Handschoenen hebben weinig zin, omdat het virus niet door de huid van de handen kan. Je moet gewoon niet met je handen aan je lichaamsopeningen zitten. En regelmatig handen wassen.quote:Op zondag 2 februari 2020 11:28 schreef Salina het volgende:
Even iets anders: iedereen in China draagt mondkapjes.
Maar what about beschermende handschoenen, zoals in ziekenhuizen e.d.?
Dat is toch ook geen overbodige luxe? Is al bewezen dat het virus overgedragen kan worden via objecten, deurklinken, kopjes, etc.
Waarom draagt niemand beschermende, desinfecterende handschoentjes? Zijn die te duur ofzo?
Risico voor lief betekent dat wereldwijd de ziekenhuizen overvol raken de komende maanden.quote:Op zondag 2 februari 2020 11:33 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Omdat het een nieuw virus is, waar mensen nog geen natuurlijk afweer tegen hebben.
En ja, blijft het 2%, dan kun je gewoon zeggen: we nemen het risico voor lief.
Maar. Zo'n virus gaat zich muteren. En muteert het de foute kant op, dan hebben we een probleem.
Of het muteert de goede kant op en we worden allemaal Spiderman of Ninja Turtles.quote:Op zondag 2 februari 2020 11:33 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Omdat het een nieuw virus is, waar mensen nog geen natuurlijk afweer tegen hebben.
En ja, blijft het 2%, dan kun je gewoon zeggen: we nemen het risico voor lief.
Maar. Zo'n virus gaat zich muteren. En muteert het de foute kant op, dan hebben we een probleem.
"Ik zou niet in Afrika willen wonen, laat staan in een Afrikaan." - coronavirus, 2020quote:Op zondag 2 februari 2020 11:21 schreef ToT het volgende:
[..]
Misschien zijn Afrikanen wel 100% immuun tegen dit virus?
Tja. Overvolle ziekenhuizen of de gehele economie tot stilstand wat helemaal het onderste in de mens naar boven gaat halen.quote:Op zondag 2 februari 2020 11:34 schreef Perrin het volgende:
[..]
Risico voor lief betekent dat wereldwijd de ziekenhuizen overvol raken de komende maanden.
Nee, maar een mondkapje is effectiever om het virus tegen te houden. Een bril dragen beschermt extra ten opzichte van alleen een mondkapje, maar als bron van besmetting is vooral hoesten gevaarlijk (omdat je dan zonder direct lichaamscontact het virus kunt overdragen). Een mondkapje voorkomt dat.quote:Op zondag 2 februari 2020 11:32 schreef Greys het volgende:
[..]
Wat ik me vooral afvraag is dat daar echt iedereen met mondkapjes loopt maar bijna niemand met een bril. Het kon toch via de ogen, of is dat al achterhaald?
Behoorlijk eng als je er over nadenkt. Door dit soort shit zou in theorie gewoon binnen een jaar de gehele mensheid uit kunnen sterven.quote:Op zondag 2 februari 2020 11:33 schreef Toefjes het volgende:
Dat laatste gebeurt ook in het eerste scenario, gok ik. De wereldeconomie gaat dit sowieso merken.quote:Op zondag 2 februari 2020 11:35 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Tja. Overvolle ziekenhuizen of de gehele economie tot stilstand wat helemaal het onderste in de mens naar boven gaat halen.
Kies maar.
Overleven er altijd wel een paarquote:Op zondag 2 februari 2020 11:36 schreef vosss het volgende:
[..]
Behoorlijk eng als je er over nadenkt. Door dit soort shit zou in theorie gewoon binnen een jaar de gehele mensheid uit kunnen sterven.
Zeker. China vertegenwoordigt 15-20% van de wereldeconomie.quote:Op zondag 2 februari 2020 11:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat laatste gebeurt ook in het eerste scenario, gok ik. De wereldeconomie gaat dit sowieso merken.
Karton is poreus...quote:Op zondag 2 februari 2020 11:38 schreef Tris het volgende:
In dit topic was een filmpje met de uitleg van een arts over de besmetting.
Dat ging via contact met iemand die geïnfecteerd was. Verder geen zorgen want bijvoorbeeld op karton zou het direct niet meer besmettelijk zijn. Ging van persoon tot persoon, aldus die arts.
Wat is het verschil tussen het virus op karton en op een deurklink blijf ik mij afvragen.
Hygiëne kan ik mij in vinden, maar besmetting met het virus zou dan toch ook niet mogelijk zijn?
Ik denk dat het virus vocht nodig heeft om te overleven. Als je op karton hoest, trekt het vocht in het karton en droogt het virus uit. Op een deurklink kan een druppeltje er lang over doen om op te drogen.quote:Op zondag 2 februari 2020 11:38 schreef Tris het volgende:
Dat ging via contact met iemand die geïnfecteerd was. Verder geen zorgen want bijvoorbeeld op karton zou het direct niet meer besmettelijk zijn. Ging van persoon tot persoon, aldus die arts.
Wat is het verschil tussen het virus op karton en op een deurklink blijf ik mij afvragen.
Hygiëne kan ik mij in vinden, maar besmetting met het virus zou dan toch ook niet mogelijk zijn?
twitter:howroute twitterde op zaterdag 01-02-2020 om 17:30:07Medical workers with semi-automatic rifles in the quarantine zone in Wuhan, China. #coronavirus https://t.co/XrpR4LfmSh reageer retweet
Op staal overleeft het dagen, maar is het mogelijk niet zolang besmettelijk. Verder via wc's ook mogelijk.quote:Op zondag 2 februari 2020 11:38 schreef Tris het volgende:
We zouden een grote opruiming kunnen krijgen. De droom van menig Fokker, zolang het maar niet in Europa gebeurt natuurlijk.quote:Op zondag 2 februari 2020 11:36 schreef vosss het volgende:
[..]
Behoorlijk eng als je er over nadenkt. Door dit soort shit zou in theorie gewoon binnen een jaar de gehele mensheid uit kunnen sterven.
Zal wel met vocht te maken hebben. Op harde oppervlakken kan een dun laagje het lang volhouden, op poreuze oppervlakken wordt het vocht geabsorbeerd?quote:Op zondag 2 februari 2020 11:38 schreef Tris het volgende:
Een Chinees van 44 in Manila. Had al een gewone griep en nog wat onder de leden. Toch zorgwekkender, in Manila heb je veel betere ziekenhuizen dan in China.quote:Op zondag 2 februari 2020 11:39 schreef tesssssssss het volgende:
Ik krijg een melding van de eerste dode buiten China.
Maar ik moet nog even uitzoeken of het klopt.
https://mobile.twitter.co(...)/1223797298477424641quote:Op zondag 2 februari 2020 11:39 schreef tesssssssss het volgende:
Ik krijg een melding van de eerste dode buiten China.
Maar ik moet nog even uitzoeken of het klopt.
Dank je wel. Klopt inderdaad.quote:Op zondag 2 februari 2020 11:43 schreef vosss het volgende:
[..]
https://mobile.twitter.co(...)/1223797298477424641
Wie zegt dat dat medisch personeel is? Kan toch prima politie zijn met beschermende kleding aan?quote:Op zondag 2 februari 2020 11:41 schreef Ali_boo het volgende:
We hebben alles onder controle . Medisch personeel met semi automatische wapens loopt door de straten van Wuhantwitter:howroute twitterde op zaterdag 01-02-2020 om 17:30:07Medical workers with semi-automatic rifles in the quarantine zone in Wuhan, China. #coronavirus https://t.co/XrpR4LfmSh reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |