abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 februari 2020 @ 11:11:09 #126
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_191305393
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 11:02 schreef Xenorium het volgende:
Dat is dus het risico van burgers repatriëren..
Dat dus.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_191305409
Komende week 100% eerste geval in Nederland. Vanavond komt een groep Nederlanders terug.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 2 februari 2020 @ 11:12:42 #128
47102 Elvi
miemkwien
pi_191305411

_O-

Geef de chauffeur dan ook beschermende kleding ofzo :')
pi_191305457
Nog steeds geen besmettingen in Afrika?!

Ik dacht dat China zo actief was in dat continent.

Of heeft het te maken met slechte tests/niet kunnen testen, net zoals in Indonesie?
Zou me ook weer niets verbazen.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_191305466
Als ik een burger was in die bus, dan had ik er wel wat van gezegd hoor. Zoiets van moet de buschauffeur geen beschermende maatregelen nemen, zoals mondkapje, bril en handschoenen?

Dat is niet slim!! 100% had ik dat gezegd tegen die hazmat suit gasten.
  zondag 2 februari 2020 @ 11:18:38 #131
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_191305494
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 11:16 schreef Salina het volgende:

Of heeft het te maken met slechte tests/niet kunnen testen, net zoals in Indonesie?
Slecht/niet testen.
Geen nieuwsvoorziening in veel gebieden.
Boeit ze geen reet.
  zondag 2 februari 2020 @ 11:20:58 #132
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_191305533
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 10:24 schreef ootjekatootje het volgende:
Familie blok is op het allerlaatste moment toch niet in het vliegtuig gestapt... :|W
Die geef ik niet lang meer
pi_191305540
quote:

Misschien zijn Afrikanen wel 100% immuun tegen dit virus? :P
pi_191305570
Indien de kans op sterfte idd maar 2% is zullen er wel zijn die gewoon met griepsymptomen thuis zitten en daarna weer aan het werk gaan zonder dat ze ooit een diagnose kregen.

De kans is het grootst bij mensen die uit China komen tem pakweg 25 januari, daarna waren er beperkingen etc. De besmettingen buiten China overgedragen blijven voorlopig laag.
pi_191305577
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 10:24 schreef ootjekatootje het volgende:
Familie blok is op het allerlaatste moment toch niet in het vliegtuig gestapt... :|W
Mooi. Beter daar blijven. Ik heb familie en vrienden wonen in Oost-Souburg/Vlissingen/Middelburg.

Lekker daar blijven, Blokjes. :W
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_191305602
quote:
4s.gif Op zondag 2 februari 2020 04:38 schreef Za het volgende:
Infectie met Coronavirus mogelijk via contact met objecten met sporen van faeces, urine, bloed, zweet of bv speeksel van besmet persoon.

https://theconversation.c(...)-need-to-know-130580

https://www.cdc.gov/coron(...)-prevent-spread.html
Owh dat is echt een ramp als dat waar zou zijn.

Vooral met die thuis quarantaines.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  zondag 2 februari 2020 @ 11:25:46 #137
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191305633
2e case in India...
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191305638
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 11:22 schreef zipcon het volgende:
Indien de kans op sterfte idd maar 2% is zullen er wel zijn die gewoon met griepsymptomen thuis zitten en daarna weer aan het werk gaan zonder dat ze ooit een diagnose kregen.

De kans is het grootst bij mensen die uit China komen tem pakweg 25 januari, daarna waren er beperkingen etc. De besmettingen buiten China overgedragen blijven voorlopig laag.
Dus het kan nog tot pakweg 8 februari duren voor we de echte omvang van dit probleem weten, gezien incubatietijd van 14 dagen?

En in theorie kunnen die mensen die het virus al hebben zonder de symptomen te vertonen, alweer tientallen mensen hebben ontmoet, gekust, aangeraakt, deurklinken, koffiekopjes en toiletten hebben aangeraakt/bezocht, etcetera.
  zondag 2 februari 2020 @ 11:28:01 #139
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_191305679
quote:
2s.gif Op zondag 2 februari 2020 11:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
2e case in India...
In zo'n shithole als India zal het straks wel compleet los gaan... ben ook wel benieuwd hoe het verloopt als het ergens in Afrika opduikt.
pi_191305700
Even iets anders: iedereen in China draagt mondkapjes.

Maar what about beschermende handschoenen, zoals in ziekenhuizen e.d.?
Dat is toch ook geen overbodige luxe? Is al bewezen dat het virus overgedragen kan worden via objecten, deurklinken, kopjes, etc.

Waarom draagt niemand beschermende, desinfecterende handschoentjes? Zijn die te duur ofzo?
  Moderator zondag 2 februari 2020 @ 11:29:40 #141
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_191305712
Waarom wordt dit virus zo opgeblazen? Het sterftecijfer van griep op jaarbasis ligt toch ook op 2% of zo? De mortaliteit van het Coronavirus ligt toch niet heel veel hoger :?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  zondag 2 februari 2020 @ 11:31:09 #142
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_191305741
quote:

In Indonesie kunnen ze niet testen? Zelfs in fucking Cambodja kunnen ze testen en dat is toch heel wat minder ontwikkeld.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_191305744
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 11:26 schreef Salina het volgende:

[..]

Dus het kan nog tot pakweg 8 februari duren voor we de echte omvang van dit probleem weten, gezien incubatietijd van 14 dagen?

Hier in Nederland tot ongeveer 15 februari aangezien er een deel terug komt vandaag. Die kunnen het al onder de leden hebben.
vosss is de naam,
pi_191305754
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 11:28 schreef Salina het volgende:

Dat is toch ook geen overbodige luxe? Is al bewezen dat het virus overgedragen kan worden via objecten, deurklinken, kopjes, etc.

Waarom draagt niemand beschermende, desinfecterende handschoentjes? Zijn die te duur ofzo?
Goeie vraag!
vosss is de naam,
pi_191305759
quote:
5s.gif Op zondag 2 februari 2020 11:29 schreef onlogisch het volgende:
Waarom wordt dit virus zo opgeblazen? Het sterftecijfer van griep op jaarbasis ligt toch ook op 2% of zo? De mortaliteit van het Coronavirus ligt toch niet heel veel hoger :?
Percentage mortaliteit dan misschien niet, maar het aantal besmettingen speelt wel een rol.

Virus is extreem besmettelijk.

2 procent van 10.000 is nog steeds veel minder dan 2 procent van 1.000.000.
  zondag 2 februari 2020 @ 11:32:01 #146
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_191305762
quote:
Mortaliteit ligt een factor hoger dan griep en de reguliere griep heeft niet hetzelfde vermogen de gezondheidszorg zo te overlopen als dit virus.

Niemand heeft hier nog weerstand tegen en relatief veel mensen hebben medische hulp nodig.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 2 februari 2020 @ 11:32:53 #147
163650 Greys
pi_191305775
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 11:28 schreef Salina het volgende:

Wat ik me vooral afvraag is dat daar echt iedereen met mondkapjes loopt maar bijna niemand met een bril. Het kon toch via de ogen, of is dat al achterhaald?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_191305776
quote:
Het sterftecijfer ligt waarschijnlijk nog veel lager, alleen extreme gevallen worden getest. Het wordt opgeblazen omdat e.e.a. nog onduidelijk is maar het gaat achteraf allemaal meevallen.
pi_191305777
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 11:31 schreef -XOR- het volgende:

[..]

In Indonesie kunnen ze niet testen? Zelfs in fucking Cambodja kunnen ze testen en dat is toch heel wat minder ontwikkeld.
Dat was het verhaal een paar dagen terug.
pi_191305779
quote:
Omdat het een nieuw virus is, waar mensen nog geen natuurlijk afweer tegen hebben.

En ja, blijft het 2%, dan kun je gewoon zeggen: we nemen het risico voor lief.

Maar. Zo'n virus gaat zich muteren. En muteert het de foute kant op, dan hebben we een probleem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')