Maar dan ligt het probleem toch niet bij feminisering van de maatschappij?quote:Op maandag 3 februari 2020 07:16 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Goed punt.
De verkiezing van Trump, van Johnson en van Brexit kunnen volgens mij worden geduid doordat mannen, en dan met name blanke mannen, steeds verder van dit ideaal af komen te staan.
En die vinden dat niet fijn.
Meisjes doen het veel beter op scholen. Jongens worden op Ritalin gezet. Vrouwen doen het beter op de arbeidsmarkt.
Ik heb vrienden zonder al te veel opleiding die een gezin proberen te onderhouden. Tientallen uren aan overwerk draaien, nachtdiensten, dat is de enige manier om hier zonder goede opleiding nog kostwinner te kunnen zijn.
De TU/E heeft zoals al eerder gemeld bepaald dat ik daar niet mag solliciteren omdat ik ballen heb. Ook ik voel de hete adem van de kongsi tussen het grootkapitaal en de feministen in m'n nek. Prettig is anders
Syp had zich beter op die boodschap kunnen concentreren.
Er zijn idd veranderingen in de maatschappij waarop we niet veel invloed hebben. Dat robots banen over gaan nemen, mwah ik neem dat met een korrel zout en ben van mening dat we juist steeds meer goed opgeleid personeel nodig hebben.quote:Op maandag 3 februari 2020 07:42 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
Maar dan ligt het probleem toch niet bij feminisering van de maatschappij?
We zitten nu in een transitie waarbij "dom" werk steeds meer wordt overgenomen door robots/software.
Daarvoor moeten we als maatschappij een oplossing vinden ipv elkaar, door de valse tegenstellingen man/vrouw asielzoeker/autochtoon etc etc die allemaal dezelfde banen nodig hebben, de tent uit te vechten.
Was jij niet degene die vroeger bushokjes opblies met vuurwerk?quote:Op zondag 2 februari 2020 17:24 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Had ook niets anders verwacht. Stel je eens voor dat je eens wat lol zou maken met vrienden. Beetje sensatie, je een beetje levend voelen.
Ik denk dat de feminisering van het onderwijs wel een factor is. Ik denk dat er niet voldoende aandacht meer is voor het gegeven dat jongens jongens zijn.quote:Op maandag 3 februari 2020 07:42 schreef ender_xenocide het volgende:
Maar dan ligt het probleem toch niet bij feminisering van de maatschappij?
Doe er wat aan en kies voor een baan in het onderwijsquote:Op maandag 3 februari 2020 08:48 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik denk dat de feminisering van het onderwijs wel een factor is. Ik denk dat er niet voldoende aandacht meer is voor het gegeven dat jongens jongens zijn.
Schijnt dat je er een opleiding voor nodig hebt.quote:Op maandag 3 februari 2020 08:49 schreef Hugo862 het volgende:
Doe er wat aan en kies voor een baan in het onderwijs
Ik heb dus zo'n baan in het onderwijs, en ik vind het afgrijselijk. Werken met jong-volwassenen, prima, maar de papieren rompslomp, zodat incompetente managers zich in kunnen dekken, ik leen me daar niet voor.quote:Op maandag 3 februari 2020 08:49 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Doe er wat aan en kies voor een baan in het onderwijs
Klopt dat je er een opleiding voor nodig hebt. Met een beetje geluk betaald je toekomstig werkgever je opleiding als zijinstromer. Wat betreft salaris kan ik je niet veel zeggen. Misschien kan Lyrebird je daarover wat vertellen. Ik werk zelf niet in het onderwijs en dat wil ik graag zo houden. Voor de klas staan is niks voor mijquote:Op maandag 3 februari 2020 08:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Schijnt dat je er een opleiding voor nodig hebt.
Maar als ze me zouden willen hebben en hetzelfde salaris zouden betalen dat ik nu heb, zou ik het serieus overwegen.
je hebt als leraar wel baanzekerheid , op je 50 ste op straat te staan wegens een reorganisatie ook niet allesquote:Op maandag 3 februari 2020 08:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Schijnt dat je er een opleiding voor nodig hebt.
Maar als ze me zouden willen hebben en hetzelfde salaris zouden betalen dat ik nu heb, zou ik het serieus overwegen.
Door de ouwe zeurpieten om me heen, kies ik er zelf voor om het niet te zijn.quote:Op maandag 3 februari 2020 10:12 schreef michaelmoore het volgende:
Je kunt nu wel een bikkel zijn in het bedrijf, dat gaat in 10 jaar zo veranderen
Dan ben je die ouwe zeurpiet
Aldus gesproken door een ouwe zeurpiet.quote:Op maandag 3 februari 2020 10:12 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Je kunt nu wel een bikkel zijn in het bedrijf, dat gaat in 10 jaar zo veranderen
Dan ben je die ouwe zeurpiet
Juist , ik was vroeger ook een pro actief persoon ,daar heb ik 3 bevorderingen aan te danken, altijd voorop lopenquote:Op maandag 3 februari 2020 14:06 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Aldus gesproken door een ouwe zeurpiet.
Blanke mannen zijn nogsteeds tott (top of the totem) hoor.quote:Op maandag 3 februari 2020 07:16 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Goed punt.
De verkiezing van Trump, van Johnson en van Brexit kunnen volgens mij worden geduid doordat mannen, en dan met name blanke mannen, steeds verder van dit ideaal af komen te staan.
En die vinden dat niet fijn.
Meisjes doen het veel beter op scholen. Jongens worden op Ritalin gezet. Vrouwen doen het beter op de arbeidsmarkt.
Vrouwen een topbaan vergeven alleen omdat zij een vagina hebben. Noem je niet opkomen voor gelijkheid. Dat noem je gewoon dom.quote:Op zondag 2 februari 2020 19:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Er wordt hier niet 'voor vrouwen' opgekomen, maar voor het principe van gelijkwaardigheid op basis van in dit geval geslacht.
Daar zit voor jullie dan ook het pijnpunt.
Ik zeg, we moeten verbieden dat er dingen verboden wordt!quote:Op maandag 3 februari 2020 16:03 schreef VeX- het volgende:
Het moet gvdme afgelopen zijn met al die domme verboden. Dit land gaat zo naar zn moer.
Veel plezier! Er loopt hier nog wel iemand rond die je met alle plezier helpt migreren naar Schøbbekøtveen, Denemarken.quote:Op maandag 3 februari 2020 17:18 schreef PapierMarcheren het volgende:
Het totaal uitknijpen van autoliefhebbers is ook absurd. De prijs van een eenvoudige instap sport-auto bestaat voor meer dan de helft uit BPM tegenwoordig![]()
![]()
De roverheid is echt helemaal gek. Zolang ik nog hier woon, blijf ik Baudet stemmen met de hoop dat dan iets verandert met die absurde links extremistische gekkie maatregelen hier in Nederland.
Maar zodra ik mijn universiteitsdiploma heb, ben ik weg naar het buitenland![]()
Zozo, een universiteitsdiploma! Dat is geen kattenpis!quote:Op maandag 3 februari 2020 17:18 schreef PapierMarcheren het volgende:
Het totaal uitknijpen van autoliefhebbers is ook absurd. De prijs van een eenvoudige instap sport-auto bestaat voor meer dan de helft uit BPM tegenwoordig![]()
![]()
De roverheid is echt helemaal gek. Zolang ik nog hier woon, blijf ik Baudet stemmen met de hoop dat dan iets verandert met die absurde links extremistische gekkie maatregelen hier in Nederland.
Maar zodra ik mijn universiteitsdiploma heb, ben ik weg naar het buitenland![]()
cum laude gymnasium --> WO technische natuurkundequote:Op maandag 3 februari 2020 18:20 schreef OllieA het volgende:
[..]
Zozo, een universiteitsdiploma! Dat is geen kattenpis!
En dat allemaal mogelijk gemaakt door die vreselijke linksen!quote:Op maandag 3 februari 2020 18:30 schreef PapierMarcheren het volgende:
[..]
cum laude gymnasium --> WO technische natuurkunde
Top 1% van dit land.
Ga je nu emigreren en daar grof geld verdienenquote:Op maandag 3 februari 2020 18:30 schreef PapierMarcheren het volgende:
[..]
Top 1% van dit land.
En waar zit jij? kniezend te huilen onderaan de totempaal?quote:Op maandag 3 februari 2020 15:31 schreef imgoddamnugly het volgende:
Blanke mannen zijn nogsteeds tott (top of the totem) hoor.
quote:Op maandag 3 februari 2020 15:31 schreef imgoddamnugly het volgende:
Er was een rapportage jaren geleden wat ADHD behandelde. Ik meen door zembla. Daarin kwam een psychologe voor die zei, dat het gedrag die jongens vertonen al decennia hetzelfde is. En dus normaal is. Maar door al die nieuwe labeltjes en diagnoses in de psychologie, verzonnen door angstige vrouwen. Zitten die jongens nu inderdaad aan medicijnen zoals de ritalin. Dit is weer die manipulatie om het zwakkere geslacht vooruit te duwen en kunstmatig vooruit te helpen binnen de maatschappij. Ditzelfde gaat gebeuren voor de vluchtelingen/immigranten uit Afrika meen ik. Slechte schoolprestaties worden nu al middels trucjes gelijk getrokken met de prestaties van andere leerlingen. We worden gewoon keihard misleid met een schimmig doel.
