Dat dus.quote:Op zondag 2 februari 2020 11:02 schreef Xenorium het volgende:
Dat is dus het risico van burgers repatriëren..
Slecht/niet testen.quote:Op zondag 2 februari 2020 11:16 schreef Salina het volgende:
Nog steeds geen besmettingen in Afrika?!
Ik dacht dat China zo actief was in dat continent.
Of heeft het te maken met slechte tests/niet kunnen testen, net zoals in Indonesie?
Zou me ook weer niets verbazen.
Die geef ik niet lang meerquote:Op zondag 2 februari 2020 10:24 schreef ootjekatootje het volgende:
Familie blok is op het allerlaatste moment toch niet in het vliegtuig gestapt...
Misschien zijn Afrikanen wel 100% immuun tegen dit virus?quote:Op zondag 2 februari 2020 11:16 schreef Salina het volgende:
Of heeft het te maken met slechte tests/niet kunnen testen, net zoals in Indonesie?
Mooi. Beter daar blijven. Ik heb familie en vrienden wonen in Oost-Souburg/Vlissingen/Middelburg.quote:Op zondag 2 februari 2020 10:24 schreef ootjekatootje het volgende:
Familie blok is op het allerlaatste moment toch niet in het vliegtuig gestapt...
Owh dat is echt een ramp als dat waar zou zijn.quote:Op zondag 2 februari 2020 04:38 schreef Za het volgende:
Infectie met Coronavirus mogelijk via contact met objecten met sporen van faeces, urine, bloed, zweet of bv speeksel van besmet persoon.
https://theconversation.c(...)-need-to-know-130580
https://www.cdc.gov/coron(...)-prevent-spread.html
Dus het kan nog tot pakweg 8 februari duren voor we de echte omvang van dit probleem weten, gezien incubatietijd van 14 dagen?quote:Op zondag 2 februari 2020 11:22 schreef zipcon het volgende:
Indien de kans op sterfte idd maar 2% is zullen er wel zijn die gewoon met griepsymptomen thuis zitten en daarna weer aan het werk gaan zonder dat ze ooit een diagnose kregen.
De kans is het grootst bij mensen die uit China komen tem pakweg 25 januari, daarna waren er beperkingen etc. De besmettingen buiten China overgedragen blijven voorlopig laag.
In zo'n shithole als India zal het straks wel compleet los gaan... ben ook wel benieuwd hoe het verloopt als het ergens in Afrika opduikt.quote:
In Indonesie kunnen ze niet testen? Zelfs in fucking Cambodja kunnen ze testen en dat is toch heel wat minder ontwikkeld.quote:Op zondag 2 februari 2020 11:16 schreef Salina het volgende:
Hier in Nederland tot ongeveer 15 februari aangezien er een deel terug komt vandaag. Die kunnen het al onder de leden hebben.quote:Op zondag 2 februari 2020 11:26 schreef Salina het volgende:
[..]
Dus het kan nog tot pakweg 8 februari duren voor we de echte omvang van dit probleem weten, gezien incubatietijd van 14 dagen?
Goeie vraag!quote:Op zondag 2 februari 2020 11:28 schreef Salina het volgende:
Even iets anders: iedereen in China draagt mondkapjes.
Maar what about beschermende handschoenen, zoals in ziekenhuizen e.d.?
Dat is toch ook geen overbodige luxe? Is al bewezen dat het virus overgedragen kan worden via objecten, deurklinken, kopjes, etc.
Waarom draagt niemand beschermende, desinfecterende handschoentjes? Zijn die te duur ofzo?
Percentage mortaliteit dan misschien niet, maar het aantal besmettingen speelt wel een rol.quote:Op zondag 2 februari 2020 11:29 schreef onlogisch het volgende:
Waarom wordt dit virus zo opgeblazen? Het sterftecijfer van griep op jaarbasis ligt toch ook op 2% of zo? De mortaliteit van het Coronavirus ligt toch niet heel veel hoger
Mortaliteit ligt een factor hoger dan griep en de reguliere griep heeft niet hetzelfde vermogen de gezondheidszorg zo te overlopen als dit virus.quote:Op zondag 2 februari 2020 11:29 schreef onlogisch het volgende:
Waarom wordt dit virus zo opgeblazen? Het sterftecijfer van griep op jaarbasis ligt toch ook op 2% of zo? De mortaliteit van het Coronavirus ligt toch niet heel veel hoger
Wat ik me vooral afvraag is dat daar echt iedereen met mondkapjes loopt maar bijna niemand met een bril. Het kon toch via de ogen, of is dat al achterhaald?quote:Op zondag 2 februari 2020 11:28 schreef Salina het volgende:
Even iets anders: iedereen in China draagt mondkapjes.
Maar what about beschermende handschoenen, zoals in ziekenhuizen e.d.?
Dat is toch ook geen overbodige luxe? Is al bewezen dat het virus overgedragen kan worden via objecten, deurklinken, kopjes, etc.
Waarom draagt niemand beschermende, desinfecterende handschoentjes? Zijn die te duur ofzo?
Het sterftecijfer ligt waarschijnlijk nog veel lager, alleen extreme gevallen worden getest. Het wordt opgeblazen omdat e.e.a. nog onduidelijk is maar het gaat achteraf allemaal meevallen.quote:Op zondag 2 februari 2020 11:29 schreef onlogisch het volgende:
Dat was het verhaal een paar dagen terug.quote:Op zondag 2 februari 2020 11:31 schreef -XOR- het volgende:
[..]
In Indonesie kunnen ze niet testen? Zelfs in fucking Cambodja kunnen ze testen en dat is toch heel wat minder ontwikkeld.
Omdat het een nieuw virus is, waar mensen nog geen natuurlijk afweer tegen hebben.quote:Op zondag 2 februari 2020 11:29 schreef onlogisch het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |