abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191321656
quote:
Een bizarre post van Thierry Baudet op Instagram en Twitter vliegt momenteel als een boemerang terug in het gezicht van de partijleider van Forum.

"Vanavond zijn twee dierbare vriendinnen ernstig lastig gevallen door 4 Marokkanen in de trein", postte hij vrijdagavond als bijschrift bij een verder nogal rommelige foto uit een trein. Hij voorzag zijn tekst verder van een oproep aan 'kinderlijk naïeve Nederlanders' om op zijn partij te stemmen.
Maar nu het echte verhaal achter de foto duidelijk wordt, lijkt het erop dat Baudet een flinke uitglijder heeft gemaakt. De leider van Forum is onbereikbaar voor commentaar, maar de reacties op zijn bericht zijn niet mals.

Herkende zichzelf
Op het eerste gezicht leek er niet zo heel veel aan de hand met Baudets post. Totdat een NS-medewerker de foto toevallig onder ogen kreeg en zichzelf herkende. Hij was vermoedelijk een van die 'vier Marokkanen' die die avond inderdaad met nog drie anderen in de sprinter van Weesp naar Amsterdam twee vrouwen had 'lastiggevallen.'

Maar dat zogenaamde lastigvallen deed hij omdat hij een conducteur - in burger - was die de vrouwen vroeg naar hun kaartje.

Legitimeren
Dat bevestigt een woordvoerder van de NS. "Baudet geeft verder geen toelichting bij zijn bericht, maar als het gaat over wat er op die foto bij zijn bericht aan de hand was, dan kunnen we melden dat er drie medewerkers van de NS waren en een politieagent."

De NS-medewerkers konden zich gewoon legitimeren, maar de twee vrouwen weigerden nog steeds te geloven dat het een echte controle was. Daarom werd er een agent bijgeroepen, die al in de trein aanwezig was. Uiteindelijk lieten de vrouwen hun kaartje zien. Dat was gewoon in orde overigens.

Controle in burger
Controles in burger komen overigens vaker voor laat de NS weten. "Notoire zwartrijders zijn alert op conducteurs in uniform. Daarom voeren we ook controles in burger uit. Dat roepen we ook om zodra de deuren dicht zijn. Dat is ook dit keer gebeurd."

Baudet zelf is ondertussen niet voor commentaar bereikbaar. Ook de woordvoerder van de partij neemt de telefoon niet meer op.
Bron: https://www.rtlnieuws.nl/(...)baudet-ns-marokkanen
pi_191321673
De partij die alles fake nieuws noemt die zelf nu fake nieuws publiceert wie had dat nou verwacht van deze oprechte mensen. _O-
  maandag 3 februari 2020 @ 06:47:44 #3
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191321692
Hahaha, wat een sukkel is het toch.
Resistance is futile.
pi_191321711
Baudet braakt weer lekker op z'n eigen gezicht.
pi_191321721
Ik vermoed dat dit ook nog een juridische staart zal gaan krijgen.
Als 2 nijlpaarden vechten om een been dan valt de 3e niet ver van de boom.
pi_191321723
Controleurs in burger, concept van niks.
pi_191321727
Nou wat een heisa :')
  maandag 3 februari 2020 @ 06:56:06 #8
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191321731
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 06:54 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Controleurs in burger, concept van niks.
Het gaat erom dat Baudet betrapt is op bewust produceren van fake news.
Resistance is futile.
  maandag 3 februari 2020 @ 06:56:35 #9
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191321735
quote:
3s.gif Op maandag 3 februari 2020 06:55 schreef InverHouse het volgende:
Nou wat een heisa :')
Heb jij op die leugenaar gestemd?
Resistance is futile.
pi_191321740
De conducteurs waren in burger. Wat is jou reactie als een Marokkaan ineens om je kaartje vraagt? En dan zeggen users in het andere topic "ja ze hadden legitimatie". Maar dat is makkelijk te faken. Bijna dagelijks worden oudjes overvallen of huis leeggeroofd door Marokkanen met een fake legitimatie. Uitglijder? Nee. Ik wist niet eens dat conducteurs in burger bestond.
Land of the free. Home of the brave.
pi_191321744
quote:
14s.gif Op maandag 3 februari 2020 06:56 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dat is ook kwalijk inderdaad.
pi_191321745
quote:
5s.gif Op maandag 3 februari 2020 06:56 schreef Seven. het volgende:

[..]

