezig met verwisselen van binnenband. Eisen zijn:
- Skinwall
- Tubeless te maken
- 23/25mm variant
- Duurzaam (liever slijtvaster en wat meer rolweerstand dan andersom)

Welke band hebben jullie prettige ervaringen? Op de racer rijd ik al jaren op Conti en ben er zeer over te spreken.
Als je dat skinwall laat vallen heb je keuze zat. Anders zul je met name die laatste niet kunnen waarmaken. :)

Ik rijd zelf op Tubeless van Giant en ben daar zeer tevreden mee. Heb geen ervaring met anderen maar ik ga binnenkort de Giant Course 0 aanschaffen.

Edit:
Deze: https://www.giant-bicycles.com/nl/gavia-course-0-2020
pi_192014997
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 20:12 schreef poiuytr het volgende:
Meld me hier, na een jaar (?) afwezigheid, ook maar weer eens. Ik wil nieuwe bandjes kopen om ook tubeless te gaan rijden op mijn racer. Heb een hekel aan lek rijden, ben met mijn hoge wielen tig keer langer bezig met verwisselen van binnenband. Eisen zijn:
- Skinwall
- Tubeless te maken
- 23/25mm variant
- Duurzaam (liever slijtvaster en wat meer rolweerstand dan andersom)

Welke band hebben jullie prettige ervaringen? Op de racer rijd ik al jaren op Conti en ben er zeer over te spreken.
Volgens mij bestaat het niet.. Skinwall is gewoon de kleur van het kevlar en is niet luchtdicht, dus niet tubeless. Moet je volledig zwart voor hebben, volledig in rubber
everyone's a critic...
even you ! !
  FOK!fotograaf vrijdag 13 maart 2020 @ 22:13:21 #213
145146 Andyy
pi_192015173
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 22:00 schreef the_critic het volgende:

[..]

Volgens mij bestaat het niet.. Skinwall is gewoon de kleur van het kevlar en is niet luchtdicht, dus niet tubeless. Moet je volledig zwart voor hebben, volledig in rubber

Is wel een limited edition dat alleen in Australie te krijgen was....
  vrijdag 13 maart 2020 @ 22:16:59 #214
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_192015235
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 22:00 schreef the_critic het volgende:

[..]

Volgens mij bestaat het niet.. Skinwall is gewoon de kleur van het kevlar en is niet luchtdicht, dus niet tubeless. Moet je volledig zwart voor hebben, volledig in rubber
Daarom flikker je die melk er toch voor in? Dit is iig voor het eerst dat ik dit hoor. En weet je zeker dat dat kevlar is?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 23:22:05 #215
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192016577
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 22:16 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Daarom flikker je die melk er toch voor in? Dit is iig voor het eerst dat ik dit hoor. En weet je zeker dat dat kevlar is?
Ik dacht dat Kevlar een zwart koolstofproduct was. Ik denk dat het dan latex is.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_192017057
Schwalbe Pro One TT tubeless heeft skinwall.
pi_192017084
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 22:16 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Daarom flikker je die melk er toch voor in? Dit is iig voor het eerst dat ik dit hoor. En weet je zeker dat dat kevlar is?
Misschien zit ik verkeerd met de naam kevlar... Maar iig wel dat het 'stof'is en daarom poreus.
Die melk flikker je erin om te kunnen stollen en zo het gat te dichten bij een lek. Niet om een band tubeless te maken
everyone's a critic...
even you ! !
pi_192017101
Je hebt wel misschien gumwall-tires.. Dat er zo een gefabriceerde gele rubberen zijkant is zoals waarschijnlijk ook die banden die Andy aanhaalt..
everyone's a critic...
even you ! !
  vrijdag 13 maart 2020 @ 23:57:10 #219
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_192017242
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 23:22 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Ik dacht dat Kevlar een zwart koolstofproduct was. Ik denk dat het dan latex is.
Nee. Kevlar is een merknaam van een bepaalde aramidevezel. Net zoiets als dat teflon eigenlijk een mernaam van ptfe/polytetrafluoretheen is.

Dat zwarte is (bijna) altijd carbon.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 07:09:06 #220
545 dop
:copyright: dop
pi_192019806
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 22:00 schreef the_critic het volgende:

[..]

Volgens mij bestaat het niet.. Skinwall is gewoon de kleur van het kevlar en is niet luchtdicht, dus niet tubeless. Moet je volledig zwart voor hebben, volledig in rubber
Op de MTB rij ik tubeless met skinwall (maxxis ikon)
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  zaterdag 14 maart 2020 @ 07:24:30 #221
545 dop
:copyright: dop
pi_192019856
Het canvas zelf is geen kevlar, de draad, die bij een draadband van staal is, wordt bij een vouwband vervangen door een kevlar koord. Kevlar is licht geel maar kan ook andere kleuren hebben.
Het canvas is een mengweefsel waar katoen en/of hennep in zit, maar tegenwoordig ongetwijfeld ook anderen soorten garen.

[ Bericht 0% gewijzigd door dop op 14-03-2020 07:30:42 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  zaterdag 14 maart 2020 @ 09:02:20 #222
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_192020421
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 23:57 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Nee. Kevlar is een merknaam van een bepaalde aramidevezel. Net zoiets als dat teflon eigenlijk een mernaam van ptfe/polytetrafluoretheen is.

Dat zwarte is (bijna) altijd carbon.
Of rubber he want dat is ook zwart. :P Gumwall is van oorsprong de kleur van het katoen of canvas weefsel. Natuurlijk kun je de zijkant van een band ook met een geeloranje gumwallkleur behandelen. De canvas of katoen zorgt voor een soepel karkas van de band en goede rijeigenschappen. De oldschool look spreekt veel rijders aan, en niet voor niets de oldschool is nl. de beste school. :7
pi_192084340
Ik fietste vandaag van mijn werk naar huis langs de Amstel. Nog nooit zo druk gezien rond dat tijdstip. Ieder wielerclubje van Amsterdam had blijkbaar een vrije dag en zin in fietsen. Nog geen coronapaniek in het amateurpeloton.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 04:39:26 #224
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_192086966
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 23:21 schreef Coppi het volgende:
Ik fietste vandaag van mijn werk naar huis langs de Amstel. Nog nooit zo druk gezien rond dat tijdstip. Ieder wielerclubje van Amsterdam had blijkbaar een vrije dag en zin in fietsen. Nog geen coronapaniek in het amateurpeloton.
Iedereen was aan het thuiswerken natuurlijk
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_192087603
Ik werk ook thuis. En in plaats van dat ik nu een uur in de auto moet zitten naar huis om 16:00, kan ik ook de fiets pakken een uurtje. Dus het kan inderdaad zo maar zijn dat je rond spitsuur meer fietsers ziet dan normaal. ;)
pi_192088109
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 06:58 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ik werk ook thuis. En in plaats van dat ik nu een uur in de auto moet zitten naar huis om 16:00, kan ik ook de fiets pakken een uurtje. Dus het kan inderdaad zo maar zijn dat je rond spitsuur meer fietsers ziet dan normaal. ;)
Zo kan het ook natuurlijk. Gelukkig heeft dit virus ook een paar positieve kantjes.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 09:15:18 #227
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192089050
Ik ga de nieuwe fiets ook even een testritje geven vanmiddag
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_192090431
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:15 schreef Fretwork het volgende:
Ik ga de nieuwe fiets ook even een testritje geven vanmiddag
Eerste ritje van seizoen zeker.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 10:20:21 #229
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192090442
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 10:19 schreef Coppi het volgende:

[..]

Eerste ritje van seizoen zeker.
Als je mountainbike meerekent niet
:P
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_192096268
Ik heb me nog nooit zo veilig gevoeld op de fiets als de laatste paar dagen.. zo weinig auto's op de weg. En heerlijk weer. Wel heel wrang dat je je dan in het normale leven zo onveilig voelt.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 17 maart 2020 @ 15:09:52 #231
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_192096827
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 14:43 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb me nog nooit zo veilig gevoeld op de fiets als de laatste paar dagen.. zo weinig auto's op de weg. En heerlijk weer. Wel heel wrang dat je je dan in het normale leven zo onveilig voelt.
Ik voel me nooit onveilig op de fiets hoor. Heb jij dat wel dan? En in welke gevallen?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_192099134
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 15:09 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik voel me nooit onveilig op de fiets hoor. Heb jij dat wel dan? En in welke gevallen?
Nouja, op veel routes waar ik fiets is het wel druk qua auto's. Nou moet ik wel zeggen dat ik de laatste tijd veel op de fiets heb gezeten + de schijfremmen en mijn verbeterde stuurkunsten op deze fiets zorgen er wel voor dat ik behendiger ben.. Maar toch, automobilisten doen af en toe echt gekke dingen..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 17 maart 2020 @ 18:17:01 #233
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_192101064
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 16:57 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nouja, op veel routes waar ik fiets is het wel druk qua auto's. Nou moet ik wel zeggen dat ik de laatste tijd veel op de fiets heb gezeten + de schijfremmen en mijn verbeterde stuurkunsten op deze fiets zorgen er wel voor dat ik behendiger ben.. Maar toch, automobilisten doen af en toe echt gekke dingen..
Daar heb je ook gelijk in hoor.

Al ben ik in weinig situatie's geweest waar schijfremmen het verschil zouden maken.

Afgelopen zondag reed er een debiel op een brommer met 50 voorbij, al toeterend en superdicht langs me. Waarom? Geen idee. We moesten op de ringvaart om wat auto's heen die een beetje op de weg stonden. Maar met z'n brommer kon hij er makkelijk langs.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_192103220
Je in laten halen door een brommer :{w
Aldus.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 19:51:37 #235
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_192103382
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 18:17 schreef kanovinnie het volgende:



Afgelopen zondag reed er een debiel op een brommer met 50 voorbij, al toeterend en superdicht langs me. Waarom? Geen idee. We moesten op de ringvaart om wat auto's heen die een beetje op de weg stonden. Maar met z'n brommer kon hij er makkelijk langs.
Te dik ben je geworden zeker, hij kon er niet langs.
pi_192103639
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 15:09 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik voel me nooit onveilig op de fiets hoor. Heb jij dat wel dan? En in welke gevallen?
Ik voel mij ook nooit onveilig, maar mijn gevoel op de fiets in sommige gevallen is afgelopen jaren zeker wel veranderd dan voor het mobieltijdperk. Sinds veel mensen in de auto zitten te appen tijdens het rijden, schiet er wel eens kort door mijn hoofd de hoop dat de auto die achterop komt, mij goed heeft gezien. Dat was voorheen nooit zo.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_192106800
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 18:17 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Daar heb je ook gelijk in hoor.

Al ben ik in weinig situatie's geweest waar schijfremmen het verschil zouden maken.

Afgelopen zondag reed er een debiel op een brommer met 50 voorbij, al toeterend en superdicht langs me. Waarom? Geen idee. We moesten op de ringvaart om wat auto's heen die een beetje op de weg stonden. Maar met z'n brommer kon hij er makkelijk langs.
Dat misschien niet, maar je zit toch lekkerder op je fietst als je voelt dat je elk moment stil kan staan..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_192107888
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 22:07 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Dat misschien niet, maar je zit toch lekkerder op je fietst als je voelt dat je elk moment stil kan staan..
Schijfremmen is schijnveiligheid op het vlakke. De bottleneck bij hard remmen zijn de dunne banden. Daar gaat dan teveel energie in zitten waardoor je gaat slippen, wat gevaarlijker is dan velgremmen die zorgen dan de energie geleidelijker eruit wordt gehaald.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_192112052
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 22:56 schreef Patroon het volgende:

[..]

Schijfremmen is schijnveiligheid op het vlakke. De bottleneck bij hard remmen zijn de dunne banden. Daar gaat dan teveel energie in zitten waardoor je gaat slippen, wat gevaarlijker is dan velgremmen die zorgen dan de energie geleidelijker eruit wordt gehaald.
Nouja het zal wel, mijn punt was alleen maar, er waren gisteren bijna geen auto's op de weg dus ik voelde me extreem veilig ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 18 maart 2020 @ 08:56:18 #240
545 dop
:copyright: dop
pi_192112312
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 22:56 schreef Patroon het volgende:

[..]

Schijfremmen is schijnveiligheid op het vlakke. De bottleneck bij hard remmen zijn de dunne banden. Daar gaat dan teveel energie in zitten waardoor je gaat slippen, wat gevaarlijker is dan velgremmen die zorgen dan de energie geleidelijker eruit wordt gehaald.
Niet mee eens een goede set schijfremmen moduleert goed en remt altijd perfect.
Veel constanter dan velgremmen. (In verschillende omstandigheden)
Onkundig gebruik is nooit een maatstaf.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_192112497
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 22:56 schreef Patroon het volgende:

[..]

Schijfremmen is schijnveiligheid op het vlakke. De bottleneck bij hard remmen zijn de dunne banden. Daar gaat dan teveel energie in zitten waardoor je gaat slippen, wat gevaarlijker is dan velgremmen die zorgen dan de energie geleidelijker eruit wordt gehaald.
Wat een onzin. Met schijfremmen zit je gewoon sneller tegen je max rempunt aan en is je remweg daardoor korter. Naafremmen reageren simpelweg langzamer omdat het aangrijpen langer duurt. Uiteindelijk komt het bij beide remsystemen aan op doseren zonder te blokkeren.
pi_192113492
Vorige week woensdag met die dunne bandjes onderuit geschoven in de stromende regen bij verlaten rotonde.. Pfff
Enkel, knieën, heup en handen kapot. Heup is gaan ontsteken, dus nog steeds open wond, nu aan de antibiotica.(ook de heup waarop ook altijd slaap :-s )
Ook di2-shifter afgebroken, stuurlint kaduuk en derailleurhanger krom. Al week niet gefietst dus nu.. Bah
everyone's a critic...
even you ! !
pi_192115325
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 08:56 schreef dop het volgende:

[..]

Niet mee eens een goede set schijfremmen moduleert goed en remt altijd perfect.
Veel constanter dan velgremmen. (In verschillende omstandigheden)
Onkundig gebruik is nooit een maatstaf.
heb nog nooit problemen ervaren met velgremmen. Mensen die mensen dat ze met schijven opeens wel goed kunnen remmen, kunnen er gewoon niet mee omgaan.
Maar ik kan 't mis hebben...
  woensdag 18 maart 2020 @ 11:59:22 #244
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192115797
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 10:09 schreef the_critic het volgende:
Vorige week woensdag met die dunne bandjes onderuit geschoven in de stromende regen bij verlaten rotonde.. Pfff
Enkel, knieën, heup en handen kapot. Heup is gaan ontsteken, dus nog steeds open wond, nu aan de antibiotica.(ook de heup waarop ook altijd slaap :-s )
Ook di2-shifter afgebroken, stuurlint kaduuk en derailleurhanger krom. Al week niet gefietst dus nu.. Bah
Oef sterkte
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_192115851
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 10:09 schreef the_critic het volgende:
Vorige week woensdag met die dunne bandjes onderuit geschoven in de stromende regen bij verlaten rotonde.. Pfff
Enkel, knieën, heup en handen kapot. Heup is gaan ontsteken, dus nog steeds open wond, nu aan de antibiotica.(ook de heup waarop ook altijd slaap :-s )
Ook di2-shifter afgebroken, stuurlint kaduuk en derailleurhanger krom. Al week niet gefietst dus nu.. Bah
Wat doe je dan ook buiten? #Zwift ;)

Beterschap!
Maar ik kan 't mis hebben...
  woensdag 18 maart 2020 @ 12:04:28 #246
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192115901
Patroon, jij had een Specialized Power zadel toch?
Hoe bevalt dat? En denk je dat hij goed werkt op een fiets met Endurance geometrie (waar je dus niet zo diep zit).

Op mijn Canyon zit nu een Fizik Aliante R5 waar ik al naar één rit klaar mee ben.
Twijfel nu over mijn oude zadel verplaatsten of kijken of ik een fijne andere kan kopen.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  woensdag 18 maart 2020 @ 12:23:18 #247
545 dop
:copyright: dop
pi_192116284
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 11:38 schreef Patroon het volgende:

[..]

heb nog nooit problemen ervaren met velgremmen. Mensen die mensen dat ze met schijven opeens wel goed kunnen remmen, kunnen er gewoon niet mee omgaan.
dat jij er mee om kunt gaan maakt niet dat schijfremmen niet beter remmen.
Ook jij zult in slechtweer en carbon velgen beter remmen met schijfremmen.
Ik kan me prima voorstellen dat schijfremmen meer vertrouwen geven.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beterschap @the_critic
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_192116302
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 10:09 schreef the_critic het volgende:
Vorige week woensdag met die dunne bandjes onderuit geschoven in de stromende regen bij verlaten rotonde.. Pfff
Enkel, knieën, heup en handen kapot. Heup is gaan ontsteken, dus nog steeds open wond, nu aan de antibiotica.(ook de heup waarop ook altijd slaap :-s )
Ook di2-shifter afgebroken, stuurlint kaduuk en derailleurhanger krom. Al week niet gefietst dus nu.. Bah
Sterkte!
pi_192116403
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 12:23 schreef dop het volgende:

[..]

dat jij er mee om kunt gaan maakt niet dat schijfremmen niet beter remmen.
Ook jij zult in slechtweer en carbon velgen beter remmen met schijfremmen.
Ik kan me prima voorstellen dat schijfremmen meer vertrouwen geven.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beterschap @:the_critic
Mijn winterfiets/crosser heeft al schijven en daar rij ik sinds juni 2019 veel mee in het donker. Met de bikepackrit met @Tommeke ook de crosser met schijven mee gehad. En het klopt, schijven remt beter en makkelijker te doseren...maar als je niet kunt remmen met velgremmen, gebruik je je remmen met schijven ook verkeerd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ik kan 't mis hebben...
  woensdag 18 maart 2020 @ 12:55:15 #250
545 dop
:copyright: dop
pi_192116861
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 12:30 schreef Patroon het volgende:

[..]

Mijn winterfiets/crosser heeft al schijven en daar rij ik sinds juni 2019 veel mee in het donker. Met de bikepackrit met @:tommeke ook de crosser met schijven mee gehad. En het klopt, schijven remt beter en makkelijker te doseren...maar als je niet kunt remmen met velgremmen, gebruik je je remmen met schijven ook verkeerd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als la_tramposa meer vertrouwen heeft in haar fiets met schijfremmen, betekent dat niet automatisch dat ze niet kan remmen.

Ik snap je argument inmiddels verder wel. Als iemand niet kan remmen dan gaat hij of zij met schijfremmen ook op zijn muil. Eens!

[ Bericht 0% gewijzigd door dop op 18-03-2020 13:01:50 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_192117916
Uiteindelijk kun je meestal beter vermijden dat je moet remmen door goed te sturen natuurlijk. Enfin. Lekker fietsen vanmiddag want het thuiswerkkantoor was al om 7.30 open :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_192118429
Remmen is angst
pi_192119550
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 12:30 schreef Patroon het volgende:

[..]

Mijn winterfiets/crosser heeft al schijven en daar rij ik sinds juni 2019 veel mee in het donker. Met de bikepackrit met @:tommeke ook de crosser met schijven mee gehad. En het klopt, schijven remt beter en makkelijker te doseren...maar als je niet kunt remmen met velgremmen, gebruik je je remmen met schijven ook verkeerd.

Dit dus
pi_192120211
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 12:04 schreef Fretwork het volgende:
Patroon, jij had een Specialized Power zadel toch?
Hoe bevalt dat? En denk je dat hij goed werkt op een fiets met Endurance geometrie (waar je dus niet zo diep zit).

Op mijn Canyon zit nu een Fizik Aliante R5 waar ik al naar één rit klaar mee ben.
Twijfel nu over mijn oude zadel verplaatsten of kijken of ik een fijne andere kan kopen.
Ja ik heb inmiddels (denk al 2 jaar) op mijn winterfiets/Zwift-fiets en koersfiets een Power zadel zitten en dit bevalt erg goed! Geeft goede ondersteuning aan de zitbotjes. Heb de afstand eens opgemeten en volgens mij zitten die op 13cm en daarom een 143 genomen. Zit perfect en geeft enorm veel Powerrrrrr :s)
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_192123102
Normaal kom ik op woensdagochtend rondje praktisch niemand tegen maar vandaag was het best druk. Omdat sportscholen dicht zijn, hebben veel mensen hun fiets uit het stof getrokken en daarbij de meest exotische tenues bij aangetrokken. Ik heb zelf iemand sleeveless voorbij zien komen. Grappig.
Aldus.
  woensdag 18 maart 2020 @ 20:42:52 #256
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_192128690
Beterschap Critic!

Alle koersen en training geschrapt op onze club tot begin April. Gelukkig fiets ik zelf nog genoeg.
pi_192129041
Beterschap critic.
pi_192132260
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 10:09 schreef the_critic het volgende:
Vorige week woensdag met die dunne bandjes onderuit geschoven in de stromende regen bij verlaten rotonde.. Pfff
Enkel, knieën, heup en handen kapot. Heup is gaan ontsteken, dus nog steeds open wond, nu aan de antibiotica.(ook de heup waarop ook altijd slaap :-s )
Ook di2-shifter afgebroken, stuurlint kaduuk en derailleurhanger krom. Al week niet gefietst dus nu.. Bah
Klote man! Beterschap! Zorg maar dat je wegblijft uit de ziekenhuizen. Dus ook niet te vroeg weer gaan trainen.

Voor mij als longpatiënt zijn het ook vervelende tijden. Ik ben al enige tijd verkouden en kan daarom niet trainen. Ook moet ik zoveel mogelijk contact met andere mensen vermijden. Ik hoop dat anderen het niet te lichtzinnig opvatten en zich ook aan de voorschriften houden.
pi_192135533
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 10:09 schreef the_critic het volgende:
Vorige week woensdag met die dunne bandjes onderuit geschoven in de stromende regen bij verlaten rotonde.. Pfff
Enkel, knieën, heup en handen kapot. Heup is gaan ontsteken, dus nog steeds open wond, nu aan de antibiotica.(ook de heup waarop ook altijd slaap :-s )
Ook di2-shifter afgebroken, stuurlint kaduuk en derailleurhanger krom. Al week niet gefietst dus nu.. Bah
Ai, dat zijn vervelende wonden, op je heup. Beterschap!
pi_192147037
Ik ben enigszins een anti-Tacxer maar overweeg er toch één te kopen. Als ze er überhaupt nog zijn. Beetje zonde ook want verwacht 'm niet vaak te gebruiken na al deze toestanden.
Aldus.
  donderdag 19 maart 2020 @ 17:51:20 #261
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_192147198
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 10:09 schreef the_critic het volgende:
Vorige week woensdag met die dunne bandjes onderuit geschoven in de stromende regen bij verlaten rotonde.. Pfff
Enkel, knieën, heup en handen kapot. Heup is gaan ontsteken, dus nog steeds open wond, nu aan de antibiotica.(ook de heup waarop ook altijd slaap :-s )
Ook di2-shifter afgebroken, stuurlint kaduuk en derailleurhanger krom. Al week niet gefietst dus nu.. Bah
Dat is mooi klote. Beterschap!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 19 maart 2020 @ 18:58:13 #262
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192148933
quote:
2s.gif Op donderdag 19 maart 2020 17:44 schreef Z het volgende:
Ik ben enigszins een anti-Tacxer maar overweeg er toch één te kopen. Als ze er überhaupt nog zijn. Beetje zonde ook want verwacht 'm niet vaak te gebruiken na al deze toestanden.
Maar je kan gewoon naar buiten toch?
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_192150381
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 18:58 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Maar je kan gewoon naar buiten toch?
True
Aldus.
  FOK!fotograaf donderdag 19 maart 2020 @ 20:42:15 #264
73911 ultra_ivo
pi_192151299
Vandaag een mooi rustig rondje gedaan. Wat me vooral opviel was dat veel automobilisten nu socialer zijn. Op 103km maar 3 hufters, dat valt best mee.
  donderdag 19 maart 2020 @ 20:43:57 #265
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_192151342
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 18:58 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Maar je kan gewoon naar buiten toch?
Nog wel.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 19 maart 2020 @ 20:49:32 #266
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_192151491
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 20:43 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Nog wel.
En anders hebben we Zwift *O*
.
  donderdag 19 maart 2020 @ 21:00:11 #267
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_192151750
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 20:49 schreef Yankee het volgende:

[..]

En anders hebben we Zwift *O*
Die was vandaag ook gecrashed?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_192152059
quote:
2s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:11 schreef Z het volgende:
Normaal kom ik op woensdagochtend rondje praktisch niemand tegen maar vandaag was het best druk. Omdat sportscholen dicht zijn, hebben veel mensen hun fiets uit het stof getrokken en daarbij de meest exotische tenues bij aangetrokken. Ik heb zelf iemand sleeveless voorbij zien komen. Grappig.
Beterschap. Dat is goed balen!
pi_192152140
Ik heb vandaag een rondje gedaan en een paar Veloviewer tegels bij elkaar gescharreld. Nog een paar en ik kan mijn max square weer uitbreiden.
Opvallend was dat het overal supervol was op de fietspaden. Overigens vooral met wandelaars die in groepjes van 2 of 4 de fietspaden in de breedte wilden bezetten. En nog vuil kijken ook als je vriendelijk vraagt of je er langs mag. Volgens mij zorgt het beleid er eerder voor dat mensen massaal gezellige dingen samen gaan doen en wandelen/fietsen is het enige uitje dat er nog is ofzoiets.
pi_192152189
quote:
2s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:11 schreef Z het volgende:
Normaal kom ik op woensdagochtend rondje praktisch niemand tegen maar vandaag was het best druk. Omdat sportscholen dicht zijn, hebben veel mensen hun fiets uit het stof getrokken en daarbij de meest exotische tenues bij aangetrokken. Ik heb zelf iemand sleeveless voorbij zien komen. Grappig.
Ik zag ook veel gekke types. Veel zonder helm, O-benen en met fietsen met buiscommandeurs.
pi_192152198
Gewoon lekker buiten trainen zolang het kan. Het weer is momenteel perfect. Uiteraard maak ik geen ddx kilometers, maar ik heb toch al 266 kilometers buiten gemaakt deze week. :)
pi_192152468
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 21:12 schreef Coppi het volgende:

[..]

Beterschap. Dat is goed balen!
Je mot critic quoten, niet mij. (Beterschap critic).
Aldus.
pi_192152546
quote:
7s.gif Op donderdag 19 maart 2020 21:19 schreef RealBizkit666 het volgende:
Gewoon lekker buiten trainen zolang het kan. Het weer is momenteel perfect. Uiteraard maak ik geen ddx kilometers, maar ik heb toch al 266 kilometers buiten gemaakt deze week. :)
Precies! De enige training die ik gemist heb, is wekelijkse interval training binnen.
Aldus.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 07:42:05 #274
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_192157003
Dagelijks forens ik 22 km op een gewone stadsfiets. Nu ben ik van plan een eerste racefiets te gaan kopen waar ik lekker op kan racen richting werk, weer of geen weer.

Hebben jullie suggesties? Zelf heb ik een oogje laten vallen op de Trek Domane AL 2.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_192157181
quote:
5s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 07:42 schreef ShevaJB het volgende:
Dagelijks forens ik 22 km op een gewone stadsfiets. Nu ben ik van plan een eerste racefiets te gaan kopen waar ik lekker op kan racen richting werk, weer of geen weer.

Hebben jullie suggesties? Zelf heb ik een oogje laten vallen op de Trek Domane AL 2.
Als daar je oog op gevallen is, moet je die vooral kopen.

Maar, als Giant liefhebber wil ik je wijzen op de Giant Contend: https://www.giant-bicycles.com/nl/bikes-contend-2020
  vrijdag 20 maart 2020 @ 07:56:22 #276
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_192157199
quote:
5s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 07:42 schreef ShevaJB het volgende:
Dagelijks forens ik 22 km op een gewone stadsfiets. Nu ben ik van plan een eerste racefiets te gaan kopen waar ik lekker op kan racen richting werk, weer of geen weer.

Hebben jullie suggesties? Zelf heb ik een oogje laten vallen op de Trek Domane AL 2.
Waarom eeen racefiets?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 08:04:21 #277
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_192157311
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 07:56 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Waarom eeen racefiets?
Fancy herenfiets lijkt me beter toch?
  vrijdag 20 maart 2020 @ 08:18:52 #278
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192157524
quote:
5s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 07:42 schreef ShevaJB het volgende:
Dagelijks forens ik 22 km op een gewone stadsfiets. Nu ben ik van plan een eerste racefiets te gaan kopen waar ik lekker op kan racen richting werk, weer of geen weer.

Hebben jullie suggesties? Zelf heb ik een oogje laten vallen op de Trek Domane AL 2.
Ik zou even kijken op Engelse websites als road.cc en bikeradar.com. In Engeland heeft de herenfiets nooit aangeslagen, en zie je veel commuters op racefietsen.

Zorg dat je sowieso spatborden kan monteren, en eventueel iets bredere all season banden. Op die sites focussen ze hier nogal op, dus kan geen kwaad.

Specialized Allez of een Canyon Endurace AL zou ook nog goed kunnen!
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_192157698
Iemand in dit topic had toch ook een Canyon commuter?
Aldus.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 08:32:55 #280
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_192157717
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 07:56 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Waarom eeen racefiets?
Omdat de afstand op een gewone stadsfiets me tegenstaat. Ik wil dat sportiever aanpakken en gelijk aan m'n conditie werken.

Daarnaast ben ik ook van plan ben recreatief te gaan fietsen in het weekend.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
  vrijdag 20 maart 2020 @ 08:45:04 #281
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_192157905
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 08:18 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Ik zou even kijken op Engelse websites als road.cc en bikeradar.com. In Engeland heeft de herenfiets nooit aangeslagen, en zie je veel commuters op racefietsen.

Zorg dat je sowieso spatborden kan monteren, en eventueel iets bredere all season banden. Op die sites focussen ze hier nogal op, dus kan geen kwaad.

Specialized Allez of een Canyon Endurace AL zou ook nog goed kunnen!
Goede banden zijn inderdaad een must, daar zal ik op letten. Het wordt sowieso een eerste kennismaking met een snelle fiets, dus ben niet direct opzoek naar het beste van 't beste. Meer een entry level fiets zeg maar, budget zo tussen de 800 en 1000.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_192157969
Ik wil morgen vanuit Zwolle een 155km gravelroute rijden, ben benieuwd!
Maar ik kan 't mis hebben...
  vrijdag 20 maart 2020 @ 09:00:06 #283
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192158143
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 08:47 schreef Patroon het volgende:
Ik wil morgen vanuit Zwolle een 155km gravelroute rijden, ben benieuwd!
Ga je over het kroondomein bij Apeldoorn? En zo ja, zijn ze al klaar met zwijntjes schieten?
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  vrijdag 20 maart 2020 @ 09:00:29 #284
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192158146
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 08:30 schreef Z het volgende:
Iemand in dit topic had toch ook een Canyon commuter?
Tommeke?
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_192158171
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 09:00 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Ga je over het kroondomein bij Apeldoorn? En zo ja, zijn ze al klaar met zwijntjes schieten?
Nee ik blijf in de driehoek Zwolle - Ommen - Raalte
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_192158176
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 09:00 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Tommeke?
Volgens mij @Oksel
Maar ik kan 't mis hebben...
  vrijdag 20 maart 2020 @ 09:04:14 #287
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192158225
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 09:01 schreef Patroon het volgende:

[..]

Nee ik blijf in de driehoek Zwolle - Ommen - Raalte
Wil je de route met me delen? Dat lijkt me vanaf Deventer nog goed te doen!
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  vrijdag 20 maart 2020 @ 09:10:30 #288
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192158357
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 08:45 schreef ShevaJB het volgende:

[..]

Goede banden zijn inderdaad een must, daar zal ik op letten. Het wordt sowieso een eerste kennismaking met een snelle fiets, dus ben niet direct opzoek naar het beste van 't beste. Meer een entry level fiets zeg maar, budget zo tussen de 800 en 1000.
Ga je elke dag fietsen? Dan zijn spatborden echt een must-have, anders ga jij niet vrolijk worden.
Sommige frames hebben daar oogjes voor op het frame, waarmee ze makkelijker te installeren zijn.

Als je voor dat geld een fiets met Tiagra tegenkomt heb je echt een goede deal, Sora is daar iets onder, maar zal zeker niet slecht zijn.

Ik rijd zelf mijn woon-werk op een vrij zware Kona Rove AL, met spatborden. Deze heeft Shimano Claris, en dat bevalt voor mijn gebruik prima.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  vrijdag 20 maart 2020 @ 10:10:56 #289
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_192159520
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 09:10 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Ga je elke dag fietsen? Dan zijn spatborden echt een must-have, anders ga jij niet vrolijk worden.
Sommige frames hebben daar oogjes voor op het frame, waarmee ze makkelijker te installeren zijn.

Als je voor dat geld een fiets met Tiagra tegenkomt heb je echt een goede deal, Sora is daar iets onder, maar zal zeker niet slecht zijn.

Ik rijd zelf mijn woon-werk op een vrij zware Kona Rove AL, met spatborden. Deze heeft Shimano Claris, en dat bevalt voor mijn gebruik prima.
Tiagra dus, zal er op letten. Ik denk dat ik dit weekend een winkel in de buurt ga bezoeken (mocht dit kunnen ivm dat klotevirus) om eea te bekijken.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
  vrijdag 20 maart 2020 @ 10:13:33 #290
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192159572
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 10:10 schreef ShevaJB het volgende:

[..]

Tiagra dus, zal er op letten. Ik denk dat ik dit weekend een winkel in de buurt ga bezoeken (mocht dit kunnen ivm dat klotevirus) om eea te bekijken.
Kan zijn dat dat niet lukt binnen je budget hoor, maar dan is dat helemaal niet erg.
Zorg dat je goed op de fiets zit, je hem mooi vindt (je gooit er toch 800-1000 euro tegenaan), en of hij voldoet voor je doel. Succes!
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  vrijdag 20 maart 2020 @ 10:17:32 #291
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_192159637
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 10:13 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Kan zijn dat dat niet lukt binnen je budget hoor, maar dan is dat helemaal niet erg.
Zorg dat je goed op de fiets zit, je hem mooi vindt (je gooit er toch 800-1000 euro tegenaan), en of hij voldoet voor je doel. Succes!
Budget is inderdaad een richtlijn, ik zal wel even goed kijken. Bedankt voor je advies.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_192163625
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 09:00 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Ga je over het kroondomein bij Apeldoorn? En zo ja, zijn ze al klaar met zwijntjes schieten?
Kroondomeinen maandje geleden gedaan, was erg mooi om daar onverhard te fietsen.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 14:12:28 #293
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_192163967
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 08:30 schreef Z het volgende:
Iemand in dit topic had toch ook een Canyon commuter?
Ik heb er eentje gehad, vorig jaar verkocht
.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 14:52:45 #294
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192164907
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 14:12 schreef Yankee het volgende:

[..]

Ik heb er eentje gehad, vorig jaar verkocht
Check, andere Noorderling ;)
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  vrijdag 20 maart 2020 @ 17:33:15 #295
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_192167937
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 08:32 schreef ShevaJB het volgende:

[..]

Omdat de afstand op een gewone stadsfiets me tegenstaat. Ik wil dat sportiever aanpakken en gelijk aan m'n conditie werken.

Daarnaast ben ik ook van plan ben recreatief te gaan fietsen in het weekend.
Ik vind dat als je een fiets wilt om woon/werk te fietsen, dat je daar een geschikte fiets voor moet kopen. En dat is een racefiets in principe niet. Die is om.... ....te racen. Dus ik zou een snelle commuter aanraden waar je dan in het weekend ook nog een wat groter rondje op kan.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_192172072
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 08:45 schreef ShevaJB het volgende:

[..]

Goede banden zijn inderdaad een must, daar zal ik op letten. Het wordt sowieso een eerste kennismaking met een snelle fiets, dus ben niet direct opzoek naar het beste van 't beste. Meer een entry level fiets zeg maar, budget zo tussen de 800 en 1000.
In plaats van een racefiets kun je ook aan een hybride denken. Bijvoorbeeld zoiets:

Specialized Sirrus Elite EQ


Dit is qua onderdelen (frame/groep) en sportiviteit bijna een racefiets, maar dan geschikter voor woonwerkverkeer door de vaste spatborden, bagagedrager en het rechte stuur (meer verkeersoverzicht).
pi_192172455
Wel een lelijk apparaat.
Aldus.
pi_192174667
quote:
11s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 20:42 schreef Z het volgende:
Wel een lelijk apparaat.
Afzichtelijk idd
  zaterdag 21 maart 2020 @ 07:38:38 #299
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_192179716
Nou ik vind het best een mooi ding. En alles wat je nodig hebt om te commuten zit erop. Iets bredere banden dan een racefiets, goede remmen en spatborden. Maar goed elk merk heeft wel dit soort modellen. Cube heeft die ook al vanaf 500.- oid.
pi_192179999
Cube Nuroad is ook wel een mooie multifunctionele fiets. Wel iets duurder dan 500 euro, maar voor onder de 1000 wel te vinden, als je ff zoekt.
pi_192203803
Ik kom dan toch nog groepen wielrenners tegen. Ik kan daar met m'n hoofd niet bij. Waarom in hemelsnaam kan je niet even een tijdje in je uppie rijden? Ik maar hopen dat ik zo kort mogelijk thuis hoef te werken en zo lang mogelijk buiten kan blijven sporten. Maar dat gaat natuurlijk helemaal mis.
Aldus.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')