Kom ff met bronnen voor je beweringen dat angstige vrouwen ADHD hebben verzonnen om hun feministische agenda door te duwen....quote:Op maandag 3 februari 2020 15:44 schreef imgoddamnugly het volgende:
Vrouwen een topbaan vergeven alleen omdat zij een vagina hebben. Noem je niet opkomen voor gelijkheid. Dat noem je gewoon dom.
Technische natuurkunde? Theorie was te moeilijk dus?quote:Op maandag 3 februari 2020 18:30 schreef PapierMarcheren het volgende:
[..]
Top 1% van dit land.
quote:Op maandag 3 februari 2020 15:44 schreef imgoddamnugly het volgende:
[..]
Vrouwen een topbaan vergeven alleen omdat zij een vagina hebben. Noem je niet opkomen voor gelijkheid. Dat noem je gewoon dom.
Ik heb een topbaan. Die baan heb ik omdat ik er goed in ben, en omdat ik er hard voor gewerkt heb om er zo goed in te worden. Ik heb die baan niet gekregen omdat ik een kut heb maar omdat ik de beste kandidaat was.quote:Op maandag 3 februari 2020 15:44 schreef imgoddamnugly het volgende:
[..]
Banen om capabelheid, je zou bijna denken dat er geen quotum nodig is.quote:Op maandag 3 februari 2020 19:49 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik heb een topbaan. Die baan heb ik omdat ik er goed in ben, en omdat ik er hard voor gewerkt heb om er zo goed in te worden. Ik heb die baan niet gekregen omdat ik een kut heb maar omdat ik de beste kandidaat was.
En eigenlijk zie ik veel vrouwen om me heen die bijzonder capabel zijn en hard werken. Wat ik ook wel eens zie is dat er vervolgens een zielepoot opstaat die dan hard gaat roepen dat deze vrouwen de functie alleen kregen vanwege hun gleuf. Terwijl ze zelf gewoon bij lange na niet zo capabel zijn als de vrouw in kwestie. Vrouwen zijn dan vaak nog nobel genoeg om niet gelijk korte metten te maken met zulke zielepoten, want anders blijft er helemaal niets van het egootje over.
Het lijkt me niet dat we verregaande conclusies kunnen trekken over de mate waarin "de man" gelukkig is aan de hand van het feit dat nu een net iets minder marginale fractie van de miljoenen mannen in Nederland zelfmoord pleegt. Zelfdoding is natuurlijk tragisch, maar wel een vrij zeldzaam iets gelukkig.quote:Op maandag 3 februari 2020 19:01 schreef Lospedrosa het volgende:
Interessante duscussie wel.
Nou vind ik roken en vuurwerk wel slechte voorbeelden maar de NL man is de laatste jaren niet gelukkiger geworden, das een feit.
https://www.nji.nl/nl/Dat(...)onderwerp/Zelfdoding
[ afbeelding ]
Zoals ik al in deel 1 van deze reeks zei. De natuurlijke traditionele man vrouw rolverdeling is verdwenen en elke generatie man heeft minder testosteron dan hun vader die weer minder dan zijn vader had. Combinatie daarvan veroorzaakt depressiviteit.quote:Op maandag 3 februari 2020 19:01 schreef Lospedrosa het volgende:
Interessante duscussie wel.
Nou vind ik roken en vuurwerk wel slechte voorbeelden maar de NL man is de laatste jaren niet gelukkiger geworden, das een feit.
https://www.nji.nl/nl/Dat(...)onderwerp/Zelfdoding
[ afbeelding ]
Dat is ook helemaal niet nodig.quote:Op maandag 3 februari 2020 19:53 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Banen om capabelheid, je zou bijna denken dat er geen quotum nodig is.
Niet bij vrouwen!quote:Op maandag 3 februari 2020 19:56 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Zoals ik al in deel 1 van deze reeks zei. De natuurlijke traditionele man vrouw rolverdeling is verdwenen en elke generatie man heeft minder testosteron dan hun vader die weer minder dan zijn vader had. Combinatie daarvan veroorzaakt depressiviteit.
Spreek voor jezelf.quote:Op maandag 3 februari 2020 19:56 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Zoals ik al in deel 1 van deze reeks zei. De natuurlijke traditionele man vrouw rolverdeling is verdwenen en elke generatie man heeft minder testosteron dan hun vader die weer minder dan zijn vader had. Combinatie daarvan veroorzaakt depressiviteit.
Denk dat het gebrek aan sociale zekerheid en de verdere vernietiging van de verzorgingsstaat daar de reden voor is.quote:Op maandag 3 februari 2020 19:56 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
An sich niet per se denk ik, maar je hebt m.i gelijk dat de algehele verharding van de samenleving bijdraagt aan het gevoel bij mensen zichzelf niet te kunnen zijn.quote:Op maandag 3 februari 2020 20:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Denk dat het gebrek aan sociale zekerheid en de verdere vernietiging van de verzorgingsstaat daar de reden voor is.
