abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191329296
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 16:56 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Maar de NS boa's dus niet.
Dat onderscheid wordt niet gemaakt in het artikel.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_191329309
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 16:56 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Discriminatie is niet gelijk aan racisme.
Racisme is per definitie discriminatie, racisme is een subgroep van alle vormen van discriminatie. Wanneer het ras betreft (en je kunt in dit geval twisten of 'Marokannen' een ras zijn), betreft het dus automatisch ook discriminatie.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 3 februari 2020 @ 16:58:41 #128
401689 Steef121
Boomjehuisjebeestje
pi_191329310
Niet de 'excuses' waar ik op gehoopt had. Jammer.
Op een dag word ik wakker, als een van de koeiossen, grazend in de wei
🐄🌳
pi_191329319
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 16:57 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Dat onderscheid wordt niet gemaakt in het artikel.
Maar wel in het besluit dat die bevoegdheid voor NS-BOA's regelt.

https://wetten.overheid.nl/BWBR0042605/2019-10-01
pi_191329322
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 16:56 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Zover ik kan nagaan was ik de eerste op dit hele forum die kritiek leverde op de tweet van TB.
Zal het nog even herhalen :
[..]

NWS / Forum voor Democratie heeft de meeste leden #2

Waar ik 'problemen mee heb', heb ik al geprobeerd toe te lichten, namelijk dat de haaien bloed ruiken en dit misbruiken om de probleemgroepen wederom de status van zielig slachtoffer toe te kunnen dichten en het probleem dus nog langer mag voortwoekeren en ten tweede dat woorden betekenis hebben.
Discriminatie is niet gelijk aan racisme.
Dat maakt het niet minder erg. Disciminatie of racisme - om het even. En de haaien ruiken geen bloed, de haaien krijgen hele lappen vlees toegegooid. Dom doen en dan een reactie krijgen, om vervolgens problemen te hebben met de reactie op het dom doen. Je maakt nu van hem een zielig slachtoffer. Het probleem zal met dit soort statements van hem alleen maar erger worden, als jij denkt dat deze wijze van het 'benoemen' van problemen de problemen op gaat lossen, dan ben je ver van huis.
Allah Al Watan Al Malik
pi_191329331
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 16:57 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Who cares? Alsof discriminatie wel oké is.
Mee eens, zijn beide niet oke.
De lading van beide woorden zijn wel heel anders.
Discrimineren is bijvoorbeeld als er een leeftijdsgrens wordt gesteld aan een vacature.
Racisme wordt echter meer gelijk gesteld aan nazi-praktijken en zoals iedereen weet : Nazies moeten dood.
Punch a nazi enzo, dat zijn onmensen.
shift-knop defekt
pi_191329332
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 17:00 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Maar wel in het besluit dat die bevoegdheid voor NS-BOA's regelt.

https://wetten.overheid.nl/BWBR0042605/2019-10-01
Waar denk jij dat te lezen?
pi_191329334
https://nos.nl/artikel/23(...)n-beschuldiging.html

Jeetje, die linkse NOS bericht nu ook nog over de excuses van Baudet! Framing en eenzijdige berichtgeving weer hoor.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 3 februari 2020 @ 17:01:53 #134
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_191329336
Oh jeetje, Baudet heeft de situatie uitgelegd en het is nog niet voldoende. _O-

WIE HAD DAT KUNNEN DENKEN?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_191329337
quote:
6s.gif Op maandag 3 februari 2020 16:49 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Ik heb het even opgezocht. Ze hebben wel handboeien maar geen pepperspray en wapenstok.
(Hoofd)conducteurs zijn inderdaad BOA's, maar hebben sowieso geen politiebevoegdheden, en dus nooit pepperspray, een wapenstok of handboeien bij zich.

NS beveiligers zijn ook BOA's, hebben beperkte politiebevoegdheden, en dus handboeien en soms een wapenstok bij zich. Geen pepperspray.

quote:
https://wetten.overheid.n(...)#Circulaire.divisie9 puntje 9.4

De boa Openbaar Vervoer kan optioneel beschikken over de politiebevoegdheden bedoeld in artikel 7, eerste, derde en vierde lid, van de Politiewet 2012 en kan optioneel beschikken over handboeien en/of wapenstok. De ingehuurde boa Openbaar Vervoer kan optioneel beschikken over de politiebevoegdheden bedoeld in artikel 7, eerste, derde en vierde lid, van de Politiewet 2012 en optioneel over handboeien.
quote:
https://community.ns.nl/o(...)oa-informatief-28690

[..]

In de 7 domeinen kan er ook sprake zijn dat men politiebevoegdheden heeft. Denk hierbij aan het gebruik van wapens, handboeien en identiteitsfouillering. Ik zoom nu in op de BOA-OV, domein 4. Bij NS hebben alle HC een BOA bevoegdheid, dit hebben we nodig om onze functie uit te oefenen (staat zo omschreven) en de collega’s van Veiligheid en Service (VenS) zijn BOA-OV+. De + geeft aan dat deze groep politiebevoegdheden heeft. Daar moet men elk jaar een examen voor afleggen. Alle BOA’s moeten overigens elke 5 jaar aantonen dat ze bekwaam zijn gebleven (wij (NS) doen dat door elke 5 jaar een examen te doen). De collega’s VenS mogen dus meer als wij HC. Dit is overigens niet te zien aan het BOA-insigne, die is nog steeds dezelfde als voor elk domein. Onze BOA-OV’s zijn beëdigd om strafbare feiten op te sporen voor de Spoorwegwet en het daarbij behorende Besluit.

[..]
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 3 februari 2020 @ 17:02:02 #136
65846 Bocaj
47th President.
pi_191329338
Kan ik jullie ook andere topics aanbieden?
Kijk eens wat een keuze allemaal: Nieuws & Achtergronden
  maandag 3 februari 2020 @ 17:02:16 #137
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_191329341
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 17:00 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat maakt het niet minder erg. Disciminatie of racisme - om het even.
Het is geen discriminatie of racisme.

Wat een bullshit hype is dit weer, gatverdamme. Dus 2 vrouwen klagen bij Thierry over Marokkanen, Thierry tweet iets, blijkt dat die vriendinnen niet helemaal de waarheid vertelden.

Is dat de schuld van Thierry Baudet? Nee.

Had hij het kunnen weten? Nee.

Moet hij excuses aanbieden? Nee.

Verandert het iets aan het feit dat talloze mannen en vrouwen dagelijks worden lastiggevallen door criminele Marokkanen? Nee.

Echt walgelijk dat er nu kwalijke dingen worden geroepen als ''Baudet heeft het uit zijn duim gezogen''. :') Kamerleden verontwaardigd. Mensen kijken of er aangifte kan worden gedaan.

Wat een kutland is dit.
pi_191329342
quote:
De RET maakt wel vaker gebruik van de controleurs in burger. „Wij hebben elke dag collega’s die in uniform en in burger lopen. Dat doen we ook met opzet. Reizigers voelen zich meestal veiliger als er mensen in uniform aanwezig zijn, maar zullen niet snel door een poortje heen glippen als er mensen van de RET bij lopen. Vandaar dat wij ook gebruikmaken van controleurs in burger.”

De reden dat ze in burger zijn is dus omdat mensen stiekem door de poortjes gaan. Mocht iemand zich dat afvragen waarom ze niet herkenbaar in uniform liepen...
blablablabla
  Moderator maandag 3 februari 2020 @ 17:02:23 #139
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_191329344
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 17:01 schreef DireStraits7 het volgende:

Jeetje, die linkse NOS bericht nu ook nog over de excuses van Baudet! Framing en eenzijdige berichtgeving weer hoor.
Het zijn niet eens excuses.
pi_191329352
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 17:02 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Wat een bullshit hype is dit weer, gatverdamme. Dus 2 vrouwen klagen bij Thierry over Marokkanen, Thierry tweet iets, blijkt dat die vriendinnen niet helemaal de waarheid vertelden.

Verandert het iets aan het feit dat talloze mannen en vrouwen dagelijks worden lastiggevallen door criminele Marokkanen? Nee.

Echt walgelijk dat er nu kwalijke dingen worden geroepen als ''Baudet heeft het uit zijn duim gezogen''. :') Kamerleden verontwaardigd. Mensen kijken of er aangifte kan worden gedaan.

Wat een kutland is dit.
IQ van een aardbei.
pi_191329356
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 17:01 schreef DireStraits7 het volgende:

Grappige foto waarin Baudet eruit ziet alsof hij een immense, dampende drol met haren eraan binnen probeert te houden.
pi_191329357
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 16:55 schreef Degodvader het volgende:

[..]

[..]

Ze dragen dus geen wapens.

Dat betekent dat de agent met zijn wapens heeft gekletterd. Die agent heeft een gesprek nodig als het verhaal van Baudet klopt. Met wapens gaan kletterenwwegens niet tonen vervoersbewijs is nou niet bepaald in lijn met zijn ambtsinstructie. Daarom lijkt het me heel belangrijk dat de agent en de NS-medewerkers een verklaring geven.
Als dat zo is, is dat zeer ernstig.

[ Bericht 0% gewijzigd door probeer op 03-02-2020 17:17:49 ]
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 3 februari 2020 @ 17:03:53 #143
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_191329366
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 16:58 schreef Steef121 het volgende:
Niet de 'excuses' waar ik op gehoopt had. Jammer.
Ga je nu GroenLinks stemmen? :+
  Moderator maandag 3 februari 2020 @ 17:04:19 #144
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_191329369
quote:

[..]

Wat een kutland is dit.
Hoe krijg je dit allemaal uit je toetsenbord, razend knap.
pi_191329376
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 17:01 schreef Harvest89 het volgende:
Oh jeetje, Baudet heeft de situatie uitgelegd en het is nog niet voldoende. _O-

WIE HAD DAT KUNNEN DENKEN?
Met groot bombast aankondigen dat mensen zijn aangevallen door vier Marokannen.
Halve land schuimbekkend: ZIE JE WEL AL DIE KUTMAROKANNEN!

Dag later: Oh, haha, sorry, grapje, het waren geen Marokannen. En ze zijn ook niet aangevallen. ok doei.

:')
pi_191329378
quote:

[..]

Wat een kutland is dit.
Wacht even, Thierry tweet zelf een verhaal, een verhaal wat hij niet kan verifieren, complete bevolkingsgroepen worden op basis daarvan beschuldigd, maar het ligt niet aan Thierry.

:') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 3 februari 2020 @ 17:05:19 #147
65846 Bocaj
47th President.
pi_191329380
quote:

[..]

Wat een kutland is dit.
^O^
pi_191329384
Baudet blijkt maar weer eens een politieke amateur te zijn.
  maandag 3 februari 2020 @ 17:06:27 #149
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_191329394
Ach mensen.
Als Baudet publiekelijk in de kamer zijn keel doorsnijd zou het nog niet voldoende zijn.

Baudet heeft dit netjes afgehandeld. Kunnen we gelukkig weer allemaal normaal doen.
  maandag 3 februari 2020 @ 17:06:31 #150
401689 Steef121
Boomjehuisjebeestje
pi_191329396
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 17:03 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ga je nu GroenLinks stemmen? :+
Nee, want ik ben ook tegen die groene gekte, maar het maakt het allemaal niet makkelijker.
Op een dag word ik wakker, als een van de koeiossen, grazend in de wei
🐄🌳
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')