Heb jij op die leugenaar gestemd?
Op Rutte bedoel je?
pi_191321750
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 06:57 schreef Scarface88 het volgende:
De conducteurs waren in burger. Wat is jou reactie als een Marokkaan ineens om je kaartje vraagt? En dan zeggen users in het andere topic "ja ze hadden legitimatie". Maar dat is makkelijk te faken. Bijna dagelijks worden oudjes overvallen of huis leeggeroofd door Marokkanen met een fake legitimatie. Uitglijder? Nee. Ik wist niet eens dat conducteurs in burger bestond.
Eens maar op een gegeven moment wordt het wel duidelijk lijkt mij
  maandag 3 februari 2020 @ 06:59:54 #14
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191321757
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 06:57 schreef Scarface88 het volgende:
Lekker belangrijk. Het punt is dat Baudet hier doelbewust over liegt om z'n eigen politieke agenda onder de aandacht te brengen.
Resistance is futile.
pi_191321761
quote:
14s.gif Op maandag 3 februari 2020 06:56 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dit valt overigens nog maar te bezien aangezien we niet weten of Baudet ook wist dat het om conducteurs ging
  maandag 3 februari 2020 @ 07:04:01 #16
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191321778
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 07:00 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Dit valt overigens nog maar te bezien aangezien we niet weten of Baudet ook wist dat het om conducteurs ging
2 dierbare vriendinnen.. kom op zeg. Je dierbare vriendinnen behoeden je voor zulke fouten. Het zou kunnen dat Baudet z'n vrienden niet kent. Maar het is logischer dat hij gewoon het deel van het verhaal waar de waarheid aan het licht kwam, doelbewust verzweeg. En het eerste deel 'mag ik je kaartje zien' doelbewust verdraaide.
Resistance is futile.
pi_191321811
Fake newa

Sinds wanneer zijn conducteurs met 4 tegelijk?
  maandag 3 februari 2020 @ 07:12:24 #18
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_191321813
We hebben weer eens een portie selectieve verontwaardiging want Baudet heeft het gedaan. Vergeet even al die duizenden en duizenden berichten over sissende "jongeren" van de afgelopen 30 jaar die hele wijken en steden tiranniseren, bejaarden overvallen, meisjes in elkaar slaan, totaal respect en gewetenloos zijn, etc, etc, etc. Deze eindeloze stroom van berichten over die arme verkeerd begrepen ""jongeren"". Allemaal slachtoffers van onze maatschappij. Maar nu, Baudet......... die nazi, fascist, xenofoob, die heeft blijkbaar iets te vroeg getweet. Mijn God, wat een nieuws. Wat een opgeblazen gedoe allemaal. Wat een vreselijke armoede.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 3 februari 2020 @ 07:12:35 #19
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_191321814
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 07:00 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Er is een kans dat ie het niet wist, maar die zogenaamde dierbare vriendinnen wisten het sowieso zeker wel. En figuren die roepen "belachelijk, ik wist niet eens dat controleurs in burger bestaan".... De NS roept het om in de trein. Dus ja, als je in die trein zat had je dat geweten.
  maandag 3 februari 2020 @ 07:14:29 #20
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191321819
quote:
6s.gif Op maandag 3 februari 2020 07:12 schreef Nikonlover het volgende:
We hebben weer eens een portie selectieve verontwaardiging want Baudet heeft het gedaan. Vergeet even al die duizenden en duizenden berichten over sissende "jongeren" van de afgelopen 30 jaar die hele wijken en steden tiranniseren, bejaarden overvallen, meisjes in elkaar slaan, totaal respect en gewetenloos zijn, etc, etc, etc. Deze eindeloze stroom van berichten over die arme verkeerd begrepen ""jongeren"". Allemaal slachtoffers van onze maatschappij. Maar nu, Baudet......... die nazi, fascist, xenofoob, die heeft blijkbaar iets te vroeg getweet. Mijn God, wat een nieuws. Wat een opgeblazen gedoe allemaal. Wat een vreselijke armoede.
Open daar lekker een eigen topic over. Het gaat hier over de leugens van Baudet. Dat we een immigratieprobleem hebben, maakt van Baudet niet ineens een eerlijke betrouwbare man.
Resistance is futile.
  maandag 3 februari 2020 @ 07:15:37 #21
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_191321823
quote:
2s.gif Op maandag 3 februari 2020 07:14 schreef Seven. het volgende:

[..]

Open daar lekker een eigen topic over. Het gaat hier over de leugens van Baudet. Dat we een immigratieprobleem hebben, maakt van Baudet niet ineens een eerlijke betrouwbare man.
Hoezo leugens?
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_191321826
quote:
6s.gif Op maandag 3 februari 2020 07:15 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Hoezo leugens?
van Baudet.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  maandag 3 februari 2020 @ 07:18:09 #23
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_191321832
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 07:16 schreef recursief het volgende:

[..]

van Baudet.
quote:
2s.gif Op maandag 3 februari 2020 07:14 schreef Seven. het volgende:

[..]

Het zijn geen leugens. Kijk maar naar de TT, daar staat uitglijder.
pi_191321836
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 07:07 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Vergissing is menselijk.

Vergeten sommige hier nog wel eens, snap het wel van onze deugfokkers.
het verdedigen van hem door jou is ook een vergissing. Het zij je vergeven.
pi_191321845
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 07:18 schreef Beathoven het volgende:

[..]

het verdedigen van hem door jou is ook een vergissing. Het zij je vergeven.
Verdedigen nog wel.

Overdrijf eens niet zo, dat is nou precies wat er mis gaat in dit land.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')