Misschien vinden die vrouwen het wel een ‘fout’ om je carrière belangrijker te vinden dan kinderen.quote:Op maandag 3 februari 2020 20:01 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dat is ook helemaal niet nodig.
Maar ik was nooit zover gekomen als ik ergens in de afgelopen 10 jaar kinderen had gekregen. En dat is de 'fout' die de meeste vrouwen wel maken, kinderen krijgen voor hun carrière goed en wel op poten staat.
Draait bij mij om wat logischer is, bijvoorbeeld met betrekking tot een laag geboortecijfer of late geboorten.quote:Op maandag 3 februari 2020 20:06 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
An sich niet per se denk ik, maar je hebt m.i gelijk dat de algehele verharding van de samenleving bijdraagt aan het gevoel bij mensen zichzelf niet te kunnen zijn.
... en hoe ga je die kinderen onderhouden zonder inkomen?quote:Op maandag 3 februari 2020 20:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
Misschien vinden die vrouwen het wel een ‘fout’ om je carrière belangrijker te vinden dan kinderen.
Van je hele carrière blijft niks (helemaal) niks over als je eenmaal pensioen bent. Je nageslacht is voor eeuwig.
Verder houden je kinderen onvoorwaardelijk van je en dumpt je baas je onherroepelijk als je financieel niet meer interessant bent.
Daar heb je toch een man voor.quote:Op maandag 3 februari 2020 20:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
... en hoe ga je die kinderen onderhouden zonder inkomen?
Vrouwen kunnen daarentegen wel meer zichzelf zijn. Beduidend betere kansen wat betreft opleiding en baankansen in de laatste 30-40 jaar. Alleen zien een aantal mannen dat als de reden voor hun eigen falen, en dat leidt tot depressie onder mannen. Ondertussen nemen de zelfmoordcijfers onder vrouwen af.quote:Op maandag 3 februari 2020 20:06 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
An sich niet per se denk ik, maar je hebt m.i gelijk dat de algehele verharding van de samenleving bijdraagt aan het gevoel bij mensen zichzelf niet te kunnen zijn.
Ja, als die buitengeflikkerd wordt met z'n flexcontractje heb je daar ook weinig aan.quote:Op maandag 3 februari 2020 20:09 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Daar heb je toch een man voor.
Helemaal mee eens. Desondanks denk ik dat de politieke verschuiving eerder het gevolg is van een verschuiving in de maatschappij dan andersom.quote:Op maandag 3 februari 2020 20:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Draait bij mij om wat logischer is, bijvoorbeeld met betrekking tot een laag geboortecijfer of late geboorten.
Persoonlijk denk ik dat zonder vastigheid en sociale zekerheid je wel twee keer nadenkt voordat je een gezin start. Dat heeft meer met ons huidige marktdenken te maken dan met 'feminisering'. Integendeel, als de samenleving op dat front iets NIET is, is het wel zogenaamd 'feminien'...
Waarom zeggen we dit niet tegen alle fulltime werkende vaders?quote:Op maandag 3 februari 2020 20:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
Misschien vinden die vrouwen het wel een ‘fout’ om je carrière belangrijker te vinden dan kinderen.
Van je hele carrière blijft niks (helemaal) niks over als je eenmaal pensioen bent. Je nageslacht is voor eeuwig.
Verder houden je kinderen onvoorwaardelijk van je en dumpt je baas je onherroepelijk als je financieel niet meer interessant bent.
Uiteraard; gevolg van individualisering.quote:Op maandag 3 februari 2020 20:10 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Desondanks denk ik dat de politieke verschuiving eerder het gevolg is van een verschuiving in de maatschappij dan andersom.
Hun man misschien?quote:Op maandag 3 februari 2020 20:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
... en hoe ga je die kinderen onderhouden zonder inkomen?
quote:Op maandag 3 februari 2020 20:09 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Daar heb je toch een man voor.
Ja dat heeft ook een grote rol. En als eerder gezegd hier de verharding van de maatschappij waar veel mannen geen plek in kunnen vinden. We leven in een samenleving die erg onnatuurlijk is voor de traditionele man.quote:Op maandag 3 februari 2020 20:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Denk dat het gebrek aan sociale zekerheid en de verdere vernietiging van de verzorgingsstaat daar de reden voor is.
Die hebben toch gewoon kinderen?quote:Op maandag 3 februari 2020 20:10 schreef Seven. het volgende:
[..]
Waarom zeggen we dit niet tegen alle fulltime werkende vaders?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |