abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191305796
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 11:28 schreef Salina het volgende:
Even iets anders: iedereen in China draagt mondkapjes.

Maar what about beschermende handschoenen, zoals in ziekenhuizen e.d.?
Dat is toch ook geen overbodige luxe? Is al bewezen dat het virus overgedragen kan worden via objecten, deurklinken, kopjes, etc.

Waarom draagt niemand beschermende, desinfecterende handschoentjes? Zijn die te duur ofzo?
Handschoenen hebben weinig zin, omdat het virus niet door de huid van de handen kan. Je moet gewoon niet met je handen aan je lichaamsopeningen zitten. En regelmatig handen wassen.
  zondag 2 februari 2020 @ 11:34:26 #152
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_191305799
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 11:33 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Omdat het een nieuw virus is, waar mensen nog geen natuurlijk afweer tegen hebben.

En ja, blijft het 2%, dan kun je gewoon zeggen: we nemen het risico voor lief.

Maar. Zo'n virus gaat zich muteren. En muteert het de foute kant op, dan hebben we een probleem.
Risico voor lief betekent dat wereldwijd de ziekenhuizen overvol raken de komende maanden.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zondag 2 februari 2020 @ 11:34:27 #153
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_191305800
quote:

[..]

Omdat het een nieuw virus is, waar mensen nog geen natuurlijk afweer tegen hebben.

En ja, blijft het 2%, dan kun je gewoon zeggen: we nemen het risico voor lief.

Maar. Zo'n virus gaat zich muteren. En muteert het de foute kant op, dan hebben we een probleem.
Of het muteert de goede kant op en we worden allemaal Spiderman of Ninja Turtles.
  zondag 2 februari 2020 @ 11:35:20 #154
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_191305812
quote:
2s.gif Op zondag 2 februari 2020 11:21 schreef ToT het volgende:

[..]

Misschien zijn Afrikanen wel 100% immuun tegen dit virus? :P
"Ik zou niet in Afrika willen wonen, laat staan in een Afrikaan." - coronavirus, 2020
Haters everywhere but I don't really care.
pi_191305817
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 11:34 schreef Perrin het volgende:

[..]

Risico voor lief betekent dat wereldwijd de ziekenhuizen overvol raken de komende maanden.
Tja. Overvolle ziekenhuizen of de gehele economie tot stilstand wat helemaal het onderste in de mens naar boven gaat halen.

Kies maar.
  zondag 2 februari 2020 @ 11:36:21 #156
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_191305823
quote:
2s.gif Op zondag 2 februari 2020 11:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
2e case in India...
Halve land uitwipen svp.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_191305824
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2020 11:32 schreef Greys het volgende:

[..]

Wat ik me vooral afvraag is dat daar echt iedereen met mondkapjes loopt maar bijna niemand met een bril. Het kon toch via de ogen, of is dat al achterhaald?
Nee, maar een mondkapje is effectiever om het virus tegen te houden. Een bril dragen beschermt extra ten opzichte van alleen een mondkapje, maar als bron van besmetting is vooral hoesten gevaarlijk (omdat je dan zonder direct lichaamscontact het virus kunt overdragen). Een mondkapje voorkomt dat.
pi_191305825
quote:

Behoorlijk eng als je er over nadenkt. Door dit soort shit zou in theorie gewoon binnen een jaar de gehele mensheid uit kunnen sterven.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 2 februari 2020 @ 11:37:00 #159
38496 Perrin
pi_191305836
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 11:35 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Tja. Overvolle ziekenhuizen of de gehele economie tot stilstand wat helemaal het onderste in de mens naar boven gaat halen.

Kies maar.
Dat laatste gebeurt ook in het eerste scenario, gok ik. De wereldeconomie gaat dit sowieso merken.
  zondag 2 februari 2020 @ 11:37:39 #160
38496 Perrin
pi_191305847
quote:
7s.gif Op zondag 2 februari 2020 11:36 schreef vosss het volgende:

[..]

Behoorlijk eng als je er over nadenkt. Door dit soort shit zou in theorie gewoon binnen een jaar de gehele mensheid uit kunnen sterven.
Overleven er altijd wel een paar :P
pi_191305864
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 11:37 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dat laatste gebeurt ook in het eerste scenario, gok ik. De wereldeconomie gaat dit sowieso merken.
Zeker. China vertegenwoordigt 15-20% van de wereldeconomie.
vosss is de naam,
pi_191305865
In dit topic was een filmpje met de uitleg van een arts over de besmetting.
Dat ging via contact met iemand die geïnfecteerd was. Verder geen zorgen want bijvoorbeeld op karton zou het direct niet meer besmettelijk zijn. Ging van persoon tot persoon, aldus die arts.
Wat is het verschil tussen het virus op karton en op een deurklink blijf ik mij afvragen.
Hygiëne kan ik mij in vinden, maar besmetting met het virus zou dan toch ook niet mogelijk zijn?
pi_191305896
Ik krijg een melding van de eerste dode buiten China.

Maar ik moet nog even uitzoeken of het klopt.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191305901
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 11:38 schreef Tris het volgende:
Dat ging via contact met iemand die geïnfecteerd was. Verder geen zorgen want bijvoorbeeld op karton zou het direct niet meer besmettelijk zijn. Ging van persoon tot persoon, aldus die arts.
Wat is het verschil tussen het virus op karton en op een deurklink blijf ik mij afvragen.
Hygiëne kan ik mij in vinden, maar besmetting met het virus zou dan toch ook niet mogelijk zijn?
Karton is poreus...
pi_191305919
quote:
Ik denk dat het virus vocht nodig heeft om te overleven. Als je op karton hoest, trekt het vocht in het karton en droogt het virus uit. Op een deurklink kan een druppeltje er lang over doen om op te drogen.
pi_191305920
We hebben alles onder controle . Medisch personeel met semi automatische wapens loopt door de straten van Wuhan

howroute twitterde op zaterdag 01-02-2020 om 17:30:07 Medical workers with semi-automatic rifles in the quarantine zone in Wuhan, China. #coronavirus https://t.co/XrpR4LfmSh reageer retweet
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  zondag 2 februari 2020 @ 11:42:11 #167
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_191305928
quote:
Op staal overleeft het dagen, maar is het mogelijk niet zolang besmettelijk. Verder via wc's ook mogelijk.
pi_191305930
quote:
7s.gif Op zondag 2 februari 2020 11:36 schreef vosss het volgende:

[..]

We zouden een grote opruiming kunnen krijgen. De droom van menig Fokker, zolang het maar niet in Europa gebeurt natuurlijk.

Maar dan moet het wel heel gek gaan lopen natuurlijk. We zijn wetenschappelijk best ver als mensheid. En het kan natuurlijk ook muteren tot een veredelde verkoudheid.

Er zijn allemaal scenario's mogelijk.
  zondag 2 februari 2020 @ 11:42:32 #169
38496 Perrin
pi_191305933
quote:
Zal wel met vocht te maken hebben. Op harde oppervlakken kan een dun laagje het lang volhouden, op poreuze oppervlakken wordt het vocht geabsorbeerd?
pi_191305937
Afrika blijkt volgens onderzoekers een minder directe hit. Terwijl de "Infectious Disease Vulnerability Index" voor andere landen hoger ligt. Komt redelijk overeen met de landen die momenteel besmettingen hebben.

https://www.rti.org/news/(...)avirus-new-locations

Met voldoende luchtbewegingen blijft het evenwel een redelijke mogelijkheid om uiteindelijk daar op te duiken.
  zondag 2 februari 2020 @ 11:43:43 #171
396550 Richestorags
pi_191305952
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 11:39 schreef tesssssssss het volgende:

Een Chinees van 44 in Manila. Had al een gewone griep en nog wat onder de leden. Toch zorgwekkender, in Manila heb je veel betere ziekenhuizen dan in China.
pi_191305954
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 11:39 schreef tesssssssss het volgende:

https://mobile.twitter.co(...)/1223797298477424641
vosss is de naam,
pi_191305969
Dank voor de antwoorden. Ook zonder dit virus wring ik mij al in allerlei bochten om veel dingen niet te hoeven aanraken. Liftknopjes is ook zoiets.
pi_191305980
quote:
Dank je wel. Klopt inderdaad.

44 jaar oud.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  zondag 2 februari 2020 @ 11:45:32 #175
396550 Richestorags
pi_191305985
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 11:41 schreef Ali_boo het volgende:
We hebben alles onder controle . Medisch personeel met semi automatische wapens loopt door de straten van Wuhan

howroute twitterde op zaterdag 01-02-2020 om 17:30:07 Medical workers with semi-automatic rifles in the quarantine zone in Wuhan, China. #coronavirus https://t.co/XrpR4LfmSh reageer retweet
Wie zegt dat dat medisch personeel is? Kan toch prima politie zijn met beschermende kleding aan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')