Livetrackers: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)quote:Coronavirussen
De coronavirussen is een grote familie van virussen die ziekten veroorzaken. Deze virussen zijn zoönotisch, dat betekent dat ze overgedragen kunnen worden tussen dieren en mensen. De wereldgezondheidsorganisatie (WHO) geeft meer informatie over het virus op hun website.
Veel voorkomende tekenen van infectie zijn ademhalingsproblemen, koorts en hoesten. In ernstige gevallen kan het leiden tot een longontsteking, nierfalen en is het dodelijk. De standaard aanbevelingen die de WHO doet om verspreiding te voorkomen zijn: regelmatig handen wassen, mond en neus bedekken bij hoesten en niezen en het grondig koken van vlees en eieren.
Eerder uitgebroken coronavirussen zijn MERS en SARS. Dat laatste virus werd in 2003 ook in China ontdekt. Het werd overgedragen van civetkatten op mensen. Er zijn verschillende coronavirussen die al wel onder dieren circuleren, maar waar nog geen mensen door zijn besmet.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-rotterdam-onderzoek
quote:Op zaterdag 1 februari 2020 15:17 schreef Xenorium het volgende:
Noodtoestand in Pakistan wegens Sprinkhanenplaag
https://www.telegraaf.nl/(...)ens-sprinkhanenplaag
Uh End of days, prophecy? Scary man.
quote:
Een deel kan de slaap niet vatten door een aanhoudende hoest en rochelquote:
Meh, de rest van de wereld heeft nog een paar weken nodig om dagelijks nieuws te kunnen brengen over 2019-nCoV.quote:
Wil je dat of hoop je dat, ik heb het liever niet zeg maarquote:Op zaterdag 1 februari 2020 15:38 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Meh, de rest van de wereld heeft nog een paar weken nodig om dagelijks nieuws te kunnen brengen over 2019-nCoV.
Geen van beidequote:Op zaterdag 1 februari 2020 15:40 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Wil je dat of hoop je dat, ik heb het liever niet zeg maar
In Duitsland en elders in Europa kan men scherp reageren en mensen uit de omgeving van patiënten testen om verspreiding tegen te gaan. Maar in China is dat al niet meer te doen en loopt het uit de hand. En ook elders in de wereld zal men onvoldoende maatregelen nemen om verspreiding te voorkomen. Als er echt niet getest wordt in Indonesië, dan is de strijd daar bij voorbaat al verloren. Ik vermoed dat een groot deel van de derde wereld niet in staat zal zijn het virus effectief te bestrijden. Het probleem in Europa is dat de kraan nog steeds open staat, omdat we nog steeds mensen uit China toelaten.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 15:48 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Geen van beide.
Ik bedoel alleen maar te zeggen dat wij de beginfase van de uitbraak in China niet hebben mee gemaakt, waarbij ze natuurlijk ook niet wisten waar ze mee te maken hadden in eerste instantie. Dus bijv. nu die 9 besmettingen (ofzo) in Duitsland; toen er 9 waren in China was dat niet in het nieuws en heeft het wel even een tijdje geduurd voor er meer besmettingen kwamen en het groot nieuws werd.
In Duitsland wisten ze vanaf diagnose direct wat het was, en kunnen daarop stappen ondernemen, dus; het zal sowieso langer duren voor het virus zich in Duitsland (of welk ander land met dat aantal besmettingen) zal gaan verspreiden, als het dat überhaupt doet.
Punt is gewoon; elk land anders dan China kan nu anders reageren dat China dat in het begin heeft kunnen doen. Daarom ook interessant hoe het zich in landen buiten China gaat ontwikkelen, bijv. Duitsland, maar dat gaat gewoon nog even wat langer duren voor je er echt conclusies aan kan verbinden qua sterftecijfer en overdracht.
Wil die droeftoeters wel eens terug zien. Mwah het is maar een griepje.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 15:55 schreef Stoorzendert het volgende:
Taiwan gaat voor de dubbelslag. https://focustaiwan.tw/society/202002010008
Gaat gelul in de ruimte worden, Je bent besmet of niet. En vanaf dat punt ben je het haasje of niet. Geloof je niet in statistiek..Mag je voor mij dood.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 15:48 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Geen van beide.
Ik bedoel alleen maar te zeggen dat wij de beginfase van de uitbraak in China niet hebben mee gemaakt, waarbij ze natuurlijk ook niet wisten waar ze mee te maken hadden in eerste instantie. Dus bijv. nu die 9 besmettingen (ofzo) in Duitsland; toen er 9 waren in China was dat niet in het nieuws en heeft het wel even een tijdje geduurd voor er meer besmettingen kwamen en het groot nieuws werd.
In Duitsland wisten ze vanaf diagnose direct wat het was, en kunnen daarop stappen ondernemen, dus; het zal sowieso langer duren voor het virus zich in Duitsland (of welk ander land met dat aantal besmettingen) zal gaan verspreiden, als het dat überhaupt doet.
Punt is gewoon; elk land anders dan China kan nu anders reageren dat China dat in het begin heeft kunnen doen. Daarom ook interessant hoe het zich in landen buiten China gaat ontwikkelen, bijv. Duitsland, maar dat gaat gewoon nog even wat langer duren voor je er echt conclusies aan kan verbinden qua sterftecijfer en overdracht.
Inb4 iemand allebei krijgt en er een zieke mutatie van SwiRona flu virus ontstaat.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 15:55 schreef Stoorzendert het volgende:
Taiwan gaat voor de dubbelslag. https://focustaiwan.tw/society/202002010008
Hier in NL niks, Lijkt me daar ook wel toch?quote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:06 schreef Rijst het volgende:
Oh deze gast is terug in de UK. Ik vraag me af hoeveel deze mensen moeten betalen voor zo’n verblijf van 2 weken.
RIP AAN ALLE NABESTAANDEN DIE ER DAN DUS NIET MEER ZIJN!!quote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:03 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Inb4 iemand allebei krijgt en er een zieke mutatie van SwiRona flu virus ontstaat.
Lekker je hele filmpje op blijven nemen met mondkapje op voor dramatisch effectquote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:06 schreef Rijst het volgende:
Oh deze gast is terug in de UK. Ik vraag me af hoeveel deze mensen moeten betalen voor zo’n verblijf van 2 weken.
Maar de grenzen volledig dicht gooien schaadt nogal.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:08 schreef ootjekatootje het volgende:
Flikker toch gewoon de grenzen dicht.
Baat het niet dan schaadt het niet.
Terwijl hij alleen is en binnen in zijn eigen kamer.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:09 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Lekker je hele filmpje op blijven nemen met mondkapje op voor dramatisch effect
Wat heb je LBO zwakstroom. Het is een virus in ontwikkeling. Wat snap je nu og niet ?quote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:08 schreef Djnormandy het volgende:
[..]
Hier in NL niks, Lijkt me daar ook wel toch?
Betalen? Het zijn geen gierige Nederlanders hè? Daar leeft de vaderlandsliefde nog een beetje, beetje zorg dragen voor je eigen burgers. Hier is dat helemaal niet boeiend, hier gaat alles om de laatste cent. Hier zul je je eigen mondkapjes moeten betalen volgens mij..quote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:06 schreef Rijst het volgende:
Gaat over de prijzen voor de opvang van (geinfecteerde) Wat loop je nou te kutten . Flikker gewoon op als je toch niet boeiends te zeggen hebquote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:13 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Wat heb je LBO zwakstroom. Het is een virus in ontwikkeling. Wat snap je nu og niet ?
Onzin, is tijdelijk en alleen geldig voor toeristen en familiebezoekers.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:09 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar de grenzen volledig dicht gooien schaadt nogal.
Ik denk dat je dat een beetje onderschat.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:17 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Onzin, is tijdelijk en alleen geldig voor toeristen en familiebezoekers.
9/10 zakelijke bezoeken kunnen doorgang vinden via FaceTime en dergelijke, zit geen noodzaak achter het elkaar een handje geven voor een deal.
Daar zullen ze ongetwijfeld mee bezig zijn. Net zoals bij vermissingen en dat soort zaken: als wij het kunnen bedenken, kunnen de mensen die zich hiermee bezig houden dat écht ook.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:15 schreef vosss het volgende:
Ik had het al eens eerder gevraagd, maar kunnen de wetenschappers niks met de genezen mensen qua vaccin uitdokteren of iets?
Nee hoor, wij Nederlanders hebben geen verplichtingen in deze.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik denk dat je dat een beetje onderschat.
Laten we maar 'ok' zeggen.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:20 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee hoor, wij Nederlanders hebben geen verplichtingen in deze.
Een dozijn Chinezen op de kaasmarkt zijn nu echt niet nodig en een onnodig risico.
En de gulden terugquote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:17 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Onzin, is tijdelijk en alleen geldig voor toeristen en familiebezoekers.
9/10 zakelijke bezoeken kunnen doorgang vinden via FaceTime en dergelijke, zit geen noodzaak achter het elkaar een handje geven voor een deal.
"Maar ik kom net uit Israël!"quote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:25 schreef Maver24 het volgende:
Ik zou zeggen. Laat geen aziaten meer het land in en diegene die er nog zijn die gaan maar terug naar hun huis. Hebben meer landen toch nu ingesteld
Photoshopgodenquote:
Grenzen dicht. Geen AZiaten er meer in. AZiaten die hier zijn er uit.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:28 schreef heywoodu het volgende:
[..]
"Maar ik kom net uit Israël!"
"Geen flikker mee te maken, oprotten!"
Dat kan toch niet man
Photoshoppen lijkt me meer werk dan gewoon een raar object op je gezicht zetten en een foto maken. Niet allemaal zullen serieus zijnquote:
Die van de BH even gevraagd aan iemand uit China en die was wel duidelijk dat het een grap wasquote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Photoshoppen lijkt me meer werk dan gewoon een raar object op je gezicht zetten en een foto maken. Niet allemaal zullen serieus zijn
Sterker nog, iedereen met een A in z'n naam per direct opdonderen, want dat lijkt teveel op Azië.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:29 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Grenzen dicht. Geen AZiaten er meer in. AZiaten die hier zijn er uit.
De paniek is begonnen. Ik bedoel Paniek. Met een hoofdletter P.
Volgens mij is dat discriminatie. Ik ben serieus, je kunt hier voor opgepakt worden.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:29 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Grenzen dicht. Geen AZiaten er meer in. AZiaten die hier zijn er uit.
De paniek is begonnen. Ik bedoel Paniek. Met een hoofdletter P.
Mag ik hopen. Een BH is express 'luchtig' om om zweet te voorkomen. Dat werkt voor geen meter tegen een virus.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:29 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Die van de BH even gevraagd aan iemand uit China en die was wel duidelijk dat het een grap was
Moeten alle Chinezen maar veganist worden.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:31 schreef myShizzle het volgende:
https://www.reuters.com/a(...)ovince-idUSL4N2A10GC
H5N1 vogelgriepje erbij, gaat lekker
Op zich helpt het, maar een speciaal masker is beter. Bijna alles werkt wel. We hebben niet voor niets neushaar.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Mag ik hopen. Een BH is express 'luchtig' om om zweet te voorkomen. Dat werkt voor geen meter tegen een virus.
Az Alkmaar, AZiaten. Komt wel erg dichtbij zo.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Sterker nog, iedereen met een A in z'n naam per direct opdonderen, want dat lijkt teveel op Azië.
Volgens mij willen de stellen dat niet, maar de regering.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:34 schreef Idisrom het volgende:
Ik hoor net op het Radio-1-nieuwsbulletin, dat veel Chinese stellen hun beoogde bruiloft op 02-02-2020 willen uitstellen.
quote:De Chinese overheid vraagt stellen met trouwplannen deze voorlopig uit te stellen, om zo verspreiding van het nieuwe coronavirus 2019-nCoV te voorkomen, schrijft AFP zaterdag. Ook wordt een beroep gedaan op families om begrafenissen kort te houden.
En welke definitie van Azië hanteren we? Want officieel begint dat al ergens in Turkije.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Sterker nog, iedereen met een A in z'n naam per direct opdonderen, want dat lijkt teveel op Azië.
Ja, ben al sinds jaar en dag AZ liefhebber. Dus was een bewustjequote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:34 schreef Djnormandy het volgende:
[..]
Az Alkmaar, AZiaten. Komt wel erg dichtbij zo.
Dat was gister ook, maar later haalde de dooien toch weer in. Via de rechterbaan en zonder knipperlichtquote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:28 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Total Recovered
287
Total Deaths
259
Aan de positieve kant nu zegt men dat er meer genezen zijn van het virus dan overledenen.
Geen idee, maar hij had het over heel Azië, dus ik neem aan ook Armenië enzo.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:35 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
En welke definitie van Azië hanteren we? Want officieel begint dat al ergens in Turkije.
Ja, Lili en Howick als eersten er weer uit.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:36 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Geen idee, maar hij had het over heel Azië, dus ik neem aan ook Armenië enzo.
quote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:37 schreef Benger het volgende:
[..]
Ja, Lili en Howick als eersten er weer uit.
Nou in dat geval komt m'n vriendin ook uit Azië. En een A in de naam. En nu zit ze hier ook nog eens een cup noodles te eten.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:36 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Geen idee, maar hij had het over heel Azië, dus ik neem aan ook Armenië enzo.
Optiefen ermee ja.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:43 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Nou in dat geval komt m'n vriendin ook uit Azië. En een A in de naam. En nu zit ze hier ook nog een cup noodles te eten.
Zo maar uitzwaaien op Schiphol.
Ja, of ze op zn minst een herkenningsteken op de kleding geven, zodat we kunnen zien dat het echt Aziaten zijnquote:
Dat is wel een handige spreadsheet !quote:Op zaterdag 1 februari 2020 17:14 schreef MichaelScott het volgende:
https://docs.google.com/s(...)usp=sharing&sle=true
Nog geen nieuwe cijfers uit Hubei, rest van de Chinese provincies +639 besmettingen en +0 doden.
De doktoren in Hubei zouden een voorbeeld moeten nemen aan die in de rest van het land.
Hmmmm 0 doden? Dat is goed nieuws. Hoe zie je dat er 0 doden zijn?quote:Op zaterdag 1 februari 2020 17:14 schreef MichaelScott het volgende:
https://docs.google.com/s(...)usp=sharing&sle=true
Nog geen nieuwe cijfers uit Hubei, rest van de Chinese provincies +639 besmettingen en +0 doden.
De doktoren in Hubei zouden een voorbeeld moeten nemen aan die in de rest van het land.
Dat is best eng als geinfecteerde zijnde, Dat ze gewoon een soort zender op je hebben geplakt.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 17:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Korea heeft een interactieve kaart gemaakt waar je de routes kunt zien van de mensen die besmet zijn. Zodat je zelf kan checken of je bij die mensen in de buurt bent geweest![]()
http://coronamap.site/
Wat? Je denkt dat ze mensen met het virus gewoon rond laten lopen?quote:Op zaterdag 1 februari 2020 17:19 schreef Djnormandy het volgende:
[..]
Dat is best eng als geinfecteerde zijnde, Dat ze gewoon een soort zender op je hebben geplakt.
Die spreadsheet heeft meerdere tabbladen, als je er een paar naast elkaar zet in Excel kan je de verschillen zien.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 17:19 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Hmmmm 0 doden? Dat is goed nieuws. Hoe zie je dat er 0 doden zijn?
Ik moet het doen met mijn mobiel 😂😂quote:Op zaterdag 1 februari 2020 17:26 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Die spreadsheet heeft meerdere tabbladen, als je er een paar naast elkaar zet in Excel kan je de verschillen zien.
Er van uitgaand dat ze de waarheid spreken.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 17:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wat? Je denkt dat ze mensen met het virus gewoon rond laten lopen?
Deze routes zijn opgemaakt aan de hand van verklaringen van de patienten, waar ze geweest zijn, met wie ze gepraat hebben, etc.
Of was dit weer sarcasme?
Zijn het de tijden hier of daar?quote:Op zaterdag 1 februari 2020 17:26 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Die spreadsheet heeft meerdere tabbladen, als je er een paar naast elkaar zet in Excel kan je de verschillen zien.
Uiteraard. Maar dat is het beste wat je kan doen.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 17:28 schreef Djnormandy het volgende:
[..]
Er van uitgaand dat ze de waarheid spreken.
De tijden aan de Amerikaanse oostkust. Volgt de tijden van het Johns Hopkins in Baltimore.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 17:29 schreef Djnormandy het volgende:
[..]
Zijn het de tijden hier of daar?
https://gisanddata.maps.a(...)40299423467b48e9ecf6quote:Last Update: Feb 1, 2020, 10 am ET.
Politiewagen?quote:
Volgens mij wel ja. Ziet er vooral prachtig dystopisch uit.quote:
Moet ik een ster gaan dragen?quote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:47 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja, of ze op zn minst een herkenningsteken op de kleding geven, zodat we kunnen zien dat het echt Aziaten zijn
Tot 20-02-2020!quote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:34 schreef Idisrom het volgende:
Ik hoor net op het Radio-1-nieuwsbulletin, dat veel Chinese stellen hun beoogde bruiloft op 02-02-20 20 willen uitstellen.
Lekker dat gehoest en geroggel op de laatste secondenquote:
Ik hoop niet dat dat kind op de video heeft gehoest anders krijg ik het nu ook omdat ik er naar kijkquote:Op zaterdag 1 februari 2020 17:55 schreef Djnormandy het volgende:
[..]
Lekker dat gehoest en geroggel op de laatste seconden
Zeg het maarquote:Op zaterdag 1 februari 2020 15:17 schreef Xenorium het volgende:
Noodtoestand in Pakistan wegens Sprinkhanenplaag
https://www.telegraaf.nl/(...)ens-sprinkhanenplaag
Uh End of days, prophecy? Scary man.
Wedden dat als dat gebeurt een groot deel van de bevolking het bestempelt als links geneuzel om de werkende man te benadelenquote:Op zaterdag 1 februari 2020 18:02 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Zeg het maar
Luke 21:11
And great earthquakes shall be in divers places, and famines, and pestilences; and fearful sights and great signs shall there be from heaven.
Yup ouwe bijbelquoterquote:Op zaterdag 1 februari 2020 18:02 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Zeg het maar
Luke 21:11
And great earthquakes shall be in divers places, and famines, and pestilences; and fearful sights and great signs shall there be from heaven.
Ik heb gewoon al zes rampenfilms uit deze reeks gehaald die ik nog niet had gezienquote:Op zaterdag 1 februari 2020 17:58 schreef Oud_student het volgende:
Deeltje 27 al ! Het aantal vervolgtopics neemt ook exponentieel toe
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |