Er stond gisteren ook een ander filmpje van politie met volautomatische wapens in beschermende kleding hier gepost.quote:Op zondag 2 februari 2020 11:45 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wie zegt dat dat medisch personeel is? Kan toch prima politie zijn met beschermende kleding aan?
Krijg jij die persoonlijk, die melding?quote:Op zondag 2 februari 2020 11:39 schreef tesssssssss het volgende:
Ik krijg een melding van de eerste dode buiten China.
Maar ik moet nog even uitzoeken of het klopt.
Zal ongetwijfeld genoeg criminaliteit zijn om te bestrijden, ook in een stad in quarantaine.quote:Op zondag 2 februari 2020 11:46 schreef Rodgrod het volgende:
[..]
Er stond gisteren ook een ander filmpje van politie met volautomatische wapens in beschermende kleding hier gepost.
Die fokkers hopen dat er in haplogroep R1b een mutatie is opgetreden die resistentie biedt.quote:Op zondag 2 februari 2020 11:42 schreef Toefjes het volgende:
[..]
We zouden een grote opruiming kunnen krijgen. De droom van menig Fokker, zolang het maar niet in Europa gebeurt natuurlijk.
Maar dan moet het wel heel gek gaan lopen natuurlijk. We zijn wetenschappelijk best ver als mensheid. En het kan natuurlijk ook muteren tot een veredelde verkoudheid.
Er zijn allemaal scenario's mogelijk.
Zou best kunnen hoor. Wel een makkelijker manier om van je virus af te helpenquote:Op zondag 2 februari 2020 11:45 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wie zegt dat dat medisch personeel is? Kan toch prima politie zijn met beschermende kleding aan?
Dat is het naar alle waarschijnlijkheid ook gewoon ja. Maar ja, dan krijg je iets minder Twitterlikesquote:Op zondag 2 februari 2020 11:45 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Owh.quote:Op zondag 2 februari 2020 11:46 schreef Salina het volgende:
[..]
Krijg jij die persoonlijk, die melding?
Is al lang bekend, eerste dode buiten China is een Chinese toerist in de Filippijnen.
China heeft de situatie niet goed onder controle, maar dat het virus zelf veel dodelijker is oid geloof ik niet echt meer, anders zouden we al veel meer doden buiten China hebben.quote:Op zondag 2 februari 2020 11:52 schreef Richestorags het volgende:
https://www.weeklytimesno(...)9bd44b6ba2688516c841
Hier is een filmpje van een ziekenhuis in Wuhan. Het is echt veel erger dan China toegeeft...
twitter:zlj517 twitterde op zondag 02-02-2020 om 09:04:55NO NEED FOR OVER REACTION AND PANIC. Wuhan novel CoronaVirus is lowest in the list of deadly list of virus history, yet it appears most deadly & scary. Reason is digital Information Age. Our prudence & sense of responsibility is most important in digital age. @AhmadJawadBTH https://t.co/M3U9jNQINR reageer retweet
Ik heb nog een verklaring gegeven in mijn edit. 9 doden in het filmpje van één dag in een rustig, klein ziekenhuis in Wuhan is 3 procent van het totale aantal van 304 in twee maanden. Ik koop het niet.quote:Op zondag 2 februari 2020 11:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
China heeft de situatie niet goed onder controle, maar dat het virus zelf veel dodelijker is oid geloof ik niet echt meer, anders zouden we al veel meer doden buiten China hebben.
De Chinezen dragen chirurgische mondkapjes, die hebben een doorlaatbaarheid van 0,1 microns, daar kan het coronavirus niet doorheen.quote:Op zondag 2 februari 2020 09:47 schreef Kassamiep het volgende:
Waarom zouden we ? De mondkapjes die de Chinezen dragen zijn tegen fijnstof - die doen helemaal niets om een virus tegen te houden. Chirurgische mondkapjes doen dat wel; maar die kan je niet urenlang ophouden zonder ademhalingsproblemen.
Lol, dat soort lui kunnen beter het tegenovergestelde zeggen. Vrijwel niemand geloofd China's overheid dus juist dit soort berichten maken me paniekerig terwijl ik dat verder niet was haha.quote:Op zondag 2 februari 2020 11:56 schreef Ali_boo het volgende:
Volgens de minister van buitenlandse Zaken in China, Lijian Zhao, hebben we geen enkele reden om ons zorgen te makentwitter:zlj517 twitterde op zondag 02-02-2020 om 09:04:55NO NEED FOR OVER REACTION AND PANIC. Wuhan novel CoronaVirus is lowest in the list of deadly list of virus history, yet it appears most deadly & scary. Reason is digital Information Age. Our prudence & sense of responsibility is most important in digital age. @:AhmadJawadBTH https://t.co/M3U9jNQINR reageer retweet
Hij heeft gewoon een punt. Omdat nu alles direct voor heel de wereld beschikbaar is lijkt het allemaal zo'n ramp.quote:Op zondag 2 februari 2020 11:56 schreef Ali_boo het volgende:
Volgens de minister van buitenlandse Zaken in China, Lijian Zhao, hebben we geen enkele reden om ons zorgen te makentwitter:zlj517 twitterde op zondag 02-02-2020 om 09:04:55NO NEED FOR OVER REACTION AND PANIC. Wuhan novel CoronaVirus is lowest in the list of deadly list of virus history, yet it appears most deadly & scary. Reason is digital Information Age. Our prudence & sense of responsibility is most important in digital age. @:AhmadJawadBTH https://t.co/M3U9jNQINR reageer retweet
@GGMM en ik denken niet dat het zo'n vaart zal lopen.quote:Op zondag 2 februari 2020 11:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Lol, dat soort lui kunnen beter het tegenovergestelde zeggen. Vrijwel niemand geloofd China's overheid dus juist dit soort berichten maken me paniekerig terwijl ik dat verder niet was haha.
Dit soort beelden kan je als gevolg van een seizoensgriepje niet vinden. De reacties van landen op het virus ook niet.quote:Op zondag 2 februari 2020 12:00 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Hij heeft gewoon een punt. Omdat nu alles direct voor heel de wereld beschikbaar is lijkt het allemaal zo'n ramp.
Het is maar goed dat tijdens de ebola uitbraak in Oeganda er geen smartphones bestonden want dan zou de wereld er in 2001 mee zijn opgehouden.
Ik denk het ook niet. Maar veel mensen zullen door deze tweet van gedachte veranderen op een negatieve manier, ipv van mensen die paniekerig waren en nu opeens het allemaal wel in orde vinden.quote:Op zondag 2 februari 2020 12:00 schreef onlogisch het volgende:
[..]
@:GGMM en ik denken niet dat het zo'n vaart zal lopen.
Geld he. Alles om de centen te drukken.quote:Op zondag 2 februari 2020 12:00 schreef Tris het volgende:
Al vanaf dag 1 heeft men twijfels over aantallen en de betrouwbaarheid van informatie.
Gister in het nieuws dat het consequenties kan hebben met bijv. medische hulpmiddelen want die worden daar gemaakt en waarvan de productie is stil gelegd.
Wat mij dan verbaast is dat je jezelf als land met dit soort dingen zo afhankelijk heb gemaakt van China.
Dat is fijn, maar jullie mening is natuurlijk niet zo heel relevant tenzij jullie echt inhoudelijke kennis hieromtrent hebben (en dan bedoel ik zowel over virussen als over de situatie in China zelf).quote:Op zondag 2 februari 2020 12:00 schreef onlogisch het volgende:
[..]
@:GGMM en ik denken niet dat het zo'n vaart zal lopen.
Overduidelijk inderdaad.quote:Op zondag 2 februari 2020 12:02 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Geld he. Alles om de centen te drukken.
Wuhan novel CoronaVirus is lowest in the list of deadly list of virus historyquote:Op zondag 2 februari 2020 11:56 schreef Ali_boo het volgende:
Tja, gewoon omdat het daar het goedkoopste is. Meer landen dan je denkt zijn afhankelijk van 1 specifiek iets. Bijvoorbeeld Thailand van het toerisme. De olie-landen van de olie-export. En wij zijn dan weer afhankelijk van die landen. etc etc.quote:Op zondag 2 februari 2020 12:00 schreef Tris het volgende:
Al vanaf dag 1 heeft men twijfels over aantallen en de betrouwbaarheid van informatie.
Gister in het nieuws dat het consequenties kan hebben met bijv. medische hulpmiddelen want die worden daar gemaakt en waarvan de productie is stil gelegd.
Wat mij dan verbaast is dat je jezelf als land met dit soort dingen zo afhankelijk heb gemaakt van China.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |